میرنیوز

دولت مردمی هرگز نگاه ابزاری به زنان ندارد

دولت مردمی هرگز نگاه ابزاری به زنان ندارد 2021-06-11T19:31:38+04:30

به گزارش خبرنگار  مهر، سمیه رفیعی نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخابات پیش رو،گفت: یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم، دست اول و جا افتاده که البته تبدیل به یک مسئله‌ی غیر مهم و دست دوم شده، ظرفیت زنان است. ظرفیتی که اگر به صورت درست و اصولی به آن نگریسته شود و مبتنی با عدالت با آن برخورد شود، برکات و عوائد بسیار زیادی را برای کشور نیز به همراه خواهد داشت. اما ابتدا بهتر است از واقعیت‌های موجود در ستاد بانوان رئیسی سخن بگوییم.

وی افزود: اینکه در عمل، ستاد مرکزی بانوان برای اولین بار در ساختار فعالیت‌های ستادی حوزه‌ی زنان، دیگر ذیل قشر تعریف نشد و برای بانوان، هم‌تراز با رأس، ستاد تعریف گردید تا در عمل امکان فعالیت برای بانوان فراهم گردد و این امکان صرفا محدود به یک فرد تعریف نشد بلکه با این تصمیم، ظرفیت خوبی برای عموم جامعه‌ی زنان دغدغه‌مند، فعال شد.

نماینده مردم تهران در مجلس به تشریح اقدامات ستاد بانوان پرداخت و گفت: رویکرد حمایتی و پشتیبانی از تمامی ظرفیت‌های جامعه‌ زنان خصوصا در قالب اقشار و گره خوردن ستاد و صف در کنار یکدیگر از جمله این اقدامات است.

رفیعی همچنین رویکرد دولت مردمی و ایران قوی را برشمرد و تاکید کرد: این روزها تب و تاب سخن گفتن از جایگاه زنان در دولت‌های احتمالی آینده در بین کاندیداها زیاد است و واکنش‌های شکل‌گرفته نیز قابل توجه و اعتنا است. البته این حساسیت ایجاد شده از ناحیه‌ی جامعه‌ زنان کاملا به حق است.

وی اضافه کرد: اما رویکرد دولت مردمی و ایران قوی، رویکردی مبتنی بر اصول و مبانی گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه زنان است و به دنبال این است که تمام ظرفیت‌ها و امکانات خود را حول این محور، بسیج کند تا بتواند کرامت و منزلت زن ایرانی مسلمان را در عمل، محقق سازد.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: دولت مردمی، مطلع است که در حوزه زنان، چه نوع واکنش‌های سیاسی و جناحی صورت می‌گیرد و همیشه نگاه به این ظرفیت، به عنوان یک ظرفیت ابزاری برای کسب رأی تعریف می‌شود و در خدمت مقاصد سیاسی قرار می‌گیرد که صد البته مخالف این مسئله است. این دولت مطمئنا همان‌طور که در نسبت با مسائل کلان کشور یک نگاه تحولی را دنبال می‌کند و به دنبال این است که این تحول را در حوزه‌های مختلف پیاده سازد، در حوزه زنان نیز قطعا تحول، یکی از الزامات اصلی دولت خواهد بود.

رفیعی گفت: از تحول در حوزه‌های ساختاری گرفته تا تحول در بخش‌های مختلفی مانند بهره‌مندی از کارگزاران خانم در دولت مردمی و قوی و برنامه‌های مدون شده در خصوص نظام مسائل زنان.

وی ادامه داد: برای دولت، نظرات کارشناسی قطعا مهم است و برنامه‌هایی که در حوزه زنان مطرح می‌شود، قطعا رویکردها، دغدغه‌مندی‌ها و اولویت‌های دولت است. برای عملیاتی شدن این مسئله، باور به این وجود دارد که جامعه‌ زنان باید خودشان، مسائل خودشان را پیگیری کنند. اهم این اولویت‌های برنامه‌ای دولت در حوزه زنان شامل موارد متعددی است.

نماینده مردم تهران در مجلس برنامه در حوزه زنان خانه‌‎دار را از جمله موارد مورد توجه در دولت مردمی خواند و گفت: زنان خانه‌دار با جمعیت حدود 20 میلیون به عنوان یک قشر مهم و عظیمی هستند که ظرفیت آنها همیشه در دولت‌ها مغفول مانده است. در این دولت قطعا به زنان خانه‌دار، نگاه ویژه‌ای وجود خواهد داشت و سعی می‌کند که تمامی مسائل زنان خانه‌دار را ببیند و برای رفع همه‌ آنها برنامه داشته باشد.

رفیعی اظهار داشت: از جمله موضوعات قابل توجه ناظر به زنان خانه‌دار، بیمه، سلامت، تفریحات، سرگرمی و ... است. این موارد به صورت بک بسته کامل همه از دغدغه‌مندی‌های دولت مردمی است و معتقد است که همه‌ی این موارد، از نیازمندی‌های زنان خانه‌دار محسوب می‌شود که باید به آنها پاسخ داد. کم و کیف عملی شدن این ظرفیت و فعال شدن آن در بدنه‌ی کارشناسی، مورد بررسی قرار گرفته و بررسی‌های مجدد نیز صورت خواهد گرفت.

وی همچنین توجه به دختران جوان را از دیگر برنامه‌ها رئیسی برشمرد و گفت: موضوع و اولویت بعدی که در دولت مردمی مورد توجه است، ظرفیت دختران جوانی است که اینها در آینده نقش‌های همسران و مادران جامعه‌ ایران را برعهده خواهند داشت. ما یک غفلت بسیار عظیمی نسبت به دختران جوان داشتیم و دولت مردمی به صورت ویژه در موضوع دختران جوان، برنامه‌ریزی خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: از مهم‌ترین سرفصل‌هایی که در موضوع دختران جوان، باید فعال شود، نخست بحث تفریحات و سرگرمی دختران جوان است که متناسب با اقتضائات دختر بودنشان، ما باید بسترهایی را برای آنها فراهم کنیم.

رفیعی گفت: ما الان در موضوع تفریحات و سرگرمی برای دختران، درگیر یک سری کلیشه‌هایی هستیم که اینها خیلی کارآمد نیستند و برای نسل جوان نیز جذابیتی ندارند، لذا باید به دنبال طراحی‌های نوین در این حوزه باشیم. سرفصل مهم بعدی، آموزش است. در حوزه آموزش بانوان نیز ما به دنبال مهارت‌افزایی برای دختران براساس اصل استعدادیابی هستیم که این را نیز جزو اقدامات دولت آینده مطرح می‌کنیم.

وی توجه به زنان سرپرست خانوار و بدسرپست و برنامه داشتن برای این قشر را از دیگر برنامه‌های رئیسی عنوان کرد و گفت: در موضوع زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست باید به این مسئله توجه شود که دغدغه‌ی اصلی آنها، معیشت و مسائل و مشکلات مالی است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه حکومت اسلامی وظیفه دارد که در این حوزه عمل کند اما مسائل و مشکلات این قشر از جامعه را صرفا محدود به این نمی‌دانیم،افزود: دولت باید نسبت به رشد اقتصادی و معیشتی زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست نیز دغدغه داشته باشد. برای همین ایده‌های جدیدی را در موضوع زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست دنبال خواهیم کرد که از مهم‌ترین آنها فعال شدن سرمایه‌های زنان سرپرست خانوار است.

رفیعی افزود: دولت باید بستری را فراهم کند برای اینکه از سرمایه‌ آنها به صورت ویژه، صیانت شود. دولت مردمی به دنبال این است که مسائل فرهنگی و اجتماعی زنان سرپرست خانوار نیز دیده شود و برای این امر، سازوکار تعریف کرده است.

وی با اشاره به مشکلات زنان شاغل اظهار داشت: از اولویت‌های دیگر در حوزه زنان، بحث زنان شاغل است که در دو سطح مشاغل دولتی و مشاغل خصوصی است و هر دوی آنها نیاز به بازبینی و اصلاح دارد. موضوع امنیت بانوان در مشاغل خصوصی در بخش‌های مختلف را مدنظر خواهیم داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: عدم وجود نظارت و اجحاف‌هایی که در حق زنان شاغل صورت می‌گیرد و عدم اجرای عدالت ناظر به آنها بخصوص مشاغل خصوصی، مورد توجه ما است.

رفیعی اضافه کرد: دولت ناظر به مشاغل خصوصی بانوان، بحث نظارت، شناسایی و رصد دقیق را مدنظر خواهد داشت و به دنبال این هستیم که بتوانیم مشاغل خصوصی بانوان را در راستای حفظ عدالت برای جامعه‌ زنان، مدیریت کنیم.

وی گفت: ناظر به مشاغل دولتی نیز به همین نحو خواهد بود. از جمله اولین موضوعاتی که در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت، قطعا توجه به مدل اشتغال بانوان به عنوان یک تقاضای جدی از سوی آنان است که تزاحمی میان نقش‌های زنان بخصوص مادری و همسری با شغل آنها شکل نگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس توجه به اقشار فعال بانوان را از دیگر برنامه‌های دولت مردمی خواند و بیان کرد: موضوع بعد، رسیدگی به اقشار فعال بانوان است. این قشرها هر کدام با نظام مسائل اختصاصی خود مواجه هستند. زنان کارگر، زنان معلم، زنان پرستار، زنان هنرمند، زنان ورزشکار و ... که دولت مردمی ناظر به هر کدام از این موارد، وضعیت‌شناسی انجام داده و مسائل آنها را احصاء کرده است.

رفیعی تاکید کرد: دولت مردمی ناظر به مسائل این دسته از بانوان نیز فهم و اشراف خوبی وجود دارد و ایده‌های پیشنهادی فراوانی نیز وجود دارد که آنها را در برنامه‌ای که در ساختار دولت باید توسط خود بانوان فعال شود، عرضه خواهد کرد. اما دولت رئیسی، رویکردهای مختلفی را دارد؛ قطعا در حوزه ورزش بانوان، تقویت زیرساخت‌ها جهت حضور فعال و هر چه بیشتر زنان، مدنظر خواهد بود.

وی افزود: در حوزه معلمان، وضع معیشت آنها را دنبال می‌کند و فرآیند کاری و ارتقای آنها را مسئله خود می‌داند. بازنشستگی زنان بخصوص در مشاغل دولتی بسیار مهم است بخصوص برای معلمان و کارگران. در مورد زنان شاغل نیز دریافتی‌ها و حق‌الزحمه آنها، سن بازنشستگی و دریافت مستمری و .... را دنبال خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: به صورت خلاصه بگویم که دولت مردمی ایران قوی، هرگز به حوزه زنان به چشم یک ظرفیت ابزاری و یا نگاه قیم‌مآبانه نگاه نخواهد کرد. بلکه به دنبال ایجاد ظرفیت و زیرساخت‌های لازم جهت کنشگری و فعالیت هر چه بهتر جامعه‌ی زنان و حل مسائل آنها به واسطه‌ی خود آنها است.

رفیعی تاکید کرد: در حقیقت این زنان هستند که باید مشکلات خود را حل کنند و دولت تنها می‌تواند تسهیل‌گر امور آنان باشد و به صورت جدی باید از مداخله در امور زنان جلوگیری کند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...

نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟

 نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟
2024-02-26T06:00:52+03:30
پشتوانه مردمی ناشی از مشارکت زیاد در انتخابات، باعث می‌شود تا دشمن خارجی، هم در سطح عملیاتی از اقدامات ضد امنیتی خود بکاهد و هم در سطح سیاسی و اقتصادی روابط...

رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید

 رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید
2024-02-26T06:00:51+03:30
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آنچه که باعث پایداری و پیشرفت نظام اسلامی و غلبه آن بر بسیاری از موانع و توطئه‌ها شد، جمع بین «...

فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم

 فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم
2024-02-26T06:00:51+03:30
نشست خبری علی مطهری سرلیست فهرست انتخاباتی«صدای ملت» صبح فردا در خبرگزاری تسنیم برگزار می شود.

وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد

 وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد
2024-02-26T06:00:51+03:30
فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: وزارت بهداشت عاقل‌تر از این است که تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی بگیرد چون خودش دچار مشکل می...

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:00:50+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند

 مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند
2024-02-26T06:00:50+03:30
سخنگوی ستاد انتخابات کشور عنوان کرد:ما سامانه‌ای به نام «انتخاب ایران» طراحی کردیم که به معرفی نامزدها در فضای مجازی می‌پردازد و مردم می‌توانند زن...

لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول

 لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول
2024-02-26T06:00:49+03:30
حزب ندای ایرانیان با انتشار بیانیه‌ای ضمن بیان دلایل حضور فعالانه در انتخابات، کاندیداهای مورد حمایت خود در سراسر کشور را معرفی کرد.

قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند

 قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند
2024-02-26T06:00:49+03:30
متقی فر تاکید کرد : لیست واحد شورای ائتلاف و جبهه پایداری ۲ سرلیست مشترک دارد که یکی آقای آقاتهرانی و دیگری آقای قالیباف است.

رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست

 رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست
2024-02-26T06:00:48+03:30
آیت الله رییسی در دیدار مردم بیرجند گفت: در کشور ما، هم اصل نظام اسلامی با رای مردم «تشکیل» شد، هم نوع حکومت با رای مردم انتخاب شد هم نهادهای ادار...

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی

 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی
2024-02-26T06:00:48+03:30
رهبر انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی را تسلیت گفتند.

لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی

 لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی
2024-02-26T06:00:48+03:30
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب لیست نهایی "ایران سربلند، مجلس انقلابی" را اعلام کرد.

لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد

 لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد
2024-02-24T08:27:44+03:30
اعضای هیات انتخاب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) فهرست مشترک این ائتلاف و جبهه پایداری را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)

 عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)
2024-02-23T16:01:04+03:30
معاون اول رئیس جمهور در آستانه نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) از یکی از جانبازان پیشتاز دفاع مقدس، جبهه مقاومت و عرصه امنیت عیادت کرد.

منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است

 منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است
2024-02-23T16:01:02+03:30
معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از کمپ تیم‌های ملی کشتی گفت: در رشته کشتی همه حلقه‌های زنجیره‌ موفقیت را داریم و مجموعه دولت پشتیبان و وزارت ورزش پای‌کار ...

حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:54:16+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:27:26+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری

 تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری
2024-02-23T12:20:50+03:30
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت روحانی سالک‌الی‌الله حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری را تسلیت گفتند.

حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان

 حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان
2024-02-23T11:40:42+03:30
جبهه پایداری طی بیانیه‌ای از کاندیداهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سراسر کشور حمایت کرد.

الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی

 الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی
2024-02-23T11:40:41+03:30
در انتخابات امسال، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط برای حضور پای صندوق‌های رأی هستند.

فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی

 فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی
2024-02-23T09:54:09+03:30
ستاد انتخابات کشور فهرست نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ملجس شورای اسلامی را به تفکیک استان‌ها منتشر کرد.

وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند

 وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند
2024-02-23T09:40:51+03:30
حجت الاسلام خطیب گفت: مقوله امنیت در ایران اسلامی «مردم‌پایه» می‌باشد و به همین دلیل همه‌ی ما، امنیت را مدیون مردم عزیزمان هستیم. لذا مردم با مشار...

مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است

 مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است
2024-02-23T09:40:50+03:30
کارشناس مسائل راهبردی گفت: انتخابات با مشارکت بالا بدون شک موجب افزایش انسجام ملی می‌شود و متعاقب آن به‌طور طبیعی امنیت ملی افزایش می‌یابد و دندان طمع دشمن ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)