میرنیوز

۱۰۰ روز آینده روحانی، فرقی با هشت سال گذشته‌اش نخواهد داشت

۱۰۰ روز آینده روحانی، فرقی با هشت سال گذشته‌اش نخواهد داشت 2021-05-08T17:00:00+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جلیلی عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان در گفتگویی رسانه‌ای با طرح این سوال که راه حل سیاست خارجی بعد از جواب ندادن مسیر مذاکره برای رفع تحریم، چه خواهد بود؟ گفت: اینکه بگوییم برای تقویت اقتصاد داخل، به سیاست خارجی کاری نخواهیم داشت، حرف غلطی است؛ اتفاقاً سیاست خارجی فعال، زمینه‌ساز تقویت اقتصاد داخلی است.

وی افزود: وقتی رهبرانقلاب می‌گویند که رونق تولید و جهش تولید باید در کشور پدید آید، لازمه آن جهش صادرات و کسب بازارهای جهانی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه «سیاست خارجی در دیپلماسی خلاصه نیست» تصریح کرد: دیپلماسی یکی از ابعاد سیاست خارجی و یکی از ابزارهای آن است؛ همزمان با دیپلماسی، باید به سراغ سایر ابعاد سیاست خارجی هم رفت و آنها را فعال نمود.

وی با بیان اینکه نقاط اشتراک میان کشورها زمینه‌ساز فرصت‌ها در روابط بین‌الملل است، نسبت به اقدامات دشمنان در مقابله با فرصت‌های جمهوری اسلامی در منطقه اظهار داشت: دشمنی با ایران تنها از طریق اعمال فشار تحریم‌ها نبوده است؛ بلکه آنها به دنبال این هستند که فرصت‌های اقتصادی ما را نیز محدود کنند و آنها را از بین ببرند.

جلیلی با اشاره به جایگاه و فرصت مهم ایران در زمینه ترانزیت به لحاظ موقعیت جغرافیایی، عنوان داشت: ایران به لحاظ جایگاه و موقعیت جغرافیایی، از فرصت خوبی در زمینه ترانزیت برخوردار است که اگر به موقع و به خوبی از آن استفاده نشود، دیگران با ایجاد خطوط ترانزیت موازی درصدد تصاحب این فرصت برخواهند آمد.

نماینده رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی در این خصوص تاکید کرد: سیاست خارجی فعال و پویاست که با رصد در عرصه روابط بین‌الملل بررسی کند که تعامل با هر کشوری چه فرصت‌هایی برای ما تولید خواهد کرد تا با استفاده از آن فرصت‌ها منافع ملی تامین گردد.

وی افزود: طبیعی است که لازمه اتخاذ یک سیاست خارجی فعال، ارتقا سطح تعامل با همسایگان است.

جلیلی با اشاره به فرصت مهم وجود پانزده کشور در همسایگی ایران، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های بازار همسایگان، واردات حدود ۱۰۰۰ میلیارد دلاری آنهاست.

نماینده رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی با بیان اینکه اختلاف میان برخی کشورها نیز می‌تواند تبدیل به فرصت گردد، ضمن اشاره به اختلاف میان اتحادیه اروپا و روسیه، تصریح کرد: تحریم روسیه توسط اتحادیه اروپا نیز می‌تواند برای شما فرصت اقتصادی ایجاد نماید؛ چرا که برای مثال روسیه سالانه تنها ۱۱ میلیارد دلار واردات صیفی‌جات دارد. باید پرسید سهم ما از بازار این کشور فقط در مورد صیفی جات چقدر است؟! شاید تقریباً هیچ!

جلیلی با ذکر خاطره‌ای از سفر خود به استان بوشهر و دیدار با گوجه‌کاران شهر آبدانان، اظهار داشت: کشاورزان در فصل گوجه‌کاری گلایه داشتند که کسی محصول آنها را نمی‌خرد؛ وقتی از آنها پرسیدیم که چرا صادرات نمی‌کنید، گفتند در این مقطع صادرات ممنوع شده است.

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی کشورمان با اشاره به ظرفیت‌های مشترک میان دو ملت ایران و افغانستان به منظور ارتقاء سطح همکاری‌های اقتصادی، عنوان کرد: با توجه به روابط تاریخی، اجتماعی و فرهنگی که میان دو ملت ما و کشور همسایه افغانستان وجود دارد، می‌توان از آن به بهترین شکل استفاده نمود. در حال حاضر صادرات ما به افغانستان، ۲ برابر صادرات ما به کل کشور ها اتحادیه اروپاست؛ بنابراین اهمیت این فرصت اقتصادی دو چندان است.

جلیلی با کنایه به مسیر تک بعدی وزارت خارجه در هشت سال اخیر نسبت به اجرای سیاست فعال خارجی، تاکید کرد: سیاست خارجی فعال یعنی همه‌ی تخم مرغ‌ها را در یک سبد و آن هم در مذاکره با تنها چند کشور نگذاری و محدود نکنی. سیاست خارجی فعال یعنی استفاده از همه فرصت‌های روابط خارجی در جهت تامین منافع ملی.

وی با اشاره به دوران مدیریت خود در معاونت اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه، گفت: در آن دوران، تراکتور و خودروی تولید ایران به ونزوئلا صادر می‌شد؛ همچنین شرکت‌های انبوه‌ساز ایرانی، ۱۰ هزار واحد مسکن در آنجا ساختند و درآمد ارزی برای کشور حاصل شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اولویت‌سنجی یک امر مهم در حکومت‌داری است، اظهار داشت: یک کار مهم دولت، تشخیص اولویت در امور مختلف و به ویژه کارهای اقتصادی است. دولت باید بداند که ابتدا باید بر روی کدام پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کند و وقت محدود خود را مصروف به آن نماید؟!

وی با اشاره به بر روی زمین ماندن پروژه‌های دارای اولویت در هشت سال گذشته در حوزه ترانزیت نظیر راه‌آهن ۲۵ کیلومتری شلمچه-بصره، خاطرنشان کرد: انجام کار، اراده و پیگیری می‌خواهد؛ ممکن است سنگ‌اندازی صورت بگیرد اما یک کار مهم دیپلماسی رفع این موانع است.

دبیر سابق شورایعالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه به فعلیت رساندن ظرفیت‌های بالقوه اقتصادی، به دیپلماسی نیز کمک خواهد کرد، تصریح کرد: اگر فرصت‌های اقتصادی به خوبی استفاده شود تا تحریم بی‌اثر گردد، دست دشمن در مذاکرات نیز خالی خواهد شد؛ وقتی شما بتوانید نفت را به فرآورده تبدیل کنید، دیگر نیازی به مذاکره برای برداشته شدن تحریم فروش نفت نخواهد بود.

وی افزود: دیپلماسی قوی و ایجاد تعاملات اقتصادی پایدار به ویژه با همسایگان، از مولفه‌های سیاست خارجی واقعی است.

جلیلی با بیان اینکه، دیپلماسی اقتصادی یک بخش مهم از سیاست خارجی است، خاطرنشان کرد: ایجاد تعاملات اقتصادی قدرتمند نیازمند نقش فعال همه‌ی وزارت‌خانه‌ها در این عرصه است.

رئیس سابق تیم مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ای کشورمان با بیان اینکه، سیاست خارجی واقعی نیازمند نقشه‌ای همانند نقشه‌ی قالی ایرانی است، گفت: باید کشور به کشور همانند رج به رج قالی برنامه‌ریزی داشت و گره زد؛ وقتی ۲۰۰ واحد سیاسی در دنیا وجود دارد چرا باید معطل ۵ کشور ماند؟ مجموعه‌ی هر میزان از تعامل با هرکدام از این کشورها، فرصت‌های بزرگی را ایجاد خواهد کرد.

جلیلی در ادامه تصریح کرد: وقتی بحث صادرات به همسایگان پیش می‌آید، عده‌ای میگویند با وجود تحریم بانکی چگونه تبادلات مالی را انجام بدهیم؟ در حال حاضر بخش خصوصی ۱۲ میلیارد دلار به عراق صادرات دارد و چنین بهانه‌ای نیز ندارد؛ منظور ما از مدیریت دستگاه‌ها دقیقاً همین است.

وی دراین باره افزود: تفاوت فعالیت دستگاه دولتی با بخش خصوصی در امر صادرات، مربوط به انگیزه‌های آنهاست؛ و الا فرصت برای بخش دولتی مهیاتر است تا بخش خصوصی.

نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی با بیان اینکه تشکیل «باشگاه تحریمی‌ها» یک راهکار خلاقانه برای مقابله با تحریم‌های آمریکاست، عنوان کرد: در حال حاضر نه تنها ایران بلکه چین، روسیه و تعدادی دیگر از کشورهای دنیا مورد تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند که این تقابل می‌تواند زمینه‌ساز همکاری میان این کشور در جهت ایجاد فرصت اقتصادی باشد.

جلیلی با انتقاد از معطل ماندن اقتصاد کشور در هشت سال گذشته، اظهار داشت: هشت سال گذشت و به اینجا رسیدیم و حالا مجددا می‌گویند صد روز آخر هم می‌خواهیم همین مسیر را ادامه بدهیم؛ ما به دوستان می‌گوییم که نتیجه‌ای بهتر از قبل کسب نخواهید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت وارداتی پاکستان و بازار این کشور، اظهار داشت: در حال حاضر میزان واردات پاکستان به ۶۰ میلیارد دلار رسیده که به گفته مسئولان وزارت صمت، می‌توانیم ۱۶ میلیارد دلار آن را تامین کنیم اما وضعیت مطلوبی در این بازار نداریم.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی افزود: همانند پاکستان، در افغانستان، سوریه، عراق، روسیه، ارمنستان و.. به صورت بالفعل می‌توانیم افزایش صادرات داشته باشیم؛ اگر این اقدام صورت بگیرد، آن موقع می‌توانیم بگوییم که ارتقاء راهبردی پدید خواهد آمد.

وی با اشاره به روند مطلوب رشد صادرات کشور چین در چهل سال گذشته، گفت: میزان صادرات چین در سال ۱۳۵۷، سیزده و نیم میلیارد دلار بوده که این رقم در سال ۱۳۹۷ به بیش از دو هزار و چهارصد میلیارد دلار رسیده است؛ بنابراین اینگونه است که با یک برنامه‌ریزی درست در سیاست خارجی، می‌توان ارتقاء راهبردی را رقم زد.

جلیلی تصریح کرد: پیدا کردن بازارهای صادراتی در تک تک کشورهای دنیا اعم از آسیایی و آفریقایی و حتی اروپایی و آمریکایی و تکمیل مسیر تولید به صادرات، برنامه‌ای بوده است که چینی ها در این سالها دنبال کردند.

وی با کنایه به نزول میزان صادرات کشور نسبت به هشت سال گذشته، گفت: گفته می‌شود میزان صادرات کشور در سال گذشته، ۳۴ میلیارد دلار بوده که نسبت به هشت سال پیش دچار ریزش شده است؛ مگر نگفتید با مذاکره مسائل را حل خواهیم کرد؟! حتی بعد از گذشت هشت سال، می‌گویند در صد روز آخر نیز همان مسیر را ادامه خواهیم داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه اظهار داشت: یک زمان این ایده مطرح می‌شد که با دخالت دادن اروپایی‌ها در اقتصاد کشور، می‌توان از تحریم جلوگیری کرد؛ نمونه‌ی آن دوبار حضور توتال و پژو در ایران بود.

وی افزود: به محض خروج آمریکا از برجام و با اینکه خود اروپایی‌ها ادعا میکردند که ما در برجام هستیم و باقی خواهیم ماند، اما شرکت‌هایشان از ایران خارج شدند. پس معلوم می‌شود آن ایده در عمل به ثمر نرسید.

دکتر جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سهم کوله‌برها و مرزنشینان از دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه چه خواهد بود؟، بیان کرد: بنده تقریباً اکثر پایانه‌های مرزی کشور نظیر شیخ صله در کرمانشاه، ماهی‌رود در خراسان جنوبی و.. را سر زده‌ام؛ حدود هفت میلیون مرزنشین در کشور ما وجود دارد که دارای کارت بازرگانی هستند و می‌توانند با آن به تجارت خارجی بپردازند.

وی افزود: یکی از مهمترین فرصت‌ها در تعاملات اقتصادی خارجی، استفاده از ظرفیت این مرزنشینان است که می‌توانند یک فرصت بزرگ صادراتی برای کشور باشند؛ یعنی هر جوان مرزنشین به جای آنکه بخواهد کوله‌بری کند، می‌تواند به سهم خود، اقدام به صادرات نماید. در همین نگاه، بازارچه‌های مرزی نیز هرکدام به عنوان سکوی صادراتی برای کشور خواهند بود.

نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت با بیان اینکه ایجاد فرصت صادرات برای مرزنشینان منجر به افزایش اشتغال و درآمد این هموطنان خواهد شد، ضمن اشاره به سفر خود یکی از پایانه‌های مرزی با افغانستان، تصریح کرد: وقتی در این پایانه مرزی حضور داشتیم، آنجا گفتیم که حدود سه هفته است مرز بدون دلیل بسته شده است و نمی‌توانیم صادرات کنیم و کسی هم پاسخگو و پیگیر مشکل ما نیست.

جلیلی در این راستا افزود: دیپلماسی اقتصادی نیازمند یک کار قرارگاهی است تا فرصت‌های پیش رو را رصد کند و نگذارد حتی یک فرصت نیز از دست برود؛ چه برسد به آنکه سه هفته از بسته شدن مرز طول بکشد و دستگاه دیپلماسی کشور از افغانستان برای حل این مشکل پیگیری نکرده باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تعاملات اقتصادی با همسایگان منحصر در خرید و فروش کالا نیست، اذعان داشت: اقدامات دیپلماسی باید به تعمیق روابط منجر شود؛ برای مثال، «مسئله آب» می‌تواند یکی از موضوعات همکاری با همسایگان باشد، نه اینکه به عاملی برای ممانعت در همکاری تبدیل شود.

دکتر جلیلی با بیان اینکه سفارت‌خانه‌های کشور باید مثل یک دیده‌بان هوشیار برای دیپلماسی اقتصادی باشند، اظهار داشت: یک هنر سیاست خارجی آنست که چه در عرصه‌های اقتصادی و چه عرصه‌های امنیتی-سیاسی باید از اتفاقات پیش روی کشور، پیشی بگیرد.

وی افزود: در قضیه صادرات برق ایران به افغانستان، آمریکایی‌ها قصد داشتند موانعی ایجاد کنند که ما طی گزارشی به وزیر محترم نیرو این مسئله را عنوان کردیم و ایشان هم با مسئولان افغانستانی در جریان گذاشتند.

جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیگیری مداوم مسائل یک کار اساسی در دیپلماسی اقتصادی است، خاطرنشان کرد: اگر ما موضوعی را شش بار در سطح رئیس جمهور کشور همسایه پیگیری می‌کنیم یعنی در سطوح پایین نظیر سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌ها، باید شصت بار پیگیری بشود تا مسئله حل شود. اینگونه نیست که بگوییم ما در تماس تلفنی با رئیس جمهور فلان کشور مشکلات را عنوان کرد و آن مشکلات هم خود به خود حل بشوند.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به کشور عراق و عقد قرارداد اقتصادی با این کشور، گفت: یکی از کارهای خوب دولت یازدهم، توافق اقتصادی با دولت عراق بود اما نکته مهم این است که پیگیری مفاد این قرارداد به قوت ادامه پیدا کند. اگر یک توافق تا انتها اجرا بشود، بهتر از آنست که ده توافق امضا شود و بر روی زمین بماند.

معاون اسبق وزارت امورخارجه با بیان اینکه ارزیابی کار یک سفارت‌خانه باید براساس نتیجه کار باشد و نه فرایند آن، تصریح کرد: اینکه ده‌ها گزارش کار دیپلماتیک در حوزه‌های اقتصادی از سفارت‌خانه‌ها ارسال شود، کافی نیست؛ بلکه نتیجه کار برای کشور مهم است. در هشت سال گذشته چند کار برنامه‌ریزی شده در حوزه تعاملات اقتصادی خارجی به ثمر رسیده است؟ باید اینها را بررسی کنیم تا ببینیم آیا سیاست خارجی ما موفق بوده است یا خیر؟

جلیلی با بیان اینکه عرصه انتخابات، عرصه بررسی کارنامه‌ها و ادعاهاست، اظهار داشت: هدف ما این نیست که بخواهیم فردی را تضعیف یا تقویت کنیم؛ هدف این اینست که بررسی کنیم اگر به مقصد و نتیجه‌ی مطلوبی دست پیدا نکردیم، موانع کار چه بوده است و چگونه می‌توانیم در چهار سال آینده آن‌ها را برطرف کنیم؟

وی در ادامه گفت: بسیاری از ماموریت‌های سیاست خارجی، یک کار میان چند وزارت‌خانه است؛ اینجاست که هنر و کارویژه رئیس جمهور در عرصه تعاملات اقتصادی با سایر کشورها می‌تواند موجبات هم‌افزایی و هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف دولت را بوجود آورده و فعالیت‌ها را نتیجه‌بخش کند.

جلیلی افزود: رئیس جمهور باید برای هر بخشی از دولت، ماموریت تعریف کند و با تقسیم وظیفه میان دستگاه‌ها نسبت به هر موضوعی نظیر ترانزیت و.. ماموریت هر بخش را مشخص نماید. اگر میگوییم به دلائل مختلف فرصت‌های اقتصادی خوبی پیش روی کشور ماست، این یعنی مجموعه‌ای از دستگاه‌ها با فرماندهی و مسئولیت رئیس جمهور، یک کار هماهنگ و قرارگاهی را برای انجام ماموریت‌های مختلف شکل بدهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هدف از ارائه این مطالب ترسیم مسیر رسیدن از وضعیت فعلی به وضعیت مطلوب به شکل واقعی است، عنوان کرد: ما معتقدیم که فرصت‌های بالقوه اقتصادی می‌تواند تبدیل به بالفعل شود و علیرغم وجود تحریم‌ها می‌توان در عرصه تعاملات خارجی ارتقاء یافت. هنر دولت این است که با ابتکارات بتواند به نتایج مطلوب در سیاست خارجی دست یابد؛ نه اینکه اقتصاد کشور را هشت سال معطل کند و در آخر به نتیجه هم نرسد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)