میرنیوز

زارعی: طرح معامله قرن به پایان رسیده و جریان مقاومت آن را شکست داد

 زارعی: طرح معامله قرن به پایان رسیده و جریان مقاومت آن را شکست داد 2021-05-05T12:19:02+04:30

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، سعدالله زارعی تحلیلگر مسائل منطقه صبح امروز در نشست بررسی رخدادهای امنیتی اخیر در سرزمین‌های اشغالی که در موسسه مطالعات راهبردی اندیشه‌سازان نور برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: فلسطین طی یک توطئه بین المللی با همکاری انگلیس فرانسه و آمریکا به اشغال درآمد و یک طرح بین المللی پشت اشغال فلسطین وجود داشت.

وی افزود: این فرآیند از سال 1897 آغاز شد و 51 سال بعد به اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها منجر شد. از آن زمان به بعد در یک دوره 73 ساله فلسطین با حمایت غرب در اشغال صهیونیست‌ها باقی مانده است.

تحلیلگر مسائل منطقه ادامه داد: جهان اسلام از سال 1897 در معرض یک توطئه جهانی بوده و به همین دلیل مقاومت از سوی مسلمین ادامه پیدا کرده و شرارت غربی‌ها با همان شدت اول باقی مانده است و شاید این مورد یکی از استثنایی‌ترین موضوعاتی است که همچنان موضوعیت خود را برای غرب حفظ کرده است.

زارعی تصریح کرد: تنها موضوعی که غرب را در یک وضعیت یک پارچه قرار داده است و هیچ تاثیری روی اتحاد آنها نگذاشته است موضوع فلسطین است. این در حالی است که برخی دولت‌های مسلمان سعی در کم اهمیت جلوه دادن مسئله فلسطین دارند و بعضا در کنار دشمن صهیونیستی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه مقاومت در برابر این طرح خائنانه یک موضوع غیر قابل فراموشی است، عنوان کرد: در طول این دوران طرح‌های مختلفی برای حذف فلسطین اجرا شده اما مقاومت فلسطینی‌ها در برابر آنها کمرنگ نشده و امروز شاهد رو شدن برگ‌های جدیدی از سوی جبهه مقاومت هستیم.

این تحلیلگر مسائل منطقه عنوان کرد: صهیونیست‌ها پس از گذشت نزدیک به هفتاد سال در شرایط تثبیت قرار نگرفته‌اند و هنوز دنبال ایجاد یک دولت پایدار هستند. در این شرایط نتانیاهو پیشنهاد کرده است که انتخاب نخست وزیر را به مردم بسپرند. این به معنای شکست سیستم انتخاب مسئولین در این رژیم است و هزینه این موضوع برای آنها بالا است. این یعنی این رژیم در بین جوامع یهودی هم به تثبیت نرسیده است و با مشکلات سیاسی امنیتی در فلسطین و در منطقه مواجه است.

زارعی تاکید کرد: از 24 فروردین ماه اسراییلی‌ها با مشکلات امنیتی مواجه بوده‌اند. بیش از 3 مورد حمله به کشتی‌های اسراییلی، انفجار در تاسیسات حساس نظامی تومر نمونه‌هایی از آن است. همه می‌دانند تاسیسات تومر توسط سامانه‌های مختلفی محافظت می‌شده و بیش از 30 میلیارد صرف حفاظت از تل آویو و تاسیسات نظامی تومر شده است.

وی ادامه داد: بعد از آن شاهد شلیک موشک از سوریه به سمت تاسیسات دیمونا بودیم که اسراییلی‌ها سعی کردند آن را کم اهمیت جلوه دهند و مدعی شدند یک موشک پدافندی بوده است. حال سوال اینجا است که چگونه یک موشک پدافندی 250 کیلومتر فاصله را در افق می‌پیماید و درست در نزدیکی دیمونا اصابت می‌کند؟ پس از این هم شاهد یک آتش سوزی بزرگ در حیفا بودیم.

زارعی گفت: در کنار بحران سیاسی در داخل رژیم صهیونیستی شاهد گسترش گروه‌های مقاومت در سطح منطقه علیه اسراییل هستیم. امروز فرزندان حاج قاسم به میدان آمده‌اند و در حال تمرین هستند. جنگ با داعش جنگ پارتیزانی بوده و جنگ آینده با اسراییل هم احتمالا از این نوع خواهد بود و گروه‌های مقاومت مترصد فرصت هستند تا وظیفه خود را در برابر فلسطین انجام دهند.

وی با اشاره به اقدامات اسراییل در منطقه تاکید کرد: حال برخی فکر می‌کنند با اجرای برخی مانورهای کم‌عمق اسراییل دست برتر در منطقه را دارد. برخی کشورهایی که اسراییل با آنها ارتباط بر قرار کرده است در معادلات منطقه‌ای اصلا تاثیرگذار نیستند. برخی به حملات اسراییل به مواضع مقاومت در سوریه استناد می‌کنند. در مقابل باید گفت علیرغم این حملات استراتژی دمشق در حمایت از مقاومت تغییر نکرده است و تعاملات ایران و سوریه دائما در حال گسترش است. اقدامات اسراییلی‌ها در سوریه بیشتر یک مانور امنیتی است تا به جامعه اسراییلی که نگران آینده خود است بباوراند که در حال بازتولید سیستم امنیتی خود است. امنیت و آینده اسراییلی‌ها در معرض خطر قرار گرفته است و اعتماد به رژیم صهیونیستی  در جامعه اسراییل در طی دو سال گذشته 26 درصد کاهش پیدا کرده است و ما دائما شاهد این سیر نزولی هستیم.

این تحلیلگر مسلئل منطقه اظهار داشت: در کنار این افزایش بی اعتمادی شاهد افزایش اعتماد فلسطینی‌ها به خودشان و افزایش تحولات معطوف به حمایت از آنها در محیط منطقه‌ای هستیم. امروز اسماعیل هنیه اعلام می‌کند که اگر اسراییلی‌ها جوانان قدس را مورد حمله قرار دهند متقابلا مواضع اسراییل در قدس را مورد حمله قرار می‌دهیم.  امروز زمزمه هم‌افزایی بین مناطق مختلف فلسطینی هستیم. این یعنی اتحاد حدود 14 میلیون فلسطینی در مقابل حدود هشت میلیون اسراییلی. البته تعداد اسراییلی‌ها کمتر از چیزی است که آنها اعلام می‌کنند. اگر ارتباط جغرافیایی، سیاسی و نظامی در کرانه باختری و غزه اتفاق بیافتد اسراییل قادر به مقاومت در برابر آنها نخواهد بود و کمر این رژیم را خواهد شکست و آنوقت فلسطین شمالی و جنوبی پدید خواهد آمد.

زارعی تصریح کرد: حمله‌ای که سوری‌ها به سمت دیمونا انجام دادند نشان داد که خویشتنداری سوریه در حال پایان است. شلیک موشک به سمت دیمونا علامت روشنی است از اینکه سوریه به سمت تغییر موازنه با اسراییل حرکت می‌کند. این همان چیزی است که رییس ستاد ارتش روسیه به اسراییلی‌ها گوشزد کرده بود که اگر اسد به شما پاسخ دهد قادر به حفاظت از شهروندان خود نخواهید بود.

وی عنوان کرد: حوادث چند هفته اخیر نشان داد استراتژی مقاومت ضربه در مقابل ضربه است. امروز می‌توانیم بگوییم که طرح معامله قرن به پایان رسیده است و آن جریانی که باعث به شکست کشیده شدن این طرح شد جریان مقاومت است. آنوقتی که فلسطینی‌ها از استراتژی ضربه در مقابل ضربه استفاده کنند هر طرح خائنانه ای علیه آنها شکست خواهد خورد.
فلسطین به فلسطین باز خواهد گشت و آنوقت است که جهان اسلام پوزه دشمنان را به خاک خواهد مالید.

این تحلیلگر مسائل فلسطین ادامه داد: ماجرای دیمونا ثابت کرد اسراییلی ها نمی‌توانند نگهدارنده سلاح اتمی باشند. اگر آمریکایی‌ها تامل کنند متوجه می‌شوند این سرزمین جای نگهداری بمب اتم نیست. اتفاقی که با شلیک موشک سوری به سمت دیمونا افتاد نشان داد امنیتی برای تسلیحات اتمی اسراییل وجود ندارد. البته بعد از آنکه سید حسن نصرالله اعلام کرد ما جای امنی برای اسراییلی‌ها قائل نیستیم آنها با مقامات آرژانتینی مذاکراتی برای انتقال تسلیحات اتمی خود به این کشور انجام دادند و به نظر می‌رسید با حوادث اخیر باید به انتقال تسلیحات خود سرعت ببخشند.

زارعی در پایان با اشاره به گذشت بیش از 16 سال از برگزاری اولین انتخابات در فلسطین عنوان کرد: برگزاری انتخابات در قدس یک اسم رمز است. اسراییلی‌ها معتقدند که تمام قدس پایتخت آنهاست و فلسطینی‌ها جایی در آن ندارند. اسراییل اگر اجازه دهد انتخابات فلسطینی در قدس برگزار شود نشان می‌دهد از طرح قبلی خود عقب نشینی کرده است به همین دلیل با برگزاری انتخابات در قدس شرقی مخالفت کردند. این در حالی است که جریان‌های فلسطینی می‌گویند اگر نمی‌توانیم در تمام قدس انتخابات برگزار کنیم در مسجد الاقصی که می‌توانیم انتخابات برگزار کنیم.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)