میرنیوز

بازخوانی تاریخی یک امضا به قیمت جان «رییس‌جمهور»

بازخوانی تاریخی یک امضا به قیمت جان «رییس‌جمهور» 2021-04-29T23:55:34+04:30

به گزارش ایسنا، امروز چهل و دومین سالگرد قطع رابطه سیاسی و دیپلماتیک ایران با مصر به دستور مستقیم رهبر فقید انقلاب اسلامی است.

امام خمینی صاحب تئوری وحدت کلمه، 96 روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و 50 روز پس از امضای پیمان کمپ دیوید در تاریخ 16 آب‍ان‌ 1357 در نوفل لوشاتو فرانسه در پاسخ به سوال خبرنگار آسوشیتدپرس که پرسید «شما مثل دیگر سران اسلامی با موافقتنامۀ کمپ دیوید مخالفت می کنید؟»، این پیمان و سایر پیمانهای منعقد شده بین مسلمانان و رژیم صهیونیستی را «توطئه هایی برای مشروعیت بخشیدن به تجاوزات رژیم غاصب اسرائیل که موجب تغییر شرایط به نفع اسرائیل و به ضرر اعراب و فلسطینی ها می شود» ارزیابی و متذکر شدند «این وضعیت مورد قبول مردم منطقه نخواهد بود.»

کریم سنجابی، اولین وزیر خارجه‌ی دولت موقت در پیامی به یاسر عرفات، پیمان کمپ دیوید را به خنجر زدن از پشت به فلسطینی‌ها تعبیر کرد و با عرفات ابراز همدردی کرد.

78 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جدیدی سیاسی در ایران بنیانگذار جمهوری اسلامی در حکمی حکومتی در تاریخ 10 اردیبهشت 1359 به دکتر ابراهیم یزدی، دومین وزیر خارجه دولت موقت خواستار قطع روابط دیپلماتیک دولت ایران با دولت مصر به دلیل امضای چند پیمان در کمپ دیوید، خانه ییلاقی جیمی کارتر رییس جمهور وقت امریکا بین محمد انورسادات رئیس‌جمهور وقت مصر و مناخیم ولفوویچ بگین ششمین نخست وزیر رژیم غاصب اسراییل و اولین نخست‌وزیرِ حزب لیکود شدند.

این اقدام بنیانگذار جمهوری اسلامی از این جهت اهمیت مضاعف داشت که مصر به عنوان یک بازیگر تاثیرگذار منطقه ای از نظر سیاسی و فرهنگی نقش بسزایی در پذیرش خوی استکباری رژیم اسراییل بین بخشی از حاکمان کشورهای مسلمان عرب زبان داشت. این کشور به عنوان اولین کشور عربیِ پیشتاز در عادی سازی روابط دیپلماتیک با رژیم صهونیستی علاوه بر کنار کشیدن خود از صف مبارزان علیه این رژیم رفته رفته موجب از بین رفتن اتحاد نیم بند و ضعیف حاکمان عرب و نادیده گرفتن زورگویی و زیاده خواهی رژیم اشغال قدس در تصاحب زمینهای بومیان فلسطینی و بیرون راندن ساکنان مسلمان بلندیهای جولان، نوار غزه و کرانه باختری رود اردن و استقرار و سکونت یهودیان این سرزمینها شد.

امام خمینی (ره) این رهبر بزرگترین کشور شیعه جهان نیز در اعتراض، این رویداد تلخ را خیانتِ دولت مصر به اتحاد جهان اسلام و انتفاضه فلسطین دانستند و به طور مستقیم به وزیر امور خارجه دولت موقت دستور قطع روابط سیاسی و دیپلماتیک را صادر کردند.

رهبر فقید انقلاب اسلامی در 10 اردیبهشت 1358 طی حکمی به وزیر امور خارجه دولت موقت نوشتند: «‏جناب آقای دکتر ابراهیم یزدی، وزیر امور خارجه‏. با در نظر گرفتن پیمان خائنانۀ مصر و اسرائیل و اطاعت بی چون و چرای دولت مصر از امریکا و صهیونیسم، دولت موقت جمهوری اسلامی ایران قطع روابط دیپلماتیک خود را با دولت مصر بنماید.»

ماجرای پیمان کمپ دیوید

26 شهریور 1357 درست پنج ماه قبل از پیروزی نظام جمهوری اسلامی در ایران، محمد انورسادات رییس جمهور نظامی مصر در هشتمین سال ریاست جمهوریش پای پیمان نامه ای را امضا کرد که روی خوش این پیمان موجب پیروزی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در به رسمیت شناساندن حاکمیت اسراییل به جهان سوم به ویژه کشورهای عربی بود و روی ناخوش آن شکل گیری سونامی اعتراضات داخلی و بین المللی علیه شخص انورسادات و سرزمینهای اشغالی و فلسطینیان بود.

در داخل مصر جنبشهای مردمی از جمله حزب کمونیست مصر، دو جنبش ناصریست و فیمینیست و جنبش جهاد اسلامی مصر در اعتراضاتی همسو به خیابان ها ریختند و با نیروهای نظامی دولتی درگیر شدند اما این دولت مصر بود که توانست با شدت عمل و افزایش نظامی گیری و دستگیری ها بر شرایط سیاسی و اجتماعی ملتهب کشور مصر در اواخر دهه 1970 فائق آید.

جو خفقان و بگیر و ببندها و انتقادات مخالفان پیمان نامه اما با فتوایی که توسط عمر عبدالرحمان از روحانی های بلندپایه مصری صادر شد وارد فاز جدیدی شد و جنبش جهاد اسلامی مصر که نفوذ خوبی در دستگاه نظامی این کشور داشت طرح ترور انورسادات را 37 ماه بعد از امضای پیمان کمپ دیوید و 28 ماه بعد از قطع روابط سیاسی ایران با مصر در تاریخ 14 مهر 1360 ریخت و با حمله به جایگاه مخصوص رییس جمهور در مراسم رژه در کمتر از دو دقیقه عملیاتی کرد.

انورسادات در مراسمی داخلی مشغول سان دیدن از یگان های زمینی و هوایی ارتش مصر بود درست زمانی که هواپیماهای میراژ نیروی هوایی این کشور از بالای میدان رژه در ارتفاع پایین پرواز کردند، باعث پرت شدن حواس محافظان انورسادات شدند و جیپ نظامی ای که همزمان در حال عبور از مقابل جایگاه مخصوص بود ناگهان توقف کرد و نیروهای نظامی داخل جیب با شلیک رگبار مسلسل و پرتاب نارنجک دستی، رییس جمهور و هفت مقام سیاسی و دیپلماتیک سایر کشورهای دعوت شده به مراسم رژه را به قتل رساندند و 28 نفر دیگر را زخمی کردند.

خالد بن احمد شوقی اسلامبولی معروف به خالد اسلامبولی جوانی 26 ساله از افسران ارتش و عضو جنبش جهاد اسلامی مصر به همراه چند نفر دیگر از همفکرانش به جایگاه ویژه رییس جمهور حمله کردند. در این حمله وی و برخی از دوستانش زخمی و دستگیر شدند و دوستان دیگرش به دست محافظان رییس جمهور در داخل جیب به رگبار بسته شدند.

خالد اسلامبولی و دوستان دستگیر شده اش 7 ماه بعد در تاریخ 26 فروردین 1361 در دادگاه نظامی مصر محاکمه و به جرم قتل رییس جمهور محکوم به اعدام شدند. اسلامبولی در هنگام اعدام 27 ساله بود.

پیمان کمپ دیوید

محمد انورسادات به اتفاق همسرش در اسفند 1356 وارد کمپ‌دیوید شد. بگین و همسرش نیز در فروردین 1357 یعنی درست هم‌زمان با حضور نیروهای اسرائیلی در لبنان به واشنگتن وارد شدند.

هیات مصری شرکت‌کننده در مذاکرات عبارت بودند از محمد انورسادات رییس‌جمهور مصر، محمدابراهیم کامل وزیر خارجه، پطرس غالی وزیر مشاور در امور خارجه، دکتر اسامه الباز کفیل وزارت خارجه و حسن التهامی از دیپلمات‌های مصری.

هیات اسرائیلی شرکت‌کننده در مذاکرات نیز عبارت بودند از مناخیم بگین نخست‌وزیر، موشه‌ دایان وزیر خارجه، عزر وایزمن وزیر دفاع و آهارون پاراک دادستان کل اسرائیل.

هیات آمریکایی نیز عبارت بودند از جیمی کارتر رییس‌جمهور آمریکا، سایروس ونس وزیر امور خارجه، هارولد ساندرز معاون وزیر خارجه، روی آثرتون و برژینسکی.

کنفرانس در 13 شهریور در کمپ‌دیوید آغاز به کار کرد و تا 26 شهریور 1357 ادامه یافت. نخستین کار اجلاس کمپ‌دیوید انتشار یک بیانیه درباره‌ی خود اجلاس بود که طی آن از کلیه‌ی ادیان می‌خواست که ملتمسانه از درگاه خداوند بخواهند تا نتیجه‌ی اجلاس کمپ‌دیوید را برقراری صلح و عدالت قرار دهد.

جزییات پیمان‌نامه کمپ دیوید به این شرح بود:

1-مقررات صلح در فاصله‌ی 2 تا 3 سال پس از امضای آن باید به مرحله‌ی اجرا درآید.

2- مصر حاکمیت کامل خود را بر سراسر شبه جزیره سینا باز یابد.

3-فرودگاه‌هایی که اسرائیل در العریش، رفح، رأس‌النقب و شرم‌الشیخ باقی می‌گذارد فقط برای مقاصد غیرنظامی به کار برده شود.

4-آزادی کشتیرانی و پرواز هواپیماها در کانال سوئز، خلیج سوئز، تنگه‌ی ‌تیران و خلیج عقبه برای اسرائیل تأمین شود و دو مورد یاد شده در آخر آبراه‌های بین‌المللی اعلام گردد.

5-بزرگراهی احداث شود که سینا را از راه خاک اسرائیل به اردن متصل سازد و اسرائیلی‌ها حق عبور آزاد در آن داشته باشند.

6-ترتیبات خاص نظامی به شرح زیر برقرار شود:

الف) حداکثر یک لشکر از نیروهای مصری در محدوده‌ی 50 کیلومتری شرق کانال سوئز و خلیج سوئز مستقر گردد.

ب) بقیه‌ی شبه‌جزیره سینا غیرنظامی شود و فقط نیروی پاسدار صلح ملل متحد در این بخش وجود داشته باشد.

ج) اسرائیل نیروهایش را در سه کیلومتری شرق سرحد مصر به چهار گردان پیاده کاهش دهد.

د) سه گردان پیاده دیگر در ناحیه‌ای که مشمول ترتیبات فوق نیستند برای حفظ انتظامات به پلیس غیرنظامی کمک کند.

هـ) نیروی پاسدار صلح ملل متحد در ناحیه‌ی مرزی اسرائیل در شرم‌الشیخ مستقر شود. نیروی مزبور فقط با تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد برچیده خواهد شد.

و) نیروهای اسرائیلی در دو مرحله سینا را تخلیه خواهند کرد. مرحله‌ی نخست از 3 تا 9 ماه پس از امضای پیمان صلح به خطی که از شرق العریش تا رأس محمد امتداد دارد و مرحله‌ی دوم به مرز بین‌المللی.

7-به دنبال انعقاد پیمان صلح، بین مصر و اسرائیل مناسبات عادی برقرار خواهد شد.

واکنشها به پیمان کمپ دیوید

کشورهای عربی در واکنش به پیمان کمپ‌دیوید به سه دسته تقسیم شدند. دسته اول که شامل کشورهای سوریه، عراق، الجزایر، یمن جنوبی، لیبی و سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) بودند و به گروه جبهه‌ی پایداری معروف شدند کاملا مخالف پیمان نامه بودند. دسته دوم شامل کشورهای مراکش، سودان و عمان که از پیمان کمپ دیوید حمایت کردند و دسته سوم کشورهای بی‌طرف شامل عربستان، اردن و کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس بودند.

کنگره ملی فلسطین نیز در روز 9 مهر 1357 با صدور بیانیه‌ای مذاکرات و پیمان کمپ‌دیوید را محکوم و تأکید کرد که این مذاکرات حق تعیین سرنوشت برای ملت فلسطین را نادیده گرفته است.

در سوریه نیز حافظ اسد رییس جمهور فقید سوریه در سخنرانی مراسم افتتاحیه‌ی سومین کنفرانس سران جبهه‌ی پایداری در دمشق ‌که سه روز بعد از امضای پیمان کمپ دیوید در تاریخ 29 شهریور 1357 برگزار شد پیمان نامه مذکور را به شدت محکوم کرد.

در لیبی نیز معمر قذافی رییس جمهور معزول لیبی قراردادهای کمپ‌دیوید و شخص سادات را به دلیل خارج کردن مصر از صحنه مبارزه کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن دشمن مشترک اعراب به شدت مورد حمله قرار داد و آن را محکوم کرد.

شورای فرماندهی انقلاب عراق نیز همزمان با بیانیه کنگره ملی فلسطین در تاریخ 9 مهر 1357 با انتشار بیانیه‌ای، توطئه و خیانت در کمپ‌دیوید را محکوم کرد و اعلام داشت کرد: «عراق بخشی از جبهه‌ی نظامی شمالی درگیری با دشمن صهیونیستی محسوب می‌شود و از هر جبهه‌ای که چسبیده به کیان صهیونیستی باشد، فرصت‌های لازم را برای ضربه زدن به دشمن در آینده فراهم خواهد کرد و نیز عراق آماده است تا نیروهای نظامی فعال را به جبهه‌ی سوریه اعزام کند.

اتحاد جماهیر شوروی و کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و برخی از کشورهای اروپایی نیز ضمن انتقاد از پیمان کمپ دیوید، امضای آن را پیش از روشن شدن تکلیف اراضی اشغالی و توافق بر سر آن بی‌فایده دانستند.

کریم سنجابی اولین وزیر خارجه دولت موقت نیز در پیامی به یاسر عرفات رییس فقید سازمان آزادی بخش فلسطین، قرارداد مذکور را به خنجر زدن از پشت به فلسطینی‌ها تعبیر کرد و با عرفات ابراز همدردی کرد. این گونه بود که ایران به جبهه‌ی مخالف این پیمان پیوست.

منابع:

صحیفه امام جلد چهار صفحه 356

صحیفه امام جلد هفت ص 168

جورج لنچافسکی، رؤسای جمهور آمریکا از ترومن تا ریگان، ترجمه‌ی عبدالرضا هوشنگ مهدوی، تهران، نشر البرز، صص263 و 264

نگاهی به چگونگی انعقاد قرارداد صلح بین مصر و اسرائیل، خنجری به نام کمپ‌دیوید، حسین شهمرادی، پژوهشگر تاریخ معاصر/برهان/۱۳۹۱/۷/۱۳

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)