میرنیوز

آیت‌الله رئیسی: با فساد فساد گفتن مشکل حل نمی‌شود

آیت‌الله رئیسی: با فساد فساد گفتن مشکل حل نمی‌شود 2021-04-29T14:35:35+04:30

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، آیت‎الله سید ابراهیم رئیسی در نشست تخصصی ارزیابی روند مبارزه با مفاسد اقتصادی در کشور که همزمان با سالگرد صدور فرمان ۸ ماده‎ای مقام معظم رهبری برای مبارزه با فساد با حضور مسئولان و کارشناسان دستگاه‎های ذیربط برگزار شد، از عملکرد مجموعه همکاران بخش‌های مختلف قضایی در سراسر کشور که در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی نقش دارند تقدیر کرد.

رئیس قوه قضاییه گفت: فرمان حکیمانه رهبر معظم انقلاب برای مبارزه با مفاسد اقتصادی که در سال ۸۰ صادر شده پس از ۲۰ سال همچنان زنده و چراغ راه همه قوای کشور و دستگاه‌ها و گویی امروز صادر شده است.

آیت الله رئیسی افزود: نهاد تقنین باید قوانینی را تصویب کند که منافذ فساد را بر روی سوداگران و سوءاستفاده کنندگان ببندد و دستگاه‌های اجرایی نیز باید تلاش کنند با اصلاح برخی روش‌ها، بسترهای فسادزا را از بین ببرند و دستگاه قضایی نیز مامور مبارزه جدی با فساد است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بخش‎های نظارتی هر سه قوه همچون دیوان محاسبات، وزارت اطلاعات، سازمان حسابرسی و سازمان بازرسی کل کشور باید با تقویت نظارت خود در مبارزه با فساد فعال‌تر از گذشته عمل کنند.

رئیس دستگاه قضا گفت: قوه قضاییه پیش از دوره تحول اقدامات خوبی در مبارزه با فساد داشته، اما فضا و شرایطی که حاکم بود، شرایط خاصی بود.

آیت الله رئیسی افزود: در آن مقطع هرکسی از مسئول و غیرمسئول یک موضوع یا مورد فساد را مطرح می‌کرد و مباحثی را بیان می‌کردند که مبالغی گم شده یا افرادی را معرفی می‌کردند و دولتی نسبت به دولت قبل یا مسئولی نسبت به مسئول قبل و یا رسانه‌ها، پرونده‌ها و موضوعات مختلفی را مطرح می‌کردند که برای مردم دغدغه ذهنی ایجاد می‌کرد.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: دشمنان هم بر این آتش می‌دمیدند و فضا را به گونه‌ای کرده بودند که برای مردم این سوال جدی ایجاد شده بود که چرا با مفاسد برخورد نمی‌شود و یا چرا ما مطلع نمی‌شویم و به ویژه صاحبان اصلی انقلاب و خانواده‌های شهدا و ایثارگران و مجاهدان راه خدا و فعالان اجتماعی می‌پرسیدند که چرا اقدام جدی برای رسیدگی به این مسائل صورت نمی‌گیرد.

آیت الله رئیسی افزود: در دوره تحول دوستان عزیز ما رسیدگی به پرونده‌های مطرح قضایی را با جدیت دنبال کرده‌اند و این موضوع به راهبرد قوه قضاییه تبدیل شد که تمام پرونده‌های مطرح در دستگاه قضایی یا موضوعاتی که دغدغه مردم است، عادلانه مورد رسیدگی قرار گیرد و مردم هم در جریان امور قرار گیرند.

رئیس دستگاه قضا تأکید کرد: امروز هم اگر کسی مدعی است که از بروز فسادی اطلاع دارد حتما آن را اعلام کند، دستگاه قضایی مصمم و با اراده جدی آن را پیگیری خواهد کرد و فضای دمیدن به فساد به فضای مبارزه با فساد تبدیل شده است.

آیت الله رئیسی گفت: امروز بر همگان روشن شده که نظام پاک و مقدس جمهوری اسلامی اراده مبارزه با فساد دارد و هرجای کشور فسادی رخ دهد پیگیری و با آن برخورد می‌کند و نقشه‌ها و توطئه‌های کسانی که می‌خواهند آبروی مسئولان و دست‌اندرکاران نظام را ببرند نیز نقش بر آب شده است.

رئیس قوه قضاییه افزود: امروز پرچم مبارزه با فساد دست مقام معظم رهبری و نظام اسلامی و همه ما سربازانی هستیم که باید در این عرصه فعالانه وارد شویم و کار مبارزه با فساد تداوم داشته باشد.

آیت الله رئیسی اظهار داشت: مبارزه با فساد در ذات انقلاب اسلامی نهفته است و هیچ زمانی از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون مبارزه با فساد از انقلاب جدا نشده و نمی‌شود.

رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنانش به تبیین منشور هشتگانه دستگاه قضا پرداخته و اولین محور از این منشور را تداوم سلامت دست‌اندرکاران امر مبارزه با فساد اقتصادی عنوان کرد.

آیت الله رئیسی افزود: ضابطین قضایی و مسئولان حوزه‌های نظارت و قضاوت باید از سلامت برخوردار باشند و این صیانت و سلامت رمز موفقیت مبارزه با فساد است.

رئیس قوه قضاییه افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که با دستمال آلوده نمی‌توان آلودگی را پاک کرد و این مسئله باید سرلوحه کار ما قرار گیرد و همه مراقب باشند که این سلامت تداوم یابد.

«برخورد بدون تبعیض با فساد» دومین توصیه رئیس دستگاه قضا به دست‌اندرکاران امر مبارزه با فساد اقتصادی بود و آیت الله رئیسی تأکید کرد: در مبارزه با فساد نباید توجه داشت که فرد مفسد یا متخلف به چه کسی و کدام جریان و حزب وابسته است و مطلقاً نباید این وابستگی‌ها در رسیدگی به پرونده اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه تبعیض و گزینشی عمل کردن از آفات دادرسی است، تصریح کرد: تاکنون همکاران ما در دستگاه قضا بحمدلله در رسیدگی به مفاسد توجه نمی‌کردند که فردی که مرتکب فساد شده به چه کسی وابسته است و چه کسی پیگیر کار اوست و فقط به مستندات پرونده و ادله توجه می‌کردند که این روند باید ادامه یابد.

رئیس قوه قضاییه اولویت‌بندی در مقابله با مفاسد در برخورد با دانه‌درشت‌ها دیگر مسئله مهم در رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی دانست و گفت: با موضوعات خرد و جزئی هم باید برخورد کرد چرا که فساد، فساد است چه اندک و چه کلان باشد، اما موارد کلان و دانه‌درشت‌ها باید در اولویت قرار داشته باشند.

آیت الله رئیسی افزود: رسیدگی به پرونده دانه‌درشت‎ها حتما آثار بیشتری در جوامع دارد و از بروز مفاسد خرد نیز پیشگیری می‌کند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنانش گفت: مبارزه با فساد باید هم از جنبه کیفر مجرمین و مفسدین و هم از جنبه اعاده حقوق از دست رفته بیت‌المال به اموال به یغما رفته نتیجه‌بخش باشد.

آیت الله رئیسی گفت: با فساد فساد گفتن مشکل حل نمی‌شود و آنچه اطمینان‌بخش است این است که مفسد و مجرم به کیفر عمل خود برسند و بستر فسادزا نیز اصلاح شود.

رئیس قوه قضاییه خاطر نشان کرد: مردم وقتی نسبت به روند مبارزه با فساد امیدوار می‌شوند که ساختارهای فسادزا اصلاح و با مجرمین برخورد شده و اموال به یغما رفته به بیت‌المال بازگردد.

«شفافیت در رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی» دیگر شاخصه‌های مورد تأکید رئیس دستگاه قضا برای امیدبخشی و افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی بود و آیت الله رئیسی تأکید کرد که با قطعی شدن آرای دادگاه‌ها باید این آرا به اطلاع مردم برسد چرا که در موفقیت مبارزه با فساد اثر خواهد داشت.

رئیس قوه قضاییه همچنین به همکاران خود توصیه کرد که در مبارزه با فساد مراقب باشند افراط و تفریط نکنند و مطلقاً به کسی ظلم نشود چرا که برکت کار را از بین می‌برد.

آیت الله رئیسی گفت: پرونده‌ای که ۱۰ یا ۲۰ نفر در آن مطرح هستند باید قاضی دقت کند که همه آن‌ها در یک سطح قرار ندارند و باید نسبت به هرکس به عدالت رفتار کند تا به احدی ظلم نشود.

رئیس دستگاه قضا بر لزوم برخورد شجاعانه با پرونده‌های فساد نیز تأکید کرد و گفت: قضات و ناظران و بازرسان نباید تحت تأثیر کسی قرار گیرند و خود را فقط باید در محضر خداوند متعال ببینند و خود را موظف به اجرای عدالت به قانون بدانند.

آیت الله رئیسی افزود: اینکه قضات ما ابعاد مسئله را به درستی بررسی کنند و در مقابل انواع فشارها و توصیه‌ها و پیگیری‌ها مقاوم باشند و با صلابت و قاطعیت بر اساس آنچه تشخیص می‌دهند حکم صادر کنند از شاخصه‌های موفقیت است.

آیت الله رئیسی ادامه داد: امروز بحمدالله بسیاری از قضات ما این ویژگی را دارند که علی‌رغم همه توصیه‌ها نفوذناپذیرند و فقط بر اساس حق و عدل می‌کنند و ما به وجود چنین همکارانی در دستگاه قضا افتخار می‌کنیم.

رئیس قوه قضاییه شرط دیگر موفقیت در مبارزه با فساد را خشکاندن ریشه‌های فساد عنوان کرد و گفت: اگر ریشه فساد خشک نشود هروز شاهد تولید یک پرونده قضایی خواهیم بود.

آیت الله رئیسی در همین راستا به برخی ریشه‌های فساد اشاره کرد و گفت: سیاست رانتی ارزی حتما منجر به تولید پرونده قضایی می‌شود و امروز شاهد آن هستیم که برای همین ارزهای ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی ده‌ها پرونده تشکیل شده و به ده‌ها پرونده رسیدگی و برای آن‌ها حکم صادر شده و موارد زیادی نیز در دست رسیدگی است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: اینکه دلارها و پول‌های زیادی بازگردانده شده خیلی خوب است، اما اگر حتما در کنار این کار نظارت دقیقی تعریف نشود و سیاست ارزی رانتی و ساز و کارهایش اصلاح نشود همچنان شاهد بروز مشکل خواهیم بود.

رئیس قوه قضاییه گفت: پرداخت تسهیلات بانکی بدون اعتبارسنجی و تأمین وثایق را از دیگر مشکلاتی دانست که موجب تشکیل پرونده‌های زیادی در دستگاه قضایی شده و گفت: اینکه به یک فردی تسهیلات داده شود که اعتبار سرمایه و صلاحیت او برای دریافت تسهیلات بررسی نشده و وثیقه و پشتوانه مالی هم ندارد این یک اشکال ساختاری است که باید برطرف شود.

آیت الله رئیسی از واگذاری‌های مسئله‌دار هم به عنوان نمونه‌ای دیگری از اشکالات ساختاری یاد کرد و گفت: واگذاری‌هایی در کشور شده که خوب بوده، اما برخی بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی به دلیل معیوب بودن روند واگذاری‌ها تعطیل شده‌اند و این مسئله به نظام تولید آسیب زده که باید این روند این واگذاری‌ها نیز تغییر کند.

رئیس دستگاه قضا تأکید کرد: اگر بسترهای فسادزا به بسترهای فسادزدا تبدیل شوند می‌توان جلوی بسیاری از فسادها را گرفت و عقل هم حکم می‌کند که به پیشگیری توجه شود و راه پیشگیری از بروز فساد اصلاح بسترهای فسادزا است.

آیت الله رئیسی تخصصی دانستن روند مبارزه با فساد را نیز از دیگر مسائل مورد توجه برای دست‌اندرکاران امر دانست و گفت: ضابطین قضایی باید آموزش ببینند و بر کار آن‌ها نیز نظارت شود تا گزارش‌های خود را متقن و کارشناسی ارائه دهند تا کار قاضی آسان‌تر شود.

رئیس دستگاه قضا بر همین اساس به دادسراها و دادگاه‌ها نیز توصیه کرد که از مشاوره‌ها و نظرات تخصصی کارشناسان حوزه‌های مختلف همچون صادرات و واردات، نظام ارزی و سیستم بانکی استفاده کنند و تأکید کرد که این کار به اتقان آرا کمک می‌کند و خلاف استقلال قاضی نیست.

آیت الله رئیسی همچنین بر لزوم کاهش اطاله دادرسی تأکید کرد و گفت: برای آنکه زمان رسیدگی به پرونده کوتاه‌تر شود و ضریب دقت کار بالا برود بهتر است که در پرونده گزارش‌ها و اوراق اصلی زمینه شود تا حجم پرونده‌ها کمتر شود.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به اظهارات یکی از همکاران دستگاه قضا برای اعطای برخی امتیازات به محکومان جرایم اقتصادی تاکید کرد: محکومان جرایم اقتصادی هیچ ویژگی ممتازی نسبت به سایر محکومان ندارند و باید دقیقاً مانند دیگر محکومان با آن‌ها برخورد شود.

آیت الله رئیسی افزود: پس از صدور حکم در پرونده‌های اقتصادی باید حکم درباره فرد محکوم بلافاصله اجرا شود و در طول دوره محکومیت نیز با این افراد باید مانند سایر محکومان برخورد شود و تفاوتی با دیگران ندارند.

آیت الله رئیسی از رسیدگی ویژه به پرونده‌های کثیرالشاکی نیز تقدیر کرد و گفت که این کار باعث رفع دغدغه و آرامش بسیاری از کسانی می‌شود که درگیر این پرونده‌ها شده‌اند.

رئیس دستگاه قضا همچنین از تلاش‌های صورت گرفته برای اعاده ۹۰ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال و بانک‌ها در رسیدگی به پرونده مفسدان اقتصادی تقدیر کرد و این کار را موجب افزایش امید و اعتماد مردم دانست.

آیت الله رئیسی همچنین در خصوص اصلاح برخی قوانین نیز دستور داد با سرعت کارگروهی از متشکل از مسئولین دادگستری و روسای مجتمع‌های ویژه جرایم اقتصادی و معاونت حقوقی قوه قضاییه تشکیل و خارج از نوبت نسبت به آن اقدام شود و تـأکید کرد که این کار از مصادیق اصلاح بسترهاست.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش در خصوص محکومین اقتصادی که به خارج از کشور متواری شدند نیز تأکید کرد: این افراد حتما نباید نقطه امن داشته باشند و باید با همکاری نیروی انتظامی و پلیس بین الملل به کشور بازگردانده شوند و در این رابطه به هیچ عنوان نباید سستی صورت گیرد.

آیت الله رئیسی افزود: کسانی که بیت‌المال به یغما برده‌اند و به حقوق مردم تجاوز کرده‌اند بدانند که این مسئله مشمول مرور زمان نمی‌شود و مجموعه قضایی کشور همواره به دنبال آن است که آن‌ها را برگرداند و اموال مردم را اراده کند و عدالت را درباره آن‌ها اجرا نماید.

رئیس دستگاه قضا در خصوص قاچاق کالا نیز تأکید کرد: قاچاق به ویژه قاچاق سازمان یافته یکی از موانع تولید است و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی باید در راستای حمایت از تولید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

آیت الله رئیسی بر همین اساس به ضابطان قضایی و نهادهای امنیتی و انتظامی تأکید کرد: شبکه‌های قاچاق را شناسایی کرده و تحویل دستگاه‌های قضایی و دادگاه‌ها بدهند تا با قاطعیت با آن‌ها برخورد شوند.

وی همچنین بر لزوم تشکیل شعب تخصصی مبارزه با پولشویی در استان‌ها برای جلوگیری از جابجایی پرونده‌ها و اطاله دادرسی تأکید کرد و به بانک‌ها نیز هشدار داد که وظیفه دارند برابر قانون گزارش‌های مربوط به پولشویی را به موقع به مراجع قضایی ارائه کنند و تأکید کرد اگر به این وظیفه قانونی عمل نکنند کوتاهی آن‌ها به هیچ وجه پذیرفته نیست.

«دیپلماسی قضایی» از دیگر مسائل مورد اشاره رئیس دستگاه قضا بود و آیت الله رئیسی، گفت: گاهی شاهدیم بررسی هویت شرکت‌های خارجی درگیر در پرونده‌های اقتصادی موجب اطاله دادرسی می‌شود.

آیت الله رئیسی بر همین اساس گفت که باید یک خط ارتباطی روشن از طریق وزارت خارجه در بخش‌های حقوقی و قضایی برای همکاری با قضات ایجاد شود تا مباحث مرتبط با پرونده‌های شرکت‌های خارجی که هویت آن‌ها برای قاضی روشن نیست ایجاد شود.

رئیس دستگاه قضا همچنین بر لزوم فعال شدن سامانه‌های مورد نیاز دستگاه‌ها تأکید کرد و متذکر شد هرچه این سامانه‌ها فعال‌تر باشند موجب شفافیت بیشتر می‌شود و از تولید پرونده‌های قضایی پیشگیری می‌کند.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر تقویت امکانات و تجهیزات مورد نیاز مجتمع‌های قضایی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی به دست‌اندرکاران امر مبارزه با فساد توصیه کرد کار خود را با قدرت ادامه دهند تا موجب شادمانی و رضایت قلبی و افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضا شوند.

رئیس دستگاه قضا گفت: اقدامات شما اعتماد مردم به سازمان اداری کشور و کارآمدی سیستم قضایی و رضایتمندی از مجموعه نظام را افزایش می‌دهد که این پشتوانه امنیت ملی ماست و هرگونه کم عملی و بی‌عملی و ترک فعل موجب بی‌اعتمادی و ناامیدی مردم می‌شود.

آیت الله رئیسی همچنین از دست‌اندرکاران مبارزه با فساد خواست که به گزارش‌های اصحاب رسانه و همچنین گزارش‌های مردمی درباره مفاسد توجه ویژه داشته باشند و تأکید کرد: بهترین تشویق برای کسانی که مفاسد را گزارش می‌دهند پیگیری گزارش‌ها و حمایت از آنهاست.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...

نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟

 نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟
2024-02-26T06:00:52+03:30
پشتوانه مردمی ناشی از مشارکت زیاد در انتخابات، باعث می‌شود تا دشمن خارجی، هم در سطح عملیاتی از اقدامات ضد امنیتی خود بکاهد و هم در سطح سیاسی و اقتصادی روابط...

رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید

 رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید
2024-02-26T06:00:51+03:30
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آنچه که باعث پایداری و پیشرفت نظام اسلامی و غلبه آن بر بسیاری از موانع و توطئه‌ها شد، جمع بین «...

فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم

 فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم
2024-02-26T06:00:51+03:30
نشست خبری علی مطهری سرلیست فهرست انتخاباتی«صدای ملت» صبح فردا در خبرگزاری تسنیم برگزار می شود.

وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد

 وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد
2024-02-26T06:00:51+03:30
فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: وزارت بهداشت عاقل‌تر از این است که تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی بگیرد چون خودش دچار مشکل می...

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:00:50+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند

 مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند
2024-02-26T06:00:50+03:30
سخنگوی ستاد انتخابات کشور عنوان کرد:ما سامانه‌ای به نام «انتخاب ایران» طراحی کردیم که به معرفی نامزدها در فضای مجازی می‌پردازد و مردم می‌توانند زن...

لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول

 لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول
2024-02-26T06:00:49+03:30
حزب ندای ایرانیان با انتشار بیانیه‌ای ضمن بیان دلایل حضور فعالانه در انتخابات، کاندیداهای مورد حمایت خود در سراسر کشور را معرفی کرد.

قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند

 قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند
2024-02-26T06:00:49+03:30
متقی فر تاکید کرد : لیست واحد شورای ائتلاف و جبهه پایداری ۲ سرلیست مشترک دارد که یکی آقای آقاتهرانی و دیگری آقای قالیباف است.

رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست

 رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست
2024-02-26T06:00:48+03:30
آیت الله رییسی در دیدار مردم بیرجند گفت: در کشور ما، هم اصل نظام اسلامی با رای مردم «تشکیل» شد، هم نوع حکومت با رای مردم انتخاب شد هم نهادهای ادار...

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی

 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی
2024-02-26T06:00:48+03:30
رهبر انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی را تسلیت گفتند.

لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی

 لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی
2024-02-26T06:00:48+03:30
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب لیست نهایی "ایران سربلند، مجلس انقلابی" را اعلام کرد.

لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد

 لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد
2024-02-24T08:27:44+03:30
اعضای هیات انتخاب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) فهرست مشترک این ائتلاف و جبهه پایداری را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)

 عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)
2024-02-23T16:01:04+03:30
معاون اول رئیس جمهور در آستانه نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) از یکی از جانبازان پیشتاز دفاع مقدس، جبهه مقاومت و عرصه امنیت عیادت کرد.

منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است

 منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است
2024-02-23T16:01:02+03:30
معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از کمپ تیم‌های ملی کشتی گفت: در رشته کشتی همه حلقه‌های زنجیره‌ موفقیت را داریم و مجموعه دولت پشتیبان و وزارت ورزش پای‌کار ...

حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:54:16+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:27:26+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری

 تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری
2024-02-23T12:20:50+03:30
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت روحانی سالک‌الی‌الله حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری را تسلیت گفتند.

حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان

 حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان
2024-02-23T11:40:42+03:30
جبهه پایداری طی بیانیه‌ای از کاندیداهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سراسر کشور حمایت کرد.

الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی

 الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی
2024-02-23T11:40:41+03:30
در انتخابات امسال، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط برای حضور پای صندوق‌های رأی هستند.

فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی

 فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی
2024-02-23T09:54:09+03:30
ستاد انتخابات کشور فهرست نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ملجس شورای اسلامی را به تفکیک استان‌ها منتشر کرد.

وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند

 وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند
2024-02-23T09:40:51+03:30
حجت الاسلام خطیب گفت: مقوله امنیت در ایران اسلامی «مردم‌پایه» می‌باشد و به همین دلیل همه‌ی ما، امنیت را مدیون مردم عزیزمان هستیم. لذا مردم با مشار...

مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است

 مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است
2024-02-23T09:40:50+03:30
کارشناس مسائل راهبردی گفت: انتخابات با مشارکت بالا بدون شک موجب افزایش انسجام ملی می‌شود و متعاقب آن به‌طور طبیعی امنیت ملی افزایش می‌یابد و دندان طمع دشمن ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)