میرنیوز

پاشینیان؛ گزینه مطلوب روسیه، ترکیه و آذربایجان

پاشینیان؛ گزینه مطلوب روسیه، ترکیه و آذربایجان 2021-04-29T07:28:54+04:30

ولی کالجی در گفت وگو با ایسنا در تحلیلی نسبت به وضعیت ارمنستان به ویژه استعفای نخست وزیر این کشور گفت : قانون اساسی ارمنستان درباره این که استعفا در چنین شرایطی قانونی است یا خیر، شفاف نیست، اما استعفای نیکول پاشینیان با هدف برگزاری انتخابات فوق العاده و زودهنگام که در ۲۰ ژوئن (۳۰خرداد سال جاری) است، می باشد.

وی تصریح کرد : انتخابات ۲۰ ژوئن دومین انتخابات زودهنگام در ارمنستان است که طی دو سال اخیر برگزار می شود، در سال ۲۰۱۸ پاشینیان توانست با رأی قاطع، مخالفان را کنار بزند و جایگاه خودش را تثبیت کند.

این پژوهشگر ارشد مسائل آسیای مرکزی و قفقاز همچنین بیان کرد : طبق قانون ارمنستان انتخابات باید هر پنج سال یکبار یعنی در سال ۲۰۲۳ برگزار می شد اما شرایط جنگ و اعتراضات گسترده ای که در ارمنستان صورت گرفت و حدود ۱۷ حزب سیاسی از جمله حزب جمهوری خواه، حزب ارمنستان شکوفا و... جزو منتقدین و مخالفان پاشینیان هستند ضمن این که اشخاصی چون مانوکیان نخست وزیر پیشین ارمنستان و همچنین رئیس جمهور قبلی این کشور نیز در صف مخالفان بسیار جدی پاشینیان قرار دارند.

کالجی خاطرنشان کرد : در عین حال پاشینیان موافقانی هم دارد، نمی توان گفت به طور یکپارچه کل جامعه ارمنی با او مخالف هستند، در واقع تنها برگ برنده پاشینیان بعد از شکست قره باغ مفاد توافق آتش بس بوده و گشایش راه های ارتباطی و حمل و نقل که در این موافقت نامه مورد تاکید قرار گرفته است.

توافق آتش بس اجرایی شود ارمنستان از بن بست ژئوپلیتیک بیرون می آید 

این پژوهشگر ارشد مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری یادآور شد: اگر مفاد توافق نامه آتش بس که در پی جنگ قره باغ اتفاق افتاد، اجرایی شود پس از ۳۰ سال ارمنستان از انزوا و بن بست ژئوپلیتیک بیرون می آید و این ها تنها برگ برنده پاشینیان است.


وی تصریح کرد : به همین دلیل پاشینیان با توجه به اعتراضاتی که به وجود آمد و مخالفان در کف خیابان ها آمدند، در چندین نوبت نیز توانست موافقان را به خیابان ها بیاورد و زورآزمایی سیاسی نشان دهد که چهره شکست خورده کامل را ندارد.


کالجی با بیان این که انتخابات زودهنگام ارمنستان را از این بن بست و وضعیت نا مشخص سیاسی خارج می کند، گفت: این انتخابات می تواند وضعیت داخل و خارج ارمنستان را مشخص کند در واقع اگر پاشینیان شکست بخورد شرایط با گونه ای دیگر خواهد بود، مخالفت هایی درباره توافق آتش بس می شود هر چند بعید است ارمنستان بتواند کل موافقت نامه را زیر سوال ببرد، اما در مقابل اگر پاشینیان مجددا رأی آورد با اعتماد به نفس بهتر و مقبولیت بیشتر مفاد آتش بس را اجرایی می کند، در نتیجه از این جهت  برنده شدن و ادامه حضور پاشینیان در قدرت گزینه مطلوب تری است.


این پژوهشگر ارشد مسائل اوراسیا اظهار داشت: با توجه به این که پاشینیان در جنگ شکست خورد اکنون آماده اجرای موافقت نامه است تا تکلیف فضای سیاسی در ارمنستان مشخص شود، استقلال، ثبات سیاسی، اجرای توافقنامه، کریدور نخجوان و... وارد فاز اجرایی می شوند.

قبل و بعد از جنگ دوم قره باغ روابط پاشینیان با روسیه تفاوت دارد 


وی درباره هماهنگی استعفای پاشینیان با روسیه با توجه به تماس و دیداری که او با پوتین داشته است، گفت: قطعا که اطلاع داده شده اما این که در چه سطح هماهنگ شده باشد را نمی توان قضاوت کرد، زیرا نیکول پاشینیان قبل و بعد از جنگ قره باغ در نوع روابطش با روسیه کاملا تفاوت پیدا کرده است، او پیش از این به سمت غرب و اسرائیل حرکت کرد که موجب ناخرسندی روسیه و شخص پوتین شد.


کالجی تصریح کرد : اما پاشینیان بعد از جنگ قره باغ دیگر شخص قبل از جنگ نیست، صلح‌بانان روسیه به منظور تحقق آتش بس بر اساس توافقنامه امضا شده بین مسکو، ایروان و باکو در امتداد خطوط حائل در منطقه قره باغ مستقر می شوند.  همچنین مقرهای دیده بانی روسیه در امتداد خطوط حائل در منطقه قره باغ و تا امتداد دالان لاچین (متصل کننده قره باغ به ارمنستان) مستقر می شوند. در واقع بدون این ها هیچ مکانیزم دفاعی که جنبه بازدارندگی در مورد تهدیدات بیرونی داشته باشد را ندارد و لذا پاشینیان بعد از جنگ به روسیه نزدیک تر شده است. 


 اکنون گزینه مطلوب روسیه پاشینیان است 

این پژوهشگر ارشد مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری ابراز عقیده کرد: به نظر بنده اکنون گزینه مطلوب روسیه پاشینیان است، شاید قبل از جنگ قره باغ نبود اما الان روس ها همراهی و همسویی طرف مقابل را می بینند که پاشینیان امروز همانند یکی دوسال پیش نیست، در واقع ترکیه، آذربایجان و روس ها ترجیح می دهند مجددا پاشینیان نخست وزیر باشد.ممکن است مخالفانی روی کار آیند که مفاد آتش بس را اجرا نکرده و شرایط منطقه را دچار تنش کنند. 

به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه توسط بایدن اتفاق بزرگی است 

کالجی افزود: استعفای نخست وزیر ارمنستان یک روز بعد از به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه از سوی بایدن اتفاق بزرگی است که موجب اعتماد به نفس پاشینیان شده و به نظر می رسد روابط دولت بایدن با ارمنستان به مراتب بهتر از دولت ترامپ باشد زیرا روابط ترامپ با ترکیه و آذربایجان بهتر بود تا ارمنستان، در جلسه ای الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان صراحتا از دولت جدید آمریکا گله داشت که حتی هیچ پیامی از سوی دولت بایدن به او داده نشده بود، به نظر می رسد اقدام بایدن نشان می دهد که آمریکا دوباره به ارمنستان توجه دارد.

حفظ روابط با روسیه، آمریکا و فرانسه برای ارمنستان حائز اهمیت است 

وی خاطرنشان کرد : جامعه دیاسپورای ارمنی قدرتمند هستند که دو میلیون نفر در روسیه، یک میلیون نفر در آمریکا و ۵۰۰ هزار نفر در فرانسه زندگی می کنند و حفظ روابط با این سه کشور به ویژه این که کشورهای گروه مینسک هستند بسیار حائز اهمیت است برای این که ارمنستان رابطه اش را حفظ کند.

این پژوهشگر مسائل آسیای مرکزی و اوراسیا ادامه داد: تنها نکته مهم این است که پاشینیان بخواهد از طریق حمل و نقل و کریدور به سمت عادی سازی روابط با ترکیه برود که دیاسپورای ارمنی به شدت با این مساله مخالف هستند، پیش شرط هر گونه روابط عادی سازی با ترکیه باید شناسایی نسل کشی ارامنه باشد، پاشینیان از طریق اجرای آتش بس بدون پیش شرط روابط را با ترکیه عادی سازی کند.

ایران نمی تواند هیچکدام از همسایگان را حذف یا جایگزین کند

کالجی درباره موضع ایران نسبت به استعفای نخست وزیر ارمنستان و تحولات این کشور نیز اظهار داشت: براساس سیاست همسایگی اولویت اول ما حفظ صلح و ثبات ارمنستان است، ایران با ۱۵ کشور همسایه است و ما به همه همسایه ها نیاز داریم هیچکدام را نمی توانیم حذف یا جایگزین کنیم و ارمنستان نیز تنها کشور مسیحی همسایه ما است، و لذا یک ارمنستان ضعیف بی ثبات و دچار تلاطم قطعا به نفع ما نیست.

وی تصریح کرد : پاشینیان به جز مساله توسعه مناسبات با اسرائیل که باعث ناخرسندی داخل ایران شد مشکل دیگری در دوره نخست وزیری اش در ارتباط با ایران ایجاد نکرد، البته در مورد تعامل ارمنستان و اسرائیل هم باید گفت پس از جنگ دوم قره باغ این روابط کاهش یافت آن هم به دلیل حمایت پهپادی که اسرائیل از آذربایجان داشت.


پاشینیان همواره بر روابط نزدیک با ایران تاکید داشت 


این پژوهشگر ارشد مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری یادآور شد : پاشینیان رئیس انجمن دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران بود و شناخت کافی داشته و همواره بر روابط نزدیک با ایران تاکید داشت و اکنون نیز در صورتی که رای آورد می تواند با ایران همکاری خوبی داشته باشد البته مخالفان او مانند نخست وزیر یا رئیس جمهور پیشین این کشور نیز با طور سنتی روابط نزدیکی با ایران داشتند.

ثبات و امنیت در روابط با ارمنستان برای ایران مهم است 


کالجی تاکید کرد : بنابراین برای ایران جای نگرانی نیست، مهم برای ما در روابط با ارمنستان این است که ثبات و امنیت ایجاد شود، حفظ مرز ها، موقعیت قفقاز جنوبی، عضویت ارمنستان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و... مناسبات ما را مانند مناسبات با گرجستان چند جانبه می کند. بنابراین  الگوی ۳+۳ که وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به قفقاز مطرح کرد می تواند به توسعه همکاری ها بیانجامد. 
انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)