میرنیوز

آخرین وضعیت کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰؛ در اردوگاه اصلاح‌طلب و اصولگرا چه خبر است؟

 آخرین وضعیت کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰؛ در اردوگاه اصلاح‌طلب و اصولگرا چه خبر است؟ 2021-04-19T16:29:15+04:30

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آرایش سیاسی جریان‌های سیاسی برای انتخابات 1400 در حال شکل گرفتن است و رفته رفته نام افراد مختلفی به میان می‌‌آید. دوماه تا سررسید انتخابات 1400 باقی مانده و گفتمان‌های انتخاباتی هرکدام درحال شکل گرفتن است و باید منتظرماند و دید در روزهای ثبت‌نام انتخابات کدام چهره‌ها حضورشان را نهایی می‌کنند و آیا افرادی که تاکنون دست خود را بالا برده‌اند ممکن است به نفع دیگری کنار بروند. 

در جبهه اصولگرایان در هفته‌های گذشته شاهد کاندیداتوری چهره‌های جدیدی بودیم که برخی از آنها در ادوار گذشته نیز ثبت‌نام کرده بودند. 

یک گروه از کاندیداهای این جناح، وزرا و مسئولان دولت‌های نهم و دهم می‌شوند که می‌توان از میان آنها به محمد ناظمی اردکانی وزیر تعاون دولت نهم و دبیرکل جامعه اسلامی مدیران، رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم، محمد عباسی وزیر پیشین ورزش و جوانان، امیر محمدحسن نامی وزیر ارتباطات دولت دهم، علی نیکزاد  وزیر مسکن و شهرسازی دولت دهم و نائب رئیس مجلس یازدهم، صادق خلیلیان وزیر کشاورزی دولت دهم اشاره کرد. 

در میان این اسامی رستم قاسمی و علی نیکزاد جدی تر از سایر گزینه‌ها فعالیت انتخاباتی را کلید زده‌اند.

رستم قاسمی وزیر پیشین نفت در گفت‌وگوی اخیر با تسنیم، با اینکه نخواست رسماً موضعی درباره کاندیداتوری داشته باشد، در پاسخ به این سؤال که در صورت کاندیداتوری گزینه کدام جریان سیاسی خواهد بود، گفت: رستم کاندیدای مردم ایران است!

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شورای ائتلاف یا وحدت از او برای ریاست‌جمهوری برنامه گرفته است یا نه، گفت: فعلاَ شورای ائتلاف یا وحدت از من برنامه برای ریاست‌جمهوری نخواسته‌اند اما اگر برنامه بخواهند آمادگی دارم این برنامه را ارائه کنم.

علی نیکزاد نائب رئیس مجلس نیز در مصاحبه‌ای گفته است: "از من پر رزومه تر در قوه مجریه در بین کاندیداها نیست. من کارمند   مدیر و مدیرکل، رئیس سازمان، معاون استاندار و استاندار  معاون وزیر کشور و وزیر بودم. استاندار نماینده عالی نظام و رئیس جمهور در یک استان است. استاندار فرابخشی کار می کند و رئیس شورای تامین استان است، استاندار در مباحث فرهنگی سیاسی و عمرانی وارد می شود. من از کارمندی تا وزارت را در قوه مجریه رفته‌ام."

طیف دیگری از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری در میان اصولگرایان را ساکنان بهارستان تشکیل می‌دهند. از میان نمایندگان فعلی مجلس تاکنون امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و علی نیکزاد رسماً اعلام کاندیداتوری کرده‌اند. 

نام محمدباقر قالیباف و سید مصطفی میرسلیم نیز به‌عنوان کاندیداهای احتمالی به میان آمده است. میرسلیم که در انتخابات 92 کاندیدای حزب موتلفه بود، این بار نیز نامش در بیانیه این حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 آمد. حزب موتلفه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که تیم نامزدهای در تراز ریاست جمهوری این حزب شامل شخصیت هایی چون اسدالله بادامچیان، مهندس سید مصطفی میرسلیم، محمد حسین نیکنام، حسین انواری، حمیدرضا ترقی می‌باشند که جملگی مورد اعتماد ملت و بزرگان روحانی و ملی هستند و از بین آنان متعاقبا نامزد واحد معرفی خواهد شد.

در جبهه اصولگرایان نام سید ابراهیم رئیسی و محسن رضایی و سید عزت‌الله ضرغامی نیز جزو نام‌های پربسامد است. محسن رضایی اگرچه تاکنون رسماً اعلام کاندیداتوری نکرده است اما در روزهای پایانی سال 99 با حضور در خبرگزاری تسنیم از سامانه مردم‌یار رونمایی کرد که به نوعی ورود به فعالیت انتخاباتی بود. وی در مراسم رونمایی از این سامانه اظهار داشت: ما در این انتخابات نیاز به دولت قوی و کارآمد داریم، دیگر گذشت که سکان اداره کشور به یک نفر داده شود لذا از هر نوع رایزنی استقبال می‌کنیم و همه کسانی که پیرو انقلاب و رهبری هستند در دولت آینده باشند.

آیت‌الله رئیسی رئیس دستگاه قضا که اقدامات وی در دوسال گذشته در قوه قضاییه، جایگاه وی را در نظرسنجی‌ها ارتقاء داده بود و در برخی نظرسنجی‌ها، صدرنشین محبوبیت مسئولان شده بود و در نظرسنجی‌های انتخاباتی نیز بالاترین میزان آراء را تاکنون دارد، با اینحال از هرگونه اظهارنظر انتخاباتی تاکنون پرهیز کرده است.

منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت در نشست خبری امروز خود اعلام کرد که مطالبه از آقای رئیسی برای حضور در صحنه انتخابات در اقشار مختلف و در جای جای کشور را مشاهده می‌کنیم. در قشرهای دانشجویی و مردمی و اجتماعی این مطالبه وجود دارد.

عزت‌الله ضرغامی که شعار خود را شعار "نان، مسکن، آزادی" انتخاب کرده است، در مصاحبه‌ای گفته است: دلیلی برای عدم احراز صلاحیت نمی‌بینم، ولی یک مسئولیتی برای خودم احساس می‌کنم که اگر تأیید شوم بار بسیار سنگینی روی دوش من خواهد بود، امّا اگر تأیید نشوم هم دعای خیر خانواده‌ام شدیداً همراه شورای نگهبان خواهد بود هم دعای خیر خود من که مسئولیتی از دوشم برداشته شده است.

** اصلاح‌طلبان؛ پرش از سید حسن به سمت لاریجانی و ظریف؟

در اردوگاه اصلاح‌طلبان نیز بعد از انصراف سید حسن خمینی از کاندیداتوری در پی توصیه رهبر معظم انقلاب به وی، نگاه آنها به سمت محمدجواد ظریف رفته است.  ظریف روز 11 فروردین، وی با حضور در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس اعلام کرد کاندیدا نمی‌شود و گفت: "من عضو ستاد و کمپین انتخاباتی هیچ‌کس نمی‌شوم؛ نه آقای لاریجانی و نه هیچ‌کس دیگر."

با این‌حال بعد از اعلام انصراف سید حسن خمینی از کاندیداتوری، نام ظریف مجدداً در بین اصلاح‌طلبان به میان آمده است. وزیر خارجه دولت روحانی به تازگی در پست اینستاگرامی مجدداً درباره انتخابات موضع گرفت و گفت ترس وی از رای نیاوردن نیست بلکه از رای آوردن است:  "بر عزم خود برای نامزد نشدن استوارم ولی تداوم  فشارها، آزارها، افتراها، تهدیدها در اقبال عمومی و در این عزم تاثیر معکوس دارد."

روزنامه سازندگی ارگان حزب کارگزاران نیز در شماره روز پنجشنبه (26 فروردین) از بازگشت اصلاح طلبان به گزینه‌ی محمد جواد ظریف خبر داد  و  اعلام کرد که رایزنی‌ها با ظریف برای کاندیداتوری آغاز شده است. 

حسین نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران نیز سوم بهمن‌ماه سال گذشته در گفتگو با تسنیم از محمدجواد ظریف، اسحاق جهانگیری و محسن هاشمی به‌عنوان گزینه‌های احتمالی حزب متبوعش برای 1400 یاد کرده بود. 

حال باید منتظر ماند و دید که آیا ظریف کماکان قصدی برای نامزدی در انتخابات ندارد یا اینکه اصلاح‌طلبان بعد از گزینه سید حسن خمینی به سراغ وی خواهند آمد و بر سر او به اجماع خواهند رسید.

شخصیت دیگری که البته در نظرسنجی‌ها جایگاه مناسبی ندارد، علی لاریجانی است. نام وی نیز بعد از انصراف سید حسن خمینی زیاد به گوش می‌رسد و احتمال دارد بخشی از جریان اصلاحات مثل کارگزاران با او همراهی کند. از گوشه‌وکنار این جریان خبر می‌رسد که گروهی از اعضای این جبهه با محوریت حزب کارگزاران در تلاش‌اند به‌ویژه پس از قطعی شدن عدم کاندیداتوری سیدحسن خمینی، علی لاریجانی را به‌عنوان گزینه اجماعی اصلاح‌طلبان برای انتخابات 1400 معرفی کنند.

عملکرد ضعیف دولت روحانی در اقتصاد و معیشت و افزایش تحریم‌ها در این دولت، موجب شده تا کمتر کسی از طیف حامیان رئیس‌جمهور سودای پاستور در سر داشته باشد چراکه مسلماً به‌عنوان نماد وضع موجود شانس کمی برای رای آوردن خواهد داشت. با این‌حال در بین اصلاح‌طلبان محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس دهم و کاندیدای سال 92 و همچنین صادق خرازی دبیرکل حزب ندا و سفیر اسبق ایران در فرانسه و مسعود پزشکیان جزو افرادی هستند که به‌عنوان گزینه بالقوه مطرح‌اند. 

صادق خرازی فعالیت‌های انتخاباتی خود را سفر به استان‌های مرزی کشور کلید زدو تاکنون به سیستان و بلوچستان و کردستان سفر کرده است. مسعود پزشکیان نیز در گفت وگو با تسنیم ضمن اعلام کاندیداتوری خود گفته است، برای کاندیداتوری نه با خاتمی جلسه داشتم و نه از ایشان مشورت گرفته‌ام و به نفع هیچکس چه لاریجانی و چه عارف کنار نمی‌روم!

در میان کاندیداهای مستقل سردار محمد دهقان وزیر دفاع دولت یازدهم و سعید محمد فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیاء بیش از دیگران فعالیت انتخاباتی دارند. سعید محمد در نشست جامعه اسلامی دانشجویان گفته است  ابتدا خدمت آقای رییسی رفتم تا برنامه را با ایشان تنظیم کنم اما ایشان گفتند که به انتخابات ورود نمی‌کنند. حتی قبل از آنکه از قرارگاه خارج شوم دوباره از ایشان پرسیدم و گفتند که قصد ورود به انتخابات را ندارند. اگر ورود کنند به آقای رییسی کمک می‌کنم چون ایشان می‌توانند اجماع خوبی ایجاد کنند و اولویت عدم انشقاق است.

سید محمد غرضی کاندیدای انتخابات در سال 92 و وزیر نفت در دوره دفاع مقدس نیز در گفت وگو با تسنیم، درباره برنامه های خود برای کاندیداتوری گفته است، به محض اینکه مسئولیت پیدا کردم، تورم را صفر می‌کنم. شاید ده‌ها رانت‌خواری قانونی وجود داشته باشد، همه را برمی‌گردانم. ظرف کمتر از یکی دو سال ایران به پای کشورهای اسکاندیناوی‌ می‌رسد!

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...

نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟

 نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟
2024-02-26T06:00:52+03:30
پشتوانه مردمی ناشی از مشارکت زیاد در انتخابات، باعث می‌شود تا دشمن خارجی، هم در سطح عملیاتی از اقدامات ضد امنیتی خود بکاهد و هم در سطح سیاسی و اقتصادی روابط...

رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید

 رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید
2024-02-26T06:00:51+03:30
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آنچه که باعث پایداری و پیشرفت نظام اسلامی و غلبه آن بر بسیاری از موانع و توطئه‌ها شد، جمع بین «...

فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم

 فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم
2024-02-26T06:00:51+03:30
نشست خبری علی مطهری سرلیست فهرست انتخاباتی«صدای ملت» صبح فردا در خبرگزاری تسنیم برگزار می شود.

وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد

 وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد
2024-02-26T06:00:51+03:30
فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: وزارت بهداشت عاقل‌تر از این است که تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی بگیرد چون خودش دچار مشکل می...

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:00:50+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند

 مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند
2024-02-26T06:00:50+03:30
سخنگوی ستاد انتخابات کشور عنوان کرد:ما سامانه‌ای به نام «انتخاب ایران» طراحی کردیم که به معرفی نامزدها در فضای مجازی می‌پردازد و مردم می‌توانند زن...

لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول

 لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول
2024-02-26T06:00:49+03:30
حزب ندای ایرانیان با انتشار بیانیه‌ای ضمن بیان دلایل حضور فعالانه در انتخابات، کاندیداهای مورد حمایت خود در سراسر کشور را معرفی کرد.

قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند

 قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند
2024-02-26T06:00:49+03:30
متقی فر تاکید کرد : لیست واحد شورای ائتلاف و جبهه پایداری ۲ سرلیست مشترک دارد که یکی آقای آقاتهرانی و دیگری آقای قالیباف است.

رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست

 رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست
2024-02-26T06:00:48+03:30
آیت الله رییسی در دیدار مردم بیرجند گفت: در کشور ما، هم اصل نظام اسلامی با رای مردم «تشکیل» شد، هم نوع حکومت با رای مردم انتخاب شد هم نهادهای ادار...

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی

 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی
2024-02-26T06:00:48+03:30
رهبر انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی را تسلیت گفتند.

لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی

 لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی
2024-02-26T06:00:48+03:30
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب لیست نهایی "ایران سربلند، مجلس انقلابی" را اعلام کرد.

لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد

 لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد
2024-02-24T08:27:44+03:30
اعضای هیات انتخاب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) فهرست مشترک این ائتلاف و جبهه پایداری را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)

 عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)
2024-02-23T16:01:04+03:30
معاون اول رئیس جمهور در آستانه نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) از یکی از جانبازان پیشتاز دفاع مقدس، جبهه مقاومت و عرصه امنیت عیادت کرد.

منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است

 منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است
2024-02-23T16:01:02+03:30
معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از کمپ تیم‌های ملی کشتی گفت: در رشته کشتی همه حلقه‌های زنجیره‌ موفقیت را داریم و مجموعه دولت پشتیبان و وزارت ورزش پای‌کار ...

حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:54:16+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:27:26+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری

 تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری
2024-02-23T12:20:50+03:30
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت روحانی سالک‌الی‌الله حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری را تسلیت گفتند.

حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان

 حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان
2024-02-23T11:40:42+03:30
جبهه پایداری طی بیانیه‌ای از کاندیداهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سراسر کشور حمایت کرد.

الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی

 الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی
2024-02-23T11:40:41+03:30
در انتخابات امسال، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط برای حضور پای صندوق‌های رأی هستند.

فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی

 فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی
2024-02-23T09:54:09+03:30
ستاد انتخابات کشور فهرست نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ملجس شورای اسلامی را به تفکیک استان‌ها منتشر کرد.

وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند

 وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند
2024-02-23T09:40:51+03:30
حجت الاسلام خطیب گفت: مقوله امنیت در ایران اسلامی «مردم‌پایه» می‌باشد و به همین دلیل همه‌ی ما، امنیت را مدیون مردم عزیزمان هستیم. لذا مردم با مشار...

مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است

 مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است
2024-02-23T09:40:50+03:30
کارشناس مسائل راهبردی گفت: انتخابات با مشارکت بالا بدون شک موجب افزایش انسجام ملی می‌شود و متعاقب آن به‌طور طبیعی امنیت ملی افزایش می‌یابد و دندان طمع دشمن ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)