میرنیوز

آمریکا پشت درهای کمیسیون برجام است / در حال برطرف کردن موانع ورود واکسن از هند هستیم

آمریکا پشت درهای کمیسیون برجام است / در حال برطرف کردن موانع ورود واکسن از هند هستیم 2021-04-19T12:39:04+04:30

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه صبح روز دوشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوالی در ارتباط با گزارش برخی از رسانه های غربی مبنی بر انجام مذاکرات میان ایران و عربستان در منطقه سبز بغداد و اظهارنظرهای مقامات غربی و عراقی در این ارتباط گفت: این گزارش های رسانه ای و مطبوعاتی را در مورد آنچه که شما اشاره کردید ما نیز دیده ایم. البته نقل قول های مختلف و بعضا متضادی منتشر شده است.

وی ادامه داد: چیزی که اهمیت دارد این است که ایران همواره از گفت‌وگو با پادشاهی سعودی استقبال کرده و آن را به نفع مردم دو کشور و همچنین صلح و ثبات در منطقه می داند.

خطیب زاده در پاسخ به پرسش مکرر خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا ایران انجام چنین گفت‌وگوهایی را بین تهران وریاض در بغداد تأیید می کند یا نه، گفت: ما درباره گزارشات ضد و نقیض رسانه ای اظهار نظر نمی کنیم. با توجه به اینکه برخی از رسانه های منتشر کننده این اخبار نیز سابقه طولانی در خبرسازی دارند.

این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با اهداف سفر ظریف به اندونزی اظهار کرد: سفر آقای ظریف به اندونزی یک سفر دوجانبه است. همان طور که می دانیم سال گذشته هفتادمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور بود. در طی دو سال اخیر نیز هر گونه روابط تجاری بین دو کشور تقریبا دو برابر شده است و این سفر برای پیگیری روابط دوجانبه، ارتقای روابط و رفع موانع تجاری انجام شده است. از قبل انجام این سفر در دستور کار بود.

وی همچنین ادامه داد: در بین کشورهای اسلامی در ماه مبارک رمضان بازدیدها و رفت و آمدهایی با عنوان دیپلماسی رمضان مرسوم است و انشاءالله دیپلماسی رمضان از سوی آقای ظریف در طی این ماه ادامه خواهد داشت.

خطیب زاده همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه طبق اخبار منتشر شده قرار بود در سفر آقای لاوروف به تهران دو سند بین تهران و مسکو به امضا برسد ولی به نظر می رسد که طبق اخبار منتشر شده فقط گسترش همکاری های فرهنگی در جریان این سفر به امضا رسیده است، اظهار کرد: ما در حال تکمیل دو سند موازی هستیم. آنچه که برنامه سند همکاری دو کشور است هر پنج سال یک بار تمدید می شود. فروردین امسال مدت زمان آن به اتمام رسید ولی مطابق با مندرجات سند به شکل خودکار تمدید شده است و سندی معتبر بین دو کشور است. ما در حال کار کردن روی یک سند ارتقا یافته هستیم. توافقات خوبی برای پیگیری این سند انجام شده است.

وی بار دیگر تأکید کرد: آن سند همکاری که اشاره کردم به صورت خودکار تمدید شده است و در جریان سفر آقای لاوروف به تهران سند گسترش همکاری های فرهنگی بین دو کشور نیز تصویب شد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین با اشاره به اینکه وزیر خارجه پاکستان روز چهارشنبه به تهران سفر خواهد کرد در ارتباط با اهداف این سفر گفت: این سفر، سفر مهمی است. روابط اسلام آباد و تهران روابط عمیق و گسترده ای است و در جریان این سفر دو کشور علاوه بر گفت و گو در ارتباط با موضوعات دو جانبه مرز سوم مشترک بین دو کشور را نیز افتتاح می کنند.

خطیب زاده همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با نوع نگاه ایران در مورد نشست استانبول که قرار است در ارتباط با موضوع صلح در افغانستان در ترکیه برگزار شود و این که آیا ایران در این نشست شرکت خواهد کرد یا نه، گفت: امروز آقای طاهریان (نماینده ویژه وزیر امور خارجه در مورد افغانستان) با آقای عبدالله عبدالله گفت‌وگوهایی را در مورد مسائل مختلف نشست استانبول داشتند. ما با دقت مسائل مرتبط با این موضوع را بررسی می کنیم. ایران همواره در کنار دولت و ملت افغانستان بوده و با توجه به بررسی‌هایمان اگر این گفت‌وگوها (نشست استانبول) با اصولی که مد نظرمان در ارتباط با صلح در افغانستان است همخوانی داشته باشد شرکت خود در این نشست را در نظر خواهیم گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه در ارتباط با پیگیری های دستگاه دیپلماسی کشور در مورد خرید واکسن کرونا از کشورهای مختلف از جمله هند گفت: در خصوص خرید واکسن کرونا وزارت خارجه از همان روز اول به صورت بسیار جدی مسائل مرتبط با این موضوع را به جلو برده است. نامه نگاری کرده، پیگیری های مختلف را در سطوح مختلف انجام داده است.

وی با بیان اینکه یکی از کشورهایی که در این زمینه با آن ها گفت‌وگو صورت گرفته است، هند بوده است، خاطر نشان کرد: مذاکرات فشرده ای را با هندوستان انجام داده ایم و بخشی از واکسن از هند وارد شد ولی در ادامه به خاطر برخی از مسائل از جمله شیوع گسترده کرونا در هندوستان به دستور قضایی این کشور بر این روند تداخلی ایجاد شد. در این ارتباط با هند رایزنی کرده ایم و طرف هندی اعلام کرده است که در حال برطرف کردن موانع است تا به تعهدات خود عمل کند.

خطیب زاده با بیان اینکه دولت و وزارت خارجه از مجاری مختلف موضوع ورود واکسن کرونا به کشور را پیگیری کرده اند، افزود: سعی می کنیم طی روزهای آینده یک اینفوگرافی از اقدامات وزارت خارجه در این زمینه منتشر کنیم تا مشخص شود که وزارت خارجه چگونه کمک کرده است که این مقدار واکسن به کشور وارد شود.

وی بار دیگر با تأکید بر نقش و تلاش های  وزارت خارجه و وزیر امور خارجه در روند این موضوع (ورود واکسن کرونا به کشور) اظهار کرد: مهم این است که در این بازار آشفته کرونا ما همه تلاش کنیم منافع مردم ایران را تأمین کنیم. در این مسیر همه در یک قایق هستیم و باید همه با هم کار کنیم تا هر چه زودتر آلام مردم کشور در این زمینه کاهش پیدا کند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با سفر هفته گذشته مشاور امنیت ملی عراق به تهران و برخی از گمانه زنی های رسانه ای در ارتباط با اهداف این سفر اظهار کرد: روابط ایران و عراق راهبردی است. رایزنی های منظم و دقیقی بین دو کشور وجود داشته است. در سفر مورد اشاره نیز موضوعات مختلف با اهمیت بالا مورد بحث و رایزنی قرار گرفت. میزبان این سفر آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بودند و این مقام عراقی در جریان این سفر با آقای ظریف نیز دیدار کردند.

وی با تأکید بر اینکه روابط ایران و عراق چند لایه و عمیق است، گفت: ما همواره با دوستان عراقی خود در ارتباط با موضوعات مختلف رایزنی و گفت‌وگو می کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه در مورد رایزنی‌های تلفنی اخیر وزیران امور خارجه افغانستان و ایران و همچنین آخرین وضعیت سند جامع همکاری های دو کشور اظهار کرد: در گفت‌وگوهای آقایان ظریف و اتمر (وزیر خارجه افغانستان) و همچنین گفت‌وگوی آقای ظریف با رئیس جمهور افغانستان در دوشنبه پایتخت تاجیکستان و دیگر مذاکرات بین مقامات تهران و کابل مسائل مربوط به روند صلح در افغانستان مورد پیگیری قرار گرفته است. برای ما افغانستان با ثبات و با امنیت کامل دارای اولویت بالایی است. همان طور که پیش از این گفته ایم ما تأکید داریم که گفت‌وگوهای صلح افغانستان باید گفت‌وگوهای بین الافغانی باشد و ایران همواره آمادگی داشته است که به عنوان یک همسایه تمام تلاش خود را در راستای تحقق این موضوع به کار گیرد. ما همه باید کمک کنیم که گفت وگوهای صلح در افغانستان ادامه پیدا کند و کسی نباید با طرح دیکته شده برای افغانستان در این مسیر ورود پیدا کند. مهم این است که گفت وگوهای بین الافغانی صورت گیرد و مردم افغانستان در ارتباط با آینده کشورشان تصمیم بگیرند.

خطیب زاده در مورد آخرین وضعیت سند جامع همکاری های ایران و افغانستان نیز گفت: بیش از ۹۹ درصد از این سند محقق شده است. در برخی از موضوعات گفت وگوها همچنان ادامه دارد و امیدواریم در آینده نزدیک این مقدار اندک باقی مانده نیز به نتیجه برسد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه گفت وگوی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با سفر سال گذشته آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه به عراق و پیگیری نتایج این سفر خاطر نشان کرد: سفر سال گذشته آقای رئیسی به عراق سفر موفقی بود و یکی از دستاوردهای آن سفر هم آزادی و همچنین انتقال تعدادی از زندانیان ایرانی در عراق به داخل کشور بود.

خطیب زاده ادامه داد: ما زندانیانی در اقلیم کردستان عراق نیز داریم و تلاش داریم که در چارچوب همین گفت وگوها و سفر رئیس قوه قضاییه به عراق این افراد نیز به ایران منتقل شوند.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد گفت وگوها بین ایران و ۱+۴ در وین و اینکه این گفت وگوها به چه نتیجه ای رسیده است، اظهار کرد: آنچه که در وین در جریان است گفت وگوهای فنی پیرامون چگونگی رفع تحریم های ظالمانه آمریکا و بازگشت این کشور به تعهدات خودش ذیل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.

خطیب زاده ادامه داد: در این مذاکرات پیشرفت هایی حاصل شده است و ما در مسیر درستی هستیم. البته این به این معنا نیست که به مرحله نهایی گفت‌وگوها رسیده باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ما موافق فرسایشی شدن این گفت‌وگوها نیستیم، ادامه داد: هیأت ایرانی برای فرسایشی شدن گفت‌وگوها در وین حاضر نشده اند و در همین چارچوب ما سعی کرده ایم که متون خود را به طرف های مقابل ارائه کنیم و از طرف های مقابل هم خواسته ایم که سریعا وارد مصادیق و متون مشترک شوند و هر چه زودتر این اتفاق بیفتد ما بهتر می توانیم به نتیجه فکر کنیم. الان خیلی زود است به آن فکر کنیم. الان در مرحله ای هستیم که باید گفت وگوها در مورد موضوعات سختی انجام شود.

این دیپلمات ارشد کشورمان تأکید کرد: ما عجله ای نداریم و آنچه که مهم است این است که در چارچوب فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست های کلی نظام حرکت کرده و در این چارچوب می توانیم منافع مردم ایران را تأمین کنیم و همان طور که گفتم تا الان این گفت وگوها در مسیر درستی حرکت کرده است.

خطیب زاده در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با فهرست تهیه شده از سوی ایران و اینکه آیا طرف های مقابل در وین آن را پذیرفته اند، گفت: جزئیات گفت وگوها در وین شاید به نوعی که شما فرمودید نباشد و در اینجا نیز نیستیم که گفت وگوها را در فضای عمومی به جلو ببریم.

وی ادامه داد: آنچه که مهم است این است که ایران در کمیسیون مشترک برجام نظرات خود را به صورت قاطع در چارچوب سیاست های نظام بیان کرده است. موضوعات سختی وجود دارد و ما فکر می کنیم که اگر دولت آمریکا تصمیم خود را بگیرد که از میراث شکست خورده ترامپ فاصله بگیرد و سعی کند در مسیر انجام تعهدات قدم بردارد این مسیر راحت تر جلو می رود.

خطیب زاده خاطر نشان کرد: در این گفت وگوها ما منافع مردم ایران را به صورت دقیق پیگیری می کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص آخرین وضعیت دریافت وام از سوی ایران از صندوق جهانی پول با اشاره به سپرده های ایران در بانک جهانی گفت: ما این موضوع را پیگیری کرده ایم. البته بانک مرکزی در جریان آخرین جزئیات این موضوع است ولی تا آنجایی که می دانم هنوز به نقطه مشخصی در ارتباط با دریافت وام نرسیده ایم.

این دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با اخبار منتشر شده در مورد بازداشت عامل خرابکاری تروریستی در نطنز و آیا ایران از طریق پلیس اینترپل پیگیر بازداشت این فرد هست با توجه به اینکه اینترپل این موضوع را تأیید و یا تکذیب نکرده است، اظهار کرد: در خصوص ابعاد امنیتی و اطلاعاتی حادثه تروریستی نطنز باید اجازه دهیم مراجع و نهادهای ذیربط اظهارنظر کنند. آنچه که مسلم است این است که اتفاق رخ داده یک تروریسم آشکار هسته ای است و دولت ایران در ابعاد مختلف پیگیر این موضوع است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با مذاکرات وین در بخشی از صحبت های خود تأکید کرد: در وین هیچ گفت وگوی مستقیم و یا غیرمستقیم با ایالات متحده آمریکا نداریم. ما فکر می کنیم که دولت آمریکا بهتر از هر کسی می داند که ایران تمام اقداماتش را در چارچوب پارامترهای برجام انجام داده و تنها زمانی این ها را متوقف می کند که تمام تحریم های اعمال شده و یا بازاعمال شده را بردارد و ما بتوانیم این موضوع را راستی آزمایی کنیم.

خطیب زاده در پاسخ به سوال دیگری در مورد نوع واکنش های صورت گرفته به موضوع غنی سازی ۶۰ درصد در ایران و همچنین اظهارات یکی از مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه واشنگتن تحریم ها علیه ایران را برنخواهد داشت مگر اینکه از پایبندی ایران به تعهدات هسته ای اش اطمینان پیدا کند، تصریح کرد: در خصوص غنی سازی ۶۰ درصد همان طور که مقام معظم رهبری نیز پیش از این گفته بودند ایران براساس نیازهای خود در چارچوب برجام این ها را انجام می دهد و این موضوع به اطلاع آژانس رسیده شده و آژانس بین المللی انرژی اتمی از این اقدام ایران آگاه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: آنچه که تصمیم ایران در این زمینه بود در پاسخ به اقدام تروریستی است که در خاک ایران انجام شد. عملیات تروریستی که با بی عملی و عدم محکومیت این اقدام بسیار خطرناک از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی همراه بود. این بی عملی نقطه تاریکی در ادعاهای آن ها است.

خطیب زاده با بیان اینکه مسیر ما روشن است، گفت: آمریکا در برجام نیست، از برجام خارج شده و آن را نقض کرده و این ایالات متحده آمریکاست که باید در ابتدا به تعهدات خود برگردد و ما بتوانیم آن را راستی آزمایی کنیم، بعد از آن ایران اقدامات جبرانی خود را متوقف می کند و همان طور که پیش از این گفتم تمامی این اقدامات در چارچوب برجام بوده است.

وی همچنین ادامه داد: نگرانی های اروپایی ها در این زمینه نیز نقطه شرمی برای آن هاست. اروپایی ها شریک نقض برجام از سوی آمریکایی ها بودند و از سوی دیگر شاهد اعمال استانداردهای دوگانه از سوی اروپایی ها هستیم. اروپایی ها باید بدانند که با این جور لفاظی ها قدرتی پیدا نمی کنند بلکه ارزش خود را بیش از پیش در بین مردم ایران از دست می دهند و میزان تأثیرگذاری شان در مذاکرات را کمتر می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ارتباط با ادعاهای مطرح شده از سوی دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق مبنی بر آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در عراق طی یک ماه آینده اظهار کرد: مناسب است که در این مورد از خود ایشان بپرسید.

وی ادامه داد: مجرای اطلاع رسانی و اعلام نظر درباره این موضوعات با بانک مرکزی و وزارت خارجه است و عزیزانی که در این حوزه ها مسئولیت مستقیم ندارند از ورود و اطلاع رسانی در این موارد خودداری کنند.

خطیب زاده در ادامه این نشست در پاسخ به سوال دیگری در مورد مذاکرات وین  اظهار کرد: ما در ارتباط با برجام در این مذاکرات  گفت وگو و مذاکره نمی کنیم بلکه در مورد چگونگی اجرای تعهدات از سوی آمریکا گفت وگو می کنیم . این گفت وگوها فنی و تکنیکی است. ما باید مطمئن شویم که آمریکا به تعهدات خود عمل می کند و ما باید بتوانیم این موضوع را راستی آزمایی کنیم. کوچکترین نکات در ارتباط با این موضوع باید مورد گفت وگو قرار بگیرد. چرا که همان طور که گفتم باید مطئن شویم که آمریکا این بار همه تعهدات خود را انجام می دهد و موضوعات در تمام ابعاد قابل راستی آزمایی باشد. در این ارتباط باید تعهدات آمریکا بر روی لیست مشترک باشد و همان طور که گفتم قابل راستی آزمایی. البته این موضوع به سرعت حاصل نمی شود ولی ما اجازه نمی دهیم که گفت وگوها و مذاکرات نیز فرسایشی شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: قرار نیست توافقنامه جدیدی کنار برجام داشته باشیم. همان طور که بارها گفته‌ایم آمریکا باید تمام تحریم ها را بردارد و بعد این اقدام از سوی ایران راستی آزمایی شود در ادامه آن وقت می‌تواند در چارچوب برجام حضور داشته باشد. اکنون آمریکا پشت درهای کمیسیون مشترک برجام حضور دارد.

وی ادامه داد: اگر دولت آمریکا بخواهد به تعهداتش برگردد این تصمیم، تصمیم سختی نیست. اگر دولت آمریکا تعهدات خود را انجام دهد خواهد دید که ایران نیز بلافاصله بعد از راستی آزمایی اجرای تعهدات از سوی آمریکا، تعهداتش را انجام خواهد داد.

خطیب زاده همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی از نمایندگان مجلس اعلام کرده اند که موضوع راستی آزمایی اجرای تعهدات از سوی آمریکا باید توسط مجلس شورای اسلامی صورت بگیرد، گفت: مسائل سیاست خارجی و ابعاد مرتبط با آن دارای مجاری تخصصی و فنی است. در مورد تمامی موضوعات در این سطح در شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفته می شود. رئیس مجلس شورای اسلامی نیز عضو شورای عالی امنیت ملی است و تصمیمات این شورا نیز به اطلاع مقام معظم رهبری رسانده می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: موضوع راستی آزمایی یک موضوع فنی، تکنیکی و میان سازمانی است و موضوعی نیست که یک نفر یا چند گروه انجام دهند.

وی اضافه کرد: وزارت خارجه نیز در این ارتباط هماهنگ کننده است و مجلس نیز مثل همیشه در این مسیر در صورت تمایل خودشان از مسائل مطلع هستند و هم ورود دارند.

این دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا فرقی بین تحریم ها قائل می شویم با توجه به نوع اظهارنظر مقامات آمریکایی اظهار کرد: مواضع ما روشن است. این گفت وگوها در چارچوب 1+4 انجام می شود. مذاکرات ادامه دارد البته توفیق ها و پیشرفت‌هایی حاصل شده است و به مرحله ای رسیده‌ایم که تحریم‌ها را لیست کنیم و آمریکا نیز باید به تعهدات خود عمل کند.

خطیب زاده در ابتدای این نشست با تبریک فرا رسیدن روز ارتش گفت: ارتشیان عزیز همواره در کنار سیاست خارجی کشور بوده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین فرا رسیدن روز سعدی را نیز تبریک گفت.

وی با بیان اینکه آقای ظریف روز گذشته به اندونزی سفر کرده اند و در روز دوشنبه دیدارهایی با مقامات این کشور داشته اند، تأکید کرد: در روز چهارشنبه نیز وزیر خارجه پاکستان به تهران سفر خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...

نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟

 نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟
2024-02-26T06:00:52+03:30
پشتوانه مردمی ناشی از مشارکت زیاد در انتخابات، باعث می‌شود تا دشمن خارجی، هم در سطح عملیاتی از اقدامات ضد امنیتی خود بکاهد و هم در سطح سیاسی و اقتصادی روابط...

رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید

 رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید
2024-02-26T06:00:51+03:30
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آنچه که باعث پایداری و پیشرفت نظام اسلامی و غلبه آن بر بسیاری از موانع و توطئه‌ها شد، جمع بین «...

فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم

 فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم
2024-02-26T06:00:51+03:30
نشست خبری علی مطهری سرلیست فهرست انتخاباتی«صدای ملت» صبح فردا در خبرگزاری تسنیم برگزار می شود.

وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد

 وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد
2024-02-26T06:00:51+03:30
فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: وزارت بهداشت عاقل‌تر از این است که تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی بگیرد چون خودش دچار مشکل می...

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:00:50+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند

 مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند
2024-02-26T06:00:50+03:30
سخنگوی ستاد انتخابات کشور عنوان کرد:ما سامانه‌ای به نام «انتخاب ایران» طراحی کردیم که به معرفی نامزدها در فضای مجازی می‌پردازد و مردم می‌توانند زن...

لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول

 لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول
2024-02-26T06:00:49+03:30
حزب ندای ایرانیان با انتشار بیانیه‌ای ضمن بیان دلایل حضور فعالانه در انتخابات، کاندیداهای مورد حمایت خود در سراسر کشور را معرفی کرد.

قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند

 قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند
2024-02-26T06:00:49+03:30
متقی فر تاکید کرد : لیست واحد شورای ائتلاف و جبهه پایداری ۲ سرلیست مشترک دارد که یکی آقای آقاتهرانی و دیگری آقای قالیباف است.

رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست

 رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست
2024-02-26T06:00:48+03:30
آیت الله رییسی در دیدار مردم بیرجند گفت: در کشور ما، هم اصل نظام اسلامی با رای مردم «تشکیل» شد، هم نوع حکومت با رای مردم انتخاب شد هم نهادهای ادار...

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی

 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی
2024-02-26T06:00:48+03:30
رهبر انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی را تسلیت گفتند.

لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی

 لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی
2024-02-26T06:00:48+03:30
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب لیست نهایی "ایران سربلند، مجلس انقلابی" را اعلام کرد.

لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد

 لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد
2024-02-24T08:27:44+03:30
اعضای هیات انتخاب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) فهرست مشترک این ائتلاف و جبهه پایداری را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)

 عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)
2024-02-23T16:01:04+03:30
معاون اول رئیس جمهور در آستانه نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) از یکی از جانبازان پیشتاز دفاع مقدس، جبهه مقاومت و عرصه امنیت عیادت کرد.

منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است

 منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است
2024-02-23T16:01:02+03:30
معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از کمپ تیم‌های ملی کشتی گفت: در رشته کشتی همه حلقه‌های زنجیره‌ موفقیت را داریم و مجموعه دولت پشتیبان و وزارت ورزش پای‌کار ...

حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:54:16+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:27:26+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری

 تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری
2024-02-23T12:20:50+03:30
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت روحانی سالک‌الی‌الله حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری را تسلیت گفتند.

حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان

 حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان
2024-02-23T11:40:42+03:30
جبهه پایداری طی بیانیه‌ای از کاندیداهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سراسر کشور حمایت کرد.

الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی

 الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی
2024-02-23T11:40:41+03:30
در انتخابات امسال، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط برای حضور پای صندوق‌های رأی هستند.

فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی

 فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی
2024-02-23T09:54:09+03:30
ستاد انتخابات کشور فهرست نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ملجس شورای اسلامی را به تفکیک استان‌ها منتشر کرد.

وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند

 وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند
2024-02-23T09:40:51+03:30
حجت الاسلام خطیب گفت: مقوله امنیت در ایران اسلامی «مردم‌پایه» می‌باشد و به همین دلیل همه‌ی ما، امنیت را مدیون مردم عزیزمان هستیم. لذا مردم با مشار...

مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است

 مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است
2024-02-23T09:40:50+03:30
کارشناس مسائل راهبردی گفت: انتخابات با مشارکت بالا بدون شک موجب افزایش انسجام ملی می‌شود و متعاقب آن به‌طور طبیعی امنیت ملی افزایش می‌یابد و دندان طمع دشمن ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)