میرنیوز

آموزش مجازی دانش‌آموزان؛ ابزاری برای تعلیم یا تهدیدی برای تربیت؟

آموزش مجازی دانش‌آموزان؛ ابزاری برای تعلیم یا تهدیدی برای تربیت؟ 2021-04-03T06:50:57+04:30

به گزارش ایسنا، اواخر بهمن ماه سال گذشته رسما ورود ویروس کرونا به کشور اعلام شد، ویروسی منحوس که تا همین حالا زندگی مردم دنیا را مختل کرده و تغییرات فراوانی در سبک و سیاق زیست روزمره انسان‌ها به وجود آورده، در این بین شیوه آموزش دانش آموزان و دانشجویان هم از دگرگونی دور نماند.

حالا دیگر از حیاط مدارس صدای خنده، بازی، تذکر ناظم و مدیر یا گریه‌های گاه و بیگاه دانش آموزان شنیده نمی‌شود و کلاس درس و مشق به اجبار در چاردیواری خانه ها محبوس شده است. دانش آموزانی که تا دیروز در کنار تحصیل، تجربه زیستن در جامعه را با حضور در مدرسه یاد می گرفتند، مجبورند از پشت صفحات تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ، یک طرفه تنها شنونده صدای معلم باشند. البته شاید مجالی هم برای گفت‌وگوی مجازی آن‌ها با معلم و حتی هم کلاسی‌هایشان فراهم شود ولی این کجا و آن کجا! 

این وضعیت حالا بدل به بهترین و ایده آل ترین شرایط برای آموزش مجازی ۱۵ میلیون دانش آموزان  ایرانی شده که کرونا آن ها را وادار کرده در فضایی خارج از مدرسه به تحصیلات خود ادامه دهند.

شرایط بدتر البته برای آن دسته از دانش آموزانی است که به دلیل وضعیت مالی و یا نبود زیرساخت های ارتباطی، اینترنت و موبایل از دسترسی به آموزش مجازی محروم هستند چه اینکه طبق گفته احمد حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس «نزدیک به ۳ میلیون دانش آموز از داشتن تبلت و گوشی هوشمند محروم هستند.»

فارغ از موضوع تامین تجهیزات آموزشی و زیرساخت های لازم ارتباطی، این روزها معضل دیگری به نام آموزش درست استفاده از فضای مجازی تبدیل به دغدغه اولیای دانش آموزان شده است. شاید تا قبل از این، خانواده ها امکان محدود کردن زمان استفاده فرزندانشان از فضای مجازی را داشتند اما با آنلاین شدن کلاس های درس عملا شرایط تغییر کرده است. 

با این اوصاف در مجموع می توان دو مولفه «آموزش استفاده درست از فضای مجازی» و «تامین زیرساخت ها و امکانات دسترسی به آموزش آنلاین» را به عنوان مهمترین موضوعات برای آموزش مجازی در نظر گرفت که باید مورد توجه متولیان حوزه آموزش کشور قرار گیرد. بدیهی است که نگاه ویژه مجلس شورای اسلامی به این موضوع هموار کننده این راه خواهد بود.

توافق کمیسیون آموزش و وزارت ارتباطات برای تامین تبلت مورد نیاز دانش آموزان محروم 

در همین راستا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در توافقی با وزارت ارتباطات تاکید کرد که باید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تبلت مورد نیاز دانش آموزان محروم از دسترسی به تجهیزات آموزشی را تامین کند.

در این باره فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش در گفت و گویی با ایسنا این طور توضیح داد: وزارت ارتباطات مکلف به تأمین تبلت مورد نیاز دانش آموزان محروم از دسترسی به تجهیزات آموزشی با همکاری سایر دستگاه‌ها با استناد به ماده ۶۹ قانون برنامه ششم و بند «ج» تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ شد؛ البته نظارت محتوایی در این قانون بر عهده سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش و نظارت فنی بر عهده مرکز ملی فضای مجازی کشور است.

تکلیف بودجه ای مجلس برای توسعه اینترنت در سال آینده

با توجه به اینکه توسعه زیرساخت ها در مناطق دورافتاده برای دسترسی تمامی دانش آموزان به اینترنت امری ضروری است، نمایندگان مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۰ تصویب کردند که ۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه اینترنت روستایی اختصاص پیدا کند.

علاوه بر این در بند (ی) تبصره ۶ درآمدی برای دولت خلق شد که به موجب آن حق الامتیاز و حق السهم دولت از کارور (اپراتور)های ارائه دهنده خدمات مخابراتی به میزان ۱۰ درصد افزایش یافته و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۳۰۴۰۴ نزد خزانه داری کل واریز شود. در انتهای آن نیز تاکید شد که «کارورهای ارائه دهنده خدمات اجازه افزایش تعرفه اینترنتی مصرفی را در سال ۱۴۰۰ ندارند.»

در بخش هزینه ای این بند نیز مصوب شد که بخشی از منابع حاصل مازاد بر  ۶۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در ردیف ۱۳۰۴۰۴، صرف توسعه زیرساخت اینترنت ثابت پرسرعت توسط شرکت مخابرات ایران شود که امکان ارائه سرویس های صوت و تصویری پیشرفته را داشته باشد. اینترنت ثابت پرسرعت می بایست امکان رقابت و مقابله با تهدیدات اینترنت ماهواره ای توسط کشورهای خارجی دیگر در حریم کشور را داشته باشد.

همچنین مصوب شد که موضوع تعرفه اینترنت داخلی شامل پیام‌رسان های شاد، دانشگاه ها و مراکز دولتی نمی شود و آنها در سال آینده همچنان رایگان خواهند بود؛ درواقع با این مصوبه رفع ابهامی در تبصره ۱۸ لایحه بودجه صورت گرفت که در آن دولت مکلف شد نرخ تعرفه اینترنت برای استفاده از پیام رسان های داخلی را ۲۰ درصد نرخ تعرفه پیام رسان خارجی تعیین کرده و وصول کند. 

فلاحی: می‌توان سیم‌کارت رایگان کنترل شده در اختیار دانش آموزان قرار داد

احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در گفت و گویی با ایسنا در تببین ضرورت آسیب شناسی آموزش مجازی دانش آموزان گفت: «با شیوع کرونا آموزش از طریق فضای مجازی تبدیل به امری اجتناب ناپذیر شد. البته که در ابتدا مربیان و دانش آموزان آشنایی با فضای مجازی نداشتند و زمانی طول کشید تا آنها بتوانند با این فضا آشنا شوند. به هر حال این دوران یاد داد که نباید آموزش و حتی پرورش را منوط به حضور دانش آموزان در مدارس کرد و می توان آن را از طریق فضای مجازی هم پیگیری نمود. این فرصت و توفیق اجباری بود که همه مجبور شدند با فضای مجازی آشنا شده و آن را یاد بگیرند و در عین حال آسیب های آن را مدیریت کنند.»

وی درباره شیوه های کنترل دانش آموزان در فضای مجازی این توضیح را داد که «می توان سیم کارت های رایگان کنترل شده در اختیار دانش آموزان و حتی تبلت های دانش آموزی ساخت داخل به آنها داد تا آسیب‌های این حوزه به حداقل برسد.»

فلاحی یکی دیگر از آسیب های آموزش فضای مجازی را دسترسی نداشتن تمامی دانش آموزان به تبلت و گوشی های هوشمند دانست و گفت: « سه میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز از داشتن تبلت و گوشی هوشمند محروم بودند که مشکل بیش از ۲۰۰ هزار نفر آنها حل شد. به هر حال معلوم نیست که کرونا آخرین مشکل باشد، ما باید برای همیشه آماده باشیم تا در صورت وجود مسئله ای، آموزش از طریق فضای مجازی ادامه داشته باشد.»

نادری: آموزش معلمان برای تدریس آنلاین ضروری است

احمد نادری دیگر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در توضیحاتی آموزش معلمان برای تدریس آنلاین را به عنوان موضوع مهمی در آموزش مجازی برشمرد و گفت: علاوه بر اینکه آموزش معلمان برای تدریس آنلاین ضروری است، باید به دانش آموزان و والدین نیز نحوه استفاده درست از سیستم های هوشمند، آموزش داده شود تا آنها با داشتن سواد رسانه ای کافی، آسیب نبینند.

وی ادامه داد: همچنین باید تجهیزات سخت افزاری برای دانش آموزان و معلمان همچون مجهز کردن آنها به تبلت و موبایل هوشمند نیز فراهم شود.

پر واضح است فضای مجازی تاثیرات مثبت و یا منفی بر کاربران خود دارد؛ به همان اندازه که اینترنت به شرط استفاده درست ابزاری مناسب برای توسعه افکار و اندیشه های بشری محسوب می شود می تواند در صورت نبود آموزش کافی برای استفاده از آن، به کابوسی برای جامعه و به خصوص دانش آموزان و خانواده هایشان تبدیل شود.

لازم است دستگاه های متولی امر به خصوص وزارت آموزش و پرورش علاوه بر تامین بستر لازم برای دسترسی عادلانه تمام دانش آموزان در اقصی نقاط کشور به آموزش مجازی، فرهنگ سازی استفاده درست از فضای مجازی را در دستور کار قرار دهد. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز برای توسعه اینترنت در کشور اقدامات موثرتری انجام دهد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...

نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟

 نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟
2024-02-26T06:00:52+03:30
پشتوانه مردمی ناشی از مشارکت زیاد در انتخابات، باعث می‌شود تا دشمن خارجی، هم در سطح عملیاتی از اقدامات ضد امنیتی خود بکاهد و هم در سطح سیاسی و اقتصادی روابط...

رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید

 رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید
2024-02-26T06:00:51+03:30
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آنچه که باعث پایداری و پیشرفت نظام اسلامی و غلبه آن بر بسیاری از موانع و توطئه‌ها شد، جمع بین «...

فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم

 فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم
2024-02-26T06:00:51+03:30
نشست خبری علی مطهری سرلیست فهرست انتخاباتی«صدای ملت» صبح فردا در خبرگزاری تسنیم برگزار می شود.

وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد

 وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد
2024-02-26T06:00:51+03:30
فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: وزارت بهداشت عاقل‌تر از این است که تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی بگیرد چون خودش دچار مشکل می...

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:00:50+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند

 مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند
2024-02-26T06:00:50+03:30
سخنگوی ستاد انتخابات کشور عنوان کرد:ما سامانه‌ای به نام «انتخاب ایران» طراحی کردیم که به معرفی نامزدها در فضای مجازی می‌پردازد و مردم می‌توانند زن...

لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول

 لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول
2024-02-26T06:00:49+03:30
حزب ندای ایرانیان با انتشار بیانیه‌ای ضمن بیان دلایل حضور فعالانه در انتخابات، کاندیداهای مورد حمایت خود در سراسر کشور را معرفی کرد.

قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند

 قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند
2024-02-26T06:00:49+03:30
متقی فر تاکید کرد : لیست واحد شورای ائتلاف و جبهه پایداری ۲ سرلیست مشترک دارد که یکی آقای آقاتهرانی و دیگری آقای قالیباف است.

رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست

 رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست
2024-02-26T06:00:48+03:30
آیت الله رییسی در دیدار مردم بیرجند گفت: در کشور ما، هم اصل نظام اسلامی با رای مردم «تشکیل» شد، هم نوع حکومت با رای مردم انتخاب شد هم نهادهای ادار...

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی

 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی
2024-02-26T06:00:48+03:30
رهبر انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی را تسلیت گفتند.

لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی

 لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی
2024-02-26T06:00:48+03:30
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب لیست نهایی "ایران سربلند، مجلس انقلابی" را اعلام کرد.

لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد

 لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد
2024-02-24T08:27:44+03:30
اعضای هیات انتخاب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) فهرست مشترک این ائتلاف و جبهه پایداری را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)

 عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)
2024-02-23T16:01:04+03:30
معاون اول رئیس جمهور در آستانه نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) از یکی از جانبازان پیشتاز دفاع مقدس، جبهه مقاومت و عرصه امنیت عیادت کرد.

منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است

 منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است
2024-02-23T16:01:02+03:30
معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از کمپ تیم‌های ملی کشتی گفت: در رشته کشتی همه حلقه‌های زنجیره‌ موفقیت را داریم و مجموعه دولت پشتیبان و وزارت ورزش پای‌کار ...

حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:54:16+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:27:26+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری

 تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری
2024-02-23T12:20:50+03:30
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت روحانی سالک‌الی‌الله حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری را تسلیت گفتند.

حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان

 حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان
2024-02-23T11:40:42+03:30
جبهه پایداری طی بیانیه‌ای از کاندیداهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سراسر کشور حمایت کرد.

الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی

 الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی
2024-02-23T11:40:41+03:30
در انتخابات امسال، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط برای حضور پای صندوق‌های رأی هستند.

فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی

 فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی
2024-02-23T09:54:09+03:30
ستاد انتخابات کشور فهرست نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ملجس شورای اسلامی را به تفکیک استان‌ها منتشر کرد.

وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند

 وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند
2024-02-23T09:40:51+03:30
حجت الاسلام خطیب گفت: مقوله امنیت در ایران اسلامی «مردم‌پایه» می‌باشد و به همین دلیل همه‌ی ما، امنیت را مدیون مردم عزیزمان هستیم. لذا مردم با مشار...

مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است

 مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است
2024-02-23T09:40:50+03:30
کارشناس مسائل راهبردی گفت: انتخابات با مشارکت بالا بدون شک موجب افزایش انسجام ملی می‌شود و متعاقب آن به‌طور طبیعی امنیت ملی افزایش می‌یابد و دندان طمع دشمن ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)