میرنیوز

سرلشکر جعفری: کمک‌های مستشاری شهید سلیمانی سوریه و عراق را از لوث وجود داعش پاک کرد/ مقاومت در منطقه تثبیت شده است

 سرلشکر جعفری: کمک‌های مستشاری شهید سلیمانی سوریه و عراق را از لوث وجود داعش پاک کرد/ مقاومت در منطقه تثبیت شده است 2020-01-17T11:08:45+03:30

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیةالله (عج) سپاه پاسداران در مراسم بزرگداشت سی‌و‌سومین یادواره شهدای کربلای پنج که در مسجد پنبه‌چی تهران برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به زوایای این عملیات، گفت: عملیات کربلای 5 به قول رهبر انقلاب شبهای قدر انقلاب است. ما عملیات‌های بزرگ و پیروزمندانه در طول دفاع مقدس از جمله خیبر، فتح المبین، بیت المقدس و والفجر 8 کم نداشتیم اما عملیات کربلای 5 به گونه ای دیگر ویژه بود.

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه الله (عج) ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند سپاه کربلا را در شلمچه مشق کرد و باید قدر این شبهای ویژه در دفاع مقدس را بدانید و در بخش دیگر سخنانشان فرمودند هر فردی عملیات کربلای 5 را فراموش کند نامش از دفاع مقدس و انقلاب اسلامی قلم خواهد خورد.

وی گفت: امروز تبلور این عظمت در شهادت حاج قاسم و یارانش اتفاق افتاد. مسئله‌ای که اتفاق معمولی نبود و عظمت آن به دفاع مقدس و به ویژه به عملیات کربلای 5 باز می‌گردد. همه عزت و عظمت انقلاب اسلامی که در چهل سال اول بدست آمده مدیون دفاع مقدس است و همه دفاع مقدس و نتایج عملیات قبل از کربلای 5 در این عملیات به نتیجه رسید.

سرلشکر جعفری ادامه داد: علت این واقعیت این است که یک ملت با عظمت و مردم مومن انقلابی باهمراهی امامشان موجب بیرون راندن شاه از کشور شدند که این کار بزرگ اسلام و جهان را در این مقطعی حساس که از ظلم و جور نظام استکباری حاکم بر جهان به شدت آزرده و ضرر دیده بود، دگرگون کرد.

وی خاطرنشان کرد: در چنین مقطعی 8 سال دفاع مقدس انجام شد که درسی شد برای مردم منطقه برای ایستادگی در برابر ستم استکبار و ایادی او و اگر می‌بیند امروز شهادت حاج قاسم این عظمت را ایجاد می‌کند چون ایشان نماد 8 سال دفاع مقدس بود. حاج قاسمی که از نوجوانی در سپاه مشغول شد و به عنوان جوانی 24 ساله تبدیل به یکی از فرماندهان تیپ‌های سپاه شد که در عملیات کربلای 5 خوش درخشید.

فرمانده سابق کل سپاه اظهارداشت: شهید سلیمانی پس از جنگ تحمیلی اقدام به مبارزه با اشرار کرد و پس از سرو سامان دادن به وضعیت امنیت مرزهای کشور از شرارت اشرار و پس از این که فرمانده سپاه قدس شد با درایت خود روند تحولات منطقه غرب آسیا را به نفع محور مقاومت تغییر داد. حاج قاسمی که عصاره همه تجربیات و خون بهای عملیات کربلای 5 و حاصل تمامی خون‌هایی بود که در 8 سال دفاع مقدس اهدا شد و توانست تجربیات گرانقدر این جنگ را به مردم عراق، یمن و حزب الله لبنان منتقل کند و تبدیل به مظهر مقاومت در برابر آمریکای خون‌خوار شد.

وی در تشریح شرایط ایران در 8 سال دفاع مقدس و نحوه نبرد با نیروهای بعثی، افزود: یکی از اصول انجام عملیات علیه دشمن این است که حداقل نیروی شما از نظر استعداد سه برابر دشمن باشد که این مسئله در 8 سال دفاع مقدس هیچ گاه محقق نشد. در شروع جنگ، عراق با 12 لشکر علیه ایران شروع به جنگ کرد و علاوه بر اضافه کردن لشکر خود همواره فناوری‌ها و تجهیزات مدرن را از قدرت‌های دنیا تهیه کرد و خود را در این حوزه نیز ارتقا داد.

سرلشکر جعفری با اشاره به عملیات آزادسازی خرمشهر، ادامه داد: ما با پیروزی نظامی که در خرداد 61 بدست آوردیم ارتش بعث التماس می کرد برای آتش بس و از آنجا که امام با آتش بش موافقت نکردند آنها در نهایت به سمت مرزهای خودشان فرار کردند.

وی گفت: یکی از نقطه ضعفهای که عراق در داخل خاک ما داشت آرایش غلط جنگی بود که موجب می‌شد ما از آنها استفاده کنیم و عملیات های داخل خاک خودمان را نهایتا ظرف 15 روز با پیروزی تمام کنیم ولی با عقب نشینی عراق به داخل خاک خود در محور شلمچه همه توان خود را برای ایجاد موانع و سیم خاردار در این منطقه گذاشت.

فرمانده سابق کل سپاه گفت: زمانی که شهید باقری و بنده که معاون ایشان بودم موانع میدان مین و دژهای موجود در منطقه شلمچه را دیدیم به این نتیجه رسیدیم که در این منطقه امکان عملیات نیست و همان شد در آن مقطع، عملیات رمضان را در منطقه پاسگاه زید انجام دادیم. اما در سال 65 که عملیات کربلای 5 انجام شد حدود چهار سال دشمن فرصت داشت تا آخرین تکنولوژی کارگذاری موانع را پیاده کند. عراق در این منطقه دژی غیر قابل نفوذ ایجاد شده بود در حالی که یک سال قبل از این عملیات، عملیات والفجر 8 در منطقه فاو با موفقیت انجام شده بود.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیة الله الاعظم گفت: عملیات کربلای 5 در شرایطی انجام شد که زمین به نفع دشمن بود و او می توانست به راحتی توپخانه های خود را در منطقه مستقر کند اما با کمک خدا و شهدا در نهایت راهی در میان این حجم وسیع سیم خاردار و مین ایجاد شد.

ما آن روزها در شرایطی بودیم که پس از شکست عملیات کربلای 4 اگر عملیات نمی‌کردیم تمامی دستاوردهای دفاع مقدس به نفع صدام مصادره می شد. چرا که او به آمریکایی ها قول داده بود که دیگر اجازه پیشروی به ایران نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: عملیات کربلای 4 موجب شد تا نیروهای دشمن به شکل کامل غافلگیر شوند چراکه خیال می‌کردند ما سالی یکبار عملیات گسترده انجام می‌دهیم و امتیاز عملیات کربلای 4 در همین غافلگیر کردن دشمن در عملیات کربلای 5 بود.

سرلشکر جعفری ادامه داد: شب قبل از عملیات از ساعت 11 شب تا اذان صبح جلسه‌ای برگزار شد و در این جلسه نتایج تمامی عملیات های گذشته مورد بررسی و استفاده قرار گرفت. در نهایت تصمیم بر این شد که آقای هاشمی گفت که به دلیل بالا بودن ریسک این عملیات ما نباید آن را عملیاتی کنیم اما پس از نماز صبح و در جلسه‌ای با نفرات محدودتر ایشان در برابر این سوال قرار گرفت که اگر امسال این عملیات صورت نگیرد کل جنگ به نفع عراق می شد و از آنجا بود که دیگر محاسبات سیاسی نیز وارد عرصه تصمیم گیری شد اما آنچه که از منظر نظر فرماندهان در این جلسه منتقل شد این بود که علی رغم اینکه می‌دانستیم ادوات جنگی‌مناسبی نداریم ولی باید به تکلیف خود در به نتیجه رسیدن و موفقیت انقلاب اسلامی در جنگ عمل کنیم به همین خاطر بود که رهبر انقلاب از این عملیات با تعبیر عاشورا یاد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات کربلای 5 با شرایط بسیار سختی به نتیجه مد نظر رسید. ما در آن عملیات دیدیم که لشگر حاج قاسم چطور در برابر لشگر انبوه دشمن ایستادگی و پایداری می‌کرد و از خود رشادت نشان داد و موجب پیروزی اسلام در این عملیات شد. همان شد که وقتی این عملیات تمام شد سازمان ملل و هدایت کننده گان سطح بین المللی که صدام را تشویق به جنگ کرده بودند راضی به صدور قطعنامه 598 شدند. البته امام خمینی از آنجا که به دنبال یک قطعنامه صد درصدی به نفع ایران بودند آن مفاد را قبول نکردند و جنگ یک سال دیگر ادامه پیدا کرد تا این که با برآورده شدن خواسته‌های ایران قطعنامه در نهایت مورد قبول قرار گرفت.

سرلشکر جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای عملیات کربلای 5 گفت: انجام تکلیف، بسیج همه امکانات، جهاد و ایستادگی در برابر دشمن با هر امکانی که دارید از نتایج عملیات کربلای 5 بود که ارمغان آن پیروزی در این عملیات افتخار آمیز شد.

وی افزود: امروز 40 سال از انقلاب می گذرد و یک دستاورد بزرگ انقلاب این بوده که ملت ما به دوست دشمن ثابت کرد که ملت ها می‌توانند با اتکا به دارایی ها و توان داخلی خود و حمایت و پشتیبانی مردم و مردمی کردن دفاع و ایستادگی کارهای بزرگی انجام دهند. همین مسئله باعث شده که آمریکایی‌ها در طول این سالها به ذلت کشیده شوند. همین آموزه ها به مردم منطقه از جمله مردم مظلوم غزه یاد داد تا چگونه در برابر محاصره کامل اسرائیل نه تنها ایستادگی کنند بلکه امروز دست برتر را در این منطقه داشته باشند‌. در سوریه نیز در شرایطی که تکفیری ها به پشت درهای کاخ ریاست جمهوری سوریه رسیده بودند ولی کمک های مستشاری حاج قاسم و یارانش موجب این شد که امروز این سرزمین و همچنین عراق از لوث داعش پاک شود.

فرمانده سابق سپاه پاسداران با اشاره به زمان به شهادت رسیدن سردار سلیمانی گفت: این مهم است که زمانی خداوند به تمنای چندساله سردار سلیمانی پاسخ داد که مقاومت در منطقه تثبیت شده و به مردم ثابت شد که آمریکا در برابر قدرتی که از مردم منطقه نشات می‌گیرد قابل شکست است. چه می شود که قدرت بزرگ آمریکا از نظر مادی وقتی اعلام می کند که اگر ایران به ترور حاج قاسم پاسخ دهد ما 52 نقطه را می زنیم اما مردم بدون توجه به این تهدیدها خواستار انتقام خون سردار سلیمانی می‌شوند. این مسئله اثر خون شهیدان 40 ساله است.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)