میرنیوز

قالیباف در موسسه شرق‌شناسی مسکو: تنها راه پایداری برجام منتفع شدن ایران است

 قالیباف در موسسه شرق‌شناسی مسکو: تنها راه پایداری برجام منتفع شدن ایران است 2021-02-09T10:03:32+03:30

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به مسکو، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز طی دومین روز سفر خود به روسیه، در نشستی با اندیشمندان در محل موسسه شرق‌شناسی مسکو ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جمع گفت: می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و بخشی از دیدگاه های خودم در حوزه های ژئوپلتیکی، سیاسی و راهبردی را با شما در میان بگذارم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

قالیباف ادامه داد:‌ امری که شاید هیچ کس در دنیای امروز ما درباره آن تردید نداشته باشد، این است که نظم بین المللی پیشین در حال زوال است و نظم جدیدی در حال شکل گیری است. نظم کهنه در مقابل زوال مقاومت می کند و نظم جدید نیز هنوز ایجاد نشده است و تلاش برای ایجاد این نظم جدید و کنترل عوامل موثر بر آن، ریشه بسیاری از مناقشاتی است که ما اکنون شاهد آن هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من به دلیل دل مشغولی و تمرکز طولانی مدت بر مطالعات ژئوپلتیکی تصور می کنم اکنون یکی از مهم ترین ضرورت های جهان ما این است که پیشران های اصلی شکل دهنده به نظم جدید را بشناسیم و برای آن برنامه ریزی کنیم، بیان کرد: یکی از اصلی ترین و مهم ترین پیشران های نظم جدید جهانی عبور از پذیرش هژمونی آمریکا و شکل گیری مکانیسم های چند جانبه جهانی و منطقه ای است که هدف اصلی آن زدودن سلطه امریکا از مناسبات جهانی است.

وی تصریح کرد: ما امروز شاهد یک نهضت جهانی هستیم که هدف از آن کاستن از توان امریکا برای تحمیل یک جانبه منافع و دیدگاه های خود بر دیگر بازیگران جهانی است. اکنون دیگر کامل روشن و بدیهی است که امریکا در حال استفاده از ابزارهای بین المللی و زیرساخت های جهانی برای اعمال سلطه و تحمیل سیاست های اجباری به دیگران است. امریکا از زیر ساخت مالی جهانی به عنوان سلاحی علیه کشورها استفاده می کند و با استفاده از ابزار تحریم تلاش می کند از زیرساخت مالی جهان سوء استفاده کرده و سلطه خود را بسط بدهد.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد:‌ همین اتفاق درباره سازمان های بین المللی نیز در حال وقوع است. سازمان های بین المللی که پس از جنگ دوم برای پیگیری منافع عمومی کشورهای جهان ایجاد شدند اکنون عمدتا به شعبه ای از وزارت خارجه امریکا یا حتی سرویس های اطلاعاتی آن کشور تبدیل شده اند و در مواردی هم که برخی سازمان های بین المللی سعی در رفتار مستقل داشته باشند از جهت مالی و سیاسی تحت فشار آمریکا قرار می گیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ اعمال تحریم علیه مقام های دادگاه های بین المللی با سازمان جهانی بهداشت آخرین نمونه از تلاش آمریکا برای تبدیل دیپلماسی به زور است که من تصور می کنم جهان مقاومت در مقابل آن را آغاز کرده و امریکا دیگر قدرت کافی برای تداوم این روند را نخواهد داشت.

وی افزود: یکی از پیشران های اصلی نظم جدید جهانی تلاش دسته جمعی کشورهای جهان برای شکل دادن به روندها، رویه ها، ساختارها و زیرساخت هایی است که سعی می کند از قدرت اعمال سلطه امریکا کم کرده و توان پیش برد سیاست های مستقل و منافع ملی کشورهای جهان را بدون هراس از سلطه گری آمریکا ایجاد نماید.

قالیباف بیان کرد: پیشران دومی که به نظم جدید جهانی شکل خواهد داد تغییر شکل سریع اقتصاد جهانی تحت تاثیر عواملی مانند گسترش ضریب نفوذ اینترنت، توسعه اقتصاد دیجیتال، دانش پایه شدن اقتصادهای جهانی، دسترسی فراگیرتر به منابع جدید انرژی مانند انرژی هسته ای و انرژی های پاک و کاسته شدن از توان آمریکا برای کنترل یکجانبه روندهای اقتصادهای جهانی به دلیل شکل گرفتن رقبای بزرگ و غیر قابل حذف در مناطق دیگر جهان بویژه آسیاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحران کرونا نیز بسیاری از شکل بندی های پیشین در نظام جهانی را تغییر داده و همه ما می‌دانیم که صرف نظر از اینکه آینده این بیماری چه باشد، جهان دیگر هرگز به شکل سابق باز نخواهد گشت، تصریح کرد: سوال مهم این است که سهم کشورهای مستقل جهان از اقتصاد آینده چه خواهد بود؟ تعادل سنتی که در آن کشورهای پیرامون مسئول تولید مواد اولیه و کشورهای پیشرفته تولید کنندگان فناوری های نوین بودند آشکارا معکوس شده و ما مایل هستیم در این روند جدید نقش کلیدی ایفا کنیم.

وی تاکید کرد: بخش مهمی از تلاش های ایران که در موارد مهمی با همکاری روسیه بوده برای توسعه فناوری هسته ای در واقع با هدف مشارکت در این خلق یک نظم جهانی جدید ایجاد شده که در آن منابع نوین انرژی و زیرساخت های فناوری های پیشرفته از انحصار غرب خارج شده و به نحو متوازن در سراسر جهان توزیع شده باشد. این همکاری قابل بسط به حوزه های دیگر و کشورهای دیگر است و این سفر یکی از گام های برنامه ریزی همه جانبه درباره آن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پیشران سوم که در حال شکل دادن به نظم جدید جهانی است شکل بندی های جدید ژئوپلتیکی است که به اشکال مختلف در سراسر جهان در حال وقوع است و در مواردی می تواند منجر به بر هم خوردن تعادل های امنیتی موجود، ایجاد بی ثباتی های جدید و عمق بخشیدن به بحران های مزمن گذشته شود. ما اکنون نشانه هایی از تلاش آمریکا و برخی کشورهای دیگر را برای ایجاد بحران های جهانی از جمله از طریق تشدید تقابل با روسیه و چین، ایجاد بحران های منطقه ای از طریق اقداماتی مانند انکار حق داشتن سرزمین از جانب فلسطینیان و همچنین استفاده تروریستی از قدرت نظامی نظیر آنچه در ترور سردار قاسم سلیمانی قهرمان ملی ایرانیان و منطقه در مقابله با تروریسم مشاهده کردیم و بحران هایی در ابعاد ملی از جمله تلاش برای به آشوب کشیدن محیط داخلی کشورها هستیم.

قالیباف تاکید کرد: این مرور بسیار اجمالی بر پیشران های اصلی که می تواند نظم جدید جهانی را ایجاد کند برای ما دارای این پیام محوری است که دوران انفعال و بی عملی در مورد مسائل عمده جهانی به پایان رسیده و در صورت مشارکت خردمندانه و فعالانه می توان به سمت جهانی حرکت کرد که در آن بی ثباتی، آشوب، بی عدالتی و فقر رو به زوال و همکاری، ثبات و عدالت رو به رشد باشد. آنچه نوید بخش این است که این وضعیت می تواند با سرعت زیاد حاکم شود این است که قرن 21 قرن آسیا خواهد بود و مرکز ثقل قدرت در جهان در حال انتقال به جغرافیایی است که سابقه کمتری در ستمگری و استعمار و سابقه ای قوی تر در انسان دوستی، صلح و معنویت دارد.

وی ادامه داد: ایران بدون تردید تصمیم گرفته است نقش تاریخی خود را در ساختن آینده ایفا کند و به همین دلیل به دنبال معماری فصل نوینی از راهبردها در روابط خارجی است و سفر به مسکو بخشی از تلاش برای ساختن این آینده متفاوت است. بر این اساس ما تصور می کنیم که باید پاسخ هایی جدید به مسائلی بدهیم که تا پیش از این با آنها مواجه بوده ایم و من اکنون مایلم درباره چند مورد مهم از آنها صحبت کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع هسته ای و برجام بدون شک یکی از مهم ترین مسائل میان ایران و جهان خارج است که اکنون در آستانه یک تصمیم گیری تاریخی قرار دارد. سوال مهم اکنون این نیست که آینده برجام چه خواهد شد بلکه سوال مهم این است که آمریکا از گذشته برجام چه چیزی آموخته است. برای ما در ایران برجام توافقی بود که ادعا می شد بناست با برداشتن تحریم ها رونق اقتصادی ایجاد کرده و از مشکلات ما در حوزه تجارت خارجی بکاهد. فقط به دلیل اینکه فرصت امتحان این تئوری وجود داشته باشد ما حتی پس از آنکه امریکا از برجام خارج شد و سیاست خصمانه فشار حداکثری را در پیش گرفت تعهدات برجامی خود را حفظ کردیم و تا همین امروز نیز بخش بزرگی از آن تعهدات محفوظ است.

قالیباف ضمن تاکید براینکه آینده برجام اکنون وابسته پرسشی است که پاسخ آن نزد امریکاست، افزود: سوال ما این است که آیا فقط بناست دیگران از برجام نفع ببرند و ایران تنها بازنده آن باشد؟ چگونه یک توافق می تواند پایدار باشد در حالی که یک طرف به طور کامل به تعهداتش عمل می کند و طرف های دیگر نه تنها مایل به انجام تعهداتشان نیستند بلکه هر روز به فشارهای خود اضافه می کنند و به صراحت می گویند هدف آنها گرفتن امتیازهای بیشتر در مقابل به ازایی است که در ایران به «تقریبا هیچ» معروف شده است؟ من به صراحت اعلام می کنم که ایران حاضر به پای بندی به چنین توافقی نخواهد بود. ما تا امروز این راه را آمده‌ایم اما این مسیر دیگر قابل تداوم نیست.

وی تاکید کرد: اگر قرار است برجام پایدار باشد باید همان اندازه که دیگران از آن نفع سیاسی و امنیتی و راهبردی می برند، ایران هم از آن منتفع شود. این تنها راه است. قانون اخیر مجلس در ایران یک راهبرد اجماعی را ترسیم می کند که یک عزم ملی برای اجرای آن و رای دسته بندی های سیاسی در ایران وجود دارد. منطق اصلی حاکم بر این قانون این است که اگر بنا باشد بر پایداری برجام باشد تنها راه این است که قبل از الحاق مجدد امریکا به گروه 1+5 همه تحریم ها علیه ایران برداشته شود و اثرات اقتصادی آن چنان آشکار باشد که توسط مردم ایران قابل راستی آزمایی باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ این یک پیش شرط نیست بلکه درخواست از آمریکا و اروپا برای عمل به تعهدی است که نسبت به آن عدم پای بندی اساسی و جدی داشته اند و اکنون زمانی بسیار کوتاه برای جبران آن دارند. در صورتی که این اتفاق نیفتد ایران همچنان چارچوب برجام را حفظ خواهد کرد اما در قالب موارد 36 و 37 آن روند کاهش تعهدات خود را به طور جدی ادامه خواهد داد و از جمله در روز 21 فوریه بازرسی های آژانس از تاسیسات هسته ای ایران را سطح معین شده در توافقنامه پادمان محدود خواهد کرد. این یک تهدید نیست بلکه تنها راهی است که به ایران نشان خواهد داد دولت جدید آمریکا اراده ای برای عمل به تعهداتش دارد یا نه.

قالیباف افزود: سیاست فشار حداکثری همه گزینه های موجود را به همین یک گزینه تقلیل داده و این انتخاب دولت امریکاست که می خواهد همین یک گزینه موجود را قدر بداند یا نه. همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کردند ما آماده بازگشت به توافق هستیم به شرطی که قبل از آن امریکا از طریق لغو کامل و قابل راستی آزمایی همه تحریم ها، تعهدات خود را انجام داده باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد:‌ در همین جا ضرورت دارد به یک نکته دیگر هم اشاره کنم و آن نکته این است که اخیرا هم از جانب اروپا و هم از سوی آمریکایی ها این موضوع مطرح شده است که بازگشت به برجام باید مقدمه ای برای مذاکرات موشکی و منطقه ای باشد. این امر که در واقع به معنای گروگان گرفته شدن لغو تحریم ها از سوی غرب و درخواست امتیازهای اضافی از ایران است، به معنای وارد شدن در یک مسیر بن بست است. با تجربه ای که برجام هسته ای ایجاد کرده، تلاش برای برجام موشکی و منطقه ای نه تنها موفق نخواهد بود بلکه برجام هسته ای را هم از بین تدریجا از بین خواهد برد. برجام منطقه ای و موشکی مقدمه برجام هسته ای نیست بله ویران کننده آن است.

وی با اشاره به چند نکته در حوزه مسائل ژئوپلتیکی و امنیت منطقه ای گفت: ما اکنون شاهد تلاش های خاصی برای تغییر جعرافیای سیاسی منطقه هم در قفقاز و هم در حوزه عربی هستیم. این تلاش ها می تواند تعادل امنیتی منطقه را به هم زده و ثبات موجود را به خطر بیندازد. تلاش برای ایجاد تغییرات سیاسی و ژئوپلتیکی از طریق فشار نظامی، عملیات اطلاعاتی و امنیتی و استفاده بی محابا از ابزار تحریم به شکل گیری مقاومت های مهمی منجر خواهد شد که می تواند اوضاع را از کنترل خارج کند. ایران تاکنون تلاش کرده مسئولیت پذیر عمل کند اما ما خطوط قرمز روشنی بویژه در مقابل به کار گیری ابزار نظامی از سوی غرب در منطقه، توسعه عملیات های امنیتی، تشدید تحریم ها، ایجاد آشوب در کشورهای منطقه و همچنین تلاش برای ایجاد تغییر در مرزهای منطقه داریم که به هیچ وجه آنها را تعدیل نخواهیم کرد.

قالیباف افزود: ژئوپلتیک منطقه می تواند و باید بر اساس همکاری و توسعه اقتصادی کشورهای منطقه تغییراتی بکند اما تلاش برای دستکاری در آن در جهت تشدید بحران های امنیتی، فقط به بحران های بزرگ تر منجر خواهد شد نه چیز دیگر. ما تصور می کنیم دولت جدید آمریکا باید از دوران ترامپ درس های مهمی بیاموزد. از جمله مهم ترین این درس ها این است که ترامپ درباره قدرت امریکا دچار سوء تفاهم های جدی بود و تصور می کرد می تواند با روش های ساده مسائل بسیار پیچیده را حل و فصل کند. تجربه مواجهه ترامپ با ایران در پروژه سیاست فشار حداکثری نشان داد که این مسیر بن بست است ولی ما نشانه های روشنی از اینکه دولت بایدن فرمولی برای خروج مناسب از این بن بست داده باشد مشاهده نمی کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت آمریکا باید درک کند که حضور آن در منطقه روز به روز هزینه مندتر می شود و ایران هدف راهبردی خود درباره ضرورت خروج آمریکا از منطقه بویژه پس از شهادت سردار سلیمانی را تعدیل نخواهد کرد، افزود: اساسا این امر نه در کنترل ایران و نه در کنترل هیچ کشور دیگری نیست بلکه یک خواسته مردمی در منطقه ای است که دهه ها از جانب امریکا تحت ستم بوده و حالا تصمیم گرفته به این حضور ظالمانه پایان بدهد. 

وی با تاکید براینکه توسعه همکاری های منطقه ای با کشورهای دوست از جمله روسیه در محیط پر تنش منطقه هستیم و فکر می کنیم مدل همکاری ها در سوریه می تواند بسط پیدا کند اما این امر دو شرط عمده دارد، گفت: نخست اینکه باید از تلاش برای ایجاد هر گونه زیرساختی که پایه مداخلات بیشتر امریکا در منطقه باشد جلو گیری کرد و ثانیا بسیار مهم است که رفتار های تروریستی رژیم صهیونیستی در منطقه هزینه مند شده و جلوی بسط تروریسم از جانب این رژیم به کشورهای دیگر گرفته شود. ایران ابزارهای متنوعی در برای مهار راهبردی این اقدامات خصمانه در اختیار دارد که در زمان لزوم از آهنها به نحو هوشمندانه استفاده خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هشدار درباره برنامه جدید دولت آمریکا برای گروگان گرفتن زندگی و معیشت کشورهای منطقه با ابزار تحریم ها، تلاش برای اسقاط دولت ها و راه اندازی مجدد آشوب های مردمی که نشانه های جدی از آن وجود دارد مطلب مهم دیگری است که می خواهم بر آن تاکید کنم. دولت جدید امریکا نباید به سنت شکست خورده دولت ترامپ در زمینه مداخله امنیتی در سیاست داخلی کشورهای منطقه ادامه بدهد. ما اجازه نخواهیم داد زندگی مردم منطقه توسط آمریکا گروگان گرفته شده و به ابزار فشار برای تغییر سیاست های مستقلانه تبدیل شود.

قالیباف در پایان تاکید کرد: تلاش برای تحریم ایران و روسیه در چارچوب قوانینی مانند کاتسا و همچنین اجرای قوانینی مانند سزار علیه کشورهای منطقه ایجاد کننده یک مقاومت بسیار موثر علیه آمریکا خواهد بود. من اعتقاد دارم همکاری های اقتصادی چند جانبه یکی از اصلی ترین محورهای شکل دادن به یک نظام همکاری دسته جمعی در منطقه است. ما باید در کنار مبارزه با فشار اقتصادی غرب از طریق توسعه همکاری ها میان خود این فشار را بی اثر کنیم. امیدوارم این سفر و گفت و گوهایی که در آن انجام خواهد شد گامی قدرتمند برای تحقق این اهداف باشد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...

نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟

 نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟
2024-02-26T06:00:52+03:30
پشتوانه مردمی ناشی از مشارکت زیاد در انتخابات، باعث می‌شود تا دشمن خارجی، هم در سطح عملیاتی از اقدامات ضد امنیتی خود بکاهد و هم در سطح سیاسی و اقتصادی روابط...

رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید

 رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید
2024-02-26T06:00:51+03:30
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آنچه که باعث پایداری و پیشرفت نظام اسلامی و غلبه آن بر بسیاری از موانع و توطئه‌ها شد، جمع بین «...

فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم

 فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم
2024-02-26T06:00:51+03:30
نشست خبری علی مطهری سرلیست فهرست انتخاباتی«صدای ملت» صبح فردا در خبرگزاری تسنیم برگزار می شود.

وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد

 وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد
2024-02-26T06:00:51+03:30
فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: وزارت بهداشت عاقل‌تر از این است که تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی بگیرد چون خودش دچار مشکل می...

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:00:50+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند

 مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند
2024-02-26T06:00:50+03:30
سخنگوی ستاد انتخابات کشور عنوان کرد:ما سامانه‌ای به نام «انتخاب ایران» طراحی کردیم که به معرفی نامزدها در فضای مجازی می‌پردازد و مردم می‌توانند زن...

لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول

 لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول
2024-02-26T06:00:49+03:30
حزب ندای ایرانیان با انتشار بیانیه‌ای ضمن بیان دلایل حضور فعالانه در انتخابات، کاندیداهای مورد حمایت خود در سراسر کشور را معرفی کرد.

قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند

 قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند
2024-02-26T06:00:49+03:30
متقی فر تاکید کرد : لیست واحد شورای ائتلاف و جبهه پایداری ۲ سرلیست مشترک دارد که یکی آقای آقاتهرانی و دیگری آقای قالیباف است.

رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست

 رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست
2024-02-26T06:00:48+03:30
آیت الله رییسی در دیدار مردم بیرجند گفت: در کشور ما، هم اصل نظام اسلامی با رای مردم «تشکیل» شد، هم نوع حکومت با رای مردم انتخاب شد هم نهادهای ادار...

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی

 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی
2024-02-26T06:00:48+03:30
رهبر انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی را تسلیت گفتند.

لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی

 لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی
2024-02-26T06:00:48+03:30
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب لیست نهایی "ایران سربلند، مجلس انقلابی" را اعلام کرد.

لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد

 لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد
2024-02-24T08:27:44+03:30
اعضای هیات انتخاب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) فهرست مشترک این ائتلاف و جبهه پایداری را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)

 عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)
2024-02-23T16:01:04+03:30
معاون اول رئیس جمهور در آستانه نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) از یکی از جانبازان پیشتاز دفاع مقدس، جبهه مقاومت و عرصه امنیت عیادت کرد.

منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است

 منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است
2024-02-23T16:01:02+03:30
معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از کمپ تیم‌های ملی کشتی گفت: در رشته کشتی همه حلقه‌های زنجیره‌ موفقیت را داریم و مجموعه دولت پشتیبان و وزارت ورزش پای‌کار ...

حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:54:16+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:27:26+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری

 تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری
2024-02-23T12:20:50+03:30
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت روحانی سالک‌الی‌الله حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری را تسلیت گفتند.

حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان

 حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان
2024-02-23T11:40:42+03:30
جبهه پایداری طی بیانیه‌ای از کاندیداهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سراسر کشور حمایت کرد.

الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی

 الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی
2024-02-23T11:40:41+03:30
در انتخابات امسال، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط برای حضور پای صندوق‌های رأی هستند.

فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی

 فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی
2024-02-23T09:54:09+03:30
ستاد انتخابات کشور فهرست نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ملجس شورای اسلامی را به تفکیک استان‌ها منتشر کرد.

وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند

 وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند
2024-02-23T09:40:51+03:30
حجت الاسلام خطیب گفت: مقوله امنیت در ایران اسلامی «مردم‌پایه» می‌باشد و به همین دلیل همه‌ی ما، امنیت را مدیون مردم عزیزمان هستیم. لذا مردم با مشار...

مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است

 مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است
2024-02-23T09:40:50+03:30
کارشناس مسائل راهبردی گفت: انتخابات با مشارکت بالا بدون شک موجب افزایش انسجام ملی می‌شود و متعاقب آن به‌طور طبیعی امنیت ملی افزایش می‌یابد و دندان طمع دشمن ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)