میرنیوز

شوراهای تخصصی فرهنگ دفاعی در شورایعالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود

 شوراهای تخصصی فرهنگ دفاعی در شورایعالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود 2021-01-26T15:49:39+03:30

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، نشست هم‌اندیشی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد کل نیروهای مسلح با هدف اجرایی‌سازی مفاد توافقنامه فیمابین برگزار شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

 سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با  اشاره به تشکیل یک کمیته برای پیگیری و اجرایی‌سازی توافقنامه فی‌مابین دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد کل نیروهای مسلح، گفت: گاهی اوقات توافقنامه‌ها عملاً در حد یک کاغذ باقی می‌ماند و پیگیری و اجرایی نمی‌شود.

وی ادامه داد: ضرورت دارد زیرساخت‌های لازم برای اجرایی شدن توافقنامه مذکور به منظور استمرار کار، قوی‌تر شود.

**شورایعالی انقلاب فرهنگی از هیچ کمکی برای حوزه فرهنگ دفاعی دریغ نمی‌کند

 عاملی با تأکید بر لزوم حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از حوزه فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، افزود: خوشبختانه حوزه دفاعی کشور از انسجام بسیار خوبی برخوردار است و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز از هیچ کمکی برای حوزه فرهنگ دفاعی دریغ نمی‌کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: برای اجرایی‌سازی توافقنامه فی‌مابین دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد کل نیروهای مسلح با یک سازوکار ساده می‌تواند هم ابعاد کارشناسی و هم امکان نهایی‌سازی مصوبات را تأمین کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نمونه کارهای پیچیده و موازی تصویب انواع پیوست‌نگاری‌ها در طرح‌های بزرگ و متوسط است که پیوست گردشگری، پیوست محیط زیست، پیوست اجتماعی و پیوست فرهنگی نمونه آنهاست. البته در نظر است شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به ادغام پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی اقدام کند.

عاملی در ادامه گفت: با وجود ستاد هماهنگی مهندسی فرهنگی کشور و ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور باید از ایجاد شوراهای موازی و موازی‌کاری با این ستادها پرهیز کرد، البته عرصه دفاع فرهنگی، ابعاد خاص و قابل تأکید دارد.

اصغر عبداللهی، مشاور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در امور مجلس و فراسازمانی با بیان اینکه توافقنامه فی‌مابین دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد کل نیروهای مسلح اتفاق بسیار مهمی برای هر دو نهاد است، ابراز امیدواری کرد: این توافقنامه موجب موجب علو درجات شهدا به خصوص شهید سردار سلیمانی شود.

وی در ادامه با اشاره به دستور جلسه که به بررسی بند 9، 10 و 11 ماده 2 توافقنامه اختصاص داشت، گفت: در این بندها طرح تشکیل شورای تخصصی فرهنگ دفاعی و تشکیل شورای جنگ نرم پیشنهاد شده است.

در ادامه مهدی رضاییان، عضو کمیسیون تخصصی ستاد هماهنگی و راهبردی اجرای نقشه مهندسی فرهنگی گفت: طی جلسات مشترک دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح سه طرح برای حوزه فرهنگی و دفاعی و جنگ نرم تهیه شده و هر سه موضوع کار اولیه و کار کارشناسی انجام شده است.

وی افزود: طرح تشکیل شوراهای تخصصی فرهنگ دفاعی، امنیتی و اجتماعی و جنگ شناختی و ترکیبی توسط معاونت فرهنگی نیروهای مسلح تهیه شده و همین طور طرح تشکیل شورای جنگ نرم توسط معاونت خط مشی‌گذاری ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه شده است.

 رضاییان در مورد بررسی حیطه اختیارات ستاد کل در امر گسترش آموزش عالی نیروهای مسلح گفت: این موضوع نیز طی جلسات مشترک دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد کل نیروهای مسلح بررسی شده و طرح آن آماده ارائه است.

همچنین امیر سرتیپ باقری، معاون آموزشی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در ستاد کل کارگروه تخصصی برای اجرای‌سازی توافقنامه فی ما بین دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیروهای مسلح تشکیل و تقسیم کار انجام شده است.

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی و معاونت علم و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح بیشترین وظایف را برای پیگیری اجرایی‌سازی توافقنامه مذکور را بر عهده دارند.

**امکان عضویت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در شورایعالی انقلاب فرهنگی فراهم شود

معاون آموزشی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: امکان عضویت رییس ستاد کل نیروهای مسلح در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز فراهم و تسهیل شود.

در ادامه سردار ابوالفضل شکارچی، معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، ابراز امیدواری کرد: توافقنامه فیمابین دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد کل نیروهای مسلح موجبات تحول در حوزه فرهنگ دفاعی و حوزه جنگ نرم را ایجاد کند.

وی ادامه داد: ما پیشنهاد داریم شوراهای تخصصی فرهنگ دفاعی و شورای جنگ نرم در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل و در ذیل آن اسناد مهم این حوزه تدوین و تهیه شود.

سردار شکارچی با بیان اینکه برخی از ظرفیت‌ها در کشور نهفته است، افزود: از ظرفیت بسیج که در کل دستگاه‌های کشور عضویت دارد برای تقویت حوزه فرهنگی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه به نظر بنده از ظرفیت بسیج 5 درصد هم استفاده نمی‌شود، گفت: 22 قشر فعال کشور در بسیج عضویت دارند، به عنوان مثال 90 هزار طلبه بسیجی در بسیج فعال هستند.

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: زیرساخت امنیت ملی کشور با حوزه فرهنگی پیوند دارد و می‌توان گفت امنیت ملی با فرهنگ تقویت خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حدود 50 هزار استاد بسیجی در کشور داریم که از این ظرفیت نیز می‌توان برای مقابله با جنگ نرم و تحول فرهنگی استفاده کرد. همچنین 5 نهاد علمی در  بسیج فعال است لذا بسیج می‌تواند برای رسیدن به قله فناوری به عنوان یکی از اهداف نظام نیز کمک کند.

سردار شکارچی از تدوین سند اعتلای بسیج خبر داد و گفت: در این سند دورنمای چهل‌ساله دوم فعالیت بسیج پیش‌بینی شده و امید است با همکاری بسیج و سایر نهادها در اجرایی سازی این سند بسیاری از مشکلات حوزه فرهنگی برطرف شود.

وی در پایان افزود: با هم‌افزایی مؤلفه‌های قدرت نرم و با همکاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد کل نیروهای مسلح مسئله جنگ نرم بررسی و تدبیر برای آن اندیشیده شود.

محمود حاجیلویی معاون خط مشی‌گذاری ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان بر لزوم توجه به تهاجم جنگ نرم توسط دشمنان نظام، گفت: مسئله جنگ نرم مسئله اساسی و جدی است.

وی خاطرنشان کرد: در راهبرد کلان 13 نقشه مهندسی فرهنگی و در بسیاری از بخش‌های سند مهندسی فرهنگی به طور مشخص به مسئله قدرت نرم و جنگ نرم تأکید شده است.

حاجیلویی با اشاره به جلسه برگزار شده پیرامون «سند ملی و راهبردی دفاع، مقاومت، جهاد، ایثار و شهادت» گفت: خوشبختانه هم افزایی و همکاری بسیار خوبی برای اجرایی‌سازی این سند با همکاری دستگاه‌های مربوطه در حال اجراست و می‌توان از این بستر برای ترویج فرهنگ دفاعی کشور استفاده کرد.

عاملی در جمع بندی این جلسه با بیان اینکه وظایف و اعضای شورای تخصصی فرهنگ دفاعی پیشنهاد و تهیه شود، گفت: تصمیمات این شورا صرفاً محدود به حوزه ستاد کل نیروهای مسلح نباشد و ٢6 نهاد فرهنگی را نیز شامل شود.

وی تأکید کرد: وظایف شورای تخصصی فرهنگ دفاعی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب تهیه شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر لزوم آگاه‌سازی جامعه درمورد جنگ نرم نیز گفت: جنگ نرم نیز ذیل شورای تخصصی فرهنگ دفاعی لحاظ شود چرا که این حوزه‌ها با هم مرتبط هستند.

عاملی در پایان وظیفه صیانت از فرهنگ و تأمین سلامت اجتماعی و دانش افزایی در حوزه مخاطرات فرهنگی را یک وظیفه جدی نظام حکمرانی کشور دانست.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)