میرنیوز

حنایی که دیگر رنگ ندارد

حنایی که دیگر رنگ ندارد 2021-01-06T17:26:35+03:30

  در پی طرح این ادعا از سوی ایالات متحده آمریکا از طریق خروجی یک رسانه‌ی آمریکایی، تاریخچه‌ای از بهانه تراشی‌های ایالات متحده برای ماجراجویی در منطقه غرب آسیالازم به نظر می رسد، همه به یاد دارند که بیش از ۱۹ سال پیش دو هواپیما در فاصله های زمانی کوتاه به برج‌های دوقلوی نیویورک که به مرکز تجارت جهانی معروف بودند برخورد کردند؛ این حادثه صبح روز ۲۰ شهریور ۱۳۸۰ مصادف با ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی به وقوع پیوست و موجب شد تا تاریخ دنیا به دو پاره پیش و پس از ۱۱ سپتامبر تفکیک شود؛ این حادثه که از آن به عنوان بزرگترین عملیات تروریستی تاریخ ایالات متحده آمریکا یاد می‌شود موجب شد تا ایالات متحده واکنش شدیدی نسبت به آن نشان دهد؛ تصویب طرح قانون میهن‌پرستی آمریکا و حمله به افغانستان به عنوان «جنگ علیه تروریسم» و «برکنار کردن طالبان از قدرت که پناه دهنده تروریست‌های القاعده در خاک افغانستان» محسوب می شد در راس واکنش های آمریکا پس از حادثه ۱۱ سپتامبر قرار گرفت.

سران وقت ایالات متحده که القاعده را عامل حمله به برج های دوقلو معرفی کردند، کمتر از یک ماه بعد در اکتبر ۲۰۰۱ با همراهی متحدان خود به افغانستان حمله کردند و جنگی خونین در این کشور راه انداختند؛ جنگی که با وجود خروج نیروهای وابسته به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به  ناتو از افغانستان در سال ۲۰۱۴ و اعلام پایان عملیات نظامی در این کشور از سوی این سازمان، همچنان ادامه دارد و نیروهای ایالات متحده در خیابان‌های این کشور جولان می دهد.

جورج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا یک سال پس از آغاز حمله به عراق در سخنرانی سالانه خود در کنگره آمریکا کشورهای کره شمالی، عراق و ایران را به دلیل آنچه که «حمایت از تروریسم» و «تلاش برای دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی» می خواند، «محور شرارت» نامید؛ بوش تلاش کرد تا با این اظهارات و طرح ادعاهای واهی کشورهای هم پیمان خود را ناگزیر به آغاز جنگی علیه این سه کشور کند.

۲۹ اسفند ۱۳۸۱ مصادف با ۲۰ مارس ۲۰۰۳ میلادی ایالات متحده این بار با بهانه مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی صدام حسین رئیس جمهوری وقت عراق و نگرانی‌از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای به بغداد لشکرکشی کرد؛ این لشکرکشی هم با حمایت یک ائتلاف بین المللی با حضور انگلستان و بیش از از ۲۰ کشور دیگر دنیا به رهبری ایالات متحده آغاز شد.

گرچه پس از بیش از ۹ سال اعلام شد که جنگ عراق پایان یافته اما همچنان نیروهای نظامی این کشور مدعی حقوق بشر در عراق حضور دارند و در بسیاری از حوادث و خرابکاری ها در این کشور نیز ردپایی از آنها دیده می شود.

هشتم تیرماه سال ۱۳۹۳ مصادف با ۲۹ ژوئن ۲۰۱۴ میلادی بود که ابوبکر البغدادی در پیامی صوتی خود را خلیفه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) معرفی کرد؛ پس از این اعلام خلافت سخنگوی داعش مدعی شد که مسلمانان هند با پذیرش خلافت ابوبکر البغدادی با او بیعت کنند؛ چند ماه بعداز تشکیل داعش و اعلام خلافت ابوبکر بغدادی بود که مجدداً ائتلافی با حضور تعدادی از کشورها حامی ایالات متحده آمریکا و به رهبری این کشور به عنوان ائتلاف جهانی علیه داعش تشکیل شد؛ تشکیل این ائتلاف و مقابله با داعش بهانه‌ای دیگری شد تا ایالات متحده به حضور نامشروع خود در منطقه تعمیق دهد و این حضور را اقدامی برای صلح عنوان کند صلحی که در آن آمریکا با دخالت در امنیت  کشورهای خاورمیانه باعث شد تا این کشورها در ناامنی به سر ببرند.

ایالات متحده که خود را رهبر ائتلاف جهانی علیه داعش خوانده بود با این عنوان در تلاش برای دوشیدن از برخی کشورهای مرتجع منطقه فروگذار نکرد و با بهانه تامین امنیت و مقابله با داعش علاوه بر پیگیری سیاست حضور در منطقه خاورمیانه و تاسیس پایگاه‌های متعدد نظامی در این منطقه، اقدام به تحمیل و فروش تسلیحات نظامی خود در منطقه کرد. این در حالی است که بر اساس اسناد و شواهد موجود جنگجویان داعش سلاح هایی در دست داشتند که همگی ساخت آمریکا بود. همچنین بر اساس مستندات ارائه شده از سوی فرماندهان جبهه مقاومت اسلامی نیروهای وابسته به ایالات متحده با تامین مالی برخی کشورهای مرتجع منطقه از گروه تروریستی داعش حمایت های متنوعی می کردند.

ایالات متحده و رژیم صهیونیستی و همچنین برخی کشورهای مرتجع منطقه که حامیان سیاست‌های جنگ افروزانه آمریکا هستند در مقاطع مختلفی با نشان دادن چراغ سبز به دست پرورده های خود در داعش اشاراتی به تهران داشتند و نیروهای تحت حمایت خود را ترغیب و تشویق به حضور در خاک جمهوری اسلامی ایران و انجام اقدامات تروریستی کردند که اقدام تروریستی داعش در حمله به مجلس شورای اسلامی در هفدهم خرداد ماه سال ۱۳۹۶ و همچنین حمله به حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی و تلاش های متعددی که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان در دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور ناکام ماندند گواهی بر این مدعاست.

 ایالات متحده آمریکا در تکمیل حضور نامشروع خود در منطقه و اثبات اهداف شوم خود که با نقاب صلح طلبی و مبارزه با تروریسم به آن عمق و استمرار بخشیده است، دوازدهم دی ماه سال گذشته (۱۳۹۹) در اقدامی ناجوانمردانه و تروریستی به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور دست به ترور سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران که فرماندهی نیروهای جبهه مقاومت اسلامی علیه داعش را بر عهده داشت، زد و این فرمانده را را به شهادت رساند؛ اقدامی که گرچه با محکومیت جامعه جهانی و حتی بسیاری از شخصیت های آمریکایی مواجه شد اما همچنان بسیاری از حاکمان کشورهای منطقه را از خواب غفلت بیدار نکرده است؛ کشورهایی که گرچه خود را مسلمان می نامند و حتی متولی قبله مسلمین جهان هستند، اما با دشمنان اصلی مسلمانان و طراحان تئوری «اسلام هراسی» دست پیمان می‌دهند و هر روز نیز دوستی شان را محکم‌تر می‌کنند.

امروز که بیش از یکسال از ترور ناجوانمردانه فرمانده ایرانی جبهه مقاومت اسلامی می گذرد، ایالات متحده با دستاویز شدن به روش های نخ نمای گذشته خود از طریق خروجی یکی از رسانه‌های این کشور مدعی شد که کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی نیویورک یک هشدارصوتیتهدید آمیز مبنی بر مورد هدف قرار گرفتن ساختمان کنگره این کشور در انتقام از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی دریافت کرده‌اند؛ به نظر می‌رسد این ادعا که این مرتبه نه به طور رسمی و از زبان سران ایالات متحده بلکه از خروجی یکی از رسانه‌های این کشور مطرح شده است، در ادامه همان سیاست نخ‌نمای تروریست‌های آمریکایی برای توجیه اقدامات تروریستی و ماجراجویی هایی است که ممکن است در سر داشته باشند.

با توجه به حادثه برج های دوقلو که به نظر می رسد توسط خود آمریکایی ها و با هماهنگی اسرائیل برای بهانه تراشی در حمله به افغانستان و سپس عراق و بعد ویران کردن کشورهای مسلمان از جمله یمن، فلسطین، لبنان، سوریه و ... انجام شد، حنای آن‌ها دیگر رنگی ندارد؛ ادعای تهدید انفجار یک ساختمان در واشنگتون بهانه تراشی دیگریست و احتمالاً آمریکایی‌ها به دنبال شروع جنگ دیگری هستند؛ جنگی که می تواند در ادامه جهان را به آتش بکشاند (جنگ جهانی سوم) ، شاید هم این جنگ امریکا را از باتلاق افول نجات دهد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)