میرنیوز

برگزاری انتخابات در چند روز قانونی نیست/حضور نماینده قاضی القضات در هیئت نظارت برانتخابات شوراها

برگزاری انتخابات در چند روز قانونی نیست/حضور نماینده قاضی القضات در هیئت نظارت برانتخابات شوراها 2021-01-06T10:23:23+03:30

خبرگزاری مهر، گروه سیاست؛ مجلس شورای اسلامی طی چند جلسه، طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را بررسی کرد. طرحی که با هدف کاهش زمان بررسی صلاحیت کاندیداها و شایسته‌گزینی تهیه شده است. در این باره با سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی به گفتگو نشستیم که توضیحاتی درباره مفاد این طرح داد و البته گذری هم به طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی زد و گفت که مجلس به دنبال افزایش نظارت بر عملکرد اعضای شورای شهر است.

مشروح گفتگوی خبرگزاری مهر با سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس به شرح زیر است:

فلسفه ورود مجلس شورای اسلامی به بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه بود؟

یکی از اولویت‌های مهم و اساسی مجلس شورای اسلامی، تنقیح قوانین است و لازم است بخشی از قوانین که نیاز به اصلاح دارد، در دستور کار مجلس قرار گیرد. بر این اساس، بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوی، مجلس و شوراهای شهر و روستا در دستور کار کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور قرار گرفت. با توجه به اینکه سال ۱۴۰۰، انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم، طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در اولویت بررسی قرار گرفت.

ما به دنبال آن هستیم که اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری به سال ۱۴۰۰ برسد

آیا مجلس کل قانون انتخابات مربوط به ریاست جمهوری را اصلاح کرد؟

خیر، مجلس به بررسی برخی از مواد قانون انتخابات ریاست جمهوری پرداخت چرا که چالش‌های دیگری هم در این قانون وجود دارد و اگر می‌خواستیم کل قانون انتخابات را بررسی کنیم، قطعاً به انتخابات سال آینده نمی‌رسید و بحث اصلی ما در مجلس آن بود که اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به انتخابات سال ۱۴۰۰ برسد.

برگزاری انتخابات در چند روز قانونی نیست/حضور نماینده قاضی القضات در هیئت نظارت برانتخابات شوراها

در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه مواردی مورد توجه مجلس قرار گرفت؟

در گذشته هر فردی و با هر تحصیلاتی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کرد که این موضوع وهن نظام جمهوری اسلامی شده بود و به همین دلیل مجلس شورای اسلامی به طور ویژه شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان ریاست جمهوری را تعیین کرد. حتی مجلس به سن داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ورود کرد و نهایتاً در مجلس تصویب شد که سن داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری باید در بازه ۴۰ تا ۷۰ سال باشد و همچنین تحصیلات آنان نیز باید کارشناسی ارشد و یا معادل آن باشد. قطعاً این مصوبات تأثیر زیادی دارد و باعث می‌شود افرادی که این شرایط را ندارند، در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکنند. جایگاه رئیس جمهور در کشور بسیار حائز اهمیت است و کسی که می‌خواهد سکان ریاست جمهوری کشور را بر عهده بگیرد، باید حائز ویژگی‌هایی باشد.

کسانی که تفکر لیبرالی دارند، نباید سکان مناصب حساس کشور را بر عهده گیرند

چه شد که مجلس شورای اسلامی، معیارهای رجال سیاسی و مذهبی بودن کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری را هم مورد توجه قرار داد؟

یکی از آسیب‌هایی که پس از انقلاب شاهد آن بودیم، آن بود که برخی افراد با تفکر لیبرالی و مبتنی بر نگاه به کشورهای غربی، سکان کشور را بر عهده می‌گیرند و به ظرفیت‌های داخلی کشور توجهی نمی‌کنند. لازم بود مجلس به طور مشخص معیارهای رجال سیاسی و مذهبی را مشخص کند تا افرادی با این تفکرات وارد عرصه‌های مدیریتی حساس کشور نشوند.

البته برخی از نمایندگان در مجلس این موضوع را مطرح کردند که تعریف معیارهای مدیر و مدبر بودن و رجال سیاسی و مذهبی بودن در حیطه اختیارات شورای نگهبان است. آیا ورود مجلس به این موضوع منافاتی با وظایف شورای نگهبان ندارد؟

شورای نگهبان معیارها و شرایط مدیر، مدبر و رجل سیاسی و مذهبی بودن را مشخص کرده است اما نیاز داشت در قانون به صورت مشخص این موضوعات روشن شود چرا که صرفاً در اصل ۱۱۵ قانون اساسی آمده است که داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری باید رجل سیاسی و مذهبی باشند اما مصادیق آن روشن نبود و مجلس صرفاً وارد مصادیق شد. از سوی دیگر در جلسات کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، مسئولانی از مرکز پژوهش‌های مجلس و همچنین اندیشکده شورای نگهبان همواره حضور داشتند و باید بگویم نه تنها این مصوبات محدودیتی برای شورای نگهبان ایجاد نمی‌کند، بلکه هدف ما نظم بخشی به این موضوع بود. مجلس با نگاه سیاسی و جناحی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را بررسی نکرد بلکه حفظ منافع ملی و نظام جمهوری اسلامی مورد توجه ما بود.

مجلس هیچ محدودیتی برای حضور افراد در عرصه انتخابات ایجاد نکرد

بنده باید بگویم که مجلس هیچ محدودیتی در جریان اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری برای حضور افراد در عرصه انتخابات ایجاد نکرد و ما در این قانون نگفتیم که صرفاً افرادی خاص می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند. ما صرفاً به دنبال نظم بخشی به فرآیند ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری بودیم و اگر می‌خواستیم با نگاه سیاسی و جناحی به این موضوع نگاه کنیم، برای مثال باید می‌گفتیم که افرادی که در دولت اصلاحات بودند، نمی‌توانند در انتخابات ۱۴۰۰ حضور یابند و صرفاً دولت‌های اصولگرا می‌توانند در انتخابات حضور یابند یا بر عکس. ضمن اینکه باید به جایگاه ریاست جمهوری توجه شود چرا که تمام مشکلات و گرفتاری ما مربوط به این است که بعضاً رؤسای جمهور در زمان انتخابات برنامه‌های خود را ارائه نمی‌کنند. رئیس جمهور طبق قانون اختیارات زیادی دارد و باید برنامه خود را ارائه کند تا مطالبه‌گری انجام شود اما متأسفانه این موضوع یعنی ارائه برنامه از سوی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در مجلس حذف شد.

دولتمردان بارها مخالفت خود را با اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده‌اند

علت حذف این ماده آن بود که نمایندگان گفتند شورای نگهبان فرصت بررسی برنامه‌های داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را ندارد. آیا واقعاً این گونه است؟

خیر. شورای نگهبان از ارائه برنامه و خط مشی از سوی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری مبتنی بر اسناد بالادستی استقبال کرده است اما به هر صورت نمایندگان با این موضوع مخالفت کردند. دولت مخالف جدی با اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری است و شخص رئیس جمهور و همچنین معاون پارلمانی وزیر کشور که در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس حضور می‌یابد، بارها مخالفت خود را با مواد این طرح مطرح کرده است. این در حالی است که در همه دنیا به جایگاه قوه مجریه توجه اساسی می‌شود و اینگونه نیست که هر کسی به خود اجازه دهد در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند و ما هم لازم بود این قانون را به طور ویژه مورد اصلاح قرار دهیم.

اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه تأثیری در افزایش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خواهد داشت؟

اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و ایجاد تمدن نوین اسلامی هدف گذاری شده است و این قانون می‌تواند به تشکیل یک دولت جوان، انقلابی و حزب اللهی کمک کند و قطعاً نه تنها اثر منفی روی میزان مشارکت در انتخابات نخواهد داشت، بلکه تأثیر مثبت می‌گذارد.

برگزاری انتخابات در چند روز قانونی نیست/حضور نماینده قاضی القضات در هیئت نظارت برانتخابات شوراها

آیا اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به انتخابات ۱۴۰۰ می‌رسد؟

تمام تلاش مجلس شورای اسلامی آن است که هر چه سریع‌تر اصلاحات این قانون را در دستور کار خود قرار دهد تا این قانون به انتخابات سال آینده برسد.

با توجه به شرایط کرونایی، آیا مجلس طرح یا برنامه‌ای برای تغییر در نحوه برگزاری انتخابات دارد؟

فعلاً بحثی در این باره مطرح نشده اما در کشورهای دیگر شاهد بودیم که انتخابات آنان به صورت حضوری برگزار شد و در کشور ما هم می‌توان انتخابات را به صورت حضوری برگزار کرد اما رعایت مسائل و پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.

قانون اجازه برگزاری انتخابات در چند روز را نمی‌دهد و انتخابات باید در یک روز برگزار شود این روزها زمزمه‌هایی مبنی بر برگزاری انتخابات در چند روز مطرح می‌شود. چقدر این موضوع جدی است؟

این موضوع در حد پیشنهاد است اما قانون اجازه برگزاری انتخابات در چند روز را نمی‌دهد و انتخابات باید در یک روز برگزار شود و در حال حاضر مجوزی مبنی بر برگزاری انتخابات در چند روز وجود ندارد. البته اگر دولت پیشنهاد برگزاری انتخابات در چند روز را مطرح کند، این موضوع باید در مجلس بررسی شود.

مجلس چه زمانی وارد بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا می‌شود؟

این طرح در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است و پس از اتمام بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا در دستور کار قرار می‌گیرد.

این روزها شاهد حاشیه‌هایی در برخی از شوراهای شهر و روستا هستیم. برای جلوگیری از ورود افراد پرحاشیه به شوراها چه اصلاحاتی لازم است؟

متأسفانه شاهد آسیب‌های جدی در بخش شوراها هستیم. دو نفر از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ و سه نفر از اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها هستند و ما به دنبال آن هستیم که قانون انتخابات شوراها را اصلاح کنیم.

نظارت بر عملکرد شوراها باید بیشتر باشد

این اصلاحات در چه بخش‌هایی خواهد بود؟

قرار است رئیس قوه قضائیه نماینده‌ای را از دستگاه قضا جهت حضور در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها معرفی کند. همچنین یک حقوقدان هم با رأی مجلس، عضو این هیئت مرکزی خواهد شد. یکی از مشکلات ما آن است که بانک اطلاعاتی کافی درباره افراد وجود ندارد و ما باید در جهت سالم‌سازی شوراها قدم برداریم و تغییر در ترکیب هیئت نظارت بر انتخابات شوراها می‌تواند در بررسی صلاحیت داوطلبان حضور در انتخابات شوراهای شهر و روستا هم اثرگذار باشد.

یکی دیگر از مسائل حائز اهمیت در این زمینه آن است که ما معمولاً پیش از حضور افراد در انتخابات نظارت داریم اما در چهار سالی که این افراد تصدی شوراهای شهر و روستا را بر عهده می‌گیرند، هیچ سیستم و تشکیلاتی بر عملکرد آنان نظارت نمی‌کنند و ما به دنبال آن هستیم که نظارت بر عملکرد شوراها دائمی شود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)