میرنیوز

درخواست دانشجویان برای رد کلیات بودجه از سوی مجلس/ارائه پیشنهادات برای رفع ایرادات بودجه

 درخواست دانشجویان برای رد کلیات بودجه از سوی مجلس/ارائه پیشنهادات برای رفع ایرادات بودجه 2020-12-27T08:56:37+03:30

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم جمعی از اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه ای به نمایندگان مجلس با اشاره به ایرادات لایحه بودجه سال 1400 در خواست کردند

در این نامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
مَنْ جَعَلَ الْحَقَّ مَطْلَبَهُ لَانَ لَهُ الشَّدِیدُ وَ قَرُبَ عَلَیْهِ الْبَعِید

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم

فاجعه بودجه 1400 این روزها درحالی دارد در این نهاد قانون گذار بررسی می شود که هیچ کدام از اصلاحات ساختاری مورد تاکید رهبر انقلاب برای خنثی سازی تحریم های ظالمانه آمریکا در آن لحاظ نشده است.

در این بودجه نه تنها شاهد کاهش هزینه ها متناسب با شرایط تحریمی کشور نیستیم بلکه هزینه های جاری دولت به طرز کاملا غیر منطقی 43 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است از طرفی برخلاف فرمان مقام معظم رهبری در آذر 97 مبنی بر اصلاح ساختار بودجه ریزی متناسب با شرایط تحریمی کشور بیش از 590 هزار میلیارد تومان از منابع بودجه (نزدیک به 70 درصد آن) از منابع مجهول الوصول یا همان درآمدهای ناپایدار که عمدتا مربوط به فروش نفت و پیش فروش اوراق است تامین می شود که با توجه به شرایط فعلی کشور و فروش نفت به طور میانگین زیر یک میلیون بشکه در دو سال گذشته تحقق آن بسیار بعید می باشد.

طبیعی است در این شرایط اگر منابع مجهول الوصول بودجه تامین نشود، کشور در ابر تورمی خطرناک غرق خواهد شد و برای خروج از این ابرتورم راهکاری جز مذاکره برای فروش نفت و تامین کسری بودجه باقی نمی ماند.

در واقع دولت دوازدهم و حامیانش در سال پایانی فعالیت خود با بستن بودجه ای خیالی به دنبال گروگان گرفتن معیشت مردم به منظور ایجاد زمینه مذاکره با آمریکای بایدن است. تحلیل ما از این خیانت مشخص است، دولت دوازدهم و حامیانش قصد دارند 6 ماه قبل از شروع رقابت های انتخاباتی بار دیگر با ایجاد بحران اقتصادی و پیوند زدن حل مشکلات مردم به سیاست خارجه کشور(همان کلان گفتمانی که در سال 92 و 96 باعث رای آوری آقای روحانی شد)، پازل سیاسی کاری شان را به منظور رای آوری گزینه مطلوب خود در انتخابات ریاست جمهوری خرداد  1400تکمیل کنند.

پیش از طرح مجدد راهبرد گفت و گو با دموکرات های آمریکایی از منتظران بازگشت به ژانویه 2017 که کشور را در چند ماه گذشته معطل احیای قرارداد نیم بند برجام نگه داشته اند، باید پرسید برجام کدام مشکل اقتصادی کشور را به طور ریشه ای توانست حل کند؟

در این 7 سال راهبرد شکست خورده ی مذاکره برای حل مشکلات اقتصادی که بر آیند آن طبق اعترافات مردان اقتصادی دولت برای ما تقریبا هیچ بوده باعث شده است از ظرفیت های عظیم داخلی برای اداره کشور که مبتنی بر اصل راهشگای اقتصاد مقاومتی است غافل شویم.

بنابراین برای جلوگیری از تکرار تاریخ، از مجلس یازدهم توقع می رود در این شرایط خطیر کشور با در نظر گرفتن منافع ملی از تصویب کلیات لایحه بودجه 1400 جلوگیری نماید و با تصویب موقت سه دوازدهم بودجه دست به اصلاح ساختاری در دخل و خرج کشور به منظور خنثی سازی تحریم ها با استفاده از راهبرد هایی چون درآمدهای پایدار مالیاتی، کاهش هزینه های جاری دولت، شفافیت در هزینه کرد شرکت های دولتی و .... بزند در ادامه این بیانیه تفصیلی اعضای دفاتر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور ضمن بر شمردن چالش های خطرناک لایحه بودجه 1400 به بیان پیشنهادات خود برای گنجاندن در اصلاحیه این بودجه در راستای کلان گفتمان عدالت خواهی ساختارمند می پردازند:

عدم مدیریت یارانه های پنهان

متاسفانه مانند سالیان گذشته در لایحه بودجه 1400 خبری از اصلاح و مدیریت یارانه های پنهان نیست . نخستین اقدام مجلس برای اصلاحات ساختاری در لایحه بودجه باید مسئله ی مدیریت یارانه های پنهان باشد. اهداف سیاسی و تبعات اجتماعی منفی ناشی از هدفمند سازی یارانه های پنهان باعث شده است دولت و مجلس در سالیان اخیر قدم جدی در راستای اصلاح این روند غلط برندارند. یارانه پنهان پرداختی توسط دولت در حوزه حامل های انرژی در لایحه بودجه نمی آید اما طبق آمارهای غیر رسمی سالانه حدود 1000 میلیارد تومان از طریق این یارانه به اقتصاد ایران تزریق می شود . 1000 میلیاردی که در یک تراز ناعادلانه ثروتمندان 23 برابر فقرا از آن بهره مند هستند. در حالی که اگر تنها فقط 20 میلیارد دلار از 70 میلیارد دلار یارانه پنهان پرداختی توسط دولت در بخش انرژی به خزانه بازگردد بخش قابل توجهی از کسری بودجه قابل رفع است.

وابستگی بودجه به نفت

مهم ترین نقد به لایحه بودجه سال آینده افزایش سهم فروش نفت در تامین منابع است افزایش وابستگی به نفت مخالف فرمان رهبر انقلاب در آذر 97 مبنی بر جایگزینی درآمدهای پایدار در بودجه طی یک برنامه ریزی مشخص با درآمدهای نفتی است. در بودجه 1400 تامین حدود41 درصد از منابع (حدود 345 هزار میلیاردتومان) وابسته به فروش نفت است .وابستگی نفتی به‌لحاظ حجم فروش هم افزایش یافته و به صادرات 2.3 میلیون بشکه در روز رسیده است. که تحقق آن با توجه به شرایط تحریمی بعید به نظر می رسد.

معمولاً دولت‌ها به‌واسطه افزایش قیمت ارز در بودجه، سعی می‌کنند رقم وابستگی بودجه به نفت را کاهشی نشان دهند، ولی برای سال آینده علی‌رغم اینکه قیمت ارز محاسباتی افزایش یافته است، ولی باز هم شاهد رشد وابستگی هم ریالی و هم حجمی بودجه به نفت هستیم. از طرفی خام فروشی در این مدت تبدیل به عادت برای دولت شده است و حتی خام فروشی را جزو دستاوردهای بزرگ خود قلمداد می کنند.در طرف دیگر ماجرا وزارت نفت طی 7 سال گذشته یک پترو پالایشگاه به منظور فرآوری حامل های انرژی و فروش آن با ارزش افزوده بالاتر نساخته است. از مجلس و کمیسیون انرژی انتظار می رود ضمن تصویب قانون احداث پتروپالایشگاه های تحریم شکن از وابستگی بودجه به در آمدهای نفتی نیز جلوگیری کنند

 فروش اوراق نفتی

پیش فروش اوراق سلف نفتی آسان‌ترین راه برای جبران کسری بودجه است که هزینه ای برای دولت فعلی ایجاد نمی کند چون سررسید اوراق بلند مدت خواهد بود بنابراین عمل به تعهدات ناشی از آن توسط دولت بعدی باید صورت پذیرد و عملا بار جبران کسری بودجه دولت کنونی سربار دولت بعدی خواهد شد. مجلس باید از فروش اوراق سلف نفتی توسط دولت که در اصل آینده فروشی می باشدجلوگیری کند.فروش اوراق برای تامین منابع بودجه تبعات منفی، از جمله بدهکار شدن دولت آینده و افزایش نقدینگی را در پی دارد. متاسفانه شاهدیم در لایحه بودجه سال آینده قرار است، 70 هزار میلیارد تومان اوراق سلف نفتی فروخته شودـ این طرح یکبار توسط دولت در سال جاری برای جبران کسری هاعنوان و در جلسه شورای عالی هماهنگی سران سه قوا به دلیل تبعات منفی آن رد شد، اما با وجود این مخالفت در اقدامی عجیب مجدد توسط سازمان برنامه طرح فروش اوراق سلف نفتی در لایحه بودجه 1400 گنجانده شده است.

شفاف سازی بودجه شرکت های دولتی

شفاف سازی بودجه شرکت های دولتی از دیگر چالش های بودجه 1400 است سهم بودجه شرکت های دولتی برای سال آینده 1561 میلیارد تومان است که تقریباً دو برابر بودجه عمومی می باشد، متاسفانه این عدد مورد بررسی مجلس قرار نمی گیرد و در واقع هیچ نظارتی بر مصارف و هزینه کردهای 340 شرکت دولتی وجود ندارد.

 

در حالی که این شرکتها با بودجه 1561 هزار میلیارد تومانی فقط 7 هزار میلیارد تومان مالیات و حدود 15 هزار میلیارد تومان سود به دولت می‌دهند، یعنی سهم بودجه دولت از شرکتهای دولتی 23 هزار میلیارد تومان است، از طرفی زیان شرکت های دولتی بیش از سود دهی آن هاست که این زیان توسط بودجه عمومی جبران می شود به عنوان مثال طبق آمارهای رسمی در شش‌ماهه اول امسال دولت بیش از 28 هزار میلیارد تومان برای جبران زیان شرکتهای دولتی پرداخت کرده است که 5 هزار میلیارد تومان از نفع 23 هزار میلیاردی دولت از شرکتهای دولتی در لایحه بودجه سال آینده بیشتر است.

هدفمند سازی یارانه ها

در بودجه سال آتی، 267 هزار میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه‌ها در نظر گرفته شده است که این رقم در بودجه عمومی 841 هزار میلیارد تومانی نمی باشد و مجلس هیچ نظارتی بر منابع و مصارف یارانه ها ندارد. برای اصلاح این روند غلط در نخستین گام باید هزینه ی هدفمندی یارانه ها در بودجه عمومی کشور بیاید تا مجلس شورای اسلامی بتواند طبق تبصره 14 لایجه بودجه بر منابع و مصارف یارانه ها نظارت کند.

بنابر اعلام دولت این 267 هزار میلیارد تومان از فروش فرآورده های انرژی به مردم و دولت تامین می شود که تنها به طور مستقیم 143 هزار میلیارد تومان از آن را در قالب یارانه نقدی، یارانه معیشتی، یارانه نان و گندم و طرح کاهش فقر به دست مردم می رسد و سرنوشت 124 هزار میلیارد تومان آن که در اختیار دولت است نامعلوم می باشد

کم شدن درآمدهای مالیاتی

مهم ترین منبع در آمدی پایدار برای حل مشکل کسری بودجه درآمدهای مالیاتی می باشد. مسئله ای که در برنامه ابلاغی توسط سازمان برنامه برای اصلاح ساختار بودجه هم به آن اشاره شده است. طبق آمار و ارقام سهم مالیات از بودجه عمومی دولت در سال آینده 29 درصد (عددی معادل 247 هزار میلیارد تومان )و سهم در آمدهای نفتی 41 درصد است. به عبارت ساده تر بر خلاف سیاست های مهم در اصلاح ساختار بودجه ابلاغی رهبر معظم انقلاب دولت در لایحه بودجه 1400 روی درآمد مالیات اصلاً حساب نکرده و همه فشارها را بر درآمد نفتی و فروش اوراق وارد کرده است.

از این 247 هزار میلیارد تومان نیز به ریز 48 هزار میلیارد تومان مالیات از حقوق‌بگیران، 58 هزار میلیارد تومان مالیات از مشاغل و صنوف، 22 هزار میلیارد تومان مالیات از واردات و 66 هزار میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده گرفته می شود. در واقع دولت در بودجه سال بعد هیچ طرحی برای جلوگیری از فرار مالیاتی، شفاف شدن مالیات شرکتهای بزرگ دولتی، اخذ مالیات‌های معوق و مهمتر از همه افزایش پایه‌های جدید مالیاتی ندارد، در کم بودن سهم منابع مالیاتی در بودجه به مجلس نیز که در چندماه گدشته نتوانسته است به جز طرح مالیات برخانه های خالی ، پایه مالیاتی دیگری را به تصویب برساند نقدی جدی وارد است.

با اصلاح نظام مالیاتی در کشور در آمدهای دولت می تواند تا دو برابر افزایش پیدا کند. و مشکل وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی کامل مرتفع شود. لازمه اصلاح نظام مالیاتی در کشور ملزم کردن دولت به شفافیت اطلاعات است شفافیتی که در آن تراکنش های بانکی.که 97 درصد جا به جایی نقدینگی از طریق آن صورت می گیرد به طور کامل رصد شود. تا علاوه بر جلوگیری از 50 هزار میلیارد فرار مالیاتی زمینه ی اجرایی شدن سایر پایه های مالیاتی به طور کامل فراهم شود. مجلس باید ضمن قانون گذاری و تقویت پایه های مالیاتی دولت را ملزم به این شفافیت کند.

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی

آنچه که در بالا ذکر آن رفت بخش کوچکی از چالش ها و خطرات بودجه ی 1400 است. از مجلسی که می خواهد در راس امور باشد توقع می رود به نفع مردم مستضعف بدون در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی از تصویب کلیات لایحه بودجه 1400 جلوگیری کرده و تنها به تصویب موقت سه دوازدهم بودجه اکتفا کند تا در زمان کافی با تغییر ریل گذاری در سیاست های اقتصادی کشور اصلاحاتی اساسی در بودجه سال آینده مبتنی بر راهبرد خنثی سازی تحریم ها اعمال کند در روزهای آتی اعضای دفاتر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور در را راستای کلان گفتمان #عدالت_خواهی_ساختارمند پیشنهاداتی را به طور کامل و عملیاتی در مورد هر یک از بخش ها و فصل های بودجه 1400 به شما در پیوست این نامه ارسال خواهند کرد.

و من الله توفیق

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه قم (خواهران)

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور اصفهان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا(ص) بهبهان

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء(ص) بهبهان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی (ره)

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهرکرد

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه پیام نور خوراسگان

انجمن اسلامی دانشجویان 1348 دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی فسا

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی کرمانشاه

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اهواز

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای کرمانشاه

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج

انجمن اسلامی‌ دانشجویان مستقل دانشگاه علوم‌پزشکی یزد

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی دزفول

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی تفرش

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد البرز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد دماوند

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)