میرنیوز

احتمالاً لایحه بودجه «دوسقفی» بسته می‌شود/ اصلاح قانون انتخابات به خرداد ۱۴۰۰ می‌رسد

احتمالاً لایحه بودجه «دوسقفی» بسته می‌شود/ اصلاح قانون انتخابات به خرداد ۱۴۰۰ می‌رسد 2020-12-26T12:16:49+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین فرهنگی امروز (شنبه) در نشست خبری درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان، گفت: شفافیت آرای نمایندگان در روزهای ابتدایی مجلس یازدهم اعلام وصول شد، ما آن را به کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس ارجاع دادیم، بحث‌هایی در این زمینه شد و هدف آن است که این شفافیت در مجلس وجود داشته باشد.

وی افزود: طرح شفافیت آرای نمایندگان در سامانه‌ای، بارگذاری و نظرات نمایندگان درباره آن اخذ شد، چون این طرح به صورت فوریتی نیست، در دستور کار مجلس است و پس از بررسی طرح‌های در دستور کار مجلس، در صحن علنی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر مجلس در حال بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری است، تصریح کرد: یکی دیگر از طرح‌های در دستور کار مجلس درباره ساماندهی بازار فولاد است چرا که بازار فولاد بازار حساسی است، لازم است که درباره آن مصوباتی داشته باشیم و امیدواریم پس از بررسی این طرح‌ها، طرح شفافیت آرای نمایندگان در دستور کار قرار گیرد.

فرهنگی همچنین درباره وضعیت لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: وابستگی بودجه به نفت بسیار بالا دیده شده و همچنین درآمدها بسیار خوشبینانه در نظر گرفته شده و از سوی دیگر، هزینه‌های بودجه اجتناب‌ناپذیر است و در صورت عدم تحقق درآمدها، مشکلات زیادی به وجود می‌آید.

وی افزود: نظرات مختلفی درباره بودجه وجود دارد از جمله آنکه برخی معتقدند کلیات لایحه بودجه، رد و لایحه به دولت ارجاع شود و مورد اصلاح قرار گیرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یک نظر دیگر وجود دارد که این روزها طرفداران بیشتری دارد مبنی بر اینکه لایحه بودجه «دو سقفی» به تصویب برسد که هم نظر دولت و هم نظر مجلس را تأمین می‌کند.

فرهنگی افزود: یکی از نظرات مجلس آن است که بودجه دوسقفی تصویب شود به این معنا که ما بودجه را بر اساس واقعیات موجود تصویب می کنیم و در صورتی که در آمد بیشتری کسب شد، احکامی را پیش بینی می کنیم که در صورت تحقق این منابع عملیاتی شود.

وی تأکید کرد: این نظر در مجلس یعنی دوسقفی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ قوی تر است و رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ هم این نظر را دارد و بنده هم موافقم که این کار انجام شود اما اینکه در نهایت چه تصمیمی درباره کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ گرفته شود، بستگی به رأی مجلس دارد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره نحوه برگزاری جلسات مجلس در دوران کرونا، گفت: بیشتر مجوزهایی که رئیس مجلس در این مدت داشت، در حوزه های مربوط به کرونا بود. از جمله آنکه معمولا اوراق زیادی در صحن علنی مجلس پخش می شد و دست به دست می چرخید و همه در معرض شیوع کرونا بودند که این مجوز گرفته شد تا بیشتر رأی گیری ها به صورت الکترونیکی باشد.

فرهنگی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رئیس مجلس شورای اسلامی مجوزی درباره اختیار افزایش تعداد اعضای کمیسیونهای مجلس گرفته است؟،  گفت: افزایش تعداد اعضای کمیسیون های مجلس به سادگی انجام نمی شود و بر اساس آیین نامه داخلی مجلس در این باره تصمیم گیری می شود.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون قانون مالیات بر خانه های خالی، اظهارداشت: پیش بینی های لازم در این مصوبه در نظر گرفته شده تا عملیاتی شود و مکانیزم هایی برای اعمال فشار بر کسانی که دارای مسکن هستند وجود دارد تا دارایی های خود را در سامانه ثبت کنند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در مصوبه قانون مالیات بر خانه های خالی ضمانت اجرایی دیده شده اما اینکه این قانون به چه نحوی اجرا شود، ما نگرانی هایی از این بابت داریم، چرا که در گذشته هم مصوبه هایی درباره مالیات بر خانه های خالی داشتیم اما به درستی اجرا نمی شد.

فرهنگی درباره مصوبه مجلس مبنی بر قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها نیز گفت: هم طرف های خارجی که در جریان این مصوبه هستند و هم مسئولان داخلی ما باید توجه داشته باشند که ما دیگر حالت کجدار و مریز گذشته را نخواهیم داشت.

وی افزود: مسئولان کشورهای اروپایی و آمریکا باید خودشان در این باره تصمیم بگیرند و ما در قانون زمانبندی آن را پیش بینی کرده ایم و این کشورها نمی توانند بهانه ای بیاورند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرف مقابل یعنی گروه ۴+۱ باید اقداماتی را برای رفع تحریم ها در حوزه نفت و ارز انجام دهند و مشکلات رفع شود و ما بر اساس زمانبندی پیش بینی شده در این قانون پیش می رویم.

فرهنگی همچنین درباره طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: پیش بینی ما آن است که این قانون به انتخابات سال ۱۴۰۰ می رسد و در حال حاضر در حال رسیدگی در مجلس شورای اسلامی است.

وی بیان کرد: نظر برخی از اعضای شورای نگهبان درباره این طرح اتخاذ شده است و هماهنگی هایی با آنان انجام شده اما متأسفانه درباره این طرح در فضای رسانه ای و غیررسمی مباحثی مطرح می شود که درست نیست.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بعضا گفته می شود که طرح اصلاح انتخابات ریاست جمهوری برای انتخابات ۱۴۰۰ است که باید بگویم این طرح هم برای انتخابات ۱۴۰۰ و هم انتخابات بعدی طراحی شده و فلسفه بررسی این طرح در مجلس آن است که ما دیگر در زمان انتخابات ریاست جمهوری شاهد حضور بی رویه افراد برای حضور در انتخابات نباشیم.

فرهنگی متذکر شد: شورای نگهبان پس از مدتی به این جمع بندی رسید که مجلس قانون انتخابات ریاست جمهوری را اصلاح کند و مجلس هم به این موضوع ورود کرد که تصمیماتی مجلس در این باره اتخاذ کرده اما الزاما نهایی نیست و ممکن است شورای نگهبان به برخی از مواد آن ایراد بگیرد که این حق شورای نگهبان است و ما در مجلس آن را اصلاح می کنیم.

وی اظهار داشت: بعضاً عنوان می‌شود که مجلس به دنبال آن است که به نظامیان مجوز دهد تا در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشته باشند که این مسئله خلاف واقع است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این مجوز از ابتدای انقلاب وجود داشت؛ به گونه‌ای که در اولین انتخابات‌های مجلس شورای اسلامی یکی از دریاداران ارتش حضور داشت و قانون اساسی، نظامیان را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری منع نکرده است.

فرهنگی با تأکید بر اینکه تصمیم جدیدی برای حضور افراد با سوابق نظامی در انتخابات ریاست جمهوری نداریم، گفت: ما این حاشیه‌ها را بخشی از جنگ روانی از سوی عناصر امنیتی در جریانات سیاسی می‌دانیم. از خاطرمان نرفته است که درباره شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی هم این مباحث را مطرح می‌کردند، او قهرمان ملی ما بود و همواره خواهد ماند. این جریانات حرکت زننده‌ای انجام دادند که این شهید بزرگوار هم پاسخ لازم را در این باره داد. مجلس به این حاشیه‌ها توجه نمی‌کند و ما تحت تأثیر این افراد و بحث‌های آنان قرار نمی‌گیریم.

وی اضافه کرد: هدف مجلس از اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، برچیدن اتفاقاتی است که در زمان ثبت‌نام در این انتخابات در وزارت کشور اتفاق می‌افتد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همانطور که برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا شرایطی وجود دارد، برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری که مدیریت کلان کشور است، حتماً باید شرایطی در نظر گرفته شود؛ منطق اقتضا کرد که مجلس به این موضوع مهم ورود کند و این قانون اصلاح شود.

فرهنگی با بیان اینکه باید شرایطی برای ثبت‌نام افراد در انتخابات ریاست جمهوری وجود داشته باشد، گفت: رجل سیاسی و مذهبی بودن و همچنین داشتن تجارب مدیریتی در قانون اساسی آمده است که باید مورد توجه قرار گیرد. متأسفانه در انتخابات‌های قبلی شاهد بودیم که افراد نوجوان و کم‌سن و سال و همچنین افراد کم‌سواد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کردند که ما با اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، می‌خواهیم مانع از تکرار این اتفاقات شویم.

وی در واکنش به کسانی که می‌گویند مجلس با طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری می‌خواهد رقبای برخی افراد را حذف کند، گفت: این مباحث حاشیه‌سازی برخی از رسانه‌ها و جریان‌های خاص سیاسی است، به هیچ وجه درست نیست و بهتر است که این افراد به جای کلی‌گویی بگویند که کدام ماده طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، به این موضوع اشاره می‌کند؟


 

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...

نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟

 نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟
2024-02-26T06:00:52+03:30
پشتوانه مردمی ناشی از مشارکت زیاد در انتخابات، باعث می‌شود تا دشمن خارجی، هم در سطح عملیاتی از اقدامات ضد امنیتی خود بکاهد و هم در سطح سیاسی و اقتصادی روابط...

رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید

 رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید
2024-02-26T06:00:51+03:30
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آنچه که باعث پایداری و پیشرفت نظام اسلامی و غلبه آن بر بسیاری از موانع و توطئه‌ها شد، جمع بین «...

فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم

 فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم
2024-02-26T06:00:51+03:30
نشست خبری علی مطهری سرلیست فهرست انتخاباتی«صدای ملت» صبح فردا در خبرگزاری تسنیم برگزار می شود.

وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد

 وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد
2024-02-26T06:00:51+03:30
فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: وزارت بهداشت عاقل‌تر از این است که تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی بگیرد چون خودش دچار مشکل می...

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:00:50+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند

 مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند
2024-02-26T06:00:50+03:30
سخنگوی ستاد انتخابات کشور عنوان کرد:ما سامانه‌ای به نام «انتخاب ایران» طراحی کردیم که به معرفی نامزدها در فضای مجازی می‌پردازد و مردم می‌توانند زن...

لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول

 لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول
2024-02-26T06:00:49+03:30
حزب ندای ایرانیان با انتشار بیانیه‌ای ضمن بیان دلایل حضور فعالانه در انتخابات، کاندیداهای مورد حمایت خود در سراسر کشور را معرفی کرد.

قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند

 قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند
2024-02-26T06:00:49+03:30
متقی فر تاکید کرد : لیست واحد شورای ائتلاف و جبهه پایداری ۲ سرلیست مشترک دارد که یکی آقای آقاتهرانی و دیگری آقای قالیباف است.

رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست

 رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست
2024-02-26T06:00:48+03:30
آیت الله رییسی در دیدار مردم بیرجند گفت: در کشور ما، هم اصل نظام اسلامی با رای مردم «تشکیل» شد، هم نوع حکومت با رای مردم انتخاب شد هم نهادهای ادار...

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی

 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی
2024-02-26T06:00:48+03:30
رهبر انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی را تسلیت گفتند.

لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی

 لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی
2024-02-26T06:00:48+03:30
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب لیست نهایی "ایران سربلند، مجلس انقلابی" را اعلام کرد.

لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد

 لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد
2024-02-24T08:27:44+03:30
اعضای هیات انتخاب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) فهرست مشترک این ائتلاف و جبهه پایداری را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)

 عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)
2024-02-23T16:01:04+03:30
معاون اول رئیس جمهور در آستانه نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) از یکی از جانبازان پیشتاز دفاع مقدس، جبهه مقاومت و عرصه امنیت عیادت کرد.

منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است

 منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است
2024-02-23T16:01:02+03:30
معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از کمپ تیم‌های ملی کشتی گفت: در رشته کشتی همه حلقه‌های زنجیره‌ موفقیت را داریم و مجموعه دولت پشتیبان و وزارت ورزش پای‌کار ...

حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:54:16+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:27:26+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری

 تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری
2024-02-23T12:20:50+03:30
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت روحانی سالک‌الی‌الله حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری را تسلیت گفتند.

حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان

 حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان
2024-02-23T11:40:42+03:30
جبهه پایداری طی بیانیه‌ای از کاندیداهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سراسر کشور حمایت کرد.

الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی

 الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی
2024-02-23T11:40:41+03:30
در انتخابات امسال، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط برای حضور پای صندوق‌های رأی هستند.

فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی

 فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی
2024-02-23T09:54:09+03:30
ستاد انتخابات کشور فهرست نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ملجس شورای اسلامی را به تفکیک استان‌ها منتشر کرد.

وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند

 وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند
2024-02-23T09:40:51+03:30
حجت الاسلام خطیب گفت: مقوله امنیت در ایران اسلامی «مردم‌پایه» می‌باشد و به همین دلیل همه‌ی ما، امنیت را مدیون مردم عزیزمان هستیم. لذا مردم با مشار...

مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است

 مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است
2024-02-23T09:40:50+03:30
کارشناس مسائل راهبردی گفت: انتخابات با مشارکت بالا بدون شک موجب افزایش انسجام ملی می‌شود و متعاقب آن به‌طور طبیعی امنیت ملی افزایش می‌یابد و دندان طمع دشمن ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)