میرنیوز

سردار جلالی: محوربودن دلار در اقتصاد کشور باید کاهش پیدا کند

 سردار جلالی: محوربودن دلار در اقتصاد کشور باید کاهش پیدا کند 2020-10-19T12:27:35+03:30

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در سال 82 رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور تشکیل سازمان پدافند غیرعامل را صادر فرمودند. هرساله 8 آبان نیز روز ملی پدافند غیرعامل است و طی یک هفته برنامه‌ها و اقداماتی بدین‌ مناسبت برگزار می‌شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی با بیان اینکه برنامه‌های امسال از پنجم تا دوازدهم آبان برگزار می‌شود و در تعریف پدافند غیرعامل گفت: این پدافند، پدافند بدون اسلحه و مکمل پدافند نظامی است. رویکرد امروز ما پدافند هوشمند ترکیبی است.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: تقسیم کاری بین سازمان پدافند و سازمان مدیریت بحران شکل گرفته است. مقابله با تهدیدات طبیعی با مدیریت بحران و مقابله با تهدیدات انسان‌ساخت با سازمان پدافند غیرعامل است. طی سه دهه گذشته شکل و نوع تهدیدات تغییر پیدا کرده و از این رو نیازمند رصد دائم است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها استراتژی‌شان را از جنگ ترکیبی دنبال می‌کنند، تلاش می‌کنند تا لبه جنگ بیایند اما وارد آن نشوند، این به‌دلیل قدرت بازدارندگی نظامی ایران است.

سردار جلالی بیان کرد: تهدید ترکیبی، ترکیبی از تمام مؤلفه‌های قدرت است. قدرت‌ها در برابر ضعف‌ها قرار می‌گیرند و به‌نوعی تناظر با نقاط ضعف ما دارد. ما اگر بتوانیم ضعف‌ها را کم کنیم، تهدید کم خواهد شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: امروز دلار و اقتصاد نقطه تهدید کشور است. محور بودن دلار در اقتصاد کشور باید کاهش پیدا کند، همچنین تحولی در حوزه فناوری‌ها در حال انجام گرفتن است که این فناوری‌ها (هوشمندسازی)، ماهیت زیرساخت‌ها را تغییر می‌دهند در نتیجه تهدید علیه زیرساخت‌ها، در حوزه فناوری خواهد بود.

سردار جلالی عنوان کرد: پایداری زیرساخت با رضایتمندی و سطح کیفیت زندگی مردم پیوند خورده است، از این رو مفهوم جدیدی با عنوان جنگ زیرساخت‌ها شکل گرفته است‌. امروز همه عملیات‌های ترکیبی دشمن در کنش با مردم شکل می‌گیرد. قطع هر یک از خدمات تأثیر بسیاری بر زندگی مردم خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: تهدید دیگر دشمن تهدید رسانه‌ای است. دشمن به‌دنبال تحریک مردم است که نقاط آسیبی خودمان بر این وضعیت اثر می‌گذارد.

سردار جلالی گفت: هنوز طبیعی بودن و ساخت انسان بودن ویروس کرونا محل سؤال است. 25 آزمایشگاه آمریکایی در کشورهای منطقه وجود دارد که هیچ نظارتی بر آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: هدف آمریکا مجبور کردن کشور به مذاکره در موضع ضعف یا تسلیم کردن ایران است. اعلام نفی مذاکره در شرایط موجود به بن‌بست رساندن برنامه دشمن است. به‌نظر می‌رسد فشار حداکثری در حال به پایان رسیدن است و در حال عبور از آن هستیم، البته منوط به ارسال پیام مقاومت و نه ضعف از درون است.

سردار جلالی گفت: با همه فشارها توانستیم قدرت دفاعی ایجاد کنیم، به‌گونه‌ای که آمریکا برای ورود به عرصه جنگ نظامی خط قرمز تعریف کند، به همین دلیل هم در حمله موشکی ایران به عین‌الاسد پاسخ نداد.

وی همچنین ابراز کرد: در برابر استراتژی دشمن، رویکرد دفاع مردم‌پایه تعریف شده است. حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور به‌عنوان خدمت‌رسانی به مردم، حفظ و تداوم کارکردهای کشور مبتنی بر فضای سایبری، حفظ و ارتقای آمادگی ادارات و سازمان‌ها، دفاع زیستی از مردم، امن‌سازی زیرساخت‌های شهری، حفاظت و صیانت از مردم در برابر هر تهدید و حادثه‌ای و صیانت از افکار عمومی از جمله مؤلفه‌های این دفاع است.

سردار جلالی با یادآوری اینکه سال گذشته 120 رزمایش پدافند غیرعامل در سراسر کشور برگزار شد، گفت: امسال نیز تا دهم دی ماه 150 رزمایش برگزار خواهد شد که در حال طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی هستیم.

وی ادامه داد: سامانه توزیع شرکت گاز را بومی کردیم که منجر به امن‌سازی خواهد داشت. امن‌سازی نطنز در برابر حملات سایبری نیز از یک سال و نیم پیش آغاز شده است.

سردار جلالی گفت: طی سه سال 200 محصول در حوزه دفاع سایبری ساخته شده است‌. سوییچ‌ها و موتورهای ارتباطی نمونه‌هایی از این محصولات هستند. دستگاه‌های قانونی نیز مکلف به استفاده از آنان هستند. آزمایشگاه‌های مرجع سایبری نیز در کشور ایجاد شده که قدرت کشف و شناسایی پیشرفته‌ترین تهدیدات را دارند، به‌طور مثال یک دوربین مداربسته خارجی تصاویر را به خارج ارسال می‌کرد که شناسایی کردیم.

وی در حوزه مقابله با تهدیدات زیستی و کرونا گفت: آزمایشگاه سطح سه ایمنی را برای نخستین بار تولید کردیم. به‌کمک وزارت بهداشت برای 12 استان پرخطر، تجهیزات با ابزارهای خاص آماده کردیم.

سردار جلالی در حوزه دام و نباتات هم گفت: با همکاری وزارت جهاد، نقشه بیماری‌ها را تهیه کردیم. نظام ارجاع مصدومان شیمیایی در سطح منطقه‌ای، استانی و ملی نیز تدوین شد. در مناطق عسلویه و ماهشهر، اورژانس‌های عملیاتی ایجاد کردیم.

وی در حوزه هسته‌ای گفت: برای هفت استان هسته‌ای طرح‌های پدافندی آماده و در چند نقطه رزمایش حتی به‌صورت مردمی برگزار کردیم. امسال نیز رزمایش‌های هسته‌ای برگزار خواهیم کرد. این رزمایش‌ها جزو الزامات آژانس هم است.

سردار جلالی با اعلام این خبر که سند راهبردی تهدیدات شهری آماده شده است، گفت: این رویکرد در دنیا نو و بدیع است. سند توسط وزارت کشور به شهرداری‌ها ابلاغ شده است و 52 شهر بالای 200 هزار نفر به‌عنوان اولویت برای اجرای سند انتخاب شد. در سال گذشته در 46 شهر، با کمک وزارت دفاع و کشور تجهیزات در اختیار شهرداری‌ها قرار داده شد. در تهران نیز پنج بسته تجهیزاتی به شهرداری داده شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در خصوص برنامه‌های امسال هفته پدافند نیز گفت: برای هر روز برنامه‌های محوری مشخص شده است. امسال باتوجه به شیوع ویروس کرونا، برنامه‌ها طبق شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با استفاده از ابزارهای ارتباطی انجام خواهد گرفت. رویکرد بسیاری از برنامه‌ها نیز در رابطه با مقابله با کرونا خواهد بود‌.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری اظهار داشت: تجربه نشان داده است که تغییر رییس‌جمهور در آمریکا، تغییر راهبردی ایجاد نخواهد کرد و ممکن است تغییراتی در روش‌ها و شیوه‌ها ایجاد کند.

سردار جلالی همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص لغو تحریم‌های تسلیحاتی گفت: برداشته شدن این تحریم برای کشور مهم است، می‌توانیم بخش دفاعی‌مان را تقویت کنیم و مازاد تولیدمان را هم بفروشیم اما اینکه فکر کنیم همه تحریم‌ها برداشته شده، خوش‌خیالی است. تحریم‌های سازمان ملل برداشته شده است اما آمریکا اعلام کرده است کشورها را تحریم خواهد کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب این طرح، تعاملات و ارتباطات سازمان پدافند غیرعامل با دستگاه‌های دولتی در چارچوب قانونی قرار خواهد گرفت و قرار نیست سازمان جدیدی ایجاد شود. این طرح در کمیسیون امنیت ملی در حال بررسی و قید یک‌فوریت برای طرح در صحن علنی دریافت کرده است. امیدواریم با تصویب این طرح، مشکلات سابق برطرف شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در پاسخ به سؤال دیگری ابراز کرد: دانش پدافند غیرعامل، تحریمی است و کشوری به ما این اطلاعات را حتی در سطح دانشگاهی نمی‌دهد از این رو در داخل اقدام به تولید دانش و اشراف بر تهدیدات کردیم، 17 رشته دانشگاهی در این حوزه طراحی و ایجاد شده است. پدافند شهری نمونه‌ای از این رشته‌هاست.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری بیان داشت: هر نفوذی به زیرساخت، حملات سایبری شناخته می‌شود که البته سه سطح بر مبنای اهمیت دارد. ما مرکزی داریم که سطح تهدیدات را شناسایی و مقابله خواهد کرد. حملات کم‌اهمیت بسیار است و به‌سرعت مقابله خواهد شد. حملات پراهمیت، جنگ سایبری است که خدماتی را متوقف کند. مسئولیت مقابله با جنگ سایبری با سازمان است. سال گذشته یکی دو مورد حمله این‌چنینی انجام شد که مقابله شد و در حوزه هسته‌ای هم نبود.

انتهای پیام/+

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)