میرنیوز

صالحی: سردار سلیمانی سیاستمدار و مذاکره‌کننده بسیار بسیار هوشیار و دل‌نشینی بود

صالحی: سردار سلیمانی سیاستمدار و مذاکره‌کننده بسیار بسیار هوشیار و دل‌نشینی بود 2020-01-09T12:18:28+03:30

به گزارش ایسنا، در این مراسم معاون رییس‌جمهور با اشاره به تحولات عظیم و پی‌درپی چند روز گذشته اظهار داشت: شهادت سردار رشید اسلام، شهید سپهبد سلیمانی همه ما را غمگین کرد. سرداری را از ما گرفتند که با خصلت‌هایی همچون هوش و ذکاوت، بینش سیاسی، نظامی‌گری حرفه‌ای، معرفت‌شناسی، خداشناسی، دین‌باوری، خداترسی و ولایت‌مداری که خداوند متعال به او ارزانی کرده بود، این مرد توانست با این خصایص یک‌تنه جای یک ملت باشد. خوشا به سعادتش که به آنچه آرزو داشت، رسید.

صالحی در خصوص اهدافی که از سوی آمریکا به‌عنوان دشمن اسلام و ملت ایران، دنبال می‌شد، گفت: چالش ما با دنیای استکبار، چالشی فکری است. برای همین یافتن راهی برای حل این مشکل کار آسانی نیست. چون دو فکر مختلف وجود دارد. یک جهان‌بینی، جهان‌بینی الهی است و دیگری یک جهان‌بینی شیطانی است. نمی‌شود این‌ها را به هم وصل کرد. این چالش اساسی ما است. اما تصور استکبار جهانی در ظاهر امر این است که ایران در بستر انقلاب اسلامی شکافی در نظم جهانی؛ که توسط آن‌ها ایجادشده، به وجود آورده است. آن‌ها نمی‌دانند این به‌هم‌ریختگی در نظم جهانی به کجا خواهد رسید و عواقب آن چیست؟ برای همین پیش‌دستی کردند تا قبل از اینکه ندای انقلاب اسلامی سراسر جهان را درنوردد، مانع از آن شوند.

وی ادامه داد: آن‌ها در این 40 سال همواره در جهت ایجاد اختلاف و سوءظن عمل کرده‌اند. به‌گونه‌ای که ملت‌های مسلمان که با ما تجانس دارند و کشورهای اطراف، نسبت به ما نگران شوند و به انقلاب اسلامی سوءظن پیدا کنند. زمینه ایجاد این سوءظن هم شایعات، تهمت، اتهام و تفرقه بوده است. اوج این تفرقه‌اندازی و کار شیطانی آن‌ها این بود که در عراق مزدوران خودشان را به خیابان آوردند و علیه ایران شعار دادند.

 صالحی تأکید کرد: ملت عراق ملتی رشید است که از دیرباز با ملت ایران ممزوج بوده است. این‌ها جدائی ناپذیرند. این دو ملت از حیث ملی، فرهنگی، اقتصادی و تمامی ابعاد در این منطقه قدرتی هستند که اگر دست در دست هم داشته باشند، بنیانی مرصوص خواهند بود. علیه سردار سلیمانی در بغداد شعار می‌دادند چون مرکز پیوند این دو ملت را در او می‌دیدند. نگران بودیم که این دسیسه و توطئه به کجا می‌انجامد. خداوند در سوره مبارکه آل‌عمران می‌فرماید: وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ﴿۵۴﴾ کیدی را بکار بردند و این کید به خودشان بازگشت.

وی تصریح کرد: افسوس که باطل‌السحر این توطئه‌ها در شهادت مظلومانه سردار بزرگ اسلام و فاتح دل‌ها برادر گران‌قدر شهید سلیمانی بود. عجیب است که در این چند روز گذشته خون سردار سلیمانی بیشتر از خود سردار سلیمانی در زمان حیاتش کار می‌کند. سال‌ها در پارلمان عراق سعی می‌شد موضوع بیرون راندن نیروهای خارجی را به بحث بگذارند، نمی‌توانستند. اما در همین دو سه روز پیش بالاتفاق بخش شیعیان عراق در پارلمان بر خروج نیروهای اجنبی در رأس آن‌ها آمریکا رأی دادند. دستاورد بزرگی است که سردار سلیمانی برای همین حرکت کرده بود تا رأس شیطان را از منطقه بیرون کند. این از معجزات الهی است.

صالحی ادامه داد: معجزه بزرگ دیگر تشییع پیکر سردار سلیمانی بود. آن‌قدر باعظمت بود که دشمن به آن اقرار کرد. باور نمی‌کردند. اتفاق دیگر اختلافی است که در آمریکا به وجود آمده است. این شروع یک حرکت است. نهال یک حرکت حقیقت‌بین در آمریکا کاشته شده است که تا درختی تنومند شود زمان می‌برد. نخبگان سیاسی آمریکا هرچند نه از باب همراهی با ایران، اما حقیقتاً در ضدیت با ترامپ اقدام کردند. این‌ها همه آثار این شهادت هستند. خون سردار دل‌ها هدر نرفت. به آرزویش رسید، نزد خدا روزی می‌گیرد و از ملکوت شاهد این تحولات است. خداوند متعال در سوره مبارک آل‌عمران می‌فرماید: " وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ﴿۱۶۹﴾. شهداء روزی می‌گیرند و حضور دارند ولی ما نمی‌بینیم. برای همین شهادت را هم تبریک می‌گوییم و هم تسلیت.

وی گفت: خانواده‌ای که شهید داده است از فراق و دوری شهید ناراحت است. در نهاد انسان حس انس گرفتن نهفته است. اگر کسی در مقام یک همسر، برادر، یاور و یا دوست با سلیمانی انس داشته باشد، فراقش خیلی مشکل است. انسانی که واقعاً از جان و دل اعتقاد به معاد دارد وقتی شمشیر بر سرش فرود می‌آید می‌گوید؛ فزت ورب الکعبه.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به آشنایی و ارتباط کاری با شهید سلیمانی از هنگام خدمت در وزارت امور خارجه، گفت: این مرد بزرگ جایگاه رفیعی داشت اما متواضع بود. به خاطر این تواضع در دل‌ها جای گرفت. شما سردار سلیمانی را خیلی کم در صداوسیما و رسانه‌های دیگر می‌دیدید. مصاحبه نمی‌کرد. در یادواره‌ها و مجلس شهداء گاهی سخنرانی می‌کرد. مردم عجیب تشخیص می‌دهند. آشکارکننده‌ای که نزد مردم است، همه‌چیز را می‌فهمد.

وی با اشاره به‌سادگی زندگی شهید سردار سلیمانی به حدیثی از امام جعفر صادق (ع) پرداخت و گفت: سردار سلیمانی مصداق این حدیث است که می‌فرماید " هنگامی‌که نور معرفت در دل تجلی کند، نسیم عشق بوزد و چون نسیم عشق و محبت به‌حق تعالی بوزد، با محبوب خود هم‌نشین گردد و او را به ماسوای او ترجیح دهد و مباشر دستورات او و ترک‌کننده منکرات گردد." او متاله شده بود و صفات الهی در سلیمانی تجلی‌یافته بود. خیلی مهم است انسان بتواند در عین عظمت تواضع داشته باشد.

 صالحی افزود: همیشه می‌گفت دعا کنید شهادت نصیب ما بشود. لحظه فراق دنیا یقیناً به وجه الله نظرکرده است. شهید سردار سلیمانی والله دارای بینشی عمیق و دوراندیش بود.

وی با تأکید بر جوانمردی شهید سلیمانی، گفت: بزرگ‌ترین دشمن شهید سلیمانی داعش بود که خود زاییده آمریکا بود. آن‌ها وقتی می‌خواستند تسلیم شوند از سازمان ملل درخواست می‌کردند فقط اگر سردار سلیمانی تعهد بدهد به آن‌ها تیراندازی نمی‌شود، تسلیم می‌شوند. خوشا به سعادت این بزرگ‌مرد. عاش سعیدا و مات سعیدا. شهید سردار سلیمانی واقعاً یک استراتژیست بود. فقدانش ثلمه بزرگی است. پر کردن جایش کار سختی است. سیاستمدار و مذاکره‌کننده بسیار بسیار هوشیار و دل‌نشینی بود. با بزرگان و روسای خیلی از کشورها جلسات زیادی داشت و خیلی برای او احترام قائل بودند.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی حیاتی دوباره به انقلاب بخشید. اصرار دارم عبارت محی‌الدین زمان را در کنار نام بزرگ امام عزیزمان بکار ببرم، چون با این انقلاب دین را احیاء کرد. می‌خواهم بگویم سردار سلیمانی دین را مجدداً احیا کرد. دل‌ها در طول زمان غبار می‌گیرد و زنگ می‌زند. او با رفتنش، غبار و زنگاری که در این 40 سال بر دل‌ها نشسته بود را زدود. چشم‌ها را شست تا حقایق را واضح‌تر ببینیم. چه انسجام و آرامشی در کشور ایجاد کرد. محزونیم اما آرامش داریم. سکینه‌ای که در دل مردم نیاز است را به وجود آورد. خیلی عجیب است سردار رفت اما مبارزه با ظالم و استکبار که در ایران نهادینه‌شده بود را در دیگر امت‌های اسلامی کاملاً تثبیت کرد و نفوذ داد. شهید سردار سلیمانی با رفتنش به ما آموخت که "من کان لله کان الله له". انسان انحصار طلب است و همه‌چیز حتی خدا را برای خودش می‌خواهد. خداوند می‌گوید باشد من برای تو اما تو هم باید خالصانه برای من باشی. شهید سردار سلیمانی خالص برای خدا بود. خداترس بود و محضر خدا را درک می‌کرد. می‌دانست خدا حضور دارد.

 صالحی گفت: ملت بزرگ ایران چنین سرداران و فرزندان غیوری را در دل خودش جای‌داده و پرورانده است. برای همین ملت ایران ملت سلمان است که حضرت رسول (ص) به سلمان بشارت داد که ایرانیان پرچم‌دار اسلام خواهند بود. (اشاره به آیه یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ...)

وی شهادت این شهید معزز را به ملت ایران، خانواده بزرگوار شهید، ایران دوستان، آزادیخواهان و خداترسان و خداباوران جهان تبریک و تسلیت گفت. اللهم الحقنا به.
انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)