میرنیوز

اجازه صید ترال به هیچ شناور داخلی و خارجی نمی‌دهیم/ همان روحیه شهید مهدوی در سپاه جاریست| گفتگو با فرمانده منطقه دوم ندسا

 اجازه صید ترال به هیچ شناور داخلی و خارجی نمی‌دهیم/ همان روحیه شهید مهدوی در سپاه جاریست| گفتگو با فرمانده منطقه دوم ندسا 2020-10-07T12:45:42+03:30

گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم: 16 مهرماه یادآور حماسه دریادلان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در سال 1366 در جریان رویارویی مستقیم با نیروهای آمریکایی در خلیج فارس است.

در این  روز شهید نادر مهدوی فرمانده ناوگروه ذوالفقار منطقه دوم ندسا به همراه جمعی از نیروهای این منطقه از جمله شهید بیژن گرد، شهید آبسالان، شهید شفیعی، شهید مبارکی، شهید محمدیا در جریان یک عملیت گشت دریایی با بالگردهای آمریکایی درگیر می شوند و که پی از انهدام یکی فروند از این بالگردها، قایق های آنان مورد هدف بالگردهای آمریکایی قرار گرفته  و تعدای از نیروها اسیر وبرخی دیگر نیز به شهادت می رسند.

آمریکایی ها که در جریان عملیات های مقابله به مثل ضربات قابل توجهی را از شهید مهدوی و یارانش در یافت کرده بودند پیکر نیمه جان او را از آب می گیرند و پس از شکنجه او را به شهادت رسانده و چند روز بعد نیز پیکر مطهر این شهید را از طریق عمان به ایران تحویل می دهند.

گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به مناسبت سالگرد شهادت شهید مهدوی و یارانش گفتگویی مکتوب با فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دریادار دوم پاسدار رمضان زیراهی انجام داده است که در ادامه متن این مصاحبه را از نظر می گذرانید:

تسنیم: در آستانه 16 مهرماه سالروز شهادت شهید نادر مهدوی و همرزمانش قرار داریم. شهید مهدوی در دوران دفاع مقدس چه عملیات هایی انجام داد و نحوه شهادت ایشان چگونه بود؟

سردار زیراهی: با نام خدا و باعرض سلام و درود به روح پرفتوح بنیان گذارانقلاب اسلامی و آرزوی صحت و سلامتی فرمانده معظم کل قوا (مد ظله العالی) و ادای احترام به مقام شامخ شهدای والامقام از صدر اسلام تاکنون و گرامیداشت هفته دفاع مقدس که نقطه عطف تاریخ معاصر است و همچنین گرامیداشت 16 آذر ماه سالروز شهادت سردار شهید نادر مهدوی و یارانش که به دست دژخیمان استکبارجهانی مظلومانه در خلیج همیشه فارس به شهادت رسیدند و خون سرخشان با آبی موّاج خلیج فارس در هم آمیخت و نشان افتخاری جاویدان بر سینه ملت شجاع و قهرمان ایران اسلامی گردید.این روز در تقویم به نام روز نیروی دریایی سپاه نیز نامگذاری شده است که در تاریخ دفاعی جمهوری اسلامی ایران روزی ماندگار و باشکوه است.

هفته دفاع مقدس  یادآور هشت فصل عاشقی و شیدایی در باران آتش و دود و گلوله در آوردگاه خون و خطر است. هشت سال مجاهدت، شجاعت و شهامت که دفتر سترگ تاریخ به برگ‌های زرین آن آذین بسته شده و هر روز، دقیقه و ثانیه آن سرشار از حماسه هایی جاویدان و بی نظیری است که مردان خاکی، مسیر افلاکی شدن را با آن پیمودند و تبدیل به ستاره هایی پرفروغ  و الگوهایی بی بدیل جهت هدایت جامعه در راه رسیدن به سعادت گشتند.

سردار شهید نادر مهدوی به همراه یاران و همرزمان شهیدش با شجاعت و رشادت های بی نظیری که از خود به جا گذاشته اند پس از دستور حضرت امام (ره) مبنی بر انجام عملیات های مقابله به مثل با دشمن، دل به دریا زدند و با شهامت و رشادتی مثال زدنی و بهره گیری از قدرت ایمان و تقوای الهی باعث شدند همینه پوشالی استکبار جهانی در برابر دیدگان متحیر جهانیان از بین رفته و ماهیت پوشالی و ساختگی آن برای تمام مردم جهان آشکار شود.

از مهمترین عملیات های رویایی سردار شهید نادرمهدوی و همرزمان شجاع و دلاورش می توان به عملیات کربلای3 و فتح اسکله و پایانه نفتی الامیه عراق اشاره کرد که با نابودی آن ضربه مهم و جبران نابذیری به صادرات نفت عراق از طریق خلیج فارس وارد آمد.

اخبار نظامی | اخبار دفاعی , قاچاق کالا , نیروی دریایی | ندسا | نیروی دریایی سپاه ,
نفتکش بریجتون در حقیقت یک نفتکش کویتی به نام الرخا بود که به درخواست کویت و برای در امان ماندن از حملات مقابله به مثل ایران  پرچم آمریکا روی آن نصب و توسط 6 رزم ناو آمریکایی نیز اسکورت شد. آمریکایی ها برای این که نشان دهند کسی جرأت حمله به برجیتون را ندارد تعدای خبرنگار نیز رو آن مستقر کردند اما پس از ورود بریجتون به خلیج فارس این نفتکش با یک مین دریایی برخورد کرد و آتش گرفت

 همچنین فرماندهی عملیات های مقابله به مثل با دشمن در خلیج فارس معروف به جنگ نفتکش ها که در نهایت پس از برخورد نفتکش بریجتون به مین‌های سرگردان منجر به عجز و عقب نشینی استکبار جهانی و حکمرانان مرتجع منطقه از مواضع خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی شد، به عهده شهید مهدوی و همرزمان دلاورش بود.

سرانجام این شهید بزرگوار و همرزمانش درحوالی جزیره فارسی پس از نبرد مستقیم با استکبار جهانی در 16 مهرماه سال 1366 به شهادت رسید و آمریکایی ها با کینه ای که از ایشان به دلشان داشتند  پیکر مطهر وی را بعد از 6 روز از طریق کشور عمان به جموری اسلامی ایران تحویل دادند که پس از انتقال به فرودگاه مهرآباد در زادگاهش شهرستان دشتی استان بوشهر به خاک سپرده شد.

شهید مهدوی باخون سرخ خود این درس بزرگ را به همه جهانیان داد که در برابر دشمن تنها به ذات لایزال الهی توکل کرده و از قدرت ظاهری دشمن هراسی به دل راه نداده و تا آخرین قطره خون در راه رسیدن به هدف والای خود استقامت و مجاهدت نموده در این راه اگر به شهادت رسیدند به سعادت عظما دست یافته و به دیدار معشوق و معبود خود می رسند.

تسنیم: با توجه به اینکه شهید مهدوی نیز عملیات های خود را در منطقه دوم دریایی سپاه انجام می‌دادند انگیزه و روحیه و همچنین توان نیرو ها و تجهیزات منطقه دوم دریایی سپاه را در قیاس با آن روز چگونه ارزیابی می‌کنید ؟

سردار زیراهی: همانطور که استحضار دارید در اواسط جنگ تحمیلی و در سال 1364 با صدور فرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر تشکیل نیروهای سه گانه، نیروهای زمینی و دریایی و هوایی سپاه تشکیل شد.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در ابتدا با کمترین امکانات و تسلیحات شکل گرفت و همزمان با شهادت سردار شهید نادر مهدوی نیروی نو پا و جوانی بود. از آن زمان تا کنون نزدیک به 35 سال می گذرد و نیروی دریایی با تجربه اندوزی و استفاده از فن آوری و تسلیحات مدرن و به روز و همچنین بهره گیری از نیروهای مومن و انقلابی و ولایت مدار در بالاترین سطح توان رزمی و آمادگی عملیاتی قرار دارد به طوری که هرگونه تحرک دشمن از چشمان تیزبین پاسداران خلیج فارس مخفی نمانده و به صورت شبانه روزی در حال انجام ماموریت های محوله و پاسداری از مرز های آبی و آرمان های مقدس جمهوری اسلامی است.

اخبار نظامی | اخبار دفاعی , قاچاق کالا , نیروی دریایی | ندسا | نیروی دریایی سپاه ,

تسنیم: یکی از ماموریت هایی که نیروی دریایی سپاه و بخصوص منطقه دوم این نیرو بخوبی آن را اجرا کرده است مقابله با صیادان غیر مجاز و قاچاق سوخت است. این ماموریت با چه هدفی صورت گرفت و چه نتایجی داشت؟

سردار زیراهی: یکی از ماموریت های مهمی که به نیروی دریایی سپاه واگذار شده است حراست از منابع دریایی خلیج فارس و دفاع و کمک به وضعیت معیشتی ساحل نشینان است.

از آنجایی که اکثر مردم استان های ساحلی ازطریق صیادی و از راه های دریایی امرار معاش کرده و زندگی خودرا اداره می‌کنند، زندگی و معیشت مردم منطقه به دریا و صیادی وابسته است و با توجه به صید ترال و حجم ابعاد آن و از آنجا که این صید به صورت گوفه ای و کف روب است، باعث آشفتگی و برهم خوردن توازن دریایی و کاهش شدید حجم ذخایر آبزیان و تخریب زیستگاه و از بین رفتن اکو سیستم دریایی گشته و آسیب های فراوان و جبران ناپذیری را وارد می کند.

نیروی دریایی سپاه در جهت حمایت از حق و حقوق مردم به هیچگونه شناور داخلی و خارجی اجازه صید ترال نخواهد داد و در انجام این مأموریت قاطع و دقیق است.

اخبار نظامی | اخبار دفاعی , قاچاق کالا , نیروی دریایی | ندسا | نیروی دریایی سپاه ,
پس از ورود نیروی دریایی سپاه به موضوع مقابله با قاچاق سوخت و صیدترال، تا کنون مقادیر بسیار زیادی سوخت قاچاق توسط مناطق مختلف این نیرو توقیف و تا حدی زیادی نیز از صید ترال توسط کشتی های خارجی جلوگیری به عمل آمده است

نیروی دریایی درمورد قاچاق سوخت به صورت جدی و با قاطعیت و در هماهنگی کامل با نهاد های امنیتی و انتظامی و مراجع قضایی برخورد خواهد کرد در این راستا یگان های شناوری منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با اشراف اطلاعاتی همه جانبه در راه صیانت از منافع ملی و با تمام توان در حال انجام وظیفه خطیر خود بوده و لحظه ای از این امر خطیر درنگ نخواهند کرد.

تسنیم: با توجه به اینکه بسیاری از گلوگاه های اقتصادی کشور در محدوده منطقه دوم دریایی سپاه است، نقش نیروی دریایی سپاه در تامین امنیت این مناطق چیست و آیا تا کنون تهدیدی متوجه این مناطق اقتصادی بوده است؟

سردار زیراهی: صیانت و پاسداری از مناطق استراتژیک اقتصادی و مبادی و گلوگاه های حیاتی اقتصاد یکی از وظایف مهم نیروی نظامی و انتظامی است و استان بوشهر به علت شرایط خاص جغرافیایی و گستره مرزهای آبی و همسایگان خارجی وبهرمندی از ذخایر و منابع خدادادی و قرار گرفتن جزیره خارگ بعنوان بزرگترین ترمینال نفتی و وجود بندرگاه ها و اسکله های متعدد و مهم و... دارای جایگاه ویژه ای در اقتصاد کشور است که تامین امنیت و صیانت از اینها باعث رونق و ثبات اقتصادی کشور می شود.

منطقه دوم نیروی دریایی سپاه وسایر نیروهای نظامی و انتظامی استان در برقراری وثبات امنیت گلوگاه ها و مناطق استراتژیک استان به صورت شبانه روزی وخستگی ناپذیر در حال انجام وظیفه هستند.

علاوه براین، همانگونه که بر همگان مشخص است، قاچاق دارای ابعاد گسترده و متفاوت، شوم و مخربی است که صدمات فراوانی بر پیکر اقتصاد ملی کشور وارد کرده و فعالیت اقتصادی و برنامه های کشور را دچار اختلال می کند.

اخبار نظامی | اخبار دفاعی , قاچاق کالا , نیروی دریایی | ندسا | نیروی دریایی سپاه ,
منطقه گاز خیز عسلویه و همچنین منطقه پارس جنوبی در استان بوشهر در حوزه اسحتفاظی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه هستند و بخشی از تامین امنیت این مناطق حساس و حیاتی به عهده رزمندگان نیروی دریایی سپاه است

منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در امر مبارزه با قاچاق کالا نیز همکاری گسترده با نیروی انتظامی و مراجع امنیتی و قضایی دارد و از استعداد و قدرت نفوذ خود در جلو گیری و مبارزه با این پدیده شوم استفاده می کند.

تسنیم: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس و 35امین سالگرد صدور فرمان حضرت امام مبنی بر تشکیل نیروهای سه گانه سپاه هستیم. طی این سال ها هم دشمن پیشرفت ثابل تئجهی داشته است و هم نیروهای مسلح ما پیشرفت های چشمگیری داشته اند. با توجه به این تغییرات، میزان پیشرفت امروزی نیروی دریایی در مقایسه با دوران دفاع مقدس چه تفاوتی داشته است؟

سردار زیراهی: تشکیل نیروهای سه گانه زمینی و دریایی و هوایی سپاه با توجه به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) در سال1364 صورت گرفت. تا سال 1364 اغلب عملیات های دفاع مقدس با همکاری و حضور ارتش و سپاه به صورت مشترک انجام می شد پس از مدتی ضرورت جنگ ایجاب کرد تا سپاه به صورت مستقل به اجرای عملیات بپردازد که حکم حضرت امام (ره)در 26 شهریور 1364 مبنی بر تشکیل سه نیروی زمینی و دریایی و هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موجبات ان را فراهم آورد.

این فرمان مبارک حضرت امام (ره) مانند فرمان تشکیل سپاه مهم و با اهمیت بوده و از همان سال های نخستین صدور برکات و ثمراتش به تدریج آشکار شد.

اگرچه نیروهای سه گانه سپاه و علی الخصوص نیروی دریایی با کمترین امکانات و تجهیزات کار خود را شروع کردند ولی امکانات و تجهیزات و تسلیحات سپاه پاسداران و نیروی دریایی سپاه هم اکنون به هیچ وجه قابل مقایسه با دوران دفاع مقدس نسبت به گونه ای که اکنون سپاه پاسداران در تولید تسلیحات و وضعیت دفاعی به گونه ای توانمند شده که به معنی واقعی مرزهای خود کفایی و استقلال را در نوردیده است و در بسیاری از موارد دست به ابداع و ساخت تسلیحات و تجهیزاتی زده که در نوع خود در دنیا کم نظیر و یا بی نظیر است.

هم اکنون نیروی دریایی سپاه با بهره مندی از تسلیحات مدرن و و کار آمد همچون شناورهای تندرو و موشک های دریایی و ناوچه های موشک انداز، سامانه های راداری پیشرفته، پهپادهای هوشمند و رادارگریز و همچنین ساماندهی طیف وسیعی از جوانان مومن، انقلابی، متخصص و متعهد با توکل برخدا و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام تحت زعامت و هدایت فرماندهی معظم کل قوا استوار و باصلابت همچون کوه ایستاده است و با سرانگشت اشاره ای از مولا و مقتدای خود همچون امواج سهمگین و خروشان خلیج همیشه فارس بر سر دشمن خواهد تاخت و او را در قعر آبهای خلیج همیشه فارس دفن خواهد کرد.

تسنیم: از سال 1386 با تقسیم کاری که بین نیروهای دریایی ارتش و سپاه انجام شد سپاه مسئولیت تامین امنیت خلیج فارس را برعهده گرفت و نیروی دریایی ارتش مسئول تامین امنیت دریای عمان شد. از آن زمان تاکنون تحولات مهمی در این منطقه رخ داده است که نیاز به همکاری بیستر بین دو نیروی دریایی را متذکر می شود. شما نحوه این تعامل و همکاری را بین ندسا و نداجا چگونه در چه سطحی ارزیابی می کنید؟

سردار زیراهی: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بازوان پرتوان جمهوری اسلامی ایران با همکاری و تعامل وهم افزایی نقش مهم و پررنگی در اقتدار دریایی و تأمین امنیت مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران ایجاد می‌کنند.

وحدت و اتحاد و همدلی دربین نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش به عنوان یک لشکر مخلص و خدمتگزار تحت زعامت و فرماندهی فرمانده معظم کل قوا باعث پیشرفت و اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و باعث ایجاد رعب و وحشت و یأس و ناامیدی در دل دشمنان گردیده است.

همکاری و تعامل منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با سایر نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در استان بوشهر علی الخصوص پایگاه دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها اعم از نظامی، آموزشی، فرهنگی و...در سطح مطلوب و خوبی قرار دارد و این همکاری و تعامل باعث شده تا ماموریت های محوله به هر دو نهاد با موفقیت و اقتدار انجام گرفته و دست در دست هم با صلابت به مثابه یک مشت واحد در برابر دشمنان داخلی و خارجی بایستند وبا اتحاد خود خاری در چشم دشمنان و نور امیدی در دل دوستان انقلاب اسلامی شوند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)