میرنیوز

خطیب‌زاده: ترامپ از روابط ایران و آمریکا فهم درستی ندارد/ اهل تهدید نیستیم

خطیب‌زاده: ترامپ از روابط ایران و آمریکا فهم درستی ندارد/ اهل تهدید نیستیم 2020-09-28T11:15:40+03:30

به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده،  صبح روز دوشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با اظهارات ترامپ مبنی بر رسیدن به توافق با ایران در طی مدت خیلی کوتاهی و همچنین انتشار گزارشی از سوی روزنامه الجریده کویت مبنی بر اینکه مذاکرات پنهانی بین ایران و آمریکا در عمان در حال برگزاری است با کنایه گفت: به نظرم آقای ترامپ باید ذهن شان را جمع و جور کند تا بالاخره می‌خواهند نصفه روزه با ایران به نتیجه برسند یا چیز دیگری.

خطیب زاده تاکید کرد: ما معتقدیم آقای ترامپ هیچ فهم درستی از ماهیت روابط بین‌الملل و روابط ایران و آمریکا ندارد و گویی مشاوران ایشان نیز قرار نیست که این موضوع را بفهمند.

این دیپلمات ارشد کشورمان خاطرنشان کرد: نه مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا بوده است، نه مذاکره ای هست و نه مذاکره‌ای خواهد بود. به نظرمان اینگونه سخنان مصرف داخلی دارد و شاید به درد ترامپ بخورد ولی به درد روابط ایران و آمریکا نمی‌خورد.

خطیب زاده با تکرار مواضع قبلی ایران در ارتباط با آمریکا گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با آمریکا ثابت، قاطع و روشن است و ما بدون لکنت این مواضع را بارها گفته ایم.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: راه روشن است. آمریکا باید خطای بزرگی که انجام داده است را بپذیرد. آن را جبران کند به قوانین بین المللی احترام بگذارد و روندی که در پیش گرفته را علیه ایران که یک روند ضد بشری است جبران کند و خسارت هایی را که به ایران از طریق این جنگ ها و تجاوزها به ملت ایران وارد کرده جبران کند. شاید بعد از این مراحل بتواند در گوشه ای از اتاق برجام جایی را برای خود پیدا کند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با سفر اخیر وزیر خارجه عراق به تهران و اینکه آمریکا در چند روز اخیر اعلام کرده که قصد دارد سفارت خود را در بغداد تعطیل کند و آیا این موضوع ربطی به سفر وزیر خارجه عراق به ایران داشته است یا نه؟ گفت: این سفر در قالب سفرهای عادی است که بین دو کشور در جریان است و بارها اینگونه سفرها انجام شده است که البته شیوع ویروس کرونا باعث شده که این سفرها کمی محدودتر شود ولی رایزنی و گفت‌وگو بین مقامات دو کشور به صورت مرتب وجود دارد.

وی ادامه داد: در چارچوب روابط دو کشور قرار است در آینده نزدیک هیات فنی عراق به ایران سفر کند تا در مورد موضوع اروند رود و لایروبی آن و بحث راه آهن بین مقامات دو کشور رایزنی‌ها و گفت‌وگوهایی صورت بگیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین خاطرنشان کرد: ایران تعرض به اماکن دیپلماتیک را به هر شکلی محکوم می کند. متاسفانه ما در چند ماه گذشته شاهد حمله به اماکن دیپلماتیک‌مان بوده ایم و اطلاع دقیق داریم که این حملات و تعرضات با تحریک عوامل خارجی صورت گرفته است.

وی همچنین در ارتباط با مطلب منتشر شده در یکی از روزنامه های صبح کشور در ارتباط با مواضع آیت الله سیستانی در دیدار با نماینده سازمان ملل در عراق و واکنش هایی که از سوی برخی مسئولان در عراق و ایران به همراه داشته است گفت: در مورد اتفاق تلخی که اشاره کردید باید بگویم که این موضع هیچ ربطی به ارکان جمهوری اسلامی ایران ندارد. جمهوری اسلامی ایران بر اساس مرجعیت شکل گرفته و مرجعیت همواره در ایران و عراق حافظ صلح و امنیت بوده است و آیت الله سیستانی نقش بی بدیلی در عراق دارد و ایشان دارای جایگاه رفیعی بین شیعیان در سراسر جهان از جمله ایران و عراق است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران برای این رکن مهم و اساسی احترام ویژه ای قائل است و طبیعی است که ما تحمل نمی‌کنیم که به جایگاه مرجعیت تخطی صورت بگیرد.

 خطیب‌زاده همچنین با اشاره به درگیری مجدد بین آذربایجان و ارمنستان گفت:  در پی این درگیری ها  وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته با وزیران امور خارجه ارمنستان  و  آذربایجان در مورد تحولات رخ داده رایزنی و گفت‌وگو کرد و ما اعلام آمادگی کردیم که از تمام ظرفیت‌های خود برای کمک به  پایان یافتن این بحران استفاده کنیم .

وی همچنین یادآور شد: امروز در پایان آخرین روز هفته دفاع مقدس آقای ظریف از خانواده شهدای وزارت خارجه طی مراسمی تقدیر می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با تحولات اخیر در لبنان واستعفای نخست وزیر پیشنهادی این کشور اظهار کرد: آنچه که اشاره شد موضع داخلی لبنان است و ما معتقد هستیم که باید این مسائل در داخل لبنان حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه من نخست وزیر معرفی شده را با توجه به اینکه مدتی در آلمان ماموریت داشتم به شخصه می شناسم. جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد: آنچه که در لبنان رخ می دهد باید در چارچوب خواست مردم این کشور و روند داخلی آن صورت گرفته و پیگیری شود.

وی گفت: هر کشوری بتواند به پیشبرد این روند کمک کند خوب است ولی ما تاکید داریم که تصمیم گیری نهایی در این زمینه با مردم لبنان است. ما به طرف های لبنانی اعلام آمادگی کرده ایم که در حل این روند کمک کنیم ولی باز هم تاکید داریم که تصمیم گیر نهایی در این زمینه مردم لبنان هستند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با مذاکرات بین ایران و فرانسه در ارتباط با تحولات لبنان گفت: بین ایران و فرانسه در مورد روند تحولات در لبنان صحبت هایی شده از جمله گفت وگویی که روسای جمهور دو کشور داشتند ولی بر این موضوع تاکید می کنیم که ما از هیچ دولت خارجی درخواست نمی کنیم که در امور داخلی لبنان به صورت مستقیم دخالت کند چرا که معتقدیم هیچ دخالتی به حل و فصل این موضوع کمک نمی کند. بلکه مناقشه را بزرگتر می کند. ما بین کمک و دخالت مرز قائل هستیم و هر دولتی از جمله فرانسه بتواند با حسن نیت به پیشبرد روند در لبنان کمک کند ما به آن احترام می گذاریم.

وی با بیان اینکه ما با گروه های مختلف لبنانی در ارتباط هستیم و امیدواریم که این قضیه حل و فصل شود، گفت: موضوع لبنان، موضوع تروریست، تحریم های ناجوانمردانه آمریکا و دخالت برخی از کشورهای منطقه ای با دستورکارهای مشخص در امور داخلی این کشور است و همانطور که بارها اعلام کرده ایم ما معتقدیم که این مردم لبنان هستند که باید در مورد کشورشان و آینده آن تصمیم‌گیری کنند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه از چندی پیش برای پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی گویی کمیته مشترکی بین ایران و عراق شکل گرفته است و از طرف دیگر در دیدار فواد حسین با رئیس جمهور و وزیر خارجه مقامات ایران بر پیگیری این پرونده تاکید کردند و آیا این همکاری ها تا کنون به نتیجه مشخصی رسیده است، گفت: آنچه که در ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی رخ داد نه تنها علیه ایران بلکه علیه حاکمیت ملی عراق نیز بود. رفتار آمریکایی ها با عراق مثل یک رفتار اشغالگر شده است و با عزت ملی عراق در تضاد است.

وی با بیان اینکه مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای نظامی آمریکا از این کشور موید این نگاه است گفت: در مورد پیگیری ترور شهید سلیمانی بین ایران و عراق به صورت مشترک پیگیری هایی انجام شده است و ما انتظار داریم که دولت عراق در این زمینه فعال‌تر عمل کند. پیگیری روند این پرونده فقط معطوف به همکاری های مشترک دو کشور نیست. ما خود از ابعاد حقوقی و بین المللی این موضوع را در مجامع مختلف پیگیری کرده و می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: ما اهل تهدید نیستیم. اهل اقدام هستیم و آن چه که آن شب رخ داد نه فراموش شده و نه هیچ‌گاه بخشیده می شود.

سخنگوی وزارت خارجه در مورد برخی از اخبار منتشر شده مبنی بر سفر وزیر امور خارجه کشورمان به چین در آینده نزدیک گفت: سفرهای دیپلماتیک و کاری وزیر امور خارجه به محض نهایی شدن از سوی این وزارتخانه اعلام می شود و برخی از گمانه زنی های زودتر از موعد باعث ایجاد برداشت هایی می شود و ما در وزارت خارجه هر موقع سفری نهایی شد آن را اعلام می کنیم. چرا که این سفرها باید هر کدام مسیر خاص خود را از نظر هماهنگی و تشریفات طی کنند.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به روابط ایران و چین گفت: مراودات بین پکن و تهران در جریان است و متوقف به انجام سفر نیست. گفت‌وگوهای خوبی بین مقامات دو کشور از طریق مختلف انجام می شود و سفر مقامات دو کشور به پکن و تهران همواره در دستور کار ایران و چین بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر فعلا هیچ دستور کار ضروری برای سفر آقای ظریف به چین وجود ندارد و به محض اینکه چیزی در این زمینه نهایی شد آن را اعلام می کنیم.

این خبر تکمیل می‌شود.

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)