میرنیوز

رییسی: مردم باید حس عدالت و امنیت را تجربه کنند/ نظارت در سازمان بازرسی برای مچ‌گیری نیست

رییسی: مردم باید حس عدالت و امنیت را تجربه کنند/ نظارت در سازمان بازرسی  برای مچ‌گیری نیست 2020-09-24T13:55:40+03:30

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیدابراهیم رییسی سوم مهرماه در جلسه شورای قضائی استان اردبیل اظهار کرد: به دلیل شرایط حاکم برای کشور به دنبال شیوع ویروس کرونا نتوانستیم با تمام مجموعه قضائی در استان حاضر شویم و امیدواریم سفر یک روزه ما برای اردبیل موثر و مفید واقع شود.
وی با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و نام شهدای هشت سال جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: استان اردبیل در قرن‌های متمادی چه در مقابله با روس‌ها، چه در دوران قبل از انقلاب و در دوران دفاع مقدس دین خود را به نظام و ایران اسلامی ادا کرده است که شاهد این مدعا 3400 شهید گلگون کفن و هزاران ایثارگری است که امروز سند زنده بر حقانیت این نظام مقدس هستند.
رئیس قوه قضائیه با تقدیر و تشکر از همکاری‌ها و تلاش‌های مجموعه دادگستری استان اردبیل در گره‌گشایی از مشکلات مردم بیان کرد: نیروهای دادگستری استان اردبیل و سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه در قامت نیروهای قضائی، کارمندان و قضات که با نام عدلیه وظیفه خدمتگزاری مردم را به عهده دارند و گره از کار مردم می‌گشایند، برای ما دارای جایگاه و ارج و قرب فراوان هستند.
وی استان اردبیل را در حوزه کشاورزی، دامداری، گردشگری و صنعت یک استان پویا و فعال اعلام و تصریح کرد: اردبیل با دارا بودن مردمان فعال و کارآفرینان نمونه در تلاش برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی است و خدمت برای این مردم و نشستن پای درددل‌های آنها با صدور احکام عادلانه جای بسی قدرانی دارد.
رئیس قوه قضائیه صدور احکام عادلانه و در کنار آن آگاهی‌بخشی به مراجعین در خصوص احکام صادره را مهم ارزیابی کرد و افزود: صدور حکم عادلانه در حل و فصل خصومت بین دعواها و مشکلاتی که به دادگستری ارجاع می‌شود کاری است که باید با تمام توان و در نهایت دقت انجام شود تا حقی از کسی در این بین ضایع نشود.
رئیسی بیان نواقض و کاستی‌ها در ساختارها و رفتارها و اصلاح این ساختارها را یادآور شد و بیان کرد: این نواقص ساختاری باید در جلسات کارشناسی آسیب‌شناسی شده و با رفع آنها بتوانیم در امر قضاوت نیز به صورت منطقی و دقیق وارد شویم.
وی کار کردن در دستگاه قضا را مستلزم داشتن صبر، تحمل و بردباری خاص دانست و گفت: همان‌گونه که امیرالمومنین(ع)  به مالک اشتر فرمودند؛ برای کار قضاوت از افراد باحوصله انتخاب کن ما نیز باید در برگزیدن افراد نهایت دقت را بکار ببریم تا هم حوصله قضاوت داشته و هم در برخی موارد بتوانند با تبیین شرایط مردم را نسبت به حقوق خود آگاه سازند.
رئیس قوه قضائیه ادامه داد: مردم باید احساس عدالت و امنیت را به طور کامل تجربه کنند و این شدنی نیست مگر اینکه کار در دستگاه قضا را به عنوان یک جهاد تلقی کرده و برای خدا کار کنیم.
رییسی گفت: عدالت‌خواهی و عدالت‌طلبی در نهاد همه بشریت وجود دارد اما در این بین احکام و تصمیماتی که چه برای اصحاب دعوی و چه طرف ثانی نیاز به تبیین دارد، باید با دلایل و مستندات کافی مطرح شوند تا مردم با قانع شدن به حقوق خود واقف باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بحث کاداستر را یک ضرورت اعلام کرد و افزود: در سنوات گذشته و در قالب برنامه‌های متعدد توسعه بر اجرای دقیق این طرح تاکید شده و ضروری است تا اداره ثبت با ورود جدی به این امر که یکی از مصوبات مجلس است، بسیاری از دعاوی را در دادگستری کاهش دهد.
رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به عملکرد بازرسی در کشور اظهار کرد: نظارت و بازرسی در این سازمان تنها برای مچ‌گیری نیست بلکه برای تداوم اعتماد به مدیران و مسئولان تشکیل شده و نظارت سازمان بازرسی برای اجرای حسن اجرای قوانین و امور انجام می‌شود.
رییسی با اشاره به اینکه نظارت سازمان بازرسی می‌تواند کمک به سزایی را در تبیین و بررسی کاستی‌ها و نواقصات داشته باشد، تصریح کرد: در راستای خوب دیدن و خوب مدیریت کردن و دیدن کاستی‌ها و نواقص ورود بازرسی در برخی از موارد ضروری است و مدیران باید این اقدام بازرسی را یک ظرفیت خوب در راستای تعالی‌بخشی دستگاه اجرایی خود قلمداد کنند.
وی کار در نظام مقدس جمهوری اسلامی را دارای قداست دانست و تصریح کرد: مجموعه نظام ما نظام متصل به وحی است، به این معنا که معقدیم در راس این نظام ولی فقیه جامع الشرایطی است که جانشینی ولی خدا را دارد و این همان جایگاهی است که جایگاه مال نبی و امام است و در شرایط غیبت ولی فقیه این جایگاه را در اختیار دارد.
رئیس قوه قضائیه بیان کرد: تقدس این نظام به این است که در تمام زوایای نظام حرف خدا، دین و آموزه‌های دینی جاری و ساری باشد و قانون اساسی موجود در کشور بدون ارتباط با شرع تصویب نمی‌شود.
رئیسی خاطرنشان کرد: هر حکمی در این کشور اگر مطابق با قانون خدا نبود از درجه اعتبار ساقط است و در قوه قضائیه نیز این امر به جد حاکم است که  هیچ رایی نباید برخلاف موازین شرعی صادر شود که چنین باشد در هر نقطه از این مملکت اسلامی صورت گیرد، از درجه اعتبار ساقط است.
وی اقدامات انجام شده در دادگستری استان اردبیل را در رسیدگی به پرونده‌های معوقه، شورای حل اختلاف و ... قابل تقدیر دانست و بیان کرد: اینکه دادگستری باید ملجا و پناهگاهی برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران باشد، در اردبیل به وضوح نمایان است و رونق و جهش تولید با همکاری همه بخش‌ها صورت می‌گیرد.
رئیس قوه قضائیه همکاری نزدیک استانداری، دادگستری و مجموعه‌های ذیربط را در این خصوص یادآور شد و تصریح کرد: برخی از مسایل و مشکلات موجود در جلسه تخصصی امروز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد تا برای آنها راه حل‌های مناسب ارائه شود.
رییسی به برخی از درخواست‌های مسئولان قضائی استان نیز اشاره کرد و گفت: افزایش حقوق همکاران در دستور کار است و با تلاش وزیر دادگستری نیز این مساله مطرح شده و در جلسات دولت و کمیسیون‌ها به دنبال حل این مشکل هستیم.
وی به تصویب لایحه شورای حل اختلاف از سوی قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: این لایحه هفته آینده و با همکاری وزارت دادگستری به مجلس می‌رود تا شاهد حل بسیاری از مشکلات در بخش شوراهای حل اختلاف باشیم.
رییسی ادامه داد: شفاف‌سازی در نیروها و پرداخت‌ها در شورای حل اختلاف در قالب این لایحه انجام شده و نظارت فراگیری در فعالیت شعب، مجتمع‌ها و اجرای احکام صورت گرفته که تعیین تکلیف نیروهای بدون ابلاغ در شورای حل اختلاف ساماندهی خواهد شد.
وی با استقبال از تشکیل صندوق رفاه بیان کرد: تشکیل این صندوق طرح مناسبی است که باید به صورت کشوری و در تهران پیگیری شده و به استان‌ها نیز ابلاغ شود.
رئیس قوه قضائیه همچنین به پیشنهاد تشکیل پلیس قضائی نیز اشاره کرد و گفت: مساله پلیس قضائی در دستور کار قرار گرفته چرا که تشکیل این پلیس به عنوان یک ضرورت در دستگاه قضائی و در راستای اجرای دستورات قضائی به نحو علمی و با دانش روز احساس می‌شود.
انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)