میرنیوز

معاون بنیاد ملی نخبگان: خروج نخبگان در حوزه تجربی افت فاحش داشته است

 معاون بنیاد ملی نخبگان: خروج نخبگان در حوزه تجربی افت فاحش داشته است 2020-09-05T15:54:50+04:30

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از  مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و حضرت زین‌العابدین(ع) با اشاره به فرمایشات امروز مقام معظم رهبری در گفتگوی ویدئو کنفرانسی با مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش گفت: 9 سال از تصویب و ابلاغ سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش می‌گذرد، لذا ضرورت دارد ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور نقص سند تحول بنیادین پیرامون شاخص‌های سنجش پیشرفت سند را تدوین و آماده‌سازی کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب پیرامون مسائل مهدهای کودک با بیان اینکه منابع انسانی حرف اول را در نظام تعلیم و تربیت می‌زند و در این حوزه است که انسان مؤمن و کارآمد شکل می‌گیرد، گفت: تعلیم و تربیت کودک که دوره شکل‌گیری شخصیت فکری و خلاقیت در کودک است به‌عنوان یک دوره طلایی در دنیا موردتوجه است و این حوزه تربیت در کشور ما بین 14 نهاد پاس‌کاری می‌شود و بعضاً اشخاصی که کار نگهداری کودک را می‌کنند امر تربیت را نیز انجام می‌دهند.

 عاملی در ادامه با اشاره به فراز دیگری از بیانات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: مقام معظم رهبری روی علم به‌عنوان یک ظرفیت برای پیشرفت کشور تأکید کردند که تأکید مکرر ایشان روی موضوع علم و فناوری وظیفه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی را سنگین‌تر می‌کند و امیدواریم بتوانیم به وظیفه خود عمل کنیم.

 کبگانیان، قائم‌مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه بابیان اینکه با توجه به شرایط کرونا، در این جلسه تعداد بیشتری از اعضا به‌صورت مجازی حضور دارند، گفت: در جلسه امروز موضوع کوانتوم که در سطح ملی مطرح است را در دستور داریم و سپس به بحث اصلی یعنی گزارش نخبگان خواهیم پرداخت.

ارائه گزارش فناوری‌های کوانتومی توسط معاون سازمان انرژی اتمی

جواد کریمی ثابت، معاون سازمان انرژی اتمی ایران و رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای در ادامه به ارائه گزارش فناوری‌های کوانتومی پرداخت و گفت: آغاز فیزیک کوانتوم به ابتدای قرن بیستم برمی‌گردد و 50 سال اول مکانیک یا فیزیک کوانتوم به علم آن اختصاص داشت که کمتر به کاربرد آن پرداخته می‌شد.

وی افزود: در ادامه با به‌کارگیری لیزر تصویربرداری‌های رزونانسی(ام آر آی) و فنّاوری‌های ارتباطی انقلاب اول کوانتومی رقم خورد و انقلاب دوم کوانتوم بر اساس در هم تنیدگی کوانتومی شکل گرفت و امروز هم سرعت محاسبات با این فناوری تحول چشمگیری داشته است.

معاون سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: کشف داروهای جدید و واکسن با استفاده از کامپیوترها و الگوریتم‌های کوانتومی علم موارد را متحول کرده است.

وی ارتقای امنیت را دیگر مزیت علم کوانتوم عنوان کرد و گفت: کوانتوم امنیت را زیاد می‌کند و خطر را برای کشورهایی که از این نوع رمزنگاری‌ها استفاده نمی‌کنند زیاد کرده است.

به گفته کریمی ثابت 5 دسته کاربرد فناوری کوانتوم شامل محاسبات و کامپیوترهای کوانتومی، اطلاعات و ارتباطات کوانتومی، شبیه‌سازی کوانتومی، حسگرهای کوانتومی، زیست‌شناسی کوانتومی هستند.

وی پیرامون وضعیت علم کوانتوم در ایران اظهار داشت: از حدود سال 2000 فعالیت در دانشگاه‌های کشور در حوزه کوانتوم آغاز شد و در سال 95 درزمینهٔ فناوری کوانتوم برای کاربردی کردن این علم اقدامات؛ تدوین سند توسعه فناوری‌های کوانتومی، ایجاد زیرساخت‌های لازم مانند آزمایشگاه پیشرفته، ایجاد شبکه‌ها و خوشه‌های تخصصی و همکاری‌های ملی و بین‌المللی، آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص از بین فارغ‌التحصیلان برتر و تألیف و نشر کتاب‌های متعدد برای گروه‌های مختلف انجام‌شده است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای در ادامه گفت: در فناوری کوانتوم اساس بر درهم‌تنیده کردن دو فوتون است و در فاز اول در سال 95 توانستیم دو فوتون را درهم‌تنیده کنیم و در مرحله بعد موفق شدیم این فوتون‌ها در فضای باز انتقال دهیم.

 

وی اضافه کرد: پروژه‌های در دست اجرا توسط سازمان انرژی اتمی در حوزه فناوری کوانتوم رمزنگاری کوانتومی در فضای آزاد، رمزنگاری کوانتومی در بستر فیبر، مدارات مجتمع نوری، ناوبری کوانتومی، مترولوژی و رادار کوانتومی، ساعت اتمی، شبیه‌سازی کوانتومی، زیست‌شناسی کوانتومی هستند.

در انتها دکتر کریمی ثابت تصویب سند ملی فناوری‌های کوانتومی، ایجاد مرکز فناوری‌های کوانتومی، اولویت دادن به فناوری‌های کوانتومی در نقشه جامع علمی کشور، تخصیص منابع مالی برای گسترش و تقویت این فناوری را به‌عنوان درخواست‌های این سازمان در حوزه فناوری کوانتوم عنوان کرد.

 سید ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه پیرامون موضوع از منظر ارتباطات گفت: در حوزه ارتباطات که یکی از کاربردهای کوانتوم به‌ویژه رمزنگاری است.

وی افزود: امنیت یک امر نسبی در حوزه ارتباطات است و درهرصورت امکان محاسبه رمز وجود دارد و فناوری کوانتوم می‌تواند این مخاطرات را کاهش دهد.
دکتر هاشمی گفت: در حوزه ارتباطات؛ کوانتوم تحولات بنیادینی را رقم می‌زند که در پژوهشگاه وزارت ارتباطات نقشه راهی را طراحی کرده‌ایم و آمادگی همکاری را داریم.

مهندس صابر میرزایی معاون پژوهش و توسعه مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری نیز در ادامه جلسه گفت: کوانتوم از ابتدای قرن بیستم مطرح شد با این منطق که فیزیک کلاسیک پاسخگوی بسیاری از پدیده‌ها نیست شکل گرفت.

وی افزود: وقتی پدیده‌های موجود که با فیزیک کلاسیک ساخته‌شده بود را در کوانتوم می‌گنجانیم تعمیم دادن موضوع است که در کشور تاکنون تجربیاتی در این حوزه داشتیم.

مهندس صابر میرزایی گفت: این موضوع به پیشرفت کشور در علم مواد کمک می‌کند و چشم‌انداز این فناوری مانند 30 سال پیش نانو است و جا دارد به این موضوع اهتمام شود که به متولی باصلاحیتی در این حوزه نیاز داریم.

عاملی در ادامه گفت: صنعت ارتباطات هم‌زمان نیز با همین منطق شکل گرفت که امروز در مراکز پیشرفته علمی جهان انتقال هم‌زمان ماده را موردمطالعه قرار داده‌اند.

وی اضافه کرد: ابهام در این حوزه و اقدامات پیش رو زیاد است و باید تصویر درستی ارائه شود تا سرمایه‌گذاری‌ها بازده مناسب داشته باشند.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران گفت: در فناوری بلاک چین هم مشابهت‌هایی در حوزه‌های رمزنگاری با این حوزه داریم و باید اشراف علمی در این حوزه به دست بیاوریم.

حجت الاسلام حمید پارسانیا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در ادامه گفت: حوزه‌های نو آمد در مباحث نظری که پیامدهای عملی در حوزه دانشی دارد در غرب نیز چالش‌های فلسفی دارد.

وی افزود: در دانشگاه‌های قم رشته فلسفه فیزیک را راه‌اندازی کرده‌ایم و در هم تنیدگی در این حوزه با بحث‌های نظری وجود دارد و باید چاره‌ای در این حوزه اندیشیده شود.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر بتوانیم پا به‌پای مباحث کاربردی مباحث نظری را پیش ببریم از نتیجه این کار نتایج فناورانه بهتری خواهیم داشت.

ارائه گزارش مهاجرت نخبگان

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه جلسه موضوع مهاجرت نخبگان در دستور کار جلسه قرار گرفت که ستاری رئیس بنیاد ملی نخبگان در این زمینه گفت: امسال سالنامه مهاجرت ایران را منتشر کردیم که کل آمارهای مهاجرت اعم از مهاجرت‌های ایرانیان به خارج و بالعکس در آن آمده است.

حسن سالاریه معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان نیز بابیان اینکه یک سلسله گزارش از پژوهشی است که در بنیاد در حال انجام است به ارائه گزارش وضعیت خروج از کشور برگزیدگان المپیادهای دانش‌آموزی و رتبه‌های برتر کنکور پرداخت.

وی بابیان اینکه جامعه آماری این گزارش دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز المپیادهای کشوری و رتبه‌های برتر آزمون‌های کشور هستند گفت: پایگاه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان برگرفته از اطلاعات سازمان ثبت‌احوال و با هماهنگی اداره گذرنامه ناجا، سازمان وظیفه عمومی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استخراج‌شده است.

سالاریه گفت: سنجه‌های این گزارش عبارت از سابقه خروج، سال خروج، اقامت خارج، اقامت داخل، بازگشت به کشور، سال بازگشت هستند.

وی افزود: 2670 نفر در المپیادی‌ها بررسی شدند و کنکوری‌های مشمول بنیاد رتبه‌های یک تا هزار 48289 نفر موردمطالعه بودند که 5511 نفر آن از مشمولان بنیاد ملی نخبگان بوده‌اند.

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان در تشریح بررسی سن خروج نخبگان گفت: در علوم ریاضی و فنی سن خروج بیشتر 23 سال است و بعد از 32 سال تقریباً این عدد به صفر میل می‌کند و بیشترین فراوانی را در این حوزه داریم.

وی اضافه کرد: در علوم تجربی سنین بین 25 الی 26 سال دارای بیشترین نرخ خروج و در علوم انسانی هم سن خروج حدود 23 سال را شاهد هستیم.

سالاریه گفت: در المپیادها نیز مشابه الگوی ریاضی را شاهد هستیم و در المپیاد زیست نیز وضعیت مشابه کنکور تجربی را داریم و هر چه رتبه بهتر را شاهد باشیم نرخ خروج بالاتری را شاهد هستیم.

وی افزود: در پیش‌بینی میزان نهایی خروج رتبه‌های 1 تا 1000 کنکور علوم و فنی آن شاهد افت خروج هستیم که در حوزه تجربی و... نیز وضعیت کاهشی را داشته‌ایم.

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان گفت: در حوزه تجربی افت فاحش خروج داشته‌ایم که یکی از دلایل آن شاید درآمد مناسب نسبت به سایر اقشار جامعه باشد و در حوزه هنر و علوم انسانی نیز وضعیت قابل‌قبول است اما در حوزه علوم ریاضی با 57 درصد عدد شاهد بیشتری نرخ خروج هستیم.

وی افزود: در المپیادی‌ها نیز گروه‌های ریاضی فیزیک و کامپیوتر نیز بیشترین نرخ خروج را دارند.

 سالاریه در تشریح نتایج این گزارش اظهار داشت: 80 درصد برگزیدگان المپیادها در کشور مقیم هستند و بررسی وضعیت اقامت جامعه آماری نشان می‌دهد خروج در سال‌های اخیر کاهشی بوده است.

وی افزود: نرخ خروج در رتبه‌های 1-100، سپس المپیادی‌ها و سپس کنکوری‌های 1-1000 بالاتر از سایر بخش‌ها هستند که البته پژوهش‌های تکمیلی و مطالعات مفصل آماری به‌صورت حرفه‌ای در حال تکمیل و انجام است.

در ادامه دکتر علی اکبر حق‌دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر این نکته که اگر در کنار فرار مغز خارجی فرار مغز داخلی را نیز ببینیم، گفت: استعدادهای برتر به چند رشته گرایش دارند و در این شرایط در بقیه رشته‌ها فقیر می‌مانند.

وی تصریح کرد: در داخل کشور نیز هارمونی لازم با نگاه آمایشی وجود ندارد و حتی فارغ‌التحصیلان به‌خوبی به‌کارگیری نمی‌شوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه جذابیت هند و چین برای حفظ استعدادهایشان بیشتر شده و غرب برای تأمین نیاز نیروی بااستعداد طمع بیشتری به کشورهایی مانند ما خواهد داشت، گفت: احتمالاً غرب یا کشورهای شمال نیاز خود را از کشورهای جنوب تأمین کنند با مشکل مواجه خواهند شد و ما باید برای نگهداشت نخبگان برنامه‌ریزی بیشتری داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در چرخش استعدادهای داخل و خارج کشور باید بیشتر کار کنیم، گفت: مطالعاتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام‌شده است که مناسب است بنیاد نیز انگیزه‌های دانشجویان و فارغ‌التحصیلان برای مهاجرت و پس از مهاجرت را بررسی کنند.

 مهدی نوید ادهم مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین نیز در ادامه گفت: پیشنهاد می‌کنم با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع علت‌یابی از چرایی این مهاجرت شود چراکه این موضوع تک عاملی نیست و عنصر فرهنگی و هویتی در آن بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: بهترین سن برای هویت‌یابی پیش از دانشگاه و حتی پیش از دبستان است و این تحقیقات باید ریشه‌ها را موردتوجه به‌منظور اصلاح آن انجام دهد.
 حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه بر نقش اساتید بر نگهداشت نخبگان در کشور تأکید کرد.

 ستاری رئیس بنیاد ملی نخبگان نیز با بیان اینکه در آمارها از لحاظ کمیت نگرانی نداریم، گفت: کل دانشجویان خارج از کشور 50 هزار نفر هستند که عدد بالایی به لحاظ کمی نیست ولی به لحاظ کیفی موضوع مناسب نیست.

وی افزود: در دوره‌ای تا 60 درصد خروج نیز داشتیم که الآن به زیر 30 درصد رسیده است.

 ستاری موضوع مهاجرت را یک امر جهانی ذکر کرد و گفت: یک مهاجرت بزرگ که در جهان اتفاق افتاد مهاجرت از اروپای شرقی به غربی بود که اروپای واحد نیروی انسانی اروپای شرقی توسط اروپای غربی مکیده شد.

وی اضافه کرد: سیاست‌های برگشت یک موضوع جدی است و باید روی آن سرمایه‌گذاری کنیم و باید روی کیفیت خروجی‌ها حساس باشیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در خاتمه تأکید کرد: اطلاعات زیادی از افراد خارج از کشور را در اختیار داریم و با آن‌ها مکاتبه داریم.

آریا الستی معاون نخبگان و سرآمدان بنیاد ملی نخبگان کشور در ادامه گفت: بخشی از افرادی که خارج می‌شوند در خارج از کشور وارد فضای دانشگاه نمی‌شوند و در صنعت به‌کارگیری می‌شوند و اگر در داخل در مسابقه نگهداشت دانشجویان کیفی بخواهیم پیروز شویم باید تحصیلات تکمیلی را به استانداردهای بالاتری برسانیم.

وی تأکید کرد: باید قوانین لازم برای حداقل استانداردهای آموزش عالی و به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان در بخش‌های مختلف تصویب شود تا این مشکلات رفع شود.

 عاملی در انتهای این جلسه در جمع‌بندی موضوع اظهار داشت: در مبحث خروج نخبگان در کشور اغراق زیادی می‌شود و ارائه این گزارش‌های توسط بنیاد ملی نخبگان جلوی این اغراق‌ها را می‌گیرد.

وی با اشاره به سخنان دکتر ستاری برای بازگشت نیروهای کیفی تصریح کرد: سرمایه انسانی را نباید برای مهاجرت به خارج از کشور تشویق کرد ولی اگر سرمایه‌ای از نیروهای انسانی کشور به خارج می‌رود توسعه سرمایه ملی که توسعه ایران است نیز اتفاق می‌افتد.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران اضافه کرد: با این نگاه نه‌تنها این سرمایه ارزشمند را از دست نمی‌دهیم بلکه یک چالش را به یک فرصت تبدیل خواهیم کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تأکید بر تغییر نگاه رایج به موضوع مهاجرت نخبگان تأکید کرد: نباید کاری کنیم که این افراد برای بازگشت به کشور احساس امنیت نکنند.

 عاملی در خاتمه خاطرنشان کرد: همچنین توجه فقط نباید به‌سوی نخبگانی باشد که از کشور خارج‌شده‌اند به‌نحوی‌که از ارزش نخبگان داخل کشور کاهش یابد و باید قدردان زحمات و تلاش‌های افراد نخبه و بااستعدادی باشیم که علی‌رغم مشکلات و سختی‌ها در داخل به تلاش برای پیشرفت کشور می‌پردازند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...

نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟

 نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟
2024-02-26T06:00:52+03:30
پشتوانه مردمی ناشی از مشارکت زیاد در انتخابات، باعث می‌شود تا دشمن خارجی، هم در سطح عملیاتی از اقدامات ضد امنیتی خود بکاهد و هم در سطح سیاسی و اقتصادی روابط...

رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید

 رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید
2024-02-26T06:00:51+03:30
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آنچه که باعث پایداری و پیشرفت نظام اسلامی و غلبه آن بر بسیاری از موانع و توطئه‌ها شد، جمع بین «...

فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم

 فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم
2024-02-26T06:00:51+03:30
نشست خبری علی مطهری سرلیست فهرست انتخاباتی«صدای ملت» صبح فردا در خبرگزاری تسنیم برگزار می شود.

وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد

 وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد
2024-02-26T06:00:51+03:30
فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: وزارت بهداشت عاقل‌تر از این است که تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی بگیرد چون خودش دچار مشکل می...

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:00:50+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند

 مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند
2024-02-26T06:00:50+03:30
سخنگوی ستاد انتخابات کشور عنوان کرد:ما سامانه‌ای به نام «انتخاب ایران» طراحی کردیم که به معرفی نامزدها در فضای مجازی می‌پردازد و مردم می‌توانند زن...

لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول

 لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول
2024-02-26T06:00:49+03:30
حزب ندای ایرانیان با انتشار بیانیه‌ای ضمن بیان دلایل حضور فعالانه در انتخابات، کاندیداهای مورد حمایت خود در سراسر کشور را معرفی کرد.

قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند

 قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند
2024-02-26T06:00:49+03:30
متقی فر تاکید کرد : لیست واحد شورای ائتلاف و جبهه پایداری ۲ سرلیست مشترک دارد که یکی آقای آقاتهرانی و دیگری آقای قالیباف است.

رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست

 رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست
2024-02-26T06:00:48+03:30
آیت الله رییسی در دیدار مردم بیرجند گفت: در کشور ما، هم اصل نظام اسلامی با رای مردم «تشکیل» شد، هم نوع حکومت با رای مردم انتخاب شد هم نهادهای ادار...

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی

 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی
2024-02-26T06:00:48+03:30
رهبر انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی را تسلیت گفتند.

لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی

 لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی
2024-02-26T06:00:48+03:30
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب لیست نهایی "ایران سربلند، مجلس انقلابی" را اعلام کرد.

لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد

 لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد
2024-02-24T08:27:44+03:30
اعضای هیات انتخاب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) فهرست مشترک این ائتلاف و جبهه پایداری را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)

 عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)
2024-02-23T16:01:04+03:30
معاون اول رئیس جمهور در آستانه نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) از یکی از جانبازان پیشتاز دفاع مقدس، جبهه مقاومت و عرصه امنیت عیادت کرد.

منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است

 منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است
2024-02-23T16:01:02+03:30
معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از کمپ تیم‌های ملی کشتی گفت: در رشته کشتی همه حلقه‌های زنجیره‌ موفقیت را داریم و مجموعه دولت پشتیبان و وزارت ورزش پای‌کار ...

حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:54:16+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:27:26+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری

 تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری
2024-02-23T12:20:50+03:30
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت روحانی سالک‌الی‌الله حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری را تسلیت گفتند.

حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان

 حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان
2024-02-23T11:40:42+03:30
جبهه پایداری طی بیانیه‌ای از کاندیداهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سراسر کشور حمایت کرد.

الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی

 الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی
2024-02-23T11:40:41+03:30
در انتخابات امسال، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط برای حضور پای صندوق‌های رأی هستند.

فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی

 فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی
2024-02-23T09:54:09+03:30
ستاد انتخابات کشور فهرست نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ملجس شورای اسلامی را به تفکیک استان‌ها منتشر کرد.

وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند

 وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند
2024-02-23T09:40:51+03:30
حجت الاسلام خطیب گفت: مقوله امنیت در ایران اسلامی «مردم‌پایه» می‌باشد و به همین دلیل همه‌ی ما، امنیت را مدیون مردم عزیزمان هستیم. لذا مردم با مشار...

مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است

 مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است
2024-02-23T09:40:50+03:30
کارشناس مسائل راهبردی گفت: انتخابات با مشارکت بالا بدون شک موجب افزایش انسجام ملی می‌شود و متعاقب آن به‌طور طبیعی امنیت ملی افزایش می‌یابد و دندان طمع دشمن ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)