میرنیوز

۳۶ خدمت وزارت فرهنگ از پنجره واحد ارائه می‌شود/ ضرورت توجه به تولید محتوای سالم

۳۶ خدمت وزارت فرهنگ از پنجره واحد ارائه می‌شود/ ضرورت توجه به تولید محتوای سالم 2020-06-14T10:43:32+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (یکشنبه) در جلسه علنی مجلس ضمن ارائه گزارشی به نمایندگان در حوزه فرهنگ، گفت: خوشحالم که در این جلسه برای ارائه گزارش حاضر هستم تا زمینه تعامل بیشتری میان وزارت ارشاد و مجلس شکل بگیرد.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چندین حوزه فعالیت دارد که به اختصار توضیحاتی عرض می کنم. در حوزه فرهنگ، نهاد کتابخانه های عمومی که از نهادهای وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد است، فعالیت زیادی داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در سه سال گذشته ۳۶۵ کتابخانه از جمله پنج کتابخانه مرکزی احداث شده است، اظهار داشت: کتابخانه ها تبدیل به باشگاه‌های فرهنگی اجتماعی بر محور کتاب تبدیل شده‌اند. صدها نشست کتابخوانی و مسابقات کتابخوانی از جمله کتابخانه رضوی با بیش از یک میلیون شرکت کننده را داشته ایم.

صالحی گفت: نهاد کتابخانه ها در حال حاضر ۳۵ پروژه ناتمام دارد که ۳۳ پروژه بالای ۶۵ درصد پیشرفت دارند و همت مجلس را برای سرعت بخشیدن به پایان این پروژه ها می طلبد.

وی با بیان اینکه نهادهای کتابخانه‌ها با بیش از ۷ هزار و ۴۰۰ پرسنل حقوق آنها در سال ۹۹  معادل ۴۰۰ میلیارد است، اظهار داشت: اگر سهم ۵۰ درصد پرداختی برخی ارگان ها به نهاد کتابخانه ها را در نظر بگیریم، این رقم معادل بیش از ۵۰۰ میلیارد می شود و این در حالی است که بودجه کمکی دولت حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است و اعتبار به دست آمده از نیم درصد شهرداری ها نیز کمتر از ۲۰۰ میلیارد است، بنابراین مجموع این اعتبارات تکافوی پرداخت حقوق پرسنل نهاد کتابخانه ها را نمی دهد؛  کمک مجلس محترم مهم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: پرسنل نهاد کتابخانه ها باید اطمینان معیشتی داشته باشند و با افزایش حقوق سالانه بتوانند امورات زندگی خود را بگذرانند و در این مقطع تعامل دولت، وزارت فرهنگ و مجلس مهم است.

صالحی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ، بحث گسترش کتابخوانی و اقتصاد نشر مورد توجه معاونت فرهنگی وزارتخانه است، گفت: ما در حال حاضر ۳۰ هزار کارشناس کتابخوانی داریم.  

وی گفت: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان نمایشگاه کتاب و نمایشگاه استانی به اقتصاد نشر کمک می کند. البته امسال به دلیل «کرونا» اقتصاد نشر با خسارت‌هایی مواجه شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ما بحث مروجان کتابخوانی را هم داشتیم، اظهار داشت: حوزه یارانه کتاب فروشی ها نیز کمکی به ناشران و کتابخوانی بوده ‌است.

صالحی اضافه کرد: حوزه دومی که وزارت فرهنگ فعال است، حوزه دینی است.  سازمان اوقاف، سازمان حج و زیارت، معاونت قرآن و عترت در حوزه دین فعال هستند. ۵۵ جشنواره ملی و بین المللی قرآنی و بیش از ۶۰۰ نمایشگاه استانی در حوزه قرآنی داریم.

وی گفت: دو هزار و ۴۰۰ موسسه قرآنی و دبیرخانه در معاونت قرآنی فعال است و به حمایت از آنها ادامه می‌دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کانون فرهنگی و هنری مساجد با ۲۵ هزار کانون به صورت پیوسته و با بیش از ۲میلیون ۳۰۰ عضو فعال، فعالیت دارند. در این کانون ها طرح های مهمی در دست بررسی است.

صالحی  اظهار داشت: کانون مساجد ۲۵ سال فعالیت می کرد. در دو سال اخیر اساسنامه آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد و به یک پایگاه و محل استقرار فعالیت‌های فرهنگی و هنری تبدیل شده است.

وی گفت: سازمان اوقاف ۸ هزار بقعه متبرکه را در اختیار دارد و این بقای متبرکه به پایگاه و قرارگاه فرهنگی تبدیل شدند که خدمات فرهنگی و اجتماعی ارائه می دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: سازمان حج و زیارت در چند سال اخیر در برگزاری حج عزتمندانه و حج سلامت و ایمن فعال بوده و موفق بوده‌است.

صالحی گفت: برادر عزیزمان آقای رشیدیان با اشرافی که در دو سال گذشته داشت، حج عزاتمندانه، ایمن و سلامت را مورد پیگیری قرار داد و امسال نیز امیدواریم هرچه که خیر است، پیش بیاید. در اینجا باید به ثبت نام حدود ۳ میلیونی در سامانه سماح نیز اشاره کنم و همچنین خدماتی که در حوزه عتبات وزارت ارشاد دارد.

وی افزود: حوزه سومی که قابل ذکر است، حوزه هنر است. هم معاونت هنری و هم سازمان سینمایی در این بخش فعال هستند. هم در حوزه رویدادها فعال هستیم که هم در حوزه کمیت و هم کیفیت موفق عمل کرده و در موضوع شبکه‌های شهرهای خلاق نیز به خوبی به پیش می‌رویم و باید بگویم که ۲۶۶ شهر برای این موضوع ثبت نام کرده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: شهرها در این شبکه تلاش خواهند کرد تا در رشته های خوشنویسی، گرافیک و غیره جایگاه خود را پیدا کنند.

صالحی گفت: در حوزه سینما شاهد تحولات مختلفی بودیم که از لحاظ کیفیت و هم حضور در جشنواره ها با رشد خوبی مواجه بودیم و باید بگویم که در سال گذشته، ۲۰۵ جایزه بین المللی داشتیم. در مناطق محروم ساخت سینما و همچنین سینما سیار ادامه دارد تا دسترسی به محصولات هنری بیشتر و آسان شود.

وی با بیان اینکه حوزه چهارم فعالیت وزارت ارشاد بخش رسانه و مطبوعات است، اظهار داشت: ما در یک سال اخیر اتفاقات خوبی را در ادامه اتفاقات پیشین شاهد بودیم. رسانه به عنوان مکمل سلامت، امنیت و خدمات اجتماعی است و اکنون ۱۴ کارگروه در معاونت مطبوعاتی به طور مرتب جلسات هفتگی خود را برگزار می‌کنند.

وزیر ارشاد اظهار داشت: دستاورد این اقدام را در مقابله با کرونا می‌بینید. دبیرخانه اطلاع رسانی کرونا در معاونت مطبوعاتی تشکیل شد و اصحاب رسانه در کنار اصحاب سلامت قرار گرفتند و آرامش در جامعه ناشی از این کارگروه ها و ارتباطات پیوسته است.

صالحی گفت: همچنین شوراهای اطلاع رسانی استان ها که دبیران آن مدیران کل ارشاد استان ها و رئیس آنها از استانداران هستند،  به اطلاع رسانی در حوزه اطلاع رسانی استان ها کمک می‌کنند.  همچنین در فضای رسانه در حد ممکن در بحث افزایش بیمه خبرنگاران در حد ممکن، کاهش زمان مجوز رسانه و افزایش شفافیت ها تلاش کرده ایم.

وی اضافه کرد: خبرگزاری ایرنا به عنوان سازمان وابسته وزارت ارشاد فعالیت های زیاد و قابل توجهی از جمله در زیرساخت‌ها، فناوری و چندرسانه‌ای داشته ‌است.

وزیر ارشاد اظهار داشت: حوزه پنجم فعالیت وزارت ارشاد، فضای مجازی است. ما نخستین وزارتخانه ای بودیم که برنامه اقدام خود را به مرکز ملی فضای مجازی دادیم. ۷۲ اقدام خود را اعلام کرده ایم.

صالحی با بیان اینکه تشکیل مجامع ناشران اسلامی در فضای مجازی با کمک وزارت ارشاد صورت گرفت، افزود:  استارت آپ های حوزه فرهنگ در فضای مجازی هم مورد حمایت قرار گرفته اند.  

وی با بیان اینکه حوزه ششم فعالیت وزارت ارشاد، حوزه بین الملل است که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با هفتاد الی هشتاد رایزنی فرهنگی کارکرد متنوعی داشته‌ است، گفت: ۳۷ تفاهم با کشورهای مختلف تاکنون امضا و ۲۶ برنامه در حال اقدام است. به طور جدی ارتباطات بین المللی ما در هفته ها، روزها و گفتگوهای فرهنگی در جریان است.

وزیر ارشاد اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۸۰ برنامه گفتگوی دینی در ایران و در خارج از کشور داشتیم و گفتگوی بین نخبگان دانشگاهی و حوزوی که این موضوع فارغ از اعزام مُبلغ و قاری بوده است که ارزش‌های اسلامی و ایرانی را به فضای جهانی ارسال می‌کند.

صالحی  با بیان اینکه رویکرد اول ما در وزارتخانه رویکرد نگاه به استان ها است، گفت: ایران فقط تهران نیست. در سال های اخیر با مبنا قرار دادن تخصیص بودجه ۲۰ درصدی به استان ها، سالانه آن را افزایش داده ایم.  در سال ۹۸ فعالیت های مختلفی که داشتیم که ۲۴۴ هزار فعالیت را در استان ها و شهرها داشتیم.

وی اظهار داشت: ما هزار و ۲۰۰ میلیارد با ۱۸ استان تا پایان دولت تفاهم کرده‌ایم.

وزیر ارشاد تاکید کرد: دومین رویکرد بحث شفافیت است، بودجه ریزی عملیاتی را در سال‌های اخیر عملیاتی کرده و مرحله -مرحله به پیش می بریم. شفافیت در موضوعات مختلف، حمایت‌های مالی، یارانه‌ها و  هزینه‌ها را به پیش می بریم. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شیشه ای کردن هزینه اقدامات خود پیشگام است.

صالحی با بیان اینکه رویکرد سوم هوشمند سازی است، اظهار داشت: در ابتدا بیش از ۲۳۰ مجوز و یا شبه مجوز در وزاتخانه وجود داشت که آن را به ۳۶ مجوز رساندیم. امروز نیز این مجوزدهی تبدیل به سامانه شده و  تا پایان شهریور، تمامی ۳۶ خدمت خود را به صورت الکترونیک و بدون نیاز به حضور مردم انجام خواهیم داد.

وی تصریح کرد: شفافیت، هوشمند سازی و دولت الکترونیک کمک می کند تا زمینه تبعیض کاهش یابد، داده های هوشمند مدیریت شود، خدمات روان تر شود و این اقدامات سرعت یابد.

وزیر ارشاد با بیان اینکه ما با تنگناهایی نیز همراه هستیم که نیازمند تفاهم و همدلی هستیم، گفت: امیدواریم در ادامه دولت، تعامل میان مجلس و وزارت ارشاد را شاهد باشیم.

صالحی گفت: در ادامه صحبت‌های حجت الاسلام  قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی باید بگویم که بودجه حوزه فرهنگ را باید در نظر گرفت. سهم بودجه امور فرهنگ، گردشگری و ورزش از کل بودجه کشور کمتر از دو درصد و حدود ۱.۸ است. سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بودجه امور فرهنگ، گردشگری و ورزش کشور، هشت درصد است.

وی با بیان اینکه سهم وزارت ارشاد از بودجه کشور نیز ۲۵. درصد است، اظهار داشت: طبیعتاً این مسائل، تاثیر خود را بر حمایت هایی می گذارد که مورد مطالبات مردم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدوارم با تعامل میان مجلس، دولت و سازمان ها، اتفاق خوبی برای سال جاری و سال آینده رخ دهد.

صالحی با بیان اینکه در این سال ها بیش از ۶۰۰ کتابخانه احداث و تجهیز شده و ده ها مکان فرهنگی افتتاح شده‌است، افزود: ما ۲۷ فضای در حال احداث داریم که در مسیر تکمیل هستند که برای آن بودجه قابل توجهی مورد نیاز است.

وی تاکید کرد: یکی از اقدامات مجلس برای کمک به بهبود فضای فرهنگ و هنر، بحث کمک به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است تا در نهایت به اتفاقات بهتر کمک کنند. همچنین با تعریف پروژه‌های جدید، شهرهایی که از فضای فرهنگی و هنری برخوردار نیستند، برخوردار خواهند شد که این نیازمند کمک مجلس محترم است.

وزیر ارشاد در مورد تذکر نمایندگان در مورد کمبود نیرو در شهرستان ها، خاطرنشان کرد: در ساختار وزارت ارشاد، ما از سال ۷۰  شاهد کاهش نیرو بوده ایم. به رغم افزایش استان ها و شهرستان‌ها، ما افزایش نیرو نداشتیم. اخیرا ما جلسات خوبی با سازمان اداری و استخدامی داشتیم و نامه ای خدمت رئیس جمهور ارسال و اعلام کردیم که با گسترش حوزه شهری، نیاز به افزایش خدمات فرهنگی هستیم تا عقب افتادگی این حوزه را جبران کنیم.

صالحی گفت: در ارتباط با حمایت از هنرمندان باید بگویم که ما در سال ۹۳، ۲۳ هزار بیمه شده داشته ایم که در حال حاضر ۵۴ هزار نفر بیمه شده داریم که رشد دو برابری داشته‌است.

وی در مورد بحث کرونا و تاثیر بر مشاغل بخش فرهنگ و هنر، افزود:حوزه فرهنگ و هنر در ۱۳ رسته شغلی قرار گرفت. وزارتخانه مکلف شد تا سه ماه بیمه پرداختی هنرمندان را خود بپردازد.  تسهیلات ۴۵ هزار میلیاردی که دولت برای جبران خسارات کرونا در نظر گرفته بود، حدود دو الی سه هزار مشمول بخش فرهنگی شد. در حوزه بیمه بیکاری هم پرداخت هایی انجام شد. همچنین قرار شد به هنرمندانی که خود کارفرما هستند نیز پرداخت‌هایی انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: وزارت ارشاد، در حوزه های مختلف دینی، انقلابی و ارزش‌های نظام، خود را متعهد دانسته و فعال است. تک-تک معاونت های ما در حوزه های دینی و انقلابی دخیل بوده و فعال هستند.

صالحی با بیان اینکه با تشکل‌های گوناگون همگرایی داریم، اظهار داشت: بسیج هنرمندان، جشنواره مقاومت، جشنواره دفاع مقدس، جشنواره عمار، حوزه هنری و راهیان نور همراه هستیم و از آنها حمایت می‌کنیم. رویدادهای متعددی با این رویکرد دنبال شده ‌است. جایزه سردار سلیمانی که از سال گذشته به جشنواره فیلم سینمایی اضافه شد، با این رویکرد بوده ‌است.

وی ادامه داد: ما به تولید محصولات فاخر در حوزه ارزشی، انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم متعهد هستیم و فیلم هایی از جمله تنگه ابوغریب و چندین فیلم دیگر با حمایت وزارت ارشاد تولید شده‌است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در حوزه فضای مجازی دوستان بحث های متعددی داشتند. مرکز ملی فضای مجازی متولی این موضوع است و ما اقدامات خود را به این ستاد اعلام کرده ایم تا محتوای سالم تهیه شود.

صالحی با بیان اینکه بخش قابل توجه بودجه ما در سال ۹۹ تولید محتوای سالم و فاخر است، افزود:  جریان مردمی مورد حمایت ما بوده است. ما بیش از گذشته به تقویت این جریان مردمی کمک خواهیم کرد.

وی گفت: در بحث بازگشایی مساجد، باید احتیاط‌هایی را انجام می‌دادیم و دوستان شاهد بودند که بقا متبرکه و مساجد جز اولین گام ها بعد از بازگشایی کارهای معیشتی، بودند که بازگشایی شدند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

استفاده سپاه از منورهای مه‌شکن برای یافتن رئیس‌جمهور

 استفاده سپاه از منورهای مه‌شکن برای یافتن رئیس‌جمهور
2024-05-20T00:18:33+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر اعزام یگان‌های استانی و تیپ ویژه صابرین برای عملیات جستجوی رئیس جمهور و هیئت همراه، از منورهای مه‌شکن برای یافتن آنها ا...

تماس تلفنی رشید با مخبر: برای سلامتی رئیسی دعا می‌کنیم

 تماس تلفنی رشید با مخبر: برای سلامتی رئیسی دعا می‌کنیم
2024-05-20T00:18:33+03:30
رئیس جمهور عراق در گفتگو با محمد مخبر گفت: برای سلامتی رئیس جمهور ایران نماز و دعا می‌خوانیم و امیدواریم هر چه زودتر ایشان از این حادثه با صحت و سلامت عبور ...

پوتین اخبار حادثه بالگرد رئیسی را با حساسیت دنبال می‌کند

 پوتین اخبار حادثه بالگرد رئیسی را با حساسیت دنبال می‌کند
2024-05-20T00:18:32+03:30
دستیار ویژه پوتین در تماس با معاون اول رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور روسیه با حساسیت فوق العاده اخبار سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کند.

پیام حداد عادل در پی وقوع حادثه برای رئیس جمهور

 پیام حداد عادل در پی وقوع حادثه برای رئیس جمهور
2024-05-19T23:25:32+03:30
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پی وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور پیامی صادر کرد.

ولایتی: برای سلامتی آقای رئیسی دعا می‌کنیم

 ولایتی: برای سلامتی آقای رئیسی دعا می‌کنیم
2024-05-19T23:25:32+03:30
مشاور رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: امیدوارم هرچه زودتر آقای رئیسی و هیات همراه ایشان به سلامت به آغوش ملت بازگردند.

حضور نیروهای تیپ ۲۵ نزاجا برای جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور

 حضور نیروهای تیپ ۲۵ نزاجا برای جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور
2024-05-19T23:12:13+03:30
تیپ ۲۵ تکاور نیروی زمینی ارتش برای کمک به جستجوی بالگرد رییس جمهور‌ در منطقه آذربایجان شرقی حضور یافت.

حسن خمینی: برای سلامتی رئیس‌جمهور دعای توسل بخوانید

 حسن خمینی: برای سلامتی رئیس‌جمهور دعای توسل بخوانید
2024-05-19T23:12:13+03:30
تولیت حرم امام خمینی(ره) درخواست کرد به امید ختم بخیر شدن این سانحه و سلامتی رییس‌جمهور و همراهان، دعای توسل خوانده شود.

انشاالله خبر سلامتی رئیس جمهور قلوب ملت ایران را شادمان کند

 انشاالله خبر سلامتی رئیس جمهور قلوب ملت ایران را شادمان کند
2024-05-19T23:12:12+03:30
سخنگوی شورای نگهبان نسبت به سانحه فرود سخت بالگرد رئیس جمهور واکنش نشان داد.

اجتماع مردم برای سلامتی رئیس جمهور در میدان ولیعصر(عج) تهران

 اجتماع مردم برای سلامتی رئیس جمهور در میدان ولیعصر(عج) تهران
2024-05-19T23:12:11+03:30
عده‌ای از مردم و دانشجویان برای دعا جهت سلامتی رئیس جمهور در میدان ولیعصر تهران تجمع کرده‌اند.

وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم

 وحیدی:‌ هنوز به نقطه مدنظر سانحه بالگرد نرسیده‌ایم
2024-05-19T23:12:09+03:30
وزیر کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جستجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور گفت: دامنه دید در منطقه بسیار محدود است و به همین دلیل، نیروهای امدادی متاسفانه هنوز ب...

اعزام تیپ‌ صابرین سپاه برای جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور

 اعزام تیپ‌ صابرین سپاه برای جستجوی بالگرد رئیس‌جمهور
2024-05-19T22:58:36+03:30
تیپ نیروهای ویژه صابرین نیروی زمینی سپاه برای کمک به جستجوی بالگرد رییس جمهور‌ عازم منطقه شد.

روحانی: برای رئیس‌جمهور و همراهانشان آروزی سلامتی دارم

 روحانی: برای رئیس‌جمهور و همراهانشان آروزی سلامتی دارم
2024-05-19T22:58:36+03:30
رئیس جمهور سابق اظهار داشت: صمیمانه امید دارم آقای رئیسی هرچه زودتر به آغوش ملت بازگردند.

جلسه دولت به ریاست مخبر برگزار شد

 جلسه دولت به ریاست مخبر برگزار شد
2024-05-19T22:58:35+03:30
در جلسه امروز هیئت دولت، با دستور معاون اول اعضای جلسه مسئول پیگیری امور محوله شدند.

قالیباف: برای سلامتی آقای رئیسی و همراهان ایشان دعا کنیم

 قالیباف: برای سلامتی آقای رئیسی و همراهان ایشان دعا کنیم
2024-05-19T22:58:35+03:30
رئیس مجلس در پی حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور نوشت: برای سلامتی خادم‌الرضا علیه‌السلام، ریاست محترم جمهوری، جناب آقای رئیسی و همراهان ایشان دعا کنیم. خداوند ...

اینفوگرافی بالگرد حامل رئیس‌جمهور؛ بل ۲۱۲

 اینفوگرافی بالگرد حامل رئیس‌جمهور؛ بل ۲۱۲
2024-05-19T22:58:35+03:30
بالگرد حامل رئیس جمهور و هیئت همراه که ظهر امروز در مسیر بازگشت به تبریز در حوالی ورزقان دچار سانحه شد از نوع بل ۲۱۲ بود.

منصوری: دو نفر از بالگرد رئیسی با ما ارتباط گرفتند

 منصوری: دو نفر از بالگرد رئیسی با ما ارتباط گرفتند
2024-05-19T22:58:34+03:30
معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: با یکی از سرنشینان بالگرد رئیس‌جمهور و کادر پرواز ارتباط برقرار شده که نشان می‌دهد میزان سختیِ حادثه خیلی بالا نبوده؛ چون دو تن...

امام خامنه‌ای:امیدواریم رئیس جمهور به آغوش ملت برگردند

 امام خامنه‌ای:امیدواریم رئیس جمهور به آغوش ملت برگردند
2024-05-19T22:58:34+03:30
رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و ...

درس علوم و معارف دفاع مقدس باید حضوری و الزامی باشد

 درس علوم و معارف دفاع مقدس باید حضوری و الزامی باشد
2024-05-19T20:32:01+03:30
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: درس علوم و معارف دفاع مقدس باید دو واحدی، مستقل، حضوری و الزامی باشد.

تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه در دستور کار مجلس

 تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه در دستور کار مجلس
2024-05-19T20:32:01+03:30
رسیدگی به گزارش کمیسیون کشاورزی ،آب ، منابع طبیعی و محیط زیست در تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه در دستور کار نمایندگان در جلسه علنی امروز ق...

درخواست پورابراهیمی برای برگزاری جلسه درباره بورس

 درخواست پورابراهیمی برای برگزاری جلسه درباره بورس
2024-05-19T20:32:00+03:30
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه علنی امروز خواستار برگزاری جلسه فوق‌العاده برای بررسی وضعیت بازار سرمایه در هفته جاری شد.

ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران درباره سیل خراسان رضوی

 ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران درباره سیل خراسان رضوی
2024-05-19T20:32:00+03:30
رئیس مجلس گفت: ضروری است علاوه بر تسریع در رسیدگی به مجروحان حادثه سیل استان خراسان رضوی و پیگیری روند درمان کامل آنها، نسبت به جبران خسارت‌های وارد آمده به...

سخنگوی دولت: انتخاب ارکان داخلی مجلس با نمایندگان منتخب است

 سخنگوی دولت: انتخاب ارکان داخلی مجلس با نمایندگان منتخب است
2024-05-19T20:31:59+03:30
بهادری جهرمی گفت: قانون اساسی کشورمان متولی امور داخلی مجلس را مشخص کرده که در صلاحیت خود نمایندگان است و دولت همچون گذشته با مجلس در چارچوب اصول قانون اساس...

ارجاع تأسیس سازمان حفاظت قوه قضائیه به کمیسیون امنیت ملی

 ارجاع تأسیس سازمان حفاظت قوه قضائیه به کمیسیون امنیت ملی
2024-05-19T20:31:58+03:30
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با ارجاع طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه جهت بررسی بیشتر به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مواف...

سفر رئیس اقلیم کردستان به تهران و هیاهوی غرب

 سفر رئیس اقلیم کردستان به تهران و هیاهوی غرب
2024-05-19T20:31:58+03:30
قدرت نهفته و آشکار در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای ایران به‌گونه‌ایست که منجر به تنظیم مناسبات بر اساس عزت کشور خواهد شد. بدیهی است خروجی این دیپلماسی ایجاد امنیت...

رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد

 رئیسی: روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد
2024-05-19T20:31:58+03:30
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه‌ها بین دو کشور داریم.

حضور ناو بالستیک‌زن سپاه در نزدیکی جزیره دیگو گارسیا

 حضور ناو بالستیک‌زن سپاه در نزدیکی جزیره دیگو گارسیا
2024-05-19T20:31:57+03:30
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: ناو شهید مهدوی برای نخستین مرتبه تا نزدیکی جزیره دیگو گارسیا که محل استقرار نیروهای آمریکایی است، پیش رفت.

دهقان: یک‌ مرحله‌ای شدن انتخابات مجلس نیازمند بررسی است

 دهقان: یک‌ مرحله‌ای شدن انتخابات مجلس نیازمند بررسی است
2024-05-19T20:31:57+03:30
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: من نمی‌گویم که انتخابات باید یک‌مرحله‌ای شود اما این ایراد، , وارد است که یک فرد در مرحله‌ی اول، رای رأی بیشتری داشته و در مرحله...

سردار سلامی: اسرائیل چیزی جز منطق زور را نمی‌فهمد

 سردار سلامی: اسرائیل چیزی جز منطق زور را نمی‌فهمد
2024-05-19T20:31:57+03:30
فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان عملیات وعده صادق از دید ما یک عملیات محدود بود."، عنوان کرد: هدف از این عملیات ضربه‌زدن به دو نقطه با تع...

اختصاصی | ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان

 اختصاصی | ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان
2024-05-19T20:31:57+03:30
اعضای هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در اولین جلسه ششمین دوره این مجلس انتخاب خواهند شد.

وحیدی: منتظر رسیدن نیروهای امداد به محل سانحه هستیم

 وحیدی: منتظر رسیدن نیروهای امداد به محل سانحه هستیم
2024-05-19T20:31:56+03:30
وزیر کشور گفت: رئیس‌جمهور با همراهان در مسیر برگشت با چند بالگرد بر بودند که یکی از بالگردها بر اثر بدی هوا و وضعیتی که در منطقه بوده، مجبور به فرود سخت می‌...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)