میرنیوز

نوبخت خبر داد: بزودی از سند آمایش سرزمینی و ملی رونمایی می شود

 نوبخت خبر داد: بزودی از سند آمایش سرزمینی و ملی رونمایی می شود 2020-06-02T10:31:11+04:30

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ،‌ محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، گزارشی از برنامه‌های سازمان مبتوع خود به نمایندگان مجلس یازدهم ارائه کرد.

نوبخت در ابتدای اظهارات خود گفت: موضوع اصلاح ساختار بودجه و جهت تولید که مورد تاکید رهبر انقلاب بود یکی از موضوعات اصلی مدنظر سازمان برنامه و بودجه بوده که باید به پیش برود. همچنین برنامه ویژه‌ای  برای اشتغال مولد و گسترده در نظر گرفته شده و برای هر یک از استان‌ها برنامه اشتغال مشخص داریم و نمایندگان محترم باید توجه داشته باشند که باید از مسئولان دستگاه اجرایی استان خود توضیح بخواهند که چقدر این برنامه‌ها به مرحله اجرا رسیده است. 

وی افزود: برنامه ویژه‌ای  برای مناطق روستایی و عشایری است که لازم است نمایندگان محترم توجه ویژه‌ای به نظارت بر نحوه اجرا آن در استان خود داشته باشند. و نهایتا برنامه مقابله با فقر مطلق یا کاهش فقر مطلق را داریم. همچنین برای دولت جای افتخار است که برنامه آمایش سرزمینی را به مجلس یازدهم تقدیم کند.  سند آمایش منطقه‌ای و ملی  در آینده‌ای نزدیک که خواست دیرینه نظام بوده است را در برنامه خود قرار دادیم که این مسئله همواره یکی از مطالبات رهبر انقلاب بوده که سند آمایش سرزمین که بر اساس آن  ما بدانیم که بخش‌های مختلف کشور چه ظرفیت برای سرمایه‌گذاری دارند را بدست آوریم. 

نوبخت با اشاره به وضعیت صادرات نفت و گاز و درآمدهای حاصل از این بخش گفت: ما در حوزه صادرات نفت و گاز در یک دهه گذشته همواره با فراز و نشیب مواجه بودیم. فراز و نشیبی که البته به سمت کاهنده بوده است. به طوری که از 119 میلیارد دلاری که در آغاز دهه 90 بود در سال گذشته به 8.9 میلیارد دلار رسیدیم و اینکه در سال جاری این رقم به چه میزانی خواهد رسید را انشاءالله بنده در جلسه غیرعلنی که نمایندگان محترم خواهد داشت، عرض می‌کنم. 

وی افزود:  همت دولت و سازمان برنامه این است که نفت را کنار گذاشته و برنامه‌های اقتصادی کشور را بدون در نظر گرفتن درآمدهای نفتی مدنظر قرار دهیم. ما اقتصاد بدون نفت را طراحی کردیم و معتقدیم که اگر کشور درآمد غیرنفتی مشخصی داشته باشد، قادر است کشور را بدون منابع نفتی اداره کند. همچنین سرانه تولید ناخالص داخلی با فراز و فرود در این دهه در سال 98 متاسفانه نسبت به سال 88 تقلیل پیدا کرده است. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به رشد اقتصادی فعلی کشور گفت: برای سال 98 به رغم اینکه در طی سالهای گذشته حتی نرخ رشد مثبت دو رقمی داشتیم اما در سال گذشته  نرخ رشد اقتصادی با نفت از منفی 10.1 به منفی  1.8 رسیده است. یعنی رشد اقتصادی بدون نفت ما که در سه ماهه اول منفی یک بود در سه ماهه دوم صفر شد و در سه ماهه سوم 0.8 درصد مثبت را تجربه کردیم. یعنی اگر ما نفت را از اقتصاد کشور حذف کنیم تنها 0.8 درصد مثبت رشد اقتصادی را تجربه خواهیم داشت که با هدف گیری صورت گرفته در برنامه ششم که رشد اقتصاد باید بدون درآمد نفتی مثبت 8 درصد باشد فاصله زیادی داریم.

نوبخت در ادامه با اشاره به آماری از حوزه اشتغال، بیان داشت: نرخ بیکاری به صورت کاهنده در سال 98، 10.7 و درسال 97، 12.1 بود به این معنا که در سال 97، 23 میلیون و 731 هزار شاغل داشتیم که این میزان در سال 98 به 24 میلیون و 373 هزار نفر رسید که به معنای افزایش 542 هزار نفری است.

وی در ادامه با بیان اینکه کاهش جمعیت بیکار را داشته ایم، یادآور شد: تعداد جمعیت بیکاران در سال 97، 3 میلیون و 250 هزار نفر بوده است که در سال 98 این میزان به 2 میلیون و 893 هزار نفر رسیده است یعنی با کاهش 361 هزار نفری جمعیت بیکاران روبه رو بوده ایم که می توانیم این ارقام را از طریق مرکز آمار اثبات کنیم.

نرخ تورم به 21 درصد کاهش یافته است

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه با اشاره به نرخ تورم ماهانه عنوان کرد: این نرخ در مقطعی یک رقمی شد اما در سال 88 زیر 20 درصد بود که در سال 92 به 42 درصد رسید و مجددا با افت رو به رو شد و به زیر 10 درصد در سال های 94 تا 96 رسید اما متاسفانه با توجه به فشار ناشی از افزایش قیمت های ناشی از تحریم مجددا افزایش یافته و به 51 درصد در سال 98 رسید اما مجددا روند کاهنده پیدا کرده و اکنون 21 درصد شده است.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه تورم را به صورت نقطه ای و در بازه های زمانی ماهانه و سالانه محاسبه می کند و رشد اقتصادی و وضعیت بازار کار را نیز به صورت فصلی بررسی کرده و موظف است گزارش آن را در همین بازه های زمانی به مجلس ارائه کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به خلاصه عملکرد بودجه سال 98 ادامه داد: طبق قانون در سال 92 پس از آغاز به کار دولت یازدهم، قانون بودجه تصویب شده بود که بالغ بر 210 هزار میلیارد تومان منابع عمومی بود که در سال 98 به 448.5 هزار میلیارد تومان در قانون بودجه افزایش پیدا کرد، اما اعتبارات عمرانی از 22 هزار میلیارد تومان به 60 هزار میلیارد تومان افزایش یافت؛ چیزی نزدیک به 3 برابر ، از طرفی از تصویب 448.5 هزار میلیارد تومان منابع عمومی، 441.6 هزار میلیارد تومان آن تحقق یافت.

وی با تاکید بر اینکه تمامی این آمارها مستند بوده و اگر نمایندگان نیاز به اقناع بیشتری دارند، همکارانم موظف به ارائه توضیحات تکمیلی هستند، تصریح کرد: منابع دولت برای تحقق هزینه ها از مالیات، گمرک و واگذاری دارایی های سرمایه ای و اوراق مالی، تامین می شود، بر همین اساس فروش نفت به عنوان دارایی سرمایه ای در سال گذشته حدود 12 درصد و فروش اوراق مالی 38 درصد منابع درآمدی دولت را تشکیل داد، بنابراین هنوز هم عمده منابع درآمدی از محل گمرک و مالیات است.

نوبخت ادامه داد: مقام معظم رهبری در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ کردند که سهم مالیات افزایش پیدا کرده و به تبع آن سهم نفت در بودجه کاهش یابد، بنابراین تلاش کردیم تا سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی را به نحو احسن اجرا کنیم، اما علی رغم کاهش درآمدهای حاصل از فروش نفت، کماکان با سیاست های ایشان فاصله داریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه سیاست های تنظیم بودجه همواره در جهت جبران کاهش قدرت خرید کارکنان و شاغلان بوده است، اظهار کرد: ما نمی توانیم سقف هزینه های دولت را افزایش دهیم، اما می توانیم ترکیب آن را به نفع کارکنان و شاغلان تغییر دهیم و در سایر بخش ها صرفه جویی کنیم. بر همین اساس رشد پرداختی به کارکنان در سال 98 نسبت به سال 97 در حدود 35 درصد افزایش داشته و اعتبارات هزینه بازنشستگان سال 98 نسبت به سال 97 در حدود 31 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به سیاست های اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای گفت: اولویت این سیاست ها بهره برداری از طرح های زیربنایی نیمه تمام بوده که بخش زیادی از آنها به بهره برداری رسید. در این میان 70 کیلومتر آزادراه، 732 کیلومتر بزرگراه، 276 کیلومتر راه آهن احداث شده است، سیاست ما این است که مبالغی که برای طرح های عمرانی داریم در چارچوب اقتصاد مقاومتی هزینه کنیم تا با مبلغی ناچیز، طرح های کلان نیمه تمام را به بهره برداری برسانیم، از اعلام مابقی اقدامات انجام شده به دلیل ضیق وقت خودداری می کنم و آن را به صورت مکتوب در اختیارتان می گذارم.

نوبخت درخصوص سیاست های تملک دارایی های مالی افزود: هر سال بخشی از بودجه معطوف می شود به خرید یا بازخرید اوراقی که در سال های گذشته منتشر شده است، در سال 98 مبلغ 38.2 هزار میلیارد تومان از اوراق مالی سررسید شده خریداری و تملک شده است که نسبت به رقم 29.3 هزار میلیارد در قانون بودجه سال 98 به میزان 30 درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور با بیان اینکه حقوق ها و یارانه ها به موقع پرداخت می شود، گفت: چند روز گذشته 10 هزار میلیارد تومان اوراق دولت با نرخ 15 درصد به فروش رسید اگر این اوراق به موقع پرداخت نشود کسی تمایلی به خرید اوراق دولتی ندارد.

نوبخت با اشاره به سهم درآمد نفتی در کل منابع کشور، گفت: این سهم در سال 89، 37 درصد، سال گذشته بین 11 تا 12 درصد بود و در سال جاری 10 درصد بودجه کشور، به درآمد نفتی وابستگی دارد که باید این میزان نیز کاهش پیدا کند. سیاست زانو بر گلو گذاشتن آمریکا بر جهانیان ثابت شده است و باید مانند مردم آمریکا در برابر این فشار مقاومت کنیم، آمریکا تلاش دارد مانع تنفس سایر ملت ها شود.

وی با بیان اینکه تحریم و کرونا بر رشد اقتصادی کشور و دنیا تاثیرگذار بوده است، بیان داشت: در شرایط کرونایی تقاضا برای خرید نفت نیز کاهش پیدا کرد و آمریکایی که ما را تحریم کرده بود در زمینه فروش نفت دچار دشواری شد و محصول خود را با قیمت منفی به فروش رساند.

نوبخت با تاکید بر اینکه مجلس باید در کنار دولت قرار گیرد تا وابستگی بودجه از نفت کاهش پیدا کند، گفت: آمادگی آن را داریم که اصلاح ساختار بودجه را در مجلس ارائه کنیم و آن را به شکل قانون به تصویب برسانیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه باید در سال جاری 571 هزار میلیارد تومان کسب درآمد کرد، بیان داشت: در شرایط تحریمی و کرونایی امکان تحقق این مبلغ غیرممکن است و باید حداقل 22 هزار میلیارد تومان صرفه جویی کنیم، از مجلس می خواهیم به دولت در این صرفه جویی کمک کند چرا که باید اعتبار در ردیف های بودجه ای دستگاه ها را کاهش دهیم تا بتوانیم حقوق و مزایا را بدون تاخیر و با نظم بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه 424 هزارمیلیارد تومان درآمد نفتی، مالیاتی و اوراقی در بودجه99 برآورد شده است، اظهار داشت: با توجه به رکود حاکم بر جهان شرایط دریافت مالیات فراهم نیست بنابراین باید با مدیریت منابع بتوانیم کشور را اداره کنیم.

رئیس سازمان برنامه، بودجه و محاسبات کشور در پایان تاکید کرد: بالغ بر 167 هزار میلیارد تومان ناترازی منابع داریم که باید با صرفه جویی یا شناسایی منابع جدید نسبت به حل این ناترازی اقدام کنیم.

انتهای پیام/

 

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)