میرنیوز

دغدغه‌ها از بابت وقفه در جریان تولید نفت و گاز در ایام کرونا برطرف شده است

دغدغه‌ها از بابت وقفه در جریان تولید نفت و گاز در ایام کرونا برطرف شده است 2020-05-12T18:25:04+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق جهانگیری بعداز ظهر امروز(سه شنبه) در نشست با مدیران ارشد وزارت نفت تصریح کرد: امروز در اثر تبعات و پیامدهای فراگیر شدن بیماری کرونا در سطح جهانی و کاهش بهای نفت فشار مضاعفی بر صنعت نفت و به تبع آن اقتصاد ایران وارد آمده که باید در این زمینه بیشتر تلاش کرد.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه صنعت نفت جایگاه ویژه ای در اقتصاد کشور دارد در انتقاد از برخی اظهار نظرها از منظر اقتصاد سیاسی که معتقدند کاش ما نفت نداشتیم و به دنبال رشته های دیگر صنعتی می رفتیم پرداخت و اظهار داشت: نفت برای ما نعمت است البته اگر از نفت و درآمدهای آن به درستی استفاده نمی شود معنایش نادیده گرفتن جایگاه این صنعت نیست.

وی ادامه داد: صنعت نفت و گاز نقش به سزایی در تامین نیازهای داخلی کشور داشته است، ‌ به طوری که اگر قرار بود برای نیاز کشور نفت و گاز وارد می کردیم مجبور به تهیه مبالغ هنگفتی ارز خارجی بودیم. هنر این است که از منابع نفتی به خوبی و در جای درست استفاده کرده و درآمدهای آن را به سرمایه گذاری های موثر تبدیل کنیم.

جهانگیری با اشاره به اقدامات بزرگ دولت در حوزه نفت و گاز گفت: با شروع دولت تدبیر و امید فازهای متعددی از منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی راه اندازی شد و به مرحله ای رسیدیم که دیگر دغدغه ای از بابت قطع گاز در زمستان نداشته ایم و مردم از این بابت نگران نیستند.

وی گفت: توسعه شبکه گاز رسانی به روستاها نیز اقدام ارزشمندی بود که در این دولت به سرعت در حال انجام است و هزاران روستا به شبکه اصلی گاز متصل شده اند. این در حالی است که این اقدام بدون اتکا به بودجه دولت و تنها با اجرای طرح ابتکاری انجام شده است و امروز دو برابر بیشتر از زمانی که دولت شروع به کار کرد گازرسانی به روستاها انجام شده است.

جهانگیری از ایجاد خطوط انتقال گاز به کشورهای همسایه بعنوان اقدام مهم دیگر انجام شده یاد کرد و گفت: کارهای بزرگی در میادین مشترک نفت و گاز انجام شده که نمونه آن در منطقه غرب کارون است که تا پیش از این ۷۰ هزار بشکه نفت برداشت داشتیم و امروز ۳۰۰ هزار بشکه با وجود همه محدودیت ها تولید می شود.

معاون اول رییس جمهور به جهش بزرگ در صنعت پتروشیمی و پالایشگاهی کشور اشاره کرد و گفت: راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس اقدامی ستایش آمیز است. خوشبختانه وزارت نفت برنامه های خوبی برای بهره برداری بهتر از این منابع دارد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به محدودیت ها و مشکلات پیش روی وزارت نفت و شرکت های تابعه این وزارتخانه گفت: اگرچه از محدودیت های صنعت نفت کشور اطلاع دارم اما مطمئن هستم تیم مدیریتی وزارت نفت و مدیران دلسوز و کاردان صنعت نفت کشور هم برای حل مشکلات خود و هم برای حل مسائل کشور راهکارهای خوبی در نظر دارند.

جهانگیری با اشاره به گزارش های ارائه شده در خصوص طرح های در دست اجرا و برنامه های آتی وزارت نفت گفت: دولت از اجرای تمامی طرح های پیش بینی شده وزارت نفت حمایت می کند.

معاون اول رییس جمهور افزود: اگر برنامه ها و طرح های وزارت نفت در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی نظیر گازسوز کردن خودروها که چندی پیش در یکی از جلسات شورای اقتصاد نیز به تصویب رسیده است، ‌ اجرایی شود، ‌ شاهد آثار مثبتی برای کشور خواهیم بود و اگر گاز سوز شدن موتور سیکلت ها نیز اجرایی شود، ‌ این طرح بعنوان یکی از کارهای ماندگار وزارت نفت به ثبت خواهد رسید.

جهانگیری با اشاره به برنامه ها و طرح های وزارت نفت برای استفاده از ساخت داخل خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات خوبی که از سوی مهندس زنگنه بنیان گذاشته شد، ‌ توجه به توان ساخت داخل بود که در این راستا وزارت نفت با تعدادی از دانشگاه های اصلی کشور قراردادهایی را منعقد کرد و سازندگان خوبی را به صحنه آورد به گونه ای که امروز صنعت نفت کشور قادر است بسیاری از نیازهای خود را با اتکا به توان داخلی تامین کند.

وی با یادآوری عدم اجرای قرارداد شرکت توتال در یکی از فازهای پارس جنوبی افزود: مدیران این شرکت اعلام کرده بودند که سازندگان ایرانی خود صلاحیت احداث و نصب سکوی ۲۰ هزار تنی را دارند که این به معنای سطح بالای توانمندی مهندسین و کارشناسان کشور است و امروز فازهای مختلف پارس جنوبی عمدتا با تکیه بر همین توانمندی در حال اجرا و تکمیل هستند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به برنامه ریزی وزارت نفت برای استقرار و راه اندازی پارک فناوری ری تصریح کرد: اگرچه فضای درنظر گرفته شده برای این پارک، فضایی بزرگ است اما باید در انتخاب شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها سختگیری شود تا شرکت هایی که واقعاً‌ دانش بنیان هستند بتوانند در این پارک فناوری مستقر شده و فعالیت کنند.

جهانگیری با اشاره به برنامه دیگر وزارت نفت مبنی بر ایجاد خط جدید تولید پروپیلن گفت: اگر این خط تولید راه بیفتد از جمله کارهای ماندگار خواهد شد که لازم است مدیران و مسئولین وزارت نفت این موضوع را با جدیت دنبال کنند.

وی افزود: خط اتیلن غرب که در دولت آقای خاتمی راه اندازی شد نیز کاری بزرگ بود که منجر به توزیع صنعت پتروشیمی در کل کشور شد. شاید تا آن زمان کسی تصور نمی کرد که در مهاباد، ‌ میاندوآب و لرستان هم بتوان پتروشیمی ایجاد کرد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه در سال جاری با محدودیت های ارزی جدی روبرو هستیم، ‌ حداقل نیاز سال جاری برای تامین مواد اولیه و کالاهای اساسی را ۳۵ میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: با وجود پیش بینی ها نسبت به محدودیت های صنعت نفت، ‌ گاز و پتروشیمی اما باز هم نگاه ها برای تامین ارز مورد نیاز کشور به صنعت نفت کشور دوخته شده است.

جهانگیری از مدیران و دست اندرکاران صنعت نفت و گاز کشور خواست با توجه به اینکه سهم اصلی تامین ارز بر عهده این بخش است، ‌ وقت ویژه ای برای این موضوع درنظر بگیرند و با ابتکار و خلاقیت، راهکارهایی را برای تامین ارز مورد نیاز کشور پیدا کنند.

وی از همه مدیران و کارشناسان صنعت نفت کشور قدردانی کرد و گفت: مدیران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور با تلاش های شبانه روزی خود موجبات سربلندی کشور را فراهم کرده اند.

معاون اول رییس جمهور در ابتدای سخنان خود ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه در ایام ماه مبارک رمضان به ویژه شب های عزیز قدر از عملکرد بخش های پدافند غیرعامل و بخش بهداشت و درمان وزارت نفت در این مقطع حساس قدردانی کرد و گفت: با توجه به نقش صنعت نفت در تامین نیازهای کشور در ایام شیوع بیماری کرونا پاسداری و حفاظت از نیروهای انسانی که خدمات مورد نیاز جامعه را ارائه می کنند وظیفه ای مهم و درخور تقدیر است.

جهانگیری گفت: تصور اینکه لحظه ای جریان نفت و گاز کشور قطع شود امکان پذیر نیست چرا که زنجیره ای از صنایع نظیر صنعت برق وابسته به تامین گاز است و در سطح دیگر بسیاری از شهروندان در گوشه و کنار کشور نیازمند نعمت گاز هستند.

وی افزود: دغدغه جدی وجود داشت که در ایام شیوع کرونا بخش های تولید و بهره برداری صنعت نفت دچار مشکل شود اما خوشبختانه با رعایت همه دستورالعمل های بهداشتی و مراقبتی و پیشگیرانه در مراکز بزرگی مثل پارس جنوبی که بیش از ۷۰ هزار شاغل دارد گزارشی از فوت کارکنان ارائه نشد که این افتخار آمیز است.

پیش از سخنان معاون اول رییس جمهور وزیر نفت با ارائه گزارشی از اقدامات وزارتخانه مطبوعش در مقابله با ویروس کرونا نظیر حفظ سلامت کارکنان صنعت نفت، حفظ تولید ایمن و خدمات رسانی به مردم و ادامه طرح های توسعه ای در بخش های حساس گفت: با توجه به متکی بودن بسیاری از صنایع و ناوگان حمل و نقل کشور به فرآورده های نفت و گاز، طرح های بسیاری برای پیشگیری از تعطیلی واحدهای تولید کننده نفت و گاز به مرحله اجرا درآمده است.

وی ضمن تبیین عملکرد وزارت نفت در ایفای مسئولیت اجتماعی و تهیه و ارسال اقلام پزشکی و تجهیز برخی مراکز درمانی کشور گفت: به منظور تهیه محصولات مورد نیاز کشور در حوزه مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات حفاظتی، صنایع پتروشیمی کشور با بیشترین ظرفیت در این مقطع فعالیت کرده است.

زنگنه از آغاز به کار فعالیت زیرمجموعه های وزارت نفت برای پیشبرد طرح های توسعه ای نفت و گاز خبر داد و با اشاره به تبعات کرونا در سطح ملی و جهانی که منجر به کاهش شدید قیمت فرآورده های نفتی و پتروشیمی شده است، گفت: با فعال شدن اقتصاد جهانی از یک سو و حمایت وزارت نفت از شرکت های دانش بنیان به وسیله راه اندازی صندوق حمایت از توسعه صنایع پایین دستی از سوی دیگر و تبیین خرید کالاهای مورد نیاز صنعت نفت، شروع عملیات اجرایی طرح فراگیر پالایشی سیراف، ‌اجرای طرح بهینه سازی مصرف گاز، ‌ تکمیل طرح گاز سوز کردن خودروها و موتورسیکلت ها و گازرسانی به ۲۵۰۰ روستا علاوه بر شغل های از دست رفته اشتغال زایی قابل توجهی در کشور ایجاد خواهد شد.

در این جلسه همچنین چند تن از مدیران ارشد این وزارتخانه برنامه ها، عملکرد و اهداف مجموعه خود در حوزه بکارگیری دستورالعمل های پدافند غیرعامل در تاسیسات نفت و گاز، اقدامات انجام شده در منطقه پارس جنوبی و خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده از سوی وزارت نفت به کارکنان این صنعت ارائه کردند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...

نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟

 نبرد عقلانیت با رادیکالیسم و تحجر؛ گروه‌های سیاسی چه موضعی در قبال مشارکت در انتخابات دارند؟
2024-02-26T06:00:52+03:30
پشتوانه مردمی ناشی از مشارکت زیاد در انتخابات، باعث می‌شود تا دشمن خارجی، هم در سطح عملیاتی از اقدامات ضد امنیتی خود بکاهد و هم در سطح سیاسی و اقتصادی روابط...

رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید

 رهبر انقلاب: راه غلبه بر مشکلات، جمع بین «اعتماد به جمهور مردم و اسلام» است/ ما مطمئن هستیم که این تمدن غربی و بارِ کج، به منزل نخواهد رسید
2024-02-26T06:00:51+03:30
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آنچه که باعث پایداری و پیشرفت نظام اسلامی و غلبه آن بر بسیاری از موانع و توطئه‌ها شد، جمع بین «...

فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم

 فردا؛ نشست خبری علی مطهری در خبرگزاری تسنیم
2024-02-26T06:00:51+03:30
نشست خبری علی مطهری سرلیست فهرست انتخاباتی«صدای ملت» صبح فردا در خبرگزاری تسنیم برگزار می شود.

وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد

 وزارت بهداشت تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی نگیرد
2024-02-26T06:00:51+03:30
فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: وزارت بهداشت عاقل‌تر از این است که تصمیم به تعویق قانون افزایش ظرفیت پزشکی بگیرد چون خودش دچار مشکل می...

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:00:50+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند

 مردم در سامانه «انتخاب ایران» مشخصات نامزدهای انتخابات مجلس را مشاهده کنند
2024-02-26T06:00:50+03:30
سخنگوی ستاد انتخابات کشور عنوان کرد:ما سامانه‌ای به نام «انتخاب ایران» طراحی کردیم که به معرفی نامزدها در فضای مجازی می‌پردازد و مردم می‌توانند زن...

لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول

 لیست کاندیداهای مورد حمایت حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور منتشر شد+ جدول
2024-02-26T06:00:49+03:30
حزب ندای ایرانیان با انتشار بیانیه‌ای ضمن بیان دلایل حضور فعالانه در انتخابات، کاندیداهای مورد حمایت خود در سراسر کشور را معرفی کرد.

قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند

 قالیباف و آقاتهرانی سرلیست مشترک ائتلاف و پایداری در تهران هستند
2024-02-26T06:00:49+03:30
متقی فر تاکید کرد : لیست واحد شورای ائتلاف و جبهه پایداری ۲ سرلیست مشترک دارد که یکی آقای آقاتهرانی و دیگری آقای قالیباف است.

رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست

 رئیسی: نظارت و مطالبه گری بعد از رای و انتخاب کردن حق مردم است/اختلاف به نفع کشور نیست
2024-02-26T06:00:48+03:30
آیت الله رییسی در دیدار مردم بیرجند گفت: در کشور ما، هم اصل نظام اسلامی با رای مردم «تشکیل» شد، هم نوع حکومت با رای مردم انتخاب شد هم نهادهای ادار...

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی

 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی
2024-02-26T06:00:48+03:30
رهبر انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت آیت‌الله سیدمحمد بجنوردی را تسلیت گفتند.

لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی

 لیست مشترک "شورای ائتلاف" و "جبهه پایداری" منتشر شد/ حذف دهنوی از لیست نهایی
2024-02-26T06:00:48+03:30
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب لیست نهایی "ایران سربلند، مجلس انقلابی" را اعلام کرد.

لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد

 لیست مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری مشخص شد
2024-02-24T08:27:44+03:30
اعضای هیات انتخاب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) فهرست مشترک این ائتلاف و جبهه پایداری را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)

 عیادت مخبر از جانباز گمنام امام زمان(عج)
2024-02-23T16:01:04+03:30
معاون اول رئیس جمهور در آستانه نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) از یکی از جانبازان پیشتاز دفاع مقدس، جبهه مقاومت و عرصه امنیت عیادت کرد.

منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است

 منصوری: کشتی ورزش اول کشور محسوب می‌شود و دولت پشتیبان آن است
2024-02-23T16:01:02+03:30
معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از کمپ تیم‌های ملی کشتی گفت: در رشته کشتی همه حلقه‌های زنجیره‌ موفقیت را داریم و مجموعه دولت پشتیبان و وزارت ورزش پای‌کار ...

حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 حاج‌علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است که همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:54:16+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند

 علی‌اکبری در نماز جمعه: انتخابات یک آوردگاه بزرگ برای همگان است/ امروز همه دشمنان علیه آن بسیج شده‌اند
2024-02-23T13:27:26+03:30
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات آتی یک آوردگاه بزرگ برای همگان است، تاکید کرد: همه جریان ضد انقلاب و ضد ایران با سوابق سیاه خود زیر پرچم کفر و ا...

تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری

 تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری
2024-02-23T12:20:50+03:30
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت روحانی سالک‌الی‌الله حجت‌الاسلام عبدالقائم شوشتری را تسلیت گفتند.

حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان

 حمایت جبهه پایداری از کاندیداهای جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان
2024-02-23T11:40:42+03:30
جبهه پایداری طی بیانیه‌ای از کاندیداهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سراسر کشور حمایت کرد.

الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی

 الزامی بر مُهر زدن در شناسنامه رأی‌دهندگان وجود ندارد/ تجمیع تعرفه‌های رأی
2024-02-23T11:40:41+03:30
در انتخابات امسال، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط برای حضور پای صندوق‌های رأی هستند.

فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی

 فهرست نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور + اسامی
2024-02-23T09:54:09+03:30
ستاد انتخابات کشور فهرست نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ملجس شورای اسلامی را به تفکیک استان‌ها منتشر کرد.

وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند

 وزیر اطلاعات: مردم با مشارکت در انتخابات، امنیت را پایدار می‌کنند
2024-02-23T09:40:51+03:30
حجت الاسلام خطیب گفت: مقوله امنیت در ایران اسلامی «مردم‌پایه» می‌باشد و به همین دلیل همه‌ی ما، امنیت را مدیون مردم عزیزمان هستیم. لذا مردم با مشار...

مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است

 مقدم‌فر: راه قانونی حل مشکلات انتخاب افراد شایسته از طریق صندوق رأی است
2024-02-23T09:40:50+03:30
کارشناس مسائل راهبردی گفت: انتخابات با مشارکت بالا بدون شک موجب افزایش انسجام ملی می‌شود و متعاقب آن به‌طور طبیعی امنیت ملی افزایش می‌یابد و دندان طمع دشمن ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)