میرنیوز

کارگران اجازه ندادند خواب آمریکا تعبیر شود/ مجلس دهم دنبال اقدامات شعاری نبود

کارگران اجازه ندادند خواب آمریکا تعبیر شود/ مجلس دهم دنبال اقدامات شعاری نبود 2020-05-03T09:41:53+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز، گفت: لازم می دانم از مراحم رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام و تقلید، علما و دانشمندان، همکاران و سایر دوستان تشکر کنم.

کارگران اجازه ندادند خواب آمریکا تعبیر شود

وی افزود: روز کارگر را به همه کارگران سخت کوش کشور تبریک عرض می کنم که در شرایط سخت که با شیوع کرونا به وجود آمد، مجاهدانه برای رفع نیازهای کشور تلاش کردند و در این نبردی که آمریکا با تحریم خود ضد ملت ایران ایجاد کرد، با فداکاری و تلاش شبانه روزی کشور را اداره کردند و می کنند و اجازه ندادند که خواب حاکمان کاخ سفید در ایران تعبیر شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به ویژه با فراگیر شدن بیماری کرونا در کشور، مردان، زنان، جوانان یعنی همه دست اندرکاران صنعت برق، آب، گاز، نفت، کشاورزی، منابع طبیعی، بهداشت، راه، مسکن، آموزش، صنعت، معدن، خدمات، بانک ها، بیمه، نیروهای مسلح، اطلاعات، امنیت، سیاست خارجی، صدا و سیما، رسانه ها، امور فرهنگی، غذایی، شهرداری ها، استانداران، فرمانداران، بخشداران و مردان غیوری که امور حمل و نقل کشور را در این ماه های پر مشکل بر عهده داشتند، رانندگانی که با تریلرها، کامیون ها و یا وانت های خود در خانه ننشستند و کالاهای مورد نیاز مردم رابه شهرها، روستاها و نقاط مختلف کشور رساندند، همه این عزیزان امروز در صحنه مجاهدت ارزشمندی گام نهادند.

لاریجانی بیان کرد: به خصوص پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان ها و وزارت بهداشت و درمان انصافاً رشادت از خود نشان دادند و اینکه حدود ۸۰ درصد کسانی که در ایران درگیر این بیماری شدند، بهبود یافتند نتیجه برنامه ریزی درست وزارت بهداشت و مجاهدت این عزیزان بوده است.

وی تأکید کرد: این تلاش های همگانی ان شاءالله مشمول رحمت الهی خواهد بود و در حافظه تاریخی کشور به نام تک تک جوانمردان رقم خواهد خورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر امروز شرایط کشور ما از لحاظ مایحتاج ضروری مردم علیرغم تحریم ها و این مشکلات حادث شده از بیماری در سطح قابل قبولی است، به همت و اراده کارگران عزیز میسر گشته است. ما قدر فداکاری آنان را می دانیم و پشتیبانشان هستیم.

لاریجانی ادامه داد: همچنین روز معلم را به همه معلمان، اساتید، دانشجویان و دانش آموزان عزیز تبریک عرض می کنم و از تلاش های وزارت علوم، آموزش و پرورش و روسای دانشگاه ها و اساتید و معلمان گرانقدر تشکر می کنم که در این مدت با استفاده از فضای مجازی به آموزش خود ادامه دادند.

وی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری، گفت: این مرد الهی سخنی در باب آزادی دارد که این روزها جلوه‌هایی از آن در صحنه بین‌المللی مشاهده شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی  تأکید کرد: ایشان به جد به آزادی فکر و اندیشه معتقد بودند و آن را عامل پویایی جامعه اسلامی می‌دانستند و حتی در بحث آفات انقلاب اسلامی، یکی از آفات را نسیان نسبت به مقوله آزادی فکر می‌دانستند. ایشان تفاوت آزادی در تفکر اسلامی با آنچه امروز در دموکراسی لیبرال مطرح است را در این می‌دانستند که اسلام به آزادی فکر، انسانیت رها شده را نظاره می‌کند و آزادی غرب که بر اساس آزادی میل استوار است، حیوانیت رها شده را حاصل می‌نماید.

 غرب در بحران کرونا با موضوع انسانیت تجاری برخورد کرد

لاریجانی گفت: در ماجرای بحران کرونا مشاهده کردید که چگونه مقوله انسانیت به عنوان یک ارزش در غرب سقوط کرد و با آن تجاری برخورد شد و سالمندان را رها کردند و گاه بیان کردند که وجود آنان فایده اقتصادی ندارد بنابراین آن همه سر و صدا در مساوات و حقوق انسان چه شد!؟ این یک صحنه است که به تعبیر استاد مطهری، همان حیوانیت رها شده می‌باشد.

وی اضافه کرد: اما صحنه دیگر، روحیه فداکارانه و مجاهدت ملی که در آحاد مردم ایران به وجود آمد، است. مردم ایران تن به خطر دادند و همه افراد بخصوص سالمندان را با کمال احترام تحت مداوا و اکرام قرار دادند. مساجد، پایگاه کمک به بیمارستان‌ها و نیازمندان شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این صحنه‌های غرورآفرین که با رهنمودهای رهبر عظیم‌الشأن انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به ظهور رسید، یادآور صحنه‌های شورآفرین صدر اسلام بود که مساجد، پایگاه اصلی حمایت از اسلام در همه وجوه بودند؛ حتی جنگ.

لاریجانی اظهار داشت: همه آمدند؛ کارگران، کارمندان، مهندسان، روحانیون، پزشکان، پرستاران، امدادگران، کشاورزان، کاسبان، اساتید، معلمان، دانشجویان، دانش‌آموزان و سایر اقشار مردم، منظومه زیبا و به یاد ماندنی از وحدت، همبستگی، همدردی و غیرت دینی را در آسمان پُرمهر ایران به نمایش گذاشتند. خداوند به همه پاداش خِیر دهد. من دست تک‌تک آنها را از سر ارادت می‌بوسم.

وی افزود: این روحیه‌ها همان تعبیر استاد مطهری را نشانگر است که آزادی اسلامی، انسانیت رها شده را مقصد خود قرار داده است. آفرین بر شما ملت مسئولیت‌شناس که با درک شرایط با مجاهدت خویش، جایگاه رفیعی در انقلاب را رقم زدید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در این شرایط توجه به وضعیت اقتصادی قشرهایی که بر اثر کرونا آسیب دیده اند اهمیت بسزایی دارد، گفت: از تلاش‌های دولت تشکر می‌کنیم. کمیسیون‌های ویژه و مرکز پژوهش‌ها بررسی‌های دقیقی کردند که به زودی گزارش آن در مجلس مطرح خواهد شد. مخصوصاً برای جلوگیری از رکود واحدهای تولیدی تمهیدات بیشتری لازم است که در پیشنهادات کمیسیون آمده است.

لاریجانی ادامه داد: البته کمیسیون ویژه و سایر کمیسیون‌های تخصصی در طول این دوره مجلس تصمیمات مهمی در جهت رونق تولید و رفع موانع تولید داشته اند که باید به اجرا درآید و این امر زمینه ساز نظریه جهش تولید خواهد بود.

مجلس دهم انقلابی عمل کرد

وی تصریح کرد: مجلس انقلابی یعنی همین، یعنی به جای کشمکش سیاسی، پیگیر حل مسائل قشرهای مختلف و راه اندازی تولید کشور بود، آن هم در شرایط سخت و استثنایی تحریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قانون توسعه روستا و سرمایه گذاری در روستاها که با اذن رهبری و کمک صندوق توسعه سامان یافت، یک اقدام انقلابی بود. قانون رفع موانع تولید و اختیاراتی که در روستاها توزیع شد، یک اقدام انقلابی بود. بنده در سفرهای استانی کاملاً در جریان نتایج آن قرار گرفتم.

لاریجانی گفت: اقدامی که در قانون برنامه ششم انجام شد و اختیارات سرمایه گذاری در بخش معدن به شوراهای استانی معدن واگذار شد، یک اقدام انقلابی بود که حرکت در بخش معدن را ایجاد کرد.

وی افزود: جلسات مختلفی که برای حل مشکل مسکن در مجلس گذاشته شد و منجر به واگذاری‌های اخیر شد تا مشکل مردم به خصوص جوانان در زمینه مسکن حل شود، یک اقدام انقلابی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقدامی که مجلس در مشکلات سختی که برای مردم عزیز در مؤسسات اعتباری پیش آمد، انجام داد یک اقدام انقلابی بود که چندین میلیون نفر را نجات داد. هیچ مجلسی به اندازه مجلس دهم در زمینه بنیه دفاعی کشور با حساسیت برخورد نکرد و به این اندازه توجه نشان نداد. این یعنی یک اقدام انقلابی و از سر بصیرت.

لاریجانی گفت: اقدامی که مجلس در مقابل رفتار ماجراجویانه آمریکا انجام داد و به نیروی قدس منابع جدیدی اختصاص داد و برای بار دوم پس از شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی تصمیم به حمایت از نیروی قدس گرفت، اقدامی انقلابی و آگاهانه بود.

وی تصریح کرد: اگر بودجه‌هایی که مجلس برای شرکت‌های دانش بنیان هر ساله در نظر می‌گرفت نبود و اگر حمایت از این واحدها و بخش‌های نوآورانه جهاد دانشگاهی نبود، امروز در بحش کرونا این گونه خدمات به مردم عرضه نمی‌شد. این نگاه‌ها نگاه انقلابی واقعی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس دهم انقلابی بودن را در خدمت خاکسارانه به ملت و سنگر مقاوم در مقابل دشمن بودن معنا کرد و عمل کرد، البته دنبال اقدامات شعاری و سرگرمی‌های سیاست زده نبود. خداوند به همه خدمات صادقانه شما اجر دهد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)