میرنیوز

معاونت زنان به مشاغل بانوان در ایام قرنطینه توجه نکرده است

معاونت زنان به مشاغل بانوان در ایام قرنطینه توجه نکرده است 2020-04-22T07:46:57+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای هماهنگی خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ طی نامه‌ای خطاب به معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور نسبت به عدم توجه کافی این معاونت به آسیب دیدن اشتغال بانوان در ایام قرنطینه انتقاد کرد و خواستار رسیدگی به وضعیت کسب و کار زنان شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

«مسئول محترم معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری

خانم دکتر ابتکار

سلام علیکم؛

نزدیک به دو ماه است که ویروسی منحوس تمامی جهان از جمله کشور عزیزمان ایران را درگیر نموده است. از همان ابتدا همه اقشار جامعه به نوعی درگیر مبارزه با این ویروس شده و کم و بیش خسارت‌های جانی و مالی گریبانگیر آنان بوده است.

در این میان، زنان که تقریباً نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند از این قضیه مستثنی نبوده و به همراه خانواده و اجتماع مشغول دست و پنجه نرم کردن با آن هستند.

اما آن دسته از بانوان که بیشتر آسیب دیده‌اند، زنان بد سرپرست، زنان سرپرست خانوار کم درآمد یا فاقد درآمد ثابت و همچنین زنان درگیر آسیب‌های اجتماعی بوده‌اند.

زنانی که قبل از شیوع کرونا به مشاغل آسیب پذیر ازجمله دست فروشی، آرایشگری، خدمات منزل، کارگری در رستوران و … اشتغال داشتند که اکنون با شیوع این بیماری زندگی آنان کاملاً تحت تأثیر قرار گرفته است.

در این شرایط خاص و بحرانی وظیفه دولت ارائه خدمات بهتر و بیشتر به این اقشار است.

در دولت، برنامه ریزی و رسیدگی به امورات این قشر از جامعه به معاونت امور بانوان ریاست جمهوری، با بودجه کلان، امکانات فراوان و اختیارات گسترده سپرده شده است، اما تاکنون گزارشی از نوع و میزان رسیدگی به این بانوان از طرف آن معاونت ارائه نگردیده است.

خانم ابتکار، شما به عنوان مسئول معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پس از گذشت قریب به دو ماه از شیوع این بیماری در کشورمان به جز شعارها و وعده‌های گوناگون چه اقدام مثمر ثمری در این زمینه انجام داده‌اید؟

اگر خاصه برای این بانوان چاره‌ای اندیشیده و اقدام عملی و مؤثر انجام داده بودید تا کنون سایت‌ها و کانال‌های مورد حمایت شما از اسناد و مدارک آن پر بود. کما اینکه پیش از این معاونت شما برای خوشایند سازمان‌های بین‌المللی به راحتی آمار و اطلاعات زنان سرپرست خانوار را بر روی سایت معاونت قرار داد و باب مداخلات مغرضانه این سازمان‌ها را در این امور گشود.

آیا با برگزاری ویدئو کنفرانس یا ارائه توضیحات و اطلاعات پزشکی در کانال‌ها و صفحات خود در فضای مجازی نیاز این قشر را برطرف نموده‌اید؟

آیا شاخص‌های عدالت جنسیتی (برابری جنسیتی) که بر اساس سند توسعه هزاره، کپی برابر اصل اسناد غربی و بعضاً مغایر با اصول اسلام است در این برهه حساس به داد بانوان ما رسید و مشکلی از آنان را رفع نمود؟

آیا دغدغه و اولویت اول بانوان ما در این کشور اسلامی همچون غرب وحشی مسئله‌ی خشونت خانگی است؟

آیا شما به عنوان مسئول معاونت محترم امور بانوان کشور جز با الگو قرار دادن کشورهای غربی در موضوعات گوناگون و دادن پیامک‌های عجیب با همکاری وزارت ارتباطات وظیفه دیگری در قبال زنان ندارید؟

با تمام این صحبت‌ها ای کاش شما به همین مقدار اکتفا نموده و به همان دادن اطلاعات پزشکی و روانشناسی در کانال خود می‌پرداختید و اقدامات شناسایی و برنامه ریزی و عملیات عاجل و مؤثر را همچون تمام این دو ماه به نیروهای مردمی و بانوان جهادگر می‌سپردید، ولی گویا جنابعالی به قدری از اکثریت جامعه ایرانی و نهاد مقدس خانواده در آن، دور شده‌اید که نه تنها ارزش مقام زن در خانواده اسلامی- ایرانی را نمی‌بینید، بلکه در رقابت با غرب وحشی به مسائلی همچون خشونت خانگی می‌پردازید. (که جزو آخرین مسائل زنان در ایران است)

آیا مسائل زنان خانه دار در کمک به اقتصاد خانواده در این بحران بین‌المللی و حمایت از زنان بی سرپرست و امنیت روانی زنان کارمند و برای شما اهمیتی کمتر از خشونت خانگی در ایران دارد؟

هر چند با وجود شواهد و تأیید خبرگزاری‌ها و افراد موثق من جمله یکی از اعضای شورای فرهنگی-اجتماعی زنان، جنابعالی منکر برگزاری جلسات با نمایندگان زن سفارت خانه‌ها با موضعی تحقیرآمیز و سراسر ضعف و وادادگی و زدن چوب حراج به آبروی زنان ایرانی شدید (که امید است چنان باشد.)

اما یادآور می‌شود که اکنون به واسطه شیوع بیماری کرونا دستان چدنی آنها از زیر دستکش مخملی شأن کاملاً بیرون زده است و رسوایی عظیمی برای فرهنگ آنان به بار آورده و اکنون آنچه که باید به داد زنان جهان برسد، قوانین مترقی اسلام ناب محمدی (ص) است که باید آنان را که تحت ظلم و تبعیض جنسیتی می‌باشند نجات دهد.

شاید باید یادآور شویم که در خانواده با اصالت و دارای فرهنگ اسلامی- ایرانی که نماد تمدن جهانی اسلام است، ارزش و مقام زن غیرقابل انکار است و مردان غیرتمند ایران مانند مردان اروپا و آمریکا در اثر شرب خمر و ازدواج‌های سفید و روابط آزاد و عدم تعهد به خانواده دچار بیماری‌های روحی و خشونت‌های خانگی نیستند؛ مگر در مواردی بسیار نادر که آن هم به واسطه‌ی اثرگذاری همان آسیب‌های اجتماعی و نگاه غرب گرایانه است.

خانم ابتکار، به نظر می‌رسد با گذشت حدود هفت سال از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، به جای قرار گرفتن در جایگاه اپوزیسیون و زیر سوال بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی و وارونه جلوه دادن وضعیت بانوان در ایران به منظور سرپوش گذاشتن بر عملکرد ضعیف و غیر قابل دفاع خود در این جایگاه مهم، باید توضیحاتی شفاف و روشن در خصوص خروجی عملکرد چندین ساله خود به مردم ارائه دهید و دست از بازی دادن افکار عمومی که این روزها آگاه‌تر از هر زمان دیگری هستند بردارید.

قرار گرفتن شما در جایگاه منتقد در حالی که خود موظف به حل مشکلات بانوان هستید جای بسی تأمل دارد؛ بایدها و نبایدهای مطرح شده توسط شما مخاطبی جز خودتان ندارد گویا جنابعالی توانمندی ارائه راهکارهای مناسب برای برون رفت از مسائل زنان را ندارید لذا به شما یادآوری می‌کنیم:

۱- در نظام ولایی شرعا قرار گرفتن در جایگاهی که توانایی مدیریت در آن را ندارید جایز نیست.

۲- دست دراز کردن به سمت نظام غرب افسار گسیخته و به معنای واقعی کلمه دچار بحران زنان، اشتباهی غیر قابل جبران است.

۳- اگر شما توان مدیریت این امور را در معاونت خود نمی‌بینید می‌توانید کار را به بانوان جهادگر کشورمان که در تمامی عرصه‌ها از پزشکی و پرستاری و تولید ماسک و حمایت‌های روانشناسی و خدماتی و رزمایش همدلی و مواسات پیشتاز میدان جهاد بودند بسپارید.

ما منتظر ارائه راهکار پیشنهادی شما به صورت کاملاً شفاف و عملیاتی در راستای بهبود وضعیت زنان در این بحران هستیم. تمامی زنان و دختران جهادگر میهن اسلامی عزیزمان آماده ارائه راهکارهای مناسب و اجرای آن برای بهبود وضعیت معیشتی، رفاهی، امنیتی و… هستند.

پس به جای غرق شدن در توهم نجات توسط غرب می‌توانید به ظرفیت‌ها و سرمایه‌های ارزشمند جوانان نظام اسلامی اعتماد کنید.

والسلام من اتبع الهدی

شورای هماهنگی خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ»

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)