میرنیوز

گفتگو با فرمانده یگان ویژه فاتحین| به دنبال کارهای نشدنی هستیم/ استقبال نیروی قدس سپاه از عملیات های فاتحین در سوریه

 گفتگو با فرمانده یگان ویژه فاتحین| به دنبال کارهای نشدنی هستیم/ استقبال نیروی قدس سپاه از عملیات های فاتحین در سوریه 2020-04-19T14:26:58+04:30

گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری تسنیم- یگان ویژه فاتحین که در سال 78 و با همت شهید مجید فتحی نژاد و بسیجیان غرب تهران در ناحیه مقداد و تحت عنوان یگان عملیات ویژه هوابرد ایجاد شد، امروز به یکی از رده های سازمان رزم سپاه بدل شده به صورتیکه هم اکنون علاوه بر تهران تمامی استانهای کشور نیز دارای چند گردان فاتحین هستند. 

اما آنچه باعث شد بیش از همه چیز نام فاتحین بر سرزبانها بیفتد، حضور نیروهای این یگان در جبهه مقاومت و دفاع از حرم اهلبیت در برابر تروریسم تکفیری بود که در این مسر یکان فاتحین شهدا و جانبازانی نیز تقدیم کرده است.

به منظور اطلاع از نحوه شکل گیری و فعالیت های یگان ویژه فاتحین گفتگوی کوتاهی با سید محود هاشمی فرمانده این یگان داشتیم که در ادامه متن این مصاحبه را می خوانید:

(این گفتگو قبل از شیوع ویروس کرونا انجام شده و بهمین دلیل در آن از اقدامات گسترده این یگان در مقابله با این بیماری نظیر ضدعفونی کردن معابر و ... سخن به میان نیامده است)

* با تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید، در ابتدا کمی در باره نحوه شکل گیری و تاسیس یگان فاتحین بفرمایید و اینکه این یگان با چه اهدافی تشکیل شد  و امروز چه وظایفی برعهده دارد؟؟

در 18 تیرماه سال 1378 یک نیازی در مجموعه امنیتی بسیج مشهود بود آن هم این بود که نیرو‌ی آموزش دیده منسجم متمرکزی در بسیج وجود نداشت.

 تصمیم بر این شد که گروهی از بچه هایی که پای کار بودند دور هم جمع شوند و با مسئولیت استاد شهید مجید فتحی نژاد که در آن مقطع فرمانده پایگاه ما هم بودند کار آموزش نیروها را شروع کردیم.

تقریبا از پایان سال و زمانیکه فتنه 78 تمام شد این کار شروع شد و از حوزه های ناحیه مقداد و غرب تهران که در آن زمان ناحیه بزرگی هم بود، از بین نیروهایی که توانمندی داشتند تست های لازم  گرفته شد و جذب نیرو صورت گرفت و در حد یک گردان نفرات سازمان دهی شدند. 

با توجه به اینکه هیچ ابلاغی در خصوص تشکیل گردان وجود نداشت  و بودجه ای هم در نظر گرفته نشده بود بچه ها به صورت خودجوش هر توان و پتانسیلی داشتند معرفی می کردند.

 مثلا فردی می گفت در حوزه دریایی می توانم کاری انجام دهد و یا در حوزه نظامی، تیراندازی ، آمادگی جسمانی و رزمی و . . . . می توانم کمک کنم.

 در حوزه چتربازی هم خود استاد فتحی نژاد که از اساتید مطرح چتربازی و موضوعات هوایی بودند با روش هایی که بلد بود و رایزنی هایی که انجام دادند بچه ها آموزش های مختلف را در این موضوع هم را گذراندند.

یکسال از این موضوع گذشت و نیروها سازماندهی شدند. تا در درگیری هایی که در سالگرد سال فتنه 78 اتفاق افتاد که مقداری هم نسبت به سال قبلش شدید تر بود این گردان در ناحیه مقداد مستقر شد و تحت فرماندهی فرمانده منطقه تهران هر جا که لازم بود اقدام می کردیم.  از روز دوم آقای رحیم صفوی که فرمانده کل سپاه بودند شخصا در ناحیه مقداد حضور پیدا کردند و نیروها را دیدند و با توجه به عملکرد خوبی که بچه ها داشتند، گفتند بنده خودم شخصا فرماندهی این گردان را به دست می گیرم و با هماهنگی بنده کار انجام شود. یک بیسیم به آقای فتحی نژاد دادند که مستقیم با قرارگاه ثارالله و آقای صفوی در ارتباط بود.

تقریبا چند روزی ما همین برنامه را داشتیم و هر ماموریتی که واگذار شد و هر جا نیروها وارد شدند موفق شدند. تقریبا یکسالی بود که بچه ها تلاش کرده بودند و وقت گذاشته بودند و آموزش های مختلف را گذرانده بودند و با مشکلات زیادی هم مواجه بودند چون می بایست از وقت و کار و درسشان می زدند. آموزش ها هم خیلی سخت و زمانبر بود و این تلاش یکساله بچه ها نتیجه داد و بچه ها مصمم شدند که این گردان را گسترش بدهند. با حمایتی که فرمانده کل سپاه داشت  دو گردان  دیگر هم تشکیل شد و به واسطه این که نمود ماموریت این گردان ها در چتربازی بود که در هیچ جای بسیج وجود نداشت، نام این گردان ها به نام گردانهای عملیات ویژه هوابرد نامگذاری شد.

بسیج | سازمان بسیج مستضعفین , سپاه پاسداران | سپاه , کشور سوریه , سپاه قدس | نیروی قدس , اخبار نظامی | اخبار دفاعی ,

یگان عملیات ویژه هوابرد در جریان حضور بازدید رهبر انقلاب از گردانهای بسیج در سال 86

تقریبا در چندین سال همین ماموریت‌ها را انجام می دادیم. بعد از حمله آمریکایی ها به عراق که موضوع رزمایش های سپاه مطرح شد و در ابتدا رزمایش های عاشورا و بعد هم رزمایش های پیامبر اعظم اجرا شد، در همه رزمایش ها گردانهای ما حضور داشتند.

این روند ادامه پیدا کرد تا فتنه 88 در فتنه سال 88 بچه های ما خیلی خوب عمل کردند و فاتحین در تهران یکی از یگان‌های زبانزد بود و خیلی از رده های سپاه فکر نمی کردند که یک یگان بسیجی با این انسجام خیلی خوب بتواند کار انجام دهد. ما آن موقع 4 گردان در تهران بودیم و خیلی از دانشکده های سپاه در خواست می کردند که فرمانده گردانهای ما بروند آنجا و برای آنها تجربیات ماموریت های موفق را تشریح کنند.تقریبا ما ماموریت ناموفق نداشتیم لذا از ما درخواست می کردند که تجربیاتمان را در اختیار آنها قرار دهیم.

بعد ها در حوزه هوایی، فاتحین یگان هوایی بسیج را راه اندازی کرد که خیلی از بسیجی هایی که استعداد داشتند تا در موضوع هوایی پیشرفت کنند اما تمکن مالی این کار را نداشتند، در اینجا بتوانند آموزش ببینند. خیلی از بچه های توانستند دوره ها را بگذرانند و گواهینامه بگیرند و حتی در صنعت هوانوردی استخدام و مشغول بکار شوند که این موضوع هنوز هم ادامه دارد.

بسیج | سازمان بسیج مستضعفین , سپاه پاسداران | سپاه , کشور سوریه , سپاه قدس | نیروی قدس , اخبار نظامی | اخبار دفاعی ,

پرواز پرنده های سبک گردان هوایی فاتحین

این کار ادامه پیدا کرد و در این بین ماموریت‌های زیادی ابلاغ می شد اما خودجوش بودن و خودگردانی کار سرجای خودش بود و هیچ ساختار و سازمانی در سپاه نداشت و بیشتر هم بچه‌ها دلی برای خودشان کار انجام می‌دادند. سال 91 از طرف فرمانده کل سپاه ابلاغی صورت گرفت که این یگان را به عنوان یگان مصوب شناختند. آنجا روی اسمش خیلی بحث بود برخی گفتند اسمش صابرین باشد اما چون یگان مشابهی در نیروی زمینی وجود داشت این نام مصوب نشد تا اینکه سردار جعفری اسم یگان را  «فاتحین» نامگذاری کردند. بازهم تا  این ابلاغ به عرصه ظهور برسد بچه ها به صورت خودجوش کارها را انجام می دادند.

در آن سال ها یک ماموریتی به فاتحین واگذار شد که ماموریت بزرگی بود وآن هم تامین امنیت اجلاس سران غیر متعهدها بود که فاتحین در موضوع اسکورت شخصیت ها عملکرد خوبی داشت و مورد توجه هم قرار گرفت. هرجایی که نیروهای پنجگانه سپاه احساس نیاز کنند و از ما درخواست بکنند ما به آنها کمک می کنیم. مثلا در موضوع اجلاس سران تجربه ای شد که درخواست هایی از طرف سازمان ارائه شود و فاتحین به آنها کمک کند.

بسیج | سازمان بسیج مستضعفین , سپاه پاسداران | سپاه , کشور سوریه , سپاه قدس | نیروی قدس , اخبار نظامی | اخبار دفاعی ,
یگان رهایی گروگان فاتحین در جریان اجلاس غیر متعهدها

شاخص ترین ماموریت فاتحین ماموریت سوریه و مدافعان حرم بود که ما اولین رده بسیجیانی بودیم که وارد کشور سوریه شدیم و افتخار مدافع حرم بودن نصیب بچه‌ها شد. عملیات های خیلی موفق  و با کارایی خیلی بالا در آنجا اتفاق افتاد که مورد استقبال بچه های نیرو قدس سپاه هم قرار گرفت. از آنجا نهضتی بودن و مدافع حرم بودن فاتحین شکل گرفت. نتیجه دو دهه تلاش های بچه ها این بود که مهر مدافعان حرم روی پیشانی فاتحین بنشیند. رده های مختلفی در سوریه حضور داشتند ، اما همه تا اسم فاتحین را می شنوند می گویند مدافع حرم.

بسیج | سازمان بسیج مستضعفین , سپاه پاسداران | سپاه , کشور سوریه , سپاه قدس | نیروی قدس , اخبار نظامی | اخبار دفاعی ,

حضور نیروهای فاتحین در جبهه مقاومت 

در آزادسازی های جنوب غرب حلب نیروهای فاتحین نقش موثری داشتند و در مرحله ای که عمده قوا از سوریه برگشته بودند و عملیات خاصی در سوریه نبود در خواست بچه های نیرو قدس این بود که فقط بچه های فاتحین مجوز حضور در سوریه را داشته باشند. بعد از سوریه قرار شد تا فاتحین در سطح کشور گسترش پیدا کند و در هر استان یکی دو گردان فاتحین شکل بگیرد.

به لحاظ آموزش هایی که بچه ها دیده بودند در حوزه امدادی هم نیروهای فاتحین نقش خیلی موثری ایفا کردند. در سیل لرستان مشکلاتی وجود داشت و راه ارتباطی بین روستاها نبود اما نیروهای فاتحین با استفاده از آموزش هایی که در حوزه راپل دیده بودند سعی کردند راه ارتباطی را بر قرار کنند و به مردم هم نحوه صحیح استفاده از این وسایل را آموزش دهند.

بسیج | سازمان بسیج مستضعفین , سپاه پاسداران | سپاه , کشور سوریه , سپاه قدس | نیروی قدس , اخبار نظامی | اخبار دفاعی ,

امداد رسانی نیروهای فاتحین در جریان سیل لرستان

در حوزه های آموزشی هم نیروها خیلی رشد کرده‌اند ، نوع آموزش فاتحین هم متفاوت با سایر یگان ها است. به این صورت که هر کس به میزانی که وقت می گذارد کار بیشتری را یاد می گیرد.

* گردان های هوابرد که پایه تشکیل فاتحین بودند آموزش های دفاعی را گذرانده بودند. چگونه این نیروها توانستند در عرصه امنیتی  و کنترل اغتشاش موفق عمل کنند؟

در حوزه امنیتی آموزش خیلی خاصی نداشتیم اما آنچه با عث موفقیت نیروهای فاتحین شد آن اعتماد به نفس و جسارتی بود که به واسطه فراگیری آموزش های نظامی دیده بودند . وقتی نیرویی آموزش خاصی می بیند که جای دیگر نیست و می تواند روی خود کنترل داشته و از همه مهم تر فرمانبرداری و سلسله مراتب را رعایت کند در حوزه امنیتی هم موفق عمل می کند. در فاتحین بیشترین تمرکز ما روی حفظ انسجام نیروها بوده است. در همان ابتدای شکل گیری یگان های هوابرد هم تمرکز خوبی روی افزایش آمادگی جسمانی و آموزش دفاع شخصی انجام شد که سطح نیروها را بالا برد و این ورزیدگی در کنترل موضوعات امنیتی خیلی تاثیرگذار بود.

* زمانی که موضوع اعزام فاتحین به سوریه مطرح می شود نیروهای فاتحین تجربه حضور در میدان جنگ را نداشتند اما وارد میدان نبرد بسیار سخت سوریه شدند. چگونه فاتحین از این انعطاف سازمانی برخوردار است که می تواند به سرعت خود را برای هر ماموریتی آماده کند؟

آن چیزی که با عث می شود ماموریت انجام شود حس مسئولیت پذیری نیروها و حس این است که هرجا نظام نیاز دارد به موقع عمل کنند و همه سعی می کنند ببینند کجا مشکل است و همانجا عمل کنند. ما باید خودمان را برای همه عرصه ها آماده نگهداریم و هرجایی که احساس شود نظام و انقلاب به کمک نیاز داد به بهترین شکل ممکن وارد شویم.

فاتحین همیشه در ماموریت ها پیش قدم بوده است. علت  حضور ما در بسیاری از ماموریت ها سرعت عمل در آمادگی نیروها ، آموزش های متناسب با ماموریت و تمرین و تداوم بوده است و این باعث شد که نیروها موفق عمل کنند. مهمترین عامل موثر در انعطاف سازمانی هم مسئولیت پذیری نیروها است.

* وضعیت فاتحین در حوزه آموزش و تجهیزات چگونه است؟

در حوزه تجهیزاتی محدویت هایی وجود دارد اما فاتحین هم هیچ وقت لنگ تجیهزات نمانده است و تا به امروز هم تجهیزات مناسب ماموریت در اختیار فاتحین نبوده است. در فاتحین شعار ما رفتن دنبال کارهای نشدنی است و ما دنبال آن هستیم تا کارهای نشدنی را شدنی کنیم.

بسیج | سازمان بسیج مستضعفین , سپاه پاسداران | سپاه , کشور سوریه , سپاه قدس | نیروی قدس , اخبار نظامی | اخبار دفاعی ,
بازدید فرمانده سپاه تهران از پادگان آموزشی یگان فاتحین

ما امروز یک مرکز آموزش ایجاد کرده‌ایم که گردان‌های فاتحین را آموزش می‌دهیم و اولین مرکز آموزش بسیج مدیر در کشور هستیم. همه مربیان این مرکز از بین با تجربه‌های فاتحین هستند. حتی مربیانی از ارتش و ناجا هم به صورت بسیجی در این مرکز مشغول آموزش هستند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)