میرنیوز

در مرحله مدیریت بهینه کرونا هستیم نه مرحله مهار و کنترل آن

در مرحله مدیریت بهینه کرونا هستیم نه مرحله مهار و کنترل آن 2020-04-07T11:34:11+04:30

به گزارش ایسنا، سعید نمکی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی با تسلیت درگذشت جمعی از مردم کشورمان به علت ویروس کرونا، از تاخیر خود در جلسه مجلس عذرخواهی کرد و گفت: از ساعت یک و دو بامداد تا نماز صبح چند جلسه داشتم و فکر می‌کردم که همکاران گزارش‌هایی ارائه می‌دهند و می‌توانم با تاخیر به جلسه برسم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بررسی وضعیت بیماری کرونا اظهار کرد: مستحضر هستید که اولین گزارش‌ها از این بیماری از شهر ووهان چین دریافت شد بلافاصله بعد از اخذ گزارش همکاران خود را فرا خواندم و برنامه‌هایی  ترتیب دادم. برای ما کاملا مشخص بود که ویروس کرونا ویروسی جدید با رفتاری متفاوت است و ما را گرفتار خواهد کرد.

نمکی ادامه داد: اولین مورد ویروس کرونا در سال ۲۰۰۳ تحت عنوان ویروس سارس کشور چین را گرفتار کرد که آن هم از طریق خفاش منتقل شد. در سال ۲۰۱۲ کرونای جدیدی در منطقه خاورمیانه به عنوان مرس بروز کرد و اولین مرگ را در شهر جده داشتیم که از شتری منتقل شده بود که از طریق یک خفاش گزیده شده بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه صحبت‌های خود گفت: کرونای جدید رفتاری متفاوت داشت و در شهر ووهان چین قتل عامی انجام شد و به برخی شهرهای دیگر این کشور سرایت کرد. در همان روزهای ابتدایی جلساتی تشکیل دادیم و برای پروازهای مستقیم تصمیم گرفتیم. به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز مواردی را ابلاغ کردیم. از اوایل بهمن‌ماه دانشگاه‌هایمان را برای آزمایشگاه آماده کردیم پس از این‌که ویروس کرونا به ایران آمد سازمان بهداشت جهانی تعدادی کیت تشخیص در اختیار ما قرار داد اما در همان روزهای اول با انستیتوپاستور و خانم دکتر مختاری کیت تشخیص بیماری کرونا را طراحی کردیم.

وزیر بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیماری‌هایی که همزمان با کرونا در کشور فراگیر شده بود، اظهار کرد: ما پیک پاییزه آنفلوآنزای اچ ۱ و ان ۱ داشتیم و منتظر پیک زمستانه آنفلوآنزا هم بودیم. هشت مورد آنفلوآنزا نوع بی تشخیص داده شد. در ۲۹ بهمن‌ماه دو مورد بیماری کرونا به ما گزارش شد و گفتند که شهر قم علائمی به شکل کروناویروس دارد. من به همکاران گفتم که این گزارش با گزارش‌های قبلی‌مان متفاوت است باید به این گزارش‌ها شک کرد زیرا علائم کروناویروس را دارد.

نمکی ادامه داد: تست کرونای آن دو طرف را گرفتیم صبح روز ۳۰ بهمن‌ماه تست آنها مثبت شد. قبل از آن موارد زیادی را آزمایش کرده بودیم و جواب تست‌ها منفی بود. روز چهارشنبه ۳۰ بهمن‌ماه به دولتی‌ها گفتم دو مورد ویروس کرونا در قم داشتیم صبح با خانم دکتر مختاری تماس گرفتم و آنها به من گفتند که از سه آزمایش‌های اولیه مثبت شده و دو آزمایش دیگر باید ترتیب دهیم که ببینیم کروناویروس در آنها مثبت است یا خیر. بعضی دوستان توصیه داشتند که اعلام ویروس کرونا قبل از انتخابات درست نیست ولی همواره اعتقاد داشتم که بهترین کار صداقت و راستگویی با مردم است.

نمکی ادامه داد: باید در یک جلسه غیر علنی به طور مفصل به شما نمایندگان، مسائل را توضیح بدهم. ۲۳ تیم اپیدمیولوژیست ما در حال کار کردن هستند که بفهمند اولین منشاء بیماری در کجا بود. همواره گفته ام که آنچه در گیلان و قم اتفاق افتاد دو مقوله کاملا متفاوت است. ان‌شاءالله توفیق داشته باشم که در یک جلسه غیر علنی این مساله را باز کنم. البته ضرورت غیر علنی بودن جلسه به این معنا نیست که ما با مردم بیگانه‌ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که " امروز روز ریشه یابی نیست بلکه روز مبارزه با ویروس است" گفت: این که منشاء ویروس کجا بود و از کجا به کجا سرایت کرد بحث ما نیست. امروز تمام سرزمین ما گرفتار ویروس کرونا شده است و ما باید با یک همکاری ملی این ویروس را ریشه کن کنیم. در همان بهمن ماه در ۳۶ مبداء ورودی کشور کنترل و تب سنجی گذاشتیم. خروج ماسک را از کشور در اوایل بهمن ماه ممنوع کردیم. و در همان روزهای اول تخت های بیمارستانی خود را آماده کردیم.

نمکی با اشاره به امکانات ارائه شده به بیماران کرونایی تاکیدکرد: حتی یک بیمار ما در دوران پیک بیماری پشت در بیمارستان سرگردان نماند. این افتخار جمهوری اسلامی است. کشورهای اروپایی و آمریکایی امروز در مقابل کرونا به زانو درآمده اند و مردم و بیمار آنها در چمن های بیرون بیمارستان آواره اند. این که ما بیمار پشت در بیمارستان نداشتیم به این معنا نیست که تعداد تخت بالا و امکانات داریم. کشور فرانسه برای هر هزار نفر حداقل ۷ تخت دارد و ما ۱.۶دهم تخت داریم. میزان تخت اروپا در بدترین شرایط نسبت به هزار نفر ۴ تا ۵ برابر ما است. آنچه اینجا به کار آمد تا بیماران پشت در بیمارستان آواره نشوند علاوه بر لطف خداوند، حمایت های مقام معظم رهبری بود که بی نظیر بوده است. حمایت های این بزرگمرد از برنامه های ما بی نظیر بوده و همواره قوت قلب همکاران من بود. دولت و تمام دستگاههای دیگر سپاه، بسیج و سازمانهای مردم نهاد همیشه در کنار ما بودند.

وزیر بهداشت و درمان، وضعیت کشور را مدیریت بیماری عنوان کرد و گفت: هنوز به مرحله مهار و کنترل نرسیده ایم بعضی دچار توهم نشوند. ما در مرحله مدیریت بیمماری هستیم. خدا را شاکرم که به نحو احسن و در اوج تحریم ها بیماری را مدیریت کردیم. کسی باور نمی کرد که جمهوری اسلامی در شرایطی که سخت در تحریم است بیماری را مدیریت کند. وقتی می خواستیم ماسک و لباس مخصوص پرستار به کشور بیاوریم این دو کالا را در فلان فرودگاه مصادره کردند. اما حالا سازمان بهداشت جهانی تماس می گیرد تا ما تجربه خود را به آنها منتقل کنیم. این عزتی است  که بعد از دفاع مقدس به شیوه ای جهاد گرایانه نصیب ما شده است.

نمکی ضمن گرامی داشت شهدای خدمت، اظهار کرد: در شرایطی که در این مخزن آتش، همه از هم فرار می کنند بچه های ما دل به آتش زدند. ما دو عامل توفیق داشتیم. رفاه و همدلی ملی با پشتوانه عزم ملی و حمایت های مقام معظم رهبری.

نمکی ادامه داد: ما توانستیم بار نماز جمعه، مدارس و دانشگاه ها و حتی حرم مقدس امام رضا و حضرت معصومه (س) اعتکاف، سفرهای راهیان نور را برای اولین بار بعد از دفاع مقدس تعطیل کنیم. حاصل این همکاری مدیریت اژدهای سرکش کرونا بود. دومین عامل توفیق ما، غربالگری عمومی بود.

وزیر بهداشت و درمان در مورد طرح غربالگری عمومی گفت: ما بعضی بیماران را در مراحل اولیه تشخیص دادیم. در راه که به مجلس می آمدم از رادیو شنیدم که دکتر عزیزی اظهار کردند آمارهای ما رو به افزایش است. باید به ایشان بگویم که علت این افزایش بیمار یابی فعال ما بوده است. به جای این که بنشینیم که کرونا به سراغ ما بیاید ما به سراغ کرونا رفتیم. امروز ۷۱ میلیون نفر از مردمان ما پرونده الکترونیک سلامت دارند و این مطابق پروتکل جهانی است. یعنی تشخیص زودرس و ایزوله کردن.

نمکی گفت: در آینده شاهد نمایش و ویترین زیباتری در موضوع کرونا در کشور خواهیم بود و آن هم فاصله میان مرگ و میر و موارد مثبت است. امروز رتبه ما در حوزه ابتلا به این ویروس هفتم و در مرگ و میر نیز رتبه ششم را داریم. این رتبه هر روز به نقطه مطلوب‌تری ارتقاء پیدا می‌کند.

وزیر بهداشت عنوان کرد: ما در گام اول بحث فاصله گذاری اجتماعی و در گام دوم فاصله گذاری هوشمند را مطرح کردیم. این موضوع برای تمام متخصصین دنیا امری روشن است که ما باید این فاصله گذاری‌ها را ادامه دهیم اما متاسفانه به دلیل این حصر اقتصادی که با آن روبرو هستیم برای مثال نمی‌توانیم یک جوراب فروش را که معاش خود را با فروختن جوراب می‌گذراند رها کنیم. یا باید او را تامین کنیم یا بگذاریم به کسب و کار خود ادامه دهد. به همین دلیل ما نمی‌توانیم صنعت و تولید را تعطیل کنیم. به همین دلیل ما موضوع فاصله گذاری هوشمند را تبیین کردیم تا هم بتوانیم هم از نظر اقتصادی دچار فروپاشی نشویم و هم کرونا را کنترل کنیم.

نمکی عنوان کرد: مدیریت کرونا شاید طولانی‌تر از آن باشد که برای خود تصویرسازی کردیم. هیچ پدیده‌ای برای اقتصاد سهمگین‌تر از طولانی‌تر شدن مدت کرونا نیست. باید کاری کنیم که این موضوع در حداقل زمان مهار شود تا به اقتصاد هم کمک کرده باشیم. البته شاید مجبور باشیم قسمت‌های اقتصاد را با فضای بازتری مورد توجه قرار دهیم. اکنون در مرحله مدیریت بهینه بیماری هستیم. در روزهای آینده در برخی استان‌ها به مهار و کنترل می‌رسیم و امیدواریم تا پایان اردیبهشت بتوانیم به نقطه مهمتری دست پیدا کنیم.

وزیر بهداشت در پایان ضمن اینکه از درگاه حق تعالی شفای عاجل علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی را خواستار شد از مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس و از تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل همکاری آنها با وزارت بهداشت و درمان در بحث مقابله با کروناویروس تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)