میرنیوز

برای تمام شرایط خودمان را آماده کرده‌ایم

برای تمام شرایط خودمان را آماده کرده‌ایم 2024-10-05T22:38:27+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آستانه اولین سالروز عملیات طوفان الاقصیی (۷ اکتبر / ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲) حماس در گفت وگو با ویژه برنامه «طوفان مقاومت» شبکه خبری العالم افزود: نیروهنای مسلح ایران در سالهای گذشته خود را برای مقابله با انواع تهدیدات آماده کرده‌اند.

تنگسیری ادامه به تنگه هزمز اشاره کرد وگفت: تنگه هرمز تنگه‌ای بسیار مهم و راهبردی است که در جنوب ایران قرار دارد و متعلق به ایران و کشورهای همسایه است. فعالیت‌های هفته دفاع مقدس امسال با رژه‌ای که مشاهده کردید آغاز شد و در آن ۵۸۳ فروند شناور شامل ناوهای موشک انداز، ناوهای پشتیبانی و ناوهای متعلق به نیروهای بسیج در کنار هواپیماهای جنگی و ترابری و بالگرد شرکت داشتند.

وی افزود: پس از ۴۴ سال حق داریم افتخار کنیم که دستگاه‌ها و تجهیزاتی که دیدید و می‌بینید تولید ما در دوران تحریم کامل اقتصادی است. در این میان امسال سال خاصی است زیرا از یک سو شاهد جنایاتی هستیم که صهیونیست‌ها در غزه یعنی فلسطین قهرمان انجام می‌دهند و از سوی دیگر شاهد جنایات صهیونیست‌ها در لبنان هستیم که البته از سوی جامعه جهانی محکوم شده است لذا امسال رنگ و بوی خاصی دارد.

تنگسیری تصریح کرد: رژه روز یکشنبه ۲۲ سپتامبر، دو پیام روشن یکی برای دشمنان و دیگری برای دوستان داشت. پیام به دوستان آن است که شما به خوبی می‌دانید که ایران اسلامی همچنان تحت انواع تحریم‌های اقتصادی قرار دارد اما هرگز در برابر قلدرمآبی آمریکا سر فرود نیاوردیم.

وی گفت: از سوی دیگر ما همچنان تحت تحریم‌های اقتصادی هستیم اما در دوران تحریم اقتصادی این قابلیت‌ها را ایجاد کردیم و این البته یک پیام است و به این معناست که می‌توانیم روی پای خود بایستیم و آنچه را که نیاز داریم در داخل تولید کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: این پیامی است به دوستان و این واقعیت را روشن می‌کند که بدون نیاز به آمریکا و صهیونیست‌ها می‌توانید روی پای خود بایستید، بنابراین مسلمانان هر آنچه را که نیاز دارند، دارا می‌باشند و در هیچ زمینه‌ای کمبودی ندارند. ما پیام صلحی نیز به کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای دوست داریم، چه کشورهای موجود در منطقه و چه کشورهای خارج از آنکه هر از گاهی هیئت‌هایی از آنان به ایران می آیند.

هرگز اجازه ندادیم که قلدرهای آمریکایی امنیت تنگه هرمز را تهدید کنند

دریادار تنگسیری گفت: این ما هستیم که امنیت و ثبات را در تنگه هرمز برقرار کردیم و هرگز اجازه ندادیم قلدرهای آمریکایی این منطقه را تهدید کنند. درباره پیام دیگر نیز باید عرض کنم که رژه اخیر پیامی به کسانی است که می‌خواهند در مقابل مردم ما و بقیه مسلمانان مظلوم جهان بایستند و مفاد آن این است که ما نیز می‌توانیم این امکان را ایجاد کنیم که در مقابل آنها بایستیم.

اگر دشمنان بخواهند با آتش بازی کنند قاطعانه در مقابل آنها خواهیم ایستاد

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: پیام صلح و دوستی به دوستان این است که «ما می‌توانیم»، اما پیام به دشمنان این است که اگر بخواهند در منطقه با آتش بازی کنند، قاطعانه در مقابلشان خواهیم ایستاد. ما مطمئن هستیم که دشمنان برای فروش تسلیحاتشان نیاز به دشمن تراشی دارند، بنابراین آنها برای مسلمانان دشمن تراشی می‌کنند.

دریادار تنگسیری گفت: اسلام به ما اجازه حمله به هیچ کشوری را نمی‌دهد مگر اینکه به ما تعرض کنند، اما دشمنان می‌خواهند سلاح‌های خود را در بازار بفروشند و مدت حضور نامشروعشان در منطقه را افزایش دهند لذا نیازمند دشمن تراشی هستند و به همین دلیل در گوش دیگران نجوا می‌کنند که ایران برای شما و منافعتان خطرناک است.

وی افزود: لذا اگر منافع ملی و اسلامی ما ضربه نخورد، هیچ عکس العملی نشان نمی‌دهیم اما در هر صورت از مظلوم دفاع می‌کنیم، اگر کشوری اسلامی هدف حمله کشوری غیراسلامی قرار گیرد یا کشورهای همسایه مصمم به ایستادگی در برابر قلدرمآبی و اوباشگری آمریکا و دیگران باشند، ما به آنها کمک خواهیم کرد. شما تحولاتی را که در کشور قطر روی داد را دیدید، ما آماده بودیم که هر کمکی از دستمان برمی آید به این کشور مسلمان انجام دهیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: در محاصره‌ای که کشور قطر شاهد آن بود، ارتباط آن با ایران فقط از طریق مناطق هوایی و دریایی بود، لذا ما این دو زمینه را به روی یک کشور مسلمان باز کردیم و اگر هر طرفی بخواهد به چنین کشورهایی حمله کند، نه فقط دست بسته نمی‌ایستیم بلکه به دفاع از آنها خواهیم شتافت.

وی گفت: بر این اساس، پیامی که می‌گوید «ما می توانیم» خطاب به مسلمانان و دوستان ما در منطقه است، این پیامی قوی و حاکی از آن است که ما در مقابل دشمن می‌ایستیم و تسلیم فشارها نخواهیم شد، ما مرگ را انتخاب می‌کنیم، اما تسلیم هیچ بی عدالتی و قلدرمآبی نمی‌شویم.

دریادار تنگسیری درباره توانمندی نظامی ایران اظهار داشت: در طول سال زرمایش های متعددی در منطقه و خارج آن انجام می‌دهیم. ما تمام سناریوهایی را که دشمن ممکن است در یک منطقه جغرافیایی مثلاً خلیج فارس یا حتی خارج از آن انجام دهد، می‌سنجیم و بر اساس آن آموزش و طراحی را انجام می‌دهیم.

طراحی ایران دربرابر بازی نتانیاهو با آتش

وی گفت: ما خود را برای هر شرایطی آماده می‌کنیم و رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا حفظه الله و فرمانده کل سپاه همواره بر ضرورت آمادگی و هوشیاری کامل برای مواجهه با شرایط عادی یا استثنایی در منطقه تاکید می‌کنند، یکی از این موارد بازی نتانیاهو با آتش و روشن کردن شعله آن است و ما حتی برای آن نیز آموزش‌های متفاوتی را طراحی کرده‌ایم.

طراحی سناریوی‌های ایران برای درگیری با دشمن

وی ادامه داد: ۴۴ سال است که این وضعیت وجود دارد، ما جنگ را پشت سر گذاشتیم، ما برای هر شرایطی برنامه داریم که یکی از این برنامه‌ها مقابله با چنین اتفاقاتی است که در آینده با آنها مواجه خواهیم شد، ما سناریویی هایی برای درگیری با دشمن را طراحی کرده‌ایم.

دریادار تنگسیری افزود: ما رهبری آگاه، دانا، زیرک و باهوش داریم که آینده را به خوبی می بیند. ۲۰ سال قبل مقام معظم رهبری نکاتی را درباره هوش مصنوعی بیان فرمودند به ویژه درباره جنگ مدرن لذا موشک‌هایی در بردهای مختلف ساختیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: وقتی وارد جنگ تحمیلی ۸ ساله شدیم، بالاترین یا بهترین موشکی که در آن زمان داشتیم موشک هارپون با برد ۴۰ کیلومتر بود، اما امروز در وزارت دفاع موشک‌هایی با بردهای مختلف در حال ساخت است که این نشان دهنده چشم انداز آینده ما است.

تجهیز نیروهای نظامی به موشک‌های دارای هوش مصنوعی و پهپادها

وی گفت: ناوها و کشتی‌های نظامی در اختیار نیروهای نظامی ما را که می‌بینید، قبلاً از خارج وارد می‌کردیم اما ما الان آنها را می‌سازیم، این همان دیدگاه ما نسبت به آینده است که بر اساس منویات رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا می‌باشد یعنی ما هر روز خود را برای مقابله با انواع تهدیدات مدرن آماده می‌کنیم لذا خود را به موشک‌های دارای هوش مصنوعی و پهپاد مجهز کرده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: ما همه کارهایی را که در رزمایش‌ها انجام می‌دهیم بخشی از توان نظامی مان است زیرا همه توانمندی‌های خود را در معرض عموم به نمایش نمی‌گذاریم.

انفجار پیجوها در دستان غیر نظامیان جنایت است

دریادار تنگسیری انفجار دستگاه‌های ارتباطی (پیجرها) توسط رژیم صهیونیستی در لبنان را جنایت توصیف کرد و گفت: غیرنظامیان از این دستگاه‌های اطلاع‌رسانی یا همان پیجر استفاده می‌کنند و اسرائیلی‌ها اقدام به خرابکاری صنعتی در این دستگاه‌ها کرده‌اند، این هنر نیست و ما به طور حتم چنین اقداماتی را نمی‌پذیریم.

وی افزود: زمانی که جنگ اوکراین اتفاق افتاد، دیدیم که غربی‌ها چگونه رفتار کردند و دنیا آرام ننشست اما در یک کشور مسلمان که آشکارا اقدامات ناجوانمردانه و جنایت علیه آن انجام می‌شود، می‌بینید که غربی‌ها آن را محکوم نمی‌کنند و مواضع شأن درخصوص انفجار پیجوها (پیجرها) فقط کلامی است. این نوع مواضع کافی نیست و سودی ندارد، آنان فقط از صهیونیست‌ها دفاع می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: غربیها همواره از صهیونیست‌ها دفاع می‌کنند، حتی با ارتکاب چنین جنایت فجیعی باز هم از آنها دفاع می‌کنند، درحالی که این جنایت علیه همه مردم است نه یک گروه خاص، حتی فروشندگان دوره گرد، کسبه، زنان و کودکانی که پیجر داشتند را شامل شد، بسیاری از آن‌ها بر اثر انفجار شهید شده یا جراحات مختلفی را متحمل شدند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

اولین همایش ملی «وفاق ملی» برگزار می‌شود

اولین همایش ملی «وفاق ملی» برگزار می‌شود
2024-10-06T00:25:07+03:30
محمدجواد ظریف، معاون راهبردی رئیس جمهور در حساب کاربری خود در شبکه ایکس از برگزاری اولین همایش ملی «وفاق ملی» خبر داد.

ایران تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن را شدیدا محکوم کرد

ایران تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن را شدیدا محکوم کرد
2024-10-05T23:18:27+03:30
سخنگوی وزارت امور خارجه حملات نظامی آمریکا و انگلیس به بخش هایی از صنعا، الحدیده و دیگر مناطق یمن را به شدت محکوم کرد.

تاکید بر حمایت ویژه از مطالبات و خواسته‌های حوزه دامپزشکی کشور

تاکید بر حمایت ویژه از مطالبات و خواسته‌های حوزه دامپزشکی کشور
2024-10-05T21:05:07+03:30
رئیس جمهور گفت: دامپزشکان به عنوان حافظان خط مقدم تأمین امنیت غذا، از ارکان اصلی در ارتقای سلامت جامعه هستند.

استفاده بهینه از قابلیت‌ها و کارکردهای هوش مصنوعی موجب شتاب‌دهی به توسعه کشور می‌شود

استفاده بهینه از قابلیت‌ها و کارکردهای هوش مصنوعی موجب شتاب‌دهی به توسعه کشور می‌شود
2024-10-05T21:05:06+03:30
رئیس جمهور در دیدار جمعی از فعالین حوزه هوش مصنوعی،‌ استفاده بهینه از قابلیت‌ها و کارکردهای این پدیده نو را موجب شتاب‌دهی به توسعه کشور دانست.

ایران در هر شرایطی کنار مقاومت خواهد ایستاد

ایران در هر شرایطی کنار مقاومت خواهد ایستاد
2024-10-05T20:11:49+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود نوشت: ایران در هر شرایطی در کنار مقاومت خواهد ایستاد.

پاسخ ما به هر تجاوز رژیم صهیونیستی قوی‌تر خواهد بود

پاسخ ما به هر تجاوز رژیم صهیونیستی قوی‌تر خواهد بود
2024-10-05T18:11:47+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری در دمشق گفت: : پاسخ ما به هر تجاوز رژیم صهیونیستی قوی‌تر خواهد بود.

خون شهید نصرالله درخت مقاومت را قوی‌تر خواهد کرد

خون شهید نصرالله درخت مقاومت را قوی‌تر خواهد کرد
2024-10-05T17:58:28+03:30
وزیر امور خارجه در دیدار دبیران کل و مسؤولان گروه‌های مقاومت فلسطینی گفت: خون شهید نصرالله درخت مقاومت را قوی‌تر خواهد کرد.

عزم دولت چهاردهم برای استمرار و گسترش همکاری‌ها با سوریه است

عزم دولت چهاردهم برای استمرار و گسترش همکاری‌ها با سوریه است
2024-10-05T17:31:47+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان بر بر عزم دولت چهاردهم برای استمرار و گسترش همکاری های همه جانبه با سوریه تاکید کرد.

منطقه باید قدردان فداکاری های سوریه در مصاف با تروریسم باشد

منطقه باید قدردان فداکاری های سوریه در مصاف با تروریسم باشد
2024-10-05T17:18:28+03:30
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نوشت: منطقه باید قدردان فداکاری های سوریه در مصاف با اشغالگری و تروریسم باشد.

بشار اسد: سفر منطقه‌ای عراقچی همزمان با خطبه نصر نشان قدرت ایران است

بشار اسد: سفر منطقه‌ای عراقچی همزمان با خطبه نصر نشان قدرت ایران است
2024-10-05T16:51:49+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رئیس جمهور سوریه بر ادامه حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از سوریه و مقاومت برای مقابله با اشغالگری و جنگ افروزی رژیم...

تاکید ایران بر حمایت از سوریه و مقاومت

تاکید ایران بر حمایت از سوریه و مقاومت
2024-10-05T16:38:33+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رئیس جمهور سوریه بر ادامه حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از سوریه و مقاومت برای مقابله با اشغالگری و جنگ افروزی رژی...

پیوند دیپلماسی با میدان در سفر پزشکیان و عراقچی به قطر و لبنان

پیوند دیپلماسی با میدان در سفر پزشکیان و عراقچی به قطر و لبنان
2024-10-05T16:25:10+03:30
کارشناس مسائل بین‌الملل فعالیت‌های دولت چهاردهم در سفر به کشورهای لبنان و سوریه باعث تقویت روحیه جبهه مقاومت دانست و گفت: پیوند دیپلماسی با میدان در سفرهای پ...

رایزنی عراقچی با نخست وزیرسوریه برای توقف فوری جنگ افروزی صهیونیست‌ها/ انتقاد از بی‌عملی شورای امنیت

رایزنی عراقچی با نخست وزیرسوریه برای توقف فوری جنگ افروزی صهیونیست‌ها/ انتقاد از بی‌عملی شورای امنیت
2024-10-05T16:25:09+03:30
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با نخست وزیر سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اقدام پارلمان لیتوانی علیه سپاه پاسداران را به شدت محکوم کرد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اقدام پارلمان لیتوانی علیه سپاه پاسداران را به شدت محکوم کرد
2024-10-05T15:45:07+03:30
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اقدام غیرمسئولانه، مخرب و غیرمنطقی پارلمان لیتوانی در صدور قطعنامه‌ و قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های به اصطلاح ت...

تبریک سرلشکر سلامی به سردار رادان به مناسبت هفته انتظامی

تبریک سرلشکر سلامی به سردار رادان به مناسبت هفته انتظامی
2024-10-05T15:18:29+03:30
فرمانده کل سپاه فرا رسیدن "هفته انتظامی" را به فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران و آحاد فرماندهان، مدیران و کارکنان خدوم و سرافراز آن مجموعه و...

تاکید ایران و سوریه بر همکاری بیشتر دو کشور جهت توقف جنایات

تاکید ایران و سوریه بر همکاری بیشتر دو کشور جهت توقف جنایات
2024-10-05T15:18:29+03:30
سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: وزرای خارجه ایران و سوریه بر ضرورت همکاری و هماهنگی بیشتر در سطح دوجانبه و چندجانبه برای بسیج حمایت و همبستگی بین‌المللی جهت توقف...

«عراقچی» با نخست وزیر سوریه دیدار کرد/انتقاد شدید از بی عملی شورای امنیت در قبال جنایات صهیونیست‌ها

«عراقچی» با نخست وزیر سوریه دیدار کرد/انتقاد شدید از بی عملی شورای امنیت در قبال جنایات صهیونیست‌ها
2024-10-05T15:05:08+03:30
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با نخست وزیر سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

مسیر شهید نصرالله ادامه می‌یابد

مسیر شهید نصرالله ادامه می‌یابد
2024-10-05T15:05:08+03:30
سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با مدیران دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، گفت: شهیدان بزرگوار، جانشان را در مسیر حق و عدالت فدا کردند و بدون شک مسیر آنا...

«دبیری» فرا رسیدن هفته انتظامی را تبریک گفت

«دبیری» فرا رسیدن هفته انتظامی را تبریک گفت
2024-10-05T14:51:49+03:30
معاون پارلمانی رئیس جمهور در پیامی فرا رسیدن هفته انتظامی را به فرمانده و همه مجاهدان عرصه نظم و امنیت کشور تبریک گفت.

«عراقچی» با نخست وزیر سوریه دیدار کرد

«عراقچی» با نخست وزیر سوریه دیدار کرد
2024-10-05T13:59:41+03:30
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با نخست وزیر سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه معرفی شد

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه معرفی شد
2024-10-05T13:59:30+03:30
فرمانده نیروی زمینی سپاه طی حکمی سردار محمدتقی اوصانلو را به سمت معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه منصوب کرد.

هر گونه خطای رژیم صهیونی با پاسخ ویرانگر مواجه می‌شود

هر گونه خطای رژیم صهیونی با پاسخ ویرانگر مواجه می‌شود
2024-10-05T13:31:49+03:30
فرمانده کل ارتش گفت: رژیم صهیونیستی در صورت انجام اقدامات نسنجیده، با پاسخ سخت و ویرانگر ایران مواجه خواهد شد و سطح پاسخ ما فراتر از حمله قبلی خواهد بود.

عراقچی با بشار اسد دیدار کرد

عراقچی با بشار اسد دیدار کرد
2024-10-05T13:18:33+03:30
وزیر خارجه کشورمان که در مقصد دوم سفرش به کشورهای منطقه در دمشق حضور دارد با رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دنبال راهکار قانونی برای حل مشکل حسین‌زاده هستیم

دنبال راهکار قانونی برای حل مشکل حسین‌زاده هستیم
2024-10-05T12:38:27+03:30
معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه عدم موافقت با استعفای حسین‌زاده غیر مترقبه بود و فکر می‌کردیم، مجلس رویکرد مثبتی داشته باشد گفت: دنبال راهکار قانونی ...

جهان اسلام حملات انگلیس و آمریکا به ‎یمن را تحمل نمی‌کند

جهان اسلام حملات انگلیس و آمریکا به ‎یمن را تحمل نمی‌کند
2024-10-05T12:38:27+03:30
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایکس نوشت: جهان اسلام گستاخی حملات انگلیس و آمریکا به ‎یمن را تحمل نمی‌کند و به جبهه مقاومت خواهد پیوست.

طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها در مجلس بررسی می‌شود

طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها  در مجلس بررسی می‌شود
2024-10-05T11:45:10+03:30
ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور در دستورکار جلسات علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

دولت‌ها در جانبداری از رژیم صهیونیستی تجدیدنظر کنند

دولت‌ها در جانبداری از رژیم صهیونیستی تجدیدنظر کنند
2024-10-05T11:25:08+03:30
دولت‌هایی که گاهی اوقات سنگ رژیم اسرائیل را بر سینه می‌زنند و گاهاً در برابر رژیم اسرائیل کوتاه می‌آیند یا همکاری شیطنت‌آمیز می‌کنند، بدانند موشک‌های فتاح ما...

توقف جنایت‌ها در منطقه نیازمند تلاش جمعی کشورهاست/ رژیم صهیونیستی زبان دیگری جز جنگ و زور نمی‌داند

توقف جنایت‌ها در منطقه نیازمند تلاش جمعی کشورهاست/  رژیم صهیونیستی زبان دیگری جز جنگ و زور نمی‌داند
2024-10-05T11:11:49+03:30
وزیر امور خارجه گفت: ابتکاراتی در خصوص آتش‌بس در لبنان و غزه وجود دارد ولی متاسفانه دشمنی‌ها و جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و سوریه

دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و سوریه
2024-10-05T10:58:33+03:30
وزرای خارجه ایران و سوریه دیدار کردند.

ابتکاراتی در خصوص آتش‌بس در لبنان و غزه وجود دارد

ابتکاراتی در خصوص آتش‌بس در لبنان و غزه وجود دارد
2024-10-05T10:58:33+03:30
وزیر امور خارجه گفت: ابتکاراتی در خصوص آتش‌بس در لبنان و غزه وجود دارد ولی متاسفانه دشمنی‌ها و جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)