میرنیوز

یک کارشناس مسایل عمان: میانجی‌گری مسقط بین ایران و غرب ادامه خواهد داشت

یک کارشناس مسایل عمان: میانجی‌گری مسقط بین ایران و غرب ادامه خواهد داشت 2020-03-29T09:06:09+04:30

میر جواد میر گلوی بیات ، با بیان اینکه  یوسف بن علوی در راستای سیاست خارجی این کشور در منطقه و عرصه جهانی موضوع  کاهش تنش‌ها را در  جریان سفر به تهران  و تعامل با کشورمان دنبال می‌کرد و در این سفرها خرق عادت نکرده بود، ادامه داد: ولی متاسفانه و یا خوشبختانه این وساطت‌ها و میانجی‌گری‌ها در طول سال ۱۳۹۸ به نتیجه‌ای نرسید.

وی با بیان اینکه نقش میانجی‌گری عمان بین ایران و غرب و همچنین کشورهای منطقه نشان از اعتماد ایران به عمان دارد و اکنون تهران، مسقط را در عرصه تعاملات خود یک شریک قابل اعتماد می‌داند  و به عنوان میانجی‌گر آن را قبول دارد، خاطرنشان کرد: پس می‌توان گفت یکی از اتفاقات مهم در روابط ایران و عمان در سال ۹۸ تلاش فزاینده مسقط برای میانجی‌گری بود که البته به نتیجه نرسید.

 این کارشناس مسائل عمان  همچنین یکی دیگر از اتفاقات مهم بین ایران و عمان در سال ۹۸ را سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران به عمان و همچنین سفر وزیر صنایع عمان به ایران عنوان کرد و افزود: در جریان سفر وزیر صنایع عمان به تهران توافق شد که حجم مبادلات تجاری و اقتصاد ایران به عمان به ۴ میلیارد دلار برسد، در حالی که در پایان سال ۹۷ این رقم حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بود.

وی در همین راستا ادامه داد : افزایش حجم تبادلات تجاری بین تهران و مسقط باعث می‌شود که ایران به یکی از شرکای اقتصادی مهم عمان تبدیل شود، به نحوی که می‌توان گفت این موضوع این زمینه را فراهم می‌کند که ایران جزو ۱۰ کشور برتر شریک عمان قرار بگیرد.

این کارشناس مسائل عمان با بیان اینکه بر اساس آمار موجود صادرات ایران به عمان بسیار بیشتر از صادرات آن‌ها به ایران است، خاطرنشان کرد:‌ این میزان وابستگی عمان به تعاملات اقتصادی با ایران باعث می‌شود که در معادلات منطقه‌ای مسقط نتواند به راحتی دور تهران را خط بکشد.

میرگلوی بیات با بیان اینکه عمان به دلیل انزوای مذهبی و جغرافیایی همیشه به دنبال یک متحد استراتژیک در منطقه بوده است، ادامه داد: افزایش حجم تجارت دو کشور باعث می‌شود که عمان بیشتر بر روی تهران به عنوان یک متحد استراتژیک حساب باز کند و روابط دو کشور عمیق‌تر شود.

این کارشناس مسائل عمان با اشاره به افزایش میزان پروازهای صورت گرفته بین ایران و عمان در سال ۱۳۹۸ گفت: در این سال شاهد بودیم که پرواز اصفهان به مسقط راه‌اندازی شد و در حال حاضر نیز تعدادی دیگر از شهرهای ایران به دنبال کسب مجوز برای داشتن پرواز مستقیم به عمان هستند. در سال ۱۳۹۷ ایران تصمیم گرفت که به صورت یک طرفه برای سفر اتباع عمانی به ایران لغو روادید انجام دهد و این تصمیم در سال ۹۸ نتایج خود را نشان داد چنانچه ایران توانست میلیون‌ها دلار از محل توریسم سلامت، مذهبی و گردشگری در پی سفر شهروندان عمانی به ایران کسب کند. همچنین در این سال شاهد افزایش حضور ایرانیان در عمان بودیم و با توجه به اینکه در سال ۲۰۲۰ دولت عمان قانونی را تصویب کرد مبنی بر اینکه خارجی‌ها می‌توانند به صورت ۱۰۰ درصدی مالک شرکت‌های خودشان باشند که در عمان تاسیس می‌کنند این تصمیم باعث می‌شود که حضورتجار و بازرگانان ایران در عمان تقویت شود.

وی همچنین به سفر بیژن زنگنه وزیر نفت به عمان نیز اشاره کرد و گفت: در مورد نتایج حاصل از این سفر اطلاع‌رسانی مشخصی انجام نشد ولی این امیدواری وجود دارد که با توجه به گسترش روابط تجاری عمان با تهران که خط لوله گازی ایران به عمان کشیده شود تا ایران بتواند صادرات گاز به عمان داشته باشد.

گلوی بیات همچنین فوت سلطان قابوس پادشاه عمان را یکی از اتفاقات مهم در سال ۱۳۹۸ عنوان کرد و افزود: وقتی سلطان قابوس فوت کرد همه کشورها در ارتباط با این موضوع پیام تسلیت دادند. مثلا در مصر خانواده مرسی تسلیت گفت، همزمان  السیسی رییس جمهور مصر نیزپیام تسلیتی را منتشر کرد . در فلسطین گروه های  حماس و فتح این موضوع را تسلیت گفتند. رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی نیز نسبت به این امر واکنش نشان داد. قطر، عربستان، ایران،‌ آمریکا همه از درگذشت سلطان قابوس ابراز ناراحتی کردند و این نشان دهنده جایگاه سلطان قابوس بین رهبران دنیا و منطقه بود.

وی با بیان اینکه بعد از فوت سلطان قابوس بنا به وصیت او، هیثم بن طارق به عنوان پادشاه جدید عمان انتخاب شد، اظهار کرد : سلطان قابوس ساختارهای خوبی را در عرصه سیاسی و سیاست خارجی در عمان ایجاد کرده و تلاش کرده که مکتب فکری خود را در این کشور در عرصه‌های مورد اشاره قوام بدهد،بنابراین جانشین او برای خروج از وضعیتی که سلطان قابوس ایجاد کرده کار سختی را در پیش دارد.

این کارشناس مسائل عمان  با بیان اینکه ایران  در مورد تغییر و تحولات سیاسی در عمان خوب عمل کرد، گفت : بعد از فوت سلطان قابوس و انتخاب پادشاه جدید این کشور آقای ظریف وزیر خارجه ایران اولین کسی بود که به عمان سفر کرد و فوت سلطان قابوس را تسلیت گفت و به هیثم بن  طارق پادشاه جدید عمان از نزدیک دیدار کرد و به صورت قوی برخورد کرد البته این انتظار وجود داشت که   ایران  هم مانند بسیاری از کشورها  در اآ مقطع در سطح  رئیس‌جمهور به عمان سفر کند و با پادشاه جدید این کشور دیدار  و رایزنی داشته باشد ولی در  آن برهه زمانی  شاهد وقوع برخی از بحران ها در داخل کشور بودیم  و این زمینه فراهم نشد که ایران در سطح بالاتر از وزیر خارجه در این مراسم شرکت کند.

یک کارشناس مسایل عمان: میانجی‌گری مسقط بین ایران و غرب ادامه خواهد داشت

وی  با تاکید بر اینکه همه اتفاقات در روابط ایران و عمان در سال ۹۸ فراز نبوده است بلکه با نشیب‌هایی نیز مواجه بوده است ، اظهار کرد: از جمله  این نشیب ها همراهی  دولت  عمان در یکی از موارد  تحریم ها با  دولت واشنگتن بود البته این بار اول نبود و عمانی ها  قبلا نیز  در مواردی از این نوع همکاری ها با آمریکا داشته اند .

میرگلوی بیات همچنین با اشاره به حضور نماینده دولت عمان در مراسم رونمایی از طرح معامله قرن که با حضور ترامپ و بنیامین نتانیاهو در آمریکا برگزار شد، ادامه داد: این هم یکی دیگر از وقایعی است که ممکن است در روابط دو کشور تاثیرگذار باشد.

 این کارشناس عمان گفت : از دیگر اتفاقاتی که در سال ۱۳۹۸ در عمان  افتاد و به نظر می رسد این موضوع  مورد خوشایند ایران نبوده است ،حضور قوی نظامیان آمریکایی و انگلیسی در عمان بوده است آنها در این زمینه قراردادهایی را با یکدیگر منعقد کردند و تاکنون چندین بار فرمانده سنتکام و همچنین تعدادی از فرماندهان نظامی انگلیس به عمان سفر کرده اند.

 وی با اشاره به حضور ایران و عمان در منطقه تنگه هرمز  اظهار کرد : در سال گذشته در این تنگه تحولاتی رخ داد که برخی از آن به عنوان جنگ نفتکش‌ها یاد کردند از جمله این اتفاقات توقیف کشتی انگلیسی از سوی ایران در این منطقه بود که طبق برخی از اخبار به نظر می‌رسد عمان از این اقدام ایران ناراحت بوده است .

 این کارشناس مسائل عمان در ارتباط با روابط تهران و مسقط در سال ۱۳۹۹ نیز اظهار کرد : برای اظهار نظر در مورد روابط دو کشور  ایران و عمان در سال جاری باید چند فاکتور را در نظر بگیریم ،در حال حاضر پادشاه جدیدی مسئولیت امور در عمان را برعهده گرفته است البته این پادشاه  نیز چندین بار در سخنرانی های خود اعلام کرده که در عرصه سیاست خارجی راه و مکتب سلطان قابوس را دنبال می‌کند و تاکنون نیز مسئله ای پیش نیامده است که ما بگوییم با توجه به این مسئله و شواهد سلطان هیثم بن طارق در سیاست خارجی مسیر دیگری را طی خواهد کرد، در حال حاضر شناخت چندانی از پادشاه جدید عمان  وجود ندارد ولی تاکنون خوب عمل کرده و این پیش بینی وجود دارد که دولت عمان زیر نظر وی در سال جاری نیز  در قضیه چالش بین ایران و غرب به صورت سابق فعالیت کند و سعی خواهد کرد  با اقدامات و رایزنی هایش از افزایش تنش بین ایران و آمریکا، تهران و  ریاض جلوگیری کند چرا که مسقط از هرگونه درگیری در منطقه متضرر خواهد شد.

 وی با بیان اینکه ساختار در عمان که سلطان قابوس در این چند سال  آن را پایه گذاری کرده است اجازه تحرک متفاوتی را به هیثم بن طارق نمی دهد ،افزود: بنابراین بعید است که  روابط ایران و عمان در سال جاری دستخوش تغییراتی جدی شود ، مضاف بر اینکه پیوندهای اقتصادی نسبتا گسترده‌ای بین دو کشور در حال به وجود آمدن است و خراب کردن این پیوندهای اقتصادی در شرایطی که عمان با مشکلات اقتصادی رو به رو است کار  عقلانی به نظر نمی‌رسد .

وی در همین راستا ادامه داد: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد درآمدهای عمان از فروش نفت است و اقتصادش به نفت  وابستگی دارد و اگر روند کنونی سقوط قیمت نفت ادامه پیدا کند دولت عمان مجبور خواهد بود برای جلوگیری از وقوع برخی از مشکلات ارتباطات اقتصادی خود را دیگر  کشورها از جمله ایران گسترش دهد بنابراین با توجه به این وابستگی پیش‌بینی می‌شود که روابط دو کشور در حوزه مسائل اقتصادی و تجاری گسترش بیشتری پیدا کند.

 این کارشناس مسائل عمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ وزیر امور خارجه آمریکا سفر به عمان داشت و در دیدار با پادشاه جدید عمان، نامه دعوت ترامپ  از  او  برای سفر به آمریکا را تسلیم سلطان هیثم کرد، خاطرنشان کرد :باید دید که آیا پادشاه عمان در مدت باقیمانده از زمان ریاست جمهوری ترامپ به آمریکا سفر خواهد کرد یا نه؟

وی همچنین با اعتقاد بر اینکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی از مولفه هایی است که روابط ایران و عمان را در سال ۱۳۹۹ تحت تاثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: در واقع در این مدت عمان و ایران به این موضوع توجه خواهند داشت که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به چه نتیجه ای می رسد  با توجه این که تلاش های  دولت عمان در طول یک اخیر  سال برای  میانجیگری میان ترامپ و دولت ایران به نتیجه ای  نرسیده است.

 این کارشناس مسائل عمان با بیان اینکه اگر در آمریکا بار دیگر ترامپ به عنوان رئیس جمهور پیروز شود ،عمان همچون گذشته به دنبال میانجیگری بین ایران و آمریکا خواهد بود چراکه از افزایش چالش بین تهران و واشنگتن متضرر خواهد شد  ، خاطرنشان کرد : اما  اگر دموکرات ها پیروز شوند ، عمان نقش خود را در این زمینه  کم رنگ‌ می کند چراکه به احتمال زیاد بین ایران و دموکرات ها کانال ارتباطی مستقیم وجود خواهد داشت  و دو کشور برای گفت‌وگو نیاز به واسطه ای  همچون عمان نخواهند داشت ، چنانکه در اواخر دوره اوباما، عمان به عنوان میانجی بین دو کشور پس از مدتی نقشش کمرنگ و تا حدودی حذف شد چراکه ارتباطات بین دو کشور مستقیم بود و دیگر به واسطه نیازی نبود، بنابراین  بر اساس آنچه که اشاره شد می توان از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به عنوان یکی از مولفه هایی که ممکن است روابط ایران و عمان را تحت تاثیر خود قرار دهد، یاد کرد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)