میرنیوز

رشد اقتصادی ۵.۳ درصدی در پاییز ۱۴۰۱/ خرید گندم ۶۰درصد افزایش یافت

رشد اقتصادی ۵.۳ درصدی در پاییز ۱۴۰۱/ خرید گندم ۶۰درصد افزایش یافت 2023-03-14T14:10:15+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امروز (سه شنبه) در آخرین نشست خبری سال ۱۴۰۱ با اهالی رسانه ضمن گرامیداشت روز شهدا، اظهار داشت: در آستانه سالروز بمباران شیمیایی مردم حلبچه توسط ارتش رژیم بعثی صدام هستیم که یادآور روزهای تلخی است که رژیم‌های دیکتاتوری منطقه با حمایت‌ها و منابع مالی در اختیار خود، هشت سال زندگی مردم را درگیر کرد. هر دیکتاتوری بخواهد با مردم ایران مواجه شود نتیجه مشابه همان نتیجه هشت سال دفاع مقدس خواهد بود.

وی با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای سال ۱۴۰۱ در حوزه اقتصادی، عنوان کرد: در حوزه اقتصادی مطابق آخرین آمار رشد اقتصادی ۵.۳ درصدی در فصل پاییز رقم خورد بنابراین رشد اقتصادی می‌تواند جبران کننده فشارهای اقتصادی ایجاد شده در طول یک دهه گذشته باشد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: فروش اموال تملیکی که در انبارهای باقی مانده بود و متعلق به عموم مردم بود رشد ۵۰۰ درصدی را تجربه کرد. طرح دولت الکترونیک در سال جاری اجرا شد و حدود ۱۱ میلیون کاربر از خدمات این پنجره بهره برداری کرده و بیش از ۲ هزار کارخانه راکد و غیر راکد در سال جاری فعال شدند.

بهادری جهرمی با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان، گفت: معلمان یازده سال منتظر اجرای آن بودند که اجرایی شد.

وی با بیان اینکه سود سهام عدالت دو برابر پرداخت شد، افزود: خرید گندم ۶۰ درصد افزایش پیدا کرد. در حوزه صنعت و نفت نیز رشدهای بسیار خوبی اتفاق افتاد. د

وی با بیان اینکه در حوزه آب و برق هم شاهد رشد قابل توجهی بودیم، اضافه کرد: البته تنش‌های آبی موجود در کشور نیازمند همراهی مردم و سرعت بخشی به طرح‌ها است. دولت با پیشگاه شدن در کنترل مصرف برق تلاش کرد دچار قطعی برق نشویم. در حوزه آب، بهره برداری از آب شیرین کن‌ها، افتتاح تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه و اقدامات برای کاهش فاضلاب استان خوزستان از اقدامات دولت بود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: بیش از ۲۰ هزار تخت بیمارستان به تخت‌های بیمارستانی در کشور اضافه شد. به روش ژن درمانی به درمان سرطان خون دست پیدا کردیم. نسخه نویسی الکترونیکی و اجرای طرح دارو یار دستاورد امسال بود. همه کسانی که جز سه دهک پایین‌تر کشور بودند تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند و قانون تعرفه گذاری پرستاری پس از ۱۴ سال اجرایی شد و برای اولین بار داروی بیماران sma به صورت رایگان وارد شد و بیمه ناباروری پرداخت گردید.‌

بهادری جهرمی با اشاره به تولید خودرو در کشور، بیان کرد: در این حوزه به آمارهای پیش از سال ۹۷ یعنی به تولید خودرو در مرز ۱ میلیون هزار رسیده ایم که این مرز را رد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بعد از پنج سال پرتاب ماهواره خیام را شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: در حوزه فناوری اطلاعات ۴۰۰ روستا به شبکه ملی ارتباطات پیوستند.

وی اضافه کرد: خطوط گازرسانی به ویژه در مناطق محروم توسعه جدی پیدا کرد. در حوزه سیاست خارجی روابط سیاسی با سایر همسایگان افزایش یافت و با عربستان پس از ۷ سال شاهد احیای برقراری ارتباط بودیم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: توزیع رانتی یارانه‌های دولتی حذف شد و در سال جاری عملاً از تولید کنندگان حمایت کردیم. تکمیل سامانه جامع تجارت با سرعت بیشتری اجرا شد. فرایند پرداخت مستقیم دولت به ذی نفع نهایی در سال جاری نهایی شد و صورت‌های مالی بانک‌ها برای نخستین بار منتشر شد. اینها گوشه‌هایی از اقدامات دولتمردان با کمک و همراهی مردم بوده است.

بهادری جهرمی ضمن تبریک سال جدید، ابراز امیدواری کرد تا در پایان سال شاهد رشد گردشگری باشیم، گفت: برای سفرهای نوروزی با ستاد سفر همراهی و هماهنگی صورت گیرد تا شهرهای شلوغ تر شناسایی شوند.

وی در رابطه با احیای روابط ایران و عربستان پس از ۷ سال بیان کرد: این رویداد نشان داد حل مسئله جهانی صرفاً از مسیر غرب نمی‌گذرد و با تغییر این نگاه می‌توان به دستاوردهای مختلف دست یافت. توسعه روابط همسایگی از اولویت‌های دولت بود. کشورهای منطقه نیز از احیای روابط استقبال کردند. توجه ویژه به دیپلماسی همسایگی کمک می‌کنند مدیریت منطقه و هماهنگی‌های منطقه‌ای میان کشورهای منطقه صورت بگیرد و آسیایی‌ها بیش از گذشته اختیار آسیا را به دست خواهند گرفت.

سخنگوی دولت در رابطه با تاکید مقام معظم رهبری برای برخورد با مسببین مسمومیت دانش آموزان و آخرین وضعیت این موضوع گفت: شاهد بودیم کسانی که شعاری زندگی و زن و آزادی را سر می‌دادند سعی در ایجاد التهاب داشتند و الحمدلله به نتیجه نرسید و شاهد ثبات نسبی در مدارس هستیم. کمیته ارزیابی متعدد اطلاعیه‌های لازم را اطلاع رسانی می‌کنند. این اقدامات هم ماهیت مدعیان حمایت از بانوان هستند را نشان داد که بیانیه تعطیلی اجباری مدارس را دادند. بانوان ما در طول ۴۴ سال گذشته رشد داشتند و از این پس نیز این مسیر را ادامه خواهند داد.

بهادر جهرمی در خصوص اقدام اروپایی‌ها و جلوگیری از فعالیت سامانه اینستکس گفت: اینستکس یک سامانه کاغذی بود و امروز اروپایی‌ها باید پاسخگوی این مجموعه که آن را طراحی کرده بودند باشد. ابن روش به دورانی بازگشت داشت که هنوز پول اختراع نشده بود. باید پاسخگو باشند و جهانیان در آینده متوجه خواهند شد نتیجه برخی از پیشنهادات و اقدامات چه خواهد بود.

سخنگوی دولت در رابطه با افزایش حقوق ۲۰ درصدی کارمندان در بودجه ۱۴۰۲ گفت: پیشنهاد دولت افزایش پلکانی حقوق به نفع کسانی است که پایین‌ترین حقوق را دریافت می‌کنند. بودجه هنوز نهایی نشده و به نظر می‌رسد همچنان بتوان در روش سنتی که فاصله حداکثر و حداقل ایجاد کرده تغییر ایجاد کرد. حقوق برای سال آینده پیش بینی می‌شود. مجلس هم لازم است بودجه را غیر تورمی ببندد و هزینه‌های مازاد غیر ضرور به آن اضافه نکند. باید دید پس از اظهار نظر شورای نگهبان مجلس چه تصمیمات اصلاحی را اتخاذ می‌کند.

وی در خصوص حضور شمخانی در پکن، و احتمال مسئولیت پرونده اجرای قرارداد چین توسط وی بیان کرد: موضوع توافق ایران و چین و توافق اخیر دو موضوع جدید هستند. موضوع اخیر محصول پنج دور مذاکره بود که مذاکره اخیر به دلایل امنیتی آقای شمخانی متولی شدند. این جلسه صرفاً برای مرحله نهایی بود و قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین مقوله دیگری است.

بهادری جهرمی در رابطه با ادعای مجلس مبنی بر فاصله بودجه پیشنهادی دولت با واقعیت خاطرنشان کرد: تدوین و ارائه بودجه سالیانه منطق و کارشناسی خود را دارد. منابع واقعی پیش‌بینی شده و هزینه‌ها ضروری است. سال گذشته هم همین نگاه متأسفانه وجود داشت و با افزایش منابع مواجه شدیم و طبیعتاً اگر منابع غیرواقعی باشد باید شاهد کاهش باشیم. ما باید دقت کنیم اگر مصوبه‌ای در بودجه به تصویب برسد مردم مشترک گلایه خواهند داشت. بودجه دولت ضد تورمی بوده است و امیدواریم مجلس از آوردن هر گونه حکم تورم زا جلوگیری کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه «رهبر معظم انقلاب اسلامی طی یک سال اخیر دو تذکر درباره وضعیت خودرو دادند؛ دولت در این مدت چه اقدامی برای بهبود وضعیت خودرو هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ ساماندهی بازار انجام داده است؟» تصریح کرد: تولید خودرو در طول چند سال گذشته روند کاهشی داشت و به نصف ظرفیت قبل کاهش پیدا کرده بود و ما شاهد پارک شدن تعداد زیادی خودرو در پارکینگ‌ها بودیم که به دلیل تولید ناقض بود. در حوزه عرضه در صنعت خودرو سازی افزایش قابل قبولی در سال ۱۴۰۱ صورت گرفت.

وی افزود: همزمان واردات خودرو نیز بعد از ۴ سال مجوز گرفت و این کمک می‌کند در عرصه خودرو موفق تر باشیم و جبران سالهای گذشته صورت گیرد. اما همزمان با کاهش خودرو، خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده و در آن حوزه پیشنهاد دولت به منظور جلوگیری از دلالی مالیات ناظر به این حوزه است که در مجلس معطل مانده و از عزیزان مجلس درخواست داریم کمک حال باشند. هم در حوزه خودرو و هم مسکن باید از اقدامات سوداگری جلوگیری شود و این اقدامات به صورت همزمان می‌تواند منجر به ثبات در بازار شود.

ادامه دارد…

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار سیاسی

تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود

 تجاوز دشمن با پاسخ مهلک پدافند هوایی مواجه می‌شود
2024-04-14T14:25:50+03:30
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه کریدورها کاملا باز شده و پروازها در حال انجام است، گفت: اعلام می‌کنیم آسمان ایران در مقابل هرگونه...

جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران

 جلسه نماینده اسرائیل با منافقین در آلبانی درپی حمله ایران
2024-04-14T14:25:50+03:30
در پی حمله تلافی جویانه شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، یک مقام اطلاعاتی این رژیم برای انجام عملیات روانی در داخل ایران، با منافقین در البانی گفتگو کرده...

هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید

 هشدار فرمانده کل ارتش به آمریکا: مداخله نکنید
2024-04-14T14:25:49+03:30
فرمانده‌کل ارتش گفت: به سردمداران آمریکا نیز هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود و یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها اهدا...

۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند

 ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند
2024-04-14T11:58:39+03:30
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌بر...

نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

 نامه به آملی‌ لاریجانی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
2024-04-14T11:58:39+03:30
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار حضور نماینده هیات عالی نظارت در این کمیسیون درباره بررسی طرح سامان...

ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد

 ایران متناسب با منافعش پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهد داد
2024-04-14T11:58:38+03:30
نائب رئیس مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ضمن تاکیدی که بر حمایت از معنوی از غزه دارد، حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند ولی نوع عمل را متناسب با منافع خودش...

تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل

 تکذیب پیامکهای هشدار به نام سازمان پدافند غیرعامل
2024-04-14T11:58:38+03:30
سازمان پدافند غیرعامل پیامکهای ارسالی مبنی بر هشدار شرایط سخت و امنیتی در کشور را جعلی خواند و آنها را تکذیب کرد.

نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

 نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد
2024-04-14T11:58:37+03:30
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

 حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دقایقی پیش حملات همه‌جانبه خود علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع مردم تهران در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:58:36+03:30
مردم تهران در حمایت از حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی در مناطقی از پایتخت تجمع کردند.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید
2024-04-14T11:58:36+03:30
یکی از مأموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پداف...

اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی

 اصابت ده‌ها فروند موشک سپاه به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
2024-04-14T11:58:36+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شلیک و اصابت ده‌ها فروند موشک بالستیک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد

 ایران در صورت اقدام اسرائیل با شدت بیشتری تنبیه خواهد کرد
2024-04-14T11:58:35+03:30
حمله گسترده جبهه مقاومت از جهت‌های گوناگون به رژیم صهیونیستی فضای بسیار متفاوتی را در منطقه ایجاد کرده است.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

 ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟
2024-04-14T11:58:35+03:30
پایگاهی که هواپیماهای اسرائیلی از طریق آن کنسولگری ایران را زدند، با موشک هدف قرار گرفت.

منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود

 منبع آگاه: اسرائیل در صورت پاسخ بلا‌فاصله تنبیه می‌شود
2024-04-14T11:58:34+03:30
یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خوا...

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

 حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:58:34+03:30
عملیات گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل پاسخی پیچیده چندوجهی و هوشمندانه به جنایات اخیر اسرائیل است.

شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود

 شورای نگهبان: عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود
2024-04-14T11:58:34+03:30
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موفق به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فل...

هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران

 هشدار سپاه به آمریکا نسبت به هرگونه مشارکت در ضربه به ایران
2024-04-14T11:58:34+03:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نس...

سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد

 سرلشکر باقری: عملیات «وعده صادق» با موفقیت کامل انجام شد
2024-04-14T11:58:33+03:30
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: این عملیات از نظر ما پایان یافته است و قصدی بر ادامۀ آن نیست و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ما چه در خاک ما و چه در مراکز مت...

ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش

 ناکامی پدافند اسرائیل مقابل عملیات ترکیبی ایران|گزارش
2024-04-14T11:58:33+03:30
ساختار پدافند هوایی اسرائیل علی‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که برای آن شده بود، مقابل عملیات ترکیبی ایران شکست خورد.

سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود

 سلامی: اقدام بعدی درصورت واکنش اسرائیل سخت‌تر خواهد بود
2024-04-14T11:58:32+03:30
فرمانده‌کل سپاه درباره عملیات وعده صادق گفت: گزارش دقیق، مستند و میدانی از اصابت‌ها تا این لحظه نشان‌دهنده این است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار...

رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت

 رئیسی: ماجراجویی جدید علیه ایران پاسخ سنگین‌تر خواهد داشت
2024-04-14T11:58:32+03:30
رئیس جمهور تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که...

عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی

 عموعابدینی خبر داد: جذب نخبگان در دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی
2024-02-26T06:00:56+03:30
معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ دستورالعمل ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های راهبردی با رویکرد فرادانشکده‌ای خبر داد و گفت: ماموریت اصلی این دانشکده‌ها ج...

دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است

 دوستی: لیست انتخاباتی «صدای ملت» مورد حمایت ۴ حزب اصلاح‌طلب است
2024-02-26T06:00:56+03:30
عضو فهرست انتخاباتی صدای ملت تاکید کرد: این لیست متشکل از اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و مستقلین بوده که از طرف چهار حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان، کارگزاران و اع...

داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند

 داداش پور: دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند
2024-02-26T06:00:55+03:30
رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بازنگری آیین‌نامه شوراهای موارد خاص ضمن صیانت از مقررات آموزش عالی دانشجویان دارای شرایط خاص مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه

 تاکید هیات پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه
2024-02-26T06:00:55+03:30
هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع مجالس آسیایی در آذربایجان با هیات های پارلمانی برخی کشورها همچون فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌و...

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:54+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم

 محصولی: بدنبال وحدت شاخص محور نیروهای انقلابی هستیم
2024-02-26T06:00:54+03:30
دبیرکل جبهه پایداری گفت: همچنانکه قبلاً در مورد مراحل چهارگانه وحدت نیروهای انقلابی مطرح کردیم در صورت امکان بدنبال فهرست واحد جبهه‌های انقلابی هستیم.

سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است

 سرلشکر باقری: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای محصول رویکرد جامعه اطلاعاتی کشور است
2024-02-26T06:00:54+03:30
رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح تأکید کرد: امنیت پایدار در شرایط پرتلاطم منطقه‌ای و مواجهه با امواج تهدید و طمع دشمنان؛ محصول رویکرد جهادی، انقلابی و حرفه‌ای و هم...

وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی

 وعده‌های نشدنی، به اعتماد مردم خدشه وارد می‌کند/ مشارکت آگاهانه در انتخابات، موجب هراس دشمن است| گفت‌وگو با محسن ردادی
2024-02-26T06:00:53+03:30
جامعه‌شناس سیاسی می‌گوید اگر کاندیداها بخواهند صادقانه صحبت کنند، باید با مردم همدلی داشته باشند و به جامعه بگویند «ما هم به اندازه‌ی شما دغدغه اصلاح ک...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)