میرنیوز

حقوق نجومی از جیب معلمان/ مدیرعامل پتروشیمی نیمه‌کاره «دنا» ۷۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرد

 حقوق نجومی از جیب معلمان/ مدیرعامل پتروشیمی نیمه‌کاره «دنا» ۷۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرد 2022-01-10T11:36:44+03:30

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، به نقل از برنا، شرکت صنایع پتروشیمی دنا وابسته به هلدینگ انرژی سپهر با سرمایه گذاری عظیم شرکت پتروفرهنگ ایجاد شده تا با محوریت تولید متانول به وظایف خود عمل کند البته هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است.
شرکت صنایع پتروشیمی دنا با سرمایه گذاری 481 میلیون دلار در فاز 2 منطقه پتروشیمی شهر عسلویه در حال ساخت است.
شرکت پتروفرهنگ در راستای سیاست های صندوق ذخیره فرهنگیان، منابع مالی خود را در زمینه صنعت نفت و گاز، پتروشیمی و انرژی در جهت ایجاد ارزش افزوده و سودآوری هر چه بیشتر سپرده فرهنگیان سرمایه گذاری کرده است که در این راستا صندوق ذخیره فرهنگیان در شرکت انرژی سپهر که شامل سه پتروشیمی دنا، سبلان و سیراف است برای تولید متانول در کشور سرمایه‌گذاری‌ کرده تا بخش از مسائل و مشکلاتی مالی صندوق ذخیره فرهنگیان کاهش یابد.
اما با توجه به اسنادی که به دست خبرگزاری رسیده است مانند سال های گذشته به دلیل عدم شفافیت شاهد تخلفات مالی و فیش های حقوق نجومی در شرکت های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان مانند پتروشیمی دنا هستیم؛ از این دست مدیران باقی مانده از دولت حسن روحانی همچنان در بخش‌های مختلف اجرایی حضور داشته و تلاش زیادی می‌کنند تا همچنان حقوق نجومی دریافت کرده و در سایه عدم نظارت‌ها بر اندوخته‌های مالی خود که دیوان محاسبات کل کشور و سازمان بازرسی کل کشور هم به استمرار حقوق نجومی انتقادات تندی دارند حقوق‌های خاص بگیرند.

                               

محمد علی کریمیان در هفته پایانی تیرماه 1400 و در دوران دولت تدبیر و امید به مدیر عاملی پتروشیمی دنا منصوب شد و براساس اسنادی که به دست خبرگزاری برنا رسیده است ایشان در آبان ماه سال جاری حقوق 73 میلیون تومانی از شرکت پتروشیمی دنا دریافت کرده است. این درحالی است که پروژه های این شرکت هنوز در حال تکمیل است و از نظر اقتصادی تا به امروز سودآوری برای صندوق ذخیره فرهنگیان نداشته است و همین رویه موجب انتقادات معلمانی که خیلی از آنها حقوق 3 تا 4 میلیون تومان در ماه دریافت می‌کنند شده است. این در حالی است که صندوق ذخیره فرهنگیان با این سیاست تاسیس شده است تا با راه‌اندازی شرکت‌ها و هلدینگ‌های مختلف اقتصادی دستگیر بازنشستگان آموزش و پرورش در روزگار پیری باشند اما گویا سودهای شرکت‌ها و هلدینگ‌های زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان به جیب نجومی بگیران خاص می‌رود.
عزم دولت آیت الله رئیسی جمع شدن بساط نجومی بگیرانی است که سعی می‌کنند در سایه عدم نظارت‌های قانونی و تاریک‌خانه شرکت‌های دولتی برای خود سرمایه‌اندوزی کنند. این در حالی است که اخیرا رئیس جمهور با اشاره به موضوع حقوق‌های غیر متعارف اعلام کرده است که حقوق یک حدی دارد که حد آن باید برای تمام افراد شاغل در دولت و شرکت های دولتی مشخص شود و بیش از آن میزان هم نباید پرداخت شود. مردم انتظار شنیدن اخباری درباره حقوق های چند ده میلیونی را ندارند و به حقوق نجومی باید خاتمه داده شود.
در فیش حقوقی آبان ماه 1400 محمد علی کریمیان -مدیر عامل پتروشیمی دنا (وابسته به هلدینگ انرژی سپهر با سرمایه گذاری شرکت پتروفرهنگ) مبالغ حقوق پایه 84.823.207ریال، مزایا 166.716.912ریال درج شده است و همچنین مبلغ اضافه کاری آبان ماه وی 181.090.516 ریال بوده است و برای 4 روز ماموریت مبلغ 103.109.398 ریال دریافت کرده ‌اند.
براین اساس در فیش آبان‌ماه جمع حقوق و مزایا مدیرعامل عامل پتروشیمی دنا 732.865.099ریال درج شده است.
رئیس جمهور همچنین به موضوع انتشار اخبار پرداخت حقوق‌های نجومی در برخی دستگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: دولت در برخورد با حقوق‌های نجومی قاطع و مصمم است و در هرکجا که با ارائه مستندات موضوع به اثبات برسد در جهت اصلاح آن با فوریت اقدام می شود.

اخبار گروه سایر رسانه‌ها صرفا بازنشر اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار رسانه

اینفوگرافیک | ارزش مالی واردات موبایل چند برابر کالاهای اساسی است؟

 اینفوگرافیک | ارزش مالی واردات موبایل چند برابر کالاهای اساسی است؟
2022-01-19T09:58:53+03:30
طی دو سال اخیر و با شیوع کرونا میزان مصرف گوشی‌های موبایل افزایش قابل‌توجهی داشته است. دلیل این افزایش تقاضا هم نیاز به گوشی‌های تلفن برای تحصیل دانش‌آموز، ...

به مرگ گرفتن سازمان نظام پزشکی با طرح ویزیت ۳۰۰ هزار تومانی!

 به مرگ گرفتن سازمان نظام پزشکی با طرح ویزیت ۳۰۰ هزار تومانی!
2022-01-18T10:58:46+03:30
ماجرای تعرفه‌گذاری خدمات پزشکی و مزد درمان هر سال با حاشیه‌ها و چالش‌هایی همراه است.

اینفوگرافیک | افتخارات استقلال بیشتر است یا پرسپولیس؟

  اینفوگرافیک | افتخارات استقلال بیشتر است یا پرسپولیس؟
2022-01-18T10:18:53+03:30
با افتخارات دو تیم پرسپولیس و استقلال از زمان تاسیس آن‌ها آشنا شوید.

۳میلیون کارتخوان بدون تراکنش هستند نه بی‌هویت!

 ۳میلیون کارتخوان بدون تراکنش هستند نه بی‌هویت!
2022-01-17T13:38:48+03:30
به‌گفته مدیر شرکت شاپرک ۳میلیون کارتخوان در کشور تراکنش ندارند؛ اما نمی‌توان گفت بی‌هویت هستند.

انار‌هایی که دل کشاورزان را خون کرد!

 انار‌هایی که دل کشاورزان را خون کرد!
2022-01-17T11:38:51+03:30
۱۵ هزار تُن انار در سومین قطب یاقوت سرخ کشور، در گوشه انبار‌های خانگی و حیاط خانه باغداران فردوسی مانده و در حال پوسیدن است.

۳ میلیون کارتخوان بدون تراکنش هستند نه بی هویت!

 ۳ میلیون کارتخوان بدون تراکنش هستند نه بی هویت!
2022-01-17T11:38:51+03:30
به گفته مدیر شرکت شاپرک ۳ میلیون کارتخوان در کشور تراکنش ندارند؛ اما نمی‌توان گفت بی هویت هستند.

مدیران قبلی استقلال کیلویی قرارداد می‌بستند

 مدیران قبلی استقلال کیلویی قرارداد می‌بستند
2022-01-17T11:38:51+03:30
بالاخره بعد از چند سال استقلال با کسب امتیازی مناسب قهرمانی در نیم‌فصل را پشت‌سر گذاشت، این درحالی است که برخی به‌گونه‌ای با این عنوان برخورد کردند که انگار...

شهیدی که رزمنده ارتش، سپاه و نیروی انتظامی بود!

 شهیدی که رزمنده ارتش، سپاه و نیروی انتظامی بود!
2022-01-17T11:38:51+03:30
شهید محمود امان اللهی یکی از شهدای بنام خطه کردستان است که همه افتخارات مورد انتظار از یک رزمنده مکتبی را توأمان دارد.

اینفوگرافیک | افتخارات استقلال بیشتر است یا پرسپولیس؟

 اینفوگرافیک | افتخارات استقلال بیشتر است یا پرسپولیس؟
2022-01-15T10:45:26+03:30
با افتخارات دو تیم پرسپولیس و استقلال از زمان تاسیس آن‌ها آشنا شوید.

ماجرای هشدار حاج قاسم به روحانی چه بود؟

 ماجرای هشدار حاج قاسم به روحانی چه بود؟
2022-01-12T09:16:49+03:30
ایام دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی فرصتی را فراهم آورد تا با سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه به گفت‌وگو بنشینیم و شنوای روایت او درباره شخصیت...

اجرای ۶۰۰ میلیون دلار تهاتر تا پایان سال

 اجرای ۶۰۰ میلیون دلار تهاتر تا پایان سال
2022-01-11T10:03:30+03:30
دولت سیزدهم تاکید بسیاری بر استفاده از روش تهاتر برای پیش برد اهداف تجاری خود دارد که در همین راستا، تا پایان سال پروژه تهاتری در حدود ۶۰۰ میلیون دلار اجرا ...

حقوق نجومی از جیب معلمان/ مدیرعامل پتروشیمی نیمه‌کاره «دنا» ۷۳میلیون تومان حقوق می‌گیرد

 حقوق نجومی از جیب معلمان/ مدیرعامل پتروشیمی نیمه‌کاره «دنا» ۷۳میلیون تومان حقوق می‌گیرد
2022-01-10T12:56:46+03:30
جمع حقوق و مزایای مدیرعامل پتروشیمی دنا که منصوب‌شده در دولت حسن روحانی است و یکی از شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان و زیرمجموعه هلدینگ انرژی سپهر، در آ...

همه چیز درباره «فلورونا» / واکسن‌نزده‌ها و خطر شکل‌گیری پیک «اُمیکرون»

 همه چیز درباره «فلورونا» / واکسن‌نزده‌ها و خطر شکل‌گیری پیک «اُمیکرون»
2022-01-09T10:36:44+03:30
واکسن نزده ها که بنا بر آمار، حدود هشت میلیون نفر در کشور را شامل می شوند، می‌توانند برای بروز یک پیک دیگر در کشور مشکل‌ساز شوند.

فقط ۲۵۰۰ باب از ۲/۵ میلیون خانه خالی شناسایی شد!

 فقط ۲۵۰۰ باب از ۲/۵ میلیون خانه خالی شناسایی شد!
2022-01-08T12:30:09+03:30
با گذشت بیش از پنج سال از آغاز به کار فرایند شناسایی و اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه در کشور اظهارات مسئولان دولتی نشان از آن دارد که تنها کمتر از ۲ ه...

۵۱ درصد یارانه برق در جیب ۳ دهک پردرآمد

 ۵۱ درصد یارانه برق در جیب ۳ دهک پردرآمد
2022-01-04T11:43:26+03:30
مصرف فراتر از الگوی پرمصرف‌ها در سال‌۱۳۹۹ بیش از ۴۲‌درصد کل مصرف برق بخش خانگی را در بر گرفته و زمینه تحمیل ضرر و زیان ۶/۵۳ هزار‌میلیارد تومانی به کشور را ف...

دهانش را پر ازگِل کرد تا قطع پاهایش را فریاد نزند

 دهانش را پر ازگِل کرد تا قطع پاهایش را فریاد نزند
2022-01-01T10:25:05+03:30
شهید سعید حمیدی‌اصل ۱۶ سال بیشتر نداشت و هنوز پشت لبش سبز نشده بود که برای شرکت در عملیات کربلای ۴ خود را آماده غواصی کرد. برادر بزرگ‌ترش علی عضو رسمی سپاه ...

اینفوگرافیک | سوالات متداول در مورد تزریق دُز سوم واکسن

 اینفوگرافیک | سوالات متداول در مورد تزریق دُز سوم واکسن
2021-12-29T13:18:23+03:30
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت شرایط تزریق دوز سوم واکسن کرونا را اعلام کرد.

تصاویر متفاوت از لحظات شکار در طبیعت+ عکس

 تصاویر متفاوت از لحظات شکار در طبیعت+ عکس
2021-12-29T11:58:29+03:30
در حیات وحش هر حیوان برای بقا ناچار به تغذیه از زنجیره پایین تر از خود است .

گرسنه نمانده‌ایم که با هر دستمزدی بازی کنیم!/به آرزوهایم رسیده‌ام

 گرسنه نمانده‌ایم که با هر دستمزدی بازی کنیم!/به آرزوهایم رسیده‌ام
2021-12-29T11:58:29+03:30
غلامحسین لطفی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون بیان کرد برخی از کارگردانان فکر می‌کنند ما گرسنه مانده‌ایم و دستمزدهای پایین به ما پیشنهاد می‌دهند.

سرانه کارکنان خودروسازان ایرانی ۳ برابر دنیا

 سرانه کارکنان خودروسازان ایرانی ۳ برابر دنیا
2021-12-28T19:37:57+03:30
بررسی‌های صورت مالی دو خودروساز بزرگ کشور نشان می‌دهد طی سال گذشته هزینه‌های اداری و عمومی گروه سایپا ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و این مقدار برای ایران‌خودر...

اینفوگرافیک | ۱۶ سال وعــده سرخــرمن

 اینفوگرافیک | ۱۶ سال وعــده سرخــرمن
2021-12-27T15:31:13+03:30
در ۱۶ سال اخیر دولت‌های مختلف برای خصوصی‌سازی سرخابی ها وعده‌های زیادی دادند اما تا به امروز هیچ‌کدام از آن‌ها عملی نشده است.

علائم و نشانه‌های رفلاکس معده

 علائم و نشانه‌های رفلاکس معده
2021-12-27T10:51:10+03:30
رفلاکس معده زمانی رخ می‌دهد که اسید و سایر محتویات درون معده از دریچه پایینی مری به مری باز می‌گردند.

یک شماره رُند ۵۰۰ میلیون ناقابل!

 یک شماره رُند ۵۰۰ میلیون ناقابل!
2021-12-27T10:51:10+03:30
در اتفاقی نادر یک اپراتور تلفن همراه، شماره‌های رند را به حراج گذاشته که هر شماره حداقل ۱۲۰ میلیون تومان قیمت دارد.

چین در حال تسخیر اقتصاد اروپا

 چین در حال تسخیر اقتصاد اروپا
2021-12-26T11:37:51+03:30
براساس داده‌های آماری سازمان آمار آمریکا طی ۲۰ سال اخیر رقم صادرات کالایی آمریکا به اتحادیه اروپا از ۱۶۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۰ به ۳۳۶ میلیارد دلار در سال...

اینفوگرافیک | ویژگی‌های خاص برترین تانک ایران

 اینفوگرافیک | ویژگی‌های خاص برترین تانک ایران
2021-12-22T15:31:11+03:30
تانک‌های کرار تحویل‌شده به نیروی زمینی سپاه در حقیقت تانک‌های تی۷۲ام ، این نیرو هستند که با توجه به سفارش و نیازمندی نزسا توسط وزارت دفاع ارتقا داده شده‌اند.

سماواتی: واقعا در سینما چه خبر است؟/شیوه انتخاب بازیگر یا پولی است یا بر اساس میزان فالوور

 سماواتی: واقعا در سینما چه خبر است؟/شیوه انتخاب بازیگر یا پولی است یا بر اساس میزان فالوور
2021-12-22T11:11:13+03:30
بازیگر سریال «خوشنام» گفت: متاسفانه امروز نقش فروشی در سینما بیداد می‌کند، به فلان تهیه کننده می‌گویم چرا این بازیگر را آوردی، می‌گوید سرمایه نداش...

امید اُمیکرون به ۸ میلیون ایرانی واکسن‌نزده

 امید اُمیکرون به ۸ میلیون ایرانی واکسن‌نزده
2021-12-21T10:31:19+03:30
آنقدر این کرونا چهره تغییر داد و جهش کرد و خطرناک‌تر و تهاجمی‌تر شد که حالا کمتر نامی از کرونا به زبان می‌آوریم و برای گفتن از این ویروس چموش، به همان نام ج...

تخم مرغ وارداتی با ارز ترجیحی نهایتا ۷ هزار تومان می شود

 تخم مرغ وارداتی با ارز ترجیحی نهایتا ۷ هزار تومان می شود
2021-12-20T11:44:32+03:30
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: واردات هر کیلو تخم مرغ با ارز ۴۲۰۰ تومانی نهایتا ۷ هزار تومان تمام می‌شود در حالیکه آن را بین ۱۷ تا ۱۸...

اینفوگرافیک | رشد ۲۱ درصدی صادرات ایران به اروپا

 اینفوگرافیک | رشد ۲۱ درصدی صادرات ایران به اروپا
2021-12-19T14:58:01+03:30
یورو استات از مبادلات تجاری بیش از ۳ میلیارد یورویی ایران و اتحادیه اروپا در ۱۰ ماهه ۲۰۲۱ خبر داد.

آیا دهک‌های مختلف توان پرداخت اقساط طرح مسکن را دارند؟

 آیا دهک‌های مختلف توان پرداخت اقساط طرح مسکن را دارند؟
2021-12-19T11:11:14+03:30
براساس اطلاعات ارائه‌شده از سوی معاونت مسکن و ساختمان تا شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ حدود دومیلیون و ۱۷۰هزار و ۵۶۲ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)