میرنیوز

گرسنه نمانده‌ایم که با هر دستمزدی بازی کنیم!/به آرزوهایم رسیده‌ام

 گرسنه نمانده‌ایم که با هر دستمزدی بازی کنیم!/به آرزوهایم رسیده‌ام 2021-12-29T11:58:29+03:30

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، به نقل از مهر، غلامحسین لطفی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون درباره شرایط این روزهای خود گفت: چند سال پیش حین ایفای نقش در یک سریال از بلندی افتادم. پا و کمرم در آن حادثه آسیب دید که همچنان با عوارض آن درگیر هستم.

وی درباره فعالیت‌های سینمایی و تلویزیونی خود توضیح داد: در سال‌های اخیر چند پیشنهاد سریالی داشتم که نه از نقش‌ها خوشم آمد، نه از دستمزدش و نه اساساً از سوژه سریال‌ها! به همین دلیل به بهانه‌های مختلف این پیشنهادات را رد کردم. در عرصه سینما هم یکی دو پیشنهاد داشتم که سناریو را برایم تعریف کردند و نپسندیدم. من هر نقشی را بازی نمی‌کنم و از ابتدای ورودم به حرفه بازیگری هم همین‌گونه بوده‌ام و به همین دلیل کارهایی که می‌کنم در خاطره‌ها می‌ماند. تا زمانی که با یک نقش ارتباط برقرار نکنم، آن را بازی نمی‌کنم. تنها پول که مهم نیست، آبرو و حیثیت هم مهم است.

این بازیگر درباره اینکه به واسطه کم‌کاری در عرصه بازیگری نگران فراموش‌شدن از سوی مخاطبان نیست هم اظهار کرد: نه نگران نیستم، من همین امروز هم در صفحه شخصی‌ام در فضای مجازی کامنت‌های بسیاری دارم و شاهد محبت و لطف مردم هستم. گاهی سریال‌های قدیمی را که می‌بینند، از ما یاد می‌کنند. یک کار اینستاگرامی هم خودم در 10 قسمت تولید کرده‌ام به نام «به همین سادگی» که مردم می‌بینند و درباره آن نظر می‌دهند، ما هم با همین‌ها زندگی می‌کنیم. البته اگر سریال یا فیلم خوبی پیشنهاد شود حتماً استقبال می‌کنم.

لطفی با اشاره به دلتنگی فراوان خود برای بازیگری، ادامه داد: به دلیل همین دلتنگی بود که سال گذشته در فیلم سینمایی «نارگیل» در حوزه کودک و نوجوان نقش‌آفرینی کردم. قرار بود این فیلم عید نوروز اکران شود که به شرایط کرونایی خورد و هنوز هم اکران نشده است.

از ترافیک تهران خسته شدم

این بازیگر سینما با اشاره به سکونت خود در شهر قزوین عنوان کرد: 5 سال است که در شهر قزوین زندگی می‌کنم که زادگاهم است. از تهران و ترافیکش خسته شده بودم. اینجا هم راحت‌ترم و هم آب و هوای بهتری دارد. مردم هم در کوچه و خیابان به من لطف دارند و من هم به آن‌ها ارادت فراوان دارم. امروز در موبایل هر قزوینی بگردید، احتمالاً یک عکس با من دارد. غالباً هم می‌گویند چرا دیگر کاری نمی‌کنید؟ به همه آن‌ها هم نمی‌توانم توضیح دهم که شرایط به چه صورت است.

لطفی افزود: خیلی‌ها این کم‌کاری را به حساب تنبلی من می‌گذارند در حالی که واقعاً اینگونه نیست. شرایط کار اگر خوب باشد، حتماً حضور مقابل دوربین را می‌پذیرم، کمااینکه دل خودم هم تنگ شده است. خوشبختانه سریال «خانه به دوش» هنوز در کانال‌ها و شبکه‌های مختلف پخش می‌شود و هنوز ما را در ذهن مردم زنده نگه داشته است. هرچند نسبت به آن سریال، نزدیک به 40 کیلو به‌واسطه سانحه‌ای که برایم پیش آمد، کاهش وزن داشته‌ام و غالباً می‌پرسند چرا اینقدر پیر شده‌اید؟ وقتی از بلندی افتادم، دکتر سفارش به رژیم غذایی کرد چرا که وزن زیاد به پایم فشار می‌آورد. همین رژیم و کاهش وزن هم باعث افتادگی صورتم شده است.

لطفی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با انتقاد از شرایط تعیین دستمزد برای بازیگران باسابقه‌تر که در سال‌های اخیر به دلایلی کم‌کار شده‌اند، گفت: متأسفانه شرایط به گونه‌ای است که من 90 درصد پیشنهادها را به دلیل دستمزد کمی که در نظر می‌گیرند، رد می‌کنم. انگار ما گرسنه مانده‌ایم و ناگزیریم هر پیشنهادی را با هم رقمی بپذیریم. به همه آقایان می‌گویم، هیچ هنرمندی هرگز گرسنه نمی‌ماند! گاهی مثلاً به حال ما دلسوزی می‌کنند! نه من و نه هیچکدام از دوستان هم‌دوره‌ای من نیازی به این دلسوزی‌ها نداریم. خوشبختانه سربلند زندگی کرده‌ایم و امروز هم یک زندگی معمولی برای خود داریم.

نسبت منطقی در دستمزدها رعایت نمی‌شود

وی مطرح کرد: من کارمند بازنشسته اداره ارشاد استان تهران به عنوان کارگردان هستم و حقوقی که می‌گیرم برای من کفایت می‌کند. برخی از این دوستان اشتباه می‌کنند که فکر می‌کنند آنقدر نیازمند شده‌ایم که با دستمزد 10 میلیون و 20 میلیون تومان بخواهیم در کاری بازی کنیم! همین امروز فلان بازیگر جوان 2 میلیارد برای حضور در یک فیلم می‌گیرد. من مدعی نیستم که به من هم باید همین 2 میلیارد را بدهند اما لااقل باید یک نسبت منطقی میان این دستمزدها رعایت شود، که نمی‌شود.

این بازیگر باسابقه تأکید کرد: من واقعاً یک فرد عشق سینما هستم، اما نه مانند جوانانی که امروز به‌دنبال نشان دادن خود به هر قیمتی هستند. من همه کار در عرصه تصویر کرده‌ام. دکترای رشته بازیگری و کارگردانی سینما دارم.

سریال «آینه» را به‌عنوان یکی از سریال‌های پرمخاطب تلویزیون ساخته‌ام که یک گنجینه تصویری از آن هنوز در اختیار دارم. پنج، شش فیلم سینمایی را نوشته‌ام و کارگردانی کرده‌ام و در تعداد زیادی سریال هم به‌عنوان بازیگر حضور داشته‌ام. حرفم این است که من آرزوی دیگری در این حوزه ندارم که به آن نرسیده باشم. کارهای من را هم دیگران و مخاطبان باید قضاوت کنند که شکرخدا از نظر آن‌ها بازیگر خوبی هستم.

لطفی درباره تجربه ایفای نقش‌های منفی در کارنامه حرفه‌ای خود و واکنش مردم به این نقش‌ها هم توضیح داد: در ایفای نقش‌های منفی من روشی دارم که همان نقش منفی را شیرین ایفا می‌کنم. نمونه محترم این تجربه همین سریال «خانه به دوش» است. اصلان نقش منفی سریال است اما مخاطب از او خوشش می‌آید. ساخت درام مثل جریان برق می‌ماند، تا قطب مثبت و منفی درست نباشد، درام شکل نمی‌گیرد. آدم‌های خوب به تنهایی که تماشا ندارند، باید آدم‌های بد هم کنارشان باشند. البته من این نقش را به گونه‌ای بازی کردم که بد نبود، خاکستری بود. به همین دلیل هم مردم در نقش‌های منفی هم از من بدشان نمی‌آید.

اخبار گروه سایر رسانه‌ها صرفا بازنشر اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار رسانه

اینفوگرافیک | ارزش مالی واردات موبایل چند برابر کالاهای اساسی است؟

 اینفوگرافیک | ارزش مالی واردات موبایل چند برابر کالاهای اساسی است؟
2022-01-19T09:58:53+03:30
طی دو سال اخیر و با شیوع کرونا میزان مصرف گوشی‌های موبایل افزایش قابل‌توجهی داشته است. دلیل این افزایش تقاضا هم نیاز به گوشی‌های تلفن برای تحصیل دانش‌آموز، ...

به مرگ گرفتن سازمان نظام پزشکی با طرح ویزیت ۳۰۰ هزار تومانی!

 به مرگ گرفتن سازمان نظام پزشکی با طرح ویزیت ۳۰۰ هزار تومانی!
2022-01-18T10:58:46+03:30
ماجرای تعرفه‌گذاری خدمات پزشکی و مزد درمان هر سال با حاشیه‌ها و چالش‌هایی همراه است.

اینفوگرافیک | افتخارات استقلال بیشتر است یا پرسپولیس؟

  اینفوگرافیک | افتخارات استقلال بیشتر است یا پرسپولیس؟
2022-01-18T10:18:53+03:30
با افتخارات دو تیم پرسپولیس و استقلال از زمان تاسیس آن‌ها آشنا شوید.

۳میلیون کارتخوان بدون تراکنش هستند نه بی‌هویت!

 ۳میلیون کارتخوان بدون تراکنش هستند نه بی‌هویت!
2022-01-17T13:38:48+03:30
به‌گفته مدیر شرکت شاپرک ۳میلیون کارتخوان در کشور تراکنش ندارند؛ اما نمی‌توان گفت بی‌هویت هستند.

انار‌هایی که دل کشاورزان را خون کرد!

 انار‌هایی که دل کشاورزان را خون کرد!
2022-01-17T11:38:51+03:30
۱۵ هزار تُن انار در سومین قطب یاقوت سرخ کشور، در گوشه انبار‌های خانگی و حیاط خانه باغداران فردوسی مانده و در حال پوسیدن است.

۳ میلیون کارتخوان بدون تراکنش هستند نه بی هویت!

 ۳ میلیون کارتخوان بدون تراکنش هستند نه بی هویت!
2022-01-17T11:38:51+03:30
به گفته مدیر شرکت شاپرک ۳ میلیون کارتخوان در کشور تراکنش ندارند؛ اما نمی‌توان گفت بی هویت هستند.

مدیران قبلی استقلال کیلویی قرارداد می‌بستند

 مدیران قبلی استقلال کیلویی قرارداد می‌بستند
2022-01-17T11:38:51+03:30
بالاخره بعد از چند سال استقلال با کسب امتیازی مناسب قهرمانی در نیم‌فصل را پشت‌سر گذاشت، این درحالی است که برخی به‌گونه‌ای با این عنوان برخورد کردند که انگار...

شهیدی که رزمنده ارتش، سپاه و نیروی انتظامی بود!

 شهیدی که رزمنده ارتش، سپاه و نیروی انتظامی بود!
2022-01-17T11:38:51+03:30
شهید محمود امان اللهی یکی از شهدای بنام خطه کردستان است که همه افتخارات مورد انتظار از یک رزمنده مکتبی را توأمان دارد.

اینفوگرافیک | افتخارات استقلال بیشتر است یا پرسپولیس؟

 اینفوگرافیک | افتخارات استقلال بیشتر است یا پرسپولیس؟
2022-01-15T10:45:26+03:30
با افتخارات دو تیم پرسپولیس و استقلال از زمان تاسیس آن‌ها آشنا شوید.

ماجرای هشدار حاج قاسم به روحانی چه بود؟

 ماجرای هشدار حاج قاسم به روحانی چه بود؟
2022-01-12T09:16:49+03:30
ایام دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی فرصتی را فراهم آورد تا با سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه به گفت‌وگو بنشینیم و شنوای روایت او درباره شخصیت...

اجرای ۶۰۰ میلیون دلار تهاتر تا پایان سال

 اجرای ۶۰۰ میلیون دلار تهاتر تا پایان سال
2022-01-11T10:03:30+03:30
دولت سیزدهم تاکید بسیاری بر استفاده از روش تهاتر برای پیش برد اهداف تجاری خود دارد که در همین راستا، تا پایان سال پروژه تهاتری در حدود ۶۰۰ میلیون دلار اجرا ...

حقوق نجومی از جیب معلمان/ مدیرعامل پتروشیمی نیمه‌کاره «دنا» ۷۳میلیون تومان حقوق می‌گیرد

 حقوق نجومی از جیب معلمان/ مدیرعامل پتروشیمی نیمه‌کاره «دنا» ۷۳میلیون تومان حقوق می‌گیرد
2022-01-10T12:56:46+03:30
جمع حقوق و مزایای مدیرعامل پتروشیمی دنا که منصوب‌شده در دولت حسن روحانی است و یکی از شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان و زیرمجموعه هلدینگ انرژی سپهر، در آ...

حقوق نجومی از جیب معلمان/ مدیرعامل پتروشیمی نیمه‌کاره «دنا» ۷۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرد

 حقوق نجومی از جیب معلمان/ مدیرعامل پتروشیمی نیمه‌کاره «دنا» ۷۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرد
2022-01-10T11:36:44+03:30
جمع حقوق و مزایا مدیرعامل مدیر عامل پتروشیمی دنا که منصوب شده در دولت حسن روحانی است و یکی از شرکت های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان و زیر مجموعه هلدینگ انرژی ...

همه چیز درباره «فلورونا» / واکسن‌نزده‌ها و خطر شکل‌گیری پیک «اُمیکرون»

 همه چیز درباره «فلورونا» / واکسن‌نزده‌ها و خطر شکل‌گیری پیک «اُمیکرون»
2022-01-09T10:36:44+03:30
واکسن نزده ها که بنا بر آمار، حدود هشت میلیون نفر در کشور را شامل می شوند، می‌توانند برای بروز یک پیک دیگر در کشور مشکل‌ساز شوند.

فقط ۲۵۰۰ باب از ۲/۵ میلیون خانه خالی شناسایی شد!

 فقط ۲۵۰۰ باب از ۲/۵ میلیون خانه خالی شناسایی شد!
2022-01-08T12:30:09+03:30
با گذشت بیش از پنج سال از آغاز به کار فرایند شناسایی و اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه در کشور اظهارات مسئولان دولتی نشان از آن دارد که تنها کمتر از ۲ ه...

۵۱ درصد یارانه برق در جیب ۳ دهک پردرآمد

 ۵۱ درصد یارانه برق در جیب ۳ دهک پردرآمد
2022-01-04T11:43:26+03:30
مصرف فراتر از الگوی پرمصرف‌ها در سال‌۱۳۹۹ بیش از ۴۲‌درصد کل مصرف برق بخش خانگی را در بر گرفته و زمینه تحمیل ضرر و زیان ۶/۵۳ هزار‌میلیارد تومانی به کشور را ف...

دهانش را پر ازگِل کرد تا قطع پاهایش را فریاد نزند

 دهانش را پر ازگِل کرد تا قطع پاهایش را فریاد نزند
2022-01-01T10:25:05+03:30
شهید سعید حمیدی‌اصل ۱۶ سال بیشتر نداشت و هنوز پشت لبش سبز نشده بود که برای شرکت در عملیات کربلای ۴ خود را آماده غواصی کرد. برادر بزرگ‌ترش علی عضو رسمی سپاه ...

اینفوگرافیک | سوالات متداول در مورد تزریق دُز سوم واکسن

 اینفوگرافیک | سوالات متداول در مورد تزریق دُز سوم واکسن
2021-12-29T13:18:23+03:30
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت شرایط تزریق دوز سوم واکسن کرونا را اعلام کرد.

تصاویر متفاوت از لحظات شکار در طبیعت+ عکس

 تصاویر متفاوت از لحظات شکار در طبیعت+ عکس
2021-12-29T11:58:29+03:30
در حیات وحش هر حیوان برای بقا ناچار به تغذیه از زنجیره پایین تر از خود است .

سرانه کارکنان خودروسازان ایرانی ۳ برابر دنیا

 سرانه کارکنان خودروسازان ایرانی ۳ برابر دنیا
2021-12-28T19:37:57+03:30
بررسی‌های صورت مالی دو خودروساز بزرگ کشور نشان می‌دهد طی سال گذشته هزینه‌های اداری و عمومی گروه سایپا ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و این مقدار برای ایران‌خودر...

اینفوگرافیک | ۱۶ سال وعــده سرخــرمن

 اینفوگرافیک | ۱۶ سال وعــده سرخــرمن
2021-12-27T15:31:13+03:30
در ۱۶ سال اخیر دولت‌های مختلف برای خصوصی‌سازی سرخابی ها وعده‌های زیادی دادند اما تا به امروز هیچ‌کدام از آن‌ها عملی نشده است.

علائم و نشانه‌های رفلاکس معده

 علائم و نشانه‌های رفلاکس معده
2021-12-27T10:51:10+03:30
رفلاکس معده زمانی رخ می‌دهد که اسید و سایر محتویات درون معده از دریچه پایینی مری به مری باز می‌گردند.

یک شماره رُند ۵۰۰ میلیون ناقابل!

 یک شماره رُند ۵۰۰ میلیون ناقابل!
2021-12-27T10:51:10+03:30
در اتفاقی نادر یک اپراتور تلفن همراه، شماره‌های رند را به حراج گذاشته که هر شماره حداقل ۱۲۰ میلیون تومان قیمت دارد.

چین در حال تسخیر اقتصاد اروپا

 چین در حال تسخیر اقتصاد اروپا
2021-12-26T11:37:51+03:30
براساس داده‌های آماری سازمان آمار آمریکا طی ۲۰ سال اخیر رقم صادرات کالایی آمریکا به اتحادیه اروپا از ۱۶۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۰ به ۳۳۶ میلیارد دلار در سال...

اینفوگرافیک | ویژگی‌های خاص برترین تانک ایران

 اینفوگرافیک | ویژگی‌های خاص برترین تانک ایران
2021-12-22T15:31:11+03:30
تانک‌های کرار تحویل‌شده به نیروی زمینی سپاه در حقیقت تانک‌های تی۷۲ام ، این نیرو هستند که با توجه به سفارش و نیازمندی نزسا توسط وزارت دفاع ارتقا داده شده‌اند.

سماواتی: واقعا در سینما چه خبر است؟/شیوه انتخاب بازیگر یا پولی است یا بر اساس میزان فالوور

 سماواتی: واقعا در سینما چه خبر است؟/شیوه انتخاب بازیگر یا پولی است یا بر اساس میزان فالوور
2021-12-22T11:11:13+03:30
بازیگر سریال «خوشنام» گفت: متاسفانه امروز نقش فروشی در سینما بیداد می‌کند، به فلان تهیه کننده می‌گویم چرا این بازیگر را آوردی، می‌گوید سرمایه نداش...

امید اُمیکرون به ۸ میلیون ایرانی واکسن‌نزده

 امید اُمیکرون به ۸ میلیون ایرانی واکسن‌نزده
2021-12-21T10:31:19+03:30
آنقدر این کرونا چهره تغییر داد و جهش کرد و خطرناک‌تر و تهاجمی‌تر شد که حالا کمتر نامی از کرونا به زبان می‌آوریم و برای گفتن از این ویروس چموش، به همان نام ج...

تخم مرغ وارداتی با ارز ترجیحی نهایتا ۷ هزار تومان می شود

 تخم مرغ وارداتی با ارز ترجیحی نهایتا ۷ هزار تومان می شود
2021-12-20T11:44:32+03:30
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: واردات هر کیلو تخم مرغ با ارز ۴۲۰۰ تومانی نهایتا ۷ هزار تومان تمام می‌شود در حالیکه آن را بین ۱۷ تا ۱۸...

اینفوگرافیک | رشد ۲۱ درصدی صادرات ایران به اروپا

 اینفوگرافیک | رشد ۲۱ درصدی صادرات ایران به اروپا
2021-12-19T14:58:01+03:30
یورو استات از مبادلات تجاری بیش از ۳ میلیارد یورویی ایران و اتحادیه اروپا در ۱۰ ماهه ۲۰۲۱ خبر داد.

آیا دهک‌های مختلف توان پرداخت اقساط طرح مسکن را دارند؟

 آیا دهک‌های مختلف توان پرداخت اقساط طرح مسکن را دارند؟
2021-12-19T11:11:14+03:30
براساس اطلاعات ارائه‌شده از سوی معاونت مسکن و ساختمان تا شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ حدود دومیلیون و ۱۷۰هزار و ۵۶۲ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)