میرنیوز

انتشار موبایل بانک جعلی ۸ بانک در گوگل پلی

 انتشار موبایل بانک جعلی ۸ بانک در گوگل پلی 2021-11-14T10:09:11+03:30

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، به نقل از باشگاه خبرنگاران، چند روزی است از اعلام وجود برخی برنامه‌های بانکی ویژه نصب بر روی تلفن‌های همراه در گوگل پلی و ... می‌گذردT با این عنوان که این برنامه‌ها جعلی و تقلبی است و با نصب و استفاده از آن برای انجام تراکنش‌های بانکی امکان دارد که کاربران مورد حمله مجرمان سایبری قرار بگیرند و طی چند ثانیه حساب بانکیشان تخلیه شود.

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در اینباره اظهار کرد: طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن‌های جعلی با اهداف مقرضانه نظیر دستیابی به اطلاعات شخصی، خصوصی و بانک کاربران یکی از ترفند‌های مجرمان سایبری است.

در اهدافی جدید مجرمان سایبری با طراحی و ارسال اپلیکیشن‌های جعلی بانک‌های صادرات، کشاورزی و سپه به گوگل پلی و تشویق کاربران مبنی بر بروزرسانی یا نصب اپلیکیشن‌های جعلی و مخربT زمینه دسترسی غیرمجاز با مقاصد شوم کلاهبرداری، اخاذی و آلوده سازی گوشی تلفن همراه کاربران، هدایت آنان به صفحات جعلی مرسوم به فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان را فراهم می‌سازند.

سرهنگ پاشایی تصریح کرد: بر اساس رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی، گزارشات متعدد دریافتی از هموطنان و بررسی‌های فنی، ضمن تاکید بر این فرآیند مجرمانه و اخذ دستور قضائی مبنی بر شناسایی، برخورد با مرتکبان و سایر اقدامات بین المللی در خصوص حذف این اپلیکیشن‌های جعلی از اپ استور‌های خارجی در جریان است.

این روز‌ها با توجه به مشغله‌های موجود در زندگی مردم و اینکه از وقت خود به بهترین نحو استفاده کنند، دیگر صف‌های عریض و طویلی که در گذشته در بانک‌ها برای انجام امورات بانکی تشکیل می‌شد، خبری نیست و اکثر هموطنان با تلفن همراه خود اقدام به انجام کار‌های مربوط به بانک می کنند.

همواره مجرمان برای رسیدن به مقاصد شوم خود از تمام ظرفیت‌های موجود و زمینه‌ها استفاده می‌کنند و این بار اپلیکیشن‌های بانکی، مورد هدف سودجویان چه از داخل و چه از خارج کشور قرار گرفته است و با طراحی برنامه‌های جعلی منتسب به بانک‌های کشور در صدد اجرای نقشه‌های مجرمانه خود هستند.

با توجه به اهمیت موضوع و گستردگی آن که اکثر هموطنان از اپلیکیشن‌های بانکی برای انجام امور خود استفاده می‌کنند، برای بررسی بیشتر به سراغ رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا رفتیم.

عدم نصب اپلیکیشن‌هایی که لینک آن‌ها پیامک می‌شوند

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا اظهار کرد: طی روز‌های اخیر نسخه موبایل جعلی 8 بانک بزرگ کشور در گوگل پلی قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به شیوه‌های گوناگون و نوین کلاهبرداران و سارقان اینترنتی در انجام اعمال مجرمانه و خرابکارانه خود، هموطنان به این موضوع توجه داشته باشند که نرم افزار همراه بانک را تنها از مارکت‌های معتبر داخلی یا سایت اصلی بانک دریافت کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تاکید کرد: به هیچ‌وجه برای دانلود نرم‌افزار بانکی یا هرگونه تراکنش مالی از جست‌وجو در سایت گوگل یا سایر موتور‌های جست‌وجوگر استفاده نکنند.

به گفته سرهنگ رجبی، هموطنان از دریافت و نصب اپلیکیشن‌های آلوده که لینک آن‌ها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک‌ها به وسیله پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای آن‌ها ارسال می‌شود، خودداری کنند.

نقش بانک‌ها برای جلوگیری از وقوع این جرم در کشور چیست؟

اینکه هر جرمی توسط مجرمان رخ می‌دهد، صحیح است، اما انجام برخی اقدامات پیشگیرانه توسط هموطنان باعث می‌شود تا شاهد عدم وقوع جرایمی مانند سرقت، کیف قاپی و ... در جامعه باشیم.

اما در اینباره و در بحث اپلیکیشن‌های بانکی نقش بانک‌های عامل به خصوص بانک مرکزی در کاهش وقوع این جرم و عدم ضربه اقتصادی به هموطنان می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

بانک‌ها موظف به اطلاع رسانی دقیق از نحوه عملکرد خود در حوزه فضای مجازی به مردم هستند و اگر اپلیکیشنی دارند که از آن طریق به مشتریانشان خدمات ارائه می‌دهند، باید آن برنامه در رسانه‌ها اطلاع رسانی شود و از طرفی بانک مرکزی نیز باید بر این روند نظارت دقیقی داشته باشد چرا که امروز اکثر سرمایه مردم نزد بانک قرار دارد و باید در این باره اقدام جهادی و مناسبی صورت بگیرد تا افراد با خیال راحت بتوانند امورات بانکی خود را از بستر‌های مختلف انجام دهند.

در صورت کوتاهی از سوی هر نهادی، آن‌ها نیز باید پاسخگوی کم کاری خود باشند و در این باره نیز بانک مرکزی قبل از اینکه فاجعه عمیقی شکل بگیرد باید به موضوع اشتراک گذاری اپلیکیشن‌های جعلی ورود و نسبت به حل و فصل آن اقدام کند.

اخبار گروه سایر رسانه‌ها صرفا بازنشر اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار رسانه

دانشگاه‌های دولتی ۲ تا ۵ برابر درآمدشان بودجه می‌گیرند

 دانشگاه‌های دولتی ۲ تا ۵ برابر درآمدشان بودجه می‌گیرند
2022-01-22T10:53:49+03:30
اگر بگوییم دانشگاه‌های کشور درطول چهاردهه گذشته، عملا با صنعت و جامعه قهر بوده‌اند، گزافه نگفته‌ایم؛ چراکه مراکز آکادمیک کشور در این سال‌ها ترجیح داده‌اند ت...

اُمیکرون را دستکم نگیرید

 اُمیکرون را دستکم نگیرید
2022-01-22T10:53:49+03:30
روند صعودی آمار‌های روزانه موارد ابتلا به کرونا در کشور، می‌تواند ما را برای روز‌های پایانی سال و شروع سال نو، نگران کنند. زیرا، تجربه تلخ پیک پنجم را از یا...

خان‌زاده‌ای که مادر ۳ شهید شد

 خان‌زاده‌ای که مادر ۳ شهید شد
2022-01-22T10:53:49+03:30
در آستانه ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر، به سراغ مادر شهیدان سیدمحمود، سیدمجتبی و سیدمحمدرضا میرعلی‌اکبری اردهالی می‌رویم. مادری مهربان و دوست‌داشتنی که تم...

زورگیری ۶۰ درصدی نظام پزشکی به بهانه تورم ۴۵ درصدی!

 زورگیری ۶۰ درصدی نظام پزشکی به بهانه تورم ۴۵ درصدی!
2022-01-22T09:07:09+03:30
به گفته دولت حقوق کارمندان در سال آینده ده درصد و حقوق کارگران نیز در همین حدود افزایش پیدا خواهد کرد، اما سازمان نظام پزشکی خواهان افزایش تعرفه پزشکی به می...

اینفوگرافیک | ارزش مالی واردات موبایل چند برابر کالاهای اساسی است؟

 اینفوگرافیک | ارزش مالی واردات موبایل چند برابر کالاهای اساسی است؟
2022-01-19T09:58:53+03:30
طی دو سال اخیر و با شیوع کرونا میزان مصرف گوشی‌های موبایل افزایش قابل‌توجهی داشته است. دلیل این افزایش تقاضا هم نیاز به گوشی‌های تلفن برای تحصیل دانش‌آموز، ...

به مرگ گرفتن سازمان نظام پزشکی با طرح ویزیت ۳۰۰ هزار تومانی!

 به مرگ گرفتن سازمان نظام پزشکی با طرح ویزیت ۳۰۰ هزار تومانی!
2022-01-18T10:58:46+03:30
ماجرای تعرفه‌گذاری خدمات پزشکی و مزد درمان هر سال با حاشیه‌ها و چالش‌هایی همراه است.

اینفوگرافیک | افتخارات استقلال بیشتر است یا پرسپولیس؟

  اینفوگرافیک | افتخارات استقلال بیشتر است یا پرسپولیس؟
2022-01-18T10:18:53+03:30
با افتخارات دو تیم پرسپولیس و استقلال از زمان تاسیس آن‌ها آشنا شوید.

۳میلیون کارتخوان بدون تراکنش هستند نه بی‌هویت!

 ۳میلیون کارتخوان بدون تراکنش هستند نه بی‌هویت!
2022-01-17T13:38:48+03:30
به‌گفته مدیر شرکت شاپرک ۳میلیون کارتخوان در کشور تراکنش ندارند؛ اما نمی‌توان گفت بی‌هویت هستند.

انار‌هایی که دل کشاورزان را خون کرد!

 انار‌هایی که دل کشاورزان را خون کرد!
2022-01-17T11:38:51+03:30
۱۵ هزار تُن انار در سومین قطب یاقوت سرخ کشور، در گوشه انبار‌های خانگی و حیاط خانه باغداران فردوسی مانده و در حال پوسیدن است.

۳ میلیون کارتخوان بدون تراکنش هستند نه بی هویت!

 ۳ میلیون کارتخوان بدون تراکنش هستند نه بی هویت!
2022-01-17T11:38:51+03:30
به گفته مدیر شرکت شاپرک ۳ میلیون کارتخوان در کشور تراکنش ندارند؛ اما نمی‌توان گفت بی هویت هستند.

مدیران قبلی استقلال کیلویی قرارداد می‌بستند

 مدیران قبلی استقلال کیلویی قرارداد می‌بستند
2022-01-17T11:38:51+03:30
بالاخره بعد از چند سال استقلال با کسب امتیازی مناسب قهرمانی در نیم‌فصل را پشت‌سر گذاشت، این درحالی است که برخی به‌گونه‌ای با این عنوان برخورد کردند که انگار...

شهیدی که رزمنده ارتش، سپاه و نیروی انتظامی بود!

 شهیدی که رزمنده ارتش، سپاه و نیروی انتظامی بود!
2022-01-17T11:38:51+03:30
شهید محمود امان اللهی یکی از شهدای بنام خطه کردستان است که همه افتخارات مورد انتظار از یک رزمنده مکتبی را توأمان دارد.

اینفوگرافیک | افتخارات استقلال بیشتر است یا پرسپولیس؟

 اینفوگرافیک | افتخارات استقلال بیشتر است یا پرسپولیس؟
2022-01-15T10:45:26+03:30
با افتخارات دو تیم پرسپولیس و استقلال از زمان تاسیس آن‌ها آشنا شوید.

ماجرای هشدار حاج قاسم به روحانی چه بود؟

 ماجرای هشدار حاج قاسم به روحانی چه بود؟
2022-01-12T09:16:49+03:30
ایام دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی فرصتی را فراهم آورد تا با سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه به گفت‌وگو بنشینیم و شنوای روایت او درباره شخصیت...

اجرای ۶۰۰ میلیون دلار تهاتر تا پایان سال

 اجرای ۶۰۰ میلیون دلار تهاتر تا پایان سال
2022-01-11T10:03:30+03:30
دولت سیزدهم تاکید بسیاری بر استفاده از روش تهاتر برای پیش برد اهداف تجاری خود دارد که در همین راستا، تا پایان سال پروژه تهاتری در حدود ۶۰۰ میلیون دلار اجرا ...

حقوق نجومی از جیب معلمان/ مدیرعامل پتروشیمی نیمه‌کاره «دنا» ۷۳میلیون تومان حقوق می‌گیرد

 حقوق نجومی از جیب معلمان/ مدیرعامل پتروشیمی نیمه‌کاره «دنا» ۷۳میلیون تومان حقوق می‌گیرد
2022-01-10T12:56:46+03:30
جمع حقوق و مزایای مدیرعامل پتروشیمی دنا که منصوب‌شده در دولت حسن روحانی است و یکی از شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان و زیرمجموعه هلدینگ انرژی سپهر، در آ...

حقوق نجومی از جیب معلمان/ مدیرعامل پتروشیمی نیمه‌کاره «دنا» ۷۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرد

 حقوق نجومی از جیب معلمان/ مدیرعامل پتروشیمی نیمه‌کاره «دنا» ۷۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرد
2022-01-10T11:36:44+03:30
جمع حقوق و مزایا مدیرعامل مدیر عامل پتروشیمی دنا که منصوب شده در دولت حسن روحانی است و یکی از شرکت های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان و زیر مجموعه هلدینگ انرژی ...

همه چیز درباره «فلورونا» / واکسن‌نزده‌ها و خطر شکل‌گیری پیک «اُمیکرون»

 همه چیز درباره «فلورونا» / واکسن‌نزده‌ها و خطر شکل‌گیری پیک «اُمیکرون»
2022-01-09T10:36:44+03:30
واکسن نزده ها که بنا بر آمار، حدود هشت میلیون نفر در کشور را شامل می شوند، می‌توانند برای بروز یک پیک دیگر در کشور مشکل‌ساز شوند.

فقط ۲۵۰۰ باب از ۲/۵ میلیون خانه خالی شناسایی شد!

 فقط ۲۵۰۰ باب از ۲/۵ میلیون خانه خالی شناسایی شد!
2022-01-08T12:30:09+03:30
با گذشت بیش از پنج سال از آغاز به کار فرایند شناسایی و اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه در کشور اظهارات مسئولان دولتی نشان از آن دارد که تنها کمتر از ۲ ه...

۵۱ درصد یارانه برق در جیب ۳ دهک پردرآمد

 ۵۱ درصد یارانه برق در جیب ۳ دهک پردرآمد
2022-01-04T11:43:26+03:30
مصرف فراتر از الگوی پرمصرف‌ها در سال‌۱۳۹۹ بیش از ۴۲‌درصد کل مصرف برق بخش خانگی را در بر گرفته و زمینه تحمیل ضرر و زیان ۶/۵۳ هزار‌میلیارد تومانی به کشور را ف...

دهانش را پر ازگِل کرد تا قطع پاهایش را فریاد نزند

 دهانش را پر ازگِل کرد تا قطع پاهایش را فریاد نزند
2022-01-01T10:25:05+03:30
شهید سعید حمیدی‌اصل ۱۶ سال بیشتر نداشت و هنوز پشت لبش سبز نشده بود که برای شرکت در عملیات کربلای ۴ خود را آماده غواصی کرد. برادر بزرگ‌ترش علی عضو رسمی سپاه ...

اینفوگرافیک | سوالات متداول در مورد تزریق دُز سوم واکسن

 اینفوگرافیک | سوالات متداول در مورد تزریق دُز سوم واکسن
2021-12-29T13:18:23+03:30
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت شرایط تزریق دوز سوم واکسن کرونا را اعلام کرد.

تصاویر متفاوت از لحظات شکار در طبیعت+ عکس

 تصاویر متفاوت از لحظات شکار در طبیعت+ عکس
2021-12-29T11:58:29+03:30
در حیات وحش هر حیوان برای بقا ناچار به تغذیه از زنجیره پایین تر از خود است .

گرسنه نمانده‌ایم که با هر دستمزدی بازی کنیم!/به آرزوهایم رسیده‌ام

 گرسنه نمانده‌ایم که با هر دستمزدی بازی کنیم!/به آرزوهایم رسیده‌ام
2021-12-29T11:58:29+03:30
غلامحسین لطفی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون بیان کرد برخی از کارگردانان فکر می‌کنند ما گرسنه مانده‌ایم و دستمزدهای پایین به ما پیشنهاد می‌دهند.

سرانه کارکنان خودروسازان ایرانی ۳ برابر دنیا

 سرانه کارکنان خودروسازان ایرانی ۳ برابر دنیا
2021-12-28T19:37:57+03:30
بررسی‌های صورت مالی دو خودروساز بزرگ کشور نشان می‌دهد طی سال گذشته هزینه‌های اداری و عمومی گروه سایپا ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و این مقدار برای ایران‌خودر...

اینفوگرافیک | ۱۶ سال وعــده سرخــرمن

 اینفوگرافیک | ۱۶ سال وعــده سرخــرمن
2021-12-27T15:31:13+03:30
در ۱۶ سال اخیر دولت‌های مختلف برای خصوصی‌سازی سرخابی ها وعده‌های زیادی دادند اما تا به امروز هیچ‌کدام از آن‌ها عملی نشده است.

علائم و نشانه‌های رفلاکس معده

 علائم و نشانه‌های رفلاکس معده
2021-12-27T10:51:10+03:30
رفلاکس معده زمانی رخ می‌دهد که اسید و سایر محتویات درون معده از دریچه پایینی مری به مری باز می‌گردند.

یک شماره رُند ۵۰۰ میلیون ناقابل!

 یک شماره رُند ۵۰۰ میلیون ناقابل!
2021-12-27T10:51:10+03:30
در اتفاقی نادر یک اپراتور تلفن همراه، شماره‌های رند را به حراج گذاشته که هر شماره حداقل ۱۲۰ میلیون تومان قیمت دارد.

چین در حال تسخیر اقتصاد اروپا

 چین در حال تسخیر اقتصاد اروپا
2021-12-26T11:37:51+03:30
براساس داده‌های آماری سازمان آمار آمریکا طی ۲۰ سال اخیر رقم صادرات کالایی آمریکا به اتحادیه اروپا از ۱۶۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۰ به ۳۳۶ میلیارد دلار در سال...

اینفوگرافیک | ویژگی‌های خاص برترین تانک ایران

 اینفوگرافیک | ویژگی‌های خاص برترین تانک ایران
2021-12-22T15:31:11+03:30
تانک‌های کرار تحویل‌شده به نیروی زمینی سپاه در حقیقت تانک‌های تی۷۲ام ، این نیرو هستند که با توجه به سفارش و نیازمندی نزسا توسط وزارت دفاع ارتقا داده شده‌اند.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)