میرنیوز

حقوق یک کارگر ۳۰ درصد هزینه‌ها را پوشش می‌دهد!

 حقوق یک کارگر ۳۰ درصد هزینه‌ها را پوشش می‌دهد! 2021-11-09T12:09:15+03:30

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، به نقل از دانا، فرامرز توفیقی، نماینده کارگران در شورای عالی کار و رئیس کمیته دستمزد از برگزاری جلسه شورای عالی کار در روز شنبه هفته جاری خبر داد و اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد جلسات شورای عالی کار به صورت ماهانه و در هفته سوم هر ماه برگزار شود که امیدواریم این اتفاق مبارک رخ دهد.

دستور تشکیل کمیته دستمزد صادر شد/ بن کارگری کماکان نقدی است

وی همچنین از صدور دستور تشکیل کمیته دستمزد ذیل شورای عالی کار در جلسه هفته جاری این شورا خبر داد و افزود: هنوز برای تشکیل جلسات کمیته دستمزد برای بررسی رقم سبد حداقل معیشت خانوارهای گارگری برای سال 1401دعوت نامه نیامده است.

توفیقی ادامه داد: در این جلسه هفته جاری پیشنهادی در مورد غیرنقدی شدن بن خواروبار کارگران مطرح شد که براساس آن مبلغ بن کارگران که برای امسال 600 هزار تومان است، تبدیل به کالا شود که این پیشنهاد با اجماع رد شد و کماکان نقدی است, زیرا تبدیل بن کارگری به کالا باعث ایجاد رانت می‌شد که رای نیاورد.

وقتی وضع معیشت وزرا خراب است؛ کارگران چه بگویند/ دائما با جهش‌های قیمتی مواجه هستیم

نماینده کارگران در مورد وضعیت معیشتی این قشر از جامعه، گفت: وقتی وزیر کار می‌آید و می‌گوید چرا فقط از معشیت کارگران صحبت می‌شود و کارمندان، وزیران، نمایندگان مجلس و... هم وضع معیشتی‌شان خراب است و وزیر اینچنین می‌گوید که نشان می‌دهد معیشت کارمندان و مدیران خوب نیست، انتظار دارید وضع کارگران چگونه باشد؛ قطعاً بدتر است.

وی بیان کرد: متاسفانه جهش‌های قیمتی از روز نخست سال جاری تا کنون رخ داده است؛ امسال با توجه به عدم کنترل دقیق بازار، هیجان سازی و تریبون داری منتقدین ارز 4200 تومانی باعث شد فضا را برای افزایش قیمت‌ها و سودجویان باز گذاشته شود، آن هم به بهانه حذف ارز ترجیحی و نه مدیریت آن؛ این موضوع بر مولفه‌ها در سبد معیشتی تاثیر گذاشت و دائما با جهش‌های قیمتی مواجه هستیم.

دستمزد کارگر فقط 30 هزینه‌ها را پوشش می‌دهد/ تعیین دستمزد سال آینده چگونه است؟

توفیقی تصریح کرد: قیمت‌ها این قدر بالا رفته است که هر روز فاصله حداقل دستمزد و سبد معیشتی کارگران افزایش می‌یابد و آنچنان بزرگ شده که حداقل حقوق یک کارگر با دو فرزند، نهایتاً 30 الی 35 درصد هزینه یک ماه را پوشش می‌دهد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار در مورد تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال آینده، گفت: فعلاً نمی‌توان عددی بیان و مطرح کرد؛ اما مقام معظم رهبری در مورد خط قرمز دانستن معیشت خانوارهای دستمزد بگیر تاکید کردند و آقای رئیسی و دولتش هم وعده بهبود معیشت را دادند.

وی اضافه کرد: دغدغه و نگرانی نمایندگان کارگری این است که شاید سال آینده ارز 4200 تومانی حذف شود؛ هنوز نمی‌دانیم در بودجه سال آینده دولت چه تصمیمی برای ارز ترجیحی می‌گیرد؛ اما اعتقاد داریم که این ارز باقی بماند و مدیریت شود و نه حذف.

اعتراف دولت روحانی به عدم مدیریت ارز 4200 تومانی/ ارز ترجیحی مدیریت شود

توفیقی افزود: دولت روحانی ارز 4200 تومانی را مدیریت نکرد و اصلاً نتوانست آن را مدیریت کند که دولتمردان قبلی به این موضوع اعتراف کردند که اهداف ترجیحی محقق نشد؛ یادم هست معاون وزیر صمت دولت قبل در جلسه کمیته دستمزد اعلام کرد که ما نتوانستیم این ارز را مدیریت کنیم.

نماینده کارگران گفت: اعتقاد داریم که ارز 4200 تومانی هرز می‌رود و درست خرج نمی‌شود که محلی برای رانت و سودجویی شده است؛ اما اگر دولت آن را مدیریت کند؛ قطعا بر سبد معیشت جامعه اثر گذار است و جلوی خیلی از مفسده‌ها، رانت‌ها و حتی جلوی افزایش قیمت‌های وحشتناک را می‌تواند بگیرد.

وی تاکید کرد: دولت اگر بتواند ارز ترجیحی را مدیریت کند و نه حذف؛ می‌توان یک جور در مورد دستمزد سال آینده صحبت کرد و تصمیم گرفت؛ اما اگر در بودجه سال آینده ارز 4200 تومانی حذف شود؛ آن زمان نمی‌توان ماده 41 قانون کار را فصل الخطاب قرار داد؛ زیرا همه از جمله نمایندگان مجلس می‌گویند با حذف ترجیحی ممکن است افزایش شدید قیمت‌ها را داشته باشیم؛ به همین دلیل باید منتظر تصمیم دولت باشیم.

اخبار گروه سایر رسانه‌ها صرفا بازنشر اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار رسانه

دانشگاه‌های دولتی ۲ تا ۵ برابر درآمدشان بودجه می‌گیرند

 دانشگاه‌های دولتی ۲ تا ۵ برابر درآمدشان بودجه می‌گیرند
2022-01-22T10:53:49+03:30
اگر بگوییم دانشگاه‌های کشور درطول چهاردهه گذشته، عملا با صنعت و جامعه قهر بوده‌اند، گزافه نگفته‌ایم؛ چراکه مراکز آکادمیک کشور در این سال‌ها ترجیح داده‌اند ت...

اُمیکرون را دستکم نگیرید

 اُمیکرون را دستکم نگیرید
2022-01-22T10:53:49+03:30
روند صعودی آمار‌های روزانه موارد ابتلا به کرونا در کشور، می‌تواند ما را برای روز‌های پایانی سال و شروع سال نو، نگران کنند. زیرا، تجربه تلخ پیک پنجم را از یا...

خان‌زاده‌ای که مادر ۳ شهید شد

 خان‌زاده‌ای که مادر ۳ شهید شد
2022-01-22T10:53:49+03:30
در آستانه ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر، به سراغ مادر شهیدان سیدمحمود، سیدمجتبی و سیدمحمدرضا میرعلی‌اکبری اردهالی می‌رویم. مادری مهربان و دوست‌داشتنی که تم...

زورگیری ۶۰ درصدی نظام پزشکی به بهانه تورم ۴۵ درصدی!

 زورگیری ۶۰ درصدی نظام پزشکی به بهانه تورم ۴۵ درصدی!
2022-01-22T09:07:09+03:30
به گفته دولت حقوق کارمندان در سال آینده ده درصد و حقوق کارگران نیز در همین حدود افزایش پیدا خواهد کرد، اما سازمان نظام پزشکی خواهان افزایش تعرفه پزشکی به می...

اینفوگرافیک | ارزش مالی واردات موبایل چند برابر کالاهای اساسی است؟

 اینفوگرافیک | ارزش مالی واردات موبایل چند برابر کالاهای اساسی است؟
2022-01-19T09:58:53+03:30
طی دو سال اخیر و با شیوع کرونا میزان مصرف گوشی‌های موبایل افزایش قابل‌توجهی داشته است. دلیل این افزایش تقاضا هم نیاز به گوشی‌های تلفن برای تحصیل دانش‌آموز، ...

به مرگ گرفتن سازمان نظام پزشکی با طرح ویزیت ۳۰۰ هزار تومانی!

 به مرگ گرفتن سازمان نظام پزشکی با طرح ویزیت ۳۰۰ هزار تومانی!
2022-01-18T10:58:46+03:30
ماجرای تعرفه‌گذاری خدمات پزشکی و مزد درمان هر سال با حاشیه‌ها و چالش‌هایی همراه است.

اینفوگرافیک | افتخارات استقلال بیشتر است یا پرسپولیس؟

  اینفوگرافیک | افتخارات استقلال بیشتر است یا پرسپولیس؟
2022-01-18T10:18:53+03:30
با افتخارات دو تیم پرسپولیس و استقلال از زمان تاسیس آن‌ها آشنا شوید.

۳میلیون کارتخوان بدون تراکنش هستند نه بی‌هویت!

 ۳میلیون کارتخوان بدون تراکنش هستند نه بی‌هویت!
2022-01-17T13:38:48+03:30
به‌گفته مدیر شرکت شاپرک ۳میلیون کارتخوان در کشور تراکنش ندارند؛ اما نمی‌توان گفت بی‌هویت هستند.

انار‌هایی که دل کشاورزان را خون کرد!

 انار‌هایی که دل کشاورزان را خون کرد!
2022-01-17T11:38:51+03:30
۱۵ هزار تُن انار در سومین قطب یاقوت سرخ کشور، در گوشه انبار‌های خانگی و حیاط خانه باغداران فردوسی مانده و در حال پوسیدن است.

۳ میلیون کارتخوان بدون تراکنش هستند نه بی هویت!

 ۳ میلیون کارتخوان بدون تراکنش هستند نه بی هویت!
2022-01-17T11:38:51+03:30
به گفته مدیر شرکت شاپرک ۳ میلیون کارتخوان در کشور تراکنش ندارند؛ اما نمی‌توان گفت بی هویت هستند.

مدیران قبلی استقلال کیلویی قرارداد می‌بستند

 مدیران قبلی استقلال کیلویی قرارداد می‌بستند
2022-01-17T11:38:51+03:30
بالاخره بعد از چند سال استقلال با کسب امتیازی مناسب قهرمانی در نیم‌فصل را پشت‌سر گذاشت، این درحالی است که برخی به‌گونه‌ای با این عنوان برخورد کردند که انگار...

شهیدی که رزمنده ارتش، سپاه و نیروی انتظامی بود!

 شهیدی که رزمنده ارتش، سپاه و نیروی انتظامی بود!
2022-01-17T11:38:51+03:30
شهید محمود امان اللهی یکی از شهدای بنام خطه کردستان است که همه افتخارات مورد انتظار از یک رزمنده مکتبی را توأمان دارد.

اینفوگرافیک | افتخارات استقلال بیشتر است یا پرسپولیس؟

 اینفوگرافیک | افتخارات استقلال بیشتر است یا پرسپولیس؟
2022-01-15T10:45:26+03:30
با افتخارات دو تیم پرسپولیس و استقلال از زمان تاسیس آن‌ها آشنا شوید.

ماجرای هشدار حاج قاسم به روحانی چه بود؟

 ماجرای هشدار حاج قاسم به روحانی چه بود؟
2022-01-12T09:16:49+03:30
ایام دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی فرصتی را فراهم آورد تا با سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه به گفت‌وگو بنشینیم و شنوای روایت او درباره شخصیت...

اجرای ۶۰۰ میلیون دلار تهاتر تا پایان سال

 اجرای ۶۰۰ میلیون دلار تهاتر تا پایان سال
2022-01-11T10:03:30+03:30
دولت سیزدهم تاکید بسیاری بر استفاده از روش تهاتر برای پیش برد اهداف تجاری خود دارد که در همین راستا، تا پایان سال پروژه تهاتری در حدود ۶۰۰ میلیون دلار اجرا ...

حقوق نجومی از جیب معلمان/ مدیرعامل پتروشیمی نیمه‌کاره «دنا» ۷۳میلیون تومان حقوق می‌گیرد

 حقوق نجومی از جیب معلمان/ مدیرعامل پتروشیمی نیمه‌کاره «دنا» ۷۳میلیون تومان حقوق می‌گیرد
2022-01-10T12:56:46+03:30
جمع حقوق و مزایای مدیرعامل پتروشیمی دنا که منصوب‌شده در دولت حسن روحانی است و یکی از شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان و زیرمجموعه هلدینگ انرژی سپهر، در آ...

حقوق نجومی از جیب معلمان/ مدیرعامل پتروشیمی نیمه‌کاره «دنا» ۷۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرد

 حقوق نجومی از جیب معلمان/ مدیرعامل پتروشیمی نیمه‌کاره «دنا» ۷۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرد
2022-01-10T11:36:44+03:30
جمع حقوق و مزایا مدیرعامل مدیر عامل پتروشیمی دنا که منصوب شده در دولت حسن روحانی است و یکی از شرکت های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان و زیر مجموعه هلدینگ انرژی ...

همه چیز درباره «فلورونا» / واکسن‌نزده‌ها و خطر شکل‌گیری پیک «اُمیکرون»

 همه چیز درباره «فلورونا» / واکسن‌نزده‌ها و خطر شکل‌گیری پیک «اُمیکرون»
2022-01-09T10:36:44+03:30
واکسن نزده ها که بنا بر آمار، حدود هشت میلیون نفر در کشور را شامل می شوند، می‌توانند برای بروز یک پیک دیگر در کشور مشکل‌ساز شوند.

فقط ۲۵۰۰ باب از ۲/۵ میلیون خانه خالی شناسایی شد!

 فقط ۲۵۰۰ باب از ۲/۵ میلیون خانه خالی شناسایی شد!
2022-01-08T12:30:09+03:30
با گذشت بیش از پنج سال از آغاز به کار فرایند شناسایی و اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه در کشور اظهارات مسئولان دولتی نشان از آن دارد که تنها کمتر از ۲ ه...

۵۱ درصد یارانه برق در جیب ۳ دهک پردرآمد

 ۵۱ درصد یارانه برق در جیب ۳ دهک پردرآمد
2022-01-04T11:43:26+03:30
مصرف فراتر از الگوی پرمصرف‌ها در سال‌۱۳۹۹ بیش از ۴۲‌درصد کل مصرف برق بخش خانگی را در بر گرفته و زمینه تحمیل ضرر و زیان ۶/۵۳ هزار‌میلیارد تومانی به کشور را ف...

دهانش را پر ازگِل کرد تا قطع پاهایش را فریاد نزند

 دهانش را پر ازگِل کرد تا قطع پاهایش را فریاد نزند
2022-01-01T10:25:05+03:30
شهید سعید حمیدی‌اصل ۱۶ سال بیشتر نداشت و هنوز پشت لبش سبز نشده بود که برای شرکت در عملیات کربلای ۴ خود را آماده غواصی کرد. برادر بزرگ‌ترش علی عضو رسمی سپاه ...

اینفوگرافیک | سوالات متداول در مورد تزریق دُز سوم واکسن

 اینفوگرافیک | سوالات متداول در مورد تزریق دُز سوم واکسن
2021-12-29T13:18:23+03:30
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت شرایط تزریق دوز سوم واکسن کرونا را اعلام کرد.

تصاویر متفاوت از لحظات شکار در طبیعت+ عکس

 تصاویر متفاوت از لحظات شکار در طبیعت+ عکس
2021-12-29T11:58:29+03:30
در حیات وحش هر حیوان برای بقا ناچار به تغذیه از زنجیره پایین تر از خود است .

گرسنه نمانده‌ایم که با هر دستمزدی بازی کنیم!/به آرزوهایم رسیده‌ام

 گرسنه نمانده‌ایم که با هر دستمزدی بازی کنیم!/به آرزوهایم رسیده‌ام
2021-12-29T11:58:29+03:30
غلامحسین لطفی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون بیان کرد برخی از کارگردانان فکر می‌کنند ما گرسنه مانده‌ایم و دستمزدهای پایین به ما پیشنهاد می‌دهند.

سرانه کارکنان خودروسازان ایرانی ۳ برابر دنیا

 سرانه کارکنان خودروسازان ایرانی ۳ برابر دنیا
2021-12-28T19:37:57+03:30
بررسی‌های صورت مالی دو خودروساز بزرگ کشور نشان می‌دهد طی سال گذشته هزینه‌های اداری و عمومی گروه سایپا ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و این مقدار برای ایران‌خودر...

اینفوگرافیک | ۱۶ سال وعــده سرخــرمن

 اینفوگرافیک | ۱۶ سال وعــده سرخــرمن
2021-12-27T15:31:13+03:30
در ۱۶ سال اخیر دولت‌های مختلف برای خصوصی‌سازی سرخابی ها وعده‌های زیادی دادند اما تا به امروز هیچ‌کدام از آن‌ها عملی نشده است.

علائم و نشانه‌های رفلاکس معده

 علائم و نشانه‌های رفلاکس معده
2021-12-27T10:51:10+03:30
رفلاکس معده زمانی رخ می‌دهد که اسید و سایر محتویات درون معده از دریچه پایینی مری به مری باز می‌گردند.

یک شماره رُند ۵۰۰ میلیون ناقابل!

 یک شماره رُند ۵۰۰ میلیون ناقابل!
2021-12-27T10:51:10+03:30
در اتفاقی نادر یک اپراتور تلفن همراه، شماره‌های رند را به حراج گذاشته که هر شماره حداقل ۱۲۰ میلیون تومان قیمت دارد.

چین در حال تسخیر اقتصاد اروپا

 چین در حال تسخیر اقتصاد اروپا
2021-12-26T11:37:51+03:30
براساس داده‌های آماری سازمان آمار آمریکا طی ۲۰ سال اخیر رقم صادرات کالایی آمریکا به اتحادیه اروپا از ۱۶۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۰ به ۳۳۶ میلیارد دلار در سال...

اینفوگرافیک | ویژگی‌های خاص برترین تانک ایران

 اینفوگرافیک | ویژگی‌های خاص برترین تانک ایران
2021-12-22T15:31:11+03:30
تانک‌های کرار تحویل‌شده به نیروی زمینی سپاه در حقیقت تانک‌های تی۷۲ام ، این نیرو هستند که با توجه به سفارش و نیازمندی نزسا توسط وزارت دفاع ارتقا داده شده‌اند.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)