میرنیوز

آموزش دیگر در مدارس دولتی هم رایگان نیست!

 آموزش دیگر در مدارس دولتی هم رایگان نیست! 2021-09-26T11:15:34+03:30

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، به نقل از جوان، مهرماه از راه رسید و مدارس باز شد؛ خانواده‌ها از یک طرف نگران سلامتی فرزندان خود از بابت بیماری کرونا برای حضور در مدارس هستند و از طرف دیگر تأمین هزینه‌های تحصیل برایشان دغدغه ایجاد کرده‌است؛ طبق اصل 30 قانون اساسی، تحصیل تا مقطع دیپلم، رایگان است، اما این حق اساسی تنها روی کاغذ نوشته شده و کمتر مدرسه‌ای به آن عمل می‌کند. متأسفانه برای ثبت‌نام در مدرسه به عناوین مختلفی از خانواده‌ها پول گرفته می‌شود و هیچ راهی فراری برای عدم پرداخت این هزینه‌ها وجود ندارد، زیرا که اگر مبلغ عنوان شده پرداخت نشود ثبت‌نام دانش‌آموز در مدرسه انجام نمی‌شود! آنطور که والدین از شرایط ثبت‌نام فرزند خود در مدرسه می‌گویند، سنگ‌اندازی‌های زیادی برای حاصل شدن تحصیل رایگان رخ می‌دهد و در کنار همه اینها، هزینه‌های در امان ماندن از «کرونا» نیز به آن اضافه شده که بار مالی زیادی را بر دوش خانواده‌ها انداخته‌است. همه این اتفاقات و پول گرفتن‌ها، در مدارس دولتی است؛ داستان پرغصه مدارس غیردولتی و شهریه‌های چند ده میلیونی سر دراز دیگری دارد.

در مقاطع تحصیلی پیش دبستانی و اول یا حتی مقاطع تحصیلی بالاتر، لیست خریدی را به دست والدین می‌دهند و از آن‌ها می‌خواهند که همه‌شان را تهیه کنند؛ این لیست شامل کتاب‌های درسی و دفتر نقاشی تا گواش و شابلون می‌شود و خانواده‌ها بعد از متحمل شدن هزینه شهریه مدرسه باید مبلغی را برای خرید لوازم این لیست بلندبالا درنظر بگیرند!

پدران شرمنده بچه‌هایشان
پریسا که امسال دخترش را در مقطع پیش دبستانی ثبت نام کرده است درباره خرید لوازم مورد نیاز تحصیل این مقطع تحصیلی می‌گوید: «برای خرید کوله‌پشتی دخترم به مغازه رفتیم که قیمت‌ها از 170 هزار تومان شروع می‌شد و تا یک میلیون تومان هم می‌رسید،، اما قیمت‌های کفش کتانی به شدت گران بود و برخی از والدین که برای خرید کفش دختر یا پسرشان می‌آمدند به دلیل قیمت‌های گران از خرید منصرف می‌شدند و دست فرزند خود را می‌گرفتند و از مغازه بیرون می‌رفتند.»
او درباره هزینه‌های گران و درآمد پایین سال 1400 می‌گوید: «پایه حقوق یک پدر خانواده، حدود 4 میلیون تومان است و آن‌وقت این پدر باید هم کرایه خانه بدهد، هم مواد غذایی بخرد و هم هزینه تحصیل گران فرزند یا فرزندانش را بپردازد! چطور ممکن است این پدر از عهده هزینه‌لباس مدرسه، کوله‌پشتی، کفش و حتی لوازم‌التحریر فرزند خود برآید؟!»
البته همه هزینه‌ها در این موارد خلاصه نمی‌شود، زیرا که دانش‌آموزان پیش‌دبستانی یا اول دبستان باید در کنار تمام لوازم اعلام شده، لوازم بهداشتی و ضدعفونی‌کننده را نیز همراه خود بیاورند و تمام این موارد مهر امسال را گران‌تر از ماه مهر سال‌های گذشته کرده‌است. به علاوه اینکه شرایط بازگشایی مدارس با وجود کرونا نامشخص است و اکثر کلاس‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شود. بنابراین خانواده‌ها در کنار تهیه لوازم تحصیل حضوری باید تبلت و اینترنت هم برای فرزند خود آماده کنند و منتظر تصمیمات جدید بمانند! این در حالی است که اگر کلاس‌های آموزشی غیرحضوری و آنلاین برگزار شود، شهریه پرداخت شده به هیچ‌وجه برگشت داده نمی‌شود!
طبق گفته عضو هیئت‌مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران قیمت لباس فرم مدرسه در مقطع ابتدایی پسرانه و دخترانه حدود 200 تا 500 هزار تومان است و لباس‌های دوره متوسطه دخترانه نیز از جنس داکرون بروجرد است که 250 تا 280 هزار تومان قیمت دارد. در شرایطی که حضور یا عدم حضور دانش‌آموزان در مدرسه کاملاً مشخص نشده پرداخت هزینه چند صد هزار تومانی برای خانواده‌های ضعیف و متوسط گران است و برای وضعیت اقتصادی آن‌ها مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

مدارس دولتی هم میلیونی پول می‌گیرند!
هر چند گفته می‌شود: «آموزش در مدارس دولتی رایگان است»، اما برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در تمامی مقاطع و به عناوین مختلف پول گرفته‌می‌شود. آن‌هایی هم که توان پرداخت پول اعلام‌شده را نداشته باشند، ثبت‌نام نمی‌شوند و به راحتی از تحصیل باز می‌مانند!
صبا درباره ثبت‌نام پسر خود در یکی از مدارس دولتی در شهرک غرب تهران به خبرنگار «جوان» می‌گوید: «سال گذشته برای ثبت‌نام پسرم در مقطع پایه نهم به مدرسه دولتی مراجعه کردیم که یک میلیون و 500 هزار تومان از ما پول گرفتند. وقتی از آن‌ها دلیلش را پرسیدم گفتند که تمام هزینه‌های مدرسه از پول آب، برق و گاز گرفته تا تعمیرات را خودمان باید بپردازیم.»
او ادامه می‌دهد: «از آنجایی که گفته بودند تحصیل در مدارس دولتی رایگان است به آموزش و پرورش منطقه شکایت کردم و خواستار رسیدگی به این مسئله شدم. در نهایت نیز بازرس به مدرسه فرستاده شد، اما هیچ تغییری در این روند انجام نشد و حتی این پول به ما برگردانده نشد!»
صبا درباره ثبت‌نام پسرش در سال تحصیلی جدید می‌گوید: «امسال هم مانند سال گذشته همان مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان را از ما گرفتند و اگر هم کسی این پول را پرداخت نمی‌کرد، دانش‌آموز را ثبت‌نام نمی‌کردند! به علاوه اینکه به خانواده‌ها اعلام شده از 200 هزار تا یک میلیون تومان بابت کمک به مدرسه پرداخت شود و اگر تا پایان سال تحصیلی این مبلغ پرداخت نشود به طور حتم کارنامه‌های بچه‌ها را نخواهند داد!»
دریافت شهریه‌های میلیونی در مدارس دیگر تهران نیز مشاهده شده‌است. برای مثال در مقطع پیش‌دبستانی و در مدرسه‌ای در پاسداران شهریه 5 میلیون تومانی دریافت می‌شود و در مدرسه‌ای دیگر در خیابان پیروزی و همان مقطع 2 میلیون و 600 هزار تومان! که متأسفانه دریافت چنین مبالغی برای تحصیل دانش‌آموزان برخی از خانواده‌ها را از ثبت‌نام فرزندشان منصرف کرده‌است.
همچنین به گفته یکی از والدین ساکن در تهرانپارس که فرزند خود را در پایه دوازدهم ثبت‌نام کرده‌است، مبلغ 8 میلیون تومانی را طلب کرده و گفته‌اند که بابت کلاس‌های کنکور چنین مبلغی دریافت می‌شود!

هزینه مدارس روی دوش اولیا
در همین رابطه محمدرضا نیک‌نژاد، کارشناس آموزش با اشاره به هزینه‌های گران تحصیل به خبرنگار «جوان» می‌گوید: «تورم شامل حال تحصیل دانش‌آموزان شده‌است و البته این تورم برای مخارج مدرسه نیز وجود دارد. طبق بررسی‌های انجام شده، هر دانش‌آموز حدود 200 هزار تومان لوازم‌التحریر لازم دارد که البته کفش، کیف و کوله‌پشتی او جداگانه محاسبه می‌شود و البته هزینه‌هایی، چون شهریه و رفت و آمد را نیز باید برای خرج تحصیل در نظر گرفت که تمام این‌ها نشان می‌دهد آموزش در کشور ما خیلی گران شده‌است.»
او ادامه می‌دهد: «رویکرد جهان به سمت آموزش رایگان و فراهم کردن شرایط نسبی تحصیل برای آموزش آحاد مردم رفته است و عدالت آموزشی در کشور‌های دیگر بسیار زیاد است، مثلاً سالانه در ژاپن، دانش‌آموزان مستمند شناسایی می‌شوند و به آن‌ها با بن‌های آموزشی کمک می‌شود یا مثلاً صندوق‌های دانش‌آموزی در این کشور وجود دارد که توسط آن از خانواده‌ها برای تحصیل فرزندانشان حمایت می‌شود.»
نیک‌نژاد با اشاره به اینکه در اکثر کشور‌ها سیاست‌های حمایتی بسیاری از دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان می‌شود و به همه چیز دقت می‌کنند تا مبادا کسی از تحصیل جا بماند، اظهار می‌دارد: «در مطلبی خوانده بودم یونسکو بیانیه داده که با شیوع کرونا و آنلاین شدن آموزش، تعدادی از دانش‌آموزان از یک وعده غذایی گرم دولتی که به آن‌ها در مدرسه تعلق می‌گرفت محروم شده‌اند و باید برای آن فکری شود! اما آیا کشور ما که شعار عدالت آموزشی می‌دهد به چنین مواردی اهمیتی داده‌است؟ یا برای دانش‌آموزانی که به دلیل فقر و نبود پول کافی برای پرداخت هزینه‌شهریه و تحصیل نمی‌توانند درس بخوانند توجهی کرده‌است؟»
این کارشناس آموزش تصریح می‌کند: «اوایل انقلاب و با تمام فشار‌های جنگ و تحریم‌ها که داشتیم حواسمان به تحصیل رایگان بود، اما سال به سال که گذشت این مسئله برایمان کمرنگ شد، به خصوص از دوره سازندگی که گام به گام به سمت خصوصی‌سازی پیش رفتیم و به امروز رسیدیم که عدالت آموزشی برایمان بی‌اهمیت شده‌است.»
او در پاسخ به این سؤال که چرا مدارس دولتی شهریه‌های میلیونی دریافت می‌کنند و زور هیچ‌کس به آن‌ها نمی‌رسد، می‌گوید: «ریشه دریافت شهریه از سوی مدارس در اینجاست که بیش از یک دهه هیچ پولی به مدارس پرداخت نشده‌است. هر چند گفته می‌شود که طبق قانون اساسی، تحصیل رایگان است، اما دولت تنها حقوق معلمان و پرسنل را پرداخت می‌کند و مابقی هزینه‌ها را روی دوش مدارس می‌اندازد؛ یعنی به آن‌ها می‌گوید که هزینه آب، برق و گاز و سایر هزینه‌های جاری اعم از هزینه نگهداری و بهداشتی را باید خودشان تأمین کنند، وقتی هم که مدیر مدرسه معترض شود که سرانه هزینه دانش‌آموزی نیاز دارد و پرداخت نشده‌است به او می‌گویند که از خانواده‌ها بگیر! آن‌وقت چنین شرایطی پیش می‌آید که شاهدش هستیم و بار مالی تحصیل بر دوش خانواده‌ها می‌افتد!»
جهان به دنبال رایگان کردن آموزش.

ما به دنبال گران کردن آن!
نیک‌نژاد ادامه می‌دهد: «سال‌های گذشته، دریافت پول از خانواده‌ها برای مدارس دولتی، قبح اجتماعی داشت و دولت‌ها اعلام می‌کردند که به‌هیچ‌وجه نباید از دانش‌آموزان پولی دریافت شود، اما شرایط فعلی به گونه‌ای است که علناً به مدارس می‌گویند که اگر پول احتیاج داشتید از خانواده‌ها بگیرید و هزینه‌ها را تأمین کنید!»
او تصریح می‌کند: «رویکرد جهانی این است که دو نهاد اجتماعی؛ آموزش و بهداشت‌ودرمان را به سمت رایگان شدن ببرد، زیرا که همه انسان‌ها به آن احتیاج دارند، اما می‌بینیم که دقیقاً همین دو نهاد اجتماعی در کشور ما پولی شده‌است و به آن به چشم تجارت نگاه می‌شود!»
این کارشناس آموزشی به فشار اقتصادی مضاعف بر خانواده‌ها در دوران شیوع ویروس کرونا اشاره می‌کند و می‌گوید: «در دوران شیوع کرونا که بار مالی خانواده‌ها بیشتر شده و این بیماری جامعه را تحت‌تأثیر قرار داده‌است. از طرفی تورم و افزایش قیمت لحظه به لحظه که مردم را با مشکلات بسیار زیادی مواجه کرده‌است، شکاف طبقاتی بیشتر شده و به سمتی می‌رویم که تنها ثروتمندان امکان تحصیل داشته باشند و قشر متوسط و ضعیف جامعه از درس خواندن باز بمانند!»
نیک‌نژاد با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آموزش و پرورش کاهش فاصله طبقاتی بود، اظهار می‌دارد: «سال‌ها قبل، تحصیل می‌توانست شکاف طبقاتی را کمتر کند، یعنی هر دانش‌آموز از طبقه متوسط یا ضعیف جامعه با درس خواندن و کسب موفقیت بتواند خودش را به سطح‌هایی برساند و به درآمد بالا و زندگی مرفهی دست یابد، اما حالا که تحصیل پولی و البته گران شده‌است، دانش‌آموزان از طبقه ضعیف و متوسط جامعه امکان تحصیل را از دست می‌دهند و در همان سطح ضعیف اجتماعی باقی می‌مانند.»
او درباره آسیب‌های جاماندن از تحصیل به دلیل گران بودن آن می‌گوید: «اگر شرایط تحصیل به همین روال پیش برود شاهد آن خواهیم بود که بچه‌ها در خانواده‌های فقیر درس نخوانند و با ترک تحصیل به سراغ کار بروند. در نهایت این بچه‌ها که راه پیشرفت به رویشان بسته شده‌است، کارگران بچه‌های ثروتمندان می‌شوند که پول داشتند و توانستند درس بخوانند و به موفقیت دست یابند! و این یعنی همانند سال‌های گذشته بچه کفاش، کفش‌دوز می‌شود و راه پدر را ادامه می‌دهد و بچه یک فرد ثروتمند نیز همان شغل پردرآمد پدرش را ادامه می‌دهد و به مراتب بالاتری می‌رسد. همین‌ها شکاف طبقاتی را روز به روز بیشتر می‌کند و امید به آینده و پیشرفت را در میان اکثر جوانان از بین می‌برد که خود آسیب‌های اجتماعی بسیار زیادی را به دنبال دارد.»

 

اخبار گروه سایر رسانه‌ها صرفا بازنشر اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار رسانه

از ادعای پیروزی صهیونیست‌ها تا گرفتار شدن در غزه

 از ادعای پیروزی صهیونیست‌ها تا گرفتار شدن در غزه
2024-04-14T11:46:51+03:30
صهیونیست ها تا چندی قبل از پیروزی قریب الوقوع و برگزاری جشن در نوار غزه خبر می دانند اما حالا پرده ها کنار رفته و مشخص شده رزمندگان مقاومت بخش های زیادی از ...

صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۲۵ فروردین ماه

 صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۲۵ فروردین ماه
2024-04-14T11:46:50+03:30
تصاویر منتخب صفحات نخست روزنامه‌های شنبه ۲۵ فروردین ماه منتشر می‌شود.

چشمان بسته مالیات بر لوکس‌نشینان

 چشمان بسته مالیات بر لوکس‌نشینان
2024-04-14T11:46:49+03:30
اخیرا مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی منتشرکرده که نشان می‌دهد درآمد دولت از محل اخذ مالیات از خانه‌های خالی و خانه‌های لوکس در سال ۱۴۰۲رقمی کمتر از۴۶ میلیارد تو...

۵۲ شهیدی که صیاد را به کردستان کشاندند

 ۵۲ شهیدی که صیاد را به کردستان کشاندند
2024-04-14T11:46:48+03:30
۱۶ مهر ۱۳۵۸ در حالی که تنها هفت ماه از پیروزی انقلاب می‌گذشت، یک اتفاق خاص باعث شد تا پای صیاد شیرازی به مناطق عملیاتی کردستان باز شود. در آن روز خبر رسید ک...

لزوم هدایت نقدینگی به تولید

 لزوم هدایت نقدینگی به تولید
2024-04-14T11:46:47+03:30
کارشناسان و فعالان حوزه خو‌درو بر این باورند که تعلل در واردات خودرو، جهش قیمتی را در بازار پدیدار کرده و بار دیگر موجب آشفتگی بازار خودرو شده است.

تولیدکننده  با بی‌مهری داخلی و  فرش قرمز خارجی روبه‌رو است

 تولیدکننده  با بی‌مهری داخلی و  فرش قرمز خارجی روبه‌رو است
2024-04-14T11:46:46+03:30
تأکیدهای صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت و جهش تولید، تمرکز بر تولید دانش‌بنیان و میدان دادن به مردم و بخش خصوصی واقعی نشان از این واقعیت دارد که تولید،...

نیش «وام با اقساط» به درمان دندان!

 نیش «وام با اقساط» به درمان دندان!
2024-04-14T11:46:46+03:30
۹۰ درصد از خدمات دندانپزشکی در بخش خصوصی ارائه می‌شود و هزینه‌های سرسام‌آور آن موجب می‌شود حتی طبقات متوسط هم برای انجام این خدمات وام بگیرند.

کلید امیدآفرینی

 کلید امیدآفرینی
2024-04-14T11:46:45+03:30
هشدار رهبر معظم انقلاب در باره وحدت کلمه را باید جدی گرفت. آن هم در شرایطی که بیش از هر زمان دیگری کشور به آن نیازمند است. دشمن صهیونیستی به خود اجازه داده ...

لیلاز: در مقایسه با سه سال قبل اقتصاد ایران رو به بهبود است

 لیلاز: در مقایسه با سه سال قبل اقتصاد ایران رو به بهبود است
2024-04-14T11:46:44+03:30
عضو شورای مرکزی کارگزاران می‌گوید: شرایط اقتصادی ایران را بهتر از چیزی که در رسانه‌های منتقد دولت مطرح می‌کنند، می‌بینم. هیچ حوزه‌ای در اقتصاد ایران وج...

هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله!

 هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله!
2024-04-14T11:46:43+03:30
در سالهای اخیر شاخصی بنام H-index جهت ارزشیابی عملکرد اساتید دانشگاه‌ها مورد توجه مسئولین وزارت علوم و بهداشت قرار گرفته که باعث ایجاد فضای رقابتی بین اساتی...

تعیین نامزد انتخاباتی در محافل خصوصی اصلاح‌طلب

 تعیین نامزد انتخاباتی در محافل خصوصی اصلاح‌طلب
2024-04-14T11:46:42+03:30
در محافل خصوصی اصلاح طلبان گفته می شود خوب است، محسن هاشمی یا اسحاق جهانگیری کاندیدا جریان اصلاح طلب باشند اما هنوز تصمیم قطعی یا رسمی اتخاذ نشده است!

همصدایی تحلیلگران از شکست‌های رژیم صهیونیستی در جنگ غزه!

 همصدایی تحلیلگران از شکست‌های رژیم صهیونیستی در جنگ غزه!
2024-04-14T11:46:42+03:30
عقب‌نشینی ارتش، شلیک موشک از غزه و کوچ مردم، نشان می‌دهد که صحبت‌های مسئولان از دستاوردهای نظامی و سیاسی خلاف چیزی است که شهروندان (اشغالگران) اسرائیلی می‌ب...

اذعان خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی به پیچیدگی حمله ایران به اسراییل

 اذعان خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی به پیچیدگی حمله ایران به اسراییل
2024-04-14T11:46:41+03:30
خبرنگار بی‌بی‌سی به پیچیدگی حمله امشب ایران به رژیم صهیونیستی اذعان کرد و گفت: گنبد آهنین توانایی این نبرد را ندارد!

توطئه تحریک هیجانی در مسیر قطبیدگی

 توطئه تحریک هیجانی در مسیر قطبیدگی
2024-04-14T11:46:41+03:30
در هر عرصه‌ای از سیاست گرفته تا رسانه، کنشگرانی حاضرند که سهمی از قدرت اجرایی و توجه عمومی دارند. کنشگران هر عرصه معمولا در مسائل مختلف به اظهار نظر پرداخته...

ماجرای اخراج شهید مهدی زین الدین از مدرسه

 ماجرای اخراج شهید مهدی زین الدین از مدرسه
2024-04-14T11:46:40+03:30
وقتی حزب رستاخیز شکل گرفت، رژیم افراد مختلف اعم از کاسب، دانش آموز و دانشجو، کارمند و کارگر را به زور به عضویت این حزب در می آورد. آن زمان مهدی دانش آموز بود.

دست مردم را باز بگذارید تا گره مسکن را بگشایند

 دست مردم را باز بگذارید تا گره مسکن را بگشایند
2024-04-14T11:46:40+03:30
مهم‌ترین اقدام دولت در جهت مشارکت مردم در راستای جهش تولید مسکن، تمرکز بر تأمین زمین و الزام شبکه بانکی جهت ارائه تسهیلات ساخت مسکن است تا مردم را برای مشار...

استقلال بدون مشتری روی دست دولت!

 استقلال بدون مشتری روی دست دولت!
2024-04-14T11:46:39+03:30
۱۰ روز تا پایان زمان تعیین شده از سوی ای‌اف‌سی برای تعیین تکلیف مالکیت و موضوعات مالیاتی دو تیم استقلال و پرسپولیس بیشتر باقی نمانده اما هنوز هیچ اقدام عملی...

مردم، الزام انکار‌ناپذیر جهش تولید

 مردم، الزام انکار‌ناپذیر جهش تولید
2024-04-14T11:46:38+03:30
پس از گذشت یک دهه از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، مقام معظم رهبری اشارات دقیقی به ظرفیت‌های مردمی داشتند که کمتر مورد توجه مسؤولان قرار گرفته و در نه...

تحویل خودرو بعد از تحویل سال

 تحویل خودرو بعد از تحویل سال
2024-02-21T11:07:41+03:30
با گذشت یک سال از زمان ثبت نام متقاضیان خرید خودرو در قالب سامانه یکپارچه، خودروسازان به مشتریان اعلام می‌کنند که به جای خودروی ثبت‌نامی، خودروی دیگری تحویل...

تقریظ رهبری کتابم را نجات داد

 تقریظ رهبری کتابم را نجات داد
2024-02-21T11:07:40+03:30
گلعلی بابایی به‌عنوان یکی از پرکارترین و موثرترین چهره‌های ادبیات پایداری و مقاومت شناخته می‌شود. او و رفیق ــ همکارش حسین بهزاد،پدیدآورندگان مجموعه ۱۰جلدی ...

بابک زنجانی و درس‌های ۱۰ گانه تحریم

 بابک زنجانی و درس‌های ۱۰ گانه تحریم
2024-02-21T11:07:40+03:30
یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های مفاسد اقتصادی در ایران به روزهای پایانی خود رسیده و طبق اطلاعیه قوه قضائیه محموله‌ای معادل بدهی‌های ارزی بابک زنجانی در چند مرحل...

روزگار پررونق خـــــرافه!

 روزگار پررونق خـــــرافه!
2024-02-20T15:54:51+03:30
آخرین آمار وزارت بهداشت مربوط به سال ۹۳ است که نشان می‌دهد، حدود ۱۰ درصد از جمعیت کشور یعنی هشت میلیون نفر، دست‌کم سالانه یک‌بار سراغ خرافاتی مثل فالگیری و ...

جراحم و دلم جای دیگر است!

 جراحم و دلم جای دیگر است!
2024-02-20T15:54:51+03:30
برخی چشم‌پزشکان، متقاضیان را به‌صورت گروهی به اتاق عمل می‌برند و آنها را به‌دست تکنیسین‌هایی که اطلاعات و تجربه کافی در زمینه عمل جراحی ندارند، می‌سپارند که...

قاضی جوان: متهم را به اجاره‌خانه برای نیازمندان محکوم کردم

 قاضی جوان: متهم را به اجاره‌خانه برای نیازمندان محکوم کردم
2024-02-20T15:54:50+03:30
میثم حسین‌پور، قاضی جوانی که به دلیل صدور احکام نوآورانه جایگزین حبس شناخته شده است معتقد است در پرونده‌هایی که جرائم کم‌اهمیت صورت گرفته، می‌توان به جای حب...

سلبریتی‌زدگی آگهی‌های‌تلویزیونی

 سلبریتی‌زدگی آگهی‌های‌تلویزیونی
2024-02-20T15:54:49+03:30
دنیای تبلیغات یعنی دنیای فروش و طبیعتا تولیدکننده برای نمایش بهتر و فروش محصولاتش از هر روشی استفاده می‌کند. یکی از این روش‌های نمایش محصولات و تبلیغات استف...

وکلای سریال‌های نمایش خانگی مجرم‌اند!

 وکلای سریال‌های نمایش خانگی مجرم‌اند!
2024-02-20T15:54:47+03:30
در جامعه‌ای که شأن وکیل از سوی برنامه‌سازان که مخاطب آن‌ها عموم مردم یک جامعه هستند، رعایت نشود، باعث می‌شود افکار عمومی و اذهان جامعه، نسبت به «نهاد و...

۴۰ هزار نفر هم کارمند دولت، هم فعال بخش خصوصی

 ۴۰ هزار نفر هم کارمند دولت، هم فعال بخش خصوصی
2024-02-20T15:54:47+03:30
براساس داده‌های استخراج‌شده از سامانه اتاق اصناف، نزدیک به ۴۰ هزار نفر از کارمندان دولتی صاحب پروانه کسب‌وکار فعال هستند. مشاوره املاک، خرده‌فروشی خواروبار،...

نماهنگ | انتخابات؛ راه درست

 نماهنگ | انتخابات؛ راه درست
2024-02-20T15:54:46+03:30
بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره انتخابات ۱۴۰۲ از توصیه به همه مردم برای مشارکت تا برطرف شدن مشکلات با انتخابات را در ویدئوی پیش‌رو مشاهده کنید.

سیاه‌نمایی، بازی در پازل دشمن

 سیاه‌نمایی، بازی در پازل دشمن
2024-02-20T12:21:22+03:30
سیاه‌نمایی، بزرگ‌نمایی مشکلات، تخریب دستاوردهای انقلاب اسلامی و موفقیت‌های دولت‌ها، توطئه‌های تفرقه‌افکنانه، تبعیضات قومی و منطقه‌ای، افتادن در جنگ قدرت، تخ...

انتخابات و عزت بین‌المللی

 انتخابات و عزت بین‌المللی
2024-02-20T12:21:22+03:30
مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب همبستگی ملی، قدرت و استحکام ایران به‌خصوص در عرصه سیاست خارجی شده و اتکای نظام به آرا و حمایت مردم با حضور در انتخابات،...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)