میرنیوز

عجله روحانی در قیچی زدن روبان بزرگ‌ترین پروژه درمانی کشور

 عجله روحانی در قیچی زدن روبان بزرگ‌ترین پروژه درمانی کشور 2021-07-27T12:03:05+04:30

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، به نقل از مهر، پروژه‌های «مهدی کلینیک» و مرکز طبی کودکان شماره 2 که از پروژه‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند، تقریباً آماده افتتاح هستند. البته از آن نوع افتتاحیه‌ها و قیچی زدن روبان پروژه‌هایی که هنوز کار دارند، اما قرار است با عجله افتتاح شوند.

پروژه مهدی کلینیک

گفته می‌شود پروژه مهدی کلینیک به عنوان شعبه دوم بیمارستان امام خمینی (ره) وارد مدار خدمت خواهد شد، با این تفاوت که مجهزتر و پیشرفته‌تر از بیمارستان امام خمینی (ره) است.

در گذشته و سال‌های دور، بیمارستان امام خمینی به عنوان بیمارستان هزار تختخوابی نام برده می‌شد و حالا مهدی کلینیک قرار است با 1200 تخت بیمارستانی، در کنار این بیمارستان شروع به کار کند.

خسرو صادق نیت رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، در ارتباط با اهمیت بهره برداری از بزرگ‌ترین پروژه درمانی کشور با ظرفیت 1200 تخت بیمارستانی، گفت: پروژه مهدی کلینیک حاصل مشارکت همگانی بسیاری از افراد، سازمان‌ها و ارگان‌ها از هیئت مدیره و مدیرعامل مؤسسه محب سلامت مهدی تا مسئولین کشوری، وزارتخانه، دانشگاه و همکاری ارگان‌های غیردانشگاهی اعم از شهرداری و وزارت نیرو تا شرکت‌های برق و گاز و مخابرات و سایر ارگان‌ها است.

وی افزود: با تکمیل این پروژه و بهره برداری به هنگام از امکانات آن، خدمات مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در فضایی جدید و مدرن و با کیفیت بهتری به مردم ارائه خواهد شد.

این بیمارستان در استراتژی‌ترین نقطه تهران و در قلب بیمارستان امام خمینی قرار دارد. مهدی کلینیک یک مرکز فوق تخصصی کاملاً پیشرفته است که نمونه مشابهی در کشور ندارد و یک مرکز بی‌نظیر است.

این پروژه با نیت یکی از خیرین آغاز شد و سپس دانشگاه علوم پزشکی تهران و وزارت بهداشت‌، کار را ادامه دادند و با تلاش و ازخودگذشتگی تیم راهبری، این پروژه در مراحل پایانی قرار گرفت.

مرکز طبی کودکان شماره 2

شاید یکی از مشکلات بیمارستان امام خمینی (ره) تهران، مراجعات بی شمار بیماران از اقصی نقاط کشور به این مرکز درمانی و البته مرکز طبی کودکان باشد که در جوار این بیمارستان قرار دارد.

حضور انبوه خانواده‌هایی که شب‌ها را در ماشین‌ها سپری می‌کنند تا فرزند بیمار خود را در مرکز طبی کودکان بستری کنند.

شهریار ارسیلو مدیر نظارت و توسعه امور عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: بیمارستان مرکز طبی دو از جنبه‌های مختلف دارای ویژگی‌های برجسته‌ای است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن خلوص نیت و تلاش گروهی است که برای ساخت آن همت کردند که شاید مشابه آن را کمتر دیده باشیم و همین امر سبب شد به لطف خداوند مراحل مختلف پروژه به‌خوبی پیش برود.

وی با اشاره به سرعت و کیفیت ساخت مرکز طبی 2، افزود: اینکه بیمارستانی در کمترین زمان ممکن و با وجود سخت‌ترین شرایط اقتصادی و تحریمی به همت یکی از خیرین و کمک مجموعه دانشگاه ساخته شود، ویژگی برجسته دیگری است.

ارسیلو ادامه داد: قرار گرفتن مرکز طبی کودکان 2 در منطقه یافت‌آباد، امکانی را برای دسترسی مردم این منطقه به خدمات پیشرفته پزشکی فراهم کرده است و راه‌های دسترسی که برای آن ایجادشده، کمک می‌کند مردم بیشتری از خدمات آن بهره‌مند شوند.

مدیر نظارت و توسعه امور عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به نیاز کشور به مراکز درمانی ویژه اطفال گفت: با توجه به اینکه بیمارستان‌های کودکان درآمدزا نیستند و گردش مالی بالایی ندارند، معمولاً بیمارستان برای این گروه سنی کمتر در کشور ساخته می‌شود؛ اما ما شاهد این اتفاق در مرکز طبی کودکان 2 هستیم که باهدف خدمت دلسوزانه در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران ایجادشده و خدمات پیشرفته را زیر نظر اساتید برجسته مرکز طبی کودکان ارائه می‌دهد.

وی افزود: مرکز طبی 2 به لحاظ فنی و تجهیزات پزشکی به کار گرفته‌شده در آن و موارد بسیار دیگر، بر اساس استانداردهای روز است و به نظر می‌رسد بیمارستانی کاملاً پیشرو در این زمینه خواهد بود که خیر آن به مردم می‌رسد.

عجله روحانی در قیچی زدن روبان بزرگ‌ترین پروژه درمانی کشور

به نظر می‌رسد کار احداث و تکمیل این دو پروژه درمانی کشور، به اتمام رسیده و آماده افتتاح باشد. البته افتتاح از نوع رونمایی‌های بدون کارکرد، زیرا ا شواهد و قرائن بر می‌آید که برای راه اندازی این دو پروژه بزرگ درمانی کشور که می‌توانند ظرفیت خدمات رسانی به بیماران را به شدت افزایش دهند، نیاز به تکمیل نیروی انسانی و تجهیزات لازم است.

قطعاً راه اندازی 1200 تخت بیمارستانی به تنهایی حداقل 5 هزار نیروی انسانی نیاز دارد و در کنار آن باید به مرکز طبی کودکان شمار 2 نیز نیم نگاهی داشت که این پروژه نیز نیازمند تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز است. این در حالی است که شرایط حاد کرونایی کشور باعث شده مراکز درمانی کشور به دنبال نیروهای داوطلب برای خدمت در بیمارستان‌ها باشند.

حالا در روزهای پایانی دولت دوازدهم، قرار است این دو پروژه درمانی با دستور رئیس جمهور افتتاح شوند و بعد بدون کارکرد باقی بمانند. به نظر می‌رسد که افتتاح عجولانه و قیچی زدن روبان این دو پروژه حداقل تا پایان سال و بعد از فروکش بحران کرونا امکان پذیر باشد و تا آن زمان باید به دنبال تجهیز امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز این دو مرکز درمانی بود.

نکته که مسئولان را بر آن می‌دارد که پروژه‌ها را زودتر از زمان مورد نظر افتتاح کنند، گرفتن عکس یادگاری است. در حالی که سوابق آغاز به کار پروژه‌ها در قالب شناسنامه ساخت، می‌تواند بهترین سند برای مسئولانی باشد که ساخت پروژه‌ها را آغاز کرده‌اند و در نهایت به اتمام رسانده‌اند، اما فرصت برای قیچی زدن روبان آنها نداشته‌اند.

اخبار گروه سایر رسانه‌ها صرفا بازنشر اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار رسانه

از ادعای پیروزی صهیونیست‌ها تا گرفتار شدن در غزه

 از ادعای پیروزی صهیونیست‌ها تا گرفتار شدن در غزه
2024-04-14T11:46:51+03:30
صهیونیست ها تا چندی قبل از پیروزی قریب الوقوع و برگزاری جشن در نوار غزه خبر می دانند اما حالا پرده ها کنار رفته و مشخص شده رزمندگان مقاومت بخش های زیادی از ...

صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۲۵ فروردین ماه

 صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۲۵ فروردین ماه
2024-04-14T11:46:50+03:30
تصاویر منتخب صفحات نخست روزنامه‌های شنبه ۲۵ فروردین ماه منتشر می‌شود.

چشمان بسته مالیات بر لوکس‌نشینان

 چشمان بسته مالیات بر لوکس‌نشینان
2024-04-14T11:46:49+03:30
اخیرا مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی منتشرکرده که نشان می‌دهد درآمد دولت از محل اخذ مالیات از خانه‌های خالی و خانه‌های لوکس در سال ۱۴۰۲رقمی کمتر از۴۶ میلیارد تو...

۵۲ شهیدی که صیاد را به کردستان کشاندند

 ۵۲ شهیدی که صیاد را به کردستان کشاندند
2024-04-14T11:46:48+03:30
۱۶ مهر ۱۳۵۸ در حالی که تنها هفت ماه از پیروزی انقلاب می‌گذشت، یک اتفاق خاص باعث شد تا پای صیاد شیرازی به مناطق عملیاتی کردستان باز شود. در آن روز خبر رسید ک...

لزوم هدایت نقدینگی به تولید

 لزوم هدایت نقدینگی به تولید
2024-04-14T11:46:47+03:30
کارشناسان و فعالان حوزه خو‌درو بر این باورند که تعلل در واردات خودرو، جهش قیمتی را در بازار پدیدار کرده و بار دیگر موجب آشفتگی بازار خودرو شده است.

تولیدکننده  با بی‌مهری داخلی و  فرش قرمز خارجی روبه‌رو است

 تولیدکننده  با بی‌مهری داخلی و  فرش قرمز خارجی روبه‌رو است
2024-04-14T11:46:46+03:30
تأکیدهای صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت و جهش تولید، تمرکز بر تولید دانش‌بنیان و میدان دادن به مردم و بخش خصوصی واقعی نشان از این واقعیت دارد که تولید،...

نیش «وام با اقساط» به درمان دندان!

 نیش «وام با اقساط» به درمان دندان!
2024-04-14T11:46:46+03:30
۹۰ درصد از خدمات دندانپزشکی در بخش خصوصی ارائه می‌شود و هزینه‌های سرسام‌آور آن موجب می‌شود حتی طبقات متوسط هم برای انجام این خدمات وام بگیرند.

کلید امیدآفرینی

 کلید امیدآفرینی
2024-04-14T11:46:45+03:30
هشدار رهبر معظم انقلاب در باره وحدت کلمه را باید جدی گرفت. آن هم در شرایطی که بیش از هر زمان دیگری کشور به آن نیازمند است. دشمن صهیونیستی به خود اجازه داده ...

لیلاز: در مقایسه با سه سال قبل اقتصاد ایران رو به بهبود است

 لیلاز: در مقایسه با سه سال قبل اقتصاد ایران رو به بهبود است
2024-04-14T11:46:44+03:30
عضو شورای مرکزی کارگزاران می‌گوید: شرایط اقتصادی ایران را بهتر از چیزی که در رسانه‌های منتقد دولت مطرح می‌کنند، می‌بینم. هیچ حوزه‌ای در اقتصاد ایران وج...

هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله!

 هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله!
2024-04-14T11:46:43+03:30
در سالهای اخیر شاخصی بنام H-index جهت ارزشیابی عملکرد اساتید دانشگاه‌ها مورد توجه مسئولین وزارت علوم و بهداشت قرار گرفته که باعث ایجاد فضای رقابتی بین اساتی...

تعیین نامزد انتخاباتی در محافل خصوصی اصلاح‌طلب

 تعیین نامزد انتخاباتی در محافل خصوصی اصلاح‌طلب
2024-04-14T11:46:42+03:30
در محافل خصوصی اصلاح طلبان گفته می شود خوب است، محسن هاشمی یا اسحاق جهانگیری کاندیدا جریان اصلاح طلب باشند اما هنوز تصمیم قطعی یا رسمی اتخاذ نشده است!

همصدایی تحلیلگران از شکست‌های رژیم صهیونیستی در جنگ غزه!

 همصدایی تحلیلگران از شکست‌های رژیم صهیونیستی در جنگ غزه!
2024-04-14T11:46:42+03:30
عقب‌نشینی ارتش، شلیک موشک از غزه و کوچ مردم، نشان می‌دهد که صحبت‌های مسئولان از دستاوردهای نظامی و سیاسی خلاف چیزی است که شهروندان (اشغالگران) اسرائیلی می‌ب...

اذعان خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی به پیچیدگی حمله ایران به اسراییل

 اذعان خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی به پیچیدگی حمله ایران به اسراییل
2024-04-14T11:46:41+03:30
خبرنگار بی‌بی‌سی به پیچیدگی حمله امشب ایران به رژیم صهیونیستی اذعان کرد و گفت: گنبد آهنین توانایی این نبرد را ندارد!

توطئه تحریک هیجانی در مسیر قطبیدگی

 توطئه تحریک هیجانی در مسیر قطبیدگی
2024-04-14T11:46:41+03:30
در هر عرصه‌ای از سیاست گرفته تا رسانه، کنشگرانی حاضرند که سهمی از قدرت اجرایی و توجه عمومی دارند. کنشگران هر عرصه معمولا در مسائل مختلف به اظهار نظر پرداخته...

ماجرای اخراج شهید مهدی زین الدین از مدرسه

 ماجرای اخراج شهید مهدی زین الدین از مدرسه
2024-04-14T11:46:40+03:30
وقتی حزب رستاخیز شکل گرفت، رژیم افراد مختلف اعم از کاسب، دانش آموز و دانشجو، کارمند و کارگر را به زور به عضویت این حزب در می آورد. آن زمان مهدی دانش آموز بود.

دست مردم را باز بگذارید تا گره مسکن را بگشایند

 دست مردم را باز بگذارید تا گره مسکن را بگشایند
2024-04-14T11:46:40+03:30
مهم‌ترین اقدام دولت در جهت مشارکت مردم در راستای جهش تولید مسکن، تمرکز بر تأمین زمین و الزام شبکه بانکی جهت ارائه تسهیلات ساخت مسکن است تا مردم را برای مشار...

استقلال بدون مشتری روی دست دولت!

 استقلال بدون مشتری روی دست دولت!
2024-04-14T11:46:39+03:30
۱۰ روز تا پایان زمان تعیین شده از سوی ای‌اف‌سی برای تعیین تکلیف مالکیت و موضوعات مالیاتی دو تیم استقلال و پرسپولیس بیشتر باقی نمانده اما هنوز هیچ اقدام عملی...

مردم، الزام انکار‌ناپذیر جهش تولید

 مردم، الزام انکار‌ناپذیر جهش تولید
2024-04-14T11:46:38+03:30
پس از گذشت یک دهه از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، مقام معظم رهبری اشارات دقیقی به ظرفیت‌های مردمی داشتند که کمتر مورد توجه مسؤولان قرار گرفته و در نه...

تحویل خودرو بعد از تحویل سال

 تحویل خودرو بعد از تحویل سال
2024-02-21T11:07:41+03:30
با گذشت یک سال از زمان ثبت نام متقاضیان خرید خودرو در قالب سامانه یکپارچه، خودروسازان به مشتریان اعلام می‌کنند که به جای خودروی ثبت‌نامی، خودروی دیگری تحویل...

تقریظ رهبری کتابم را نجات داد

 تقریظ رهبری کتابم را نجات داد
2024-02-21T11:07:40+03:30
گلعلی بابایی به‌عنوان یکی از پرکارترین و موثرترین چهره‌های ادبیات پایداری و مقاومت شناخته می‌شود. او و رفیق ــ همکارش حسین بهزاد،پدیدآورندگان مجموعه ۱۰جلدی ...

بابک زنجانی و درس‌های ۱۰ گانه تحریم

 بابک زنجانی و درس‌های ۱۰ گانه تحریم
2024-02-21T11:07:40+03:30
یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های مفاسد اقتصادی در ایران به روزهای پایانی خود رسیده و طبق اطلاعیه قوه قضائیه محموله‌ای معادل بدهی‌های ارزی بابک زنجانی در چند مرحل...

روزگار پررونق خـــــرافه!

 روزگار پررونق خـــــرافه!
2024-02-20T15:54:51+03:30
آخرین آمار وزارت بهداشت مربوط به سال ۹۳ است که نشان می‌دهد، حدود ۱۰ درصد از جمعیت کشور یعنی هشت میلیون نفر، دست‌کم سالانه یک‌بار سراغ خرافاتی مثل فالگیری و ...

جراحم و دلم جای دیگر است!

 جراحم و دلم جای دیگر است!
2024-02-20T15:54:51+03:30
برخی چشم‌پزشکان، متقاضیان را به‌صورت گروهی به اتاق عمل می‌برند و آنها را به‌دست تکنیسین‌هایی که اطلاعات و تجربه کافی در زمینه عمل جراحی ندارند، می‌سپارند که...

قاضی جوان: متهم را به اجاره‌خانه برای نیازمندان محکوم کردم

 قاضی جوان: متهم را به اجاره‌خانه برای نیازمندان محکوم کردم
2024-02-20T15:54:50+03:30
میثم حسین‌پور، قاضی جوانی که به دلیل صدور احکام نوآورانه جایگزین حبس شناخته شده است معتقد است در پرونده‌هایی که جرائم کم‌اهمیت صورت گرفته، می‌توان به جای حب...

سلبریتی‌زدگی آگهی‌های‌تلویزیونی

 سلبریتی‌زدگی آگهی‌های‌تلویزیونی
2024-02-20T15:54:49+03:30
دنیای تبلیغات یعنی دنیای فروش و طبیعتا تولیدکننده برای نمایش بهتر و فروش محصولاتش از هر روشی استفاده می‌کند. یکی از این روش‌های نمایش محصولات و تبلیغات استف...

وکلای سریال‌های نمایش خانگی مجرم‌اند!

 وکلای سریال‌های نمایش خانگی مجرم‌اند!
2024-02-20T15:54:47+03:30
در جامعه‌ای که شأن وکیل از سوی برنامه‌سازان که مخاطب آن‌ها عموم مردم یک جامعه هستند، رعایت نشود، باعث می‌شود افکار عمومی و اذهان جامعه، نسبت به «نهاد و...

۴۰ هزار نفر هم کارمند دولت، هم فعال بخش خصوصی

 ۴۰ هزار نفر هم کارمند دولت، هم فعال بخش خصوصی
2024-02-20T15:54:47+03:30
براساس داده‌های استخراج‌شده از سامانه اتاق اصناف، نزدیک به ۴۰ هزار نفر از کارمندان دولتی صاحب پروانه کسب‌وکار فعال هستند. مشاوره املاک، خرده‌فروشی خواروبار،...

نماهنگ | انتخابات؛ راه درست

 نماهنگ | انتخابات؛ راه درست
2024-02-20T15:54:46+03:30
بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره انتخابات ۱۴۰۲ از توصیه به همه مردم برای مشارکت تا برطرف شدن مشکلات با انتخابات را در ویدئوی پیش‌رو مشاهده کنید.

سیاه‌نمایی، بازی در پازل دشمن

 سیاه‌نمایی، بازی در پازل دشمن
2024-02-20T12:21:22+03:30
سیاه‌نمایی، بزرگ‌نمایی مشکلات، تخریب دستاوردهای انقلاب اسلامی و موفقیت‌های دولت‌ها، توطئه‌های تفرقه‌افکنانه، تبعیضات قومی و منطقه‌ای، افتادن در جنگ قدرت، تخ...

انتخابات و عزت بین‌المللی

 انتخابات و عزت بین‌المللی
2024-02-20T12:21:22+03:30
مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب همبستگی ملی، قدرت و استحکام ایران به‌خصوص در عرصه سیاست خارجی شده و اتکای نظام به آرا و حمایت مردم با حضور در انتخابات،...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)