میرنیوز

تونل البرز در آستانه افتتاح/ کاهش ۴۰ دقیقه‌ای زمان سفر به شمال

 تونل البرز در آستانه افتتاح/ کاهش ۴۰ دقیقه‌ای زمان سفر به شمال 2021-07-05T11:21:50+04:30

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، به نقل از ایسنا، خیراله خادمی درباره آخرین وضعیت عملیات اجرایی و پیشرفت فیزیکی فاز دوم آزادراه تهران-شمال اظهار کرد: پس از افتتاح فاز نخست آزادراه تهران-شمال، ساخت سریع فاز دوم این محور آزادراهی مهم شروع شد و در آن زمان با توجه به اعتبار حدود 4000 میلیارد تومانی این منطقه سه سناریو در این زمینه پیش‌بینی شد.

وی افزود: سناریو و برنامه نخست این بود که بتوانیم فاز دو آزادراه تهران - شمال را به صورت کامل به بهره‌برداری برسانیم که البته تامین منابع مالی هنگفت در بازه زمانی کوتاه برای دولت و حتی بنیاد مستضعفان سخت بود و نهایتا مقرر شد تا این منطقه از آزادراه را به صورت 50 درصد (یک باند) و توامان با جاده قدیم (محور چالوس) به بهره برداری برسانیم که اعتباری حدود  2000 میلیارد تومان نیاز داشت. در همین راستا بنیاد مستضعفان به عنوان مجری بلافاصله منطقه دو را شروع کرد و در همه جبهه‌ها فعال شد اما در سال گذشته به مشکلی برخورد کردیم و آن این بود که تقریبا همه پروژه‌های عمرانی با 100 درصد تورم مواجه شدند و برآورد برای اتمام این پروژه به حدود 3900 میلیارد تومان رسید که پیش از این به اندازه اعتبار مورد نیاز برای کل فاز دوم بود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین دلایل تعویق در رسیدن به این هدف افزایش قیمت‌ها و تورم بود، ادامه داد: در نتیجه اولویت سوم را مد نظر قرار دادیم و آن این بود که در وهله نخست، تمرکز را بر تونل البرز در فاز دوم آزادراه تهران-شمال و جاده‌های دسترسی دو طرف آن قرار دهیم که گره اصلی این پروژه بود. این اتفاق با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی و رییس بنیاد مستضعفان افتاد.

کاهش 40 دقیقه‌ای زمان سفر به شمال

خادمی با اشاره به اینکه تجهیزات مورد نیاز تونل البرز نیز خریداری شده و آماده نصب است، گفت: با توجه به پیشرفت 95 درصدی تونل البرز و اینکه کار تونل تقریبا به اتمام رسیده وتست‌های فنی‌اش در حال انجام است امیدواریم این تونل را تا اواخر تیر ماه یا نهایتا اوایل مرداد ماه به بهره‌برداری برسانیم. تونل 6.5 کیلومتری البرز با جاده‌های دسترسی آن به طول هشت کیلومتر می‌رسد و با توجه به  پیچ و گردنه‌های تونل کندوان می‌تواند زمان سفر به شمال را تا 40 دقیقه کاهش دهد.

وی اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی باقیمانده فاز دوم آزادراه تهران-شمال (به صورت یک باند رفت) در حال حاضر حدود 63 درصد است و با توجه به عملیات اجرایی مستمری که در این محور هم اکنون نیز فعال است، امیدواریم نهایتا تا پایان امسال نیز این محور آزادراهی آماده افتتاح شود.

اخبار گروه سایر رسانه‌ها صرفا بازنشر اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار رسانه

اینفوگرافیک| استعمارگر اعظم!

 اینفوگرافیک| استعمارگر اعظم!
2022-08-03T15:19:29+04:30
ملکه الیزابت دوم بر ۴ کشور انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی فرمانروایی دارد که درمجموع به اختصار بریتانیا نامیده می‌شود. علاوه بر این ملکه در ۱۴ کشور ...

اینفوگرافیک| استمارگر اعظم!

 اینفوگرافیک| استمارگر اعظم!
2022-08-03T13:32:47+04:30
ملکه الیزابت دوم بر ۴ کشور انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی فرمانروایی دارد که درمجموع به اختصار بریتانیا نامیده می‌شود. علاوه بر این ملکه در ۱۴ کشور ...

اینفوگرافیک| جایزه ۴۲میلیون دلاری قهرمان جام‌جهانی

 اینفوگرافیک| جایزه ۴۲میلیون دلاری قهرمان جام‌جهانی
2022-08-02T14:08:15+04:30
طبق اعلام فیفا تاکنون ۱.۸میلیون بلیت برای جام‌جهانی قطر به فروش رسیده است. در این‌ بین ارزان‌ترین بلیت برای بازی‌های مقدماتی با ارزش ۱۱ دلار و گران‌ترین بلی...

صفحه نخست روزنامه‌های سه شنبه ۱۱ مرداد ماه

 صفحه نخست روزنامه‌های سه شنبه ۱۱ مرداد ماه
2022-08-02T10:21:43+04:30
تصاویر منتخب صفحات نخست روزنامه‌های سه شنبه ۱۱ مرداد ماه منتشر می‌شود.

اینفوگرافیک | همه افتخارات سید جلال

 اینفوگرافیک | همه افتخارات سید جلال
2022-07-05T11:44:39+04:30
هفته گذشته سیدجلال حسینی پس از ۲۰سال از دنیای فوتبال حرفه‌ای خداحافظی کرد.

اینفوگرافیک | همه جزئیات زلزله هرمزگان

 اینفوگرافیک | همه جزئیات زلزله هرمزگان
2022-07-02T12:24:42+04:30
طبق گزارشات میدانی، زلزله بندرخمیر استان هرمزگان تا ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه، ۵ کشته و ۴۴زخمی داشته است.

اینفوگرافیک | عسل؛ ظرفیت پنهان صادرات

 اینفوگرافیک | عسل؛ ظرفیت پنهان صادرات
2022-06-29T10:30:26+04:30
طبق آمار ایران سومین تولیدکننده عسل در جهان است اما در سه سال گذشته صادرات این محصول برای کشورمان به صفر رسیده است.

اینفوگرافیک | فوتبالیست‌های گران‌قیمتی که ارزش‌شان پایین آمد/از اوج‌گیری هالند و امباپه تا سقوط مسی و رونالدو

 اینفوگرافیک | فوتبالیست‌های گران‌قیمتی که ارزش‌شان پایین آمد/از اوج‌گیری هالند و امباپه تا سقوط مسی و رونالدو
2022-06-26T08:53:32+04:30
ارزش بازیکنان برتر جهان در چند سال گذشته را در اینفوگرافی زیر ببینید.

۳ برابر شدن زنان تنهای سالمند تا ۳۰‌سال آینده

  ۳ برابر شدن زنان تنهای سالمند تا ۳۰‌سال آینده
2022-06-25T12:20:51+04:30
دست‌هایش را زیر چانه گره زده و از پنجره آسایشگاه به بیرون نگاه می‌کند. بر موهایش گرد پیری پاشیده و بدنش ضعیف و رنجور شده است. مادربزرگ بعد از رفتن همسفر زند...

صفحه نخست روزنامه‌های سه شنبه ۳۱ خرداد ماه

 صفحه نخست روزنامه‌های سه شنبه ۳۱ خرداد ماه
2022-06-21T11:26:50+04:30
تصاویر منتخب صفحات نخست روزنامه‌های سه شنبه ۳۱ خرداد ماه منتشر می‌شود.

تیتر جنجالی BBC درباره «سرقت» آثار باستانی/انگلیسی‌ها سرقت نمی‌کنند، برمی‌دارند!

  تیتر جنجالی BBC درباره «سرقت» آثار باستانی/انگلیسی‌ها سرقت نمی‌کنند، برمی‌دارند!
2022-06-20T11:46:35+04:30
در حالی که یک زمین‌شناس بریتانیایی در عراق به جرم دزدیدن آثار باستانی به ۱۵ سال زندان محکوم شده است اما رسانه سلطنتی بی‌بی‌سی فارسی برای این محکوم بریتانیای...

زیر پوست بازار تهران

 زیر پوست بازار تهران
2022-06-19T11:26:31+04:30
دوست نداشتم، نه الان و نه در مقدمه هیچ گزارش دیگری که سیاهه را با سیاهی آغاز کنم، اما خب قسمت ما و به‌گمانم همه اجتماعی‌نویس‌ها، خصوصا در چند سال اخیر، جز ا...

معمای مالکیت ۴۰۰۰ خانه به دوش شهرک زیتون

 معمای مالکیت ۴۰۰۰ خانه به دوش شهرک زیتون
2022-06-19T11:13:13+04:30
کدام قانونی به اینها اجازه می‌دهد بحث معوض را مطرح کنند و عنوان تهاتر روی آن بگذارند و کجای قانون تملک عنوان تهاتر دارد؟ درصورتی‌که آقایان در مکاتبات‌شان بح...

هر جا خواستگاری می‌رفتم حقوق بازنشستگی می‌خواستند

 هر جا خواستگاری می‌رفتم حقوق بازنشستگی می‌خواستند
2022-06-18T11:19:56+04:30
برای فرزندان و نوه‌های سکینه‌کارگر و محمدرضا زکی‌پور، زوج ۷۰ و ۸۰ ساله بهابادی که همسرشان را سال‌ها پیش از دست داده‌اند، ازدواجشان یک خبر خوشحال‌کننده بود.

اینفوگرافیک| گردشگری، تجارت پُرسود

  اینفوگرافیک| گردشگری، تجارت پُرسود
2022-06-16T07:46:30+04:30
گردشگری صنعت بسیار مهمی برای کشورها محسوب می‌شود و در برخی کشورها به منبع اصلی درآمدزایی تبدیل شده است.

اینفوگرافیک| گردشگری، تجارت پُرسود

 اینفوگرافیک| گردشگری، تجارت پُرسود
2022-06-14T18:46:32+04:30
گردشگری صنعت بسیار مهمی برای کشورها محسوب می‌شود و در برخی کشورها به منبع اصلی درآمدزایی تبدیل شده است.

اینفوگرافیک| شیب سالمندی در کشور تند‌تر می‌شود

  اینفوگرافیک| شیب سالمندی در کشور تند‌تر می‌شود
2022-06-13T17:33:11+04:30
حسام‌الدین علامه سرپرست دبیرخانه شورای ملی سالمندان، اسامی پیرترین استان‌های کشور را اعلام کرد و گفت: از نظر تعدادی، استان تهران با یک میلیون و ۷۰۵ هزار نفر...

تیتر جنجالی BBC درباره «سرقت» آثار باستانی/انگلیسی‌ها سرقت نمی‌کنند، برمی‌دارند!

 تیتر جنجالی BBC درباره «سرقت» آثار باستانی/انگلیسی‌ها سرقت نمی‌کنند، برمی‌دارند!
2022-06-07T16:19:52+04:30
در حالی که یک زمین‌شناس بریتانیایی در عراق به جرم دزدیدن آثار باستانی به ۱۵ سال زندان محکوم شده است اما رسانه سلطنتی بی‌بی‌سی فارسی برای این محکوم بریتانیای...

۳ برابر شدن زنان تنهای سالمند تا ۳۰‌سال آینده

 ۳ برابر شدن زنان تنهای سالمند تا ۳۰‌سال آینده
2022-06-06T09:59:52+04:30
دست‌هایش را زیر چانه گره زده و از پنجره آسایشگاه به بیرون نگاه می‌کند. بر موهایش گرد پیری پاشیده و بدنش ضعیف و رنجور شده است. مادربزرگ بعد از رفتن همسفر زند...

اینفوگرافیک | اصلاح‌طلبان درباره دستپخت خود چه می‌گویند؟

  اینفوگرافیک | اصلاح‌طلبان درباره دستپخت خود چه می‌گویند؟
2022-06-04T11:18:52+04:30
اصلاح طلبان درباره عملکرد روحانی و دولت تدبیر و امید چه گفته‌اند؟

اینفوگرافیک| شیب سالمندی در کشور تند‌تر می‌شود

 اینفوگرافیک| شیب سالمندی در کشور تند‌تر می‌شود
2022-05-24T10:50:30+04:30
حسام‌الدین علامه سرپرست دبیرخانه شورای ملی سالمندان، اسامی پیرترین استان‌های کشور را اعلام کرد و گفت: از نظر تعدادی، استان تهران با یک میلیون و ۷۰۵ هزار نفر...

اینفوگرافیک | اصلاح‌طلبان درباره دستپخت خود چه می‌گویند؟

 اینفوگرافیک | اصلاح‌طلبان درباره دستپخت خود چه می‌گویند؟
2022-05-23T09:37:09+04:30
اصلاح طلبان درباره عملکرد روحانی و دولت تدبیر و امید چه گفته‌اند؟

آیت‌الله فاطمی‌نیا دار فانی را وداع گفت

 آیت‌الله فاطمی‌نیا دار فانی را وداع گفت
2022-05-16T09:51:43+04:30
حضرت آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا استاد اخلاق، مورخ اسلامی و از اساتید حوزه و دانشگاه بامداد دوشنبه به ملکوت اعلی پیوست.

استاد آیت‌الله فاطمی‌نیا دار فانی را وداع گفت

 استاد آیت‌الله فاطمی‌نیا دار فانی را وداع گفت
2022-05-16T09:25:07+04:30
حضرت آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا استاد اخلاق، مورخ اسلامی و از اساتید حوزه و دانشگاه بامداد دوشنبه به ملکوت اعلی پیوست.

روح بلند استاد آیت‌الله فاطمی‌نیا به ملکوت اعلی پیوست

 روح بلند استاد آیت‌الله فاطمی‌نیا به ملکوت اعلی پیوست
2022-05-16T06:58:29+04:30
حضرت آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا استاد اخلاق، مورخ اسلامی و از اساتید حوزه و دانشگاه بامداد دوشنبه به ملکوت اعلی پیوست.

ناکامی سریال‌های «شبکه نمایش خانگی»/ آیا پای پول‌های کثیف در میان است؟

 ناکامی سریال‌های «شبکه نمایش خانگی»/ آیا پای پول‌های کثیف در میان است؟
2022-05-09T01:40:14+04:30
چند سالی است که تماشای سریال‌های «شبکه نمایش خانگی» در ایران باب شده است، سریال‌هایی که بیشتر آنها با هزینه‌های گزاف تولید می‌شوند و مخاطب هم برای...

عماد شرقی کیست و در صنایع نظامی ایران دنبال چه بود؟

 عماد شرقی کیست و در صنایع نظامی ایران دنبال چه بود؟
2022-05-01T13:14:06+04:30
در هفته‌های اخیر، اسم عماد شرقی در کنار اسامی سه جاسوس آمریکایی دیگر، به عنوان افرادی که شانس تبادل برای آن‌ها وجود دارد، برده می‌شود. عماد شرقی کیست و در ص...

اینفوگرافیک| تعرفه حق الوکاله دعاوی مالی چقدر است؟

 اینفوگرافیک| تعرفه حق الوکاله دعاوی مالی چقدر است؟
2022-04-25T12:14:31+04:30
بر اساس تعرفه اعلامی در دعاوی مالی، تعرفه حق‌الوکاله وکلا به شرح زیر است.

اینفوگرافیک| اعمال مشترک شب‌های قدر

 اینفوگرافیک| اعمال مشترک شب‌های قدر
2022-04-20T11:20:56+04:30
اعمال مشترک شب‌های قدر را در عکس‌نوشت زیر ببینید.

اینفوگرافیک | اعمال مشترک شب‌های قدر

 اینفوگرافیک | اعمال مشترک شب‌های قدر
2022-04-20T11:07:27+04:30
اعمال مشترک شب‌های قدر را در عکس‌نوشت زیر ببینید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)