میرنیوز

تخلف در قرارداد ویلموتس محرز است

 تخلف در قرارداد ویلموتس محرز است 2021-05-12T09:00:24+04:30

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، به نقل از فرهیختگان، قرارداد ویلموتس پشتوانه محکمی نداشته و از بندهای قرارداد به خوبی استفاده نشده و تخلف در آن محرز است. تخلف عمدی را باید دستگاه‌های قضایی و دادگاه تشخیص بدهد و هر چقدر ما فریاد بزنیم تا آنها به قطعیت نرسند و به آن رسیدگی نکنند، اثری ندارد. درباره تخلف سهوی هم باید کمیته فنی فدراسیون فوتبال نظرش را بدهد.

روز گذشته غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در بخشی از نشست خبری صبح خود در پاسخ به سوالی درباره محکومیت فدراسیون فوتبال برای پرداخت رقمی به دستیار مارک ویلموتس، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال اظهار کرد: «این پرونده در دادسرای تهران با گزارش سازمان بازرسی تهران تشکیل و بخشی از تحقیقات آن انجام شده و بخش دیگری درحال انجام است هرچند اولویت را در این تشخیص دادیم که خود فدراسیون فوتبال بدون دخالت قوه قضائیه، بررسی‌های لازم را داشته باشد و از حقوق مردم و فوتبال دفاع کند.» به این ترتیب یک بار دیگر این بحث داغ شده و این درحالی است که طی آخرین اخبار و اطلاعات با مشخص شدن رای فیفا درخصوص مطالبات دستیاران این سرمربی بلژیکی به نظر می‌رسد عواقب قرارداد مهدی تاج با مارک ویلموتس همچنان برای هیات رئیسه جدید فدراسیون فوتبال، تیم ملی و اهالی فوتبال ادامه داشته باشد و حالاحالا‌ها تبعات آن دست از سر فوتبال کشور برندارد. جالب اینکه هنوز برخوردی با عاملان این فاجعه صورت نگرفته و مشخص نیست پرونده در چه مرحله‌ای قرار دارد. درخصوص این اتفاقات و تخلفات صورت گرفته با یکی از روسای اسبق فدراسیون فوتبال به صحبت پرداختیم. از نظر او یک تخلف علنی رخ داده که باید با متخلفان برخورد شود. گفت‌وگو با داریوش مصطفوی را در ادامه می‌خوانید.

صحبت‌مان را از قرارداد ویلموتس و تبعات آن شروع کنیم. به نظر می‌رسد دردسر این قرار داد حالاحالاها گریبان فوتبال را رها نمی‌کند.

بالاخره آقایان یک قراردادی را بسته و به هر جهت این قرارداد پشتوانه محکمی نداشته و از بندهای قرارداد به خوبی استفاده نشده و تخلف در آن محرز است. با این حال ما یک تخلف عمدی داریم و یک تخلف سهوی، تخلف عمدی را باید دستگاه‌های قضایی و دادگاه تشخیص بدهد و هر چقدر ما فریاد بزنیم تا آنها به قطعیت نرسند و به آن رسیدگی نکنند، اثری ندارد. درباره تخلف سهوی هم باید کمیته فنی فدراسیون فوتبال نظرش را بدهد و به نظرم باید آنها در راستای شفاف‌سازی در این خصوص برای مردم اطلاعیه بدهند که اصلا قرارداد ویلموتس چطور نوشته شده است. اصلا این قرارداد با v نوشته شده یا w هرچند ما داریم با چیزهای دیگر این قرارداد را می‌خوانیم و هنوز ویلموتس واقعی را به مردم اطلاع ندادند. الحمدلله که اصلا صحبت هم نمی‌کنند و حالا قرارداد می‌ماند و ما و شما و خدا و دستگاه‌های قضایی.

در هر صورت نکته عجیب آنجایی است که این دوستان نه‌تنها پاسخگو نیستند بلکه به صورت آزادانه و بدون هیچ تهدیدی زندگی روزمره خود را سپری می‌کنند و انگار قرار نیست درخصوص این قرارداد که از پول بیت‌المال خسران زیادی را متحمل شده پاسخگو باشند.

من خدمت شما عرض کردم اگر این اتفاق برای فردی مثل داریوش مصطفوی می‌افتاد او را اعدام می‌کردند اما باز هم تاکید می‌کنم شاید این موضوع یعنی قرارداد ویلموتس اصلا قابل دفاع باشد ولی آنها چرا نمی‌آیند صحبت کنند و از خود دفاع کنند. هرچند سال‌هاست صحبت نمی‌کنند. آنها باید برای تنویر افکار عمومی قدم جلو گذاشته و پاسخگوی رسانه‌ها باشند. حالا که صحبت نمی‌کنند حتما مردم می‌گویند اینها خیلی در دستگاه‌های مختلف کشور نفوذ دارند که با آنها کاری ندارند در صورتی که شاید این‌طور نباشد اما اینکه به مردم پاسخگو نیستند این موضوع خودش شک و ابهام تولید می‌کند که ما هرکاری می‌خواستیم کردیم و شما هم هیچ کاری نمی‌توانید بکنید.

در هر صورت الان مجلس شورای اسلامی به قضیه ورود کرده و قرار است این دوستان را به شکل جدی دادگاهی و بازخواست کنند.

در مجلس هم یک نفر بیشتر نیست که با صراحت انتقاد می‌کند که ایشان هم آقای قاضی‌زاده‌هاشمی هستند و البته او آن‌قدر انتقاد کرده که دیگر برای انتقادات درستش نیز ترتیب اثر داده نمی‌شود. هرچند نماینده مجلس باید به همین شکل باشد و وقتی که به مجلس می‌رود این‌گونه از حق مردم و مملکت دفاع کند اما جای انتقاد کردن و نکردن او باید مشخص باشد. ظاهرا قاضی‌زاده‌هاشمی توپ پری دارد اما تا حالا نتوانسته است کاری بکند.

سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته اعلام کرد به خاطر برخی مسائل در اساسنامه فدراسیون فوتبال ما نمی‌توانیم به صورت مستقیم در مسائل داخلی فدراسیون ورود کنیم اما به تخلفات اشخاص کار داریم.

من این احساس را دارم که در قوه قضائیه جدید آن‌قدر گرفتاری آنها در این مملکت زیاد است که شاید به برخی مسائل از سر کمبود وقت رسیدگی نشود. به‌طور مثال الان شاید هر خانواده در این مملکت 85 میلیون نفری یک پرونده را در قوه قضائیه داشته باشد و زمان می‌برد که دوستان به یک‌سری مسائل رسیده و بخواهند به آنها ورود کنند. با این حال من معتقدم می‌توان با همکاری اعضای فعلی فدراسیون و اعضای گذشته و از زمان ریاست فدراسیون فوتبال کفاشیان به بعد را سوال و جواب کرده و ضمن شنیدن درددل‌های آنها درنهایت یک رای عادلانه داوری نیز صادر شود. با این حال اگر قرار باشد دوستان ما باز هم پاسخگو نباشند مطمئنا نمایندگان مجلس و رسانه‌ها آنها را رها نخواهند کرد. برهمین اساس به نظر من باید این افراد در یک نشست غیررسمی با حضور نمایندگان مجلس و نمایندگان قوه قضائیه مطالب خود را عنوان کنند و افرادی که از این جریان آگاهی دارند به شکل بی‌طرف حرف آنها را گوش دهند تا دادگاه تشکیل شود. حداقل در این خصوص یک رای داوری داده شود. درواقع لازم است یک مجموعه 10، 12نفری نشسته و در این خصوص تصمیم‌گیری کنند. این موضوع خیلی مهم است چراکه تا الان نه رای داوری داده شده و نه رای قضایی.

نکته عجیب اینکه اعضای قبلی هیات‌رئیسه نیز زیربار این موضوع نمی‌روند و می‌گویند این قرارداد از طرف مهدی تاج به آنها تحمیل شده و آنها مجبور بودند این قرارداد را امضا کنند.

این موضوع اصلا پذیرفته شده نیست و عذر بدتر از گناه است. اتفاقا این دوستان با این حرف‌ها دو جرم را مرتکب می‌شوند. یکی اینکه خودشان را از مساله‌ای که اتفاق افتاده مبرا می‌کنند و دوم اینکه مساله‌ای که اتفاق افتاده است را انکار می‌کنند. به نظر می‌رسد دوستان به نوعی فرار روبه جلو که چه عرض کنم فرار روبه پشت‌بام می‌کنند! بنابراین درحال حاضر تا قبل از اینکه دادگاه قضایی حکم بدهد باید یک رای داوری که از دل آحاد مطلعان فوتبالی بیرون می‌آید داده شود. اگر می‌گویم فوتبالی مطمئن باشید قوه قضائیه هم فوتبالی دارد و مجلس هم از افراد فوتبالی بهره می‌برد هرچند حتما می‌دانید رای داوری در مجامع قضایی پذیرفته شدنی است و از آنجایی که این موضوع، موضوع کوچکی نیست باید این کار صورت بگیرد و اگر قرار باشد به این موضوع رسیدگی نشود و ول کنند و بروند بعدی‌ها می‌گویند به اینها کاری نداشتند و ما هم هر کاری دل‌مان خواست بکنیم در صورتی که ممکن است اینها کسانی باشند که کسی نمی‌تواند آنها را محاکمه کند.

الان هم که فقط یک فوتبال ورشکسته باقی مانده با دوستان جدید در فدراسیون فوتبال.

در هر صورت ما درخصوص فدراسیون جدید هنوز چیزی ندیده‌ایم و اولین آزمایش آنها آزمایش بسیار بزرگ تیم ملی است و پیرامون تیم ملی باید فضا با تدبیر درست شود. الان امکان پیروزی و موفقیت با این ماجرای سپرده شدن میزبانی بحرین در این گروه ممکن است بالای 30 درصد هم نباشد اما امکان موفقیت با گذاشتن آدم‌های به‌جا و تمرینات منظم و مستمر بالا می‌رود نه این‌طور که سرمربی تیم ملی امروز فریاد بزند من زمین برای تمرین کردن ندارم.

زمانی که عزیزی‌خادم می‌خواست رئیس فدراسیون فوتبال شود با اشاره به بدهی فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود این ارقام که چیزی نیست اما الان می‌گوید چون پول‌های فدراسیون فوتبال ایران در فیفا بلوکه است این موضوع کار را سخت کرده. بالاخره باید کدام صحبت را باور کنیم؟

در هر صورت عزیزی‌خادم هم به یک شکل درست می‌گوید چون پولی به دست ما نرسیده، الان چیزی حدود 10 میلیون یورو توسط فیفا بلوکه شده و واقعا نمی‌دانم چرا فوتبال را به مسائل سیاسی مرتبط کرده و پول ما را نمی‌دهند. هرچند تحریم‌ها وجود دارد و نمی‌توان آن را منکر شد. تحریم‌ها هم شوخی ندارد و می‌بینید که زندگی‌ها را فلج کرده است.

اگر صحبت خاصی باقی‌مانده بفرمایید.

دیگر درخصوص کسانی که کارهایشان را کردند و رفتند حرفی ندارم اما به فدراسیون جدید توصیه می‌کنم که موتور محرک خود را قوی‌تر و کوشش‌ خود را بیشتر کنند. با رابطه و ملاقات با افرادی مثل اینفانتینو و شیخ سلمان مطالبات فدراسیون فوتبال را زنده کنند تا وضعیت فوتبال بهتر از این شود. اگر پول نداشته باشید حتی اگر بزرگ‌ترین مرد جهان هم باشید نمی‌توانید کاری بکنید. باید پول داشته باشید چون بی‌مایه فطیر است. من خیلی وقت پیش درخصوص مسائل مالی فدراسیون که آنها باید به هر شکل ممکن با زنده کردن مطالبات از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا وضعیت فوتبال را تقویت کرده و بهبود ببخشند، صحبت کردم و باز هم تاکید می‌کنم که باید در قدم اول و اولویت نخست به این موضوع بپردازیم.

اخبار گروه سایر رسانه‌ها صرفا بازنشر اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار رسانه

تحویل خودرو بعد از تحویل سال

 تحویل خودرو بعد از تحویل سال
2024-02-21T11:07:41+03:30
با گذشت یک سال از زمان ثبت نام متقاضیان خرید خودرو در قالب سامانه یکپارچه، خودروسازان به مشتریان اعلام می‌کنند که به جای خودروی ثبت‌نامی، خودروی دیگری تحویل...

تقریظ رهبری کتابم را نجات داد

 تقریظ رهبری کتابم را نجات داد
2024-02-21T11:07:40+03:30
گلعلی بابایی به‌عنوان یکی از پرکارترین و موثرترین چهره‌های ادبیات پایداری و مقاومت شناخته می‌شود. او و رفیق ــ همکارش حسین بهزاد،پدیدآورندگان مجموعه ۱۰جلدی ...

بابک زنجانی و درس‌های ۱۰ گانه تحریم

 بابک زنجانی و درس‌های ۱۰ گانه تحریم
2024-02-21T11:07:40+03:30
یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های مفاسد اقتصادی در ایران به روزهای پایانی خود رسیده و طبق اطلاعیه قوه قضائیه محموله‌ای معادل بدهی‌های ارزی بابک زنجانی در چند مرحل...

روزگار پررونق خـــــرافه!

 روزگار پررونق خـــــرافه!
2024-02-20T15:54:51+03:30
آخرین آمار وزارت بهداشت مربوط به سال ۹۳ است که نشان می‌دهد، حدود ۱۰ درصد از جمعیت کشور یعنی هشت میلیون نفر، دست‌کم سالانه یک‌بار سراغ خرافاتی مثل فالگیری و ...

جراحم و دلم جای دیگر است!

 جراحم و دلم جای دیگر است!
2024-02-20T15:54:51+03:30
برخی چشم‌پزشکان، متقاضیان را به‌صورت گروهی به اتاق عمل می‌برند و آنها را به‌دست تکنیسین‌هایی که اطلاعات و تجربه کافی در زمینه عمل جراحی ندارند، می‌سپارند که...

قاضی جوان: متهم را به اجاره‌خانه برای نیازمندان محکوم کردم

 قاضی جوان: متهم را به اجاره‌خانه برای نیازمندان محکوم کردم
2024-02-20T15:54:50+03:30
میثم حسین‌پور، قاضی جوانی که به دلیل صدور احکام نوآورانه جایگزین حبس شناخته شده است معتقد است در پرونده‌هایی که جرائم کم‌اهمیت صورت گرفته، می‌توان به جای حب...

سلبریتی‌زدگی آگهی‌های‌تلویزیونی

 سلبریتی‌زدگی آگهی‌های‌تلویزیونی
2024-02-20T15:54:49+03:30
دنیای تبلیغات یعنی دنیای فروش و طبیعتا تولیدکننده برای نمایش بهتر و فروش محصولاتش از هر روشی استفاده می‌کند. یکی از این روش‌های نمایش محصولات و تبلیغات استف...

وکلای سریال‌های نمایش خانگی مجرم‌اند!

 وکلای سریال‌های نمایش خانگی مجرم‌اند!
2024-02-20T15:54:47+03:30
در جامعه‌ای که شأن وکیل از سوی برنامه‌سازان که مخاطب آن‌ها عموم مردم یک جامعه هستند، رعایت نشود، باعث می‌شود افکار عمومی و اذهان جامعه، نسبت به «نهاد و...

۴۰ هزار نفر هم کارمند دولت، هم فعال بخش خصوصی

 ۴۰ هزار نفر هم کارمند دولت، هم فعال بخش خصوصی
2024-02-20T15:54:47+03:30
براساس داده‌های استخراج‌شده از سامانه اتاق اصناف، نزدیک به ۴۰ هزار نفر از کارمندان دولتی صاحب پروانه کسب‌وکار فعال هستند. مشاوره املاک، خرده‌فروشی خواروبار،...

نماهنگ | انتخابات؛ راه درست

 نماهنگ | انتخابات؛ راه درست
2024-02-20T15:54:46+03:30
بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره انتخابات ۱۴۰۲ از توصیه به همه مردم برای مشارکت تا برطرف شدن مشکلات با انتخابات را در ویدئوی پیش‌رو مشاهده کنید.

سیاه‌نمایی، بازی در پازل دشمن

 سیاه‌نمایی، بازی در پازل دشمن
2024-02-20T12:21:22+03:30
سیاه‌نمایی، بزرگ‌نمایی مشکلات، تخریب دستاوردهای انقلاب اسلامی و موفقیت‌های دولت‌ها، توطئه‌های تفرقه‌افکنانه، تبعیضات قومی و منطقه‌ای، افتادن در جنگ قدرت، تخ...

انتخابات و عزت بین‌المللی

 انتخابات و عزت بین‌المللی
2024-02-20T12:21:22+03:30
مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب همبستگی ملی، قدرت و استحکام ایران به‌خصوص در عرصه سیاست خارجی شده و اتکای نظام به آرا و حمایت مردم با حضور در انتخابات،...

«هر نفر یک رأی» از تهران تا واشنگتن

 «هر نفر یک رأی» از تهران تا واشنگتن
2024-02-20T12:21:21+03:30
جمهوری اسلامی ایران از جمله الگوهای برتر برگزاری «انتخابات آزاد» در جهان است. به همین سبب هست که در آستانه هر انتخابات، آماج حملات دشمن قرار می‌گی...

سناریوی معاندان پس از حذف «من و تو»

 سناریوی معاندان پس از حذف «من و تو»
2024-02-20T12:21:21+03:30
تعطیلی شبکه من و تو را نباید به معنای واقعی پایان فعالیت رسانه‌ای این معاندان فرض کرد، بلکه آن‌ها به خوبی دریافته‌اند که ابزار‌ها و رویکرد‌های سنتی و تکراری...

درس های مهم یک پرونده فساد

 درس های مهم یک پرونده فساد
2024-02-20T12:21:21+03:30
وقوع فساد، فارغ از فرجام آن و حتی کشف و بازگشت کامل اموال خارج شده از بیت المال، ضربه ای اساسی به اعتماد عمومی می زند که ممکن است ترمیم آن به طور کامل محقق ...

مخالفان جمهوری، کدام طیف هستند؟

 مخالفان جمهوری، کدام طیف هستند؟
2024-02-20T12:21:20+03:30
راه تحول و تغییر در هر کشوری، صندوق رأی و انتخابات است که مردم به نامزدهای مورد نظر خود رأی می‌دهند و جریان خاصی را روی کار می‌آورند تا سیاست‌های آنان در تص...

اعتراض شرق به اصلاح‌طلبان به‌خاطر مأیوس کردن مردم از انتخابات

 اعتراض شرق به اصلاح‌طلبان به‌خاطر مأیوس کردن مردم از انتخابات
2024-02-19T16:28:08+03:30
روزنامه شرق معتقد است اصلاح‌طلبان چندین نوبت در قبال انتخابات دچار اشتباهات اساسی شده و مردم را هم دلزده کرده‌اند.

دشمن و آدرس رأی ندادن!

 دشمن و آدرس رأی ندادن!
2024-02-19T09:47:58+03:30
پروژه فعلی دشمن در روزهای منتهی به انتخابات، کد رأی ندادن است! چرا؟ چون دشمن بشدت از رأی دادن مردم می‌ترسد و می‌داند که انتخابات در ایران، واقعی است.

مافیای مسکن علیه انبوه‌سازی

 مافیای مسکن علیه انبوه‌سازی
2024-02-19T09:47:58+03:30
بازار مسکن در سال ۱۴۰۲ شاهد رکود در معاملات و در نتیجه کاهش اندک قیمت مسکن ناشی از این رکود بود؛ کنترل قیمت مسکن از سوی دولت گرچه امیدبخش است اما در حا...

ترمز وام بانک‌های ناتراز کشیده شد

 ترمز وام بانک‌های ناتراز کشیده شد
2024-02-19T09:47:57+03:30
کارشناسان اقتصادی اجرای سفت و سخت سیاست کنترل ترازنامه از سوی بانک مرکزی را مهم‌ترین سیاست دولت برای مهار رشد نقدینگی از طریق محدود کردن بانک‌ها و به ویژه ب...

ستاد ضد انتخابات از کجا مدیریت می‌شود؟

 ستاد ضد انتخابات از کجا مدیریت می‌شود؟
2024-02-19T09:47:57+03:30
اگر انتخابات در ایران، آن گونه که انبوه رسانه‌های دشمن و حنجره‌های همسو وانمود می‌کنند، بی‌اهمیت و تزئینی و تشریفاتی است، پس چرا به شکل پر حجم، انتخابات را ...

دانش‌آموزسالاری به جای مدرسه‌سالاری!

 دانش‌آموزسالاری به جای مدرسه‌سالاری!
2024-02-19T09:47:57+03:30
افت تحصیلی دانش‌آموزان در سال‌های گذشته و به‌خصوص یک سال اخیر آن‌قدر نگران‌کننده شده که تحلیل نتایج آزمون نهایی خرداد۱۴۰۲نشان می‌دهد میانگین نمرات امسال دان...

عبور از پاتولوژی اصلاحات

 عبور از پاتولوژی اصلاحات
2024-02-19T09:47:57+03:30
تجربه سال‌های سپری شده از ۲ خرداد ۱۳۷۶ تاکنون به وضوح نشان می‌دهد جریان تندرو اصلاحات، همان ضد انقلاب بالفعل (و حتی نه بالقوه) هستند که در بسترها و بزنگاه‌ه...

ماجرای همسایه‌های کثیف کلانشهرها / چرا صنایع آلاینده از شهرها خارج نمی‌شوند؟

 ماجرای همسایه‌های کثیف کلانشهرها / چرا صنایع آلاینده از شهرها خارج نمی‌شوند؟
2024-02-18T17:41:40+03:30
کارخانه‌ها از منابع آلاینده در شهرها هستند و در قانون هم ذکر شده که استقرار هر گونه واحد صنعتی و تولیدی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری کلانشهرها ممنوع است اما به نظر ...

سامانه پدافند هوایی «آرمان» بُعدپنجم جنگ

 سامانه پدافند هوایی «آرمان» بُعدپنجم جنگ
2024-02-18T17:41:39+03:30
مقارن با ولادت‌های ماه شعبان سامانه‌های پدافند هوایی «آرمان» و «آذرخش»، ساخت متخصصان عرصه هوافضا و صنایع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای م...

پروژه‌ تخریب شخصیت‌های مؤثر در انتخابات

 پروژه‌ تخریب شخصیت‌های مؤثر در انتخابات
2024-02-18T11:54:59+03:30
اگر دشمن بتواند توده‌ مردم را در خصوص چهره‌های شناخته شده به تردید بکشاند، جایی برای اعتماد مردم به افراد کمتر شناخته شده و جوان باقی نمی‌ماند. بنابراین حاص...

رقابت اخلاقی به جای تخریب

 رقابت اخلاقی به جای تخریب
2024-02-18T11:54:59+03:30
تخریب مجلس در ماه‌های گذشته شرایطی را فراهم آورده تا دستاوردهای آن دیده نشود و بازنده این تحرکات تنها بخشی از جریان انقلابی نخواهد بود و تمام این جریان از ا...

مهندسی تقنین

 مهندسی تقنین
2024-02-18T11:54:58+03:30
هدف مهندسی انتخابات، مهندسی «تقنین» است. دشمن نمی‌خواهد مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات مردم و «نظام مسائل» کشور ورود کند. منتخبین را ب...

تقوای سیاسی حلقه فراموش شده انتخابات

 تقوای سیاسی حلقه فراموش شده انتخابات
2024-02-18T11:54:58+03:30
اخلاق محوری و رعایت تقوای سیاسی همواره یکی از شاخصه‌های مهم مورد تأکید مقام معظم رهبری در انتخابات است و تحقق «سلامت رقابت‌های انتخاباتی» در گرو ر...

مسئولیم؛ پس خواب بر ما حرام است!

 مسئولیم؛ پس خواب بر ما حرام است!
2024-02-18T11:54:57+03:30
صوتی از سردار شهید شوشتری مربوط به عملیات والفجر ۸ وجود دارد که در آن ایشان احساس مسئولیت را مانعی در برابر خواب راحت برای خود و همرزمان‌شان معرفی می‌کنند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)