میرنیوز

مراقب موج پنجم کرونا باشیم/ مبادا بار سفر ببندیم

 مراقب موج پنجم کرونا باشیم/ مبادا بار سفر ببندیم 2021-05-03T09:12:48+04:30

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، به نقل از مهر، هنوز روزهای پایانی سال 99 را فراموش نکرده‌ایم که بیماری کرونا چگونه داشت کنترل می‌شد و تخت‌های بیمارستانی از بیماران کرونایی خالی شده بود. اما، به یکباره و با هجوم مردم به سمت خریدهای شب عید و بعد از آن آغاز سفرهای نوروزی، همه معادلات را به هم ریخت و ناگهان شاهد بروز موج چهارم کرونا بودیم. موج سهمگین بیماری باعث شد تا تخت‌های کرونایی و غیر کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی در اشغال بیماران مبتلا به کووید 19 درآیند و این گونه بود که بعد از گذشت 45 روز از سال 1400، همچنان شاهد ترکش‌های موج چهارم کرونا در کشور هستیم.

این در حالی است که در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان قرار داریم و این احتمال هست که اولین مسافرت پس از سال نو، در تعطیلات عید فطر رقم بخورد. اگر چنین پیش فرضی به واقعیت تبدیل شود، باید منتظر موج دیگری باشیم که می‌تواند حتی سخت‌تر از موج چهارم کرونا باشد.

کیوان گوهری مقدم رئیس بخش ریه و ICU داخلی بیمارستان شریعتی گفت: در موج چهارم رفتار غیرقابل‌پیش‌بینی و متفاوتی را از بیماری شاهد بودیم و تنها با یک معیار پاراکلینیک نمی‌توان بیماری را مدیریت کرد.

در همین حال، پیام طبرسی عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به پیامدهای منفی عدم جلوگیری از مسافرت‌های نوروزی و عدم اعمال محدودیت‌ها در شیوع بیماری، گفت: اگر در دو هفته تعطیلات نوروز محدودیت ایجاد می‌شد مطمئناً وضعیت ما بهتر از شرایط کنونی بود.

وی با بیان اینکه از اول فروردین 1400 شاهد هجوم بیماران به اورژانس بیمارستان‌ها بودیم، افزود: اگر در حال حاضر نیز محدودیت‌ها را اعمال کنیم اتفاق خاصی در این موج نخواهد افتاد و این موج دو ماه طول خواهد کشید، زیرا تجربه نشان داده است زمانی که یک موج شروع می‌شود دو ماه طول می‌کشد، تنها می‌توان با انجام برخی اقدامات ارتفاع موج را تا حدی کم کرد اما در خود موج نمی‌توان تغییری ایجاد کرد.

این در حالی است که باید بدانیم متأسفانه یکی از چالش‌ها و مشکلات پیش رو برای کنترل بیماری کرونا در کشور، خروج افراد کرونا مثبت از قرنطینه است. به طوری که سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، عنوان داشته است که در دو ماه گذشته بیش از 40 هزار نفر از مبتلایان مثبت که قرنطینه بوده‌اند، نقض قرنطینه کرده‌اند و این افراد همانند یک بمب ویروسی در جامعه می‌چرخند.

حالا اگر احتمال بدهیم تعدادی از مسافران تعطیلات عید فطر، افراد کرونا مثبت باشند، باید نگران این سفرها بود. در همین حال، شرایط کرونایی کشور به گونه‌ای نیست که بخواهیم بار سفر ببندیم.

به گفته ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، مردم باید یک اصل را رعایت کنند و آن اصل رعایت فاصله گذاری و دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی افزود: مردم خودشان را درگیر و اسیر نام‌ها نکنند نگرانی اصلی ما از ویروس آفریقایی بیش از باقی انواع ویروس کرونا است، زیرا تجربیاتی که در عرصه بین المللی مشاهده می‌شود ویروس آفریقایی حتی از ویروس هندی و برزیلی از جهش‌های پیچیده‌تر و مقاومت بیشتر در مقابل درمان برخوردار است. این ویروس فعلاً در مقابل واکسن‌ها از مقاومت بیشتری برخوردار است، ولی آنچه از مردم درخواست می‌شود فقط و فقط رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی است.

حالا که شاهد مواردی از ویروس‌های آفریقایی و هندی در کشور هستیم و اینکه سوش غالب نیز ویروس انگلیسی است، باید خیلی مراقب بود که گرفتار ویروس کرونا نشویم.

تجربه موج چهارم کرونا نشان داد هر بار که گرفتار یکی از موج‌های بیماری می‌شویم، شرایط برای کشور از هر لحاظ سخت و بغرنج می‌شود. ایجاد محدودیت‌هایی که مشاغل را تهدید می‌کند و در پی آن، ازدحام بیمار در بیمارستان‌ها باعث سخت‌تر شدن کار مدافعان سلامت و کادر بهداشت و درمان می‌شود و همین این موارد در کنار مرگ‌هایی که اتفاق می‌افتد، روزهای تلخی را رقم می‌زند.

بنابراین، مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین وزارت بهداشت، باید از حالا هشدارهای لازم را بدهند تا مبادا گرفتار موج پنجم کرونا شویم.

اخبار گروه سایر رسانه‌ها صرفا بازنشر اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار رسانه

عصا را از زیر بغل آمریکا بکشید!

 عصا را از زیر بغل آمریکا بکشید!
2021-05-11T11:47:03+04:30
نباید به آژانس اجازه داد که عصا زیر بغل آمریکا بگذارد. باید با طرد قاطع و بی‌ملاحظه نظر آژانس، این عصا را از زیر بغل آمریکا کشید!

بازار سیاه ۳۰ هزار میلیاردتومانی فروش برند

 بازار سیاه ۳۰ هزار میلیاردتومانی فروش برند
2021-05-11T11:47:03+04:30
بیش از ۱۰۰ شرکت مستقیما در زمینه خریدوفروش برند در کشور فعال هستند که فعالیت این شرکت‌ها غیرقانونی بوده و به معنای تشکیل بازار سیاه است.

رونمایی از یک پدیده عجیب: گروگانگیری اثاث منزل توسط باربری!

 رونمایی از یک پدیده عجیب: گروگانگیری اثاث منزل توسط باربری!
2021-05-11T11:47:03+04:30
شاید تصور کنید دزدی و راهزنی تنها مختص افرادی بی نام و نشان است که کار خود را با پنهان‌کردن هویتشان انجام می‌دهند. اما در اشتباهید! همیشه اینگونه نیست و بسی...

اصرار دولت به برگزاری انتخاباتی غیرقانونی علی‌رغم مشارکت صفردرصدی

 اصرار دولت به برگزاری انتخاباتی غیرقانونی علی‌رغم مشارکت صفردرصدی
2021-05-11T11:20:20+04:30
بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور که سال گذشته به‌دلیل ایرادات فراوان قانونی لغو شد، مجدداً با اصرار دولت در حالی کلید خورده است که برطرف‌نشدن این ایرادات، مشا...

بازیگران مشهوری که هرگز در کلاس‌های بازیگری شرکت نکرده اند!

 بازیگران مشهوری که هرگز در کلاس‌های بازیگری شرکت نکرده اند!
2021-05-11T11:20:20+04:30
ممکن است برایتان جالب باشد که ستاره‌های مورد علاقه شما در سینما، در هیچ کلاس بازیگری شرکت نکرده اند!

اصرار دولت به برگزاری انتخاباتی غیرقانونی علیرغم مشارکت صفر درصدی

 اصرار دولت به برگزاری انتخاباتی غیرقانونی علیرغم مشارکت صفر درصدی
2021-05-11T10:53:42+04:30
بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور که سال گذشته بدلیل ایرادات فراوان قانونی لغو شد، مجددا با اصرار دولت در حالی کلید خورده که برطرف نشدن این ایرادات، مشارکت صفر...

هواپیمای ترابری نظامی ایران ۱۴۰ امسال رونمایی می‌شود/تحویل ۳ فروند جنگنده کوثر به نیروی هوایی ارتش/ سبد محصولات پهپادی ما کامل شده است

 هواپیمای ترابری نظامی ایران ۱۴۰ امسال رونمایی می‌شود/تحویل ۳ فروند جنگنده کوثر به نیروی هوایی ارتش/ سبد محصولات پهپادی ما کامل شده است
2021-05-10T12:33:43+04:30
امیر سرتیپ دوم خواجه فرد رئیس سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح آخرین دستاورد‌های این سازمان را تشریح کرد.

جزئیات ممنوعیت سفرها از فردا + جرائم

 جزئیات ممنوعیت سفرها از فردا + جرائم
2021-05-10T12:07:00+04:30
کرونای آفریقای جنوبی در هرمزگان، هندی در قم و هندی-کالیفرنیایی در آذربایجان غربی، اعلام حضور کرده‌اند.

اختلال بویایی ناشی از کووید-۱۹ چه زمانی بهبود پیدا می‌کند؟

 اختلال بویایی ناشی از کووید-۱۹ چه زمانی بهبود پیدا می‌کند؟
2021-05-10T11:13:41+04:30
بر اساس نتایج به‌دست آمده از یک مطالعه، افراد دچار اختلال بویایی ناشی از کووید-۱۹ حداقل ۴۲ تا ۵۶ روز (شش تا هشت هفته) باید مورد پیگیری قرار گیرند.

کاهش ۶ میلیارد دلاری قاچاق گوشی تلفن همراه با اجرای طرح رجیستری

 کاهش ۶ میلیارد دلاری قاچاق گوشی تلفن همراه با اجرای طرح رجیستری
2021-05-10T11:00:14+04:30
در حالیکه اجرای طرح رجیستری از ورود ۳۶ میلیون موبایل قاچاق به ارزش۶ میلیارد دلار جلوگیری کرده اما متأسفانه توسعه اجرای این طرح برای سایر تجهیزات سیمکارت‌خور...

کدام ماده غذایی در دولت روحانی بیش از ۷۰۰ درصد گران شد؟

 کدام ماده غذایی در دولت روحانی بیش از ۷۰۰ درصد گران شد؟
2021-05-09T18:07:00+04:30
در بین مواد خوراکی و کالاهای اساسی پرمصرف مردم، یکی از کالاهای اساسی از ابتدای دولت روحانی ۷۳۹درصد گران شده و رکورددار گرانی است.

نامش رمضان، متولد رمضان و شهید ماه رمضان بود

 نامش رمضان، متولد رمضان و شهید ماه رمضان بود
2021-05-09T12:27:04+04:30
آخرین لحظات خداحافظی رو به من کرد و گفت‌: این فقط خدمت من نیست، من از طرف همه شما در حال مرزبانی از خاک کشورم هستم. شاید دیگر بازنگردم. شما به زندگی خودتان ...

خشک‌ترین سال نیم قرن اخیر

 خشک‌ترین سال نیم قرن اخیر
2021-05-09T12:13:40+04:30
در شرایطی که کشور باید آماده مواجهه با خشک‌ترین سال نیم قرن اخیر شود، اما اظهارات متولیان وزارت نیرو پیرامون شرایط مصرف آب در کلانشهر‌ها با هم اختلاف دارند.

یارانه آب شمال تهران، ۲ برابر ایران

 یارانه آب شمال تهران، ۲ برابر ایران
2021-05-09T12:13:40+04:30
طبق آمارها، مصرف تهرانی‌ها ۴۰درصد بالاتر از میانگین کشوری بوده و بدتر از آن، مصرف شمال شهر تهران ۵۸درصد بالاتر از میانگین شهر تهران است.

پزشکیان: اگر به سال ۹۲ برگردم باز هم به روحانی رای می‌دهم

 پزشکیان: اگر به سال ۹۲ برگردم باز هم به روحانی رای می‌دهم
2021-05-09T12:00:21+04:30
در قسمت نهم سیاست‌نامه به سراغ مسعود پزشکیان نماینده مجلس شورای اسلامی رفتیم.

ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی؛ همچنان تعطیل/ ۷۰۰ روز بدون مبارزه با فساد در دولت روحانی!

 ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی؛ همچنان تعطیل/ ۷۰۰ روز بدون مبارزه با فساد در دولت روحانی!
2021-05-09T10:53:42+04:30
ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که مسئولیت برگزاری جلسات آن بر عهده اسحاق جهانگیری است، در اوج نیاز کشور برای مبارزه با رانت و سودجویی های منجر به مفساد اقتصاد...

شوخی‌هایی که درخلوت باآن‌ها گریه می‌کنم/ماجرای دیدار با حاتمی‌کیا

 شوخی‌هایی که درخلوت باآن‌ها گریه می‌کنم/ماجرای دیدار با حاتمی‌کیا
2021-05-08T14:00:24+04:30
نجم‌الدین شریعتی مجری برنامه سحرگاهی «ماه من» ضمن مرور مشغله‌ها و دغدغه‌های این روزهای خود، از تجربه اجرای برنامه‌های معارفی سیما و همچنین شوخی‌ها...

مالیات‌ گرفته شده توسط دولت برای خود بورس خرج می‌شود؟!

 مالیات‌ گرفته شده توسط دولت برای خود بورس خرج می‌شود؟!
2021-05-08T10:47:08+04:30
تعدادی از کارشناس‌ها در رابطه با بازگشت ۸۰ درصد از مالیات گرفته شده توسط دولت به صندوق توسعه وتثبیت نظرات مختلفی ارائه دادند.

اصلاح‌طلبان تا کم می‌آورند به کارگزاران اتهام می‌زنند/ کل کارنامه روحانی به‌پای اصلاحات است/ یک نفرت ملی علیه روحانی شکل‌گرفته است/ ساده‌لوحی آشنا باعث انتشار فایل صوتی ظریف شد/ اصلاح‌طلبان به محسن هاشمی حسادت می‌کنند

 اصلاح‌طلبان تا کم می‌آورند به کارگزاران اتهام می‌زنند/ کل کارنامه روحانی به‌پای اصلاحات است/ یک نفرت ملی علیه روحانی شکل‌گرفته است/ ساده‌لوحی آشنا باعث انتشار فایل صوتی ظریف شد/ اصلاح‌طلبان به محسن هاشمی حسادت می‌کنند
2021-05-08T10:33:33+04:30
محمد عطریانفر با تحلیل دلایل انتشار فایل صوتی ظریف می‌گوید: رابطه آشنا و ظریف هیچ گاه خوب نبود؛ باید از همین نقطه متهمان انتشار فایل را جستجو کرد.

کدام گروه های شغلی و سنی واکسن زده اند/واکسیناسیون عمومی از پاییز

 کدام گروه های شغلی و سنی واکسن زده اند/واکسیناسیون عمومی از پاییز
2021-05-08T10:20:26+04:30
بر اساس سند ملی واکسیناسیون ستاد ملی مقابله با کرونا، تا کنون کادر بهداشت و درمان و سالمندان بالای ۸۰ سال به همراه برخی از جانبازان و بیماران خاص، توانسته ا...

خواهیم دید شیطان چه بلاهایی سر انسان می آورد / به خاطر «احضار» پیشنهاد کیمیایی را رد کردم

 خواهیم دید شیطان چه بلاهایی سر انسان می آورد / به خاطر «احضار» پیشنهاد کیمیایی را رد کردم
2021-05-08T10:20:26+04:30
«احضار» سریالی است که این شب ها در جهت آگاهی بخشی به مردم راجع به مسائل ماورایی روی آنتن شبکه یک می رود.

اینفوگرافیک | بیشترین واردات و صادرات ایران در سال گذشته به کدام کشورها بوده است؟

 اینفوگرافیک | بیشترین واردات و صادرات ایران در سال گذشته به کدام کشورها بوده است؟
2021-05-05T11:39:21+04:30
با وجود شدت گرفتن تحریم های ظالمانه نظام سلطه و محدودیت های ناشی از پاندومی کرونا، در سال ۹۹ کشورمان به بیش از ۱۴۳ کشور جهان صادرات واز ۱۲۳ کشور واردات داشت...

ظریف مرد برخی میدان‌ها نیست/ روحانی فقط بلد است متَلک بگوید

 ظریف مرد برخی میدان‌ها نیست/ روحانی فقط بلد است متَلک بگوید
2021-05-05T10:45:58+04:30
نائب رئیس مجلس دهم با بیان اینکه مزیت‌هایی نسبت به ظریف و لاریجانی دارم لذا احتمال دارد رای بیشتری نسبت به آنها داشته باشم گفت: ظریف و لاریجانی مرد برخی مید...

نامه جهانگیری به رهبرانقلاب برای تغییر همه مسئولان اقتصادی دولت!/ "مردم یادتان هست؟!"

 نامه جهانگیری به رهبرانقلاب برای تغییر همه مسئولان اقتصادی دولت!/ "مردم یادتان هست؟!"
2021-05-05T10:32:53+04:30
اسحاق جهانگیری در دوره ای معتقد بود که قیمت دلار آسانسوری بالا می رود و الان وقت عوض شدن همه مسئولان اقتصادی دولت است؛ در حالی که رکورد بی‌سابقه تورم و رشد ...

جمعیت گرفتاران دولت روحانی

 جمعیت گرفتاران دولت روحانی
2021-05-05T09:12:38+04:30
در لیست حکایت از این دارد که اولا برخی ویژگی‌ها با شدت و ضعف هایی درخصوص همه اعضای این فهرست مصداق دارد و ثانیا با نگاهی دقیق تر به رزومه و شرایط سیاسی- اجت...

پیک پایین آمده ولی گردش ویروس‌ کاهش پیدا نکرده

 پیک پایین آمده ولی گردش ویروس‌ کاهش پیدا نکرده
2021-05-05T08:59:19+04:30
تغییر رنگ شهرها و آزادسازی اتوماتیک‌ برخی صنوف باعث می‌شود به پیک پنجم برسیم. علت این است که این پیک‌ها‌ شوخی ندارند و با توجه به واریانت‌های موجود فکر می‌ک...

بازی ناجوانمردانه!

 بازی ناجوانمردانه!
2021-05-05T08:59:19+04:30
با وجود اینکه هنوز واکسیناسیون گروه‌های پرخطر و سالمندان به پایان نرسیده، فدراسیون فوتبال با فشار به وزارت بهداشت به دنبال واکسینه کردن خارج از نوبت ملی‌پوش...

خسارت ۸۰۰ هزار میلیاردی مدیران بانکی به کشور

 خسارت ۸۰۰ هزار میلیاردی مدیران بانکی به کشور
2021-05-05T08:45:48+04:30
بیش از ۳۰ میلیارد دلار منابع ارزی و ۶۰ تن ذخایر طلا، در طول سال‌های ۹۵ تا ۹۷ به دلیل ترک فعل برخی از مسئولان بانکی کشور رخ داده‌است. پرونده این ترک فعل، اکن...

تعداد مخاطبان «احضار» از «نو‌ن‌خ۳» هم بیشتر شد/ ۸ میلیون بازدید فقط در تلوبیون!

 تعداد مخاطبان «احضار» از «نو‌ن‌خ۳» هم بیشتر شد/ ۸ میلیون بازدید فقط در تلوبیون!
2021-05-03T12:19:19+04:30
سریال «احضار» به کارگردانی علیرضا افخمی با پخش ۱۷ قسمت در تلوبیون به مخاطب بیش از ۸ میلیونی رسید که این میزان مخاطب جای تامل دارد و نشان می‌دهد مر...

نگاهی به مشخصات گونه آفریقایی کرونا/ کدام واکسن‌ها در برابر این گونه موثرترند؟

 نگاهی به مشخصات گونه آفریقایی کرونا/ کدام واکسن‌ها در برابر این گونه موثرترند؟
2021-05-03T10:05:58+04:30
گونه آفریقایی ویروس کرونا که حالا در بیش از ۶۰ کشور شناسایی شده قبل از کنترل گونه هندی ویروس کرونا بحران جدیدی را ایجاد کرده و کارشناسان اتفاق نظر دارند که ...
X فیلم جدید کلیپ جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)