میرنیوز

ویژگی‌های کرونای هندی چیست؟

 ویژگی‌های کرونای هندی چیست؟ 2021-04-26T09:26:55+04:30

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، به نقل از فارس، هند در حال مبارزه با افزایش صعودی و سریع شمار بیماران مبتلا به کووید 19 است که بیمارستان‌های این کشور را زیر فشار مضاعف قرار داده و منجر به کمبود شدید تخت و اکسیژن شده است؛ افزایش صعودی شمار مبتلایان به کرونا در این کشور ارتباط مستقیمی با گونه جدید ویروس کرونا دارد؛ از طرفی دیگر بسیاری از کشورها با هراس شیوع این ویروس در خود و شکل‌گیری موج جدیدی از همه‌گیری سفر به این کشو را ممنوع کرده و در تلاش هستند تا با تزریق واکسن شمار افراد درگیر با این بیماری را کنترل کنند. در این گزارش جزئیات گونه هندی ویروس کرونا را می‌خوانید:

* گونه هندی ویروس کرونا

براساس کنسرسیوم مطالعه ژنوم SARS-CoV-2 (INSACOG)، این نوع به B.1.617 معروف است؛ جهش «E484» در نمونه‌ای که برای اولین بار در آفریقای جنوبی و برزیل شناسایی شد وجود داشت و جهش «L452R» در ایالات متحده و اروپا مشاهده شده است، اما گونه هندی ویروس کرونا هر دو را حمل می‌کند، چیزی که در انواع گونه‌های دیگر دیده نشده است و به همین دلیل گونه هندی ویروس جهش مضاعف دارد. هند، نخستین‌بار، ژنوم B.1.617 را در اکتبر (مهر) سال گذشته، به پایگاه داده‌های جهانی (GISAID) گزارش کرد.

* وضعیت ویرانگر در هند

با شیوع بیش از حد ویروس کرونا در هند، این کشور برای چهارمین روز متوالی یک رکورد جدید در میزان مبتلایان روزانه ثبت کرده است؛ هنوز آمار دقیقی از اینکه چند درصد مبتلایان به گونه جدید ویروس دچار شده‌اند منتشر نشده اما به طور کلی در روز شنبه 346 هزار و 691 مبتلای جدید در هند شناسایی شد. به گفته کارشناسان ویروس‌شناس در مورد بسیاری از کشورها، این گونه‌‌های جدید جهش ‌یافته‌ بودند که باعث افزایش صعودی شمار تازه مبتلایان شدند.

* گونه جدید ویروس کرونا با «جهش مضاعف» مسری‌تر است

ماریا ون کرخوو، اپیدمیولوژیست و مدیر فنی سازمان جهانی بهداشت در همه‌گیری کووید 19 گفت: جهش مضاعف جدید در ویروس SARS-CoV-2 که در هند پدیدار شد، می‌تواند «افزایش انتقال» یا حتی «کاهش خنثی سازی» را ایجاد کند.

* چرا ویروس هندی خطرناک است؟

در این ویروس جهش دوگانه صورت گرفته است. این ویژگی ورود سارس-کو2 به بدن و ابتلا به عفونت را آسان ‌تر می ‌کند و گفته می ‌شود توانایی دور زدن آنتی‌ بادی‌هایی را که سیستم ایمنی یا واکسن در بدن ساخته ‌اند دارد؛ به همین دلیل می ‌تواند در بدن با سرعت بیشتری پخش شود؛ گونه‌های جدید ویروس کرونا دست کم در 18 ایالت هند مشاهده شده‌اند.

* کاهش اثربخشیواکسن کرونا با شیوع گونه هندی ویروس

سرپرست فنی کووید 19 برای سازمان جهانی بهداشت می‌گوید: داشتن دو مورد از این جهش‌ها که در انواع دیگر در سراسر جهان دیده شده‌اند نگران کننده است، زیرا یک شباهت در این جهش‌ها وجود دارد که باعث افزایش انتقال می‌شود و برخی از این جهش‌ها همچنین منجر به کاهش خنثی سازی می‌شوند ، که ممکن است بر اقدامات کنترل همه‌گیری مانند واکسن تأثیر منفی بگذارند؛ ضمن اینکه این سویه در حال گسترش به سایر کشورهاست و در سراسر آسیا و آمریکای شمالی گزارش شده است. با این حال، نمونه‌ای که برای اولین بار در هند کشف شد، هنوز توسط WHO به عنوان «variant of interest» در نظر گرفته می‌شود، به این معنی که تاکنون دلیل بیشتری برای اقدامات بهداشت عمومی نیست.

* طبقه‌بندی گونه هندی کرونا در دسته «variant of interest»

گونه B.1.617 از سوی سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان گونه قابل توجه و «variant of interest» در نظر گرفته می‌شود؛ یعنی این گونه زیر نظر گرفته می‌شود، اما هنوز نگران‌کننده نیست. سازمان جهانی بهداشت، گونه‌های شناسایی شده در برزیل، آفریقای جنوبی و انگلیس را به‌عنوان گونه نگران‌کننده طبقه‌بندی کرده است، زیرا آن‌ها مسری‌تر هستند و اثر آنتی‌بادی را کاهش می‌دهند؛ سازمان جهانی بهداشت همچنین تأکید می‌کند به اطلاعات بیشتری از گونه هندی ویروس کرونا احتیاج است.

* افزایش 70 درصدی شیوع گونه هندی در انگلیس تنها در یک هفته

هم زمان با قرار گرفتن هند در فهرست کشورهای پرخطر کرونایی دولت انگلیس، آمارهای رسمی این کشور نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به گونه هندی کرونا فقط در عرض یک هفته گذشته 70 درصد در انگلیس افزایش داشته است.وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد که تا 21 آوریل (1 اردیبهشت) 132 مورد ابتلا به این ویروس شناسایی شده است. این درحالیست که درست یک هفته قبل 77 مبتلا شناسایی شده بود. بیشتر مبتلایان به گونه جدید، در پایتخت انگلیس که هندی‌ها بیشتر تراکم دارند شناسایی شده‌اند. سازمان بهداشت عمومی انگلیس می‌گوید که عمده مبتلایان مسافرانی بوده‌اند که از هند وارد کشور شده بودند.

* ویروس کرونا جهش‌های بیشتری دارد

تام کنیون، مدیر سابق بهداشت جهانی در مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده (CDC) می‌گوید: با تقویت نظارت، جهش‌های بیشتری می‌توان یافت.در حال حاضر هیچ مدرکی که نشان دهد بیماری ناشی از این گونه‌ها شدیدتر است وجود ندارد؛ اما سرعت بیشتر سرایت آنها باعث می‌شود که در صورت رعایت نکردن مسایل بهداشتی آمار مبتلایان به سرعت بالا رود و به همان نسبت درصد باعث افزایش خطر مرگ و میر خواهد شد.

 

 

اخبار گروه سایر رسانه‌ها صرفا بازنشر اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار رسانه

اینفوگرافیک | ناوشکن ایرانی «دنا» چه ویژگی‌هایی دارد؟

 اینفوگرافیک | ناوشکن ایرانی «دنا» چه ویژگی‌هایی دارد؟
2021-06-14T15:12:06+04:30
ناو دنا در وهله اول به افزایش کمیت و کیفیت ناوگان جنوب و بهبود آمادگی رزمی کمک کرده و در ادامه، با وجود قابلیت تولید به تعداد مورد نیاز از این رده، امکان جا...

مناظرات و ماجرای ۱۱ ابربدهکار زندانی و فوتی!

 مناظرات و ماجرای ۱۱ ابربدهکار زندانی و فوتی!
2021-06-14T12:18:43+04:30
لیستی که به عنوان ابربدهکاران بانکی در مناظره انتخاباتی دست به دست شد، یا در زندان هستند یا فوت شده‌اند.

چالش های سازمان تامین اجتماعی در دولت آینده/ بحران انباشت بدهی‌ها

 چالش های سازمان تامین اجتماعی در دولت آینده/ بحران انباشت بدهی‌ها
2021-06-14T09:25:16+04:30
سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای و اجتماعی کشور شناخته می‌شود که بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خدمات بیمه‌ای و رفاهی دارد، اما...

راکت‌ مشهور ایرانی در دوران دفاع مقدس با «نقطه‌زنی» بازگشت/ برد «فجر ۵»؛ کابوس بزرگ اسرائیل و آمریکا دو برابر شد

 راکت‌ مشهور ایرانی در دوران دفاع مقدس با «نقطه‌زنی» بازگشت/ برد «فجر ۵»؛ کابوس بزرگ اسرائیل و آمریکا دو برابر شد
2021-06-12T11:52:07+04:30
از راکت‌های ۱۲۲ میلیمتری سری گراد تا «فجر» ۳۳۳ میلیمتری، بخش مهمی از توان توپخانه‌ای کشورمان در بخش راکت‌ها را تشکیل می‌دهند که این مدلهای مشهور ت...

تاکنون یک خانه خالی هم به سازمان مالیاتی معرفی نشده است

 تاکنون یک خانه خالی هم به سازمان مالیاتی معرفی نشده است
2021-06-12T11:38:56+04:30
در حالی که وزیر راه و شهرسازی از معرفی یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی خبر می دهد، معاون حقوقی این سازمان گفت: تا کنون سامانه اسکان هی...

بررسی ۱۰۴ گل رونالدو برای رسیدن به رکورد دایی/ کریس به چه تیم‌هایی بیشتر گل زده؟

 بررسی ۱۰۴ گل رونالدو برای رسیدن به رکورد دایی/ کریس به چه تیم‌هایی بیشتر گل زده؟
2021-06-12T11:38:56+04:30
کریستیانو رونالدو تنها ۵ گل تا رکورد علی دایی فاصله دارد ولی سوال اینجاست که کریستیانو این گل‌ها را چگونه و در کدام بازی‌ها به ثبت رسانده است.

تشکیل کمیته صیانت از اخلاق برای انتخابات

 تشکیل کمیته صیانت از اخلاق برای انتخابات
2021-06-09T15:25:13+04:30
جمعی از جوانان در فضای مجازی «کمیته صیانت از اخلاق» برای انتخابات تشکیل دادند

کمیته صیانت از اخلاق

 کمیته صیانت از اخلاق
2021-06-09T14:58:32+04:30
جمعی از جوانان در فضای مجازی «کمیته صیانت از اخلاق» برای انتخابات تشکیل دادند

قطار گرانی‌ها همچنان پیش می‌رود

 قطار گرانی‌ها همچنان پیش می‌رود
2021-06-08T10:02:20+04:30
با وجود تأکید رئیس‌جمهور بر عدم افزایش قیمت کالا‌ها در روز‌های پایانی دولت، قطار گرانی‌ها همچنان پیش می‌رود و گرانی ۲۵ درصدی قیمت مصوب مواد شوینده جدیدترین ...

تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 تا هر دو دروغ گفته باشیم!
2021-06-07T09:15:35+04:30
آقای مهرعلیزاده در پایان چند بیت شعر هم به زبان آذری خواند که اهانت به تمامی مردم ایران و مخصوصاً هموطنان غیور و شریف آذری‌زبان بود.

روز انتخابات برای امام مثل روز عید بود

 روز انتخابات برای امام مثل روز عید بود
2021-06-03T16:42:13+04:30
حاج‌آقا رحیمیان از روحانیان وارسته‌ای است که حدود ۲۵ سال از دوران تبعید نجف تا زمان ارتحال همراه امام خمینی بوده و بعد از آن در دفتر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ...

‌‌ رقابت نامزد‌ها برای بالا کشیدن یارانه ها!

 ‌‌ رقابت نامزد‌ها برای بالا کشیدن یارانه ها!
2021-06-02T09:15:42+04:30
روز‌های ابتدایی تبلیغات انتخاباتی، برخی نامزد‌ها در شعار‌های خود که قاعدتاً متأثر از شرایط اقتصادی حاکم بر کشور است، با وعده گشایش‌های اقتصادی آغاز کردند.

مزایای اعمال مراقبت‌های الکترونیکی برای محکومین دارای شرایط/ افزایش چشمگیر استفاده از پابند الکترونیکی

 مزایای اعمال مراقبت‌های الکترونیکی برای محکومین دارای شرایط/ افزایش چشمگیر استفاده از پابند الکترونیکی
2021-06-02T09:02:27+04:30
یکی از اقدامات ویژه قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها در دوره تحول، افزایش استفاده از سامانه‌های نظارت و مراقبت الکترونیکی است. پابند الکترونیکی یکی از این سامان...

زخم بیماران پروانه‌ای عمیق‌تر می‌شود

 زخم بیماران پروانه‌ای عمیق‌تر می‌شود
2021-06-02T09:02:27+04:30
هر روز و هر ساعتی که می‌گذرد و پانسمان به بیماران پروانه‌ای نمی‌رسد، زخم‌های آنها عمیق‌تر می‌شود و بیشتر درد خواهند کشید. وزارت بهداشت هم این را می‌داند اما...

بخاطر درس نخواندن فرزندان "حرص" نخورید/راه چاره چیست؟

 بخاطر درس نخواندن فرزندان "حرص" نخورید/راه چاره چیست؟
2021-06-01T10:15:49+04:30
عضو تیم تخصصی کودک و نوجوان انجمن ازدواج و خانواده کشور با بیان اینکه در شرایط فعلی نوجوانان انگیزه درس خواندن کمی دارند و در مقابل والدین بجای آنها نسبت به...

سه سامانه پدافندی برتر جمهوری اسلامی ایران را بیشتر بشناسیم

 سه سامانه پدافندی برتر جمهوری اسلامی ایران را بیشتر بشناسیم
2021-06-01T10:15:48+04:30
نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از پیشتازان حوزه طراحی و ساخت سامانه‌های پیشرفته پدافندی هستند.

سفر ممنوع شد؛ اجاره ویلا بالا رفت!

 سفر ممنوع شد؛ اجاره ویلا بالا رفت!
2021-06-01T09:35:40+04:30
با وجود اعلام ممنوعیت سفر در تعطیلات نیمه خردادماه، قیمت اجاره یک شب ویلا و خانه شخصی به اوج رسیده است.

آغاز مخالفت سفارشی با مالیات بر عایدی/ نگرانی بی مورد انبوه سازان

 آغاز مخالفت سفارشی با مالیات بر عایدی/ نگرانی بی مورد انبوه سازان
2021-06-01T09:35:40+04:30
در حالی که بسیاری از کارشناسان، مالیات بر عایدی سرمایه را عامل کوتاهی دست سفته بازان از بازار مسکن می دانند، اما مشخص نیست آغاز مخالفت های سازمان دهی شده با...

همتی به همه وعده‌هایش در بانک مرکزی عمل کرد؛ اما برعکس

 همتی به همه وعده‌هایش در بانک مرکزی عمل کرد؛ اما برعکس
2021-06-01T09:35:40+04:30
نرخ تورم در دوره همتی، رکوردهای دهه‌های اخیر را شکسته است؛ طبق آخرین آمار در فروردین امسال نرخ تورم سالانه به ۳۸.۹ درصد رسیده در حالی که در تیرماه ۱۳۹۷ و قب...

۱۷ میلیون آمریکایی سال گذشته سلاح خریده‌اند

 ۱۷ میلیون آمریکایی سال گذشته سلاح خریده‌اند
2021-06-01T09:08:59+04:30
بر اساس گزارش دو مرکز تحقیقاتی، سال گذشته ۱۷ میلیون آمریکایی سلاح خریده‌اند که یک پنجم آنها برای نخستین بار بود که سلاح می‌خرند.

دیگر برای نابودی اسرائیل به جنگ بزرگ احتیاجی نیست/ برای اولین‌بار به مناطق امن صهیونیست‌ها حمله موشکی شد/ پاسخ ابهام‌آمیز سید حسن نصرالله به فرستاده اسرائیلی‌ها

 دیگر برای نابودی اسرائیل به جنگ بزرگ احتیاجی نیست/ برای اولین‌بار به مناطق امن صهیونیست‌ها حمله موشکی شد/ پاسخ ابهام‌آمیز سید حسن نصرالله به فرستاده اسرائیلی‌ها
2021-05-30T14:28:58+04:30
کارشناسان معتقدند با اتمام جنگ و پذیرش شروط آتش بس از سوی اسرائیل، شمارش معکوس سقوط و فروپاشی حکومت غیر مشروع رژیم صهیونیستی آغاز شده است و برای از بین بردن...

اخلال در بازار خودرو با احتکار هزاران میلیاردی

 اخلال در بازار خودرو با احتکار هزاران میلیاردی
2021-05-30T14:28:57+04:30
خودروسازان در سال گذشته حدود ۷۲۳ هزار دستگاه خودرو تولید کرده‌اند که از این تعداد، به گفته وزیر صمت ٤٥� هزار خودروی در انبار‌ها احتکار شده که گارانتی‌شان به...

اجاره نشین ها دست به گریبان کرونا!/ سقف اجاره مسکن اجرایی شد؟

 اجاره نشین ها دست به گریبان کرونا!/ سقف اجاره مسکن اجرایی شد؟
2021-05-30T11:08:58+04:30
یک سالی می شود که ورود کرونا اولین ضربه اش را به مستاجران تجاری و مسکونی زده است.

فروش ۹هزار میلیاردی محصولات نانویی/ صادرات ۲۰میلیون دلاری تا ۱۴۰۴

 فروش ۹هزار میلیاردی محصولات نانویی/ صادرات ۲۰میلیون دلاری تا ۱۴۰۴
2021-05-30T10:55:38+04:30
مدیرگروه صنعت ستاد توسعه فناوری‌ نانو از رشد ۱۵ شرکت نانوی بین المللی با صادرات ۲۰ میلیون دلاری تا ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: پیش بینی می کنیم ۹ هزار میلیارد تومان...

«شکنجه آمارها» کلید دولت راستگویان برای بهبود نمایشی وضعیت اقتصادی

 «شکنجه آمارها» کلید دولت راستگویان برای بهبود نمایشی وضعیت اقتصادی
2021-05-30T10:55:38+04:30
دولت روحانی تلاش کرده است که از همه ظرفیت های «شکنجه آمارها» برای ارائه تصویر مطلوب از اقتصاد ایران در دوره مسئولیت خود و ارائه تصویری سیاه از دول...

اینفوگرافیک | ۹ کارت زرد مجلس به دولت روحانی فقط در یکسال

 اینفوگرافیک | ۹ کارت زرد مجلس به دولت روحانی فقط در یکسال
2021-05-30T10:42:18+04:30
دولت روحانی طی یکسال گذشته از نمایندگان مجلس ۹ کارت زرد دریافت کرده است که سهم وزارت علوم تحقیقات و فناوری به تنهایی سه کارت زرد، وزارت خانه های صمت و نفت ه...

از یارانه ۴۵۰ هزار تومانی تا سهمیه بندی تمام حامل های انرژی!

 از یارانه ۴۵۰ هزار تومانی تا سهمیه بندی تمام حامل های انرژی!
2021-05-29T09:41:18+04:30
نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، اظهار نظر‌هایی در زمینه اقتصاد داشته اند که به همراه واکنش مردم به این نظرات، در این گزارش بررسی شده است.

اجاره‌بها را زیاد نکنیم، انصاف را زیاد کنیم

 اجاره‌بها را زیاد نکنیم، انصاف را زیاد کنیم
2021-05-29T09:01:17+04:30
براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، خواستن عذر مستأجر به دلیل نداشتن پول بیشتر ممنوع است، همچنین افزایش اجاره فقط تا سقف تعیین شده مجاز است.

اینفوگرافیک | دولت روحانی رکورد افزایش نقدینگی راهم شکست

 اینفوگرافیک | دولت روحانی رکورد افزایش نقدینگی راهم شکست
2021-05-26T15:28:09+04:30
بر اساس تازه ترین امار رسمی بانک مرکزی ، نرخ رشد نقدیگی در سال ۹۹ به ۴۰.۶ درصد رسید که بالاترین نرخ رشد نقدینگی طی ۴۳ سال اخیر است.

چرا خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس کلید نمی‌خورد؟

 چرا خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس کلید نمی‌خورد؟
2021-05-26T11:54:39+04:30
حدود چهار ماه از آخرین وعده‌ مسئولان در رابطه با اعلام زمان تصمیم‌گیری هیئت پذیرش فرابورس به منظور خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می‌گذرد اما کماکا...
X فیلم جدید کلیپ جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)