میرنیوز

سردرگمی مدرن‌ترین سامانه‌های آمریکایی و اسراییلی در شناسایی «موشک سرگردان»/ پدافندی که در برابر سلاح ۶۰ ساله عاجز است مقابل «ذوالفقار» و «حاج قاسم» چه می‌کند؟!

 سردرگمی مدرن‌ترین سامانه‌های آمریکایی و اسراییلی در شناسایی «موشک سرگردان»/ پدافندی که در برابر سلاح ۶۰ ساله عاجز است مقابل «ذوالفقار» و «حاج قاسم» چه می‌کند؟! 2021-04-25T09:30:21+04:30

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، به نقل از مشرق، اگرچه از سالها قبل و با افزایش قدرت راکتی و موشکی مقاومت در لبنان و فلسطین، مشخص شد تبلیغات و ادعاهای آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص ویژگی‌ها و قابلیت‌های سامانه های پدافندی مستقر در فلسطین اشغالی، رنگ واقعیت ندارد، اما شب اول اردیبهشت ماه و در جریان یک درگیری بین پدافند هوایی ارتش سوریه و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، اتفاقی مهم رخ داد که علامت سوال بزرگی را در خصوص ویژگی‌های فعلی آنچه سپر دفاع موشکی رژیم اسراییل خوانده می شود، ایجاد کرده است.

در ابتدا لازم است اشاره ای مختصر به آنچه در روزهای اخیر رخ داده است، داشته باشیم.

سامانه موشکی اس 200 که توسط سازمان ناتو به عنوان سام 5 نیز شناخته می‌شود یکی از سیستم‌های پدافند هوایی برد بلند ساخت شوروی سابق است که در دهه 1960 میلادی توسعه پیدا کرده و در همان زمان نیز به عنوان یک سلاح علیه بمب افکن‌های بزرگ آمریکایی تعریف شد و در مواردی نیز سر جنگی اتمی برای آن نصب می‌شد تا در صورت بروز جنگ به سمت دسته پروازی بمب افکن‌های آمریکایی شلیک و با انفجار در بین آنها باعث تخریب گسترده شود.

این موشک البته در جریان تهاجمات قبلی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به آسمان و مرزهای سوریه، موفق به شکار یک فروند جنگنده اف 16 اسراییلی در بهمن ماه سال 96 شد که به نوعی برای این موشک در مقابل آن هدف، حرکتی بزرگ به حساب می‌آید و از آن زمان، خلبانان و فرماندهان اسراییلی ترس بسیاری را در زمان هر نوع تجاوز به سوریه تحمل می‌کنند.

موشک اس 200 در حال شلیک

باقی مانده اف 16 اسراییلی که توسط اس 200 سوری در بهمن ماه 96 سرنگون شد

این موشک البته در دو مورد دیگر نیز در جنگ سوریه خبر ساز بوده است. یک مورد آن مربوط به سرنگون کردن اشتباه یک فروند هواپیمای شناسایی ایلوشین 20 روسی در سپتامبر 2018 میلادی در نزدیکی سواحل سوریه بود که با تحقیقات مشخص شد در جریان این حادثه جنگنده های اسراییلی از سمت دریای مدیترانه اقدام به حمله به سمت سوریه کردند و بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه هواپیمای روس را به عنوان سپر خود استفاده کردند. موشک اس 200 سوری نیز به دلیل سطح مقطع بالاتر این هواپیما روی آن قفل می کند.

مورد بعدی از خبر سازی موشک اس 200 در سوریه نیز در ادامه گزارش مورد اشاره قرار می گیرد. در شب مورد نظر، سیستم دفاع هوایی سوریه در پاسخ به حمله هوایی صهیونیست‌ها به منطقه جولان چند موشک را به سمت جنگنده‌های اسراییلی شلیک می‌کنند که حداقل یکی از این موشک‌ها که اس 200 بوده به پرواز خود ادامه داده و در نهایت در نزدیکی تاسیسات اتمی دیمونا منفجر می شود. اما این ماجرا از چه جهت قابل توجه است؟

دفاع موشکی اسراییل دچار قطع و وصلی !

یکی از نکات جالب در خصوص این ماجرا این است که مقامات صهیونیستی اعلام کرده اند برای رهگیری این پرتابه تلاش کردند، اما موفق نشدند و در عین حال هنوز هم در حال تحقیق هستند که دلیل عدم موفقیت در رهگیری این موشک را پیدا کنند.در این پروسه البته موشک معروف پاتریوت نیز به سمت سام 5 سوری شلیک شده که برخی منابع از شلیک دو موشک و برخی نیز از شلیک یک موشک به سمت این هدف حکایت دارد که در هر صورت، در رهگیری ناکام بودند.

نکته جالب و خبر ساز دیگر اس 200 در سوریه اینجاست که در بهار سال 2017 سناریویی شبیه به مورد اخیر رخ داده بود و در جریان آن، باز هم یکی از موشک های سام 5 ارتش سوریه از مرز عبور کرده و وارد حریم سرزمین های اشغالی شده بود که در آن مورد، این موشک توسط سامانه پدافندی آرو رهگیری و سرنگون شد. این که چگونه در آن مورد این سامانه موفق بوده و حالا با وجود داشتن تجربه قبلی از رهگیری این موشک عاجز مانده اند خود یکی از نکات مهم در رخداد اخیر است.

سامانه آرو در حال شلیک

بررسی ها نشان می دهد موشک مورد نظر سوری‌ها در درگیری اخیر، از منطقه‌ای به اسم الضمیر در نزدیکی شهر دمشق شلیک شده و مشخصا رادارهای پیش اخطار صهیونیست‌ها نیز به دلیل فاصله کم منطقه مرزی این پرتابه را رصد کرده بودند. در هر صورت این موشک با عبور از لایه های پدافندی در نزدیکی یکی از حساس‌ترین مناطق در سرزمین های اشغالی منفجر شد.

باقی مانده موشک اس 200 سوری که در سرزمین های اشغالی سقوط کرده است

پدافند صهیونیست‌ها در برابر ایران چه خواهد کرد؟

اما مسئله و نکته مهم‌تر در خصوص حادثه چند شب قبل در سرزمین‌های اشغالی که به ذهن هر مخاطبی خطور می‌کند این مسئله است که با این وضعیت آیا سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی در مقابل موشک‌های ایرانی شانسی دارند یا خیر ؟ باید توجه داشت موشک سام 5 که موفق به عبور تقریبا بیش از نیمی از عرض سرزمین های اشغالی شد طولی در حدود 11 متر دارد و از یک بدنه فلزی ساخته شده و از زمان شلیک تا زمان برخورد به هدف نیز این بدنه به صورت کامل در حال حرکت است. همچنین سرعت نهایی این موشک نیز در حدود 4 برابر سرعت صوت است.

اما زمانی که ما نگاهی به نسل جدید موشک های بالستیک ایرانی بیاندازیم - چه سری قیام به عنوان جایگزین موشک‌های شهاب تا سجیل، خرمشهر و عماد و خانواده فاتح ، ذوالفقار ، دزفول و حاج قاسم - با موشک‌هایی طرف هستیم که اولا تمام آنها دارای سر جنگی جدا شونده از بدنه هستند که این مسئله شناسایی کلاهک را برای طرف مقابل بسیار مشکل تر می‌کند.

مسئله بعدی استفاده از مواد کامپوزیت و غیرفلزی در بدنه موشک‌های ایرانی است که بر خلاف مواد فلزی باز هم بحث شناسایی و رهگیری راداری را سخت‌تر می‌کنند. در حال حاضر اسراییلی ها اعلام کرده‌اند که مقاومت لبنان به موشک‌های سری فاتح 110 مجهز شده که کار را برای دفاع موشکی این رژیم بسیار سخت می‌کند. از طرفی صهیونیست‌ها با نسل جدید موشک‌های تاکتیکی ایران مثل سری حاج قاسم طرف هستند که از نظر اندازه و قدرت حمل و نقل در حد سری فاتح بوده اما از خاک ایران به صورت مستقیم توان هدف قرار دادند سرزمین‌های اشغالی را نیز دارند.

دو تصویر از سر جنگی جدا شونده موشک‌های دزفول یا ذوالفقار در رزمایش پیامبر اعظم (ص) 15- به رد حرارتی ایجاد شده در پشت سر جنگی دقت کنید

مسئله بعدی سرعت ورود به جو از طرف سرهای جنگی موشک های ایرانی است که بسته به مدل، از حدود 3 برابر سرعت صوت آغاز شده و به بیش از 5 ماخ می رسد و اصولا در رده سلاح‌های هایپرسونیک قرار می گیرند. تقریبا تمامی سیستم های دفاع موشکی شناخته شده حال حاضر جهان برای مقابله با موشک هایی با سرعت زیر 5 ماخ توسعه پیدا کرده اند و در صورتی که سرعت موشکی از 5 برابر سرعت صوت در مرحله نهایی بالاتر برود مشخصا شانسی برای رهگیری وجود ندارد.

رژیم صهیونیستی در سالهای اخیر آزمایش های متعدد و سرمایه گذاری فراوانی را برای ارتقاء سیستم دفاع موشکی خود انجام داده و در بسیاری از موارد نیز خبر از موفق بودن این آزمایش ها داده است ولی در این رخدادهای واقعی و تهدیدات عملی مثل موضوع چند روز قبل، به طور مشخص غافلگیر شده و موشکی که اصولا برای عملکردی دیگر و با فناوری نزدیک به 70 سال پیش طراحی شده از لایه های پدافندی این رژیم عبور کرده است.

حالا می توان راحت تر استدلال کرد، لایه های متنوع دفاعی در سرزمین های اشغالی که مقابل موشکی با آن ابعاد ، سرعت پایین تر از موشکهای ایرانی و بدنه فلزی، چنین عاجز و فلج بوده، چگونه مقابل موشک های متنوع و متعدد ایرانی یا نیروهای مقاومت با سرجنگی جدا شونده، قابلیت حملات ضد رادار و در مدل های جدید با سرعت بیش از 5 برابر سرعت صوت، چه خواهند کرد؟ مسئله ای که اکنون، پاسخ و درک آن چندان سخت نخواهد بود.

اخبار گروه سایر رسانه‌ها صرفا بازنشر اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار رسانه

تصمیم‌گیری دشوار بازگشایی مدارس، در پیچ و خم جهش های کرونایی!/هیچ کشوری دانش آموزان زیر ۱۸ سال را واکسینه نکرده است

 تصمیم‌گیری دشوار بازگشایی مدارس، در پیچ و خم جهش های کرونایی!/هیچ کشوری دانش آموزان زیر ۱۸ سال را واکسینه نکرده است
2021-06-14T22:18:34+04:30
معاون سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هنوز در هیچ کشوری واکسیناسیون دانش آموزان زیر ۱۸ سال انجام نشده، گفت: جهش های کرونایی تصمیم گیری حول بازگشایی م...

اینفوگرافیک | ناوشکن ایرانی «دنا» چه ویژگی‌هایی دارد؟

 اینفوگرافیک | ناوشکن ایرانی «دنا» چه ویژگی‌هایی دارد؟
2021-06-14T15:12:06+04:30
ناو دنا در وهله اول به افزایش کمیت و کیفیت ناوگان جنوب و بهبود آمادگی رزمی کمک کرده و در ادامه، با وجود قابلیت تولید به تعداد مورد نیاز از این رده، امکان جا...

مناظرات و ماجرای ۱۱ ابربدهکار زندانی و فوتی!

 مناظرات و ماجرای ۱۱ ابربدهکار زندانی و فوتی!
2021-06-14T12:18:43+04:30
لیستی که به عنوان ابربدهکاران بانکی در مناظره انتخاباتی دست به دست شد، یا در زندان هستند یا فوت شده‌اند.

چالش های سازمان تامین اجتماعی در دولت آینده/ بحران انباشت بدهی‌ها

 چالش های سازمان تامین اجتماعی در دولت آینده/ بحران انباشت بدهی‌ها
2021-06-14T09:25:16+04:30
سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای و اجتماعی کشور شناخته می‌شود که بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خدمات بیمه‌ای و رفاهی دارد، اما...

راکت‌ مشهور ایرانی در دوران دفاع مقدس با «نقطه‌زنی» بازگشت/ برد «فجر ۵»؛ کابوس بزرگ اسرائیل و آمریکا دو برابر شد

 راکت‌ مشهور ایرانی در دوران دفاع مقدس با «نقطه‌زنی» بازگشت/ برد «فجر ۵»؛ کابوس بزرگ اسرائیل و آمریکا دو برابر شد
2021-06-12T11:52:07+04:30
از راکت‌های ۱۲۲ میلیمتری سری گراد تا «فجر» ۳۳۳ میلیمتری، بخش مهمی از توان توپخانه‌ای کشورمان در بخش راکت‌ها را تشکیل می‌دهند که این مدلهای مشهور ت...

تاکنون یک خانه خالی هم به سازمان مالیاتی معرفی نشده است

 تاکنون یک خانه خالی هم به سازمان مالیاتی معرفی نشده است
2021-06-12T11:38:56+04:30
در حالی که وزیر راه و شهرسازی از معرفی یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی خبر می دهد، معاون حقوقی این سازمان گفت: تا کنون سامانه اسکان هی...

بررسی ۱۰۴ گل رونالدو برای رسیدن به رکورد دایی/ کریس به چه تیم‌هایی بیشتر گل زده؟

 بررسی ۱۰۴ گل رونالدو برای رسیدن به رکورد دایی/ کریس به چه تیم‌هایی بیشتر گل زده؟
2021-06-12T11:38:56+04:30
کریستیانو رونالدو تنها ۵ گل تا رکورد علی دایی فاصله دارد ولی سوال اینجاست که کریستیانو این گل‌ها را چگونه و در کدام بازی‌ها به ثبت رسانده است.

تشکیل کمیته صیانت از اخلاق برای انتخابات

 تشکیل کمیته صیانت از اخلاق برای انتخابات
2021-06-09T15:25:13+04:30
جمعی از جوانان در فضای مجازی «کمیته صیانت از اخلاق» برای انتخابات تشکیل دادند

کمیته صیانت از اخلاق

 کمیته صیانت از اخلاق
2021-06-09T14:58:32+04:30
جمعی از جوانان در فضای مجازی «کمیته صیانت از اخلاق» برای انتخابات تشکیل دادند

قطار گرانی‌ها همچنان پیش می‌رود

 قطار گرانی‌ها همچنان پیش می‌رود
2021-06-08T10:02:20+04:30
با وجود تأکید رئیس‌جمهور بر عدم افزایش قیمت کالا‌ها در روز‌های پایانی دولت، قطار گرانی‌ها همچنان پیش می‌رود و گرانی ۲۵ درصدی قیمت مصوب مواد شوینده جدیدترین ...

تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 تا هر دو دروغ گفته باشیم!
2021-06-07T09:15:35+04:30
آقای مهرعلیزاده در پایان چند بیت شعر هم به زبان آذری خواند که اهانت به تمامی مردم ایران و مخصوصاً هموطنان غیور و شریف آذری‌زبان بود.

روز انتخابات برای امام مثل روز عید بود

 روز انتخابات برای امام مثل روز عید بود
2021-06-03T16:42:13+04:30
حاج‌آقا رحیمیان از روحانیان وارسته‌ای است که حدود ۲۵ سال از دوران تبعید نجف تا زمان ارتحال همراه امام خمینی بوده و بعد از آن در دفتر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ...

‌‌ رقابت نامزد‌ها برای بالا کشیدن یارانه ها!

 ‌‌ رقابت نامزد‌ها برای بالا کشیدن یارانه ها!
2021-06-02T09:15:42+04:30
روز‌های ابتدایی تبلیغات انتخاباتی، برخی نامزد‌ها در شعار‌های خود که قاعدتاً متأثر از شرایط اقتصادی حاکم بر کشور است، با وعده گشایش‌های اقتصادی آغاز کردند.

مزایای اعمال مراقبت‌های الکترونیکی برای محکومین دارای شرایط/ افزایش چشمگیر استفاده از پابند الکترونیکی

 مزایای اعمال مراقبت‌های الکترونیکی برای محکومین دارای شرایط/ افزایش چشمگیر استفاده از پابند الکترونیکی
2021-06-02T09:02:27+04:30
یکی از اقدامات ویژه قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها در دوره تحول، افزایش استفاده از سامانه‌های نظارت و مراقبت الکترونیکی است. پابند الکترونیکی یکی از این سامان...

زخم بیماران پروانه‌ای عمیق‌تر می‌شود

 زخم بیماران پروانه‌ای عمیق‌تر می‌شود
2021-06-02T09:02:27+04:30
هر روز و هر ساعتی که می‌گذرد و پانسمان به بیماران پروانه‌ای نمی‌رسد، زخم‌های آنها عمیق‌تر می‌شود و بیشتر درد خواهند کشید. وزارت بهداشت هم این را می‌داند اما...

بخاطر درس نخواندن فرزندان "حرص" نخورید/راه چاره چیست؟

 بخاطر درس نخواندن فرزندان "حرص" نخورید/راه چاره چیست؟
2021-06-01T10:15:49+04:30
عضو تیم تخصصی کودک و نوجوان انجمن ازدواج و خانواده کشور با بیان اینکه در شرایط فعلی نوجوانان انگیزه درس خواندن کمی دارند و در مقابل والدین بجای آنها نسبت به...

سه سامانه پدافندی برتر جمهوری اسلامی ایران را بیشتر بشناسیم

 سه سامانه پدافندی برتر جمهوری اسلامی ایران را بیشتر بشناسیم
2021-06-01T10:15:48+04:30
نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از پیشتازان حوزه طراحی و ساخت سامانه‌های پیشرفته پدافندی هستند.

سفر ممنوع شد؛ اجاره ویلا بالا رفت!

 سفر ممنوع شد؛ اجاره ویلا بالا رفت!
2021-06-01T09:35:40+04:30
با وجود اعلام ممنوعیت سفر در تعطیلات نیمه خردادماه، قیمت اجاره یک شب ویلا و خانه شخصی به اوج رسیده است.

آغاز مخالفت سفارشی با مالیات بر عایدی/ نگرانی بی مورد انبوه سازان

 آغاز مخالفت سفارشی با مالیات بر عایدی/ نگرانی بی مورد انبوه سازان
2021-06-01T09:35:40+04:30
در حالی که بسیاری از کارشناسان، مالیات بر عایدی سرمایه را عامل کوتاهی دست سفته بازان از بازار مسکن می دانند، اما مشخص نیست آغاز مخالفت های سازمان دهی شده با...

همتی به همه وعده‌هایش در بانک مرکزی عمل کرد؛ اما برعکس

 همتی به همه وعده‌هایش در بانک مرکزی عمل کرد؛ اما برعکس
2021-06-01T09:35:40+04:30
نرخ تورم در دوره همتی، رکوردهای دهه‌های اخیر را شکسته است؛ طبق آخرین آمار در فروردین امسال نرخ تورم سالانه به ۳۸.۹ درصد رسیده در حالی که در تیرماه ۱۳۹۷ و قب...

۱۷ میلیون آمریکایی سال گذشته سلاح خریده‌اند

 ۱۷ میلیون آمریکایی سال گذشته سلاح خریده‌اند
2021-06-01T09:08:59+04:30
بر اساس گزارش دو مرکز تحقیقاتی، سال گذشته ۱۷ میلیون آمریکایی سلاح خریده‌اند که یک پنجم آنها برای نخستین بار بود که سلاح می‌خرند.

دیگر برای نابودی اسرائیل به جنگ بزرگ احتیاجی نیست/ برای اولین‌بار به مناطق امن صهیونیست‌ها حمله موشکی شد/ پاسخ ابهام‌آمیز سید حسن نصرالله به فرستاده اسرائیلی‌ها

 دیگر برای نابودی اسرائیل به جنگ بزرگ احتیاجی نیست/ برای اولین‌بار به مناطق امن صهیونیست‌ها حمله موشکی شد/ پاسخ ابهام‌آمیز سید حسن نصرالله به فرستاده اسرائیلی‌ها
2021-05-30T14:28:58+04:30
کارشناسان معتقدند با اتمام جنگ و پذیرش شروط آتش بس از سوی اسرائیل، شمارش معکوس سقوط و فروپاشی حکومت غیر مشروع رژیم صهیونیستی آغاز شده است و برای از بین بردن...

اخلال در بازار خودرو با احتکار هزاران میلیاردی

 اخلال در بازار خودرو با احتکار هزاران میلیاردی
2021-05-30T14:28:57+04:30
خودروسازان در سال گذشته حدود ۷۲۳ هزار دستگاه خودرو تولید کرده‌اند که از این تعداد، به گفته وزیر صمت ٤٥� هزار خودروی در انبار‌ها احتکار شده که گارانتی‌شان به...

اجاره نشین ها دست به گریبان کرونا!/ سقف اجاره مسکن اجرایی شد؟

 اجاره نشین ها دست به گریبان کرونا!/ سقف اجاره مسکن اجرایی شد؟
2021-05-30T11:08:58+04:30
یک سالی می شود که ورود کرونا اولین ضربه اش را به مستاجران تجاری و مسکونی زده است.

فروش ۹هزار میلیاردی محصولات نانویی/ صادرات ۲۰میلیون دلاری تا ۱۴۰۴

 فروش ۹هزار میلیاردی محصولات نانویی/ صادرات ۲۰میلیون دلاری تا ۱۴۰۴
2021-05-30T10:55:38+04:30
مدیرگروه صنعت ستاد توسعه فناوری‌ نانو از رشد ۱۵ شرکت نانوی بین المللی با صادرات ۲۰ میلیون دلاری تا ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: پیش بینی می کنیم ۹ هزار میلیارد تومان...

«شکنجه آمارها» کلید دولت راستگویان برای بهبود نمایشی وضعیت اقتصادی

 «شکنجه آمارها» کلید دولت راستگویان برای بهبود نمایشی وضعیت اقتصادی
2021-05-30T10:55:38+04:30
دولت روحانی تلاش کرده است که از همه ظرفیت های «شکنجه آمارها» برای ارائه تصویر مطلوب از اقتصاد ایران در دوره مسئولیت خود و ارائه تصویری سیاه از دول...

اینفوگرافیک | ۹ کارت زرد مجلس به دولت روحانی فقط در یکسال

 اینفوگرافیک | ۹ کارت زرد مجلس به دولت روحانی فقط در یکسال
2021-05-30T10:42:18+04:30
دولت روحانی طی یکسال گذشته از نمایندگان مجلس ۹ کارت زرد دریافت کرده است که سهم وزارت علوم تحقیقات و فناوری به تنهایی سه کارت زرد، وزارت خانه های صمت و نفت ه...

از یارانه ۴۵۰ هزار تومانی تا سهمیه بندی تمام حامل های انرژی!

 از یارانه ۴۵۰ هزار تومانی تا سهمیه بندی تمام حامل های انرژی!
2021-05-29T09:41:18+04:30
نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، اظهار نظر‌هایی در زمینه اقتصاد داشته اند که به همراه واکنش مردم به این نظرات، در این گزارش بررسی شده است.

اجاره‌بها را زیاد نکنیم، انصاف را زیاد کنیم

 اجاره‌بها را زیاد نکنیم، انصاف را زیاد کنیم
2021-05-29T09:01:17+04:30
براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، خواستن عذر مستأجر به دلیل نداشتن پول بیشتر ممنوع است، همچنین افزایش اجاره فقط تا سقف تعیین شده مجاز است.

اینفوگرافیک | دولت روحانی رکورد افزایش نقدینگی راهم شکست

 اینفوگرافیک | دولت روحانی رکورد افزایش نقدینگی راهم شکست
2021-05-26T15:28:09+04:30
بر اساس تازه ترین امار رسمی بانک مرکزی ، نرخ رشد نقدیگی در سال ۹۹ به ۴۰.۶ درصد رسید که بالاترین نرخ رشد نقدینگی طی ۴۳ سال اخیر است.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)