میرنیوز

۱۹ میلیارد یورو ارز صادراتی هنوز بازنگشته است

 ۱۹ میلیارد یورو ارز صادراتی هنوز بازنگشته است 2021-04-20T10:56:12+04:30

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، به نقل از مهر، در مورد میزان بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور، اظهار داشت: از 22 فروردین ماه سال 97 تا پایان مهر ماه سال 99، 23 هزار و 668 صادرکننده داشتیم.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: با توجه به مهلت 4 ماهه برای ایفای تعهدات ارزی، بر اساس آخرین آمار که در بهمن ماه سال 99 گرفتیم، تا پایان مهر ماه سال گذشته جمع تعهدات ارزی این صادرکنندگان 62 میلیارد یورو بوده است که از این میزان 42.8 میلیارد یورو ایفای تعهد شده است.

وی ادامه داد: میزان مانده بدهی 19.2 میلیارد یورو است که با توجه به مهلتی که داده شده، صادرکنندگان سال 99 تا پایان شهریور 1400 و صادرکنندگان سال 98 نیز تا پایان تیر 1400 باید ایفای تعهد کنند.

معاون وزیر صمت گفت: صادرکنندگان برای ایفای تعهد ارزی، هم می‌توانند از سامانه نیما استفاده کنند و هم می‌توانند واردات در مقابل صادرات انجام دهند اما عدم ایفای تعهد متخلف محسوب می‌شود..

اجرای استراتژی ملی صادرات از 1400 تا 1404

وی همچنین در مورد آخرین وضعیت تدوین استراتژی ملی صادرات، اظهار داشت: سازمان توسعه تجارت و مرکز بین المللی تجارت ITC در سال 95 تفاهم نامه‌ای را برای همکاری در 5 حوزه حمایت از طراحی و اجرای استراتژی ملی صادرات در ایران، حمایت از توان مدیریتی و عملیاتی سازمان توسعه تجارت برای خدمت رسانی مؤثر به بنگاه‌های کوچک و متوسط، کمک در راستای تحلیل بازار و ارتقای ظرفیت‌های تجاری بنگاه‌های کوچک و متوسط، توسعه زنجیره‌های ارزش و اجرای برنامه تسهیل تجارت جوانان و حمایت از کارآفرینی زنان امضا کردند.

زادبوم افزود: به دلیل عدم تأمین مالی از سال 95 تا 97 این تفاهم نامه عملیاتی نشد تا اینکه در سال 97، اتحادیه اروپا تأمین مالی این تفاهم نامه را پذیرفت و تصویب کرد که برای عملی کردن همکاری‌های اعلام شده، منابع لازم را به تدریج در اختیار مرکز بین المللی تجارت قرار دهد تا در فرایند اجرایی کردن این همکاری‌ها هزینه کند.

معاون وزیر صمت ادامه داد: از بین موارد پنجگانه فرایند «تدوین استراتژی ملی صادرات» از اول سال 1398 آغاز شد و در اواخر سال 1399 تدوین این استراتژی به اتمام رسید و مجلدات 6 گانه آن نهایی شد. استراتژی ملی صادرات قرار است از 1400 تا 1404 به مدت 5 سال اجرا شود.

وی با بیان اینکه استراتژی ملی صادرات با مشارکت بخش دولتی و بخش خصوصی و با بهره مندی از توان تخصصی مرکز بین المللی تجارت حاصل شده است، گفت: در فرآیند تدوین استراتژی ملی صادرات فعالین هر حوزه مورد بررسی اعم از فعالین دولتی و بخش خصوصی طرف مشورت کارشناسان سازمان توسعه تجارت و مرکز بین المللی تجارت بودند و پیشنهادات حاصل شده در متن این اسناد ناشی از تعامل صمیمانه این سه رکن بوده است.

زادبوم افزود: راه حل های پیشنهادی در این اسناد هر چند که ناظر به رفع مشکلات خاص ایران است اما راه حل‌ها متکی به تجربه جهانی نیز است.

وی ادامه داد: در مرحله اجرای اقدامات پیش بینی شده در استراتژی ملی صادرات از کمک‌های مرکز بین المللی تجارت استفاده خواهد شد و در صورت لزوم کارشناسان بین المللی نیز به کار گرفته می‌شوند.

زادبوم تاکید کرد: در استراتژی ملی صادرات در مجموع بیش از 350 اقدام برای سه حوزه صنعت، کشاورزی و خدمات به عنوان الگو پیش بینی شده است که با اجرای این اقدامات صادرات غیرنفتی کشورمان متحول خواهد شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران یادآور شد: در استراتژی ملی صادرات اقدامات عملی پیشنهادی معطوف به تقویت انسجام و هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط با هر موضوع در سطح ملی، شناسایی خلاءهای مربوط به خدمات قابل ارائه به صادرکنندگان و تلاش برای پوشش دادن به نیازهای آنها، تمرکز به کمک به شرکت‌های کوچک و متوسط در فرآیند صادرات، ارائه آموزش‌های لازم در هر حوزه با بهره گیری از کارشناسان ملی و بین المللی، نگاه جامع نگر به زنجیره فعالیت‌های مرتبط با توسعه صادرات یک حوزه خاص و تلاش برای رفع کاستی‌های مربوطه، توجه ویژه به موضوع برندینگ و جایگاه آن در صادرات مدرن، استفاده بهینه از امکانات فن آوری اطلاعات و ارتباطات در بازاریابی صادراتی و تعیین دستگاه‌های مسئول در اجرای اقدامات پیش بینی شده در استراتژی ملی صادرات است.

 

 

اخبار گروه سایر رسانه‌ها صرفا بازنشر اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار رسانه

تصمیم‌گیری دشوار بازگشایی مدارس، در پیچ و خم جهش های کرونایی!/هیچ کشوری دانش آموزان زیر ۱۸ سال را واکسینه نکرده است

 تصمیم‌گیری دشوار بازگشایی مدارس، در پیچ و خم جهش های کرونایی!/هیچ کشوری دانش آموزان زیر ۱۸ سال را واکسینه نکرده است
2021-06-14T22:18:34+04:30
معاون سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هنوز در هیچ کشوری واکسیناسیون دانش آموزان زیر ۱۸ سال انجام نشده، گفت: جهش های کرونایی تصمیم گیری حول بازگشایی م...

اینفوگرافیک | ناوشکن ایرانی «دنا» چه ویژگی‌هایی دارد؟

 اینفوگرافیک | ناوشکن ایرانی «دنا» چه ویژگی‌هایی دارد؟
2021-06-14T15:12:06+04:30
ناو دنا در وهله اول به افزایش کمیت و کیفیت ناوگان جنوب و بهبود آمادگی رزمی کمک کرده و در ادامه، با وجود قابلیت تولید به تعداد مورد نیاز از این رده، امکان جا...

مناظرات و ماجرای ۱۱ ابربدهکار زندانی و فوتی!

 مناظرات و ماجرای ۱۱ ابربدهکار زندانی و فوتی!
2021-06-14T12:18:43+04:30
لیستی که به عنوان ابربدهکاران بانکی در مناظره انتخاباتی دست به دست شد، یا در زندان هستند یا فوت شده‌اند.

چالش های سازمان تامین اجتماعی در دولت آینده/ بحران انباشت بدهی‌ها

 چالش های سازمان تامین اجتماعی در دولت آینده/ بحران انباشت بدهی‌ها
2021-06-14T09:25:16+04:30
سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای و اجتماعی کشور شناخته می‌شود که بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خدمات بیمه‌ای و رفاهی دارد، اما...

راکت‌ مشهور ایرانی در دوران دفاع مقدس با «نقطه‌زنی» بازگشت/ برد «فجر ۵»؛ کابوس بزرگ اسرائیل و آمریکا دو برابر شد

 راکت‌ مشهور ایرانی در دوران دفاع مقدس با «نقطه‌زنی» بازگشت/ برد «فجر ۵»؛ کابوس بزرگ اسرائیل و آمریکا دو برابر شد
2021-06-12T11:52:07+04:30
از راکت‌های ۱۲۲ میلیمتری سری گراد تا «فجر» ۳۳۳ میلیمتری، بخش مهمی از توان توپخانه‌ای کشورمان در بخش راکت‌ها را تشکیل می‌دهند که این مدلهای مشهور ت...

تاکنون یک خانه خالی هم به سازمان مالیاتی معرفی نشده است

 تاکنون یک خانه خالی هم به سازمان مالیاتی معرفی نشده است
2021-06-12T11:38:56+04:30
در حالی که وزیر راه و شهرسازی از معرفی یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی خبر می دهد، معاون حقوقی این سازمان گفت: تا کنون سامانه اسکان هی...

بررسی ۱۰۴ گل رونالدو برای رسیدن به رکورد دایی/ کریس به چه تیم‌هایی بیشتر گل زده؟

 بررسی ۱۰۴ گل رونالدو برای رسیدن به رکورد دایی/ کریس به چه تیم‌هایی بیشتر گل زده؟
2021-06-12T11:38:56+04:30
کریستیانو رونالدو تنها ۵ گل تا رکورد علی دایی فاصله دارد ولی سوال اینجاست که کریستیانو این گل‌ها را چگونه و در کدام بازی‌ها به ثبت رسانده است.

تشکیل کمیته صیانت از اخلاق برای انتخابات

 تشکیل کمیته صیانت از اخلاق برای انتخابات
2021-06-09T15:25:13+04:30
جمعی از جوانان در فضای مجازی «کمیته صیانت از اخلاق» برای انتخابات تشکیل دادند

کمیته صیانت از اخلاق

 کمیته صیانت از اخلاق
2021-06-09T14:58:32+04:30
جمعی از جوانان در فضای مجازی «کمیته صیانت از اخلاق» برای انتخابات تشکیل دادند

قطار گرانی‌ها همچنان پیش می‌رود

 قطار گرانی‌ها همچنان پیش می‌رود
2021-06-08T10:02:20+04:30
با وجود تأکید رئیس‌جمهور بر عدم افزایش قیمت کالا‌ها در روز‌های پایانی دولت، قطار گرانی‌ها همچنان پیش می‌رود و گرانی ۲۵ درصدی قیمت مصوب مواد شوینده جدیدترین ...

تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 تا هر دو دروغ گفته باشیم!
2021-06-07T09:15:35+04:30
آقای مهرعلیزاده در پایان چند بیت شعر هم به زبان آذری خواند که اهانت به تمامی مردم ایران و مخصوصاً هموطنان غیور و شریف آذری‌زبان بود.

روز انتخابات برای امام مثل روز عید بود

 روز انتخابات برای امام مثل روز عید بود
2021-06-03T16:42:13+04:30
حاج‌آقا رحیمیان از روحانیان وارسته‌ای است که حدود ۲۵ سال از دوران تبعید نجف تا زمان ارتحال همراه امام خمینی بوده و بعد از آن در دفتر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ...

‌‌ رقابت نامزد‌ها برای بالا کشیدن یارانه ها!

 ‌‌ رقابت نامزد‌ها برای بالا کشیدن یارانه ها!
2021-06-02T09:15:42+04:30
روز‌های ابتدایی تبلیغات انتخاباتی، برخی نامزد‌ها در شعار‌های خود که قاعدتاً متأثر از شرایط اقتصادی حاکم بر کشور است، با وعده گشایش‌های اقتصادی آغاز کردند.

مزایای اعمال مراقبت‌های الکترونیکی برای محکومین دارای شرایط/ افزایش چشمگیر استفاده از پابند الکترونیکی

 مزایای اعمال مراقبت‌های الکترونیکی برای محکومین دارای شرایط/ افزایش چشمگیر استفاده از پابند الکترونیکی
2021-06-02T09:02:27+04:30
یکی از اقدامات ویژه قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها در دوره تحول، افزایش استفاده از سامانه‌های نظارت و مراقبت الکترونیکی است. پابند الکترونیکی یکی از این سامان...

زخم بیماران پروانه‌ای عمیق‌تر می‌شود

 زخم بیماران پروانه‌ای عمیق‌تر می‌شود
2021-06-02T09:02:27+04:30
هر روز و هر ساعتی که می‌گذرد و پانسمان به بیماران پروانه‌ای نمی‌رسد، زخم‌های آنها عمیق‌تر می‌شود و بیشتر درد خواهند کشید. وزارت بهداشت هم این را می‌داند اما...

بخاطر درس نخواندن فرزندان "حرص" نخورید/راه چاره چیست؟

 بخاطر درس نخواندن فرزندان "حرص" نخورید/راه چاره چیست؟
2021-06-01T10:15:49+04:30
عضو تیم تخصصی کودک و نوجوان انجمن ازدواج و خانواده کشور با بیان اینکه در شرایط فعلی نوجوانان انگیزه درس خواندن کمی دارند و در مقابل والدین بجای آنها نسبت به...

سه سامانه پدافندی برتر جمهوری اسلامی ایران را بیشتر بشناسیم

 سه سامانه پدافندی برتر جمهوری اسلامی ایران را بیشتر بشناسیم
2021-06-01T10:15:48+04:30
نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از پیشتازان حوزه طراحی و ساخت سامانه‌های پیشرفته پدافندی هستند.

سفر ممنوع شد؛ اجاره ویلا بالا رفت!

 سفر ممنوع شد؛ اجاره ویلا بالا رفت!
2021-06-01T09:35:40+04:30
با وجود اعلام ممنوعیت سفر در تعطیلات نیمه خردادماه، قیمت اجاره یک شب ویلا و خانه شخصی به اوج رسیده است.

آغاز مخالفت سفارشی با مالیات بر عایدی/ نگرانی بی مورد انبوه سازان

 آغاز مخالفت سفارشی با مالیات بر عایدی/ نگرانی بی مورد انبوه سازان
2021-06-01T09:35:40+04:30
در حالی که بسیاری از کارشناسان، مالیات بر عایدی سرمایه را عامل کوتاهی دست سفته بازان از بازار مسکن می دانند، اما مشخص نیست آغاز مخالفت های سازمان دهی شده با...

همتی به همه وعده‌هایش در بانک مرکزی عمل کرد؛ اما برعکس

 همتی به همه وعده‌هایش در بانک مرکزی عمل کرد؛ اما برعکس
2021-06-01T09:35:40+04:30
نرخ تورم در دوره همتی، رکوردهای دهه‌های اخیر را شکسته است؛ طبق آخرین آمار در فروردین امسال نرخ تورم سالانه به ۳۸.۹ درصد رسیده در حالی که در تیرماه ۱۳۹۷ و قب...

۱۷ میلیون آمریکایی سال گذشته سلاح خریده‌اند

 ۱۷ میلیون آمریکایی سال گذشته سلاح خریده‌اند
2021-06-01T09:08:59+04:30
بر اساس گزارش دو مرکز تحقیقاتی، سال گذشته ۱۷ میلیون آمریکایی سلاح خریده‌اند که یک پنجم آنها برای نخستین بار بود که سلاح می‌خرند.

دیگر برای نابودی اسرائیل به جنگ بزرگ احتیاجی نیست/ برای اولین‌بار به مناطق امن صهیونیست‌ها حمله موشکی شد/ پاسخ ابهام‌آمیز سید حسن نصرالله به فرستاده اسرائیلی‌ها

 دیگر برای نابودی اسرائیل به جنگ بزرگ احتیاجی نیست/ برای اولین‌بار به مناطق امن صهیونیست‌ها حمله موشکی شد/ پاسخ ابهام‌آمیز سید حسن نصرالله به فرستاده اسرائیلی‌ها
2021-05-30T14:28:58+04:30
کارشناسان معتقدند با اتمام جنگ و پذیرش شروط آتش بس از سوی اسرائیل، شمارش معکوس سقوط و فروپاشی حکومت غیر مشروع رژیم صهیونیستی آغاز شده است و برای از بین بردن...

اخلال در بازار خودرو با احتکار هزاران میلیاردی

 اخلال در بازار خودرو با احتکار هزاران میلیاردی
2021-05-30T14:28:57+04:30
خودروسازان در سال گذشته حدود ۷۲۳ هزار دستگاه خودرو تولید کرده‌اند که از این تعداد، به گفته وزیر صمت ٤٥� هزار خودروی در انبار‌ها احتکار شده که گارانتی‌شان به...

اجاره نشین ها دست به گریبان کرونا!/ سقف اجاره مسکن اجرایی شد؟

 اجاره نشین ها دست به گریبان کرونا!/ سقف اجاره مسکن اجرایی شد؟
2021-05-30T11:08:58+04:30
یک سالی می شود که ورود کرونا اولین ضربه اش را به مستاجران تجاری و مسکونی زده است.

فروش ۹هزار میلیاردی محصولات نانویی/ صادرات ۲۰میلیون دلاری تا ۱۴۰۴

 فروش ۹هزار میلیاردی محصولات نانویی/ صادرات ۲۰میلیون دلاری تا ۱۴۰۴
2021-05-30T10:55:38+04:30
مدیرگروه صنعت ستاد توسعه فناوری‌ نانو از رشد ۱۵ شرکت نانوی بین المللی با صادرات ۲۰ میلیون دلاری تا ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: پیش بینی می کنیم ۹ هزار میلیارد تومان...

«شکنجه آمارها» کلید دولت راستگویان برای بهبود نمایشی وضعیت اقتصادی

 «شکنجه آمارها» کلید دولت راستگویان برای بهبود نمایشی وضعیت اقتصادی
2021-05-30T10:55:38+04:30
دولت روحانی تلاش کرده است که از همه ظرفیت های «شکنجه آمارها» برای ارائه تصویر مطلوب از اقتصاد ایران در دوره مسئولیت خود و ارائه تصویری سیاه از دول...

اینفوگرافیک | ۹ کارت زرد مجلس به دولت روحانی فقط در یکسال

 اینفوگرافیک | ۹ کارت زرد مجلس به دولت روحانی فقط در یکسال
2021-05-30T10:42:18+04:30
دولت روحانی طی یکسال گذشته از نمایندگان مجلس ۹ کارت زرد دریافت کرده است که سهم وزارت علوم تحقیقات و فناوری به تنهایی سه کارت زرد، وزارت خانه های صمت و نفت ه...

از یارانه ۴۵۰ هزار تومانی تا سهمیه بندی تمام حامل های انرژی!

 از یارانه ۴۵۰ هزار تومانی تا سهمیه بندی تمام حامل های انرژی!
2021-05-29T09:41:18+04:30
نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، اظهار نظر‌هایی در زمینه اقتصاد داشته اند که به همراه واکنش مردم به این نظرات، در این گزارش بررسی شده است.

اجاره‌بها را زیاد نکنیم، انصاف را زیاد کنیم

 اجاره‌بها را زیاد نکنیم، انصاف را زیاد کنیم
2021-05-29T09:01:17+04:30
براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، خواستن عذر مستأجر به دلیل نداشتن پول بیشتر ممنوع است، همچنین افزایش اجاره فقط تا سقف تعیین شده مجاز است.

اینفوگرافیک | دولت روحانی رکورد افزایش نقدینگی راهم شکست

 اینفوگرافیک | دولت روحانی رکورد افزایش نقدینگی راهم شکست
2021-05-26T15:28:09+04:30
بر اساس تازه ترین امار رسمی بانک مرکزی ، نرخ رشد نقدیگی در سال ۹۹ به ۴۰.۶ درصد رسید که بالاترین نرخ رشد نقدینگی طی ۴۳ سال اخیر است.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)