میرنیوز

تداوم نجومی بگیری در بانک‌ها؛ حقوق ۵۲ میلیونی عضو هیئت مدیره بانک دی/ آیا دستگاه‌های نظارتی به ماجرا ورود می کنند؟

 تداوم نجومی بگیری در بانک‌ها؛ حقوق ۵۲ میلیونی عضو هیئت مدیره بانک دی/ آیا دستگاه‌های نظارتی به ماجرا ورود می کنند؟ 2021-03-09T09:56:19+03:30

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، به نقل از دانا، عضو هیئت مدیره بانک دی متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران با دریافت حقوق 52 میلیون تومانی نشان می‌دهد که همچنان مدیران نجومی بگیر در کشور وجود دارند.

در اوایل سال 1395بود که ماجرای حقوق‌های نجومی مدیران بیمه مرکزی با انتشار فیش حقوق‌شان مطرح شد و با انتقاد مردم مواجه شد؛ سپس فیش حقوقی رئیس اسبق هیئت عامل صندوق توسعه ملی و بعد مدیرعامل بانک رفاه منتشر شد که دریافتی‌های نجومی و غیرمتعارفی داشتند.

آذر ماه سال 95 بود که محمدباقر نوبخت، تلویحا پرونده نجومی‌بگیران را بسته اعلام کرد و گفت: تنها 4 دهم درصد یعنی حدود 397 نفر حقوق بیش از 20 تا 60 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کردند و حدود 11 نفر آنها حقوق 60 میلیون تومانی می‌گرفتند.

پرونده حقوق‌های نجومی با چند گزارش مبهم دیوان محاسبات در آن ایام ظاهراً بسته شد؛ اما داستان نجومی‌بگیران بعد از 4 سال همچنان ادامه دارد و برای جامعه مشخص نشده است؛ حتی گزارش‌های دیوان محاسبات از تفریغ بودجه‌ها 97 و 98 حاکی از وجود فیش‌های نجومی برخی مدیران داشت؛ با این حال ماجرای حقوق های نجومی همچنان ادامه دارد اما کوچک نشان دادن ابهامات برای مردم بیشتر شد و همچنان اذهان عمومی پیگری موضوع هستند.

ماجرای حقوق‌های نجومی در حالی رخ داد که رهبر انقلاب در دوم تیر ماه سال 95 در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت با اشاره به دستور رئیس جمهور به معاون اول برای پیگیری موضوع فرمودند: این موضوع نباید شامل مرور زمان شود؛ بلکه باید حتماً به صورت جدی پیگیری، و نتیجه آن به اطلاع مردم رسانده شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا همچنین در آذر ماه همان سال در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش، بر لزوم پیگیری برنامه‌ها و کارها تا حصول نتیجه و به سرانجام رساندن آنها تأکید و خاطرنشان کردند: ناتمام ماندن کارها، سؤال و اشکال ایجاد می‌کند و متأسفانه اکنون این وضعیت در بعضی از بخش‌های مختلف کشور دیده می‌شود که از جمله این مسائل موضوع حقوق‌های نجومی است و این موضوع از مسائل مهمی است که نتیجه رسیدگی به آن برای مردم روشن نشد و سؤالات در ذهن مردم باقی ماند."

رهبر انقلاب در روز عید سعید فطر سال 95 نیز در خصوص دریافت حقوق‌های نامتعارف گفتند: ...باید با جدیّت دنبال شود؛ دریافت‌های نامشروع باید برگردانده شود و اگر کسانی بی‌قانونی کرده‌اند، مجازات بشوند و اگر سوءاستفاده‌ی از قانون هم شده است، بایستی اینها را از این کارها برکنار بکنند؛ اینها کسانی نیستند که لیاقت این را داشته باشند که در این مراکز قرار بگیرند.

رهبری به صراحت بیان کرده‌اند که صرف عزل و یا استعفای این مدیران نمی‌تواند عدالت را اجرا کند و در صورتی که این مدیران بی‌قانونی کرده‌اند، باید مجازات شوند.

هرچند دیوان محاسبات در گزارشی‌هایی از بازگشت حقوق‌های نامتعارف به بیت المال خبر داد اما این موضوع نیازمند پیگیری اساسی و شفاف سازی است تا دیگر شاهد چنین اتفاقات تخلف نباشیم و بیانات رهبری نشان می‌دهد، دستگاه نظارتی باید از طریق تحقیق‌های گسترده مشخص کنند که کدام یک از این مدیر‌ها نه تنها از قانون سوء استفاده کرده، بلکه بی‌قانونی نیز کرده‌اند و کسانی را که بی‌قانونی انجام داده‌اند را مجازات کنند زیرا این موضوع به اندازه‌ای برای مردم کشورمان ناباورانه و به دور از عدالت بود که تا زمان مجازات عاملان آن از ذهن‌های مردم پاک نخواهند شد.

مدیر بانکی نجومی‌بگیر با حقوق 52 میلیون تومانی!

حال با گذشت 4 سال از ماجرای حقوق‌های نجومی که سرانجام برخورد نجومی بگیران مشخص نشد اما باز هم شاهد این نوع مدیران در کشور هستیم.

براساس اطلاعات رسیده به دست خبرنگار نصرت اله شهبازی عضو هئیت مدیره بانک دی متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران حقوق نجومی دریافت می‌کند.

این مدیر، 30 کارمند بانک ملی بود و سال 95 بازنشست شد. وی در رده‌های مختلف مدیریتی در بانک ملی ایران مشغول به فعالیت بود که از جمله این سوابق می‌توان به مدیریت امور اعتباری، مدیر امور منطقه یک، رئیس کمیته اعتباری مرکز، مدیر شعب استان کرمانشاه، و مشاور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها، نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت لیزینگ بازنشستگان مشرق زمین و ... اشاره کرد.

شهبازی پس از بازنشسته شدن در بانک ملی، عضو هیات مدیره و معاون اعتبارات و بین‌الملل بانک اقتصادنوین و سپس از آن عضو و رئیس هیات مدیره بانک دی شد. وی دانش آموخته رشته حقوق و دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس است.

نصرت اله شهبازی با عضویت در هیات مدیره بانک دی حقوق نجومی با دریافتی 52 میلیون و 366 هزار تومان می‌گرید که 32 میلیون و 739 هزار تومان آن حقوق و 22 میلیون و 218 هزار تومان فقط بابت اضافه کاری دریافت می‌کند.

این در حالی است که این بانک متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران و از منابعی که باید صرف خانواده شهدا و ایثارگران شود به عنوان حقوق نجومی به جیب این مدیر بازنشسته سرایز شده است.

از طرفی دیگر بانک دی در بورس ثبت شده و سهامداران در این روزهای ناخوش بورس سرمایه‎‌هایشان در حال آب شدن است و این مدیر مشخص نیست این حقوق نجومی را بابت چه کارکردی دریافت می‌کند.

اخبار گروه سایر رسانه‌ها صرفا بازنشر اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

 

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار رسانه

راکت‌ مشهور ایرانی در دوران دفاع مقدس با «نقطه‌زنی» بازگشت/ برد «فجر ۵»؛ کابوس بزرگ اسرائیل و آمریکا دو برابر شد

 راکت‌ مشهور ایرانی در دوران دفاع مقدس با «نقطه‌زنی» بازگشت/ برد «فجر ۵»؛ کابوس بزرگ اسرائیل و آمریکا دو برابر شد
2021-06-12T11:52:07+04:30
از راکت‌های ۱۲۲ میلیمتری سری گراد تا «فجر» ۳۳۳ میلیمتری، بخش مهمی از توان توپخانه‌ای کشورمان در بخش راکت‌ها را تشکیل می‌دهند که این مدلهای مشهور ت...

تاکنون یک خانه خالی هم به سازمان مالیاتی معرفی نشده است

 تاکنون یک خانه خالی هم به سازمان مالیاتی معرفی نشده است
2021-06-12T11:38:56+04:30
در حالی که وزیر راه و شهرسازی از معرفی یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی خبر می دهد، معاون حقوقی این سازمان گفت: تا کنون سامانه اسکان هی...

بررسی ۱۰۴ گل رونالدو برای رسیدن به رکورد دایی/ کریس به چه تیم‌هایی بیشتر گل زده؟

 بررسی ۱۰۴ گل رونالدو برای رسیدن به رکورد دایی/ کریس به چه تیم‌هایی بیشتر گل زده؟
2021-06-12T11:38:56+04:30
کریستیانو رونالدو تنها ۵ گل تا رکورد علی دایی فاصله دارد ولی سوال اینجاست که کریستیانو این گل‌ها را چگونه و در کدام بازی‌ها به ثبت رسانده است.

تشکیل کمیته صیانت از اخلاق برای انتخابات

 تشکیل کمیته صیانت از اخلاق برای انتخابات
2021-06-09T15:25:13+04:30
جمعی از جوانان در فضای مجازی «کمیته صیانت از اخلاق» برای انتخابات تشکیل دادند

کمیته صیانت از اخلاق

 کمیته صیانت از اخلاق
2021-06-09T14:58:32+04:30
جمعی از جوانان در فضای مجازی «کمیته صیانت از اخلاق» برای انتخابات تشکیل دادند

قطار گرانی‌ها همچنان پیش می‌رود

 قطار گرانی‌ها همچنان پیش می‌رود
2021-06-08T10:02:20+04:30
با وجود تأکید رئیس‌جمهور بر عدم افزایش قیمت کالا‌ها در روز‌های پایانی دولت، قطار گرانی‌ها همچنان پیش می‌رود و گرانی ۲۵ درصدی قیمت مصوب مواد شوینده جدیدترین ...

تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 تا هر دو دروغ گفته باشیم!
2021-06-07T09:15:35+04:30
آقای مهرعلیزاده در پایان چند بیت شعر هم به زبان آذری خواند که اهانت به تمامی مردم ایران و مخصوصاً هموطنان غیور و شریف آذری‌زبان بود.

روز انتخابات برای امام مثل روز عید بود

 روز انتخابات برای امام مثل روز عید بود
2021-06-03T16:42:13+04:30
حاج‌آقا رحیمیان از روحانیان وارسته‌ای است که حدود ۲۵ سال از دوران تبعید نجف تا زمان ارتحال همراه امام خمینی بوده و بعد از آن در دفتر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ...

‌‌ رقابت نامزد‌ها برای بالا کشیدن یارانه ها!

 ‌‌ رقابت نامزد‌ها برای بالا کشیدن یارانه ها!
2021-06-02T09:15:42+04:30
روز‌های ابتدایی تبلیغات انتخاباتی، برخی نامزد‌ها در شعار‌های خود که قاعدتاً متأثر از شرایط اقتصادی حاکم بر کشور است، با وعده گشایش‌های اقتصادی آغاز کردند.

مزایای اعمال مراقبت‌های الکترونیکی برای محکومین دارای شرایط/ افزایش چشمگیر استفاده از پابند الکترونیکی

 مزایای اعمال مراقبت‌های الکترونیکی برای محکومین دارای شرایط/ افزایش چشمگیر استفاده از پابند الکترونیکی
2021-06-02T09:02:27+04:30
یکی از اقدامات ویژه قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها در دوره تحول، افزایش استفاده از سامانه‌های نظارت و مراقبت الکترونیکی است. پابند الکترونیکی یکی از این سامان...

زخم بیماران پروانه‌ای عمیق‌تر می‌شود

 زخم بیماران پروانه‌ای عمیق‌تر می‌شود
2021-06-02T09:02:27+04:30
هر روز و هر ساعتی که می‌گذرد و پانسمان به بیماران پروانه‌ای نمی‌رسد، زخم‌های آنها عمیق‌تر می‌شود و بیشتر درد خواهند کشید. وزارت بهداشت هم این را می‌داند اما...

بخاطر درس نخواندن فرزندان "حرص" نخورید/راه چاره چیست؟

 بخاطر درس نخواندن فرزندان "حرص" نخورید/راه چاره چیست؟
2021-06-01T10:15:49+04:30
عضو تیم تخصصی کودک و نوجوان انجمن ازدواج و خانواده کشور با بیان اینکه در شرایط فعلی نوجوانان انگیزه درس خواندن کمی دارند و در مقابل والدین بجای آنها نسبت به...

سه سامانه پدافندی برتر جمهوری اسلامی ایران را بیشتر بشناسیم

 سه سامانه پدافندی برتر جمهوری اسلامی ایران را بیشتر بشناسیم
2021-06-01T10:15:48+04:30
نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از پیشتازان حوزه طراحی و ساخت سامانه‌های پیشرفته پدافندی هستند.

سفر ممنوع شد؛ اجاره ویلا بالا رفت!

 سفر ممنوع شد؛ اجاره ویلا بالا رفت!
2021-06-01T09:35:40+04:30
با وجود اعلام ممنوعیت سفر در تعطیلات نیمه خردادماه، قیمت اجاره یک شب ویلا و خانه شخصی به اوج رسیده است.

آغاز مخالفت سفارشی با مالیات بر عایدی/ نگرانی بی مورد انبوه سازان

 آغاز مخالفت سفارشی با مالیات بر عایدی/ نگرانی بی مورد انبوه سازان
2021-06-01T09:35:40+04:30
در حالی که بسیاری از کارشناسان، مالیات بر عایدی سرمایه را عامل کوتاهی دست سفته بازان از بازار مسکن می دانند، اما مشخص نیست آغاز مخالفت های سازمان دهی شده با...

همتی به همه وعده‌هایش در بانک مرکزی عمل کرد؛ اما برعکس

 همتی به همه وعده‌هایش در بانک مرکزی عمل کرد؛ اما برعکس
2021-06-01T09:35:40+04:30
نرخ تورم در دوره همتی، رکوردهای دهه‌های اخیر را شکسته است؛ طبق آخرین آمار در فروردین امسال نرخ تورم سالانه به ۳۸.۹ درصد رسیده در حالی که در تیرماه ۱۳۹۷ و قب...

۱۷ میلیون آمریکایی سال گذشته سلاح خریده‌اند

 ۱۷ میلیون آمریکایی سال گذشته سلاح خریده‌اند
2021-06-01T09:08:59+04:30
بر اساس گزارش دو مرکز تحقیقاتی، سال گذشته ۱۷ میلیون آمریکایی سلاح خریده‌اند که یک پنجم آنها برای نخستین بار بود که سلاح می‌خرند.

دیگر برای نابودی اسرائیل به جنگ بزرگ احتیاجی نیست/ برای اولین‌بار به مناطق امن صهیونیست‌ها حمله موشکی شد/ پاسخ ابهام‌آمیز سید حسن نصرالله به فرستاده اسرائیلی‌ها

 دیگر برای نابودی اسرائیل به جنگ بزرگ احتیاجی نیست/ برای اولین‌بار به مناطق امن صهیونیست‌ها حمله موشکی شد/ پاسخ ابهام‌آمیز سید حسن نصرالله به فرستاده اسرائیلی‌ها
2021-05-30T14:28:58+04:30
کارشناسان معتقدند با اتمام جنگ و پذیرش شروط آتش بس از سوی اسرائیل، شمارش معکوس سقوط و فروپاشی حکومت غیر مشروع رژیم صهیونیستی آغاز شده است و برای از بین بردن...

اخلال در بازار خودرو با احتکار هزاران میلیاردی

 اخلال در بازار خودرو با احتکار هزاران میلیاردی
2021-05-30T14:28:57+04:30
خودروسازان در سال گذشته حدود ۷۲۳ هزار دستگاه خودرو تولید کرده‌اند که از این تعداد، به گفته وزیر صمت ٤٥� هزار خودروی در انبار‌ها احتکار شده که گارانتی‌شان به...

اجاره نشین ها دست به گریبان کرونا!/ سقف اجاره مسکن اجرایی شد؟

 اجاره نشین ها دست به گریبان کرونا!/ سقف اجاره مسکن اجرایی شد؟
2021-05-30T11:08:58+04:30
یک سالی می شود که ورود کرونا اولین ضربه اش را به مستاجران تجاری و مسکونی زده است.

فروش ۹هزار میلیاردی محصولات نانویی/ صادرات ۲۰میلیون دلاری تا ۱۴۰۴

 فروش ۹هزار میلیاردی محصولات نانویی/ صادرات ۲۰میلیون دلاری تا ۱۴۰۴
2021-05-30T10:55:38+04:30
مدیرگروه صنعت ستاد توسعه فناوری‌ نانو از رشد ۱۵ شرکت نانوی بین المللی با صادرات ۲۰ میلیون دلاری تا ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: پیش بینی می کنیم ۹ هزار میلیارد تومان...

«شکنجه آمارها» کلید دولت راستگویان برای بهبود نمایشی وضعیت اقتصادی

 «شکنجه آمارها» کلید دولت راستگویان برای بهبود نمایشی وضعیت اقتصادی
2021-05-30T10:55:38+04:30
دولت روحانی تلاش کرده است که از همه ظرفیت های «شکنجه آمارها» برای ارائه تصویر مطلوب از اقتصاد ایران در دوره مسئولیت خود و ارائه تصویری سیاه از دول...

اینفوگرافیک | ۹ کارت زرد مجلس به دولت روحانی فقط در یکسال

 اینفوگرافیک | ۹ کارت زرد مجلس به دولت روحانی فقط در یکسال
2021-05-30T10:42:18+04:30
دولت روحانی طی یکسال گذشته از نمایندگان مجلس ۹ کارت زرد دریافت کرده است که سهم وزارت علوم تحقیقات و فناوری به تنهایی سه کارت زرد، وزارت خانه های صمت و نفت ه...

از یارانه ۴۵۰ هزار تومانی تا سهمیه بندی تمام حامل های انرژی!

 از یارانه ۴۵۰ هزار تومانی تا سهمیه بندی تمام حامل های انرژی!
2021-05-29T09:41:18+04:30
نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، اظهار نظر‌هایی در زمینه اقتصاد داشته اند که به همراه واکنش مردم به این نظرات، در این گزارش بررسی شده است.

اجاره‌بها را زیاد نکنیم، انصاف را زیاد کنیم

 اجاره‌بها را زیاد نکنیم، انصاف را زیاد کنیم
2021-05-29T09:01:17+04:30
براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، خواستن عذر مستأجر به دلیل نداشتن پول بیشتر ممنوع است، همچنین افزایش اجاره فقط تا سقف تعیین شده مجاز است.

اینفوگرافیک | دولت روحانی رکورد افزایش نقدینگی راهم شکست

 اینفوگرافیک | دولت روحانی رکورد افزایش نقدینگی راهم شکست
2021-05-26T15:28:09+04:30
بر اساس تازه ترین امار رسمی بانک مرکزی ، نرخ رشد نقدیگی در سال ۹۹ به ۴۰.۶ درصد رسید که بالاترین نرخ رشد نقدینگی طی ۴۳ سال اخیر است.

چرا خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس کلید نمی‌خورد؟

 چرا خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس کلید نمی‌خورد؟
2021-05-26T11:54:39+04:30
حدود چهار ماه از آخرین وعده‌ مسئولان در رابطه با اعلام زمان تصمیم‌گیری هیئت پذیرش فرابورس به منظور خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می‌گذرد اما کماکا...

نکات ایمنی که هنگام قطعی برق در آسانسور باید رعایت کنید

 نکات ایمنی که هنگام قطعی برق در آسانسور باید رعایت کنید
2021-05-25T11:21:27+04:30
جلال ملکی گفت: حوادث آسانسور یکی از حوادث رایج شهرهاست و در تهران همه روزه چندین مرتبه حادثه آسانسور اعلام می‌شود.

اینفوگرافیک | کدام کشور‌ها با تولید برق هسته‌ای با خاموشی مواجه نیستند

 اینفوگرافیک | کدام کشور‌ها با تولید برق هسته‌ای با خاموشی مواجه نیستند
2021-05-25T09:08:06+04:30
درحالی در ایران سهم برق هسته‌ای در سبد برق کشور حدود ۱.۲درصد است که این میزان در فرانسه نزدیک به ۷۱درصد، در اوکراین و اسلواکی هرکدام نزدیک به ۵۴درصد و درمجم...

پدرکشتگی بوتیمار با خانواده!

 پدرکشتگی بوتیمار با خانواده!
2021-05-25T08:41:22+04:30
«بوتیمار» نه یک سریال طنز است و نه قرار است چیزی به داشته‌های مخاطب اضافه کند بلکه برعکس برخلاف نگاه متعالی شرعی ضمن تخطئه، تخریب و استخفاف وجهه و...
X فیلم جدید کلیپ جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)