میرنیوز

چاهی که «سعادتمند»‌ها برای فوتبال کنده‌اند!

 چاهی که «سعادتمند»‌ها برای فوتبال کنده‌اند! 2021-02-27T10:24:59+03:30

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم به نقل از جوان، وقتی با مدیر متخلفی که یک شبه تصمیم می‌گیرد قرارداد‌ها را بدون هیچ ضابطه و منطقی چند برابر کند، برخورد نمی‌شود و با وجود تأکید نهاد‌های نظارتی این قرارداد‌های نجومی اصلاح نمی‌شوند، خروجی‌اش می‌شود اینکه بازیکنان دیگری هم که جا مانده‌اند راه می‌افتند دنبال اینکه تا امضای‌شان را پای چند برابر شدن قراردادشان نیندازند، پای‌شان را به تمرین نمی‌گذارند، مانند مهدی قایدی، مهاجم تأثیرگذار آبی‌ها در چند فصل گذشته که پس از بازی با نساجی با حالت قهر دیگر در تمرینات استقلال شرکت نکرده و پیغام و پسغام داده که تا قراردادش اصلاح و نجومی نشود حاضر نیست تمرین کند، آن هم در حالی که تا سال 1402 قرارداد دارد و غیبتش در تمرینات توجیهی ندارد، به خصوص که مسئولان باشگاه می‌گویند نزدیک به 67 درصد قرارداد این فصلش را دریافت کرده و غیبتش ناموجه است.

وقتی از کیسه خلیفه می‌بخشیدند

شهریورماه گذشته وقتی مدیران استقلال در اقدامی عجیب تصمیم گرفتند به جای باشگاه، یکی از طبقات هتل 5 ستاره آزادی را برای مذاکره با بازیکنان و امضای قرارداد‌های جدید رزرو کنند، خیلی‌ها انتقاد کردند که چرا باشگاهی که دفتر دارد باید بازیکنانش برای تمدید یا قرارداد جدید به هتل بیایند. چند ماه بعد، اما زمانی که رقم‌های نجومی قرارداد‌هایی که احمد سعادتمند، مدیرعامل وقت استقلال زیرشان را امضا کرده بود، فاش شد مشخص شد مذاکرات هتلی چه پشت پرده‌ای داشته است. شنیده می‌شود دست و دلبازی‌های مدیر وقت استقلال از بیت‌المال آنقدر بی‌حد و مرز بوده که بازیکنان نیز از رقمی که به آن‌ها پیشنهاد می‌شده، تعجب می‌کردند. ضمن اینکه رقم پیشنهادی باشگاه بسیار بالاتر از رقمی بوده که آن‌ها انتظار داشتند!

آخرین آن هم افشای قرارداد وریا غفوری بود. کاپیتان استقلال در حالی که هنوز با استقلال قرارداد داشت و به صورت طبیعی احتیاجی به مذاکره جدید و امضای قرارداد جدید نبود، اما احمد سعادتمند در اقدامی قابل تأمل که باید مورد توجه نهاد‌های بازرسی و نظارتی قرار گیرد، قرارداد کاپیتان استقلال را سالانه از 2 میلیارد به 8 میلیارد رساند و یک قرارداد جدید دو ساله با غفوری امضا کرد تا دریافتی کاپیتان آبی‌ها در مجموع دو سال به 14 میلیارد برسد و افزایش بیش از سه برابری را نسبت به قرارداد قبلی داشته باشد. غفوری تنها نبود، محمد دانشگر، فرشید اسماعیلی، فرشید باقری و بازیکنان دیگری هم هستند که سعادتمند قرارداد‌های بالای 10 میلیاردی با آن‌ها برای دو سال امضا کرده و قرارداد قبلی‌شان را اصلاح یا تمدید کرده است.

مهدی قایدی هم یکی دیگر از بازیکنانی بود که سعادتمند به او وعده داده بود که قراردادش را اصلاح می‌کند و به چند برابر می‌رساند. این بازیکن در حالی قرارداد 840 میلیونی با استقلال دارد که مدیر سابق آبی‌ها به شماره 10 این تیم وعده داده بود قرارداد او را سه برابر خواهد کرد و به سالانه 3 میلیارد خواهد رساند. این در شرایطی است که قایدی با استقلال تا سال 1402 قرارداد دارد و نیازی به یک قرارداد جدید و اصلاح رقم آن نبود.

در ادامه سعادتمند برکنار شد و فرصت نکرد قرارداد قایدی را اصلاح کند. این بدترین خبر ممکن برای مهاجم کوتاه‌قامت آبی‌ها بود. این بازیکن وقتی می‌دید بازیکنانی که نصف او هم برای تیم تأثیرگذاری ندارند چند برابرش دریافتی دارند، نمی‌توانست با این موضوع کنار بیاید و وقتی دید مدیران جدید استقلال نسبت به وعده‌ای که سعادتمند داده بود توجهی ندارند، تصمیم گرفت پس از بازی با نساجی در تمرین استقلال غیبت کند تا اینگونه اعتراضش را به گوش باشگاه برساند.

«سعادتمند»‌ها محاکمه شوند

در حالی قایدی بیش از یک هفته است که در تمرین استقلال غایب است که پرتوقع کردن بازیکنانی مانند مهاجم استقلال به عملکرد مدیرانی برمی‌گردد که بدون هیچ ضابطه‌ای قرارداد‌های بازیکنان این تیم را در شروع فصل چندبرابر کردند و تا امروز بابت این حیف و میل‌ها و بذل و بخشش‌هایی که از بیت‌المال انجام داده‌اند از سوی هیچ مرجعی برای پاسخگویی احضار نشده‌اند.

در این بین نه قایدی مقصر است و نه غفوری، باید یقه مدیرانی را گرفت که امروز با انداختن چنین آتشی به خرمن استقلال، خودشان کنار رفته‌اند و نظاره‌گر حواشی هستند که با مدیریت آن‌ها بر استقلال آوار شده است. در این میان از کم‌کاری مدیران جدید استقلال و البته نهاد‌های نظارتی هم نباید گذشت. اگرچه سازمان بازرسی در واکنش به قرارداد‌های نجومی استقلال در زمان مدیریت احمد سعادتمند خواستار کاهش قرارداد‌ها شده بود، اما این خواسته هیچگاه از سوی مسئولان فعلی استقلال عملی نشد و رقم‌های نجومی قرارداد‌ها به قوت خود باقی است.

در زمانه بی‌عملی مدیریت استقلال و روی زمین ماندن درخواست سازمان بازرسی، نهاد‌های نظارتی و قضایی باید ورود جدی‌تری به ریخت و پاش‌هایی که مدیران دولتی فوتبال از بیت‌المال انجام می‌دهند داشته باشند، به خصوص که وزارت ورزش به عنوان مالک دو باشگاه دولتی استقلال و پرسپولیس تاکنون اراده‌ای برای برخورد با مدیران متخلف در این دو باشگاه دولتی نشان نداده است. در قدم اول علاوه بر اصلاح قرارداد‌ها باید با مدیران متخلفی که این قرارداد‌ها را امضا کرده‌اند برخورد و مدیرانی مانند احمد سعادتمند را به پای میز محاکمه کشاند تا پاسخ دهند با چه مجوزی قرارداد‌ها را آن هم در شرایط سخت اقتصادی کشور چند برابر کرده‌اند.

اخبار گروه سایر رسانه‌ها صرفا بازنشر اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

 

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار رسانه

مسکن ارزان می شود/۳کلید طلایی برای کاهش قیمت ها!

 مسکن ارزان می شود/۳کلید طلایی برای کاهش قیمت ها!
2021-04-21T12:36:08+04:30
بازار مسکن در ماه های پایانی دولت دوباره به سمت نوسان قیمتی در حرکت است این در حالی است که بسیاری از کارشناسان عنوان می کنند اقدامات دولت بازار را به سمت آر...

سیدحسن نصرالله شیفته سردار حجازی بود

 سیدحسن نصرالله شیفته سردار حجازی بود
2021-04-20T14:29:29+04:30
نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله با اشاره به جایگاه ویژه سردار حجازی در جبهه مقاومت و به ویژه لبنان، گفت: اثرگذاری سردار حجازی در حزب الله لبنان به حدی ب...

موشک جدید ایرانی سوار بر موج لیزر به شکار پهپادها می‌رود

 موشک جدید ایرانی سوار بر موج لیزر به شکار پهپادها می‌رود
2021-04-20T11:22:52+04:30
با افزایش تهدیدات ریز پرنده‌ها و موشک‌های کروز علیه کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران، طرح‌های جدید و نوآورانه در حوزه پدافند ارتفاع پایین، اولویت ویژه‌ای پی...

تلاش فردی بازیکنان پرسپولیس برای رکوردشکنی در لیگ قهرمانان آسیا

 تلاش فردی بازیکنان پرسپولیس برای رکوردشکنی در لیگ قهرمانان آسیا
2021-04-20T10:56:13+04:30
بازیکنان باتجربه پرسپولیس می توانند رکورد بازیکنان پیشین این تیم در لیگ قهرمانان آسیا را جابجا کنند.

۱۹ میلیارد یورو ارز صادراتی هنوز بازنگشته است

 ۱۹ میلیارد یورو ارز صادراتی هنوز بازنگشته است
2021-04-20T10:56:12+04:30
معاون وزیر صمت با بیان اینکه ۱۹.۲ میلیارد یور ارز صادراتی هنوز بازنگشته است، گفت: صادرکنندگان سال ۹۹ تا پایان شهریور ۱۴۰۰ و صادرکنندگان سال ۹۸ نیز تا پایان ...

چرا کرونا در برخی شدید و در برخی خفیف است؟

 چرا کرونا در برخی شدید و در برخی خفیف است؟
2021-04-20T10:43:01+04:30
محققان کشور در پژوهشی مروری که با استفاده از منابع معتبر مختلف انجام شده است، دلیل ابتلای افراد به انواع شدید یا خفیف کرونا را توضیح داده‌اند.

اینفوگرافیک | سبقت وحشتناک قیمت خودرو در دولت روحانی

 اینفوگرافیک | سبقت وحشتناک قیمت خودرو در دولت روحانی
2021-04-19T12:16:20+04:30
با گذشت ۸ سال از فعالیت دولت یازدهم نبود یک سازکار مناسب در قیمت گذاری خودرو باعث شده تا این صنعت مدام تحت تأثیر اتفاقات بازار قرار گرفته و افزایش ۸ برابری ...

واکسن فقط رایگان و نوبتی

 واکسن فقط رایگان و نوبتی
2021-04-19T09:20:10+04:30
انتشار خبری درباره «واکسن خارج از نوبت پولی» از قول سخنگوی ستاد کرونا و سپس تکذیب آن از سوی روابط عمومی وزارت بهداشت، نشان می‌دهد چیز‌هایی در سر آ...

قرارداد‌های صوری اجاره برای فرار از مالیات خانه‌های خالی!

 قرارداد‌های صوری اجاره برای فرار از مالیات خانه‌های خالی!
2021-04-19T09:20:10+04:30
نوسانات نرخ مسکن متأسفانه متأثر از التهابات بازار در شرایط گوناگون است، بنابراین در صورت افت این التهابات به طور طبیعی تمامی بازار‌ها از جمله بازار مسکن متأ...

عقربه‌های ساعتی که به کام کمدین هایش چرخید/ بازیگران ساعت خوش از آن روز‌ها چه می‌گویند؟

 عقربه‌های ساعتی که به کام کمدین هایش چرخید/ بازیگران ساعت خوش از آن روز‌ها چه می‌گویند؟
2021-04-19T09:20:09+04:30
پس از ۲۷ سال، هنوز مهم‌ترین کمدین‌های ایرانی همان بازیگران سریال «ساعت خوش» هستند.

برنامه صدروزه آخر را فقط به جوجه یک‌روزه بپردازید!

 برنامه صدروزه آخر را فقط به جوجه یک‌روزه بپردازید!
2021-04-18T13:08:08+04:30
رئیس‌جمهور دوباره از برنامه صدروزه پایانی برای «خدمت» به مردم خبر داد، درحالی که وزارتخانه‌های او از ورود جوجه یک‌روزه به بازار سیاه می‌گویند. روح...

سیب و پرتقال‌های احتکاری در حال گندیدن!

 سیب و پرتقال‌های احتکاری در حال گندیدن!
2021-04-18T12:54:38+04:30
فعالان بازار میوه به جای اینکه از گرانی قیمت‌ها و عدم توزیع به موقع سیب و مرکبات در زمستان سال گذشته انتقاد کنند، حال که میوه‌ها در انبار‌ها به حالت پختگی ر...

لشکرکشی دولت علیه سلامت

 لشکرکشی دولت علیه سلامت
2021-04-18T11:21:21+04:30
مساله دقیقا همین‌جاست که نه علم وجود دارد و نه دغدغه، یعنی نه‌تنها در اینکه چطور با کرونا مواجه شویم به جمع‌بندی نرسیده‌ایم، بلکه اصلا سطح دغدغه، حفظ جان و ...

ستیز مسکنی بین املاکی و بانکی

 ستیز مسکنی بین املاکی و بانکی
2021-04-18T11:21:21+04:30
مشاوران املاک معتقدند مالکان اصلی ۵/ ۲ میلیون خانه خالی بانک‌ها هستند، از این‌رو برای افزایش ارزش دارایی‌شان از تورم عمومی و به ویژه ملک حمایت می‌کنند.

۴۰۰ گونه نادر از گل‌های وحشی دنیا در ایران/ خواص گل‌های وحشی را بشناسید

 ۴۰۰ گونه نادر از گل‌های وحشی دنیا در ایران/ خواص گل‌های وحشی را بشناسید
2021-04-18T11:07:57+04:30
۸ هزار گونه گیاه وحشی در کشور وجود دارد که بیش از هزار و ۵۰۰ گونه انحصاری یا اندمیک هستند اما اکثر این گیاهان در معرض خطر انقراض قرار دارند.

کاهش ۷ تا ۸ درصدی قیمت مسکن

 کاهش ۷ تا ۸ درصدی قیمت مسکن
2021-04-17T14:08:06+04:30
رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: قیمت مسکن از ابتدای سال بین ۷ تا ۸ درصد کاهش داشته است.

سیمرغ بهترین بازیگر پولی می‌رسد به ...!

 سیمرغ بهترین بازیگر پولی می‌رسد به ...!
2021-04-17T10:08:04+04:30
سریال‌های شبکه نمایش خانگی به‌واسطه طولانی‌تر بودن به نسبت یک فیلم سینمایی و درنتیجه استفاده از بازیگران بیشتر، بهتر ‌می‌توانند پذیرای بازیگران پولی باشند.

نفس‌تنگی بیمارستان‌ها؛ تعطیل کنید

 نفس‌تنگی بیمارستان‌ها؛ تعطیل کنید
2021-04-17T10:08:04+04:30
کمی در شهر قدم بزنید، هرجایی که فکرش را بکنید و نکنید باز است، جز اندک تعدادی از پاساژ‌ها و مراکز خرید، باقی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها مشغول فعالیت هستند و نهای...

میراث دولت روحانی «زمین سوخته» است

 میراث دولت روحانی «زمین سوخته» است
2021-04-17T09:41:14+04:30
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای روحانی دولت را با میلیاردها تومان قرض و خالی کردن خزانه و آسیب جدی به زیرساخت‌های تولید ملی تحویل دولت بعدی می‌دهد.

اینفوگرافیک| زمان نتیجه دهی هریک از تست های کرونا چقدر است؟

 اینفوگرافیک| زمان نتیجه دهی هریک از تست های کرونا چقدر است؟
2021-04-14T19:41:25+04:30
زمان بروز علایم کرونا بین 1 تا 14 روز است.

دومینوی بی‌تدبیری به جوجه تخم‌گذار یک‌روزه رسید

 دومینوی بی‌تدبیری به جوجه تخم‌گذار یک‌روزه رسید
2021-04-14T14:08:16+04:30
رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه بی‌برنامگی وزارت جهاد منجر به کاهش تولید جوجه یک‌روزه تخم‌گذار شده است، قاچاق جوجه یک‌روزه از کشور را رد...

درگیری لفظی مجری با مسئول دولتی

 درگیری لفظی مجری با مسئول دولتی
2021-04-14T11:01:28+04:30
برایتان متاسفم! شما مرغ و گوشت و میوه شب عید مردم را درست کردید؟! دهان مرا باز نکنید دیگر!

اینفوگرافیک | مناجات‌های شب‌های ماه رمضان را از کجا دنبال کنیم؟

 اینفوگرافیک | مناجات‌های شب‌های ماه رمضان را از کجا دنبال کنیم؟
2021-04-14T10:21:31+04:30
برنامه‌های امسال ماه مبارک رمضان در مدت زمان محدودتر، رعایت فاصله‌گذاری و حضور محدود جمعیت و تأکید بر استفاده از فضای مجازی برگزار خواهد شد.

شرط تک رقمی شدن مرگ‌های کرونایی/ هر ساعت ۱۲ ایرانی فوت می‌کنند

 شرط تک رقمی شدن مرگ‌های کرونایی/ هر ساعت ۱۲ ایرانی فوت می‌کنند
2021-04-14T10:21:31+04:30
آن طور که دست‌اندرکاران نظام سلامت کشور عنوان می‌کنند، اگر یک سوم جمعیت علیه کرونا واکسینه شوند، می‌توان امیدوار بود مرگ‌های روزانه تک رقمی شود.

خرابکاری در نطنز و حضور اسرائیل در مذاکرات وین/ موضع بایدن درباره‌ برجام را نتانیاهو تعیین می‌کند

 خرابکاری در نطنز و حضور اسرائیل در مذاکرات وین/ موضع بایدن درباره‌ برجام را نتانیاهو تعیین می‌کند
2021-04-13T19:47:56+04:30
خرابکاری در تأسیسات نطنز تلاش رژیم صهیونیستی برای ایفای نقش در مذاکرات بر سر احیای برجام بود؛ اکنون توپ در زمین دولت ایران است تا با واکنش نظامی-دیپلماتیک م...

شکست محمدرضا گلزار در شبکه نمایش خانگی

 شکست محمدرضا گلزار در شبکه نمایش خانگی
2021-04-13T14:54:39+04:30
چرا محمدرضا گلزار پس از تجربه اجرای «برنده باش»، با مسابقه اطلاعات عمومی‌اش در نمایش خانگی به خوبی دیده نشده است؟

اینفوگرافیک |هر ۱۷ ساعت یک میلیاردر جدید به دنیا اضافه می‌شود

 اینفوگرافیک |هر ۱۷ ساعت یک میلیاردر جدید به دنیا اضافه می‌شود
2021-04-13T11:21:31+04:30
ثروت میلیاردرهای جهان نسبت به سال ۲۰۲۰ ، ۸ تریلیون دلار افزایش داشته است.

اینفوگرافیک | افزایش ثروت ثروتمندان جهان در سایه کرونا

 اینفوگرافیک | افزایش ثروت ثروتمندان جهان در سایه کرونا
2021-04-13T11:08:08+04:30
در سال جدید هر ۱۷ ساعت یک میلیاردر جدید به دنیا اضافه شده است.

ظرفیت تجارت ۳۰۰ میلیارد دلاری با ۱۵ کشور همسایه را داریم/قرارداد با چین حرکت شطرنجی ایران است/اگر فشارها از روی اقتصاد ایران برداشته شود، فوران می‌کند

 ظرفیت تجارت ۳۰۰ میلیارد دلاری با ۱۵ کشور همسایه را داریم/قرارداد با چین حرکت شطرنجی ایران است/اگر فشارها از روی اقتصاد ایران برداشته شود، فوران می‌کند
2021-04-13T10:14:53+04:30
یحیی آل اسحاق : اگر فشارها از روی اقتصاد ایران برداشته شود، چون پایه‌های لازم را دارد، فوران می‌کند و در کوتاه ترین زمان، مشکلات مرتفع می‌شود.

چرا رئیس‌جمهور هشدارهای وزارت بهداشت را نمی‌پذیرد؟

 چرا رئیس‌جمهور هشدارهای وزارت بهداشت را نمی‌پذیرد؟
2021-04-12T11:41:24+04:30
مسئولیت افزایش مرگ و میرها با کیست؟
X فیلم جدید کلیپ جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)