میرنیوز

یک یادداشت و سه برداشت !

 یک یادداشت و سه برداشت ! 2021-02-24T09:51:37+03:30

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت : یادداشت دیروز نگارنده با عنوان «بُرد قطعی ما و باخت حتمی حریف» که به اقدام افتخار‌آمیز مجلس در تهیه و تصویب طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» اختصاص داشت و از تازه‌ترین بخش آن که توقف اجرای پروتکل الحاقی بود به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای ایران اسلامی یاد شده بود، بازتاب‌های گسترده و متفاوتی داشت. این بازتاب‌ها را با کمی اغماض می‌توان در سه طیف خلاصه کرد.

اول: رسانه‌های بیگانه نظیر دویچه وله، بی‌بی‌سی، صدای آمریکا، یورو نیوز‌، چند کانال تلویزیونی عرب‌زبان و‌... این رسانه‌ها مانند همیشه، آرزوهای برباد رفته خود را به خبر تبدیل کرده و با تحریف و تقطیع یادداشت اینجانب، از اختلاف در جبهه طرفداران انقلاب خبر داده بودند!... دروغ‌پراکنی، ماموریت تعریف‌شده این رسانه‌هاست و صد‌البته ما را با آنها کاری نیست!

دوم: برخی از سایت‌ها و رسانه‌های مدعی‌اصلاحات که آنها نیز با تحریف و تقطیع یادداشت مورد اشاره، کینه‌های خود را از مجلس یازدهم و اقدامات مردمی و انقلابی آن بیرون ریخته و  با تیترها و نوشته‌هایی نظیر «کنایه فلانی به مجلس یازدهم»‌، «مخالفت مدیر مسئول کیهان با اعتراض نمایندگان به توافق آژانس و سازمان انرژی اتمی» و‌... به میدان آمده بودند. این طیف بی‌آنکه بخواهند و بگونه‌ای ناشیانه علت اصلی عصبانیت خود از یادداشت نگارنده را فاش کرده بودند، مثلا که چرا نوشته بودم، نتیجه چالش هسته‌ای 8 ساله دولت یک معاهده «دو‌سر باخت» برای کشورمان بوده است. چرا نوشته‌ام، برجام نه فقط تحریم‌ها را لغو نکرده بلکه بر آن افزوده است. چرا نوشته بودم اگر بعد از خروج ترامپ از برجام، ما نیز برجام را در مقابل چشم همگان به آتش می‌کشیدیم، به یقین ادامه ماجرا به گونه‌ای متفاوت رقم می‌خورد، که نکردیم و نخورد! ... از این طیف هم انتظار دیگری نمی‌رفت و نمی‌رود، از کسانی که بیانات صریح حضرت امام(ره) را تحریف می‌کنند، چگونه می‌توان انتظار داشت که یادداشت یک نویسنده معمولی را تحریف نکنند؟!

سوم: در این طیف، شماری از نمایندگان انقلابی و متعهد مجلس شورای اسلامی جای دارند. در یادداشت کیهان آمده بود این عده از نمایندگان معترض همان‌هایی هستند که با الهام از نظر حکیمانه رهبر معظم انقلاب، طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» را تهیه و به تصویب رسانده‌اند و تاکید شده بود که طرح آنها، چالش هسته‌ای کشورمان را از معاهده«دو سر باخت» علیه کشورمان به یک معامله «دو سر بُرد» تبدیل کرده است (تأیید قاطع اقدام آنان).
برخی از نمایندگان محترم، توافق آژانس و سازمان انرژی اتمی ایران را با مفاد طرح قانونی «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» مغایر می‌دانستند و معتقد بودند، قید «ضبط برخی فعالیت‌ها طی 3 ماه و بدون آنکه این اطلاعات در اختیار آژانس قرار بگیرد» فرصت دادن به دشمن برای فرار از پیامدهایی است که در پی توقف اجرای پروتکل الحاقی با آن رو‌به‌رو می‌شود. نگارنده ضمن اشاره به این نکته که گنجاندن انتظار سه ماهه، ضروری نبوده و تاکید بر اینکه نگرانی مورد اشاره حق نمایندگان معترض است، آورده بودم «در توافق مورد اشاره، اجرای پروتکل الحاقی به سه ماه بعد موکول نشده است و اجرای این بخش از مصوبه مجلس مشروط به بازگشت حریف به تعهداتش نیست، بلکه ما به کاهش تعهداتمان مطابق آنچه در مصوبه مجلس آمده است ادامه می‌دهیم و اگر آمریکا و اروپا طی 3 ماه آینده همه تحریم‌ها را لغو کنند، به تعهداتمان باز می‌گردیم و اگر همچنان به نقض تعهدات خود ادامه دهند، ما نیز کاهش تعهداتمان را تا حذف تمامی آنها دنبال خواهیم کرد».
 همانگونه که ملاحظه می‌شود، در یادداشت کیهان اولاً نگرانی نمایندگان محترم ناشی از احساس مسئولیت آنان  دانسته شده است، ثانیاً از اقدام آنان در تهیه و تصویب طرح و مخصوصاً توقف اجرای پروتکل الحاقی با عنوان یک دستاورد بزرگ که باعث شده مسیر چالش هسته‌ای از باخت یکسره به بُرد یکسره تغییر کند یاد شده است و ثالثاً توضیح داده شده است که آنچه آنان را نگران کرده است در اجرای ماده موردنظر در طرح مجلس یعنی توقف اجرای پروتکل الحاقی تغییری ایجاد نمی‌کند.
البته درباره همراهی شورای عالی امنیت ملی با توافق یاد‌شده نیز سخنی به میان آمده بود که شرح آن را به بعد موکول می‌کنیم.
و اما، جان‌مایه یادداشت نگارنده این نکته (برگرفته از متن یادداشت) بود و هنوز هم هست که؛ « اختلاف پیش آمده به آسانی قابل حل بود و با پوزش از نمایندگان محترم مجلس، به این حجم از اعتراض نیازی نداشت. چرا؟! زیرا همانگونه که در صدر این نوشته آمده است، خودداری ایران از اجرای پروتکل الحاقی یکی از دستاوردهای بزرگ ما در چالش هسته‌ای نزدیک به دو دهه است. این نکته را به آسانی از سراسیمگی حریف و دست و پا زدنش برای پیشگیری از آن می‌توان فهمید. از این روی و همانگونه که دیروز رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان با ایشان تاکید فرمودند «این اختلاف‌نظرها [اختلاف برداشتی که مجلس از کار دولت دارد] قابل حل است و باید دو طرف، قضیه را با همکاری یکدیگر حل کنند و نباید اختلاف‌ها رها و یا تشدید شود که نشان‌دهنده دوصدایی باشد.» و اشاره کرده بودیم که « اعتراض علنی، آنهم در آن حجم که شاهد بودیم می‌توانست به اعتراض و درخواست بررسی در جلسه غیر‌علنی منتقل شود. نه اینکه مردم عزیز کشورمان نا‌محرم باشند! بلکه از آن روی که دشمنِ گوش‌خوابانیده با دستاویز قرار ‌دادن آن، اهمیت مثال‌زدنی دستاورد به دست آمده را که حاصل زحمات و هوشمندی خود نمایندگان محترم بوده است، کوچک جلوه ندهد». این نگاه دلسوزانه به ماجرا، انگیزه یادداشت مورد اشاره بود و اکنون نیز بر این باورم.

اخبار گروه سایر رسانه‌ها صرفا بازنشر اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار رسانه

اینفوگرافیک| زمان نتیجه دهی هریک از تست های کرونا چقدر است؟

 اینفوگرافیک| زمان نتیجه دهی هریک از تست های کرونا چقدر است؟
2021-04-14T19:41:25+04:30
زمان بروز علایم کرونا بین 1 تا 14 روز است.

دومینوی بی‌تدبیری به جوجه تخم‌گذار یک‌روزه رسید

 دومینوی بی‌تدبیری به جوجه تخم‌گذار یک‌روزه رسید
2021-04-14T14:08:16+04:30
رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه بی‌برنامگی وزارت جهاد منجر به کاهش تولید جوجه یک‌روزه تخم‌گذار شده است، قاچاق جوجه یک‌روزه از کشور را رد...

درگیری لفظی مجری با مسئول دولتی

 درگیری لفظی مجری با مسئول دولتی
2021-04-14T11:01:28+04:30
برایتان متاسفم! شما مرغ و گوشت و میوه شب عید مردم را درست کردید؟! دهان مرا باز نکنید دیگر!

اینفوگرافیک | مناجات‌های شب‌های ماه رمضان را از کجا دنبال کنیم؟

 اینفوگرافیک | مناجات‌های شب‌های ماه رمضان را از کجا دنبال کنیم؟
2021-04-14T10:21:31+04:30
برنامه‌های امسال ماه مبارک رمضان در مدت زمان محدودتر، رعایت فاصله‌گذاری و حضور محدود جمعیت و تأکید بر استفاده از فضای مجازی برگزار خواهد شد.

شرط تک رقمی شدن مرگ‌های کرونایی/ هر ساعت ۱۲ ایرانی فوت می‌کنند

 شرط تک رقمی شدن مرگ‌های کرونایی/ هر ساعت ۱۲ ایرانی فوت می‌کنند
2021-04-14T10:21:31+04:30
آن طور که دست‌اندرکاران نظام سلامت کشور عنوان می‌کنند، اگر یک سوم جمعیت علیه کرونا واکسینه شوند، می‌توان امیدوار بود مرگ‌های روزانه تک رقمی شود.

خرابکاری در نطنز و حضور اسرائیل در مذاکرات وین/ موضع بایدن درباره‌ برجام را نتانیاهو تعیین می‌کند

 خرابکاری در نطنز و حضور اسرائیل در مذاکرات وین/ موضع بایدن درباره‌ برجام را نتانیاهو تعیین می‌کند
2021-04-13T19:47:56+04:30
خرابکاری در تأسیسات نطنز تلاش رژیم صهیونیستی برای ایفای نقش در مذاکرات بر سر احیای برجام بود؛ اکنون توپ در زمین دولت ایران است تا با واکنش نظامی-دیپلماتیک م...

شکست محمدرضا گلزار در شبکه نمایش خانگی

 شکست محمدرضا گلزار در شبکه نمایش خانگی
2021-04-13T14:54:39+04:30
چرا محمدرضا گلزار پس از تجربه اجرای «برنده باش»، با مسابقه اطلاعات عمومی‌اش در نمایش خانگی به خوبی دیده نشده است؟

اینفوگرافیک |هر ۱۷ ساعت یک میلیاردر جدید به دنیا اضافه می‌شود

 اینفوگرافیک |هر ۱۷ ساعت یک میلیاردر جدید به دنیا اضافه می‌شود
2021-04-13T11:21:31+04:30
ثروت میلیاردرهای جهان نسبت به سال ۲۰۲۰ ، ۸ تریلیون دلار افزایش داشته است.

اینفوگرافیک | افزایش ثروت ثروتمندان جهان در سایه کرونا

 اینفوگرافیک | افزایش ثروت ثروتمندان جهان در سایه کرونا
2021-04-13T11:08:08+04:30
در سال جدید هر ۱۷ ساعت یک میلیاردر جدید به دنیا اضافه شده است.

ظرفیت تجارت ۳۰۰ میلیارد دلاری با ۱۵ کشور همسایه را داریم/قرارداد با چین حرکت شطرنجی ایران است/اگر فشارها از روی اقتصاد ایران برداشته شود، فوران می‌کند

 ظرفیت تجارت ۳۰۰ میلیارد دلاری با ۱۵ کشور همسایه را داریم/قرارداد با چین حرکت شطرنجی ایران است/اگر فشارها از روی اقتصاد ایران برداشته شود، فوران می‌کند
2021-04-13T10:14:53+04:30
یحیی آل اسحاق : اگر فشارها از روی اقتصاد ایران برداشته شود، چون پایه‌های لازم را دارد، فوران می‌کند و در کوتاه ترین زمان، مشکلات مرتفع می‌شود.

چرا رئیس‌جمهور هشدارهای وزارت بهداشت را نمی‌پذیرد؟

 چرا رئیس‌جمهور هشدارهای وزارت بهداشت را نمی‌پذیرد؟
2021-04-12T11:41:24+04:30
مسئولیت افزایش مرگ و میرها با کیست؟

شوخی بی‌مزه محدودیت‌های پیک چهارم

 شوخی بی‌مزه محدودیت‌های پیک چهارم
2021-04-12T10:08:11+04:30
هرچند سطح محدودیت‌های اعمال شده هیچ نسبتی با سنگینی موج چهارم کرونا ندارد اما همان‌ها هم در شهرهای بزرگ اجرایی نمی‌شود.

توجیه سلطنت‌طلبی در انگلیس با بی‌بی‌سی

 توجیه سلطنت‌طلبی در انگلیس با بی‌بی‌سی
2021-04-12T10:08:11+04:30
«بی‌بی‌سی با پول مالیات‌دهندگان بریتانیایی اداره می‌شود.» این اعتراف را بی‌بی‌سی فارسی درباره منبع تغذیه مالی شبکه‌های مختلف بی‌بی‌سی در خلال گزار...

خروج ۶۰ هزار میلیاردی از بورس

 خروج ۶۰ هزار میلیاردی از بورس
2021-04-12T09:41:25+04:30
با وجود ورود حدود ۱۰۰ هزار میلیاردتومان نقدینگی به بازار بورس در سال ۹۸ و نیمسال اول سال ۹۹، از مهر ۹۹ تا روز گذشته ۶۰ هزار میلیاردتومان آن از بازار خارج شد...

اینفوگرافیک |سال ۹۹ درآمد دولت از اخذ مالیات چقدر بود؟

 اینفوگرافیک |سال ۹۹ درآمد دولت از اخذ مالیات چقدر بود؟
2021-04-11T21:54:49+04:30
۱۹۲.۵ هزار میلیارد تومان مالیات در سال ۹۹ دریافت شده است.

هزینه عزا و عروسی آنلاین چند؟

 هزینه عزا و عروسی آنلاین چند؟
2021-04-11T10:14:38+04:30
کرونا تغییرات زیادی در زندگی ما ایجاد کرده که یکی از آن‌ها مراسم مختلف آنلاین است. هزینه این مراسم می‌تواند بین ۱۰۰ هزار تا ۵ میلیون تومان باشد که باتوجه به...

ابوالفضل را با زبان روزه راهی میدان شهادت کردم

 ابوالفضل را با زبان روزه راهی میدان شهادت کردم
2021-04-11T09:48:02+04:30
ابوالفضل در عملیات‌های بسیاری از جمله طریق‌القدس، فتح بستان، فتح‌المبین و شوش شرکت کرد و در پاکسازی منطقه شوش از ناحیه ریه و کتف هم مجروح شد.

خسارت ۶۷ هزار میلیاردی عاملان پیک چهارم به کشور

 خسارت ۶۷ هزار میلیاردی عاملان پیک چهارم به کشور
2021-04-11T09:48:02+04:30
به نظر می‌رسد در فروردین سال جاری نیز که مقررشده مشاغل سطح ۲، ۳ و ۴ در شهرهای قرمز کشور ۱۰ روز تعطیل شوند و برای شهرهای نارنجی نیز محدودیت‌هایی درنظر گرفته‌...

گزینه‌های ادامه وضع موجود

 گزینه‌های ادامه وضع موجود
2021-04-10T11:14:40+04:30
ظاهرا این‌بار دیگر شمایل پوششی بودن هم برای پاس‌کاری درباره کم‌کاری و توجیه اقدامات دولت در کار نیست و بعید است جهانگیری دیگر بتواند افکار عمومی را با این ن...

چرا «حاج قاسم» نام این مدافع حرم را تغییر داد؟!

 چرا «حاج قاسم» نام این مدافع حرم را تغییر داد؟!
2021-04-10T11:14:40+04:30
یکی از نفربرهای جنگی می آید و پیکر را می گذارند داخل آن تا بیاورند عقب و اشتباهی می‌برند به سمت دشمن. سریع هم اعلام می‌کنند و سرش را می بُرند و جشن می‌گیرند!

اینفوگرافیک |راهکارهای مقابله با اسهال و حالت تهوع ناشی از کرونا

 اینفوگرافیک |راهکارهای مقابله با اسهال و حالت تهوع ناشی از کرونا
2021-04-08T09:34:40+04:30
موز یا سیب پخته برای جلوگیری از اسهال ناشی از کرونا موثر است.

استنکاف احمدی‌نژاد از دستور رهبری در مذاکرات هسته‌ای

 استنکاف احمدی‌نژاد از دستور رهبری در مذاکرات هسته‌ای
2021-04-07T22:34:56+04:30
فرصت طلایی که احمدی‌نژاد از دست داد چه بود؟

فاجعه کرونایی چگونه رخ داد/ ستاد ملی کرونا پاسخگو باشد

 فاجعه کرونایی چگونه رخ داد/ ستاد ملی کرونا پاسخگو باشد
2021-04-07T11:28:09+04:30
کرونا برای چندمین بار به ماحمله کرد وهر بار تلفات زیادی دادیم. اما اینکه چرا درگیر فاجعه کرونایی شده ایم، سوالی است که باید ستاد ملی مقابله باکرونا پاسخگوی ...

آغاز ۱۴۰۰ با رونمایی از تحولی بزرگ در دکترین نیروی دریایی سپاه/ «نسل جدید شناورهای رزمی ایرانی» آماده مأموریت در آبهای بین‌المللی

 آغاز ۱۴۰۰ با رونمایی از تحولی بزرگ در دکترین نیروی دریایی سپاه/ «نسل جدید شناورهای رزمی ایرانی» آماده مأموریت در آبهای بین‌المللی
2021-04-07T08:34:39+04:30
تصاویر ماهواره‌ای از ساخت دو شناور جدید موشک‌انداز بر اساس طراحی موسوم به کاتاماران برای نیروی دریایی سپاه در بندر عباس و بوشهر خبر می‌دهد که این نیرو را آم...

دوربین مخفی| چینی‌ها اصفهان را هم گرفتند!

 دوربین مخفی| چینی‌ها اصفهان را هم گرفتند!
2021-04-06T20:54:37+04:30
چینی ها شهرهای ایران را گرفتند.

اینفوگرافیک |تاکنون چه تعداد واکسن کرونا وارد کشور شده است؟

 اینفوگرافیک |تاکنون چه تعداد واکسن کرونا وارد کشور شده است؟
2021-04-06T15:48:06+04:30
اینفوگرافیک تاکنون چه تعداد واکسن کرونا وارد کشور شده است؟ منتشر می شود.

۸ لطیفه اقتصادی در۸ سال

 ۸ لطیفه اقتصادی در۸ سال
2021-04-06T13:48:04+04:30
اظهاراتی مکررا ازسوی دولتی‌ها مطرح می‌شود که آمارها و ارقام نشان می‌دهد در اغلب شاخص‌های اقتصاد کلان دولت روحانی نه‌تنها ضعیف‌ترین عملکرد را داشته، بلکه اغل...

چرا هواپیماها نباید در گرمای شدید از زمین بلند شوند؟

 چرا هواپیماها نباید در گرمای شدید از زمین بلند شوند؟
2021-04-06T11:48:03+04:30
آیا می‌دانستید که هوا برای هواپیماهایی که می‌خواهند بلند شوند و به پرواز دربیایند می‌تواند خیلی گرم باشد و آنها را در این امر ناتوان کند؟ در این گزارش به تو...

رکود در بازار خودرو؛ احتمال کاهش و ریزش قیمت در بهار ۱۴۰۰/ نرخ دلار و عرضه بر بازار آزاد خودرو اثر دارد، نه تصمیم شورای رقابت

 رکود در بازار خودرو؛ احتمال کاهش و ریزش قیمت در بهار ۱۴۰۰/ نرخ دلار و عرضه بر بازار آزاد خودرو اثر دارد، نه تصمیم شورای رقابت
2021-04-05T18:41:33+04:30
رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو با اعلام اینکه فعلا بازار خودرو در رکود به سر می‌برد، گفت: متقاضیان برای خرید خودرو منتظر کاهش قیمت ارز هست...

«هتل‌های کپسولی» در انبار خاک می‌خورند

 «هتل‌های کپسولی» در انبار خاک می‌خورند
2021-04-05T11:41:22+04:30
حدود یک سال از واردات هتل‌های کپسولی به ایران می‌گذرد، اما از آن‌ها نه در فرودگاه‌ها اثری دیده می‌شود و نه در شهرهایی که قرار بود مستقر شوند. حالا مدیر گردش...
X فیلم جدید کلیپ جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)