میرنیوز

هر آنچه که باید درباره اندروید ۱۲ بدانید

 هر آنچه که باید درباره اندروید ۱۲ بدانید 2021-02-22T09:11:30+03:30

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم به نقل ازباشگاه خبرنگاران، این روزها همه جا صحبت از سیستم عامل جدید اندروید یعنی اندروید 12 بوده که قرار است بسیار متفاوت باشد. گوگل در حال آماده‌سازی سیستم عاملی است که نه تنها ویژگی‌های جدیدی دارد، بلکه ویژگی‌های خوب و مفید گذشته خود را بهبود بخشید و توسعه می‌دهد. پس از اینکه به تازگی اخبار سیستم عامل جدید اندروید 12 به بیرون درز کرد، گوگل اعلام کرد که کار خود را شروع کرده و اندروید 12 را در بازه زمانی مورد نظرش معرفی می‌کند. گوگل احتمالا یک نسخه بتا عمومی را در رویداد I / O به نمایش می‌گذارد. سیستم عامل جدید نشانه‌هایی از بهترین کاربردهای موجود در سیستم عامل مانند رابط One UI سامسونگ را در آن تقویت کرده است.

تاریخ انتشار اندروید 12

گوگل تاریخ عرضه رسمی این سیستم عامل را 2 سپتامبر 2021 اعلام کرده است. همچنین تاریخ انتشار پیش نمایش اندروید 12 را 18 فوریه 2021 اعلام کرده است. گوگل نسخه‌های اندروید 7 تا 9 را در ماه آگوست منتشر کرد، سپس نسخه اندروید 10 و اندروید 11 فعلی را به ماه سپتامبر منتقل کرد و به ترتیب در 3 و 8 سپتامبر آن‌ها را منتشر کرد. با توجه به این الگو تاریخ عرضه اندروید 12 برای مصرف کنندگان باید 2 سپتامبر باشد، زیرا گوگل خود ماه اوت را به عنوان آخرین بازه بتا ثابت اندروید 12 معرفی می‌کند.

گوگل در حال حاضر پیش نمایش جدیدترین نسخه سیستم عامل تلفن همراه خود را دارد، جایی که بیشتر ویژگی‌های جدید برای آزمایش آماده می‌شوند و بعدا در بهار برای عموم مردم منتشر می‌شود. سال گذشته پیش نمایش توسعه دهنده اندروید 11 را در روز 19 فوریه منتشر شد. با این الگو پیش نمایش اندروید 12 در تاریخ 18 فوریه برای توسعه دهندگان منتشر می‌شود.

نحوه نصب نسخه بتا پیش نمایش سیستم عامل Android 12

1) نسخه بتا Android 12 را برای گوشی‌های Pixel 5 ، Pixel 4a ، Pixel 4a (5G) ، Pixel 4 ، Pixel 3a ، Pixel 3a XL ، Pixel 3 یا Pixel 3 XL دانلود کنید.

2) نرم افزار Sideload را دانلود کرده و به روزرسانی Android 12 را روی تلفن Pixel خود نصب کنید تا نسخه بتای جدید روی تلفن شما نصب شود.

3) با انجام پیش نمایش Android 12، می‌توانید همزمان از سیستم عامل Android 11 استفاده کنید.

ویژگی های جدید سیستم عامل اندروید 12

یک ویژگی جدید درج محتوای است که به شما امکان می‌دهد متن ساده و مدل دار را برای علامت‌گذاری، تصاویر، فیلم‌ها، فایل‌های صوتی و سایر موارد از یک برنامه به برنامه دیگر بدون توجه به اینکه منبع از کلیپ بورد، صفحه کلید یا کشیدن و رها کردن ساده است، کپی کنید. بین رابط کاربر برنامه‌های تقسیم صفحه است. گوگل همچنین در حال کار بر روی اصلاح حالت تقسیم صفحه در سطح سیستم برای اندروید 12 است. این امر به شما امکان می‌دهد تجربه چند وظیفه‌ای بهتر و بصری‌تری را در گوشی خود تجربه کنید.

به جای باز کردن یک برنامه و سپس فعال کردن حالت تقسیم صفحه نمایش برای آن برنامه از طریق نمای اخیر، کاربران می‌توانند دو برنامه را در وظایف گروه بندی کنند و سپس به سرعت این جفت‌ها را راه‌اندازی کنند یا بین یک جفت برنامه و یک برنامه واحد جابجا شوند. اندروید 12 همچنین به افراد امکان می‌دهد تا از نمای اخیر به راحتی دو برنامه را جفت کنند. هنگامی که از چنین جفت برنامه‌ای استفاده می‌کنید، تقسیم کننده بین دو برنامه دارای ویژگی پاداش خواهد بود. با کشیدن آن باز هم اندازه هر دو برنامه تغییر می‌کند اما وقتی روی آن دو بار ضربه بزنید، دو برنامه فعال به سرعت موقعیت‌های خود را عوض می‌کنند.

رابط اعلان‌های جدید اندروید 12

مفهوم طراحی گوگل نشان داد که UI اعلانات جدیدی در اندروید 12 تعبیه کرده است که با رنگ بژ روشن مشخص می‌شود و جای اعلان فعلی را می‌گیرد. اگر حالت تاریک فعال باشد ممکن است رنگ آن تغییر کند. گوشه‌های گرد هر اعلان به راحتی قابل مشاهده است. گوگل تعداد آیکون‌های تنظیمات سریع را از شش به چهار کاهش داده است و با گسترش پنل اعلان، این نمادها ظاهر می‌شوند.

آیکون‌ها بیشتر از حد معمول هستند زیرا تعداد آیکون‌های کمتری استفاده می‌شود. موقعیت‌های تاریخ و ساعت در قسمت جلوی نمایشگر عوض شده‌اند و در گوشه بالا سمت راست نشانگرهای جدیدی برای حفظ حریم خصوصی وجود دارد. با ضربه زدن روی این آیکون‌ها دقیقا مشخص می‌شود که کدام برنامه‌ها از میکروفون و دوربین گوشی شما استفاده می‌کنند. نماد سنسورهای خاموش در تنظیمات سریع به کاربر امکان می‌دهد تا با یک ضربه تمام حسگرهای تلفن خود را خاموش و غیرفعال کند. برای دیدن این نماد، باید منوی Developer options فعال شود.

یک ابزارک مکالمه پیام‌های کاربران، تماس‌های از دست رفته و موارد دیگر را نشان می‌دهد. به دلیل کوچک بودن، ویجت فقط قادر است هر بار یک مورد را نشان دهد. همچنین استفاده از نمادهای دوربین و میکروفون در نمایشگر جلویی که هنگام استفاده از دوربین و میکروفون باید دیده شوند، اجباری خواهد بود. شاید به یاد بیاورید که اپل چیزی مشابه با iOS 14.2 اضافه کرده بود. یک نقطه کوچک سبز در سمت راست بالای نمایشگر آیفون به این معنی است که یک برنامه از دوربین گوشی استفاده می‌کند در حالی که یک نقطه نارنجی نشان می‌دهد یک برنامه از میکروفون آیفون استفاده می‌کند.

ویژگی خواب زمستانی برنامه جدید در اندروید 12

با پیشرفت ویژگی‌های جدید اندروید 12، ممکن است Google روی سیستم خواب زمستانی برنامه‌ها کار کند. این ویژگی به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا هنگام عدم استفاده از آن‌ها، فضای ذخیره‌سازی بیشتری به گوشی بدهند.

حالت جدید یک دست و حرکت ناوبری با دو ضربه در اندروید 12

حرکت دو ضربه‌ای که برای اندروید 11 شایعه شده بود، اکنون به اندروید 12 راه یافته و جایگزین ویژگی منقضی شده فشار Active Edge شده است که این ویژگی درPixel 4a ، Pixel 4a 5G و Pixel 5 یافت نمی‌شود. کاربران پیکسل برای فعال کردن دستیار، گرفتن عکس از صفحه، کنترل پخش رسانه، پایین آوردن نوار اعلان، باز کردن برنامه‌های اخیر و سایر دستورات قابل برنامه‌ریزی از این ویژگی استفاده کنند و یا در صورت عدم نیاز می‌توانند آن را غیرفعال کنند.

این به احتمال زیاد در زمره ویژگی‌های کاربر محور این سیستم عامل خواهد بود که در جریان رویداد Google I / O در بهار معرفی می‌شود. علاوه بر این، در حال حاضر یک حالت با یک دست فعال است که عناصر رابط را از طریق انگشت شست شما به پایین منتقل می‌کند، مشابه Reachability اپل، نیز در تلفن‌های اندرویدی تعبیه خواهد شد.

زمان عرضه اندروید 12 برای گوشی‌های مختلف

گوشی‌های Samsung Galaxy: نسخه بتا در اکتبر، نسخه اصلی در دسامبر

گوشی‌های LG: از ژانویه

گوشی‌های OnePlus : نسخه بتا در سپتامبر، نسخه اصلی در اکتبر

گوشی‌های Motorola: نسخه بتا در سپتامبر، نسخه اصلی در ژانویه

گوشی‌های Nokia: از اکتبر 2021

گوشی‌های Oppo ، vivo ، Realme : در سه ماهه آخر سال 2021

گوشی‌های Sony: دسامبر

 

اخبار گروه سایر رسانه‌ها صرفا بازنشر اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار رسانه

آمبولی ریوی چیست و چه علائمی دارد؟

 آمبولی ریوی چیست و چه علائمی دارد؟
2021-03-08T09:49:50+03:30
فوق تخصص ریه گفت: آمبولی به دلیل لخته خونی اتفاق می‌افتد که معمولا از پا‌ها حرکت کرده و به سمت عروق ریوی حرکت می‌کند.

شهرفروشی دوبرابری

 شهرفروشی دوبرابری
2021-03-08T09:36:21+03:30
طبق اطلاعات موجود در بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران، مدیران شهری برای سال آینده، روی ۳۰۰ میلیارد جرینگی حاصل از چشم‌پوشی از تخلفات ساختمانی هم حساب کرده‌...

رشد ۴۸ درصدی درآمد پست با کرونا

 رشد ۴۸ درصدی درآمد پست با کرونا
2021-03-08T09:36:20+03:30
براساس آخرین گزارش شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، مجموع درآمد این شرکت از سرویس‌های مختلف ارسال مرسوله‌های پستی در ۱۱ماهه امسال به هزار و ۶۵۹میلیارد تومان رس...

اختلاف سفری ستاد و نمکی و روحانی!

 اختلاف سفری ستاد و نمکی و روحانی!
2021-03-07T10:09:41+03:30
طبق آخرین گزارش وزارت بهداشت، در ٢۴ ساعت منتهی به روز شنبه ١۶ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۲۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور ش...

اشتهای ناتمام بانک‌ها در حبس املاک

 اشتهای ناتمام بانک‌ها در حبس املاک
2021-03-07T09:56:25+03:30
بالا بودن دارایی‌های غیرضرور و مازاد بانک‌ها نشان می‌دهد که منابع بانکی به‌جای تسهیلات در شرکت‌ها و بنگاه‌های غیراقتصادی و عمدتا سوداگر محبوس شده‌اند.

۴ خودرویی که به راحتی قابل سرقت هستند

 ۴ خودرویی که به راحتی قابل سرقت هستند
2021-03-06T14:56:25+03:30
در این خبر خودرو‌هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که ایمنی آن‌ها بسیار پایین هستند.

انتقاد رهبر انقلاب از وضعیت سخت معیشت مردم در آستانه شب عید/ چرا دولتی ها فقط تماشاچی مشکلات و گرانی‌ها هستند؟

 انتقاد رهبر انقلاب از وضعیت سخت معیشت مردم در آستانه شب عید/ چرا دولتی ها فقط تماشاچی مشکلات و گرانی‌ها هستند؟
2021-03-06T14:29:51+03:30
گرانی‌ها و معیشت سخت مردم در کنار جزیره‌ای عمل کردن دولت باعث شده اقتصاد همچنان آشوب وار باشد و این موضوع مورد انتقاد رهبر انقلاب قرار گرفت و ایشان گفتند مش...

کاهش شکاف درآمدی با مدل جدید افزایش حقوق کارمندان

 کاهش شکاف درآمدی با مدل جدید افزایش حقوق کارمندان
2021-03-06T08:56:22+03:30
بر پایه مصوبه پیشنهادی کمیسیون تلفیق حقوق‌های کمتر از ۱۰ میلیون تومان در سال آینده ۲۵ درصد افزایش می‌یابد، اما حقوق‌های بالاتر از این رقم ۵/ ۲ میلیون تومان ...

کدام گروه خونی نسبت به کرونا حساس‌تر است؟

 کدام گروه خونی نسبت به کرونا حساس‌تر است؟
2021-03-06T08:56:22+03:30
محققان در بررسی‌های خود دریافتند که چرا گروه خونی افراد در خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ تاثیرگذار است.

آغاز مرحله دوم کارآزمایی بالینی کووایران با ۴۰۰-۳۰۰ نفر/ تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن در فروردین ۱۴۰۰

 آغاز مرحله دوم کارآزمایی بالینی کووایران با ۴۰۰-۳۰۰ نفر/ تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن در فروردین ۱۴۰۰
2021-03-03T19:22:58+03:30
الان باید مرحله دوم روی ۴۰۰-۳۰۰ نفر برای سنجش میزان تاثیرگذاری و اثربخشی واکسن کار شود. درخواست آغاز و انجام مرحله دوم کارآزمایی بالینی داده شده است و به مح...

آب جوی آمد و غلام ببُرد!

 آب جوی آمد و غلام ببُرد!
2021-03-03T10:43:13+03:30
برخی از دولتمردان اعلام کرده‌اند که از بی‌تفاوتی FATF نسبت به پولشویی‌های کلان آمریکا و اروپا باخبرند و در مقابل این پرسش که پس چرا این همه برای تصویب آن اص...

۷ سال در ساخت مسکن عقب هستیم/ طرح‌های مجلس تاثیر زیادی بر کاهش قیمت مسکن دارد

 ۷ سال در ساخت مسکن عقب هستیم/ طرح‌های مجلس تاثیر زیادی بر کاهش قیمت مسکن دارد
2021-03-02T13:16:27+03:30
رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: حداقل به اندازه ۷ سال در ساخت مسکن عقب هستیم. دولت ۷ سال مدام وعده ساخت مسکن داد اما در عمل هیچ خانه‌ای ساخته نشد.

از لفاظی تا التماس کشورهای اروپایی برای خرید قطعات تراکتور ایران/ صادرات ۶۶۰ میلیارد تومانی تراکتورسازی

 از لفاظی تا التماس کشورهای اروپایی برای خرید قطعات تراکتور ایران/ صادرات ۶۶۰ میلیارد تومانی تراکتورسازی
2021-03-02T13:03:15+03:30
مدیرعامل هلدینگ تراکتورسازی تبریز گفت:‌ کشورهای اروپایی گفتند پول به حساب ما واریز کنید اما تعهد نمی‌دهیم تا چند سال دیگر قطعه به شما بدهیم و به خاطر تحریم ...

بودجه نوسازی حمل‌ونقل کجاست؟

 بودجه نوسازی حمل‌ونقل کجاست؟
2021-03-02T09:56:33+03:30
با در نظر گرفتن بودجه ۲۱ هزار و ۲۳۱ میلیارد تومانی بخش حمل‌ونقل در سال آینده، رقم در نظر گرفته شده برای نوسازی ناوگان حدود ۲.۳درصد از کل این بودجه خواهد بود.

رونویسی واعظی از روحانی در اعتراف به نقش دولت در گرانی ارز

 رونویسی واعظی از روحانی در اعتراف به نقش دولت در گرانی ارز
2021-03-01T11:25:03+03:30
اعتراف واعظی به دست داشتن دولت در افزایش نرخ ارز، مطلب جدیدی نیست بلکه حسن روحانی پیش از رئیس دفترش، به این موضوع اشاره کرده بود.

رها سازی بازارگوشت درشب عید!

 رها سازی بازارگوشت درشب عید!
2021-03-01T08:58:13+03:30
دو هفته‌ای از وعده ۴۸ساعته کارگروه تنظیم بازار و کاهش قیمت گوشت می‌گذرد و قیمت‌ها همچنان گران است. روند گرانی‌ها این نگرانی را ایجاد کرده است که آیا دولت را...

شب‌های عید مافیا

 شب‌های عید مافیا
2021-03-01T08:44:49+03:30
در سال‌های اخیر با خروج دولت از تنظیم بازار میوه، تنظیم بازار به طور کامل به دست دلالان و واسطه‌هایی افتاده که سازمان تعزیرات و حمایت نیز حریفشان نیستند.

«چوب خط » شما پر شده آقای ژوله/ چشمان بسته مدیران مصلحت باز

 «چوب خط » شما پر شده آقای ژوله/ چشمان بسته مدیران مصلحت باز
2021-02-28T14:18:22+03:30
امیر مهدی ژوله با گذاشتن پستی در اینستاگرام و عذرخواهی مصنوعی و گویا دستوری، از حضور خود در سریال «چوب خط» شبکه سوم سیما خبر داده است.

تبعیض بین مردم و هنرمندان؛ معافیت مالیاتی هنرمندان ۱۶ میلیون، کارمندان ۴ میلیون تومان!

 تبعیض بین مردم و هنرمندان؛ معافیت مالیاتی هنرمندان ۱۶ میلیون، کارمندان ۴ میلیون تومان!
2021-02-28T10:11:39+03:30
مجلس شورای اسلامی هفته گذشته صاحبان خانه‌ها و خودرو‌های لوکس و اینفلوئنسر‌ها را مشمول مالیات کرد.

قیمت لبنیات از اول سال ۵۴۵ بار تغییر کرد!

 قیمت لبنیات از اول سال ۵۴۵ بار تغییر کرد!
2021-02-28T09:58:12+03:30
انواع محصولات لبنی طی امسال ۵۴۵ مرتبه تغییر قیمت را تجربه کرده‌اند و هر کدام از مسئولان دلایلی برای این افزایش قیمت‌ها عنوان می‌کنند.

دور سفر نوروزی را خط بکشید

 دور سفر نوروزی را خط بکشید
2021-02-28T09:04:57+03:30
از طرفی شرایط مسافرت در نوروز ۱۴۰۰ اعلام می‌شود و از طرف دیگر زمزمه‌هایی مبنی بر ممنوعیت مسافرت‌های نوروزی به گوش می‌رسد. سردرگمی‌ای که درنهایت چه مادی و چه...

داستان سراوان

 داستان سراوان
2021-02-27T23:05:09+03:30
این بار نه‌تنها در تهران که حتی در شهر سراوان هم بسیاری نمی‌دانند واقعا در نقطه صفر مرزی در «شمسر» چه اتفاقی افتاده است؟ حالا آنچه بیش از همه چیز ...

حضرت محمد(ص) خط قرمز همه مسلمانان است/ آشوبگران بدنبال اهداف ضدامنیتی هستند

  حضرت محمد(ص) خط قرمز همه مسلمانان است/ آشوبگران بدنبال اهداف ضدامنیتی هستند
2021-02-27T15:58:16+03:30
اتفاقات اخیر در سراوان استان سیستان و بلوچستان باعث شد تا علمای اهل سنت سراسر کشور در مصاحبه‌های جداگانه، هم جسارت نسبت به حضرت رسول و هم حمله اشرار به یک ‌...

چاهی که «سعادتمند»‌ها برای فوتبال کنده‌اند!

 چاهی که «سعادتمند»‌ها برای فوتبال کنده‌اند!
2021-02-27T10:24:59+03:30
مهاجم استقلال در حالی به بهانه سه برابر نشدن قراردادش در تمرینات شرکت نمی‌کند که نهاد‌های قضایی باید با مدیرانی مانند احمد سعادتمند که دوره گذشته با امضای ق...

ریاض در مسیر کودتای امریکایی

 ریاض در مسیر کودتای امریکایی
2021-02-27T10:11:29+03:30
جاه‌طلبی‌ها، خشونت‌ها و اقدامات به شدت شتابزده بن‌سلمان در این چند سال نمایی بسیار کوچک از وضعیت پادشاهی او را به نمایش درآورد و به نظر می‌رسد که برخی از اس...

دوباره توهم ذخایر ۱۵۰ میلیارد دلاری!

 دوباره توهم ذخایر ۱۵۰ میلیارد دلاری!
2021-02-27T09:58:11+03:30
اول بار کمیجانی، یک مقام بانک مرکزی و سپس نوبخت، معاون روحانی، توهم زدند که ۱۰۰ و ۱۵۰ میلیارد دلار از ذخایر ایران پس از برجام آزاد شد! این توهم حالا دوباره ...

مورد عجیب بیمارستان‌های خصوصی در دل بیمارستان‌های دولتی!

 مورد عجیب بیمارستان‌های خصوصی در دل بیمارستان‌های دولتی!
2021-02-27T09:58:11+03:30
هنگام بیماری وقتی که بخواهیم برای درمان به بیمارستان برویم، دو راه داریم؛ یا بیمارستان خصوصی را با هزینه‌های گرانش انتخاب کنیم و در عوض خدمات سریع‌تر یا این...

حضرت محمد(ص) خط قرمز همه مسلمانان است/ آشوبگران بدنبال اهداف ضدامنیتی هستند

 حضرت محمد(ص) خط قرمز همه مسلمانان است/ آشوبگران بدنبال اهداف ضدامنیتی هستند
2021-02-27T09:44:54+03:30
اتفاقات اخیر در سراوان استان سیستان و بلوچستان باعث شد تا علمای اهل سنت سراسر کشور در مصاحبه‌های جداگانه، هم جسارت نسبت به حضرت رسول و هم حمله اشرار به یک ‌...

شگرد جدید؛ با ۵۰۰ هزار تومان سهام بورسی را مثبت کنید!

 شگرد جدید؛ با ۵۰۰ هزار تومان سهام بورسی را مثبت کنید!
2021-02-24T09:51:37+03:30
فراز و نشیب های بازار بورس، جولانگاهی برای سودجویانی شده که حالا هر سیگنال بورسی را به قیمت ۵۰۰ هزار تومان می فروشند.

یک یادداشت و سه برداشت !

 یک یادداشت و سه برداشت !
2021-02-24T09:51:37+03:30
مدیر مسئول روزنامه کیهان نوشت: یادداشت دیروز نگارنده با عنوان «بُرد قطعی ما و باخت حتمی حریف» بازتاب‌های گسترده و متفاوتی داشت. این بازتاب‌ها را ب...