میرنیوز

سرعت اینترنت موبایل در ایران سقوط کرد/ پرسرعت‌ترین‌ها در دنیا

 سرعت اینترنت موبایل در ایران سقوط کرد/ پرسرعت‌ترین‌ها در دنیا 2021-01-23T14:16:53+03:30

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم به نقل از مهر، وب سایت Speedtest.comجدیدترین گزارش خود از سرعت اینترنت کشورهای مختلف جهان در آخرین ماه 2020 میلادی (دسامبر) را منتشر کرده است.

طبق این گزارش در ماه دسامبر 2020 متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در جهان 47.20 و آپلود آن 12.67 مگابیت بر ثانیه بوده است. از سوی دیگر متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت جهان 96.43 و سرعت آپلود آن 52.31 مگابیت بر ثانیه بوده است.

رشد یک پله‌ای اینترنت ثابت و سقوط 4 پله‌ای اینترنت موبایل ایران

طبق این گزارش سرعت اینترنت موبایل ایران نسبت به ماه نوامبر 4 پله سقوط کرده در رده 88 قرار دارد. سرعت دانلود اینترنت موبایل 25.30 و سرعت آپلود آن 11.39 مگابیت برثانیه است. در ماه نوامبر سرعت دانلود اینترنت موبایل ایران 25.64 مگابیت برثانیه بود.

این در حالی است که رتبه ایران در اینترنت ثابت یک پله رشد کرده و با سرعت دانلود 18.33 و آپلود 11.13 مگابیت بر ثانیه به رتبه 136 رسیده است. در ماه گذشته سرعت اینترنت ثابت ایران 17.84 مگابیت بر ثانیه بود.

سقوط یک پله‌ای اینترنت موبایل امارات متحده و کره جنوبی

در فهرست رده بندی کشورهایی با بالاترین سرعت اینترنت موبایل جهان قطر با دو پله رشد در مقام اول قرار دارد. سرعت اینترنت موبایل این کشور 178.01 مگابیت بر ثانیه است.

امارات متحده عربی که در ماه نوامبر در صدر این فهرست قرار داشت یک پله سقوط کرده و با سرعت 177.52 مگابیت در رده دوم قرار دارد. کره جنوبی نیز یک پله سقوط کرده و با سرعت اینترنت موبایل 169.03 مگابیت بر ثانیه در رده سوم قرار دارد. اما چین و استرالیا مانند ماه گذشته رتبه‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده‌اند. سرعت اینترنت موبایل چین 155.89 و استرالیا 112.68 مگابیت بر ثانیه ثبت شده است.

در رده ششم کویت با سرعت اینترنت 110.59 مگابیت بر ثانیه قرار دارد که در مقایسه با ماه گذشته، 5 پله صعود کرده است. در رده هفتم نیز عربستان سعودی با سرعت اینترنت 109.48 مگابیت بر ثانیه قرار دارد.

این در حالی است که رتبه‌های هشتم، نهم و دهم به ترتیب به نروژ (105.79 مگابیت بر ثانیه)، هلند (100.98 مگابیت بر ثانیه) و کانادا (97.39 مگابیت بر ثانیه) اختصاص یافته است. در فهرست کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل نروژ و هلند هر کدام 2 پله و کانادا یک پله سقوط کرده‌اند.

سرعت اینترنت ثابت تایلند بالاتر از سنگاپور و هنگ کنگ

در رده بندی کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت ثابت تغییر جالبی دیده می‌شود. سنگاپور و هنگ کنگ پس از ماه‌ها صدر نشینی در فهرست هرکدام یک پله سقوط کرده‌اند. این در حالی است که تایلند با ارائه اینترنت ثابت با سرعت 308.35 مگابیت بر ثانیه و 2 پله رشد در مقام اول قرار دارد.

در رتبه‌های دوم و سوم به ترتیب سنگاپور (245.31 مگابیت بر ثانیه) و هنگ کنگ (226.80 مگابیت بر ثانیه) قرار دارند. رومانی با 3 پله رشد در رتبه چهارم قرار دارد. سرعت اینترنت ثابت این کشور 190.60 مگابیت بر ثانیه است. سوئیس و دانمارک مانند ماه گذشته به ترتیب در رده‌های پنجم و ششم قرار دارند. در آخرین ماه 2020 میلادی سرعت اینترنت ثابت سوئیس 188.88 و دانمارک 185.36 مگابیت بر ثانیه بوده است.

در رده‌های هفتم و هشتم مجارستان و فرانسه قرار دارند. مجارستان 3 و فرانسه یک پله در این فهرست رشد کرده‌اند. سرعت اینترنت ثابت آنها نیز به ترتیب 183.29 و 178.87 مگابیت بر ثانیه بوده است.

در رتبه نهم این فهرست موناکو با سرعت اینترنت 175.52 مگابیت بر ثانیه قرار دارد که در مقایسه با ماه قبل 5 پله سقوط کرده است. ایالات متحده آمریکا نیز با سرعت 173.67 مگابیت بر ثانیه در رتبه دهم فهرست قرار دارد که نسبت به ماه قبل یک پله رشد کرده است.

 

اخبار گروه سایر رسانه‌ها صرفا بازنشر اخبار سایت‌ها و خبرگزاری‌هاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار رسانه

راکت‌ مشهور ایرانی در دوران دفاع مقدس با «نقطه‌زنی» بازگشت/ برد «فجر ۵»؛ کابوس بزرگ اسرائیل و آمریکا دو برابر شد

 راکت‌ مشهور ایرانی در دوران دفاع مقدس با «نقطه‌زنی» بازگشت/ برد «فجر ۵»؛ کابوس بزرگ اسرائیل و آمریکا دو برابر شد
2021-06-12T11:52:07+04:30
از راکت‌های ۱۲۲ میلیمتری سری گراد تا «فجر» ۳۳۳ میلیمتری، بخش مهمی از توان توپخانه‌ای کشورمان در بخش راکت‌ها را تشکیل می‌دهند که این مدلهای مشهور ت...

تاکنون یک خانه خالی هم به سازمان مالیاتی معرفی نشده است

 تاکنون یک خانه خالی هم به سازمان مالیاتی معرفی نشده است
2021-06-12T11:38:56+04:30
در حالی که وزیر راه و شهرسازی از معرفی یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی خبر می دهد، معاون حقوقی این سازمان گفت: تا کنون سامانه اسکان هی...

بررسی ۱۰۴ گل رونالدو برای رسیدن به رکورد دایی/ کریس به چه تیم‌هایی بیشتر گل زده؟

 بررسی ۱۰۴ گل رونالدو برای رسیدن به رکورد دایی/ کریس به چه تیم‌هایی بیشتر گل زده؟
2021-06-12T11:38:56+04:30
کریستیانو رونالدو تنها ۵ گل تا رکورد علی دایی فاصله دارد ولی سوال اینجاست که کریستیانو این گل‌ها را چگونه و در کدام بازی‌ها به ثبت رسانده است.

تشکیل کمیته صیانت از اخلاق برای انتخابات

 تشکیل کمیته صیانت از اخلاق برای انتخابات
2021-06-09T15:25:13+04:30
جمعی از جوانان در فضای مجازی «کمیته صیانت از اخلاق» برای انتخابات تشکیل دادند

کمیته صیانت از اخلاق

 کمیته صیانت از اخلاق
2021-06-09T14:58:32+04:30
جمعی از جوانان در فضای مجازی «کمیته صیانت از اخلاق» برای انتخابات تشکیل دادند

قطار گرانی‌ها همچنان پیش می‌رود

 قطار گرانی‌ها همچنان پیش می‌رود
2021-06-08T10:02:20+04:30
با وجود تأکید رئیس‌جمهور بر عدم افزایش قیمت کالا‌ها در روز‌های پایانی دولت، قطار گرانی‌ها همچنان پیش می‌رود و گرانی ۲۵ درصدی قیمت مصوب مواد شوینده جدیدترین ...

تا هر دو دروغ گفته باشیم!

 تا هر دو دروغ گفته باشیم!
2021-06-07T09:15:35+04:30
آقای مهرعلیزاده در پایان چند بیت شعر هم به زبان آذری خواند که اهانت به تمامی مردم ایران و مخصوصاً هموطنان غیور و شریف آذری‌زبان بود.

روز انتخابات برای امام مثل روز عید بود

 روز انتخابات برای امام مثل روز عید بود
2021-06-03T16:42:13+04:30
حاج‌آقا رحیمیان از روحانیان وارسته‌ای است که حدود ۲۵ سال از دوران تبعید نجف تا زمان ارتحال همراه امام خمینی بوده و بعد از آن در دفتر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ...

‌‌ رقابت نامزد‌ها برای بالا کشیدن یارانه ها!

 ‌‌ رقابت نامزد‌ها برای بالا کشیدن یارانه ها!
2021-06-02T09:15:42+04:30
روز‌های ابتدایی تبلیغات انتخاباتی، برخی نامزد‌ها در شعار‌های خود که قاعدتاً متأثر از شرایط اقتصادی حاکم بر کشور است، با وعده گشایش‌های اقتصادی آغاز کردند.

مزایای اعمال مراقبت‌های الکترونیکی برای محکومین دارای شرایط/ افزایش چشمگیر استفاده از پابند الکترونیکی

 مزایای اعمال مراقبت‌های الکترونیکی برای محکومین دارای شرایط/ افزایش چشمگیر استفاده از پابند الکترونیکی
2021-06-02T09:02:27+04:30
یکی از اقدامات ویژه قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها در دوره تحول، افزایش استفاده از سامانه‌های نظارت و مراقبت الکترونیکی است. پابند الکترونیکی یکی از این سامان...

زخم بیماران پروانه‌ای عمیق‌تر می‌شود

 زخم بیماران پروانه‌ای عمیق‌تر می‌شود
2021-06-02T09:02:27+04:30
هر روز و هر ساعتی که می‌گذرد و پانسمان به بیماران پروانه‌ای نمی‌رسد، زخم‌های آنها عمیق‌تر می‌شود و بیشتر درد خواهند کشید. وزارت بهداشت هم این را می‌داند اما...

بخاطر درس نخواندن فرزندان "حرص" نخورید/راه چاره چیست؟

 بخاطر درس نخواندن فرزندان "حرص" نخورید/راه چاره چیست؟
2021-06-01T10:15:49+04:30
عضو تیم تخصصی کودک و نوجوان انجمن ازدواج و خانواده کشور با بیان اینکه در شرایط فعلی نوجوانان انگیزه درس خواندن کمی دارند و در مقابل والدین بجای آنها نسبت به...

سه سامانه پدافندی برتر جمهوری اسلامی ایران را بیشتر بشناسیم

 سه سامانه پدافندی برتر جمهوری اسلامی ایران را بیشتر بشناسیم
2021-06-01T10:15:48+04:30
نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از پیشتازان حوزه طراحی و ساخت سامانه‌های پیشرفته پدافندی هستند.

سفر ممنوع شد؛ اجاره ویلا بالا رفت!

 سفر ممنوع شد؛ اجاره ویلا بالا رفت!
2021-06-01T09:35:40+04:30
با وجود اعلام ممنوعیت سفر در تعطیلات نیمه خردادماه، قیمت اجاره یک شب ویلا و خانه شخصی به اوج رسیده است.

آغاز مخالفت سفارشی با مالیات بر عایدی/ نگرانی بی مورد انبوه سازان

 آغاز مخالفت سفارشی با مالیات بر عایدی/ نگرانی بی مورد انبوه سازان
2021-06-01T09:35:40+04:30
در حالی که بسیاری از کارشناسان، مالیات بر عایدی سرمایه را عامل کوتاهی دست سفته بازان از بازار مسکن می دانند، اما مشخص نیست آغاز مخالفت های سازمان دهی شده با...

همتی به همه وعده‌هایش در بانک مرکزی عمل کرد؛ اما برعکس

 همتی به همه وعده‌هایش در بانک مرکزی عمل کرد؛ اما برعکس
2021-06-01T09:35:40+04:30
نرخ تورم در دوره همتی، رکوردهای دهه‌های اخیر را شکسته است؛ طبق آخرین آمار در فروردین امسال نرخ تورم سالانه به ۳۸.۹ درصد رسیده در حالی که در تیرماه ۱۳۹۷ و قب...

۱۷ میلیون آمریکایی سال گذشته سلاح خریده‌اند

 ۱۷ میلیون آمریکایی سال گذشته سلاح خریده‌اند
2021-06-01T09:08:59+04:30
بر اساس گزارش دو مرکز تحقیقاتی، سال گذشته ۱۷ میلیون آمریکایی سلاح خریده‌اند که یک پنجم آنها برای نخستین بار بود که سلاح می‌خرند.

دیگر برای نابودی اسرائیل به جنگ بزرگ احتیاجی نیست/ برای اولین‌بار به مناطق امن صهیونیست‌ها حمله موشکی شد/ پاسخ ابهام‌آمیز سید حسن نصرالله به فرستاده اسرائیلی‌ها

 دیگر برای نابودی اسرائیل به جنگ بزرگ احتیاجی نیست/ برای اولین‌بار به مناطق امن صهیونیست‌ها حمله موشکی شد/ پاسخ ابهام‌آمیز سید حسن نصرالله به فرستاده اسرائیلی‌ها
2021-05-30T14:28:58+04:30
کارشناسان معتقدند با اتمام جنگ و پذیرش شروط آتش بس از سوی اسرائیل، شمارش معکوس سقوط و فروپاشی حکومت غیر مشروع رژیم صهیونیستی آغاز شده است و برای از بین بردن...

اخلال در بازار خودرو با احتکار هزاران میلیاردی

 اخلال در بازار خودرو با احتکار هزاران میلیاردی
2021-05-30T14:28:57+04:30
خودروسازان در سال گذشته حدود ۷۲۳ هزار دستگاه خودرو تولید کرده‌اند که از این تعداد، به گفته وزیر صمت ٤٥� هزار خودروی در انبار‌ها احتکار شده که گارانتی‌شان به...

اجاره نشین ها دست به گریبان کرونا!/ سقف اجاره مسکن اجرایی شد؟

 اجاره نشین ها دست به گریبان کرونا!/ سقف اجاره مسکن اجرایی شد؟
2021-05-30T11:08:58+04:30
یک سالی می شود که ورود کرونا اولین ضربه اش را به مستاجران تجاری و مسکونی زده است.

فروش ۹هزار میلیاردی محصولات نانویی/ صادرات ۲۰میلیون دلاری تا ۱۴۰۴

 فروش ۹هزار میلیاردی محصولات نانویی/ صادرات ۲۰میلیون دلاری تا ۱۴۰۴
2021-05-30T10:55:38+04:30
مدیرگروه صنعت ستاد توسعه فناوری‌ نانو از رشد ۱۵ شرکت نانوی بین المللی با صادرات ۲۰ میلیون دلاری تا ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: پیش بینی می کنیم ۹ هزار میلیارد تومان...

«شکنجه آمارها» کلید دولت راستگویان برای بهبود نمایشی وضعیت اقتصادی

 «شکنجه آمارها» کلید دولت راستگویان برای بهبود نمایشی وضعیت اقتصادی
2021-05-30T10:55:38+04:30
دولت روحانی تلاش کرده است که از همه ظرفیت های «شکنجه آمارها» برای ارائه تصویر مطلوب از اقتصاد ایران در دوره مسئولیت خود و ارائه تصویری سیاه از دول...

اینفوگرافیک | ۹ کارت زرد مجلس به دولت روحانی فقط در یکسال

 اینفوگرافیک | ۹ کارت زرد مجلس به دولت روحانی فقط در یکسال
2021-05-30T10:42:18+04:30
دولت روحانی طی یکسال گذشته از نمایندگان مجلس ۹ کارت زرد دریافت کرده است که سهم وزارت علوم تحقیقات و فناوری به تنهایی سه کارت زرد، وزارت خانه های صمت و نفت ه...

از یارانه ۴۵۰ هزار تومانی تا سهمیه بندی تمام حامل های انرژی!

 از یارانه ۴۵۰ هزار تومانی تا سهمیه بندی تمام حامل های انرژی!
2021-05-29T09:41:18+04:30
نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، اظهار نظر‌هایی در زمینه اقتصاد داشته اند که به همراه واکنش مردم به این نظرات، در این گزارش بررسی شده است.

اجاره‌بها را زیاد نکنیم، انصاف را زیاد کنیم

 اجاره‌بها را زیاد نکنیم، انصاف را زیاد کنیم
2021-05-29T09:01:17+04:30
براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، خواستن عذر مستأجر به دلیل نداشتن پول بیشتر ممنوع است، همچنین افزایش اجاره فقط تا سقف تعیین شده مجاز است.

اینفوگرافیک | دولت روحانی رکورد افزایش نقدینگی راهم شکست

 اینفوگرافیک | دولت روحانی رکورد افزایش نقدینگی راهم شکست
2021-05-26T15:28:09+04:30
بر اساس تازه ترین امار رسمی بانک مرکزی ، نرخ رشد نقدیگی در سال ۹۹ به ۴۰.۶ درصد رسید که بالاترین نرخ رشد نقدینگی طی ۴۳ سال اخیر است.

چرا خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس کلید نمی‌خورد؟

 چرا خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس کلید نمی‌خورد؟
2021-05-26T11:54:39+04:30
حدود چهار ماه از آخرین وعده‌ مسئولان در رابطه با اعلام زمان تصمیم‌گیری هیئت پذیرش فرابورس به منظور خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می‌گذرد اما کماکا...

نکات ایمنی که هنگام قطعی برق در آسانسور باید رعایت کنید

 نکات ایمنی که هنگام قطعی برق در آسانسور باید رعایت کنید
2021-05-25T11:21:27+04:30
جلال ملکی گفت: حوادث آسانسور یکی از حوادث رایج شهرهاست و در تهران همه روزه چندین مرتبه حادثه آسانسور اعلام می‌شود.

اینفوگرافیک | کدام کشور‌ها با تولید برق هسته‌ای با خاموشی مواجه نیستند

 اینفوگرافیک | کدام کشور‌ها با تولید برق هسته‌ای با خاموشی مواجه نیستند
2021-05-25T09:08:06+04:30
درحالی در ایران سهم برق هسته‌ای در سبد برق کشور حدود ۱.۲درصد است که این میزان در فرانسه نزدیک به ۷۱درصد، در اوکراین و اسلواکی هرکدام نزدیک به ۵۴درصد و درمجم...

پدرکشتگی بوتیمار با خانواده!

 پدرکشتگی بوتیمار با خانواده!
2021-05-25T08:41:22+04:30
«بوتیمار» نه یک سریال طنز است و نه قرار است چیزی به داشته‌های مخاطب اضافه کند بلکه برعکس برخلاف نگاه متعالی شرعی ضمن تخطئه، تخریب و استخفاف وجهه و...
X فیلم جدید کلیپ جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)