میرنیوز

استقبال از بهار با نگاهی کرونایی/ساخت آسمان‌خراش در نزدیکی حرم فضیلت نیست

استقبال از بهار با نگاهی کرونایی/ساخت آسمان‌خراش در نزدیکی حرم فضیلت نیست 2021-03-18T13:16:51+03:30

محمدمحسن مصحفی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برنامه‌های نوروزی شهرداری مشهد در استقبال از بهار ۱۴۰۰ اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز بر اساس روند ۱۲ یا ۱۳ سال گذشته شهر مشهد در آستانه بهار جشنواره‌ای تحت عنوان «خانه بهار» یا «استقبال از بهار» برگزار خواهد شد. برخی مقدمات این جشنواره از تابستان آغاز شده و امیدواریم بتوانیم استقبال از بهار خوب و پررونقی در شهر داشته باشیم.

وی ادامه داد: کارهای شهرداری در این حوزه به دو بخش بزرگ تقسیم‌بندی می‌شود. بخشی از آن در ارتباط با کاشت گل و گیاه در شهر است که پیگیری و انجام آن توسط همکاران معاونت خدمات شهری صورت می‌گیرد. بخش دیگر آن نیز در حوزه معاونت فرهنگی انجام می‌شود و شامل المان‌ها، فضاآرایی، برخی رویدادهای فرهنگی و... می‌شود. پیش‌بینی لازم در بخش‌هایی که اجرای آن وابسته به سطح و میزان شیوع بیماری کروناست انجام شده، به طوری که چنانچه شیوع ویرس کرونا افزایش پیدا کرد، بتوانیم فعالیت‌ها را تعطیل و یا متوقف کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد تصریح کرد: به طور کلی همکاران ما تلاش کردند در بخش فضاسازی، ساخت المان و...، رنگ و بو و تصویر زیبایی در شهر ایجاد کنند. با توجه به این‌که بیش از یک سال از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد و در این مدت مردم از نظر روحی و روانی آزرده و کسل شده‌اند و همچنین به تبع این بیماری خسارت‌های جبران‌ناپذیری که برای برخی از همشهریان و هموطنان ما به وجود آمده‌ و قرنطینه و پرهیز از رفت‌وآمدها نیز فشار روحی را برای جامعه ایجاد کرده است؛ امیدواریم به لطف خدا و امام رضا(ع) از نظر شیوع ویروس کرونا وضعیت مطلوبی را در پیش داشته باشیم تا بتوانیم مدت زمانی را با زیبایی، المان‌ها، گل‌ها و گیاهان شهر را زیباتر کنیم و به این ترتیب قدم زدن و راه رفتن در شهر فرح‌بخش و شادی‌آفرین باشد و بخشی از فشارها تسکین پیدا کند.

برگزاری دوسالانه نقاشی شاهنامه اقدامی بدیع بود

وی با اشاره به برگزاری دو سالانه نقاشی شاهنامه گفت: این طرح یکی از کارهای خوبی بود که صورت گرفت. این اقدام علاوه بر آن که محصول و نتیجه خوبی داشت، کار نو و بدیعی بود. در این اقدام از هنرمندان نقاش سراسر کشور دعوت کردیم تا به سلیقه خود آثار مرتبط با شاهنامه و مفاهیم آن را برای رقابت در جشنواره ارسال کنند.

مصحفی با بیان این‌که حدود ۳۰۷ اثر دریافت کرده‌ایم که هیأت داوران از میان آن‌ها ۶۷ اثر را انتخاب کردند، خاطرنشان کرد: خوش‌بختانه آثار بسیار خوبی در میان این آثار ارسال شد که باعث ‌شد آثاری که قرار است خریداری و یا سفارش داده شوند، در گنجینه تابلوها یا آثار هنری شهرداری یا شهر نگهداری شوند؛ به شکلی که این آثار به تدریج ارزش بیش‌تری پیدا خواهند کرد.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد بیان کرد: این اقدام، حرکتی فرهنگی و هنری بود که ریشه در ادب و ادبیات ما دارد. امیدواریم در سال‌های آینده نیز حوزه فرهنگی این کار را ادامه دهد و به تبع در این بخش از حوزه فرهنگ شهر ما پویایی ایجاد کرده و پیامدهای مثبتی در پی داشته باشد.

شهرداری نگاهی انسانی به مسائل اجتماعی شهر دارد

وی با اشاره به رویکرد شهرداری در کمک و حمایت‌های خیرخواهانه خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته و پیش از شیوع بیماری کرونا رویکرد شهرداری در حوزه فرهنگی و اجتماعی به این صورت بود که تلاش‌هایی در جهت توانمندسازی افراد آسیب‌پذیر انجام دهد زیرا این اقدام وضعیت مطلوب‌تری را برای جامعه ایجاد خواهد کرد و همچنین منابع شهرداری و حتی کشور نیز برای دریافت مبلغی ماهانه به عنوان مثال برای مستمندان کافی نیست و این اقدام منطقی نیز نخواهد بود؛ بنابراین لاجرم باید تلاش کنیم تا زمینه‌هایی که افراد در آن دچار کاستی هستند را برطرف کنیم تا این افراد به شهروندانی تبدیل شوند که وارد عرصه بازار و رقابت شوند.

مصحفی عنوان کرد: در این بخش نیز تلاش‌هایی صورت گرفت تا توقعاتی که از شهرداری در جهت کمک و حمایت وجود داشت، تعدیل پیدا کند و این بودجه‌ها در حوزه آموزش و توانمندسازی هزینه شود و سود بلندمدتی داشته باشد. با این حال متاسفانه از زمانی که کرونا به همراه تبعات آن ایجاد شد، بسیاری از کارها تعطیل شدند و بسیاری از افرادی که به صورت روزمزد ارتزاق می‌کردند را بیکار کرد و مشخص شد که چشم‌اندازی برای شروع کار و فعالیت آن‌ها به این زودی‌ها وجود ندارد.

وی بیان کرد: به عنوان مثال در مشهد که بخش خدمات پررنگ است، رستوران‌ها و هتل‌ها تعطیل شدند و به تبع تمام کارگران روزمزد فعال در این مشاغل بیکار شدند و جامعه را با مشکلاتی مواجه کرد؛ به این معنی که شوکی به جامعه وارد شد و نمی‌توان بیان کرد که در این شرایط همچنان باید بر اساس سیاست اصولی و مبنایی خود عمل ‌کنیم زیرا در این مقطع زمانی، برخی از شهروندان برای نان شب گرفتار بودند، به این دلیل که فرصت کار کردن وجود نداشت. بنابراین این سیاست در این مقطع زمانی بنا به اجبار صورت گرفت که وضیت موجود این اجبار را تحمیل می‌کرد و نمی‌توانستیم در برابر آن مقابله کرد.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به نگاه انسانی نسبت به مسائل اجتماعی شهر تصریح کرد: نکته دیگری که در این خصوص وجود دارد، این است که شهرداری به عنوان مدیر شهر و مدیریت شهری نگاه کلانی به شهر دارد و در حد امکانات خود نگران این موضوع است که وضعیت بسامانی در شهر و در زمینه‌های مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شهر حاکم باشد زیرا چنانچه شهروندانی نتوانند نیازهای اولیه زندگی خود را تأمین کنند، آرامش در شهر کم‌تر خواهد بود و بزهکاری و حس ناامنی در شهروندان نیز افزایش پیدا خواهد کرد که تبعاتی به همراه خواهد داشت که گاهی غیر قابل کنترل هستند.

وی اضافه کرد: شهرداری نیز مانند سایر دستگاه‌هایی به این حوزه ورود پیدا کردند، نگران بود و باید اقدام و کار عاجلی صورت می‌گرفت تا بتوانیم در حداقل‌ها این آسیب را متوقف کرد تا توسعه پیدا نکندلذا دو نگاه عمده مدیریت کلان شهری و نگاه انسانی را باید در نظر گرفت. با این حال پس از مقطعی متوجه شدیم که گاهی سوءاستفاده‌هایی نیز صورت می‌گیرد، به این معنی که کسانی به نام نیازمند از کانال‌های مختلفی کمک دریافت می‌کنند و برخی از افراد نیز هیچ‌گونه کمکی دریافت نکرده‌اند.

مصحفی افزود: کانال‌های مختف حمایتی دولتی و شبه‌دولتی وجود داشت و مردم نیز در این زمینه کمک می‌کردند اما این حمایت از طرق زیادی صورت می‌گرفت و نمی‌توانستیم آن‌ها مدیریت و کنترل کنیم. بنابراین شهرداری، سپاه، بسیج، آستان قدس و نهادهایی مانند کمیته امداد به این نتیجه رسیدند که بانک اطلاعاتی از افرادی که باید در سایه این کمک‌ها قرار بگیرند، تهیه شود تا تقسیم کاری صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت و توجهی که به بخش معاونت فرهنگی در شهرداری می‌شود، بیان کرد: معاونت فرهنگی در مقایسه با طول عمر شهرداری، معاونت جوانی است و به تدریج می‌تواند خودش را در مجموعه شهرداری در کنار سایر معاونت‌ها قرار دهد و این اتفاق زمان خواهد برد. اقدامات معاونت فرهنگی با جنس سایر فعالیت‌ها و رویکردهای شهرداری تفاوت ماهوی دارد اما با مقایسه سالانه متوجه می‌شویم که شرایط و اوضاع رو به بهبود بوده و اهمیت مساله بیشتر درک می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد اضافه کرد: از طرفی دیگر نیازهای جامعه و ضرورتی که جامعه ایجاب می‌کند، سبب می‌شود سایر بخش‌ها نیز به این جمع‌بندی و نتیجه دست پیدا کنند که نمی‌شود نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی بی‌تفاوت بود؛ بنابراین در این وضعیت حرکت و میل دوطرفه‌ای وجود دارد که باعث می‌شود این موضوع با سرعت مطلوب‌تری پیش رود.

لزوم ترویج فرهنگ حفظ بافت قدیمی شهر در جامعه

مصحفی در خصوص حفظ بافت اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) تصریح کرد: حفظ بافت پیرامون حرم مطهر رضوی حداقل در این دوره از شهرداری اهمیت پیدا کرده است. نگاه به هویت فرهنگی و مذهبی شهر نمی‌تواند در اولویت‌های ما قرار نگیرد و همواره آن‌ها را به عنوان اولویت‌های جدی خود می‌دانیم. طبیعتا برجسته کردن هویت محلی، بومی و شهری یکی از زمینه‌های افزایش انسجام اجتماعی است. هویت شهری مشهد بدون در نظر گرفتن حرم مطهر رضوی قابل تصور و تعریف نیست و این موضوع درخصوص اهالی مشهد و افراد خارج از مشهد صادق است.

وی اضافه کرد: بافت پیرامون حرم و بافت‌های تاریخی و قدیمی بخشی از تاریخ این شهر و آنچه بر پدران ما در این شهر گذشته است را روایت می‌کنند. ممکن است اهمیت این موضوع در گذشته خیلی روشن نبوده و نتیجه آن بدین شکل بوده است که در شهر مشهد که قدمت زیادی دارد، بنای قدیمی زیادی یافت نمی‌شود. به طوری که با توجه به اطلاعاتی که من دارم قدیمی‌ترین بنایی که می‌توان در شهر مشهد پیدا کرد، متعلق به اواخر دوره قاجار است؛ در حالی که در اصفهان و تبریز ساختمان‌هایی از دوره صفویه قرار دارد. به عنوان مثال در شهر تبریز دو یا سه خانه بزرگ دوره صفویه مرمت شده، به یکدیگر متصل شده‌اند و دانشکده معماری اسلامی یا هنر اسلامی تبریز را تشکیل داده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: متأسفانه در مشهد چنین اقداماتی صورت نگرفته و شاید وجود نداشتن حس تعلق شهری در مردمی که به مشهد مهاجرت می‌کرده‌اند و از گذشته شهر اطلاعاتی نداشتند و به تعبیری ارتباطی با گذشته برقرار نمی‌کردند، سبب شده این موضوعات مورد توجه مردم قرار نگیرد. با این حال در چند سال گذشته تلاش شده آنچه از این بافت باقی مانده است، حفظ شود. این اقدام ممکن است از طریق تملک آن‌ها و گاهی از طریق نوسازی و بازسازی آن‌ها و یا از طریق بازسازی محلات قدیمی‌تر و سنتی‌تری -که نشانه‌ای از آن‌ها را به همراه دارند و یا متصل به محلات اطلاف حرم بوده‌اند- صورت گیرد.

وجود آسمان‌خراش در نزدیکی حرم فضیلت محسوب نمی‌شود

مصحفی عنوان کرد: به عنوان مثال منطقه هشت شهرداری برنامه‌ای برای بازآفرینی بازار سرشور آغاز کرده‌ است و این اقدامات با این هدف که فضایی کاملاً قدیمی و سنتی ایجاد شود. البته از نظر روحی و روانی به لحاظ چشم‌انداز و منظر این توقع وجود دارد که اطراف حرم مطهر رضوی که بنایی قدیمی و تاریخی و به نوعی هویت شهر مشهد است، بناهایی وجود داشته باشند که نشانی از سنت و معماری سنتی داشته باشد. بنابراین به نظر من وجود و ساخت آسمان‌خراشی شیشیه‌ای و مدرن در نزدیکی حرم فضیلتی محسوب نمی‌شود و می‌توان این ساختمان را در قسمت‌های جدید شهر ساخت. به این ترتیب بافت قدیمی شهر باید مختصاتی داشته و آن را حفظ کند.

وی بیان کرد: یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه در طول سال‌ها خانه‌های قدیمی مشهد را عکس‌برداری و نقشه‌برداری کرده و در کتابی جمع‌آوری کرده است. این کتاب حدود ۱۰ یا ۱۵ سال است که در حال نگارش و تدوین است. در حال حاضر که این کتاب در آستانه انتشار است، متأسفانه بسیاری از این بناها وجود ندارند. این اقدام نیز تلاشی است برای حفظ آثار و اسنادی که جزء داشته‌های این شهر بوده‌اند، اما امروزه در اختیار ما نیستند. برای حفظ این بناها و بافت‌ها لازم است که فرهنگ جامعه رویکردی با حفظ بافت قدیمی باشد. زیرا برخی از این آثار ملک خصوصی هستند و دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند به این موضوع ورود پیدا کنند.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد اضافه کرد: این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که به لحاظ فرهنگی افرادی که خانه قدیمی دارند، تخریب خانه را ناپسند بدانند. بنابراین در شرایطی که این فرهنگ رواج پیدا کند و مطالبه ما در جامعه از یکدیگر این‌چنین باشد، حفظ این بناها به راحتی رخ خواهد داد. در شرایطی که این فرهنگ در میان جامعه ترویج پیدا کند، این فرهنگ در مسئولین و دستگاه‌های مختلف نیز نهادینه خواهد شد و به نظر من در حال حاضر وضعیت این حوزه بهتر از گذشته است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار استان ها

اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند

 اما و اگرهای ساماندهی دستفروشان در بیرجند
2024-04-14T14:39:26+03:30
شهرداری بیرجند در پی گلایه‌مندی مردم از سد معبر دستفروشان در شهر اعلام کرد: فقط اجازه جمع آوری دارد که اقدامی بازدارنده نیست و حق پلمب اصناف متخلف با سایر د...

تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس

 تداوم دست‌اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان فارس
2024-04-14T14:12:13+03:30
درحالی که دست اندازی‌ها به چشمه مرغک رونیز استهبان اصفهان همچنان ادامه دارد، فرماندار استهبان درخصوص تخلفات صورت گرفته در این محوطه گفت: طی یکی دو هفته آیند...

دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار

 دستگیری ۸۹ قاچاقچی ارز و کالا در شهریار
2024-04-14T13:45:59+03:30
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار گفت: طی شش ماه گذشته بیش از ۵.۱ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی، ۲۵ تن مواد خوراکی، ۲۹ هزار قلم انواع لوازم خانگی آشپزخان...

کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه

 کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
2024-04-14T13:32:41+03:30
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در نوار ساحلی استان در بندر عسلویه خبر داد و گفت: این شناور بیش از ۱۰۲ هزار لیتر سوخت گا...

مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران

 مهاجرت یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران به مازندران
2024-04-14T13:32:40+03:30
رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اشاره به مهاجرت پرندگان تابستان‌گذران به مازندران گفت: هر سالهه بیش از یک میلیون بال پرنده تابستان‌گذران وارد مازن...

حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل

 حمایت آیت الله نوری همدانی از پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل
2024-04-14T11:59:17+03:30
مرجع تقلید شیعیان از پاسخ کوبنده ایران و گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

 انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
2024-04-14T11:46:54+03:30
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌ده...

دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود

 دپوی چوب آلات برای قاچاقچیان ناامن خواهد بود
2024-04-14T11:46:53+03:30
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: با همکاری دستگاه قضا هرگونه دپوی چوب آلات زیر ذره بین ماموران یگان حفاظت قرار دارد.

حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست

 حملات سپاه ثابت کرد رژیم صهیونیستی مترسکی بیش نیست
2024-04-14T11:46:53+03:30
نماینده مردم  خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب‌شست شب گذشته به رژیم جعلی صهیونیستی، در کنار حملات جبهه مقاومت که هیمنه گنبد آهنین پوشالی را در ه...

جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش

 جزئیات رقابت‌های جهانی تکواندو در کیش
2024-04-14T11:05:38+03:30
رقابت‌های جهانی تکواندو و مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در دو بخش بانوان و آقایان در سالن چندمنظوره المپیک جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.

تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل

 تجمع خیابانی مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
2024-04-14T11:05:38+03:30
مردم تبریز در حمایت از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به خیابان آمدند.

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

 پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان
2024-04-14T11:05:37+03:30
مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد.

توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان

 توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
2024-04-14T11:05:36+03:30
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع حدود ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است

 انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده نیمه‌الکترونیکی است
2024-04-14T11:05:36+03:30
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدا...

هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان

 هواشناسی هشدار داد؛ سرمازدگی در کمین باغات استان سمنان
2024-04-14T11:05:36+03:30
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای بخش کشاورزی این استان گفت: احتمال خسارت ناشی از ریزش تگرگ وجود دارد و کشاورزان باید در این زمینه تمهیدا...

وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید

 وزارت نفت برای جمع‌آوری فاضلاب ‌جزیره خارگ ‌پای کار بیاید
2024-04-14T11:05:36+03:30
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: تاکنون اراده جدی برای ساماندهی وضعیت آبرسانی، توزیع آب شرب و جمع‌آوری فاضلاب در جزیره خارگ دیده نمی‌شود و امید ...

سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو

 سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو
2024-04-14T11:05:35+03:30
رودخانه قره‌سو در شهرستان نمین این روزها با سرریز شدن فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، آلوده به فاضلاب شده است.

خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان

 خبر ‌وزیر کشور از احداث ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان
2024-04-14T11:05:35+03:30
وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به استان داده شده است، گفت: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس در دستور کار قرار دا...

قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»

 قدردانی علمای اهل سنت خراسان شمالی از عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T11:05:35+03:30
جامعه روحانیون اهل سنت خراسان شمالی ضمن ابراز شادمانی و خرسندی در پی حملات هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل جنایتکار و گرفتن انتقام خون پاک سردا...

پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی

 پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
2024-04-14T11:05:34+03:30
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۱ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید رجایی و گفت: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها...

قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد

 قدردانی علمای برجسته اهل‌سنت از سپاه؛ دلِ جهان اسلام شاد شد
2024-04-14T11:05:34+03:30
علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان از حملات گسترده سپاه ‌علیه اسرئیل قدردانی کردند و این اقدام را باعث خوشحالی نه تنها ملت ایران بلکه جهان اسلام عنوان کردند.

اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف

 اختصاصی| حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی زنجان از لیست شورای ائتلاف
2024-02-26T06:01:30+03:30
دبیر جبهه ایستادگی ایران اسلامی در استان زنجان اعلام کرد که این جبهه از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حمایت خود را اعلام می‌کند.

رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد

 رئیس دیوان عدالت اداری: قوه قضائیه ‌استقلال وکلا را در هر زمان به رسمیت می‌شناسد
2024-02-26T06:01:30+03:30
رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: عقل و قانون حکم می‌کند وکیل در جریان دادرسی با شجاعت از موکل و حق دفاع کند و این استقلال را قوه قضائیه در هر زمان به رسمیت ...

دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات

 دستگیری اکرم لاهوری تروریست + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
سخنگوی پلیس از دستگیری یک عضو "سپاه صحابه "در استان هرمزگان خبر داد.

لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی

 لیست ‌شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در همدان + اسامی
2024-02-26T06:01:29+03:30
لیست انتخاباتی شورای ائتلاف ‌استان همدان ‌برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات

 محکوم مالی فراری هنگام خروج غیرقانونی از کشور بازداشت شد + جزئیات
2024-02-26T06:01:29+03:30
رئیس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری یک محکوم مالی فراری با بیش از ۳۰ فقره محکومیت قطعی هنگام خروج از کشور خبر داد.

دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر

 دغدغه‌های نخبگان خراسان جنوبی با نامزد انتخابات خبرگان رهبری + تصاویر
2024-02-26T06:01:28+03:30
جمعی از نخبگان خراسان جنوبی در دیدار با نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دغدغه های خود را در زمینه های مختلف مطرح کردند.

رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود

 رئیسی: امیدواریم مجلس قوی برای پشتیبانی از مردم و ‌کمک به دولت تشکیل شود
2024-02-26T06:01:28+03:30
نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی بر اینکه شرکت در انتخابات عمل به حق و تکلیف است گفت: امیدواریم مجلسی قوی شکل بگیرد که هم پشتیبان...

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"

 رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) زنجان/ "‌روشن شود جهانی؛ وقتی که تو بیایی"
2024-02-24T08:54:53+03:30
در آستانه نیمه شعبان، از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) زنجان رونمایی شد.

تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد

 تب تند رقابت‌های انتخاباتی در اصفهان/ تشکیل ائتلاف بانوان و ائتلاف آبی نظرها را جلب کرد
2024-02-24T08:28:10+03:30
در دومین روز از رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تشکیل ائتلاف بانوان کاندیدا و ائتلاف آبی با محوریت شرق اصفهان بیشتر از همه نظرها را به ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)